abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101005048

No words necessary:

1 van de grootste en mooiste supportershomes van Europa:

Welkom in het centrale FC Utrecht topic!

Het eerste elftal:

Het dames elftal voor het opgeheven werd:

Onze ex-topkeeper en international:

De trainer:

Memorabele FCU-wedstrijden:

Waar zitten de Fok! FC Utrecht supporters?
Een overzicht van het stadion:

• KansloosForEver - Vak K
• Tha_Duck - Vak P
• PBateman1978 - Vak U
• _Vulcanus_ - Vak T
• Dribbel79 - Vak X
• Eilanden - Vak X
• Druppel - Vak L
• Joesse - Vak J
• paultjuhhh - Vak K (naast de vervelende trommelaar)
• zatoichi - Vak J
• DiMacho - Vak P
• ImHungryLetsGetATaco - Vak Y
• Rave_NL - Vak P
• Kos_met_de_snor - Vak K (achter de vervelende trommelaar)
• Reanimation - Vak K
• Jojohopjes - Vak L
• RoodWitBlauw - Vak L
• wortel1981 - Vak M
• WD.40 - Vak Y
• StringsOfLife - Vak M
• Oidipous - Vak O
• Absurditeit - Vak M
• Zandman030 - Vak H
• Thrills - Vak H (zo ongeveer naast Zandman)

Vorige delen:
Gebruik de search maar :)

[ Bericht 0% gewijzigd door Zandman030 op 22-08-2011 20:01:27 (:')) ]
Ik ben niet gek, ik ben een rolluik!
pi_101005124
Topictitel niet verandert, want we wachten nog steeds op meerdere nederlagen :P
  zondag 21 augustus 2011 @ 16:22:35 #3
50237 dribbel79
My username for over a decade
pi_101005219
Vorm kan eruit?
"Het leven is te kort voor een slechte filmquote als signature"
pi_101005377
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 16:22 schreef dribbel79 het volgende:
Vorm kan eruit?
Haal hem er morgen samen met Koeman uit haha :9
pi_101013134
Onrust en heibel iin de tent.... Als vanouds :)

Niet allee de clash tussen Koeman vs. Booy, maar ook, aldus Jack van Gelder, zware economische problemen... Vanaaf in Studio Voetbal meer info.
pi_101013343
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:16 schreef 1-0-8 het volgende:
Onrust en heibel iin de tent.... Als vanouds :)

Niet allee de clash tussen Koeman vs. Booy, maar ook, aldus Jack van Gelder, zware economische problemen... Vanaaf in Studio Voetbal meer info.

Zware economische problemen! :9~

Ajax wil jullie wel helpen om uit de problemen te komen ... 2 miljoen voor Mulenga. c_/
★★★
pi_101013409
Edit: laat maar
  zondag 21 augustus 2011 @ 21:11:21 #8
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_101015591
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 16:18 schreef Zandman030 het volgende:
Onze topkeeper en international:

[ afbeelding ]
;(
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
  maandag 22 augustus 2011 @ 00:08:09 #9
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_101024882
Die van Seumeren verneukt de hele club.
:-)
pi_101030562
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 00:08 schreef T.O.P het volgende:
Nee, Van Dop heeft de club kapot gemaakt...
pi_101031126
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 16:17 schreef Zandman030 het volgende:
Ik wil eerst een officiële bron zien dat er een volwaardige optie tot koop is bedwongen. Meer dan de leugens van booy is er niet te vinden jammer genoeg.
Lijkt te kloppen.

Optie tot koop in huurcontract Sneijder met FC Utrecht lijkt wassen neus
Erwin Koeman was naar eigen zeggen niet geïnformeerd over de tijdelijke komst van Rodney Sneijder en uitte daar zaterdag openlijk zijn onvrede over. FC Utrecht huurt de middenvelder van Ajax voor de rest van het seizoen. "Ik wil gewoon voor FC Utrecht spelen", reageert Sneijder in De Telegraaf. "De trainer heeft ook aangegeven dat het niets met mij persoonlijk te maken heeft."

"Ik ben blij met de kans die ik krijg en wil met driehonderd procent inzet helpen FC Utrecht beter te laten presteren", vertelt de jongere broer van Oranje-international Wesley. De optie tot koop die FC Utrecht per se wilde hebben, lijkt een wassen neus. "Normaal wordt er inderdaad een vast bedrag vastgesteld waarvoor de hurende club een speler na dat ene jaar kan kopen", beaamt technisch directeur Foeke Booy.

"Dat was nu door de tijdsdruk niet mogelijk. Wij hebben het recht na dit seizoen als eerste met Ajax te onderhandelen." Ajax wil de jonge middenvelder echter niet kwijt en bij een eventueel goed seizoen zullen die gesprekken op niets uitlopen.

(voetbalzone)
pi_101031149
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 00:08 schreef T.O.P het volgende:
:')

Zeg dan niks....

Zonder Van Seumeren zouden we geen club meer hebben...
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_101031212
De elftalfoto uit de OP is toch van 2010-2011? Is er geen elftalfoto van het huidige seizoen?
I removed all the bad food from my house.
It was delicious.
pi_101031224
quote:
Van Seumeren: ,,Als grote jongens rechtzetten”

22-08-2011

1 reactie

FC Utrecht-eigenaar Frans van Seumeren gaat er niet van uit dat hij binnenkort weer op zoek moet naar een nieuwe trainer. Erwin Koeman reageerde na de nederlaag tegen Vitesse uiterst gepikeerd op het vastleggen buiten zijn medeweten om van Rodney Sneijder en toonde zich ‘not amused' over de uitspraak van technisch directeur Foeke Booy, dat het tijd is om te stoppen met zeuren.

De woedende Koeman sloot niet uit er zomaar de brui aan te kunnen geven, maar daarvoor is Van Seumeren niet bang. ,,Ik verwacht helemaal niet, dat Koeman hierom opstapt. Ik ga er vanuit, dat dit in der minne wordt geschikt", aldus Van Seumeren.

De clubeigenaar toont begrip voor de situatie. ,,Laat ik voorop stellen, dat ik de discussie in Arnhem niet heb meegemaakt, maar als het zo is, dat de trainer verrast is door het nieuws over de komst van Rodney Sneijder, dan begrijp ik dat dit vervelend is. En dan is het terecht dat Koeman om opheldering vraagt. Blijkbaar is er ergens iets mis gegaan in de communicatie. Soms gebeurt zoiets in een organisatie. Maar dit gaan we als grote jongens rechtzetten en uitpraten."

Van Seumeren ziet geen kwaad in de opmerking van Booy, dat ,,er een punt is dat je moet stoppen met zeuren en moet gaan werken". De clubeigenaar kan er zich juist prima in vinden. ,,Dat is mij uit het hart gegrepen. Ik sta wat dat betreft volledig achter onze technisch directeur. We hebben gewoon een prima selectie met acht, negen (jeugd)internationals. Onze voorhoede is fantastisch met bijvoorbeeld een topaankoop als Gerndt en een prima speler als Mulenga. Individueel hebben we goede spelers, alleen moet het elftal naar elkaar toegroeien. Dat heeft tijd nodig en die tijd gunnen we de spelers en de trainer."
pi_101031246
Van Seumeren _O_
pi_101031279
Las dat het bedoeling was om Sneijder, Bovenberg en Toornstra te halen voor 1 september, maar ADO wil ineens een hoger bedrag voor Toornstra dan een maand geleden, en dus gaat dat niet door.

Over Bovenberg wordt vandaag vergadert..
pi_101031659
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:05 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Ome Frans is de enige volwassen kerel in dit verhaal. Daarbij ook de enige echte clubman/supporter van het hele zootje. De rest, met die akelige Van Dop -die van het mooie volkse FC Utrecht een mislukte Heerenveen-kopie heeft gemaakt- voorop, moeten heel snel opzouten.

Utrecht is Utrecht niet meer, en dat moet heel snel veranderen.
pi_101031904
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:35 schreef 1-0-8 het volgende:

Utrecht is Utrecht niet meer, en dat moet heel snel veranderen.
Wat is Utrecht? Ik vind dit een beetje vals sentiment denken.

We hebben tijden echt vechtvoetbal gespeeld met bijbehorend fanatisme van het publiek. Ondertussen is Utrecht er financieel beter op geworden, zijn er technischer spelers aangetrokken en kunnen we ook op kwaliteit wedstrijden winnen ipv bloed.

Ik vind dit een goede ontwikkeling. Laat Utrecht maar echt beter worden. Laten we andere clubs maar dwingen om met hangen en wurgen punten te pakken tegen Utrecht. Ja soms is een middagje vechtvoetbal heerlijk om te zien, maar het past niet meer bij Utrecht.

En eerlijk is eerlijk; het publiek hebben we er ook niet echt meer voor. De laatste maanden kun je in de eerste helft vaak een speld horen vallen in de Galgenwaard en wil het de tweede helft een beetje loskomen...
pi_101032190
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:46 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Wat is Utrecht? Ik vind dit een beetje vals sentiment denken.

We hebben tijden echt vechtvoetbal gespeeld met bijbehorend fanatisme van het publiek. Ondertussen is Utrecht er financieel beter op geworden, zijn er technischer spelers aangetrokken en kunnen we ook op kwaliteit wedstrijden winnen ipv bloed.

Ik vind dit een goede ontwikkeling. Laat Utrecht maar echt beter worden. Laten we andere clubs maar dwingen om met hangen en wurgen punten te pakken tegen Utrecht. Ja soms is een middagje vechtvoetbal heerlijk om te zien, maar het past niet meer bij Utrecht.

En eerlijk is eerlijk; het publiek hebben we er ook niet echt meer voor. De laatste maanden kun je in de eerste helft vaak een speld horen vallen in de Galgenwaard en wil het de tweede helft een beetje loskomen...
Goede ontwikkeling? Haha.. Dat meen je niet serieus? :')

Echt beter worden is goed, maar dat mag nooit ten koste gaan van de ziel van de club. Daarbij hebben we volledog de slag gemist, zie bv. Twente. Onze uitstraling is die van een mislukt Heerenveen geworden, en onze financiele positie is rete slecht. Met dank aan FvS leven we nog.

Het fanatisme is kapot gemaakt. De volksclub FC Utrecht bestaat niet meer. Stadionverboden voor het laten van een wind; toegangskaartjes die niet meer te betalen zijn; bandjes met stadionliedjes die worden ingestart bij het tonen van emotie; domme sfeeracties; een te groot stadion vol met toeschouwers ipv supporters; etc.

Ik kan me amper meer identificeren met FCU. En niet alleen ik kan ik je verzekeren. Maar gelukkig zijn het louter goede ontwikkelingen...

Modern voetbal is om te kotsen; moderne clubs ook.
  maandag 22 augustus 2011 @ 10:07:11 #20
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_101032353
Booy: "Stoppen met zeuren en gaan werken"

Vandaag om 09:07 Fabian Eijkhout De situatie bij FC Utrecht is momenteel niet ideaal, de spanningen tussen trainer Erwin Koeman en technisch directeur Foeke Booy lopen inmiddels hoog op. "Er is een punt dat je moet stoppen met zeuren en moet gaan werken", aldus Booy. Koeman kreeg net na het tekenen van zijn contract te maken met het vertrek van jongens als Ricky van Wolfswinkel, Kevin Strootman, Dries Mertens en Michel Vorm. "Maar wij zijn nu eenmaal geen topclub die alle spelers kan behouden", zegt Booy in gesprek met RTV Utrecht.

"Er is een punt dat je moet stoppen met zeuren en moet gaan werken. Ik heb het als trainer bij FC Utrecht met een heel wat mindere selectie en een veel lager budget moeten doen", aldus de technisch directeur, die daarmee een sneer maakte richting Koeman.

De oefenmeester zelf bleef rustig. "Heeft hij dat gezegd? Als dat zo is, neem ik de krant mee. Laat ik nu maar mijn mond houden. Ik gooi mijn grieven binnenkort wel op tafel. Ik heb geen zin om nu mensen te beschadigen. Als ik dat doe, doe ik het wel binnenskamers. Of ik opstap? We zullen wel kijken wat er gebeurt."

Gaat goed jongens :')
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_101032793
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 10:07 schreef leeroy het volgende:

"Er is een punt dat je moet stoppen met zeuren en moet gaan werken. Ik heb het als trainer bij FC Utrecht met een heel wat mindere selectie en een veel lager budget moeten doen", aldus de technisch directeur, die daarmee een sneer maakte richting Koeman.

Wat een gek! Je kan het elftal met Vreven, Tanghe, Wapenaar, JP, Gluscevic, Van Mol, Kuijt, Roest, etc. toch niet met droge ogen 'een heel wat mindere selectie' noemen he?

De selectie van toen was fysiek en mentaal 100x beter dan nu en hadden veel meer ervaring. Hooguit op techniek minder.
pi_101034219
Wat een onzin.

Laten we het liever hebben over de fout van vd Maarel waarop Sarota moest ingrijpen en waardoor we onterecht een pingen tegen kregen.
pi_101034824
Dankjewel Koeman voor het binnenskamers houden... Not. Wat een hypocriete man. Lekker, denk je als club één team te zijn, flapt er eentje van alles naar buiten. Als ie wil gaan, gaat ie maar, geen man overboord.
pi_101034851
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:26 schreef Tha_Duck het volgende:
Wat een onzin.

Laten we het liever hebben over de fout van vd Maarel waarop Sarota moest ingrijpen en waardoor we onterecht een pingen tegen kregen.
Tja, met deze zin vat je het probleem eigenlijk goed samen :)

Het gezeik/de onzin van de afgelopen weken komt allemaal voort uit het vertrek van veel bepalende spelers, het wel/niet halen van versterkingen en het elftal dat daardoor nu op het veld staat, met middelmatige basisspelers als Vd Maarel en Sarota als voorbeeld.

Uiteraard was het geen pingel.

Overigens vond ik onze voorhoede wel een lichtpunt: het koppel Mulenga-Gerndt kan echt wat gaan worden. Oar vond ik bij vlagen ook goed. Het probleem zit 'm wat mij betreft achterin en in mindere mate op het middenveld. Als het allemaal een beetje mee zit heb je daar over niet al te lange tijd Duplan weer bij. Achterin Wuytens voor Schut maar dan nog hou je het probleem op de backposities en de smalle selectie.
pi_101035035
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:46 schreef Oidipous het volgende:
Dankjewel Koeman voor het binnenskamers houden... Not. Wat een hypocriete man. Lekker, denk je als club één team te zijn, flapt er eentje van alles naar buiten. Als ie wil gaan, gaat ie maar, geen man overboord.
En dan? In paniek op zoek naar een andere trainer en nog meer onrust? Laat ze dit lekker vandaag met elkaar uitspreken.
pi_101035095
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:52 schreef Stampie22 het volgende:

[..]

En dan? In paniek op zoek naar een andere trainer en nog meer onrust? Laat ze dit lekker vandaag met elkaar uitspreken.
Ik zeg alleen dat als hij weg wilt na vandaag hij maar moet gaan, niet dat hij op voorhand weg moet. Ik zie in hem nog altijd een goede trainer die Utrecht goed verder kan helpen. Van deze hele rel heeft Koeman het een media-rel gemaakt en dat neem ik hem zeer kwalijk.
pi_101035115
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:52 schreef Stampie22 het volgende:

[..]

Mee eens! Alhoewel ik ook geen fan van Koeman ben heb je er niks aan als je nu ook nog eens een andere trainer gaat halen.
De situatie die de NOS gister schetste bij studio voetbal vond ik wel verontrustend overigens.

quote:
Echt beter worden is goed, maar dat mag nooit ten koste gaan van de ziel van de club. Daarbij hebben we volledog de slag gemist, zie bv. Twente. Onze uitstraling is die van een mislukt Heerenveen geworden, en onze financiele positie is rete slecht. Met dank aan FvS leven we nog.

Het fanatisme is kapot gemaakt. De volksclub FC Utrecht bestaat niet meer. Stadionverboden voor het laten van een wind; toegangskaartjes die niet meer te betalen zijn; bandjes met stadionliedjes die worden ingestart bij het tonen van emotie; domme sfeeracties; een te groot stadion vol met toeschouwers ipv supporters; etc.

Ik kan me amper meer identificeren met FCU. En niet alleen ik kan ik je verzekeren. Maar gelukkig zijn het louter goede ontwikkelingen...

Modern voetbal is om te kotsen; moderne clubs ook.
Hier ben ik het toch ook wel mee eens.
pi_101035137
Jullie lezen niet goed...
pi_101035374
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:56 schreef wortel1981 het volgende:
Hier ben ik het toch ook wel mee eens.
Tja, een stukje vol met clichés over het hedendaagse voetbalwereldje. Populistisch gezeur, ik kan er niets mee.
pi_101035717
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:55 schreef Oidipous het volgende:
Van deze hele rel heeft Koeman het een media-rel gemaakt en dat neem ik hem zeer kwalijk.
Ben ik met je eens want het wordt nogal opgehyped en verdraaid. Wat te denken van dit nieuwsbericht:

De Boer: "Sneijder zit er ongevraagd middenin"
Ajax-trainer Frank de Boer vindt het vervelend dat Rodney Sneijder onderdeel is geworden van een conflict tussen de trainer en directie bij FC Utrecht. De middenvelder werd verhuurd aan de Utrechters, maar trainer Erwin Koeman was daar totaal niet blij mee.

Koeman onthulde zaterdag na het verlies tegen Vitesse dat Sneijder zonder zijn weten is aangetrokken en was daar behoorlijk gepikeerd over. “Hij zit er middenin, terwijl hij daar helemaal niet om gevraagd heeft”, neemt De Boer het voor Sneijder op.

“Rodney kennende komt hij daar wel overheen”, geeft de Ajax-trainer aan. “Ik heb hem zaterdag uitvoerig gesproken en succes gewenst. En ik heb aangegeven wat zijn doelstellingen en verbeterpunten zijn bij Utrecht. Verder was ik ook net zo verrast over wat er zich bij Utrecht afspeelde."
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:28:19 #31
168777 Rave_NL
Obey the Dance Commander!
pi_101036063
Aan de andere kant; hoe genaaid wordt je als trainer als je tekent bij een club en je dan vervolgens bijna het gehele basiselftal ziet vertrekken?
Cobra4: "Twijfelen aan de kennis van Rave. :')
EllaN: Rave IS een parel. Mijn parel. Onze parel O+. Voor altijd.
Amphibisch getraind voor het zinkende [DEF]-schip
pi_101036071
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:05 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Tja, een stukje vol met clichés over het hedendaagse voetbalwereldje. Populistisch gezeur, ik kan er niets mee.
Jij bent zo'n toeschouwer waar ik in mijn andere post op doelde. Jij gaat slechts voor wat leuke acties en mooie doelpunten. Dat mag, dat is je goed recht, maar kom dan niet aan dat wat ik hier zeg 'populistisch gezeur' is, dat bol staat van 'clichés'.

Feit alleen al dat je Schut achterin wilt slachtofferen voor Wuytens zegt eigenlijk al genoeg. :')
pi_101036092
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:16 schreef Stampie22 het volgende:

[..]

Ben ik met je eens want het wordt nogal opgehyped en verdraaid. Wat te denken van dit nieuwsbericht:

De Boer: "Sneijder zit er ongevraagd middenin"
Ajax-trainer Frank de Boer vindt het vervelend dat Rodney Sneijder onderdeel is geworden van een conflict tussen de trainer en directie bij FC Utrecht. De middenvelder werd verhuurd aan de Utrechters, maar trainer Erwin Koeman was daar totaal niet blij mee.

Koeman onthulde zaterdag na het verlies tegen Vitesse dat Sneijder zonder zijn weten is aangetrokken en was daar behoorlijk gepikeerd over. “Hij zit er middenin, terwijl hij daar helemaal niet om gevraagd heeft”, neemt De Boer het voor Sneijder op.

“Rodney kennende komt hij daar wel overheen”, geeft de Ajax-trainer aan. “Ik heb hem zaterdag uitvoerig gesproken en succes gewenst. En ik heb aangegeven wat zijn doelstellingen en verbeterpunten zijn bij Utrecht. Verder was ik ook net zo verrast over wat er zich bij Utrecht afspeelde."

Zwartmakerij/olie op het vuur. Oncollegiaal en absoluut niet netjes wat de Boer doet. Blijkbaar gaat hij graag over lijken om mensen VVV-Ajax te doen vergeten...
pi_101036143
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:28 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Jij bent zo'n toeschouwer waar ik in mijn andere post op doelde. Jij gaat slechts voor wat leuke acties en mooie doelpunten. Dat mag, dat is je goed recht, maar kom dan niet aan dat wat ik hier zeg 'populistisch gezeur' is, dat bol staat van 'clichés'.

Feit alleen al dat je Schut achterin wilt slachtofferen voor Wuytens zegt eigenlijk al genoeg. :')
Ik loop al 15 jaar rond bij FC Utrecht dus je kan mij daar niet onder scharen... Tevens ben ik er elke wedstrijd, zing ik mijn longen uit m'n lijf en volg alles wat FC Utrecht is. Maar dan kom jij met de conclusie dat ik een van hen zou zijn omdat het jou goed past? Lekker makkelijke conclusie en tevens erg voorbarig.
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:30:44 #35
50237 dribbel79
pi_101036144
Waarom spelen Schöne en Platje ook alweer bij NEC? Die jongens hadden in de domstad moeten lopen...
pi_101036164
Wij hebben Gerndt en Mulenga; heb ik veel liever...
pi_101036256
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:28 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]
Dat was Oidipous niet, dat was ik (paar posts hierboven). Ik sluit me helemaal aan bij je stuk over de sfeer en beleving van 'vroeger en nu', de wissel Schut-Wuytens heeft daar alleen niets mee te maken wat mij betreft
pi_101036279
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:30 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik loop al 15 jaar rond bij FC Utrecht dus je kan mij daar niet onder scharen... Tevens ben ik er elke wedstrijd, zing ik mijn logen uit m'n lijf en volg alles wat FC Utrecht is. Maar dan kom jij met de conclusie dat ik een van hen zou zijn omdat het jou goed past? Lekker makkelijke conclusie.
Voor iemand die al 15 jaar gaat kijken toon je erg weinig clubliefde. De club is kapot gemaakt en dat noem jij populistisch gezeur?

En zingen anno 2011 is sowieso voor josti's, het is geen songfestival... Zeker nu met die sneue UCS kneusjes. Maar dat is weer een andere discussie.
pi_101036424
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:34 schreef Stampie22 het volgende:

[..]

Dat was Oidipous niet, dat was ik (paar posts hierboven). Ik sluit me helemaal aan bij je stuk over de sfeer en beleving van 'vroeger en nu', de wissel Schut-Wuytens heeft daar alleen niets mee te maken wat mij betreft
Ik vind het echt onbegrijpelijk dat er mensn zijn die Schut aan de kant willen zien. Ja, hij maakt graag eigen doelpunten; ja, hij is te dik en te traag; ja, hij is niet altijd even goed... Maar Alje is wel een échte Utrechter. Hij is FC Utrecht, hij ademt FC Utrecht, hij heeft FC Utrecht door zijn aderen stromen, hij is met zijn 14de seizoen bij ons bezig.... Hij heeft de juiste mentaliteit, dat compenseert zijn gebreken en plaatst hem boven welke andere niet-Utrechter dan ook. Sentimenteel? Misschien wel, maar ik meen het echt oprecht.
pi_101036626
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:35 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Voor iemand die al 15 jaar gaat kijken toon je erg weinig clubliefde. De club is kapot gemaakt en dat noem jij populistisch gezeur?

En zingen anno 2011 is sowieso voor josti's, het is geen songfestival... Zeker nu met die sneue UCS kneusjes. Maar dat is weer een andere discussie.
Ja hoor, nu heb ik weer weinig clubliefde omdat ik het anders zie dan jou. Wat een gelul weer. Voetbal evolueert net zoals zoveel dingen in het leven, it's a hard knock life...

Laat ik eens jouw reply onderhanden nemen...
Tevens, "toeschouwers ipv supporters". Hoe maak jij dat onderscheid?

"domme sfeeracties" => sfeeracties passen per defintie ook totaal niet bij een club zoals FC Utrecht, ik dacht dat je daar wel van op de hoogte was. Het FC Utrecht-publiek heeft die behoefte nooit gehad.

Daarnaast, toegangskaartjes die niet meer te betalen zijn... Volgens mij zijn wij nog een van de goedkoopste in de Eredivisie, zeker wanneer het om seizoenskaarten gaat.

Het klinkt lekker in het gehoor maar eigenlijk zeg je helemaal niets, daarom is het populistisch geneuzel.

Kan het ook gewoon zijn dat wij van mening verschillen? Dan hoef je niet de hele tijd met beschuldigingen te spuien.
pi_101036938
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:46 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ja hoor, nu heb ik weer weinig clubliefde omdat ik het anders zie dan jou. Wat een gelul weer. Voetbal evolueert net zoals zoveel dingen in het leven, it's a hard knock life...

Laat ik eens jouw reply onderhanden nemen...
Tevens, "toeschouwers ipv supporters". Hoe maak jij dat onderscheid?
Ik denk dat je dat onderscheid zelf wel kunt maken. Of niet?

quote:
"domme sfeeracties" => sfeeracties passen per defintie ook totaal niet bij een club zoals FC Utrecht, ik dacht dat je daar wel van op de hoogte was. Het FC Utrecht-publiek heeft die behoefte nooit gehad.
Precies, en daarom zijn die UCS kneusjes dus zo sneu. En daarom was die zogenaamde tifo-actie van 2 weken geleden ook zo ongelooflijk kansloos. En erger nog, de echte emotie op de tribunes wordt onderdrukt door bandjes met trieste ole-ole liedjes. Want stel je voor dat er iets op de tribune te horen is at de KNVB onwelgevallig is. :')

quote:
Daarnaast, toegangskaartjes die niet meer te betalen zijn... Volgens mij zijn wij nog een van de goedkoopste in de Eredivisie, zeker wanneer het om seizoenskaarten gaat.
En daarom is het goed of normaal dat ik voor een los kaartje voor Utrecht-Willem II achter de goal op de Bunnikzijde een 25 euro betaal? Het is echt te belachelijk voor woorden.

quote:
Het klinkt lekker in het gehoor maar eigenlijk zeg je helemaal niets, daarom is het populistisch geneuzel.
8)7
pi_101036994
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:35 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Waarom is de club kapot gemaakt dan ? Leg het eens uit ?

Ik kom al sinds eind jaren 80 bij de club, sinds 97/98 een seizoenskaart, en ik gedraag me op de tribunes hetzelfde als toen.

Ik schreeuw, scheld, zing af en toe zelfs nog mee, rook een joint of 2, kijk naar mijn cluppie, en that's it. Dat kan nu nog steeds zonder problemen, dus waar je nou op doelt ?

Of doel je op het feit dat er tegenwoordig zo streng wordt opgetreden bij een spreekkoor bv. ?
Dat heeft nml. niets te maken met de club, maar alles met de tijd waarin we nu leven...

Ja, het is anders dan in de jaren 80 en 90 of zelfs het begin van deze eeuw, maar ligt dat aan de club, of aan de tijd waarin we leven ?
pi_101036999
[quote]0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 08:57 schreef Stampie22 het volgende:

[..]

Lijkt te kloppen.

[i]Optie tot koop in huurcontract Sneijder met FC Utrecht lijkt wassen neus
Erwin Koeman was naar eigen zeggen niet geïnformeerd over de tijdelijke komst van Rodney Sneijder en uitte daar zaterdag openlijk zijn onvrede over. FC Utrecht huurt de middenvelder van Ajax voor de rest van het seizoen. "Ik wil gewoon voor FC Utrecht spelen", reageert Sneijder in De Telegraaf. "De trainer heeft ook aangegeven dat het niets met mij persoonlijk te maken heeft."

"Ik ben blij met de kans die ik krijg en wil met driehonderd procent inzet helpen FC Utrecht beter te laten presteren", vertelt de jongere broer van Oranje-international Wesley. De optie tot koop die FC Utrecht per se wilde hebben, lijkt een wassen neus. "Normaal wordt er inderdaad een vast bedrag vastgesteld waarvoor de hurende club een speler na dat ene jaar kan kopen", beaamt technisch directeur Foeke Booy.

"Dat was nu door de tijdsdruk niet mogelijk. Wij hebben het recht na dit seizoen als eerste met Ajax te onderhandelen." Ajax wil de jonge middenvelder echter niet kwijt en bij een eventueel goed seizoen zullen die gesprekken op niets uitlopen.[/i]
(voetbalzone)
[/quote]

Overigens is dit natuurlijk wel dramatisch onderhandelt van de FC. We hebben eerste keus maar er is geen prijs afgesproken. Oftewel hier heb je gewoon helemaal geen fuck aan!

Hmmm quote knop werkt niet.
pi_101037282
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:56 schreef 1-0-8 het volgende:

Ik denk dat je dat onderscheid zelf wel kunt maken. Of niet?
Nee, daarom vraag ik het ook aan jou. Volgens mij kan je die scheidslijn niet makkelijk trekken in de praktijk, zeker als je het criterium verbaal steunen van de club wegneemt. Zijn het mensen die morren die opeens geen supporter meer zijn? Moeten ze met z'n allen in de pas lopen of juist niet? Ik vind dat zeer moeilijk te bepalen maar jij zie dat blijkbaar wel. Ik wacht op het moment dat je het met ons allen deelt zodat we vanaf nu als echte supporters kunnen gaan gedragen. :)

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:56 schreef 1-0-8 het volgende:Precies, en daarom zijn die UCS kneusjes dus zo sneu. En daarom was die zogenaamde tifo-actie van 2 weken geleden ook zo ongelooflijk kansloos. En erger nog, de echte emotie op de tribunes wordt onderdrukt door bandjes met trieste ole-ole liedjes. Want stel je voor dat er iets op de tribune te horen is at de KNVB onwelgevallig is. :')
Ik ben er mee eens dat die sfeeractie ongeslaagd was, waar jij met "die trieste ole-ole liedjes" op doelt is mij echter een raadsel. Kan jij een concreet voorbeeld geven?

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:56 schreef 1-0-8 het volgende:En daarom is het goed of normaal dat ik voor een los kaartje voor Utrecht-Willem II achter de goal op de Bunnikzijde een 25 euro betaal? Het is echt te belachelijk voor woorden.
Er wordt aangemoedigd om seizoenskaarten aan te schaffen, daardoor zijn de kaartjes misschien wat duurder maar lopen ze altijd nog in lijn met de rest van de eredivisie. Er bestaan in een economie eenmaal dingen zoals inflatie, daar ontkom je niet aan wat uiteindelijk resulteert in duurdere kaarten op lange termijn. Zo gaan die dingen nou eenmaal. Daarnaast klopt je beeldvorming niet, autocombi Vitesse-uit was 16 euro afgelopen weekend, dat noem ik toch een supportersvriendelijke prijs.

quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:56 schreef 1-0-8 het volgende:8)7
Zwaktebod.
pi_101037353
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:56 schreef 1-0-8 het volgende:

[..]

Precies, en daarom zijn die UCS kneusjes dus zo sneu. En daarom was die zogenaamde tifo-actie van 2 weken geleden ook zo ongelooflijk kansloos. En erger nog, de echte emotie op de tribunes wordt onderdrukt door bandjes met trieste ole-ole liedjes. Want stel je voor dat er iets op de tribune te horen is at de KNVB onwelgevallig is. :')

[..]

8)7
Was de SV man, en als je echt zo goed op de hoogte bent als je zelf denkt had je wel geweten dat UCS al ff gekapt is...
pi_101037391
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:47 schreef Stampie22 het volgende:

Het gezeik/de onzin van de afgelopen weken komt allemaal voort uit het vertrek van veel bepalende spelers, het wel/niet halen van versterkingen en het elftal dat daardoor nu op het veld staat, met middelmatige basisspelers als Vd Maarel en Sarota als voorbeeld.
Ik heb dit weekend voor het eerst dit seizoen een hele wedstrijd gezien. En ik vond het middenveld en voorin best behoorlijk. Natuurlijk niet op elkaar ingespeeld en met de nodige blessures ook niet compleet, maar ik denk wel dat daar iets in zit.

Ik maak me alleen zorgen over de rechtsback. Dat hebben we hier al eerder geuit, maar het wordt pijnlijk duidelijk. vd Maarel moet je een kans geven, maar ik ben bang dat het echt niet beter wordt. Markiet speelt niet, dus daar heb ik geen oordeel over. De linksback positie is met Zullo en Bulthuis naar mijn idee goed genoeg bezet en centraal is het allemaal op papier wel ok, maar rechts...
pi_101037409
Over die geluidsbandjes, heel triest, maar je moet gewoon begrijpen dat als de club niets doet er 2-wekelijks boetes binnen komen, er wedstrijden zonder publiek zullen komen etc.
Dit komt niet vanuit de club maar vanuit de KNVB…

Ik vind de huidige spreekkoren trouwens nog veel triester trouwens, ‘’vroeger’’ waren we daarin tenminste nog creatief, tegenwoordig hoor je altijd hetzelfde sneue gezang…
pi_101037458
En ook nog eens op domme momenten wanneer het niet eens uitmaakt.
pi_101037536
Ik vind het juist een positieve ontwikkeling dat het stadion zich steeds meer afzet tegen die gasten op de Bunnikside als ze weer eens een liedje inzetten over de moeder van de scheidsrechter. Dat kán echt niet meer en dat heeft de rest van het stadion goed in de gaten. Dat die bandjes ingezet moeten worden is inderdaad niet anders.
pi_101037636
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:11 schreef PBateman1978 het volgende:
Ik vind de huidige spreekkoren trouwens nog veel triester trouwens, ‘’vroeger’’ waren we daarin tenminste nog creatief, tegenwoordig hoor je altijd hetzelfde sneue gezang…
Je weet toch:
Als de scheids een keertje fout fluit/vlagt -> steek die fluit/vlag maar in je reet
Als ie kaarten trekt -> Je moeder is een hoer
Als ie voor de tegenstander geen kaarten trekt -> Waar zijn die kaarten nou?
Als je voor staat -> Wat zijn die joden/kakkerlakken ( :') )/whatever stil
Als ze dan toch gaan zingen -> Fluiten/Jostiband

Het is gewoon eenzelfde script als driekwart elke dag voor zijn kiezen krijgt bij hun full-time baan bij het call-center, anders snappen ze het niet ;)
pi_101037681
Vind het uitfluiten van spreekkoren door het thuispubliek echter weer iets heel anders.
pi_101037879
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:19 schreef zatoichi het volgende:

[..]

Je weet toch:
Als de scheids een keertje fout fluit/vlagt -> steek die fluit/vlag maar in je reet
Als ie kaarten trekt -> Je moeder is een hoer
Als ie voor de tegenstander geen kaarten trekt -> Waar zijn die kaarten nou?
Als je voor staat -> Wat zijn die joden/kakkerlakken ( :') )/whatever stil
Als ze dan toch gaan zingen -> Fluiten/Jostiband

Het is gewoon eenzelfde script als driekwart elke dag voor zijn kiezen krijgt bij hun full-time baan bij het call-center, anders snappen ze het niet ;)
Haha, bazenpost. Het klopt helemaal. _O_
pi_101039169
Ag wat was UCS ook slecht...die jongens probeerden aan dat gedoe wat Zatoichi omschrijft iets te doen maar werden net zo hard uitgespuugd door mensen die nu daar weer over zeuren. Maarja, velen denken/dachten dat het een groep van 15 jarige was... Moet men nu even onder naar vak K kijken (wat daar tijdens Graafschap thuis en waarschijnlijk ook volgende matches proberen sfeer te maken) DAT zijn 15 jarigen.

En voor de nieuwsgierigen, ja ik zat zelf bij UCS vanaf het begin en ben zelf verre van 15 jaar.
pi_101039859
Ik had/heb niets tegen de UCS iig.

Jammer dat het niet van de grond is gekomen.
pi_101039953
Ik ook niet; leukste actie was overigens waarbij UCS en vak K naar elkaar riepen "Kom erbij" en UCS dat ook daadwerkelijk deed. Paniek bij de stewards omdat ze dachten dat er gevochten ging worden op de bunnikside _O-
pi_101040087
quote:
Openheid transferperiode’
2011-08-22 12:30:00

Volgens Jacques van Ek, voorzitter van de Raad van Commissarissen, en voorzitter/algemeen directeur Jan Willem van Dop zijn bij supporters en pers veel vragen gerezen over de financiële opbrengst van de nu bijna afgesloten transferperiode. Daarover geven ze opening van zaken, want FC Utrecht is en blijft een transparante club. “Het beeld is hier en daar ontstaan, dat FC Utrecht de afgelopen periode enorm veel geld heeft verdiend, wat onvoldoende in het versterken van het elftal is gestopt. Wij krijgen daar vragen over en daarom willen wij graag even uitleggen hoe het werkelijk zit”, aldus Van Ek

“Om met de bedragen te beginnen; ik hoor van alle kanten dat de club in de afgelopen transferperiode 20 miljoen euro heeft verdiend, maar dat is een veel te positieve weergave van de feiten”, zegt de voorzitter van de RvC. “Die 20 miljoen was een bruto bedrag, waarvan zo’n vier miljoen afging aan verkooppercentages speler, die bedongen waren bij aantrekken van de speler, vergoedingen aan vorige clubs en commissie voor zaakwaarnemers. Van de overgebleven 16 miljoen had FC Utrecht een substantieel bedrag nodig om de opgelopen verliezen van de afgelopen jaren te dempen en dat was ook echt hard nodig”, legt Van Ek uit.

“Als gevolg van de gedane investeringen van 2 jaar geleden in het technisch apparaat (spelers en technische staf) wisten we dat we in een verliessituatie terecht zouden komen. Het verlies van 2009/2010 was al beperkt door het creëren van investeringsfonds II, waarmee transferrechten van enkele spelers uit de bestaande spelersgroep voor 50% werden overgedragen . Door de gerealiseerde transfers van juni 2011 kunnen we het verlies van vorig seizoen wederom beperken”, vult van Dop aan. “ Uiteindelijk bleef van de transfergelden ongeveer 9 miljoen euro over en die is naar FPI gegaan, het investeringsfonds van grootaandeelhouder Frans van Seumeren, die dat inmiddels ook alweer grotendeels geïnvesteerd heeft in de nieuwe aankopen.”

Dat FC Utrecht met die 9 miljoen ook echt de markt op kon, was te danken aan de bereidheid van Van Seumeren dat bedrag in belangrijke mate alweer te herinvesteren in nieuwe spelers in plaats van het te beschouwen als gemaakte winst op zijn eerder gedane investeringen. “Hij is zelfs nog verder gegaan”, aldus Van Ek, “door FC Utrecht in de loop van het seizoen een extra achtergestelde lening van 5 miljoen euro te verstrekken, waardoor de vermogenspositie van de club op het goede niveau bleef. We mogen blij zijn met zo’n investeerder, die letterlijk elke cent die binnenkomt direct weer ten goede van de club laat komen. Frans van Seumeren is een Utrechter die oprecht betrokken is bij het wel en wee van FC Utrecht. Eigenlijk kan ik me geen betere investeerder/grootaandeelhouder voor de club voorstellen, maar we kunnen van hem niet verwachten dat hij de financiële gaten blijft dichten.”

Overigens heeft Van Seumeren laten weten terug te treden als gedelegeerd commissaris, zodat hij geen bemoeienis meer heeft met de dagelijkse gang van zaken bij FC Utrecht. “Alle bevoegdheden komen dus weer te liggen bij de algemeen directeur”, zegt Van Ek. “Van Seumeren blijft wel vanuit de Raad van Commissarissen actief als commissaris Technische Zaken en blijft dus betrokken bij het investeren in nieuwe spelers.”

Commerciële stappen
Van Ek liet als voorzitter van de Raad van Commissarissen al eerder weten (onder meer in het Presentatie Magazine aan het begin van dit seizoen), dat FC Utrecht weliswaar op weg is de financiële en sportieve doelstellingen van het twee jaar geleden ingezette vijfjarenplan te realiseren, maar dat daarin wel vertraging is ontstaan. “De inkomsten zijn de afgelopen jaren niet gestegen en we zijn door de economische crisis dubbel getroffen”, legt hij uit. “Doordat het bedrijfsleven aanzienlijk terughoudender is met sponsoring en dus minder bereid was te investeren, konden we onze commerciële ambities onvoldoende realiseren. Bovendien zat de transfermarkt volledig op slot en droogde ook die bron op. Die factoren bij elkaar hebben ons de afgelopen jaren stevig dwarsgezeten.” Om de zakelijke mogelijkheden van FC Utrecht beter te benutten zet de club de komende jaren nadrukkelijker in op de commercie. Van Ek: “In overleg met Wilco van Schaik, de nieuwe algemeen directeur, gaan we nieuwe commerciële stappen zetten en initiatieven ontplooien, zodat de inkomsten substantieel hoger worden. Dat is ook hard nodig, want ook in het huidige seizoen 2011-2012 zullen wij vanuit de normale bedrijfsvoering nog geen zwarte cijfers schrijven.”

‘Doelstelling blijft’
Inmiddels is de transfercarrousel weer gaan draaien, wat voor FC Utrecht heeft geleid tot behoorlijke inkomsten. “Al was het niet de bedoeling zowel Dries Mertens als Kevin Strootman te laten gaan”, aldus Van Dop. “Op een vertrek van één van de twee hadden we wel gerekend, maar beiden vonden we eigenlijk te veel van het goede. Er was echter geen houden aan; PSV wilde per se alle twee de spelers en was bereid daarvoor een mooi bedrag te betalen. In dat geval moet je ook met de spelers meedenken, die graag wilden, en kun je niet anders dan ze die transfer gunnen.”

Maar nu de transferperiode zo goed als voorbij is, zijn Van Ek en Van Dop tevreden over hoe FC Utrecht daar uiteindelijk uit is gekomen. “Er staat nu in potentie weer een goed elftal. Maar we hebben ook pech gehad met alle blessures in de voorbereiding en start van de competitie. We zijn er zeker van dat het elftal de sportieve doelstelling van de club gaat realiseren. Want ondanks de vele wisselingen blijft die doelstelling dezelfde: structureel spelen om een positie tussen plek 3 en 8, die recht geeft op spelen in de play offs”, zegt Van Ek. “En met enige regelmaat moet dat resulteren in Europees voetbal.”

En samenvattend: “Het gaat goed met FC Utrecht, we liggen op koers, zij het met vertraging. Maar om nu te zeggen dat we bulken van het geld en dat we daar angstvallig bovenop blijven zitten: nee, dat klopt niet. Ieders inspanningen en elk dubbeltje zijn de komende jaren nodig om onze club te verzekeren van een sportief fraaie, maar ook financieel gezonde toekomst.”
fcutrecht.nl
pi_101040441
Koeman en RvC zitten al een paar uur in het stadion volgens Rene vd Berg. Perschef is ook aangekomen net...

Er hangt iets in de lucht.
pi_101040515
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:44 schreef Tha_Duck het volgende:
Koeman en RvC zitten al een paar uur in het stadion volgens Rene vd Berg. Perschef is ook aangekomen net...

Er hangt iets in de lucht.
Perschef misschien gewoon voor presentatie Sneijder...
pi_101041163
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:46 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Perschef misschien gewoon voor presentatie Sneijder...
Dat hoop ik ook, maar vrees weer het ergste.
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 22 augustus 2011 @ 15:10:25 #60
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_101041379
Kan me niet voorstellen dat Koeman er nu al uit gaat hoor :?
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_101042534
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 14:28 schreef zatoichi het volgende:
Ik ook niet; leukste actie was overigens waarbij UCS en vak K naar elkaar riepen "Kom erbij" en UCS dat ook daadwerkelijk deed. Paniek bij de stewards omdat ze dachten dat er gevochten ging worden op de bunnikside _O-
Hehe dat was inderdaad lachen toen ja :') .
Probleem met UCS was dat mensen die er niets van snapten en er niets mee te maken hadden een mening vormden en dat daar een flink aantal meelopers in mee gingen.

Ook de zogenaamde vete tussen ons en vak K wisten buitenstaanders( afgezien van youth enzo) amper wat vanaf, maar ze bemoeiden zich er wel mee.

Uitwedstrijden was dan weer een heel ander verhaal gelukkig, maar ook weer apart dat de mensen die daar wel vol mee gingen en ook voluit zongen enzo bij thuiswedstrijden hun bek niet open durven trekken...
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 22 augustus 2011 @ 15:49:08 #62
80791 crew  Paul
pi_101042713
quote:
UTRECHT - FC Utrecht traint sinds half drie maandagmiddag zonder Erwin Koeman. De trainer is al uren achter gesloten deuren in gesprek met de technische staf.

Koeman is boos, onder meer omdat hij niet op de hoogte was van de komst van middenvelder Rodney Sneijder. Technisch directeur Foeke Booy zegt dat er wel overleg is geweest met Koeman.

Koeman heeft zijn zaakwaarnemer meegenomen naar het gesprek. Ook de perschef van FC Utrecht is inmiddels bij het stadion aangekomen.

http://www.rtvutrecht.nl/nieuws/383772
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
  Redactie Frontpage / Weblog maandag 22 augustus 2011 @ 15:50:31 #63
80791 crew  Paul
pi_101042976
Rene vd Berg: Koeman blijft.
pi_101043205
Mooi, nu aub weer VOETBALLEN.

Te beginnen a.s. zaterdag, 3 punten graag. :)
pi_101043503
Zou mooi zijn ja
pi_101044541
Volgens Rene vd Berg komt Daan Bovenberg.
pi_101044725
Rechtsback speelt die toch?
pi_101045152
http://mediaplayer.rtvutrecht.nl/stream/4b29ae48.mp3

vd Berg over vandaag en over de mogelijke komst van Bovenberg.
pi_101045252
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 16:42 schreef Tha_Duck het volgende:
Rechtsback speelt die toch?
Ja, aanvoerder en rechtsback van Excelsior.
pi_101045950
Ben wederom benieuwd of het doorgaat, hoop van wel zou een verbetering zijn denk ik.
pi_101049491
quote:
Twee duels schorsing voor Nilsson en Jan Wouters
UTRECHT - FC Utrecht kan in de komende twee competitiewedstrijden tegen Roda JC en Excelsior niet beschikken over Marcus Nilsson.

De Zweedse verdediger is door de KNVB geschorst voor drie duels, waarvan één voorwaardelijk.

Nilsson kreeg zaterdag in het met 2-1 verloren uitduel tegen Vitesse een rode kaart.

Assistent-trainer Jan Wouters werd tijdens de wedstrijd in Arnhem door de scheidsrechter naar de tribune gestuurd. Wouters is ook voor twee duels geschorst.

FC Utrecht accepteerde beide schikkingsvoorstellen van de aanklager betaald voetbal van de KNVB.
http://www.nu.nl/sport/25(...)-en-jan-wouters.html

Misschien maar goed ook van Nilsson, ben nog niet gecharmeerd van het spel van die vent. Vind het alleen wel een vrij zware straf voor een, in mijn ogen, lichte overtreding.

Tevens, bij een nieuw topic kan ik worden toegevoegd zittend in Vak H, chillend met Zandman.
pi_101050199
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:58 schreef Thrills het volgende:

Misschien maar goed ook van Nilsson, ben nog niet gecharmeerd van het spel van die vent.
Deed het zaterdag al een stuk beter dan daarvoor, gun die jongen minstens een half seizoen.
pi_101052421
Ik zet je erbij fitz!
pi_101073403
Bovenberg: goede zaak. Hoop nog steeds dat Toornstra op het nippertje gehaald kan worden maar dat zal na Sneijder vast teveel van het goede zijn. We komen er wel.
pi_101073611
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 18:58 schreef Thrills het volgende:

[..]

http://www.nu.nl/sport/25(...)-en-jan-wouters.html

Misschien maar goed ook van Nilsson, ben nog niet gecharmeerd van het spel van die vent. Vind het alleen wel een vrij zware straf voor een, in mijn ogen, lichte overtreding.

Tevens, bij een nieuw topic kan ik worden toegevoegd zittend in Vak H, chillend met Zandman.
Het was wel rood omdat hij puur voor de man ging om deze af te stoppen. Het was echter niet op de benen maar voor de benen waardoor die Vitesse speler erover heen viel. Volgens mij zijn er zat die 1 wedstrijd krijgen hiervoor.
pi_101073644
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 08:28 schreef Stampie22 het volgende:
Bovenberg: goede zaak. Hoop nog steeds dat Toornstra op het nippertje gehaald kan worden maar dat zal na Sneijder vast teveel van het goede zijn. We komen er wel.
Toch zou het mij niet verbazen als vlak voor het sluiten van de transfermarkt er nog een Toornstra/Vormer wordt gekocht.

Oh en Jong FCU - Jong Ajax 3-1. :)
Leuke rentree in de Eredivisie voor beloften.

[ Bericht 12% gewijzigd door PBateman1978 op 23-08-2011 09:08:25 ]
pi_101075938
Na een lang weekend weer heel wat heerlijk Utreg Proat gemist. Nu al zin in Zaterdagavond! Eindelijk voor de volle mep! 3 punten!
pi_101077816
quote:
0s.gif Op dinsdag 23 augustus 2011 10:37 schreef DiMacho het volgende:
Na een lang weekend weer heel wat heerlijk Utreg Proat gemist. Nu al zin in Zaterdagavond! Eindelijk voor de volle mep! 3 punten!
De beste handel wordt gedreven een uur voor het sluiten van de markt :)
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 16:11:15 #80
285818 leeroy
La Pasion Du Heng
pi_101088095
Booy: "Wij hebben interesse in Bovenberg"

Vandaag om 15:54 Fabian Bijman FC Utrecht hoopt zich nog voor het sluiten van de transfermarkt te versterken met Daan Bovenberg. De rechtsback van Excelsior staat in de belangstelling van de club uit de Domstad. Technisch directeur Foeke Booy ging dinsdag tijdens de presentatie van Rodney Sneijder in op het gerucht dat FC Utrecht de verdediger graag over wil nemen van Excelsior. "We zijn geïnteresseerd in rechtsback Daan Bovenberg, maar het is natuurlijk afwachten of dat gaat lukken", aldus Booy op de officiële website van de club.

Daarnaast mogen twee spelers op huurbasis vertrekken bij FC Utrecht. "Verder staan we open voor het verhuren van keeper André Krul en middenvelder Gianluca Nijholt, uiteraard tegen onze voorwaarden. We hebben deze twee getalenteerde jonge spelers al enige tijd geleden laten weten, dat het goed voor ze zou zijn elders ervaring op te doen."

Doei Nijholt
You got me so wild, Why should I be so surprised? You got me so high, Don't you see it in my eyes?
Één grote gore kuthipster
pi_101089843
Toch zijn er wel opties. Vorm bijvoorbeeld is zeker sterker teruggekomen uit zijn verhuurperiode. En in Nijholt zit wel een beetje karakter, ondanks de tegenslag blijft hij knokken. De vraag is alleen of het voetballend voldoende kan worden.

Maar ik ben bang dat je gelijk hebt.
pi_101122536
Ome Frans snapt het tenminste; al ben ik geen fan van die hele familie Sneijder..

Van Seumeren:”Keuze tussen Utrechter of andere speler is simpel”

Rodney Sneijder werd dinsdag aangetrokken door FC Utrecht. De middenvelder van Ajax komt dit seizoen op huurbasis uit voor de club uit de Domstad, die ook een optie tot koop heeft bedongen.

Eigenaar Frans van Seumeren steekt zijn bewondering voor Sneijder niet onder stoelen of banken. In De Telegraaf breekt hij een lans voor het jongere broertje van Wesley Sneijder.

“Het is bekend dat ik van hem gecharmeerd ben. En als ik de keuze heb tussen een Utrechtse jongen en een andere speler met dezelfde kwaliteiten, is het simpel. Dan komt die Utrechter”, zegt Van Seumeren.

Trainer Erwin Koeman heeft eveneens hoge verwachtingen van de huurling. “Ik verwacht veel van Rodney. De kwaliteit, het inzicht en de techniek zijn aanwezig. In principe zit hij zaterdag tegen Roda JC bij de selectie”, aldus de oefenmeester.

Bron: Voetbalprimeur.nl

(http://www.utregfanatic.n(...)re-speler-is-simpel/)
pi_101123345
Ik denk ook dat nu duidelijk is dat niet Foeke de oorzaak was van het probleem met Koeman, maar Frans.

Die heeft Sneijder er gewoon doorheen gedrukt zeg maar.

Ben wel benieuwd of ie ook een beetje kan ballen.
pi_101130920
Wat mij gewoon niet lekker zit is deze constructie. Kijk naar Vitesse. Huren 10 spelers zonder optie tot koop. Zijn volgend seizoen allemaal weer weg, en heb je nog niks.
Sneijder precies hetzelfde. Die kan nu wel zeggen dat hij niet meer bij ajax wil ballen, maar als Frank de Boer volgend seizoen aangeeft dat hij op 10 mag spelen dan zien we die ook niet meer.
Hadden gewoon een echte optie tot koop moeten bedingen.

Asare - Lensky - Martensson is een prima middenveld, en Nijholt + Takagi als stand-ins is voldoende. Nee, nu huren we een ''talent'' en laten we Nijholt gaan.

Huren zonder een optie tot koop is in mijn ogen weggegooid geld.
pi_101131491
Ik ben niet zo kapot van Lensky en Nijholt. Dus ik vind het allemaal niet zo erg.
  woensdag 24 augustus 2011 @ 16:33:38 #86
132185 Biogarde
Neef van Bassie.
pi_101132039
Ik vind Lensky net altijd een stap te laat waardoor z'n logge doen en laten opvalt.
Bio is baas. Ik ben niet meer op straat. Ik rij alleen langs om te kijken hoe het gaat.
pi_101136675
quote:
11s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 16:33 schreef Biogarde het volgende:
Ik vind Lensky net altijd een stap te laat waardoor z'n logge doen en laten opvalt.
Hij heeft wel een betere tijd gehad. Maar mijn zorg is vooral dat hij in mijn ogen nooit communiceert en maar wat loopt te spoken. Hij is niet aanwezig voor mijn gevoel.
pi_101138915
haha als ik de laatste paginas hier teruglees,. dan is fc utrecht nog steeds precies hetzelfde als vroeger. de hele tent op zn kop en alles op straat. :p

raar verhaal van sneijder, koeman heeft kennelijk weinig tot niets te zeggen over welke spelers gaan en komen.
pi_101160925
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 19:37 schreef okiokinl het volgende:
raar verhaal van sneijder, koeman heeft kennelijk weinig tot niets te zeggen over welke spelers gaan en komen.
Ach zo gek is het helemaal niet, een TD bewaakt de lange termijn en trekt spelers aan, de trainer moet daar een team van maken.

Vandaag presentatie Bovenberg, volgens nogal wat ''bronnen''. :')
  donderdag 25 augustus 2011 @ 09:23:33 #90
50237 dribbel79
pi_101161228
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 12:14 schreef 1-0-8 het volgende:
Ome Frans snapt het tenminste; al ben ik geen fan van die hele familie Sneijder..

Van Seumeren:”Keuze tussen Utrechter of andere speler is simpel”

Rodney Sneijder werd dinsdag aangetrokken door FC Utrecht. De middenvelder van Ajax komt dit seizoen op huurbasis uit voor de club uit de Domstad, die ook een optie tot koop heeft bedongen.

Eigenaar Frans van Seumeren steekt zijn bewondering voor Sneijder niet onder stoelen of banken. In De Telegraaf breekt hij een lans voor het jongere broertje van Wesley Sneijder.

“Het is bekend dat ik van hem gecharmeerd ben. En als ik de keuze heb tussen een Utrechtse jongen en een andere speler met dezelfde kwaliteiten, is het simpel. Dan komt die Utrechter”, zegt Van Seumeren.

Trainer Erwin Koeman heeft eveneens hoge verwachtingen van de huurling. “Ik verwacht veel van Rodney. De kwaliteit, het inzicht en de techniek zijn aanwezig. In principe zit hij zaterdag tegen Roda JC bij de selectie”, aldus de oefenmeester.

(http://www.utregfanatic.n(...)re-speler-is-simpel/)
Hoe kan het dat ik nog nooit heb geehoord van een speler die nu ineens rijp zou zijn voor de eredivisie?
pi_101162299
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 09:23 schreef dribbel79 het volgende:

[..]

Hoe kan het dat ik nog nooit heb geehoord van een speler die nu ineens rijp zou zijn voor de eredivisie?
Dat ligt aan jezelf denk ik, want ik was wel op de hoogte van het bestaan van Rodney :)

De vraag is alleen of hij rijp is voor de eredivisie. Maar laten we realistisch zijn, hij speelde bij 020 in het beloftenteam, Frank de B. heeft echt wel een beetje verstand, 020 is niet de kleinste club en heeft weinig serieus slechte spelers in de gelederen (beloften, A1 en 1e team) en het is het broertje van Wesley S. die toch ook niet onbemiddeld is wat betreft voetballend vermogen.

En ik neem aan dat ze hem ook wel aan het werk hebben gezien :D

Maar serieus: ik denk dat je weinig kans hebt om een blauwtje te lopen. In het gunstigste geval heb je een jaar lang een leuke speler, in het ongunstige geval betaal je een paar euro's en ben je er na een jaar weer vanaf.
pi_101163592
Ja maar hoe wordt je team hier dan beter van? Als hij een verschrikkelijk goed seizoen draait hier, doet die dat volgend jaar bij Ajax want die afkoopsom wordt dan verschrikkelijk hoog.
pi_101163687
Prima toch. Hebben we een jaar de tijd om iemand op te leiden cq. aan te trekken.
pi_101163855
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 10:58 schreef Zandman030 het volgende:
Ja maar hoe wordt je team hier dan beter van? Als hij een verschrikkelijk goed seizoen draait hier, doet die dat volgend jaar bij Ajax want die afkoopsom wordt dan verschrikkelijk hoog.
Als ie hier een supergoed seizoen draait hebben wij daar toch ook profijt van ? :)

En misschien wil die jongen hier gewoon blijven na dit seizoen, dan kan Ajax vanalles willen, maar dan komt het heus wel goed.
pi_101166882
Bovenberg is binnen, tekent voor 4 jaar, vanmiddag presentatie.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 13:50:11 #96
333464 T.O.P
De enigste ekte
pi_101169468
Jongens, Bovenberg is binnen, rugnummer 2.
:-)
pi_101170302
En zo komt langzaamaan alles weer op zijn pootjes terecht.

Tis donderdag, hij kan wel spelen hoop ik zaterdag :)
pi_101170381
En ut is potjandosie ook nog is een Utregger! Dat wist ik niet :)

Markiet zal ook de verhuur wel in mogen nu.
pi_101170404
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:50 schreef T.O.P het volgende:
Jongens, Bovenberg is binnen, rugnummer 2.
Goede aankoop. Tipte hem toevallig een paar weken geleden nog dat hij zo'n stormachtige ontwikkeling had doorgemaakt.
VBL SC influencer
Left, right, behind
pi_101170420
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 14:19 schreef Tha_Duck het volgende:
En ut is potjandosie ook nog is een Utregger! Dat wist ik niet :)
Alleen Van Dop zegt dat, voor de rest staat overal dat ie in R'dam is geboren. :P
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')