Hoi! Waar staat de koffie?quote:
Kop van Noord-Holland. Genoeg polders, dus prima hardloop omgeving en daarna koffie @ my placequote:
dat moet lukken lijkt me?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Morgenochtend maar weer. 4KM binnen 24 minuten is het doel deze keer.
Hardlopen en Alfa Romeoquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:47 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Kop van Noord-Holland. Genoeg polders, dus prima hardloop omgeving en daarna koffie @ my place
Was ik toch bijna naar Engeland vertrokken voor een kop koffiequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 23:49 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Hier in Hull natuurlijk!![]()
Oh, wacht, heb nog geen koffiezetapparaat
Ook suiker is aanwezig. Plus fotoalbums van een reis of 5 naar Engeland en 1 naar Schotland. Misschien zie je er dan nog bekende dingen opquote:Op zondag 21 augustus 2011 00:23 schreef Maraca het volgende:
[..]
Hardlopen en Alfa RomeoHeb je ook suiker?
4:01 in 23:19quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:51 schreef Swetsenegger het volgende:
Morgenochtend maar weer. 4KM binnen 24 minuten is het doel deze keer.
Nou ja, na mijn blessure ben ik alleen nog aan het intervallen geweest. Langste tijd aan 1 stuk was tot afgelopen vrijdag 14 minuten. Afgelopen vrijdag 3KM in 17 nog wat en vandaag 4km in 23 nog wat. Als ik de 5KM haal in 29 minuten ben ik wel dik tevredenquote:
Wij gaan een keertje samen hardlopenquote:Op zondag 21 augustus 2011 09:47 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ook suiker is aanwezig. Plus fotoalbums van een reis of 5 naar Engeland en 1 naar Schotland. Misschien zie je er dan nog bekende dingen op
Alleen nog ff beslissen of dat in Nederland of Engeland moet gebeurenquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:33 schreef Maraca het volgende:
[..]
Wij gaan een keertje samen hardlopen
Bij voorkeur toch wel Nederlandquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:35 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Alleen nog ff beslissen of dat in Nederland of Engeland moet gebeuren![]()
Zat nog te denken, Engeland heeft (meer) heuvels, als je daar hardloopt en je moet omhoog train je de kuiten meteen een stuk meer.
Ik verwar je inderdaadquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:39 schreef Maraca het volgende:
[..]
Bij voorkeur toch wel Nederlandben nog maar een beginner, dus die heuvels kun je me niet aandoen
of verwar je me met moblo die in Engeland woont?
Eeh, ik kan nog geen 5km aan één stuk rennen. Dusquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:11 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik verwar je inderdaadNederland natuurlijk
![]()
En beginner...ik moet je bekennen dat ik geen flauw idee hebt hoe die indeling precies is. Bij welke afstanden/snelheid je beginner bent, gevorderde etc
Hoeveel ren je nu? Ik zelf zo rond de 5,5 km. Kan nog meer denk ik alleen dan is m'n rondje ten einde. Wil het wel wat gaan opvoeren dus binnenkort op de fiets even andere fietspaden af en beetje zien of daar een mooie route ligt. En welke Alfa?quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:26 schreef Maraca het volgende:
[..]
Eeh, ik kan nog geen 5km aan één stuk rennen. DusMaar opzicht wel mooi want ik moet toch nog even wachten tot die Italianen mijn Alfa in elkaar hebben gezet, dus kan ik nog even oefenen
Ik ben bezig met duurloop, dus heb geen flauw idee hoeveel ik ren. Zit nu rond de 3km, maar dat is inclusief om de 2 minuten lopen ofzoquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:32 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Hoeveel ren je nu? Ik zelf zo rond de 5,5 km. Kan nog meer denk ik alleen dan is m'n rondje ten einde. Wil het wel wat gaan opvoeren dus binnenkort op de fiets even andere fietspaden af en beetje zien of daar een mooie route ligt. En welke Alfa?
Net begonnen dan ook met hardlopen? En als je om de 2 minuten loopt, is het dan niet meer interval dan duurloop?quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:38 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ik ben bezig met duurloop, dus heb geen flauw idee hoeveel ik ren. Zit nu rond de 3km, maar dat is inclusief om de 2 minuten lopen ofzo
En Alfa Romeo MiTo
Ach, ja.. interval sorry.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:41 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Net begonnen dan ook met hardlopen? En als je om de 2 minuten loopt, is het dan niet meer interval dan duurloop?
En Mito, das leuk spulKan je meteen naar meetings
En als je interval doet, na x minuten rust sprinten of is het hardlopen op 'normaal' tempo en is dat andere simpelweg bijkomen omdat de conditie eerst omhoog moet?quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:43 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ach, ja.. interval sorry.![]()
En MiTo is zeker leuk spul, zeker aangezien het me geen drol kostEn welke meetings?
Lekker je eigen ding doenquote:Op zondag 21 augustus 2011 20:55 schreef Maraca het volgende:
Ja, eeeh, maak het me niet zo moeilijk. Ik volg een schema om het op te bouwen. Dus 2 minuten rennen, dan wandelen, rennen, wandelen. Dus niet sprinten![]()
Maar jij hebt als extra voordeel dat het land je nodig heeft![]()
Zelfde hier dus. Heb gewoon dat rondje van 5,5 en dan die ik die wel uit te lopen als ik nog thuis wil komen. Ik doe ook krachttraining in de sportschool en dan fiets ik daar ook wel eens of hardlopen op de loopband, maar dan is de motivatie zoveel minder. Te snel dat je het ding weer stopt en gaat douchen omdat je het wel prima vind. Buiten heb ik dat totaal niet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:10 schreef Maraca het volgende:
Ja, Evy werkt echt goed voor meMorgen mag ik met les 7 beginnen
![]()
En ik vind je motivatie juist leuk! Ik kies meestal een route uit waardoor ik geen keuze heb dan het af te makenHad vroeger een home-trainer thuis, maar ik kon me maar niet motiveren om echt fatsoenlijk te gaan fietsen. Terwijl ik rustig een route uit kan stippelen en een dag weg ben om vervolgens 60-80km te fietsen
Of je doet nog een keer les 8, net zolang tot hij wel lekker voelt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:14 schreef Bobbine het volgende:
Ik heb vanavond les 8 van Evy gelopen. Pfoe, dat viel tegen! Ik vond het heel benauwd en ik kreeg halverwege heel erg hoofdpijn. Ik heb het wel uitgelopen maar ik vond het half niet zo lekker als de voorgaande lessen. Nou ja, flink uitrusten en overmorgen les 9!
Je loopt ook niet elke keer even lekker. Soms heeft het een reden..... en soms gewoon helemaal niet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:14 schreef Bobbine het volgende:
Ik heb vanavond les 8 van Evy gelopen. Pfoe, dat viel tegen! Ik vond het heel benauwd en ik kreeg halverwege heel erg hoofdpijn. Ik heb het wel uitgelopen maar ik vond het half niet zo lekker als de voorgaande lessen. Nou ja, flink uitrusten en overmorgen les 9!
Justin Bieber, the horrorquote:Op maandag 22 augustus 2011 14:34 schreef Maraca het volgende:
Net les 7 van Evy gelopen. Lekker is dat.. ben je trots op jezelf omdat je mooi op schema loopt en waarmee bedankt Evy je? Justin Bieber![]()
Lopen ging voor de rest top. Route veranderd omdat ik anders te snel thuis benAlleen heb ik het idee dat mijn scheenbeen mijn lichaam zat is en weg wil
Doet geen pijn, maar het voelt alsof hij door de huid heen wil.
Ja, mijn oorspronkelijke route is geschikt voor +/- 20-22 minuten Evy, maar les 7 is 27 minuten. Dus dan moet je uitbreiden. Als ik klaar ben met Evy wijk ik uit naar de Biesboschquote:Op maandag 22 augustus 2011 15:15 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Justin Bieber, the horror![]()
Is het zo dat je een langere route doet omdat anders die les 7 van Evy niet binnen je kortere route past?
Heb je vaker last van je scheenbeen of enkel nu? Nadeel van buiten blijft dat niet alle wegen kaarsrecht zijn en je bij een kleine misstap net een spiertje kan verdraaien oid.
Vanavond zelf ook maar weer lekker lopenEten, tijdens het afwassen de boel laten zakken en dan weer lekker even de vrijheid van het hardlopen
Ik weet niet wat beter is, maar als ik moet rennen op een lege maag dan val ik om. Net als in de ochtend moet ik ontbijten omdat ik dan rammel. Ik zou niet thuis kunnen komen rond etenstijd en dan eerst rennen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 15:54 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, mijn oorspronkelijke route is geschikt voor +/- 20-22 minuten Evy, maar les 7 is 27 minuten. Dus dan moet je uitbreiden. Als ik klaar ben met Evy wijk ik uit naar de Biesbosch![]()
Heb normaal geen last van mijn scheenbeen. Soms voel ik hem wel als ik de eerste stappen zet bij het rennen, maar voor de rest niet. Dit was toch wel het 'extreemst'. Maar ik voel er nu helemaal niks meer van en hij deed ook niet moeilijk bij het opdrukken net, dus denk dat hij even aandacht tekort kwamMorgen eens kijken hoe het gaat in de sportschool. Ga ik gelijk met mijn trainer praten over mijn schema zodat ik wat gerichter kan trainen icm het hardlopen.
Evy vertelde me vanmiddag dat het beter is om met een lege maag te rennen, dus misschien handig om te gaan rennen voor het eten?
Ja, zo schijn je de meeste calorieën te verbranden (zolang je niet door je reserve gaat). Maar als ik je FoBo zo bekijk, dan hoef jij je daar geen zorgen over te makenquote:Op maandag 22 augustus 2011 15:59 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Ik weet niet wat beter is, maar als ik moet rennen op een lege maag dan val ik om. Net als in de ochtend moet ik ontbijten omdat ik dan rammel. Ik zou niet thuis kunnen komen rond etenstijd en dan eerst rennen.
Nee, ik hoef ook niet af te vallen oid. Daarnaast doe ik krachttraining dus is het hardlopen meer voor de conditie. Iedereen heeft zijn zijn of haar eigen redenen voor het hardlopen natuurlijk.quote:Op maandag 22 augustus 2011 16:04 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ja, zo schijn je de meeste calorieën te verbranden (zolang je niet door je reserve gaat). Maar als ik je FoBo zo bekijk, dan hoef jij je daar geen zorgen over te maken
dan zou ik wel wat koolhydraten van te voren nemen inderdaad.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:30 schreef xFriendx het volgende:
[..]
Nee, ik hoef ook niet af te vallen oid. Daarnaast doe ik krachttraining dus is het hardlopen meer voor de conditie. Iedereen heeft zijn zijn of haar eigen redenen voor het hardlopen natuurlijk.
Plus ik ben altijd bang dat ik dan mijn spieren zit te verbranden, hoewel dat misschien wel een misvatting van mijn kant is.
Sterk afhankelijk van de inzet. Ik zit tussen de 25 en de 26 als ik zo hard mogelijk probeer.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:09 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Vraagje: wat zijn jullie tijden als je de 5km loopt?
Ik zit nu rond de 24min - 25min.
Ik ga voor 10km per uur, dus 30 minutenquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:09 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Snelste tijd tot nu toe 29:13 inc een interval van 2 minuten.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:09 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Ik deed er 35 minuten over.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 09:16 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Snelste tijd tot nu toe 29:13 inc een interval van 2 minuten.
M'n 'PR' (2009, hehe) staat op 22 minuten, maar het duurt nog wel even eer ik dat nu weer haal.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 00:09 schreef Ranja_Ranja het volgende:
Volgens mij niet.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:36 schreef Gaoxing het volgende:
Loop je niet per ongeluk harder als je buiten loopt?
De band loopt al onder je door en hoewel de aarde draait heb je daar bij het hardlopen niets aan. Je zult jezelf dus echt moeten bewegen, in plaats van alleen je benen meebewegen met het tempo van de band.quote:Op dinsdag 23 augustus 2011 13:13 schreef Maraca het volgende:
Vandaag is me toch weer duidelijk geworden wat voor rol psychologie speelt bij het hardlopen. In de sportschool ren ik rustig 2x 15 minuten op de loopband met een tempo van 9.0km/u (2x omdat ik blijkbaar niet langer dan 15 minuten mag rennen van dat apparaat
), maar als ik van Evy 4 minuten moet rennen lijkt dat van te voren een onmogelijke eeuwigheid
![]()
Of zou dat te maken hebben met de constantheid van de loopband (geen helling en geen bejaarden enzo)?
Ik ben wel een stuk voorzichtiger op de loopband, ben altijd bang dat ik struikelquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 19:21 schreef xFriendx het volgende:
Ik heb het juist andersom. Loopband vind ik veel lastiger gewoonweg omdat ik nergens naartoe ga. Ik heb geen echt idee van een start en finish.
En Maraca, koffie alleen na hardlopen buiten
Eensquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:07 schreef Schanulleke het volgende:
Netjes Swets. Beter bewaar je dat tempo tot het laatst, dat dan weer wel.
5 minutenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:56 schreef Vincent17 het volgende:
Ben ongeveer 1 weekje geleden begonnen. Dacht altijd dat ik een redelijk goede conditie had, maar viel zwaar tegenHoe lang konden jullie ongeveer de eerste keren rennen?
Natuurlijk kan dat, maar je loopt dan wel het risico dat je over je grens heengaat omdat je -zeker als je begint- niet weet wat je grens is. En je hebt vaak de neiging om overmoedig te worden tijdens het rennen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:06 schreef Vincent17 het volgende:
Ben eigenlijk niet zo van de schema's. Maar denk dat je ook wel zelf beetje kan inschatten van nu paar minuutjes rennen, nu even lopen. Of is dat echt verkeerd?
Heb je trouwens goede schoenen?quote:
Ik ben trots op jequote:Op woensdag 24 augustus 2011 16:45 schreef Maraca het volgende:
Zeg..xFriendx, haal de koffie en koekjes maar alvast in huis want les 8 van Evy hé? I nailed it
Mooie tijdquote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:55 schreef xFriendx het volgende:
Zo, even een soort van stopwatch meegenomen, 5,25 km in 25,5 minuten.
Nu douchen
Netjes!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:55 schreef xFriendx het volgende:
Nu douchen
Mijn doel is om de 5km in 20min te doenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:29 schreef xFriendx het volgende:
Mooi doel zou zijn om het in zeg 20 minuten te doen. Moet ik wel flink doorlopen. Of de afstand vergroten en dan bijv eerst 6 km in 25 minuten. Nadeel daarvan is, de afstand vergroten, dat ik eerst een nieuw rondje moet plannen.
Bijna hetzelfde dus. Ik vind het wel pittig. De ene keer lijkt het ook wat makkelijker te gaan dan de andere keer. Maar 5km in 20 minuten, moet te doen zijn. Alleen dat extra beetje moet dan wel uit m'n tenen komenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 20:38 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
Mijn doel is om de 5km in 20min te doen
Met een schema merk je tenminste dat je vooruit gaat.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 17:06 schreef Vincent17 het volgende:
Ben eigenlijk niet zo van de schema's. Maar denk dat je ook wel zelf beetje kan inschatten van nu paar minuutjes rennen, nu even lopen. Of is dat echt verkeerd?
Het makkelijkst is met een begeleidende mp3 zoals start to run (kutmuziek maar Evy klinkt best geil met d'r vlaams accentje) of een application op je telefoon die je vertelt hoe lang je moet lopen. Met stopwatch en papier in je hand rent nu eenmaal niet zo relaxt.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:14 schreef Vincent17 het volgende:
Hmm oké. Jullie raden dus aan om wel met schema te gaan lopen.Dan gaan we eens een fijne zoeken xD
Pippa Middleton doet het ook zo snel. Ik wil dat ook kunnen!quote:Op woensdag 24 augustus 2011 19:55 schreef xFriendx het volgende:
Nu douchen
Ja, maar ik had haast... Moest even snel een rondje doen tussen 2 ouderavonden doorquote:Op dinsdag 23 augustus 2011 22:07 schreef Schanulleke het volgende:
Netjes Swets. Beter bewaar je dat tempo tot het laatst, dat dan weer wel.
Je schijnt er wel mooie billen van te krijgen als ik die verhalen over Pippa moet geloven.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:27 schreef Seven. het volgende:
[..]
Pippa Middleton doet het ook zo snel. Ik wil dat ook kunnen!
Maar eerst genezen want mijn enkel is tijdens mijn eerste keer 5km in een minuut of 35 dubbel geklapt. En nu olifantische formaten aangenomen.
Wat voor pijn is het? Zit je knie op slot, of juist te los? Of voel je meer de pees die over je knieschijf loopt?quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:34 schreef scarback het volgende:
Hey,
Niet echt een beginner, maar ik heb wel een vraag. Ik loop al een aantal jaren elke week 10 km met een maat van me, maar de laatste paar keer (voor de zomervakantie) kreeg ik halverwege een bijzonder zere knie, maar ja, je bent halverwege, dus je loopt door naar huis. Resultaat is dat je de dag erna moeilijk loopt. Ik heb volgens mij niets raars gedaan (geen nieuwe schoenen, niet gevallen of iets dergelijks). Kan één of andere (kruis)band zomaar geirriteerd worden? Het lijkt me niet dat ik nu al een versleten knie heb.
Verwachte reactie: ga naar de fysio. Antw: klopt, maar ik ben eerst benieuwd naar andersmans inzichten
Herkenbaar. Ik heb dinsdag ook mijn oudste even laten spelen bij een buurmeisje om vervolgens snel te kunnen hardlopen.quote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:34 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ja, maar ik had haast... Moest even snel een rondje doen tussen 2 ouderavonden door
Het probleem is dat ik altijd zonder MP3 ren. Heb voor ongeveer 2 jaar terug ook al gerent. Maar als ik met muziek ren, dan ga ik automatisch op het ritme rennen, dus dan moet ik eerst voor me zelf liedjes met een bepaald BPM gaan zoekenquote:Op woensdag 24 augustus 2011 23:25 schreef Seven. het volgende:
[..]
Het makkelijkst is met een begeleidende mp3 zoals start to run (kutmuziek maar Evy klinkt best geil met d'r vlaams accentje) of een application op je telefoon die je vertelt hoe lang je moet lopen. Met stopwatch en papier in je hand rent nu eenmaal niet zo relaxt.
Succes:quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:42 schreef Vincent17 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik altijd zonder MP3 ren. Heb voor ongeveer 2 jaar terug ook al gerent. Maar als ik met muziek ren, dan ga ik automatisch op het ritme rennen, dus dan moet ik eerst voor me zelf liedjes met een bepaald BPM gaan zoeken
Ga dan met Evy of Beatrunning rennen. Daarbij is het juist de bedoeling dat je op het ritme van de muziek gaat rennen.quote:Op donderdag 25 augustus 2011 11:42 schreef Vincent17 het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik altijd zonder MP3 ren. Heb voor ongeveer 2 jaar terug ook al gerent. Maar als ik met muziek ren, dan ga ik automatisch op het ritme rennen, dus dan moet ik eerst voor me zelf liedjes met een bepaald BPM gaan zoeken
Nu niet (vakantiequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:05 schreef Vincent17 het volgende:
Zijn der hier eigenlijk ook mensen die echt om 6 uur of zo opstaan om te gaan lopen?
Ik heb het in de afgelopen drie weken drie keer gedaan. Bevalt goedquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 11:05 schreef Vincent17 het volgende:
Zijn der hier eigenlijk ook mensen die echt om 6 uur of zo opstaan om te gaan lopen?
Loop je dan gewoon door of draai je om?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 10:39 schreef Maraca het volgende:
Net terug van les 9 van Evy. Toen ik wegging was er niks aan de hand, na een paar minuten een beetje motregen.. nog steeds niks aan de hand en ineens *BAM* met bakken uit de lucht![]()
* Maraca laat het bad vollopen en zet een grote mok thee
Ben doorgelopenquote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:18 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Loop je dan gewoon door of draai je om?
Well donequote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... 5KM in 29:11. P.R. en ik kan 'm weer aan 1 stuk lopen
Gefeliciteerd.quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 15:52 schreef Swetsenegger het volgende:
Zo... 5KM in 29:11. P.R. en ik kan 'm weer aan 1 stuk lopen
Good for you!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Een jaar geleden woog ik nog 137KG. Nu loop ik 5KM binnen 30 minuten. Ik ben best trots op mezelf
Dat is echt geweldig!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Een jaar geleden woog ik nog 137KG. Nu loop ik 5KM binnen 30 minuten. Ik ben best trots op mezelf
Heb ik ook altijd! Beetje regen is heerlijk!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 18:51 schreef tessie het volgende:
Ik doe ook al een tijdje start to run, ben nu bij les 21. Mijn conditie was na twee zwangerschappen zo slecht, dat ik les 1 een keer of 4 heb moeten doen voordat ik 'm uit kon lopenMaar nu gaat het echt wel goed en vind ik het zelfs best wel leuk.
Door de regen rennen vind ik trouwens juist wel lekker, en ik ren altijd savonds. Ben echt geen ochtendmens, dus dat zou niks worden.
quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:07 schreef Swetsenegger het volgende:
Oh joh, was dat echt jij nu laatst op die foto? Ik dacht dat het jij van tig jaar geleden was. Knap gedaan!quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:07 schreef Swetsenegger het volgende:
nice! hoeveel weeg je nu dan?quote:Op vrijdag 26 augustus 2011 16:07 schreef Swetsenegger het volgende:
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 17:57 schreef roysonny123 het volgende:
Heb zelf vandaag ook een stukje gelopen. Was eerst actief in een ander topic (in het sport gedeelte). Maar dit topic past toch beter bij mij. Heb vandaag gelopen met evy (2e keer). Les 1 en nu wel helemaal afgemaakt. Al gingen de 3 minuten wel heel erg moeilijk en kreeg ik op de helft al krampen. Maar het is gedaan. Volgende keer zal het misschien weer ietsjes beter gaan
http://www.sports-tracker.com/#/workout/roysonny/bv3ibsb8m4s8sdld
Toen ik begon met nul conditie waren de eerste lessen echt vreselijk zwaar. Moest zelfs serieus bijna overgeven tijdens een 2 min., maar bleef doorlopen met de bijkomende steek in m'n zij. Gewoon doorzettten en na 6 lessen lach je er haast omquote:Op zaterdag 27 augustus 2011 21:08 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Hoi![]()
Ik ben vandaag ook begonnen met evy, les 1 dus. Het lukte me niet de hele les uit te lopen, maar de eerste stap is gezet!
de bedoeling is om het hardlopen als afwisseling te gebruiken voor het fietsen (hometrainer) en paardrijden.
Niet om perse kilo's kwijt te raken, maar gewoon om iets strakker in mijn velletje te gaan zitten![]()
Vind het trouwens wel een beetje ongemakkelijk om hier door de wijk te rennen en mensen tegen te komen omdat het er nog niet zo soepeltje uitziet![]()
87quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 20:06 schreef Ranja_Ranja het volgende:
[..]
nice! hoeveel weeg je nu dan?
quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 16:29 schreef Gaoxing het volgende:
[..]
Oh joh, was dat echt jij nu laatst op die foto? Ik dacht dat het jij van tig jaar geleden was. Knap gedaan!
Oh wauw, super goed gedaan!quote:Op zondag 28 augustus 2011 00:18 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
87
[..]Ja ik ben het echt (weer)
Jeetje dan was je conditie echt bijzonder bagger..quote:Op zaterdag 27 augustus 2011 23:03 schreef abhinnaya het volgende:
[..]
[..]
Toen ik begon met nul conditie waren de eerste lessen echt vreselijk zwaar. Moest zelfs serieus bijna overgeven tijdens een 2 min., maar bleef doorlopen met de bijkomende steek in m'n zij. Gewoon doorzettten en na 6 lessen lach je er haast om
Ja wachten!quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:05 schreef Seven. het volgende:
Ik ben dus dinsdag door mijn enkel gegaan, de zwelling is nu zo goed als weg. Maar hoe lang zou ik nog moeten wachten? Het doet alleen nog wel pijn als ik een verkeerde beweging maak..
Meteen even bij een goede sportrevalidatie annex fysiotherapeut binnenstappen. Voorlopig blijft er wat rek in die enkelband zitten, dus je kan het beste een compenserende spiergroep optrainen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 11:05 schreef Seven. het volgende:
Ik ben dus dinsdag door mijn enkel gegaan, de zwelling is nu zo goed als weg. Maar hoe lang zou ik nog moeten wachten? Het doet alleen nog wel pijn als ik een verkeerde beweging maak..
Wat ook kan helpen is voorlopig met een brace te trainen. Geeft je enkels/enkelbanden wat meer steun. Daarna weer rustig afbouwen met de brace, zodat de spieren het weer alleen aankunnenquote:Op zondag 28 augustus 2011 11:05 schreef Seven. het volgende:
Kijk daar mee uit! Doe zulke dingen alleen onder begeleiding van een sportfysio! Een brace maakt je enkel snel lui, en stabiliteit is heel belangrijk bij hardlopen.quote:Op zondag 28 augustus 2011 13:45 schreef Vincent17 het volgende:
[..]
Wat ook kan helpen is voorlopig met een brace te trainen. Geeft je enkels/enkelbanden wat meer steun. Daarna weer rustig afbouwen met de brace, zodat de spieren het weer alleen aankunnen
Ja was ik er inderdaad vergeten bij te zeggen. Zeker onder begeleiding ja!quote:Op zondag 28 augustus 2011 15:17 schreef Lotje-Plusone het volgende:
[..]
Kijk daar mee uit! Doe zulke dingen alleen onder begeleiding van een sportfysio! Een brace maakt je enkel snel lui, en stabiliteit is heel belangrijk bij hardlopen.
Klopt niets aan de hand, maar met hardlopen heb je wel goede enkels nodig. Je kunt beter iets te lang wachten met beginnen dan iets te vroeg. De kans dat je opnieuw je enkel verzwikt met hardlopen is namelijk erg groot, en dan ben je al gauw verder van huis.quote:Op zondag 28 augustus 2011 18:20 schreef Seven. het volgende:
Kom kom jongens, het is maar een verzwikte enkel. Maar ik denk wel dat het te vroeg is.
Ben vrijdagavond uit geweest, geen druppel gedronken maar wel pas om 4 uur in bed. Rond 11 uur naar de sportschool gegaan. Wat was dat zwaarquote:Op zondag 28 augustus 2011 19:40 schreef Ranja_Ranja het volgende:
lopen met een flinke kater is ook niet echt aan te bevelen
Dit is geen hardloopschoen neequote:Op zondag 28 augustus 2011 20:33 schreef roysonny123 het volgende:
Zijn dit juiste hardloopschoenen voor over een verharde weg?
[ afbeelding ]
Ik heb deze namelijk via-via gekregen maar denk dat dit niet de goede keuze zijn. Het loopt niet makkelijk. Sowieso kan ik natuurlijk een hardloopschoenen beter laten aanmeten enzo maar ja ben nog maar beginner. Maar wil nu wel gaan rondkijken voor een betere schoen. Want ik heb nu echt het idee dat dit gewoon GEEN hardloopschoen is...
Haha, ja zulke grapjes haal ik ook wel eens uit, maar dan gaat het idd maar moeizaam!quote:Op zondag 28 augustus 2011 20:34 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ben vrijdagavond uit geweest, geen druppel gedronken maar wel pas om 4 uur in bed. Rond 11 uur naar de sportschool gegaan. Wat was dat zwaar
Hehehe, ook eens geprobeerd. Kwam niet half zo ver als 2 dagen ervoor.quote:Op zondag 28 augustus 2011 19:40 schreef Ranja_Ranja het volgende:
lopen met een flinke kater is ook niet echt aan te bevelen
ik deed 6min langer over 4kmquote:Op zondag 28 augustus 2011 21:50 schreef Seven. het volgende:
[..]
Hehehe, ook eens geprobeerd. Kwam niet half zo ver als 2 dagen ervoor.
Hordelopen kun je dan ook meteen doen.quote:Op maandag 29 augustus 2011 10:55 schreef Maraca het volgende:
Heb weer een andere route moeten lopen omdat les 10 van Evy 29 minuten is. Wel één gevonden maar heb nu ook hindernissenJullie kennen vast wel van die paaltjes waar je met de fiets doorheen moet 'zigzaggen'. Daar heb ik nu een stuk of 4 van op mijn route
En mag ook nog een keer hoogspringen omdat ik anders niet op die andere weg kom
Maar al met al zin in woensdag voor les 11Merk echt een verbetering
Daar zijn ze net te hoog voor en ze staan te dicht bij elkaarquote:Op maandag 29 augustus 2011 11:08 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Hordelopen kun je dan ook meteen doen.
Lastig vind ik spoorwegovergangen die net dicht gaan als je eraan komt rennen
Houd die motivatie vast, maar doe het nietquote:Op maandag 29 augustus 2011 15:53 schreef Vincent17 het volgende:
Als ik klaar ben heb ik meteen weer zin om te gaan
Maar wel aan de B&J's.quote:Op maandag 29 augustus 2011 16:22 schreef Maraca het volgende:
[..]
Houd die motivatie vast, maar doe het nietJe moet het, zeker als je begint, rustig opbouwen. Anders zit je straks thuis met een blessure en dan kun je helemaal niet meer rennen
Sssshtquote:
Ik doe met je mee. Hardlopen ging wat lastiger deze keer, ondanks dezelfde afstand als altijd.quote:Op maandag 29 augustus 2011 20:29 schreef Maraca het volgende:
[..]
Ssssht![]()
Ik ben wel heel erg trots op mezelf vandaagNet 2,5 uur zitten sporten in de sportschool. Zowel cardio als krachttraining. Mijn 'cooling down' was een uur RPM. Heb dus een persoonlijk record verbroken omdat ik normaal gesproken dood ben na 2 uur sporten. En vandaag dus de magische 3 uur volgehouden.
![]()
En als u mij nu wilt excuseren ga ik even op de bank ploffen
In mijn broeken zitten wel zakjes ook die je kunt sluiten met een ritsje , ook in mijn shirts zitten zakjesquote:Op maandag 29 augustus 2011 20:53 schreef Draadjes het volgende:
Ik ben sinds een aantal weken aan het hardlopen met Evy (heel plezant) en heb vandaag met mijn nieuwe hardloopbroek gelopen (had alleen een driekwart broek, werd wat koud), alleen dat ding heeft geen zakje
![]()
Waar laten jullie je mp3-speler tijdens het lopen?
Ziet er goed uit!quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:20 schreef roysonny123 het volgende:
Ik heb de Saucony Triumph 8![]()
[ afbeelding ]
Bouwpakket met lijm?quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:20 schreef roysonny123 het volgende:
[ afbeelding ]
Yep, dat is heel goed.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:02 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
Maar is het wel oke als ik iets anders qua sport doe, dus zoiets? Of is dat ook niet goed?
za: hardlopen
zo: fietsen
ma: paardrijden
di: hardlopen
woe: paardrijden
do: hardlopen
vrij: fietsen
Die heb ik ook, lekker zachtquote:Op maandag 29 augustus 2011 21:20 schreef roysonny123 het volgende:
[ afbeelding ]
Ja, daar wou ik vandaag maar even naar op zoek gaan. In mijn hand houden lijkt me niets.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 01:36 schreef Gaoxing het volgende:
En mijn mp3 speler zit aan zo'n zakje aan m'n arm.
Ik heb een (relatief goedkope) ipod shuffle, heel klein en clip 'm zo vast op de rand van m'n broek.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:35 schreef Draadjes het volgende:
[..]
Ja, daar wou ik vandaag maar even naar op zoek gaan. In mijn hand houden lijkt me niets.
Dan heb je volgens mij toch niet de juiste schoenen.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:16 schreef Bigs het volgende:
[..]
Die heb ik ook, lekker zachtIk denk dat ik er binnenkort wel een zooltje in ga leggen, mis toch een beetje steun in de boog van m'n voet (voel hem soms echt 'zweven' zeg maar).
Toch wel.. videoanalyse gehad en alles. De afwikkeling van m'n passen is gewoon goed, maar de winkel gaf bij het kopen van m'n schoenen al aan dat een inlegzool nog wat extra steun kon bieden. Ik heb het nu een paar weken zonder geprobeerd, maar wil nu toch wel eens kijken of een zool nog wat extra's biedt.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:46 schreef Clayton1 het volgende:
[..]
Dan heb je volgens mij toch niet de juiste schoenen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |