Ik neem aan dat je de verliezers bedoelt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:20 schreef Terecht het volgende:
[..]
Denk je? Ik geloof er geen fluit van. Elk systeem kent winnaars en verliezers, en de winnaars zullen zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven.
Hoezo zou dat eigenlijk zo horen, dat je niet verder hoeft te kijken dan je dagelijkse leven? Dat klinkt een beetje als een wat-kan-mij-het-allemaal-schelen-zolang-ik-het-maar-goed-heb-mentaliteit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:54 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik denk dat de meerderheid gewoon een voorbeeld nodig heeft van hoe het beter kan. Dan volgen ze vanzelf wel. Men kent niet beter dan de huidige situatie. Al wordt die wel steeds een stukje benauwder. En ja eigenlijk kan en mag ik het de gros van de mensen niet kwalijk nemen. Dat zij niet verder kijken dan hun dagelijks leven enzo. Want dat is normaal. En zo hoort het eigenlijk ook, perfekt zo (nu ik erbij stilsta)
Nee, ik doel wel degelijk op de winnaars. Ik veronderstel nl dat de groep die profiteert onder het huidige systeem zich heel wat verder uitstrekt dan louter de elite. Er zijn imo nog grote groepen zogenaamde haves en have-mores (uitspraak van Bush btw) die niet per se in de burelen van de macht zetelen maar toch op gewiekste wijze gebruik weten maken van het systeem. Zij zullen hun comfortabele positie niet zomaar opgeven want de kans is groot dat zij er materieel gezien op achteruitgaan in die nieuwe wereldorde. Misschien dat je sommigen van hen zover kunt krijgen maar er heerst tegenwoordig een diepe overtuiging bij dit soort lieden dat zij geheel op eigen merites zo succesvol zijn geworden en derhalve een onschendbaar recht genieten op de vruchten van hun arbeid.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:16 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de verliezers bedoelt.
En daarom denk ik dat er nadien geen sheeples meer zullen bestaan.
De elite zal tijdens hun ondergang zoveel mogelijk tegenstanders (en medestanders) met zich meeslepen.
Dit zal zelfs de volgzaamste sheeple dan opvallen. 'N sheeple met die kennis is geen sheeple meer.
Want anders vallen ze ten prooi aan luitjes zoals jij zeker?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:34 schreef Bankfurt het volgende:
De schaapjes hebben niet veel tijd meer om leeuwen te worden.
Nee, het gaat om de mentaliteit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:45 schreef Terecht het volgende:
[..]
Want anders vallen ze ten prooi aan luitjes zoals jij zeker?
Bewustzijnveranderingquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:54 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de mentaliteit.
op deze aarde is geen plaats meer voor reptielen of twijfelende schapen;
de leeuwen hebben er nu genoeg van.
Och, ze weten dat hun laatste uur heeft geslagen, maar ze proberen nog te ontsnappen; ze willen de oude continenten Atlantis en Lemurie met hun oude energie-installaties weer boven water krijgen om te kunnen ontsnappen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bewustzijnverandering![]()
En de laatste stuiptrekkingen van de Orion-groep.
Moet ik je anders nog even wijzen op je citaat eerder in dit draadje, waar je er over masturbeert schaapjes aan stukken te rijten? En aangezien er volgens jou geen plaats meer is voor schaapjes, hun tijd gekomen is, dienen ze uit de weg geruimd te worden; goedschiks dan wel kwaadschiks. Nou ja goedschiks, eigenlijk wordt je in de houdgreep genomen: of je neemt mijn geloofsartikelen over of je zal het bezuren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:54 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de mentaliteit.
op deze aarde is geen plaats meer voor reptielen of twijfelende schapen;
de leeuwen hebben er nu genoeg van.
Kun je eigenlijk wel spreken van een bewustzijnsverandering als die middels terreur door je strot gehaald wordt?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bewustzijnverandering![]()
En de laatste stuiptrekkingen van de Orion-groep.
Nou, ik vind dit topic van jou best wel goed uitgewerkt en jouw argumenten kan ik wel volgen en onderschrijven.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:16 schreef Terecht het volgende:
[..]
Moet ik je anders nog even wijzen op je citaat eerder in dit draadje, waar je er over masturbeert schaapjes aan stukken te rijten? En aangezien er volgens jou geen plaats meer is voor schaapjes, hun tijd gekomen is, dienen ze uit de weg geruimd te worden; goedschiks dan wel kwaadschiks. Nou ja goedschiks, eigenlijk wordt je in de houdgreep genomen: of je neemt mijn geloofsartikelen over of je zal het bezuren.
De bewustzijnsverandering zoals ik die bedoel heeft niks met terreur te maken en wordt ook helemaal niet door je strot geduwd. Sterker nog, het wordt genegeerd en verzwegen. Bewust.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:20 schreef Terecht het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk wel spreken van een bewustzijnsverandering als die middels terreur door je strot gehaald wordt?
Hahaha, je wil zeggen blaffende honden bijten niet??? Nee, jouw teksten zijn niet alleen maar wat onschuldige waarschuwingen. Jij bent net zoals alle gebruikers van het schaapjesargument een absolutist en dat absolutisme kan zich niet zonder meer verenigen met andere meningen. Je diskwalificeert nl niet alleen degene die jij een schaapje noemt maar je doet daarbij ook een claim op de waarheid. Het schaapje wordt immers medegedeeld dat zijn mening niet ter zake doet omdat hij ofwel gehersenspoeld is dan wel niet dmv zelfstandig nadenken tot zijn mening is gekomen en iets op de mouw gespeld heeft gekregen (het verschil tussen beide is nihil wmb), dit itt jezelf natuurlijk want jij bent wél dmv zelfstandig denken tot je conclusies geraakt en als je als schaapje nu maar net zo zelfstandig nadenkt als jij dan zul je wel tot dezelfde inzichten komen. Hiermee laat je dus geen ruimte open voor andere meningen dan die van jezelf.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:38 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nou, ik vind dit topic van jou best wel goed uitgewerkt en jouw argumenten kan ik wel volgen en onderschrijven.
Maar er zijn geen bedreigingen van mij; hooguit passieve waarschuwingen.
Als ik Bankfurt's ideeen over die bewustzijnsverandering lees, hij noemt het een kwestie van mentaliteit, dan is-ie van plan die dmv (de dreiging van) geweld tot stand te brengen. Mocht dit niet zo zijn dan ben je van harte uitgenodigd om het zelf op de juiste manier proberen te verwoorden. Kun je alleen maar van leren toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De bewustzijnsverandering zoals ik die bedoel heeft niks met terreur te maken en wordt ook helemaal niet door je strot geduwd. Sterker nog, het wordt genegeerd en verzwegen. Bewust.
Klinkt heel vaag, dat weet ik. Kan ik ook niet uitleggen.
Bankfurt (en anderen) weten wel wat ik bedoel.
Mijn hemel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:10 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Och, ze weten dat hun laatste uur heeft geslagen, maar ze proberen nog te ontsnappen; ze willen de oude continenten Atlantis en Lemurie met hun oude energie-installaties weer boven water krijgen om te kunnen ontsnappen.
En "'komeet" Elenin heeft hen al begroet... "Hallo, wegwezen jullie reptielen, wij komen er aan !".
Sterk stuk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:14 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hahaha, je wil zeggen blaffende honden bijten niet??? Nee, jouw teksten zijn niet alleen maar wat onschuldige waarschuwingen. Jij bent net zoals alle gebruikers van het schaapjesargument een absolutist en dat absolutisme kan zich niet zonder meer verenigen met andere meningen. Je diskwalificeert nl niet alleen degene die jij een schaapje noemt maar je doet daarbij ook een claim op de waarheid. Het schaapje wordt immers medegedeeld dat zijn mening niet ter zake doet omdat hij ofwel gehersenspoeld is dan wel niet dmv zelfstandig nadenken tot zijn mening is gekomen en iets op de mouw gespeld heeft gekregen (het verschil tussen beide is nihil wmb), dit itt jezelf natuurlijk want jij bent wél dmv zelfstandig denken tot je conclusies geraakt en als je als schaapje nu maar net zo zelfstandig nadenkt als jij dan zul je wel tot dezelfde inzichten komen. Hiermee laat je dus geen ruimte open voor andere meningen dan die van jezelf.
Als je daarbij optelt wat er zoal over schaapjes wordt geschreven dan bekruipt me het gevoel dat zij mede verantwoordelijk worden gehouden voor de wandaden van de elite, ze protesteren er immers niet tegen en het lijkt er zelfs op dat ze het ook geen reet kan schelen. Zo ze er hun goedkeuring niet aan geven laten ze het op z'n minst gebeuren en dat steekt toch ergens. De vraag is dan ook of luitjes met zo'n (gebrek aan) moraal wel een plekje verdienen in de wereld van de absolutist, die geen concessies wil doen aan de waarheid. Die waarheid lijkt te zijn dat de schaapjes blaam treft, ze onderdeel uitmaken van het probleem. De connotatie die aan het begrip schaap (en afgeleide begrippen) hangt is dan ook niet positief of meelijwekkend maar denigrerend en minachtend, het is bedoeld als een beschimping van de opponent. Eén en ander bij elkaar opgeteld maakt het aannemelijk dat de schaapjes schuldigen zijn in de ogen van de absolutist en als absolutist zijnde laat je schuldigen niet lopen, schuldigen verdienen hun rechtmatige straf...
Ik bedoelde, je hebt maar een paar mensen nodig op de goede plekken die het voortouw nemen in een revolutie. Want het gros heeft gewoon een voorbeeld nodig hoe het dan wel moet of beter kan. En het liefst zo makkelijk mogelijk. En.. ik hoor van veel schaapjes dat, mochten de problemen zich wel op hun stoep vertonen dat zij heus wel zullen opstaan. Dus er schuilt ook wel een tikkende bom in deze mensen. Plus wat ik al eerder zei. Laat die euro-crisis nog maar een paar ja broeden. Dan krijgen meer mensen het benauwder en gaan ze beseffen "hey er klopt iets niet" .. En dan..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:38 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hoezo zou dat eigenlijk zo horen, dat je niet verder hoeft te kijken dan je dagelijkse leven? Dat klinkt een beetje als een wat-kan-mij-het-allemaal-schelen-zolang-ik-het-maar-goed-heb-mentaliteit.
ik vind dat burgers bv werden uitgelokt om zich in de schulden te werken. De centrale banken verlagen de rente tot nul (dacht ik) voor en geven dat lucht aan de commerciele banken. Waarmee zij produkten konden verkopen om nog meer 'geld' en omzet te maken. De motivatie is hebberigheid en dan gaat het wieltje vanzelf. De afnemer is dan uiteindelijk de dupe. En de banken worden toch wel uit de stront getrokken (zij zijn de lange arm van de centrale banken) ook weer met de normale burger als zondebok. Het redden van de banken gebeurt met belastinggeld waarmee schulden, gemaakt voor het redden van die banken, aan diezelfde centrale banken wordt terugbetaald. Plus rente.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:14 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als je daarbij optelt wat er zoal over schaapjes wordt geschreven dan bekruipt me het gevoel dat zij mede verantwoordelijk worden gehouden voor de wandaden van de elite,
Anders.."brullende leeuwen kunnen bijten" ..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:14 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hahaha, je wil zeggen blaffende honden bijten niet???
Ik claim alleen waarheidsbehoefte.quote:Nee, jouw teksten zijn niet alleen maar wat onschuldige waarschuwingen. Jij bent net zoals alle gebruikers van het schaapjesargument een absolutist en dat absolutisme kan zich niet zonder meer verenigen met andere meningen. Je diskwalificeert nl niet alleen degene die jij een schaapje noemt maar je doet daarbij ook een claim op de waarheid. Het schaapje wordt immers medegedeeld dat zijn mening niet ter zake doet omdat hij ofwel gehersenspoeld is dan wel niet dmv zelfstandig nadenken tot zijn mening is gekomen en iets op de mouw gespeld heeft gekregen (het verschil tussen beide is nihil wmb), dit itt jezelf natuurlijk want jij bent wél dmv zelfstandig denken tot je conclusies geraakt en als je als schaapje nu maar net zo zelfstandig nadenkt als jij dan zul je wel tot dezelfde inzichten komen. Hiermee laat je dus geen ruimte open voor andere meningen dan die van jezelf.
Nee, de connotatie is "hoofdschuddend horizontaal met de gedachte "hoe dom kan men zijn ? ". Nog net niet "met de handen in het haar", zoals ouders die een kleuter iets willen bijbrengen zoals leren fietsen of het bestek hanteren.quote:Als je daarbij optelt wat er zoal over schaapjes wordt geschreven dan bekruipt me het gevoel dat zij mede verantwoordelijk worden gehouden voor de wandaden van de elite, ze protesteren er immers niet tegen en het lijkt er zelfs op dat ze het ook geen reet kan schelen. Zo ze er hun goedkeuring niet aan geven laten ze het op z'n minst gebeuren en dat steekt toch ergens. De vraag is dan ook of luitjes met zo'n (gebrek aan) moraal wel een plekje verdienen in de wereld van de absolutist, die geen concessies wil doen aan de waarheid. Die waarheid lijkt te zijn dat de schaapjes blaam treft, ze onderdeel uitmaken van het probleem. De connotatie die aan het begrip schaap (en afgeleide begrippen) hangt is dan ook niet positief of meelijwekkend maar denigrerend en minachtend,
Ik erken dit feit.quote:het is bedoeld als een beschimping van de opponent. Eén en ander bij elkaar opgeteld maakt het aannemelijk dat de schaapjes schuldigen zijn in de ogen van de absolutist en als absolutist zijnde laat je schuldigen niet lopen, schuldigen verdienen hun rechtmatige straf...
Bedoel je hier te zeggen dat jij niet tot de absolutisten behoort?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:48 schreef Bankfurt het volgende:
Gelukking behoor niet tot de absolutisten.
Ik vermoed van wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Bedoel je hier te zeggen dat jij niet tot de absolutisten behoort?
Inderdaad.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Bedoel je hier te zeggen dat jij niet tot de absolutisten behoort?
Okay...quote:
Hoe strookt dat in jouw ogen met zijn omschrijving van jou als absolutist? Dat is verre van verlichting, in mijn ogen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:03 schreef Bankfurt het volgende:
Dat Terecht dit topic heeft gestart is al een hele verlichting.
Daar ben ik het niet met hem eens natuurlijk.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:19 schreef Gray het volgende:
[..]
Hoe strookt dat in jouw ogen met zijn omschrijving van jou als absolutist? Dat is verre van verlichting, in mijn ogen.
Lekker dubbelzinnig weer Bankfurt. Of ben ik nu te cynisch???quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:48 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Anders.."brullende leeuwen kunnen bijten" ..
Behoefte om die aan anderen op te leggen ja.quote:[..]
Ik claim alleen waarheidsbehoefte.
En dus dienen schaapjes verslonden te worden, onder het motto wie niet leren wil moet maar voelen?quote:[..]
Nee, de connotatie is "hoofdschuddend horizontaal met de gedachte "hoe dom kan men zijn ? ". Nog net niet "met de handen in het haar", zoals ouders die een kleuter iets willen bijbrengen zoals leren fietsen of het bestek hanteren.
En waarom dan wel niet? Je bent imo sowieso een absolutist als het jouw mening aangaat, die moet je wel als de absolute Waarheid zien als je andersdenkenden voor schaapjes uitmaakt. Als ik vervolgens je uitspraken over schaapjes erbij pak dan spreekt daar nauwelijks verholen het verlangen uit ze te straffen voor hun sufkopperigheid. Dan kun jij wel beweren dat je het niet zo bedoeld hebt en dat je heus niet uit bent op een afrekening maar dat komt nogal huichelachtig op me over. Je mag hier best wel uitspreken dat je een aanzienlijk deel van je soortgenoten uit de weg wenst te ruimen hoor. Dan weten we tenminste waar we aan toe zijn. Het zijn in elk geval niet 'hooguit passieve waarschuwingen', daarvoor zijn te uitgesproken. Imo kun je jouw schrijfsels wel een beetje vergelijken met de giftige retoriek van Tea Party klanten in de VS die hun achterban aanmoedigen met teksten als 'don't retreat, reload!', of wat dichter bij huis de retoriek van populisten die hun volgelingen mededelen dat zij in een totaaloorlog met de linkse elites zijn verwikkeld. Dat soort beeldspraak is niet vanzelfsprekend onschuldig zoals Breivik en in zekere zin ook de schutter van Giffords bewijzen, zij hebben oiv die retoriek die tot hun uiterste, in hun ogen logische consequentie doorgevoerd. Dat soort idioten vind je niet alleen terug op politiek vlak, maar ook in het samenzweringswereldje lopen er hele lijpe figuren rond waarvan je je afvraagt waarom ze niet gedwongen opgenomen zijn. Sommige van dat soort lui zie ik er wel voor aan de daad bij het woord te voegen. Ik vind jou bijv al best wel lijp overkomen als je het over onze buitenaardse reptillian overlords hebt... Dus nogmaals aan jou de vraag: wat ben jij nu precies van plan met de schaapjes mocht jij het voor het zeggen krijgen? En hoe passen die al dan niet dubbelzinnige dreigementen richting de schaapjes daarin?quote:[..]
Ik erken dit feit.
Gelukking behoor niet tot de absolutisten.
Ik denk dat je analyse dat de schaapjes vanzelf zullen volgen als er een aantal mensen het voortouw neemt wel klopt. Maar wat dan? Ga je dan nog een poging ondernemen de schaapjes te onderwijzen zodat ze zich in de toekomst minder schaaps gedragen? Het dilemma is hier natuurlijk om niet in eenzelfde soort dwang te vervallen als de elite waar je tegen in opstand bent gekomen...quote:Op woensdag 24 augustus 2011 06:26 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik bedoelde, je hebt maar een paar mensen nodig op de goede plekken die het voortouw nemen in een revolutie. Want het gros heeft gewoon een voorbeeld nodig hoe het dan wel moet of beter kan. En het liefst zo makkelijk mogelijk. En.. ik hoor van veel schaapjes dat, mochten de problemen zich wel op hun stoep vertonen dat zij heus wel zullen opstaan. Dus er schuilt ook wel een tikkende bom in deze mensen. Plus wat ik al eerder zei. Laat die euro-crisis nog maar een paar ja broeden. Dan krijgen meer mensen het benauwder en gaan ze beseffen "hey er klopt iets niet" .. En dan..
Dit is een serieuze reactie van jou ?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:10 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Och, ze weten dat hun laatste uur heeft geslagen, maar ze proberen nog te ontsnappen; ze willen de oude continenten Atlantis en Lemurie met hun oude energie-installaties weer boven water krijgen om te kunnen ontsnappen.
En "'komeet" Elenin heeft hen al begroet... "Hallo, wegwezen jullie reptielen, wij komen er aan !".
quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:10 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is idd twee- of meerledig opvatbaar. Iedereen is er vrij in.quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:28 schreef Terecht het volgende:
[..]
Lekker dubbelzinnig weer Bankfurt. Of ben ik nu te cynisch???
[..]
In mijn optiek is er geen toegevoegde waarde voor de leeuwen om de schaapjes te verslinden. Ze hebben wel betere dingen om zich mee bezig te houden.quote:En dus dienen schaapjes verslonden te worden, onder het motto wie niet leren wil moet maar voelen?
[..]
Nee, w.b.t. straf-gevoel zou ik kunnen veronderstellen dat de schapen zichzelf straffen, maar ach ik ben niet zo geinteresseerd in schapen en hun doen en laten, het is een non-issue; het begrip "schaap" is een hulpmiddel voor pre-selectie en ter ondersteuning van "communicatie" in deze BNW -materie;quote:En waarom dan wel niet? Je bent imo sowieso een absolutist als het jouw mening aangaat, die moet je wel als de absolute Waarheid zien als je andersdenkenden voor schaapjes uitmaakt. Als ik vervolgens je uitspraken over schaapjes erbij pak dan spreekt daar nauwelijks verholen het verlangen uit ze te straffen voor hun sufkopperigheid.
Passief idd; want het is een non-issue. n.v.t.quote:Dan kun jij wel beweren dat je het niet zo bedoeld hebt en dat je heus niet uit bent op een afrekening maar dat komt nogal huichelachtig op me over. Je mag hier best wel uitspreken dat je een aanzienlijk deel van je soortgenoten uit de weg wenst te ruimen hoor. Dan weten we tenminste waar we aan toe zijn. Het zijn in elk geval niet 'hooguit passieve waarschuwingen', daarvoor zijn te uitgesproken.
Ik niet zo zeer; je verwisselt denk ik mij met enkele anderen die hier of op andere fora behoorlijk op die tour zijn..quote:Imo kun je jouw schrijfsels wel een beetje vergelijken met de giftige retoriek van Tea Party klanten in de VS die hun achterban aanmoedigen met teksten als 'don't retreat, reload!', of wat dichter bij huis de retoriek van populisten die hun volgelingen mededelen dat zij in een totaaloorlog met de linkse elites zijn verwikkeld.
Die zijn er volgens mij ook, maar niet zo veel, denk ik.quote:Dat soort beeldspraak is niet vanzelfsprekend onschuldig zoals Breivik en in zekere zin ook de schutter van Giffords bewijzen, zij hebben oiv die retoriek die tot hun uiterste, in hun ogen logische consequentie doorgevoerd. Dat soort idioten vind je niet alleen terug op politiek vlak, maar ook in het samenzweringswereldje lopen er hele lijpe figuren rond waarvan je je afvraagt waarom ze niet gedwongen opgenomen zijn. Sommige van dat soort lui zie ik er wel voor aan de daad bij het woord te voegen.
het komt idd lijp over, maar ik heb het wel gefundeerd onderzocht en ik kwam niet anders dan tot deze conclusie; hoe lijp het ook mag zijn; ik kan de waarheid voor mezelf nou eenmaal niet verbergen.quote:Ik vind jou bijv al best wel lijp overkomen als je het over onze buitenaardse reptillian overlords hebt...
Ik krijg het niet zozeer voor het zeggen; het is meer een bewustwordingsporces.quote:Dus nogmaals aan jou de vraag: wat ben jij nu precies van plan met de schaapjes mocht jij het voor het zeggen krijgen? En hoe passen die al dan niet dubbelzinnige dreigementen richting de schaapjes daarin?
Er is veel mis op de wereld, maar kom op zeg, je gelooft dit toch niet serieus ?quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:02 schreef Bankfurt het volgende:
Het is ook een geestelijk-symbolisch proces. Er komt een moment waarop veel (niet alle) schapen zullen gaan beseffen en inzien dat ze van binnen leeuwen zijn; en dan kan het snel gaan. Maar er zijn ook schapen die van binnen reptiel zijn; hun situatie zal er niet veel beter op worden, als hun beschermers van de oude status quo zijn verdwenen. Zij kunnen nog vluchten (ten koste van anderen), en dat is precies wat ze nu anno 2011-2013 ook proberen. De vreemde weersomstandigheden en aardbevingen van de laatste tijd hebben direct met deze vluchtpogingen te maken.
Als het een non-issue zou zijn dan zou je het ook niet ter sprake hoeven brengen of er dubbelzinnige opmerkingen over hoeven maken.quote:Op zondag 28 augustus 2011 14:02 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is idd twee- of meerledig opvatbaar. Iedereen is er vrij in.
[..]
In mijn optiek is er geen toegevoegde waarde voor de leeuwen om de schaapjes te verslinden. Ze hebben wel betere dingen om zich mee bezig te houden.
[..]
Nee, w.b.t. straf-gevoel zou ik kunnen veronderstellen dat de schapen zichzelf straffen, maar ach ik ben niet zo geinteresseerd in schapen en hun doen en laten, het is een non-issue; het begrip "schaap" is een hulpmiddel voor pre-selectie en ter ondersteuning van "communicatie" in deze BNW -materie;
[..]
Passief idd; want het is een non-issue. n.v.t.
Er is helemaal geen sprake van een bewustwordingsproces aangezien men je maar op je woord moet geloven en zo niet dan zal het nog wel eens slecht met je kunnen aflopen. Zo'n bewustwording, die als een foie gras gans door je strot wordt geramd, is geen bewustwording maar een hersenspoeling. Jouw 'bewustwordings'proces heeft wel wat weg van het gemanipuleer dat je in sektarische kringen ziet, waarbij de goeroe van zo'n sekte er vaak op kickt controle uit te oefenen over z'n volgelingen. Dat is het beeld dat bij me opkomt als ik jouw schrijfsels lees, dat jij je dolgraag zo'n machtswellustige goeroe waant. Een Anton Teuben in de dop zeg maar, je vist al iig al in dezelfde vijver als hem.quote:[..]
Ik krijg het niet zozeer voor het zeggen; het is meer een bewustwordingsporces.
Het is ook een geestelijk-symbolisch proces. Er komt een moment waarop veel (niet alle) schapen zullen gaan beseffen en inzien dat ze van binnen leeuwen zijn; en dan kan het snel gaan. Maar er zijn ook schapen die van binnen reptiel zijn; hun situatie zal er niet veel beter op worden, als hun beschermers van de oude status quo zijn verdwenen. Zij kunnen nog vluchten (ten koste van anderen), en dat is precies wat ze nu anno 2011-2013 ook proberen. De vreemde weersomstandigheden en aardbevingen van de laatste tijd hebben direct met deze vluchtpogingen te maken.
Des te belangrijker om de burgers instrumenten aan te reiken waarmee ze door die schijnkeuzevrijheid en andere misleidingen heen kunnen prikken, lijkt me. Hoe zou jij dat willen organiseren? Zelf lijkt het me weinig doortastend om zoiets op vrijwillige basis aan te bieden, dan loop je nl het risico dat je een groot deel van de schaapjes niet zult bereiken en de kans groot is dat zij in de toekomst wéér in de valstrik zullen lopen. Niet dat ze met een baloney detection kit immuun zullen zijn voor manipulatie maar je kunt het een kwaadwillende elite op z'n minst wat moeilijker maken hun onderdanen te bewerken. Nee, ik denk eerder dat je een vorm van zachte dwang moet uitoefenen, bijv in de vorm van een verplichte cursus. Wat jij?quote:Op zondag 28 augustus 2011 05:18 schreef Schenkstroop het volgende:
Carol Quigly schreef over Cecil Rhodes. En zijn bedoelingen de wereld te veroveren onder Brits gezag via collectivistische vormen van bestuur (democratie, communisme, whatever). En dwang. Als je vrijheid in acht neemt zal je nooit vervallen in dezelfde mentaliteit als de huidige New World Order.
Carol Quigly prijsde het feit dat deze geheime club volkeren de illusie gaf te kiezen voor hun eigen lot via democratie. Echter zouden beide kanten onder invloed staan van 1 en dezelfde namelijk de New World Order. Maw. Welke richting het volk ook zou kiezen, ze zouden altijd richitng deze New World Order stemmen. En dat is geen vrijheid.
Eén vraag bij deze opmerking: leg eens uit?quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:54 schreef Spanky78 het volgende:
Eén punt bij dit topic: 'Narcisistische persoonlijkheidsstoornis.
Ik heb daar ook nog geen concreet antwoord op. Vaak ben ik ook afwachtend hopende op genoeg anderen die ook "ontwaken" en dat er dan mensen tussen zitten die wel met goede ideeen op de proppen komen. Onze scholing, geschiedenis, hoe de economie zou werken en alles is al verdraaid en daar groeit men mee op. Helaas. Maar als alles eens wat verder uit de hand loopt. Griekenland, belasting, economie, etc. dan zullen hopelijk meer mensen het idee krijgen van "hey hier klopt iets niet dit kan geen toeval meer zijn zoveel chaos"quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:45 schreef Terecht het volgende:
[..]
Des te belangrijker om de burgers instrumenten aan te reiken waarmee ze door die schijnkeuzevrijheid en andere misleidingen heen kunnen prikken, lijkt me. Hoe zou jij dat willen organiseren? Zelf lijkt het me weinig doortastend om zoiets op vrijwillige basis aan te bieden, dan loop je nl het risico dat je een groot deel van de schaapjes niet zult bereiken en de kans groot is dat zij in de toekomst wéér in de valstrik zullen lopen. Niet dat ze met een baloney detection kit immuun zullen zijn voor manipulatie maar je kunt het een kwaadwillende elite op z'n minst wat moeilijker maken hun onderdanen te bewerken. Nee, ik denk eerder dat je een vorm van zachte dwang moet uitoefenen, bijv in de vorm van een verplichte cursus. Wat jij?
Dit topic druipt van de superioriteitsgevoelens van 'complotters' tov mensen die niet in de complotten geloven of gewoon hun leven leiden en zich niet interesseren voor dergelijke zaken. Wat maakt jullie nu zo veel beter dan anderen? Waarom zorgen jullie dan niet eens voor een vernadering? Omdat je er niet toe in staat bent. Je bent niet eens in staat fatsoenlijk bewijs te leveren. Dus rot gewoon even op met je 'sheeple' ; sheepies' enz. Dit zijn gewoon mensen die hun leven leiden, zorgen voor hun kinderen en indien ze onderwijzer zijn, brandweerman of verpleegster, ambulancebroeder dan doen ze waarschijnlijk nog veel meer nuttige dingen dan jullie.quote:Op zondag 28 augustus 2011 22:56 schreef Terecht het volgende:
[..]
Eén vraag bij deze opmerking: leg eens uit?
Dat je een leven hebt en liever iets gezelligs gaat doen ipv je bezig te houden met ingewikkelde wereldse zaken. Is heel begrijpelijk. Verder denk ik niet dat "complotters" zich beter voelen het gaat niet om intellect en wie meer weet. Zij willen juist meer stemmen meekrijgen. Dat men in t algemeen meer bewust wordt dat men wordt bedonderd door de zg democratie en de zogenaamde links en rechts. En dat hier een groter plan achter schuilgaat. Das alles. Je hoeft niet actief meetedoen. Als je zegt dat je dit allemaal al wel wist en begrijpt. Begrijp me niet verkeerd maar dat vind ikzelf genoeg.quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dit topic druipt van de superioriteitsgevoelens van 'complotters' tov mensen die niet in de complotten geloven of gewoon hun leven leiden en zich niet interesseren voor dergelijke zaken. Wat maakt jullie nu zo veel beter dan anderen? Waarom zorgen jullie dan niet eens voor een vernadering? Omdat je er niet toe in staat bent. Je bent niet eens in staat fatsoenlijk bewijs te leveren. Dus rot gewoon even op met je 'sheeple' ; sheepies' enz. Dit zijn gewoon mensen die hun leven leiden, zorgen voor hun kinderen en indien ze onderwijzer zijn, brandweerman of verpleegster, ambulancebroeder dan doen ze waarschijnlijk nog veel meer nuttige dingen dan jullie.
Waar zijn jullie dan, zogenaamde leeuwen? Waarom doen jullie niets? Ik zie niemand protesteren tegen de regering. Makkelijk hoor, roepen vanaf een forum.
Dus: ja narcistisch vind ik dit. en waarom? Omdat er geen enkele reden is om je superieur te voelen.
De vraag is toch duidelijk: wat zou jij doen met de 'sheeple'? Dat impliceert dat ze 1. Zelf geen sheep zijn. 2. De term is denigrerend en verwijst naar domme schapen en zegt weldegelijk iets over intellect of verstand. 3. Men is zo overtuigd van het eigen gelijk: maar waar is nou godver dat bewijs? Ik zoek al jaren op internet, maar altijd is het slap gelul, flinterdun bewijs, of klinkklare onzin.quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:51 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Dat je een leven hebt en liever iets gezelligs gaat doen ipv je bezig te houden met ingewikkelde wereldse zaken. Is heel begrijpelijk. Verder denk ik niet dat "complotters" zich beter voelen het gaat niet om intellect en wie meer weet. Zij willen juist meer stemmen meekrijgen. Dat men in t algemeen meer bewust wordt dat men wordt bedonderd door de zg democratie en de zogenaamde links en rechts. En dat hier een groter plan achter schuilgaat. Das alles. Je hoeft niet actief meetedoen. Als je zegt dat je dit allemaal al wel wist en begrijpt. Begrijp me niet verkeerd maar dat vind ikzelf genoeg.
Ten eerst moet je de user "Terecht" die dit topic opende begrijpen. Hij loopt hier namelijk al jaren in BNW rond overheids-tirannie en Amerikaanse inteventie over de gehele wereld te verdedigen. Want alles is volgens hem maar toeval en niks dat de overheid doet zou met opzet zijn of is slecht.quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:59 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
De vraag is toch duidelijk: wat zou jij doen met de 'sheeple'? Dat impliceert dat ze 1. Zelf geen sheep zijn. 2. De term is denigrerend en verwijst naar domme schapen en zegt weldegelijk iets over intellect of verstand. 3. Men is zo overtuigd van het eigen gelijk: maar waar is nou godver dat bewijs? Ik zoek al jaren op internet, maar altijd is het slap gelul, flinterdun bewijs, of klinkklare onzin.
Die bezwaren van je zijn leuk en aardig maar zo is het topic nu eenmaal opgezet: we gaan er hier omwille van de discussie vanuit dat het schaapjesargument geldig is, en wat dat gegeven die aanname betekent voor de schaapjes in de nieuwe wereldorde van de BNW'er. Discussieren over de geldigheid van dit argument kan in de talloze andere draadjes.quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:28 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Dit topic druipt van de superioriteitsgevoelens van 'complotters' tov mensen die niet in de complotten geloven of gewoon hun leven leiden en zich niet interesseren voor dergelijke zaken. Wat maakt jullie nu zo veel beter dan anderen? Waarom zorgen jullie dan niet eens voor een vernadering? Omdat je er niet toe in staat bent. Je bent niet eens in staat fatsoenlijk bewijs te leveren. Dus rot gewoon even op met je 'sheeple' ; sheepies' enz. Dit zijn gewoon mensen die hun leven leiden, zorgen voor hun kinderen en indien ze onderwijzer zijn, brandweerman of verpleegster, ambulancebroeder dan doen ze waarschijnlijk nog veel meer nuttige dingen dan jullie.
Waar zijn jullie dan, zogenaamde leeuwen? Waarom doen jullie niets? Ik zie niemand protesteren tegen de regering. Makkelijk hoor, roepen vanaf een forum.
Dus: ja narcistisch vind ik dit. en waarom? Omdat er geen enkele reden is om je superieur te voelen.
Dat is een wrange conclusie die je daar trekt, dat de meeste schaapjes altijd wel schaapjes zullen blijven en je dus eigenlijk niet anders kunt dan de NWO te imiteren om de schaapjes te hoeden, weliswaar met de juiste intenties maar toch. Als ik je goed begrijp ben je in principe ben je dan ook voorstander van de nobele leugen, iets waar de neoconservatieven gretig (ge)/(mis)bruik van hebben gemaakt. In zekere zin zijn zij je ideologische evenknieen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:12 schreef Schenkstroop het volgende:
[..]
Ik heb daar ook nog geen concreet antwoord op. Vaak ben ik ook afwachtend hopende op genoeg anderen die ook "ontwaken" en dat er dan mensen tussen zitten die wel met goede ideeen op de proppen komen. Onze scholing, geschiedenis, hoe de economie zou werken en alles is al verdraaid en daar groeit men mee op. Helaas. Maar als alles eens wat verder uit de hand loopt. Griekenland, belasting, economie, etc. dan zullen hopelijk meer mensen het idee krijgen van "hey hier klopt iets niet dit kan geen toeval meer zijn zoveel chaos"
Mischien is het een idee om toch zelf op hoog beklede posities te bereiken niet alleen in de politiek. Al ben je beheerder van een pop-podium of nachtclub. Als je maar veel invloed kunt uitoefenen. Moet je wel de juiste bedoeling en instelling hebben natuurlijk. Ik denk dat het mentaliteit of instelling van schaapjes weinig zal veranderen. Je moet hen simpele ideeen geven waar ze iets mee kunnen. Zoals de New World order dat doet. Bijv. dat emissie-rechten en global warming verhaal enzo. Ze spinnen het zo dat het lijkt alsof het voor hun eigen bestwil is. Of nog beter "voor het redden van de wereld". Ik denk dat je alleen zo wint.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |