Volgens mij doen hier meer fokkers aan mee, ik denk dat ik er ook aan mee ga doenquote:Op maandag 19 september 2011 23:40 schreef abraham het volgende:
Na de lol bij de Dam tot Damloop toch maar besloten al dit jaar een halve te gaan lopen. http://www.droomtijdloop.nl/ in Delft.
De start is op 30 Oktober om 2 uur 's nachts. Voordeel is dat om drie uur de klok een uurtje terug gaat wegens de wintertijd en ik dus als het mee zit binnen het uur kan finshen
Dat was wel klote geregeld ja. Mijn startnummer was rond de 42000 en ik deed er 1:14 over, en toch moest ik wachten. Ik had het geluk dat iemand voor me mijn tas al zag liggen, en daar zo'n tassenuitdeelster op wees. Dus ik had geluk met vriendelijke wachtende mensen en goed meewerkende vrijwilligers.quote:Op dinsdag 20 september 2011 15:04 schreef raptorix het volgende:
[..]
Hadden jullie nog problemen met de uitgifte van de tassen? Ik zag dat het enorme chaos was bij de nummers in de buurt van de 30.000.
als ik niet voor de business loop gestart was had ik dat kunnen zijnquote:Op dinsdag 20 september 2011 12:33 schreef raptorix het volgende:
[..]
Ik ben ook zo een dikke businessloper
Maar andersom was het net zo erg, loop je straks langs de weg, halen ze je in door het gras
Hives, jij hier!quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:11 schreef The_Hives het volgende:
[..]
als ik niet voor de business loop gestart was had ik dat kunnen zijnde hele weg was aldoor geblokkeerd
quote:
weddenschap: onder het uur loop je nietquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:14 schreef FritsFluitketel het volgende:
Goedenavond mede Fok!kers!
Afgelopen zondag heb ik nagenoegd ongetraind (heb al zo'n drie jaar niet fanatiek meer gesport, behalve af en toe wat krachttraining) de Dam tot Damloop gelopen (min of meer meegesleurd door een vriendin, weddenschap verloren, je kent het wel.. ik moest eraan geloven..). Heb hiervoor vier keer gelopen (in mei een keer 16km, juni 10km, en afgelopen week een keer 7,5km en een keer 5km 'ter voorbereiding').
Nu ben ik schijnbaar gezegend met een goed stel benen (en ontzettend een ontzettend eigenwijs karakter), en zei met m'n grote bek de Dam tot Dam wel even in 1:15 te lopen.. m'n eindtijd was 1:14:24, waar ik vanzelfsprekend aardig trots op ben, rokende een pakje per dag en niet trainende. (Sorry..). Het zal jullie niet verbazen dat ik na de finish zo'n beetje over m'n nek ging, en eerst een kwartier heb staan hoesten, maar dat terzijde. Ik denk eerder dat ik die tijd te danken heb aan m'n eigenwijzigheid, want na 10km had ik het al goed moeilijk.
Goed, maar nu.. die Dam tot Dam is me goed bevallen, en ik heb de intentie om gewoon lekker te gaan hardlopen! Heerlijk om helemaal kapot te gaan, en je daarna toch helemaal fit te voelen
Natuurlijk gelijk een doelstelling erbij gegooid: volgend jaar de Dam tot Dam in een uur
Nu zat ik op internet wat te neuzen naar schema's, maar dat zijn veelal beginnersschema's, en schema's die doelen op een 'snelle eindtijd' tussen de 1:05 en 1:15. Zijn er ergens goede gevorderdenschema's te vinden? En hoe doen de ervaren lopers het hier? Gewoon wekelijks een langere afstand (10-15km) lopen en daarnaast intervaltraining, gewoon voluit gaan? En hoe stellen jullie dat samen? Daar ben ik zeer benieuwd naar
Ik kan best lekker intervalletjes gaan lopen, geen probleem, en ik weet zeker dat m'n snelheid daar ook op vooruit gaat, maar wat is wijsheid? Waar op te letten?
Frits
Laat mij maar in m'n waan, ik ga ervoorquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:18 schreef The_Hives het volgende:
[..]
weddenschap: onder het uur loop je niet
quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:21 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Laat mij maar in m'n waan, ik ga ervoorOnder de 1:15 hoorde ik ook niet te kunnen.. Arrogant? Misschien, maar wat niet kan is nog nooit gebeurd, en al loop ik 1:05, is toch ook een mooie tijd
De vraag is; hoe loop ik sneller, en hoe maak ik een trainingsschema naar m'n eigen vermogen?
(Btw; als ik het wel red, biertje in het home?)
ik vind het een goed streven hoorquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:21 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Laat mij maar in m'n waan, ik ga ervoorOnder de 1:15 hoorde ik ook niet te kunnen.. Arrogant? Misschien, maar wat niet kan is nog nooit gebeurd, en al loop ik 1:05, is toch ook een mooie tijd
De vraag is; hoe loop ik sneller, en hoe maak ik een trainingsschema naar m'n eigen vermogen?
als ik stop met dat pakje per dag moet ik het uur ook wel kunnen halenquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:23 schreef FritsFluitketel het volgende:
Mijn idee was eigenlijk dat als ik begon met trainen, en stopte met roken, dat ik een heel stuk van m'n (eigenlijk al leuke) tijd af kan lopen
Dat dacht ik ook, dan staat diequote:Op dinsdag 20 september 2011 21:24 schreef The_Hives het volgende:
[..]
[..]
ik vind het een goed streven hoormaar om je van weddenschappen houdt, dacht ik gooi hem er even in
Als je het wel redt dan staat dat biertje zeker
Met dat trainingsschema kan ik je niet helpen. Ik loop gewoon altijd een eind heen. Voor de halve van Amsterdam ga ik nog een keer of vijf 21k lopen en nog een paar keer 12 ofzo. Nergens op gebaseerd gewoon op gevoel
Me tooquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:26 schreef The_Hives het volgende:
[..]
als ik stop met dat pakje per dag moet ik het uur ook wel kunnen halenal merk ik eigenlijk nooit van van dat ik rook. 15 min voor de start van de DtD stond ik ook nog buiten het hek met een peuk
Ik heb ook een vriend die ooit de halve van Egmond ongetraind in 1.30 liep.quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:21 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
12,9 km/uur was dit idd, en aangezien de 10 EM 16,07km is 16,07km/uurquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:42 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
Ik heb ook een vriend die ooit de halve van Egmond ongetraind in 1.30 liep.
Maar om van 1.15 naar 1.00 te gaan, daarvor is volgens mij meer dan karakter en goede wil voor nodig.
het betekend wel dat je van een gemiddelde snelheid van zeg 12.5km/uur naar 15.5km/uur moet gaan.
Een behoorlijke stap sneller, maar dat zeggende, mocht het je lukken dan alle respect!!
Klinkt gezond dudequote:Op dinsdag 20 september 2011 21:33 schreef FritsFluitketel het volgende:
[..]
Me tooOveral stonden mensen te rekken en te strekken, en ik steek in het laatste uur voor de start uit verveling nog 3 peuken op
Na de finish had ik er wel goed last van, hoestte me de longen uit m'n lijf, maar tijdens het lopen niet..
10 km in een uur haal ik makkelijk.. 16,07km in 1:14:24, 7,5km in 34:43 (met Sports Tracker getimed), 5km in 21:35, en m'n 16,04km (m'n eerste stappen sinds jaren) liep ik toen in 1:24:18. Dan lijkt me de die 10 km/uur goed te doenquote:Op dinsdag 20 september 2011 21:46 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Klinkt gezond dude
Er zijn overigens zat schema's te vinden, maar misschien is het handig om eerst eens te kijken of je een volgende keer 10 km bij wijze van training moeiteloos kan lopen in een uur. Dan zou je naar de gevorderde schema's kunnen kijken.
Ben al een beetje aan het rondneuzen idd, maar nog niet echt iets naar m'n zin gevonden.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:00 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Op runnersweb staan er wel een paar, maar met Googlen valt vast iets te vinden. Misschien handig om toch eerst voorzichtig te wennen aan het regelmatig lopen, voordat je te fanatiek aan de slag gaat. Tenzij je ook al genetisch superieure pezen en gewrichten hebt.
Goed punt! Ik begon ook iets te fanatiek na een enkelbreuk en heb nu ook een fijne blessure te pakken.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:00 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
Op runnersweb staan er wel een paar, maar met Googlen valt vast iets te vinden. Misschien handig om toch eerst voorzichtig te wennen aan het regelmatig lopen, voordat je te fanatiek aan de slag gaat. Tenzij je ook al genetisch superieure pezen en gewrichten hebt.
inderdaad, je moet je ook goed beseffen dat je met een tijd van onder een uur bij de 95 beste 10EM'ers zit...misschien iets te optimistisch?quote:Op dinsdag 20 september 2011 21:46 schreef Filatelistfetisjist het volgende:
[..]
Klinkt gezond dude
Er zijn overigens zat schema's te vinden, maar misschien is het handig om eerst eens te kijken of je een volgende keer 10 km bij wijze van training moeiteloos kan lopen in een uur. Dan zou je naar de gevorderde schema's kunnen kijken.
Volgens mij kan ik me nog herinneren dat je het erover had dat ja. Dat is wel heel zuur.quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:02 schreef HenkPietKlaasWim het volgende:
[..]
Goed punt! Ik begon ook iets te fanatiek na een enkelbreuk en heb nu ook een fijne blessure te pakken.
Zijn er meer hoor, even alle lijstjes bekijkenquote:Op dinsdag 20 september 2011 22:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, je moet je ook goed beseffen dat je met een tijd van onder een uur bij de 95 beste 10EM'ers zit...misschien iets te optimistisch?
Laten we het anders vragen. Ik heb hem nu in 1:14:24 ongetraind gelopen (alleen "warm" gelopen de week ervoor). Wat zou wél realistisch zijn wanneer ik een jaar zou trainen?quote:Op dinsdag 20 september 2011 22:05 schreef rechtsedirecte het volgende:
[..]
inderdaad, je moet je ook goed beseffen dat je met een tijd van onder een uur bij de 95 beste 10EM'ers zit...misschien iets te optimistisch?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |