Los is prima! Eventueel een elastiekje erom.quote:Op zondag 21 augustus 2011 11:50 schreef DaMart het volgende:
[..]
De regelafstand staat al op anderhalf. En papier en postzegels daar ga ik ook niet op beknibbelen hoor. Maar ik ben ook praktisch ingesteld: een pakket van ruim 200 pagina's pas al niet meer in een snelhechter, dus zou ik alle vellen los in de envelop moeten stoppen en dat vind ik ook weer niet erg netjes.
Maar goed, daar bedenk ik ook vast wel wat op.
quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:24 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Los is prima! Eventueel een elastiekje erom.
Zorg ervoor dat je naam en de titel van het verhaal in de kop- of voettekst staat op elke pagina.
Wat zijn de mensen hier toch verstandigquote:Op zondag 21 augustus 2011 15:54 schreef p-etr-a het volgende:
Inderdaad, het is echt niet erg om het los te ontvangen, anders gaan ze het toch wel uit de snelhechter trekken. Doe er wel een elastiekje omheen zoals Biancavia zegt. En nummer de pagina's, dat is heel belangrijk.
Wat een spannende tijd wordt dat voor je!
Ik ben verbaasd, ik dacht dat je allang twintig manuscripten in een la had liggen ergens...quote:Op maandag 22 augustus 2011 03:03 schreef JAM het volgende:
Goed. Het moest er maar eens van komen. Ik geef 't eens een gooi.
Neuh. Ik schrijf lang niet zoveel als men denkt/zou willen/vreest, etc. Al met al heb ik nu drie pagina's onsamenhangende onzin en wat dan hier op FOK staat. Meer is het niet. Werkelijk niet.quote:Op maandag 22 augustus 2011 03:13 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik ben verbaasd, ik dacht dat je allang twintig manuscripten in een la had liggen ergens...
Dan vind ik een halve pagina toch wat magertjes, als het vijf pagina's mag zijn... toch maar even een nieuwe synopsis schrijven dusquote:Voorzie het manuscript van een heldere synopsis, waarin u in maximaal vijf pagina's inhoud en plot van uw boek beschrijft, de personages introduceert, en zo nodig uitleg geeft over de omgeving waar het boek zich afspeelt.
quote:Het proposal moet in maximaal vier A4 de volgende informatie bevatten:
Titel;
genre,vorm (bv. briefwisseling, thriller, verhalendenon-fictie, roman, verhalenbundel of dagboek) en toon;
synopsis;
hoofdpersonages;
thema;
decor;
illustraties (indien van toepassing);
de beoogde doelgroep en een motivatie waarom deze doelgroep het wil lezen;
de opzet en inhoud van uw boek;
geschatte omvang (in aantal woorden);
een beknopt curriculum van uzelf.
Ik had zelf niet bedacht om het zo uitgebreid te doen. Zes jaar geleden hield ik het bij één pagina A4 met daarop::quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 09:34 schreef Biancavia het volgende:
Op de site van Sebes staat een handig lijstje voor een boekvoorstel:
[..]
Of het boekwaardig is, lijkt me nou niet echt afhangen vsn proeflezers. Hoe weet een uitgever nou of je een professioneel iemand heeft gevraagd of een familielid die er niet veel verstand van heeft en alles wat je maakt toch wel prachtig vind?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 21:36 schreef DaMart het volgende:
Uitgelegd dat mijn proeflezers het goed vonden, en het dus boekwaardig is.
Boekwaardig is een term die ik nu even bedacht, maar zo stond het natuurlijk niet letterlijk in de briefquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 09:14 schreef najazeg het volgende:
[..]
Of het boekwaardig is, lijkt me nou niet echt afhangen vsn proeflezers. Hoe weet een uitgever nou of je een professioneel iemand heeft gevraagd of een familielid die er niet veel verstand van heeft en alles wat je maakt toch wel prachtig vind?
Nee, daar is DaMart nu toch ook al achter?quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 09:14 schreef najazeg het volgende:
[..]
Of het boekwaardig is, lijkt me nou niet echt afhangen vsn proeflezers. Hoe weet een uitgever nou of je een professioneel iemand heeft gevraagd of een familielid die er niet veel verstand van heeft en alles wat je maakt toch wel prachtig vind?
Twee tot zes maanden.quote:Op zondag 28 augustus 2011 08:56 schreef hetzwartegat het volgende:
Wat is eigenlijk de gemiddelde reactietijd van uitgevers?
Maar met een beetje mazzel hoeft het maar een keerquote:Op maandag 29 augustus 2011 23:08 schreef DaMart het volgende:
Even een update: ik ben weer een stap verder richting verzenden. Vanavond de begeleidende brief geschreven, al was dat ook worstelen met de woorden. Maar goed, vandaag worstelde ik, morgen kom ik boven.
Maar ik moet zeggen dat het verzorgen van de boodschap richting uitgevers eigenlijk wel een van de lastigste dingen is van het schrijven van een boek![]()
.
Ja, ik hoop hetquote:Op maandag 29 augustus 2011 23:14 schreef wonderer het volgende:
[..]
Maar met een beetje mazzel hoeft het maar een keer
dat wou ik ook net vragen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:47 schreef p-etr-a het volgende:
Gaaf! Dat wordt dus nagelbijten de komende weken.
Wat voor valkuilen waren dat zes jaar geleden?
Mja, ik ga het maar doen met de brief die ik nu heb, al kan er vast nog van alles aan gesleuteld wordenquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 13:47 schreef p-etr-a het volgende:
Gaaf! Dat wordt dus nagelbijten de komende weken.
Wat voor valkuilen waren dat zes jaar geleden?
Ik ga eerst eens rustig kijken bij welke uitgevers het nog meer zou kunnen passen, en zal het denk ik ook wel naar een of twee andere sturen. Maar dit was in ieder geval de eerste stap nuquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:05 schreef Biancavia het volgende:
Goed zo! Spannend!![]()
Ga je nu eerst deze afwachten, of wil je het ook nog naar een andere sturen?
Ik wacht nu eerst de reactie van de uitgever(s) af. Op dit moment houd ik het dus even bij de huidige proeflezersquote:Op dinsdag 30 augustus 2011 22:14 schreef JAM het volgende:
Ik het het eigenlijk ook wel lezen. Kan dat? Kan ik bij de proeflezers?
Dat scheelt in elk geval! Maar je hebt gelijk, ook al verkoopt het dan nog goed (naar maatstaven voor een debuut), dan hou je er nog niet veel aan over.quote:Op zondag 11 september 2011 10:45 schreef Neuskleuter het volgende:
Oh, dat zou precies de uitgever kunnen zijn als ik 'm ooit eens doorzet, bedankt voor de tip.
Nee, vriendlief heeft geen cent geïnvesteerd in zijn boek, alleen heel veel tijd. Anders zou hij er niet eens aan beginnen. Ik lees trouwens op internet dat die uitgever er wel om bekend staat dat 'ie het soms vraagt, maar dat is bij hem niet gebeurd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |