goede uitspraak!quote:Op maandag 24 oktober 2011 23:22 schreef wonderer het volgende:
Je kunt later wel gaan snoeien, laat nu lekker wildgroeien!
Dat is denk ik een kwestie van oefenen. En je hoeft het niet áltijd helemaal aan te kleden.quote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:18 schreef najazeg het volgende:
[..]
Ik vind alleen dialogen nog een persoonlijke zwakte. Regelmatig blijft het toch bij een :
"bla," zei de een.
"huppeldepup," zei de ander.
Ik gooi er wel gevoelens bij of soms als ik het duidelijk kan plaatsen een handeling of gedachtegang maar het lukt me niet altijd. En als je dan voorbeelden ziet waar er veel meer inhoud aan een dialoog gegeven wordt met handelingen en gedachten/gevoelens etc dan heb ik het gevoel dat ik daarin tekort blijf schieten.
thanx, mss moet ik daar eens naar zoekenquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 09:34 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat is denk ik een kwestie van oefenen. En je hoeft het niet áltijd helemaal aan te kleden.
Er zijn ook boeken over 'dialogen schrijven' te vinden, misschien helpt dat je wel.
lol, teveel is dus ook niet goedquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:49 schreef wonderer het volgende:
Ik had juist het tegenovergestelde: mijn dialogen bevatten altijd zo veel randversierselen dat ik mijn best moest doen om een "kaal" stukje erin te stoppen zodat het inderdaad vlot bleef lezen. Dat heeft me ook moeite gekost.
thanxquote:Op dinsdag 25 oktober 2011 16:49 schreef wonderer het volgende:
Als je je bewust bent van een tekortkoming, kun je eraan werken, dus je bent al een heel eind!
De laatste keer heb ik mijn verhaal hardop gelezen. Dit helpt echt goed om de laatste niet goed lopende stukjes en kromme zinnen eruit te krijgen.quote:Op maandag 24 oktober 2011 22:14 schreef Nadine26 het volgende:
Wat mij erg heeft geholpen - al is het erg tijdrovend - is het verhaal helemaal opnieuw opschrijven, met de printversie ernaast, zodat je het ritme kunt 'voelen' onder je vingers. Dit klinkt misschien vaag, maar ik geloof wel dat een roman eigenlijk moet voldoen aan de wetten van een goed verteld (mondeling) verhaal.
Met zo'n poll kunnen we inderdaad vrij weinigquote:Op dinsdag 8 november 2011 14:38 schreef MPG het volgende:
Hallo schrijvende FOK!kers! De Volkskrant presenteert deze maand 20 debuutromans van populaire schrijvers onder de noemer 'De Beste Debuutromans'. N.a.v. daarvan vragen wij ons af welk thema de schrijvende FOK!ker kiest voor zijn of haar debuutroman.
Graag zien we jullie input dan ook inde poll op de frontpage:
http://frontpage.fok.nl/p(...)k-zou-schrijven.html
Je zou ervan kunnen maken dat haar moeder (oid) belangrijke dingen uit haar eerste levensjaren aan haar heeft verteld.quote:Op dinsdag 8 november 2011 21:18 schreef hetzwartegat het volgende:
[..]
De laatste keer heb ik mijn verhaal hardop gelezen. Dit helpt echt goed om de laatste niet goed lopende stukjes en kromme zinnen eruit te krijgen.
... Hier komt nog bij dat de hoofdpersoon niet kan weten wat er in haar eerste levensjaren heeft afgespeeld. Dus het klopt ook niet eens. ...
Ik kan ook alleen aflevering 1, 2 en 3 terugvinden. Misschien staat het er gewoon nog niet op?quote:Op woensdag 9 november 2011 05:28 schreef wonderer het volgende:
Nee. Tenminste, technisch gezien kun je de uitzendingen van out.tv wel online terugkijken, maar die site zit zo raar in elkaar dat ik de juiste aflevering niet kan vinden. Ik heb alleen de aankondiging op youtube gevonden:
Hier staan ook wat foto's die gemaakt zijn tijdens de opnames trouwens, ergens in het fotoboek (ik weet nooit zo goed hoe je facebookalbums moet linken dat iedereen ze ziet en alles).
https://www.facebook.com/pages/Micha-Meinderts/211911725526968
Ik heb ze zelf niet verzonnen, helaas. Als het aan mij had gelegen, hadden er fors meer gestaan.quote:Op dinsdag 8 november 2011 18:32 schreef wonderer het volgende:
Wat een kutpoll, zeg, tering... Kon je echt niet meer genres verzinnen??
informatief op welke manier? In de trant van bijv. leren te programmeren of met excel werken, of een boek over een bepaald dier of plant ofzo?quote:Op woensdag 9 november 2011 13:11 schreef Burdie het volgende:
Even een vraagje, zijn er hier ook mensen die een 'informatief' boek schrijven, of schrijven jullie allemaal een roman? Ik heb namelijk ook al een tijd in mijn hoofd dat ik een boek wil schrijven, maar dan geen roman. Zoals het er nu uit ziet, heb ik in 2012 tijd om daar daadwerkelijk aan te beginnen, en tips zijn natuurlijk welkom.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |