quote:
Lieve TS. Ik heb n beetje door je topic gebladerd en ga maar als een van de laatsten een serieuze post doen denk ik.
Ik ben het wel met je eens over dat gedoe met vrouwen en de 'kutnijd' (leuk woord, kende ik nog niet

). Het is zeker waar dat je als je er goed uitziet misschien nog veel sneller in een hokje geplaatst wordt dan wanneer je er middelmatig uitziet. En dat zorgt voor veel nare blikken/vervelende situaties/vooroordelen/gestrandde vriendschappen.
Maar dat was helemaal niet waar ik aan dacht toen ik je verhaaltje las.
Er waren geloof ik drie punten.
Allereerst snap ik je affectie voor de zon, zonnen is heerlijk en bruin zijn is mooi. Maar het is mijns inziens echt een uitermate slecht idee om je vagina zo in het zonlicht bloot te stellen. Er is een reden dat die tussen twee dikke flappen huid verstopt zit. Die huid is ongelofelijk teer en kwetsbaar. Dat houdt in dat uv stralen daar dus ook ongelofelijk makkelijk door de huid dringen en schade aan kunnen richten. Ook insmeren met een hoge factor zal niet honderd procent beschermen op dat soort plekken. Net zo gevaarlijk als voetzolen, hoofdhuid, oren etc. etc. Ik denk dat als zoals je beschrijft dat nu een 'trend' wordt, dat het wellicht zo kan zijn dat onderzoeken op dat gebied ook pas over een aantal jaar tot conclusies komen, en dan is het misschien al te laat. Mijn advies: Ik denk dat af en toe je pruim in de zon leggen geen probleem zal zijn, maar echt ermee lopen bakken zoals je zegt, lijkt me niet verstandig. Gebruik liever een zelfbruiningscreme, of iets dergelijks, zijn vast wel andere oplossingen voor.
Tweede punt was dat ik ergens las dat je andere meisjes onzeker vond omdat ze zo fel op je post reageren. Kan er ergens wel inkomen, maar ik krijg het gewoon niet in stroking met je openingspost. De manier waarop je jezelf beschrijf (wellicht onbewust) getuigd echt van een zekere (eerlijk gezegd hoge) mate van onzekerheid. Begrijp me niet verkeerd, jij zal dit waarschijnlijk niet bestempelen als onzekerheid bij jezelf (je bedoelt dan ook een andere vorm van onzekerheid), maar een overdreven vraag naar bevestiging, of een overdreven overtuiging van je eigen uiterlijk is ook een vorm van onzekerheid. En dan niet het feit dat je twijfelt over hoe mooi je zelf bent, maar meer over het feit dat je twijfelt over hoe mooi anderen jou vinden (of moeten vinden). En dat is niet nodig. Wat belangrijk is is hoe mooi jij jezelf vind. Hou van jezelf. Dat brengt me ook op het derde punt. De aandacht die je van mannen krijgt is misschien bevestigend, en iets wat je persoonlijk op dit moment nodig hebt. Maar ik vind dat je beter verdient. Je bent meer waard. Zoals jezelf bevestigd ben je een mooi vrouw, waarom zou je genoegen nemen met de denigrerende manier waarop die mannen naar je kijken? Je mag best wat meer respect eisen, ook al lig je op een naaktstrand. Je bent geen voorwerp, je bent een mens en een waardevol mens.
(Ik weet niet zeker of ik dit goed begreep uit de openingspost; maar ben je bi of lesbisch? Dan kan het zijn dat je die aandacht van mannen alleen grappig of schattig vind, maar ook al zie je hen misschien niet als seksueel aspect in je leven, hun gedrag is onterend. Je profileert jezelf op deze manier als 'goedkoop' of 'hoerig' in hun ogen, en ook in de beleving van anderen (dat merk je wel uit de andere reacties) en ik ben er van overtuigd dat dat niet je intentie is. Ook al zie jij misschien het nadeel er niet van in, je benadeelt jezelf op een bepaald gebied er mee. En dan vooral als het inderdaad zo is, dat je het belangrijk vind wat anderen van je vinden, dat je graag je vrouwtje wil staan, sterk onafhankelijk en mooi (van binnen en buiten) wil zijn. Neem dan alsjeblieft nog even de tijd om te bedenken op welke manier JIJ vindt, dat je je op je mooist laat zien!)
Ik hoop dat je wat hebt aan de ze post. Of dat je het uberhaupt leest. Het is maar een advies, een suggestie, mijn mening, whatever. Een reactie op je verhaal (dat waar je om vroeg dus eigenlijk

)