Ik geloof dat ik nooit/amper koriander eet, sorryquote:Op maandag 22 augustus 2011 00:07 schreef Mama_Mia het volgende:
Als er nog mensen wakker blijven () voor wie smaakt koriander ook naar zeep
Ja eh, er werd geklaagd dat the offspring te oud wasquote:
Oh, je voelt je niet goed maar wel jong?quote:
vetsin jaquote:Op maandag 22 augustus 2011 00:11 schreef oh-oh het volgende:
In Thailand flikkeren ze overal koriander in, ik krijg er hoofdpijn van net als van ve-stjin of hoe dat heet, die chinese smaakversterker
Ik ga weer meequote:
quote:Op maandag 22 augustus 2011 00:11 schreef tombolafan het volgende:
[..]
Oh, je voelt je niet goed maar wel jong?
Koriander... is dat dat duffe spul dat vaak in oosterse maaltijden zit? In that case: ja, het heeft er wel wat van weg en ik vind het uber-smerigquote:Op maandag 22 augustus 2011 00:07 schreef Mama_Mia het volgende:
Als er nog mensen wakker blijven () voor wie smaakt koriander ook naar zeep
Wat heb je nou in dat koppie gestoken, links?quote:Op maandag 22 augustus 2011 00:13 schreef _Multiply86_ het volgende:
In de steek gelaten hondjes...
[ afbeelding ]
Ik dacht er net aanquote:Op maandag 22 augustus 2011 09:36 schreef Qwea het volgende:
Verrassend, de afspraak moet weer worden verzet voor het tekenen
Hoe is het mogelijk en wie had dat gedachtquote:Op maandag 22 augustus 2011 09:36 schreef Qwea het volgende:
Verrassend, de afspraak moet weer worden verzet voor het tekenen
MM moest bellen... hij neemt niet op. Surprise! Het zou dus vanmiddag moeten worden, Maar geloof me, not gonna happen hoorquote:Op maandag 22 augustus 2011 09:46 schreef Ingetje79 het volgende:
[..]
Ik dacht er net aan![]()
Dat ga je toch niet menen he?![]()
Wanneer wordt het nu? Of...tot wanneer houdt ie MM nu weer aan het lijntje?
En Greys was nog vet hoopvolquote:Op maandag 22 augustus 2011 09:52 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Hoe is het mogelijk en wie had dat gedacht
Nu zou ik er serieus voor de deur gaan zittenquote:Op maandag 22 augustus 2011 09:57 schreef Qwea het volgende:
MM moest bellen... hij neemt niet op. Surprise! Het zou dus vanmiddag moeten worden, Maar geloof me, not gonna happen hoor
Ja, ik zei al ; dan ga je er vanmiddag onaangekondigd langs!quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:00 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Nu zou ik er serieus voor de deur gaan zitten
Of een sms sturen: hou eens op met al die smoezen
Kan hij goed gelijk in hebben. Maar ik zou vóór het tekenen nog wel een aanpassing aan het contract willen: salarisbetalingen op tijd (uiterlijk [datum]), is het salaris op [datum] niet bijgeschreven, dan acuut stoppen met werken (wel doorbetaald uiteraard) en pas weer op het werk verschijnen als het salaris op je rekening staat. De groeten met meneer en zijn smoesjes!quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:01 schreef Qwea het volgende:
Ja, ik zei al ; dan ga je er vanmiddag onaangekondigd langs!
Maar ja, Mike had zoiets van "ja en dan? Dan issie er ook niet, ben je 80 km voor de kat zijn kut aan het rijden"
En Mike blijft erbij dat het beter solliciteren is vanuit een baan dan vanuit de ww.
Kan je dat eisen? Ik zie dus ook echt wel aankomen dat het de dag van de centjes zijn en "Ja de bank bracht het geld terug" "ja ik had het ff onwijs druk!" "ja ik ben ziek geweest!"quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:05 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Kan hij goed gelijk in hebben. Maar ik zou vóór het tekenen nog wel een aanpassing aan het contract willen: salarisbetalingen op tijd (uiterlijk [datum]), is het salaris op [datum] niet bijgeschreven, dan acuut stoppen met werken (wel doorbetaald uiteraard) en pas weer op het werk verschijnen als het salaris op je rekening staat. De groeten met meneer en zijn smoesjes!
En intussen ontneem je de werkgever de lust helemaal om dat geld over te maken. En dan duurt het keilang voor het voor komt en intussen is er dan geen inkomen. Ook geen wwquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:10 schreef Qwea het volgende:
[..]
Kan je dat eisen? Ik zie dus ook echt wel aankomen dat het de dag van de centjes zijn en "Ja de bank bracht het geld terug" "ja ik had het ff onwijs druk!" "ja ik ben ziek geweest!"
whatever
Want hoe zit dat als je niet betaald krijgt? Kun je dan niet sowieso kappen met werken? En dan moet je het voor laten komen toch?
Ja, maar denk jij nou serieus dat hij uberhaupt als Mike daar al aan het werk kan het geld over gaat maken? moet je zien hoelang dit sleeptquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:12 schreef nokwanda het volgende:
[..]
En intussen ontneem je de werkgever de lust helemaal om dat geld over te maken. En dan duurt het keilang voor het voor komt en intussen is er dan geen inkomen. Ook geen ww
Heb door zo'n situatie jaaaaarenlang in de schulden gezeten.
Of je het kunt eisen? Je kunt het in elk geval afspreken. En als ie de salarisbetaling niet nakomt, dán kun je het eisen. Overigens zou ik niet weken en weken thuis gaan zitten afwachten (want dat is niet handig), maar zo heeft ie in elk geval een stok achter de deur om te betalen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:10 schreef Qwea het volgende:
Kan je dat eisen? Ik zie dus ook echt wel aankomen dat het de dag van de centjes zijn en "Ja de bank bracht het geld terug" "ja ik had het ff onwijs druk!" "ja ik ben ziek geweest!"
whatever
Want hoe zit dat als je niet betaald krijgt? Kun je dan niet sowieso kappen met werken? En dan moet je het voor laten komen toch?
Ik zou er nieteens aan beginnen. Maar goed.... Dat vindt jij ook en MM maakt zijn eigen beslissingen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:13 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ja, maar denk jij nou serieus dat hij uberhaupt als Mike daar al aan het werk kan het geld over gaat maken? moet je zien hoelang dit sleept
Ga er maar gewoon van uit dat hij het geld niet heeft. Dus trekt hij zijn blik met smoezen open en werk jij vrolijk verder terwijl er nooit betaald zal worden. Kan je beter bij de eerste tekenen van problemen de kuierlatten nemen en op zoek gaan naar iets anders.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:12 schreef nokwanda het volgende:
En intussen ontneem je de werkgever de lust helemaal om dat geld over te maken. En dan duurt het keilang voor het voor komt en intussen is er dan geen inkomen. Ook geen ww
Heb door zo'n situatie jaaaaarenlang in de schulden gezeten.
Ja, maar weet je wat het kutte is? Het is nou niet zo dat de banen voor het oprapen liggen. En als hij in maart nog steeds thuis zit betekend dat bijstand. En bijstand betekend dag huis. Want dat redden we dan niet.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:20 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Ik zou er nieteens aan beginnen. Maar goed.... Dat vindt jij ook en MM maakt zijn eigen beslissingen.
Ik ga Mike zijn werkcoach even laten bellen. brbquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:20 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Ga er maar gewoon van uit dat hij het geld niet heeft. Dus trekt hij zijn blik met smoezen open en werk jij vrolijk verder terwijl er nooit betaald zal worden. Kan je beter bij de eerste tekenen van problemen de kuierlatten nemen en op zoek gaan naar iets anders.
Eventueel kan je vooraf met het UWV / UVW overleggen: ben aangenomen, maar het lijkt met het contract al niet te lukken en ik vrees dat het straks met de betaling van het salaris niet anders is. Het zou zomaar kunnen dat ze je van harte aanbevelen vooral maar niet te gaan tekenen.
Ik denk echt serieus dat hij niet gaat betalen. Ik zou hem drie weken terug al hebben laten weten dat ik ervan afzag vanwege de smoezerij. Maar áls ik me nog geroepen zou voelen toch te gaan tekenen en te gaan werken, dan zou ik zeker iets (wat dan ook maar) proberen te bedenken op die salarisbetaling. Misschien zelfs maar regelen dat je aanvankelijk twee maanden via een uitzendbureau bij hem aan de slag gaat.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:13 schreef Qwea het volgende:
Ja, maar denk jij nou serieus dat hij uberhaupt als Mike daar al aan het werk kan het geld over gaat maken? moet je zien hoelang dit sleept
Het is pas augustus...quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:22 schreef Qwea het volgende:
Ja, maar weet je wat het kutte is? Het is nou niet zo dat de banen voor het oprapen liggen. En als hij in maart nog steeds thuis zit betekend dat bijstand. En bijstand betekend dag huis. Want dat redden we dan niet.
Hij moet niet hopen dat er iets langskomt, hij moet 30 uur in de week bezig zijn met het vinden van een baan. Welke baan dan ook.quote:Dus MM heeft niet echt veel keuze. Hij kan de baan niet aannemen en hopen dat er binnen 6 maanden iets langskomt... of de baan aannemen en hopen dat die gast betaald.
Hij is pas fucked als hij nu zijn WW opgeeft, aan de slag gaan, na 8 weken nog styeeds niet betaald heeft gekregen en dán geen kant meer uitkan.quote:Hoe dan ook, is hij fucked.
Pas Augustus zegt ze. Hij zit al sinds Maart thuis.quote:
Hij stuurt per week zo'n 10 sollicitaties. Zelfs op banen die ver weg zijn of te laag voor hem zijn. Dan krijgt hij het geneuzel dat hij te hoog geschoold is of dat de reistijd te ver is. Het is helaas echt heel schaars in de ITquote:Hij moet niet hopen dat er iets langskomt, hij moet 30 uur in de week bezig zijn met het vinden van een baan. Welke baan dan ook.
Ja, daar heb je ook helemaal een punt. Alleen ik snap zijn standpunt ook wel. Maar goed, idd, ik weet ook vrij zeker dat die gast gewoon NIET gaat uitbetalen. Ik bedoel, kom op. Even een contract tekenen. Dat kan godsamme in 5 min gedaan zijnquote:Hij is pas fucked als hij nu zijn WW opgeeft, aan de slag gaan, na 8 weken nog styeeds niet betaald heeft gekregen en dán geen kant meer uitkan.
Ik zat eraan te denken om de rechtsbijstand te bellen, maar die gaat pas over 3 maanden in. Ik denk dat ik idd straks maar afreis naar Alkmaar... en het eens voorleg. Maak ik er wel een middagje Alkmaar van.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:31 schreef ElisaB het volgende:
Misschien is er wel een optie mogelijk dat je aanvankelijk met behoud van recht op ww aan de slag gaat (laat de baas het salaris maar overmaken aan het UWV). Loop anders eens bij het Juridisch Loket binnen en vraag wat je opties zijn.
Je bent mod, lees de editquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:40 schreef Greys het volgende:
Mogguh!
Q, wat stond er in die mail dan? Gewoon smsen naar die kerel dat hij daar om 16 uur voor de deur staat en verwacht dat er dan getekend gaat worden. En dat als hij dan voor niets komt dat hij de benzinekosten declareert.
Niet zo direct.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:37 schreef nokwanda het volgende:
Heeft MM die gast nou al eens gevraagd: wil je me nou wel of wil je me nou niet?
Ja, maar dan heb je dus precies wat Elisa zegt ; helemaal geen moer als hij niet uitbetaald. Nu heeft hij nog ww.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:41 schreef Greys het volgende:
Juist omdat de banen nu niet voor het oprapen liggen en hij al zo lang thuis zit.
Risico nemen nu dan maar ben ik bang. Maar het is wel kut.
Het risico is wel heel groot, want áls hij niet betaalt, zijn ze fucked (want ww is gestopt en hij betaalt ook niet >> niente cente)quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:41 schreef Greys het volgende:
Juist omdat de banen nu niet voor het oprapen liggen en hij al zo lang thuis zit.
Risico nemen nu dan maar ben ik bang. Maar het is wel kut.
En niette cente isse niette rondkomen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:45 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Het risico is wel heel groot, want áls hij niet betaalt, zijn ze fucked (want ww is gestopt en hij betaalt ook niet >> niente cente)
I know dear. Maar je kúnt in elk geval nog tot maart de ww gebruiken. Als hij nu gaat tekenen en baasje betaalt niet, dan zijn de rapen gaarquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:34 schreef Qwea het volgende:
Pas Augustus zegt ze. Hij zit al sinds Maart thuis.
Nope. Ook zo'n vaag verhaal.quote:
En 40 afwijzingen krijgen en toch gemotiveerd blijven (motivatie veinzen). het is echt ontzettend kut, maar je moet het doen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
I know dear. Maar je kúnt in elk geval nog tot maart de ww gebruiken. Als hij nu gaat tekenen en baasje betaalt niet, dan zijn de rapen gaar
En ik bedoel dit een stuk liever dan het wellicht klinkt, maar 10 brieven per week is een vrij zinloze bezigheid. Actief zoeken naar eventuele functies en dus de deuren gaan intrappen bij mogelijke werkgevers, een goede open sollicitatie sturen aan middelgrote bedrijven, de detacheringsbedrijven af én vast gaan wennen aan het idee dat hij iets buiten de IT zal gaan moeten doen - desnoods tijdelijk (maar het kan geen kwaad vast te kijken wat hij eventueel zou kunnen of willen doen).
Zijn doel moet voorlopig een poosje zijn om mensen te spreken te krijgen die een baan voor hem zouden kunnen hebben.
Ja, je hebt ook helemaal gelijk.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:51 schreef ElisaB het volgende:
[..]
[Quote]I know dear. Maar je kúnt in elk geval nog tot maart de ww gebruiken. Als hij nu gaat tekenen en baasje betaalt niet, dan zijn de rapen gaar
Open sollicitaties heeft hij ook al geschreven. We hebben elk bedrijf in zijn branche wel gehad in Alkmaar, Den Helder, Schagen, Heerhugowaard, Hoorn, Purmerend.quote:En ik bedoel dit een stuk liever dan het wellicht klinkt, maar 10 brieven per week is een vrij zinloze bezigheid. Actief zoeken naar eventuele functies en dus de deuren gaan intrappen bij mogelijke werkgevers, een goede open sollicitatie sturen aan middelgrote bedrijven, de detacheringsbedrijven af én vast gaan wennen aan het idee dat hij iets buiten de IT zal gaan moeten doen - desnoods tijdelijk (maar het kan geen kwaad vast te kijken wat hij eventueel zou kunnen of willen doen).
Ja, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Waar begin je? Hij heeft zijn ex bazen gecontact, zijn oude schoolgenoten die dezelfde opleiding hebben gedaan, zijn oude collega's van 4 bedrijven terug, ect. Niemand lijkt iets te hebbenquote:Zijn doel moet voorlopig een poosje zijn om mensen te spreken te krijgen die een baan voor hem zouden kunnen hebben.
Ja, maar dat was Mike ook al van plan hoorquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:56 schreef ElisaB het volgende:
Q, het beste advies van de dag: ga op zoek naar een functie (welke dan ook) die minimaal oplevert wat de ww op dit moment oplevert en ga van daaruit verder solliciteren. Desnoods iets onder zijn niveau, desnoods iets dat hij helemaal niet zo leuk vindt. Nog minder leuk is straks met lege handen te staan en in een kartonnen doos wonen
De supermarktquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:55 schreef Greys het volgende:
Hm da's vreemd. Is hij dan niet verzekerd voor personeel in de ziektewet?
Want die hoef je als baas toch geen volledig salaris te geven? Hoezo dubbele kosten dan?
Inderdaad een vaag verhaal.
Als MM mijn wederhelft was (puur persoonlijk dus, misschien het verkeerde advies) dan zou ik hem aanraden desnoods voorlopig in de supermarkt te gaan werken, hoe kut ook, en ondertussen blijven doorsolliciteren.
Topic gezien. Leuke nickquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:44 schreef Qwea het volgende:
[..]
Niet zo direct.
Maar wel zo van "Ja ik heb niet echt zekerheid en ik moet nu wel weten of we gaan tekenen want anders ga ik verder zoeken"
Topic is er.
Dan ga je nu buiten de branche. IT is overalquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:56 schreef Qwea het volgende:
Open sollicitaties heeft hij ook al geschreven. We hebben elk bedrijf in zijn branche wel gehad in Alkmaar, Den Helder, Schagen, Heerhugowaard, Hoorn, Purmerend.
Veel belangrijker dan een diploma is de wil om te leren en te werken én een beetje inzicht. Simpel vanuit mijn situatie geredeneerd: wij hebben hemel en aarde moeten bewegen om een weegschaalmonteur te vinden. Er ís geen opleiding tot weegschaalmonteur, dus moet je alleen iemand hebben die er een beetje feeling mee heeft en bereid is het te leren.quote:Ik zie iemand die diploma's heeft voor Grafisch vormgeven niet aangenomen worden bij de weet ik het, zonder dat ie er ervaring in heeft of diploma's. Misschien denk ik te makkelijk hoor, want wat weet ik nou. Ik heb nog nooit gewerkt![]()
Ja, het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar dat is precies de reden dat sommigen wel een baan vinden en anderen niet. Doe het slimmer dan anderen en je hebt direct een voorsprong van heb ik jou daar.quote:Ja, maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan. Waar begin je? Hij heeft zijn ex bazen gecontact, zijn oude schoolgenoten die dezelfde opleiding hebben gedaan, zijn oude collega's van 4 bedrijven terug, ect. Niemand lijkt iets te hebben
Hebbu een linkje?quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:05 schreef Dizzy-Miss-Lizzy het volgende:
Qwea, is software tester niet iets voor MM? Ik heb begrepen dat ze daar nog wel op zoek zijn naar mensen en het is IT. Ik denk dat MM het wel zou liggen? Het startsalaris is ¤1700 bruto geloof ik maar volgens mij kun juist in die branche heel snel stijgen.
Nou ja ik wilde het maar gezegd hebben om wellicht te overwegen.
Overigens, is het een keuze of je als werkgever verzekerd voor zieke werknemers of niet.
Da's ook een lastige: stél dat ze iets voor hem vinden voor 5 weken. Wat gebeurt er dan met zijn recht op ww als de vijf weken voorbij zijn?quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:05 schreef Qwea het volgende:
Mike gaat zich iig vandaag inschrijven bij het uitzend bureau. Staat hij daar iig ingeschreven.
Dat zijn dingen die hij goed met zijn werkcoach moet besprekenquote:Op maandag 22 augustus 2011 11:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Da's ook een lastige: stél dat ze iets voor hem vinden voor 5 weken. Wat gebeurt er dan met zijn recht op ww als de vijf weken voorbij zijn?
Bij wijze vanquote:Op maandag 22 augustus 2011 10:58 schreef Qwea het volgende:
[..]
De supermarktNiet lullig ofzo hoor... maar Mike is 33. Hij is te duur voor de supermarkt
en ik denk niet dat de supermarkt 1200 euro p/m oplevert
Dat is allemaal iets idd om voor te leggen aan het uwv cq werkcoachquote:Op maandag 22 augustus 2011 11:06 schreef ElisaB het volgende:
[..]
Da's ook een lastige: stél dat ze iets voor hem vinden voor 5 weken. Wat gebeurt er dan met zijn recht op ww als de vijf weken voorbij zijn?
checkquote:Op maandag 22 augustus 2011 11:12 schreef indaha het volgende:
Daarnaast: er bestaat een je ‘Garantiedagloonregeling’.
Die houdt in: als je binnen 2 jaar na eerste ww-dag weer aan het werk bent, en opnieuw werkloos raakt binnen 3 jaar na je eerste ww-dag dan wordt je nieuwe ww-uitkering gebaseerd op je oude loon, niet op dat van die tijd dat je na je eerste ww aan het werk bent geweest.
Maar: die beperking van 3 jaar geldt NIET voor wie 55 jaar of ouder was op het moment van werkloos raken; voor hen geldt een dagloongarantie van onbepaalde duur.
Ik zou dit even bij het Uwv navragen of dit er nog is, maar dan met kortere tijden aangezien MM nog maar ww heeft tot maart
quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:20 schreef Greys het volgende:
Gelezen op Facebook:
OMG!....I was in in the public restroom - I was barely sitting down when I heard a voice in the other stall: "Hi, how are you?"........Me: embarrassed, "Doin' fine!"Stall: "So what are you up to?".......Me: "Uhhh, I'm like you, just sitting here."Stall: "Can I come over?" ......... Me: (attitude) "No, I'm a little busy right now!!"Stall: "Listen, I'll have to call you back. There's an idiot in the other stall who keeps answering all my questions!![]()
Paybacktime!quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:27 schreef senesta het volgende:
Ik ben de hele nacht wakker geweest, Joey had een vriendje te logeren dat tuig is de hele nacht wakker geweestManlief slaapt overal doorheen natuurlijk. Dus om even na zes uur ben ik maar naar beneden gegaan, heb dat tuig naar boven gestuurd. Gezegd dat vriendjelief zo naar huis zou gaan en dat het voorlopig echt klaar was met logeren
Dus dat tuig rent naar boven en vervolgens was het....stil
![]()
Ze liggen nog steeds te maffen nu en ik ben kapot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |