Ik neem aan dat je de verliezers bedoelt.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:20 schreef Terecht het volgende:
[..]
Denk je? Ik geloof er geen fluit van. Elk systeem kent winnaars en verliezers, en de winnaars zullen zich niet zonder slag of stoot gewonnen geven.
Hoezo zou dat eigenlijk zo horen, dat je niet verder hoeft te kijken dan je dagelijkse leven? Dat klinkt een beetje als een wat-kan-mij-het-allemaal-schelen-zolang-ik-het-maar-goed-heb-mentaliteit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 20:54 schreef Schenkstroop het volgende:
Ik denk dat de meerderheid gewoon een voorbeeld nodig heeft van hoe het beter kan. Dan volgen ze vanzelf wel. Men kent niet beter dan de huidige situatie. Al wordt die wel steeds een stukje benauwder. En ja eigenlijk kan en mag ik het de gros van de mensen niet kwalijk nemen. Dat zij niet verder kijken dan hun dagelijks leven enzo. Want dat is normaal. En zo hoort het eigenlijk ook, perfekt zo (nu ik erbij stilsta)
Nee, ik doel wel degelijk op de winnaars. Ik veronderstel nl dat de groep die profiteert onder het huidige systeem zich heel wat verder uitstrekt dan louter de elite. Er zijn imo nog grote groepen zogenaamde haves en have-mores (uitspraak van Bush btw) die niet per se in de burelen van de macht zetelen maar toch op gewiekste wijze gebruik weten maken van het systeem. Zij zullen hun comfortabele positie niet zomaar opgeven want de kans is groot dat zij er materieel gezien op achteruitgaan in die nieuwe wereldorde. Misschien dat je sommigen van hen zover kunt krijgen maar er heerst tegenwoordig een diepe overtuiging bij dit soort lieden dat zij geheel op eigen merites zo succesvol zijn geworden en derhalve een onschendbaar recht genieten op de vruchten van hun arbeid.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 21:16 schreef Resonancer het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je de verliezers bedoelt.
En daarom denk ik dat er nadien geen sheeples meer zullen bestaan.
De elite zal tijdens hun ondergang zoveel mogelijk tegenstanders (en medestanders) met zich meeslepen.
Dit zal zelfs de volgzaamste sheeple dan opvallen. 'N sheeple met die kennis is geen sheeple meer.
Want anders vallen ze ten prooi aan luitjes zoals jij zeker?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:34 schreef Bankfurt het volgende:
De schaapjes hebben niet veel tijd meer om leeuwen te worden.
Nee, het gaat om de mentaliteit.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:45 schreef Terecht het volgende:
[..]
Want anders vallen ze ten prooi aan luitjes zoals jij zeker?
Bewustzijnveranderingquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:54 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de mentaliteit.
op deze aarde is geen plaats meer voor reptielen of twijfelende schapen;
de leeuwen hebben er nu genoeg van.
Och, ze weten dat hun laatste uur heeft geslagen, maar ze proberen nog te ontsnappen; ze willen de oude continenten Atlantis en Lemurie met hun oude energie-installaties weer boven water krijgen om te kunnen ontsnappen.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bewustzijnverandering![]()
En de laatste stuiptrekkingen van de Orion-groep.
Moet ik je anders nog even wijzen op je citaat eerder in dit draadje, waar je er over masturbeert schaapjes aan stukken te rijten? En aangezien er volgens jou geen plaats meer is voor schaapjes, hun tijd gekomen is, dienen ze uit de weg geruimd te worden; goedschiks dan wel kwaadschiks. Nou ja goedschiks, eigenlijk wordt je in de houdgreep genomen: of je neemt mijn geloofsartikelen over of je zal het bezuren.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:54 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nee, het gaat om de mentaliteit.
op deze aarde is geen plaats meer voor reptielen of twijfelende schapen;
de leeuwen hebben er nu genoeg van.
Kun je eigenlijk wel spreken van een bewustzijnsverandering als die middels terreur door je strot gehaald wordt?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:02 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
Bewustzijnverandering![]()
En de laatste stuiptrekkingen van de Orion-groep.
Nou, ik vind dit topic van jou best wel goed uitgewerkt en jouw argumenten kan ik wel volgen en onderschrijven.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:16 schreef Terecht het volgende:
[..]
Moet ik je anders nog even wijzen op je citaat eerder in dit draadje, waar je er over masturbeert schaapjes aan stukken te rijten? En aangezien er volgens jou geen plaats meer is voor schaapjes, hun tijd gekomen is, dienen ze uit de weg geruimd te worden; goedschiks dan wel kwaadschiks. Nou ja goedschiks, eigenlijk wordt je in de houdgreep genomen: of je neemt mijn geloofsartikelen over of je zal het bezuren.
De bewustzijnsverandering zoals ik die bedoel heeft niks met terreur te maken en wordt ook helemaal niet door je strot geduwd. Sterker nog, het wordt genegeerd en verzwegen. Bewust.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:20 schreef Terecht het volgende:
[..]
Kun je eigenlijk wel spreken van een bewustzijnsverandering als die middels terreur door je strot gehaald wordt?
Hahaha, je wil zeggen blaffende honden bijten niet??? Nee, jouw teksten zijn niet alleen maar wat onschuldige waarschuwingen. Jij bent net zoals alle gebruikers van het schaapjesargument een absolutist en dat absolutisme kan zich niet zonder meer verenigen met andere meningen. Je diskwalificeert nl niet alleen degene die jij een schaapje noemt maar je doet daarbij ook een claim op de waarheid. Het schaapje wordt immers medegedeeld dat zijn mening niet ter zake doet omdat hij ofwel gehersenspoeld is dan wel niet dmv zelfstandig nadenken tot zijn mening is gekomen en iets op de mouw gespeld heeft gekregen (het verschil tussen beide is nihil wmb), dit itt jezelf natuurlijk want jij bent wél dmv zelfstandig denken tot je conclusies geraakt en als je als schaapje nu maar net zo zelfstandig nadenkt als jij dan zul je wel tot dezelfde inzichten komen. Hiermee laat je dus geen ruimte open voor andere meningen dan die van jezelf.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:38 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Nou, ik vind dit topic van jou best wel goed uitgewerkt en jouw argumenten kan ik wel volgen en onderschrijven.
Maar er zijn geen bedreigingen van mij; hooguit passieve waarschuwingen.
Als ik Bankfurt's ideeen over die bewustzijnsverandering lees, hij noemt het een kwestie van mentaliteit, dan is-ie van plan die dmv (de dreiging van) geweld tot stand te brengen. Mocht dit niet zo zijn dan ben je van harte uitgenodigd om het zelf op de juiste manier proberen te verwoorden. Kun je alleen maar van leren toch?quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:57 schreef StateOfMind het volgende:
[..]
De bewustzijnsverandering zoals ik die bedoel heeft niks met terreur te maken en wordt ook helemaal niet door je strot geduwd. Sterker nog, het wordt genegeerd en verzwegen. Bewust.
Klinkt heel vaag, dat weet ik. Kan ik ook niet uitleggen.
Bankfurt (en anderen) weten wel wat ik bedoel.
Mijn hemel.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 23:10 schreef Bankfurt het volgende:
[..]
Och, ze weten dat hun laatste uur heeft geslagen, maar ze proberen nog te ontsnappen; ze willen de oude continenten Atlantis en Lemurie met hun oude energie-installaties weer boven water krijgen om te kunnen ontsnappen.
En "'komeet" Elenin heeft hen al begroet... "Hallo, wegwezen jullie reptielen, wij komen er aan !".
Sterk stuk.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:14 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hahaha, je wil zeggen blaffende honden bijten niet??? Nee, jouw teksten zijn niet alleen maar wat onschuldige waarschuwingen. Jij bent net zoals alle gebruikers van het schaapjesargument een absolutist en dat absolutisme kan zich niet zonder meer verenigen met andere meningen. Je diskwalificeert nl niet alleen degene die jij een schaapje noemt maar je doet daarbij ook een claim op de waarheid. Het schaapje wordt immers medegedeeld dat zijn mening niet ter zake doet omdat hij ofwel gehersenspoeld is dan wel niet dmv zelfstandig nadenken tot zijn mening is gekomen en iets op de mouw gespeld heeft gekregen (het verschil tussen beide is nihil wmb), dit itt jezelf natuurlijk want jij bent wél dmv zelfstandig denken tot je conclusies geraakt en als je als schaapje nu maar net zo zelfstandig nadenkt als jij dan zul je wel tot dezelfde inzichten komen. Hiermee laat je dus geen ruimte open voor andere meningen dan die van jezelf.
Als je daarbij optelt wat er zoal over schaapjes wordt geschreven dan bekruipt me het gevoel dat zij mede verantwoordelijk worden gehouden voor de wandaden van de elite, ze protesteren er immers niet tegen en het lijkt er zelfs op dat ze het ook geen reet kan schelen. Zo ze er hun goedkeuring niet aan geven laten ze het op z'n minst gebeuren en dat steekt toch ergens. De vraag is dan ook of luitjes met zo'n (gebrek aan) moraal wel een plekje verdienen in de wereld van de absolutist, die geen concessies wil doen aan de waarheid. Die waarheid lijkt te zijn dat de schaapjes blaam treft, ze onderdeel uitmaken van het probleem. De connotatie die aan het begrip schaap (en afgeleide begrippen) hangt is dan ook niet positief of meelijwekkend maar denigrerend en minachtend, het is bedoeld als een beschimping van de opponent. Eén en ander bij elkaar opgeteld maakt het aannemelijk dat de schaapjes schuldigen zijn in de ogen van de absolutist en als absolutist zijnde laat je schuldigen niet lopen, schuldigen verdienen hun rechtmatige straf...
Ik bedoelde, je hebt maar een paar mensen nodig op de goede plekken die het voortouw nemen in een revolutie. Want het gros heeft gewoon een voorbeeld nodig hoe het dan wel moet of beter kan. En het liefst zo makkelijk mogelijk. En.. ik hoor van veel schaapjes dat, mochten de problemen zich wel op hun stoep vertonen dat zij heus wel zullen opstaan. Dus er schuilt ook wel een tikkende bom in deze mensen. Plus wat ik al eerder zei. Laat die euro-crisis nog maar een paar ja broeden. Dan krijgen meer mensen het benauwder en gaan ze beseffen "hey er klopt iets niet" .. En dan..quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:38 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hoezo zou dat eigenlijk zo horen, dat je niet verder hoeft te kijken dan je dagelijkse leven? Dat klinkt een beetje als een wat-kan-mij-het-allemaal-schelen-zolang-ik-het-maar-goed-heb-mentaliteit.
ik vind dat burgers bv werden uitgelokt om zich in de schulden te werken. De centrale banken verlagen de rente tot nul (dacht ik) voor en geven dat lucht aan de commerciele banken. Waarmee zij produkten konden verkopen om nog meer 'geld' en omzet te maken. De motivatie is hebberigheid en dan gaat het wieltje vanzelf. De afnemer is dan uiteindelijk de dupe. En de banken worden toch wel uit de stront getrokken (zij zijn de lange arm van de centrale banken) ook weer met de normale burger als zondebok. Het redden van de banken gebeurt met belastinggeld waarmee schulden, gemaakt voor het redden van die banken, aan diezelfde centrale banken wordt terugbetaald. Plus rente.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:14 schreef Terecht het volgende:
[..]
Als je daarbij optelt wat er zoal over schaapjes wordt geschreven dan bekruipt me het gevoel dat zij mede verantwoordelijk worden gehouden voor de wandaden van de elite,
Anders.."brullende leeuwen kunnen bijten" ..quote:Op woensdag 24 augustus 2011 01:14 schreef Terecht het volgende:
[..]
Hahaha, je wil zeggen blaffende honden bijten niet???
Ik claim alleen waarheidsbehoefte.quote:Nee, jouw teksten zijn niet alleen maar wat onschuldige waarschuwingen. Jij bent net zoals alle gebruikers van het schaapjesargument een absolutist en dat absolutisme kan zich niet zonder meer verenigen met andere meningen. Je diskwalificeert nl niet alleen degene die jij een schaapje noemt maar je doet daarbij ook een claim op de waarheid. Het schaapje wordt immers medegedeeld dat zijn mening niet ter zake doet omdat hij ofwel gehersenspoeld is dan wel niet dmv zelfstandig nadenken tot zijn mening is gekomen en iets op de mouw gespeld heeft gekregen (het verschil tussen beide is nihil wmb), dit itt jezelf natuurlijk want jij bent wél dmv zelfstandig denken tot je conclusies geraakt en als je als schaapje nu maar net zo zelfstandig nadenkt als jij dan zul je wel tot dezelfde inzichten komen. Hiermee laat je dus geen ruimte open voor andere meningen dan die van jezelf.
Nee, de connotatie is "hoofdschuddend horizontaal met de gedachte "hoe dom kan men zijn ? ". Nog net niet "met de handen in het haar", zoals ouders die een kleuter iets willen bijbrengen zoals leren fietsen of het bestek hanteren.quote:Als je daarbij optelt wat er zoal over schaapjes wordt geschreven dan bekruipt me het gevoel dat zij mede verantwoordelijk worden gehouden voor de wandaden van de elite, ze protesteren er immers niet tegen en het lijkt er zelfs op dat ze het ook geen reet kan schelen. Zo ze er hun goedkeuring niet aan geven laten ze het op z'n minst gebeuren en dat steekt toch ergens. De vraag is dan ook of luitjes met zo'n (gebrek aan) moraal wel een plekje verdienen in de wereld van de absolutist, die geen concessies wil doen aan de waarheid. Die waarheid lijkt te zijn dat de schaapjes blaam treft, ze onderdeel uitmaken van het probleem. De connotatie die aan het begrip schaap (en afgeleide begrippen) hangt is dan ook niet positief of meelijwekkend maar denigrerend en minachtend,
Ik erken dit feit.quote:het is bedoeld als een beschimping van de opponent. Eén en ander bij elkaar opgeteld maakt het aannemelijk dat de schaapjes schuldigen zijn in de ogen van de absolutist en als absolutist zijnde laat je schuldigen niet lopen, schuldigen verdienen hun rechtmatige straf...
Bedoel je hier te zeggen dat jij niet tot de absolutisten behoort?quote:Op woensdag 24 augustus 2011 15:48 schreef Bankfurt het volgende:
Gelukking behoor niet tot de absolutisten.
Ik vermoed van wel.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Bedoel je hier te zeggen dat jij niet tot de absolutisten behoort?
Inderdaad.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:28 schreef Gray het volgende:
[..]
Bedoel je hier te zeggen dat jij niet tot de absolutisten behoort?
Okay...quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |