Zo zwart/wit zou ik toch niet willen schetsen. Het uiteenvallen van de Euro kan bijvoorbeeld ook betekenen dat er een Neuro of Zeuro ontstaat. Die kans zou ik niet uit willen sluiten want er zitten evidente voordelen aan monetaire samenwerking. Ook de EU zelf kent mijns inziens zijn positieve kanten, denk aan de liberalisatie van de economische omgeving. Gezien deze positieve kanten vind ik het te zwart/wit dat het uiteenvallen van de Euro het einde van de EU zal betekenen.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:50 schreef LXIV het volgende:
Ik denk wel dat ze beseffen dat een uiteenvallen van de Euro het einde van de EU in hun levenstijd betekent. Aangezien ze al hun idealen en hun hele carriere daaraan verbonden hebben zullen ze dat niet doen. Integendeel, ze zullen de crisis gebruiken om unificatie nog sneller door te voeren. (wat vanuit financieel/economisch opzicht ook wel logisch is).
Kom eens met wat meer onderbouwing (dus niet een grafiek posten en zeggen dat de DAX zich al aan het voorbereiden is, leg op zijn minst uit waarom dat uit de grafiek af te lezen valt) en een helderder betoog. Door steeds dezelfde zinnen te herhalen ga je mensen echt niet overtuigen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 00:07 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Een munt met dezelfde naam
Maar in wezen 17 koersen, die nu vast zitten op een koers
Ofwel een koppeling aan een koers
Voor de zwakke landen is dit dodelijk
Trapped inside an economic prison
Nee, maar 17 economische en fiscale eenheden met een munt dat kan niet, dat is godsonmogelijk.quote:Op zondag 28 augustus 2011 01:58 schreef HiZ het volgende:
[..]
Zit jij de hele dag die video van Farange te kijken of zo?
Mensen die tegen de euro zijn zetten iedere keer hun hoop op rechters. Zich daarbij niet realiserend dat rechters niet aan politiek willen doen en ook niet uitspraken willen doen die grote maatschappelijke opschudding zullen veroorzaken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:21 schreef Blandigan het volgende:
Ik las dit bericht:
http://seekingalpha.com/a(...)ce-test-in-two-weeks
Komt er op neer dat het Duits hooggerechthof tijdens de zitting op 7 september gaat toetsen of de bailout van enkele EU-landen die door o.a. Duitsers is betaald, wel grondwettelijk is.
Zou Merkel gerust zijn op de uitkomst?
Goede rechters toetsen de wet.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mensen die tegen de euro zijn zetten iedere keer hun hoop op rechters. Zich daarbij niet realiserend dat rechters niet aan politiek willen doen en ook niet uitspraken willen doen die grote maatschappelijke opschudding zullen veroorzaken.
Goede rechters weten dat 'de wet' nooit bedoeld is als een zelfmoordpact. De meest voorspelbare reactie is dat ze zullen zeggen dat zolang het maar democratisch wordt besloten in de Bondsrepubliek zij er verder geen problemen mee zullen hebben.quote:
Dat mag in Nederland zo zijn, maar het Duitse constitutionele hof doet bij uitstek wel uitspraken die politiek en maatschappelijk erg relevant zijn. Dat is immers hun taak!quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:40 schreef HiZ het volgende:
[..]
Mensen die tegen de euro zijn zetten iedere keer hun hoop op rechters. Zich daarbij niet realiserend dat rechters niet aan politiek willen doen en ook niet uitspraken willen doen die grote maatschappelijke opschudding zullen veroorzaken.
Over komische opmerkingen gesproken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 09:48 schreef HiZ het volgende:
Als de crisis in handen van de door jou genoemde personen had gelegen was er een goede kans geweest, dat het EP ook iets in te brengen had gehad en dat dus (weliswaar indirect) ook de europese kiezer invloed had kunnen hebben.
Dat is niet zo heel relevant he? Als de echte besluiten in de Raad worden genomen. De discussies in hetEP zijn zoals ze zijn omdat de bevoegdheden van het parlement echt politiek voeren zoals in een normaal parlement onmogelijk maakt.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:09 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Over komische opmerkingen gesproken.
Kijk je uberhaupt ooit wel eens naar uitzendingen van het europese parlement?
Er is ook al een zaak over het eerste pakket geweest. Zelfde hoop en ook toen zei Karlsruhe doodleuk 'politiek hoort hier niet thuis, ga maar naar de Bondsdag'quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:03 schreef Igen het volgende:
[..]
Dat mag in Nederland zo zijn, maar het Duitse constitutionele hof doet bij uitstek wel uitspraken die politiek en maatschappelijk erg relevant zijn. Dat is immers hun taak!
Maar je hebt gelijk in die zin dat ze niet graag de EU als geheel een stok in het wiel steken.
Ik hoop dat je in de gaten hebt dat je jezelf tegenspreekt.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:13 schreef HiZ het volgende:
[..]
Dat is niet zo heel relevant he? Als de echte besluiten in de Raad worden genomen. De discussies in hetEP zijn zoals ze zijn omdat de bevoegdheden van het parlement echt politiek voeren zoals in een normaal parlement onmogelijk maakt.
Welke zaak? Het enige wat ik kan vinden is dat de rechter vorig jaar zei dat ze zoiets gevoeligs als een verbod op de noodhulp voor Griekenland niet gauw even in een kort geding gingen opleggen. Maar nu gaat het blijkbaar om de bodemprocedure van dezelfde zaak.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:15 schreef HiZ het volgende:
[..]
Er is ook al een zaak over het eerste pakket geweest. Zelfde hoop en ook toen zei Karlsruhe doodleuk 'politiek hoort hier niet thuis, ga maar naar de Bondsdag'
Nee dat doe ik niet, ik pleitte voor een meer open democratisch systeem van besluitvorming op EU niveau. Daar maakt ook een echt EP deel van uit. Wat ik wil is echter niet wat er is. Barosso c.s. Kun je pas aansprakelijk maken voor de huidige ontwikkelingen als ze echt deel van de bealuitvorming waren geweest.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:19 schreef Blandigan het volgende:
[..]
Ik hoop dat je in de gaten hebt dat je jezelf tegenspreekt.
Oh inderdaad, het is dezelfde vraag. Blijf ik nog bij mijn verhaalquote:Op zondag 28 augustus 2011 10:24 schreef Igen het volgende:
[..]
Welke zaak? Het enige wat ik kan vinden is dat de rechter vorig jaar zei dat ze zoiets gevoeligs als een verbod op de noodhulp voor Griekenland niet gauw even in een kort geding gingen opleggen. Maar nu gaat het blijkbaar om de bodemprocedure van dezelfde zaak.
Heb me net even wat ingelezen, en blijkbaar konden de klagers een paar weken terug tijdens de zitting überhaupt nauwelijks onder woorden brengen welk recht nou eigenlijk precies geschonden is.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:15 schreef HiZ het volgende:
Ik denk dat het er aan ligt dat mensen ten onrechte hopen dat Karlsruhe de EU verdragen behandelen als een soort grondwetartikelen. Karlsruhe doet dat echter expliciet niet waardoor de beleidsvrijheid van de regering alleen wordt beperkt door de Duitse grondwet. Al het andere mag gewijzigd worden op de manier die de Duitse grondwet voorziet voor gewoon regeringsbeleid.
Ja, dat denk ik ook. Anti-federalisten die Karlsruhe hopen te kunnen gebruiken omdat die de grenzen van Lissabon hebben gesteld (Bondsdag is soeverein). Die mensen denken nu dat Karlsruhe aan hun kant staat, maar het tegendeel is het geval. De regering heeft juist meer vrijheid gekregen om dingen af te spreken in Europa. Zolang ze maar niet de rol van de Bondsdag uithollen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:30 schreef Igen het volgende:
[..]
Heb me net even wat ingelezen, en blijkbaar konden de klagers een paar weken terug tijdens de zitting überhaupt nauwelijks onder woorden brengen welk recht nou eigenlijk precies geschonden is.
Klinkt haast als werk van hetzelfde kaliber als dat van de advocaten van de 'slachtoffers' in de Wilders-zaak.
quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:37 schreef HiZ het volgende:
[..]
Ja, dat denk ik ook. Anti-federalisten die Karlsruhe hopen te kunnen gebruiken omdat die de grenzen van Lissabon hebben gesteld (Bondsdag is soeverein). Die mensen denken nu dat Karlsruhe aan hun kant staat, maar het tegendeel is het geval. De regering heeft juist meer vrijheid gekregen om dingen af te spreken in Europa (inclusief het negeren van verdragsbepalingen). Zolang ze maar niet de rol van de Bondsdag uithollen.
Ik vermoed dat er in het diepste geheim een exit-strategie uit de Euro zal worden opgesteld en anders zal de exit met geweld en heel veel failliet gepaard gaan, (omdat dan de verkeerde landen het eerst uitstappen).quote:Op zondag 28 augustus 2011 10:50 schreef Drugshond het volgende:
Hoe dan ook bij de volgende politieke wende is het *knak* voor de PIGGS-landen.
quote:za 27 aug 2011, 09:11
Spaanse jeugdwerkloosheid tijdbom onder samenleving
Van onze correspondent
AMSTERDAM - Waar jongeren vanuit heel Europa de afgelopen weken langs de Spaanse costa’s feest vierden, maakt een groot deel van de lokale jeugd zich serieus zorgen of er voor hen ooit nog reden voor een feestje zal zijn. Zelfs de paus sprak vorige week in Madrid zijn bezorgdheid uit. Spanje kent de hoogste jeugdwerkloosheid van Europa en de vooruitzichten voor deze ’lost generation’ zijn erg somber. „Ik vrees dat ik tot mijn veertigste thuis zal moeten blijven wonen.”
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |