Onder de beklimmingen zijn de Estacion de Montaña Manzaneda, La Farrapona, Sierra Nevada, La Covatilla, l’Angliru, de San Lorenzo del Escorial, de Valdepeñas de Jaen en de Peña Cabarga.quote:1e rit (zaterdag 20 augustus): Benidorm - Benidorm (ploegentijdrit 16 km)
2e rit (zondag 21): La Nucia - Playas de Orihuela (171,5 km)
3e rit (maandag 22): Petrer - Totana (164,0 km)
4e rit (dinsdag 23): Baza - Sierra Nevada (172,0 km)
5e rit (woensdag 24): Sierra Nevada - Valdepeñas de Jaén (200 km)
6e rit (donderdag 25): Ubeda - Cordoba (185,7 km)
7e rit (vrijdag 26): Almaden - Talavera de la Reina (185 km)
8e rit (zaterdag 27): Talavera de la Reina - San Lorenzo de El Escorial (182 km)
9e rit (zondag 28): Villacastin - Sierra de Bejar/La Covatilla (179,5 km)
10e rit (maandag 29): Salamanca - Salamanca (ind. tijdrit, 40 km)
Rustdag (dinsdag 30)
11e rit (woensdag 31): Verin - Estación de Manzaneda (171 km)
12e rit (donderdag 1 september): Ponteareas - Pontevedra (160 km)
13e rit (vrijdag 2): Sarria - Ponferrada (150 km)
14e rit (zaterdag 3): Astorga - La Farrapona/Lagos de Somiedo (173,2 km)
15e rit (zondag 4): Avilés - Alto de l'Angliru (144 km)
Rustdag (maandag 5)
16e rit (dinsdag 6): Villa Romana La Olmeda - Haro (180 km)
17e rit (woensdag 7): Faustino V - Peña Cabarga (212,5 km)
18e rit (donderdag 8): Solares - Noja (169,7 km)
19e rit (vrijdag 9): Noja - Bilbao (157,9 km)
20e rit (zaterdag 10): Bilbao - Vitoria (187 km)
21e rit (zondag 11): Circuit du Jarama - Madrid (94 km
Totale afstand: 3295 km
Sorry maar Geox was dan ook gewoon slecht hoorquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:40 schreef TheArt het volgende:
Zucht, gaat het de hele Vuelta zo door? Top hoor.
Beetje de toon alvast zetten. Maar Ajacied29102910, Nober en andere bashers zijn er niet bij deze keer (mag ik hopen). Dus het zal wel meevallen deze Vuelta.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:40 schreef TheArt het volgende:
Zucht, gaat het de hele Vuelta zo door? Top hoor.
Ik denk dat ´ie meer op het Rabo-bashen doelt...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:41 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Sorry maar Geox was dan ook gewoon slecht hoor
Ik moest zelfs lachen om Geox. Ze hebben hier nota bene naar toe gewerkt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:41 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
Sorry maar Geox was dan ook gewoon slecht hoor
Op zich leek de ploeg me best ok, en er zijn ook geen incidenten onderweg geweest of iets in die trant. Op zo'n kort parcours kunnen kleine dingen ook al snel veel plaatsen kosten.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:43 schreef Felagund het volgende:
Ik dacht dat ik een normale vraag had gesteld, kom namelijk net binnen, en mijn verwachtingspatroon van Rabobank is wel wat hoger dan een 13e plaats van de 19. Dat vind ik niet goed/slecht of hoe je dat ook wilt noemen.
Zeker. Daarnaast was Freire erg vroeg gelost en hadden ze daar dus niets aan.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Op zich leek de ploeg me best ok, en er zijn ook geen incidenten onderweg geweest of iets in die trant. Op zo'n kort parcours kunnen kleine dingen ook al snel veel plaatsen kosten.
Het zit heel dicht op elkaar na de beste ploegen, echt secondenwerk. Als je toch niet de ploeg hebt voor de top, waarom veel risico's nemen voor een paar seconden winst?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:48 schreef DeMessias het volgende:
Rabo 15e, maar sommigen vinden dat blijkbaar niet slecht...
Och, 15e of 9e, het verschil is klein en het boeit geen ene flikker. Ze hebben hier geen ploeg voor de ploegentijdrit en ze hebben ook geen enkele renner die top-5 in het eindklassement kan rijden. Dus wat doet dit ertoe?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:48 schreef DeMessias het volgende:
Rabo 15e, maar sommigen vinden dat blijkbaar niet slecht...
Wat betreft het parcours kan je Kittel al schrappen voor de komende dagen. Sagan maakt een hele grote kans op minstens één ritzege, Degenkolb zal erom hangen of hij in sommige etappes kan overleven.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:50 schreef SaintOfKillers het volgende:
Benieuwd of Degenkolb, Kittel en Sagan het de komende dagen nu ook kunnen in een grote ronde.
Wat zegt hij?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:51 schreef Urb het volgende:
Iemand die via nos.nl meeluisterd? Mart weet niet dat het geluid nog aanstaat, hilarisch.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:51 schreef Il-Migliore het volgende:
Haha, Mart is weer aardig bezig op de stream.
"Hoe spreek ik Fuglsang het best verkeerd uit?"quote:
Triest figuur.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:52 schreef Urb het volgende:
[..]
![]()
Mart: "Moet ik het je echt uitleggen of wil je zelf nog nadenken...? "![]()
'Oh ja, kijk eens, die doen het nog minder... En dus heeft Rabo het prima gedaan'quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:50 schreef TheArt het volgende:
Gaat nu elke prestatie van Rabo onder een gigantisch vergrootglas worden gelegd? Vacansoleil doet het hier nog minder.
Oh, mee eens. Avond-ettape kan ik nog wel behappen maar live-commentaar van hem.quote:
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:55 schreef Il-Migliore het volgende:
Wel leuk om te horen via de stream hoe ze zo een samenvatting voorbereiden.
En dus heeft Rabo het prima gedaan? Wie zegt dat? Tuurlijk is dit niet goed, nee zelfs onvoldoende, maar zo overdreven als hier wordt, is het absoluut niet. Tuurlijk moeten ze een zelfde tijd kunnen rijden als Skil, ben ik ook helemaal met je eens, maar dat moet bijna elke ploeg kunnen. Het zegt genoeg dat er maar 6 ploegen sneller waren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:55 schreef Zelva het volgende:
[..]
'Oh ja, kijk eens, die doen het nog minder...'
Vacansoleil heeft nog nooit een goede ploegentijdrit gereden, de renners zijn minder, het materiaal is minder.
'En dus heeft Rabo het prima gedaan'
Laten we eens naar Skil kijken. Geen enkele toprenner, geen tijdrijders, geen klimmers, veel minder materiaal. Wat Skil kan, moet Rabo ook op zijn minst kunnen. Dat gigantische tijdsverschil met Skil moet al genoeg aangeven dat Rabo hier gewoon slecht heeft gereden.
Wat een haterstwitter:rabowielrennen twitterde op zaterdag 20-08-2011 om 19:03:01Slechte start Raboploeg in Vuelta. 15e in ploegentijdrit, 30 seconden achter winnende Leopard Trek. Straks meer op http://t.co/Dnk6WBw reageer retweet
Ehhh? Kruijswijk en Mollema kunnen beide top 10 rijden. Dan kan top 5 ook als alles goed valt. Apart om gelijk het klassement op te geven, ze hebben juist aangegeven een zo goed mogelijk klassement te willen rijden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:50 schreef TheArt het volgende:
[..]
Och, 15e of 9e, het verschil is klein en het boeit geen ene flikker. Ze hebben hier geen ploeg voor de ploegentijdrit en ze hebben ook geen enkele renner die top-5 in het eindklassement kan rijden. Dus wat doet dit ertoe?
Kunnen top-10 rijden ja als ze allebei goed blijken te zijn (maar daar zijn ze beide niet 100% van overtuigd), maar dan maken die 5 sec. verschil tussen plek 9 en 15 niets uit voor een eventuele top-10 in het klassement. Als ze straks op de Sierra Nevada gelijk gelost worden en op minuten gereden worden wel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:08 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Ehhh? Kruijswijk en Mollema kunnen beide top 10 rijden. Dan kan top 5 ook als alles goed valt. Apart om gelijk het klassement op te geven, ze hebben juist aangegeven een zo goed mogelijk klassement te willen rijden.
Volgens jou maakt het niet uit hoe ze hebben gereden, want dat tijdsverschil boeit niet. Dus ja, dan hebben ze het prima gedaan. Volgens jou hadden ze het nog prima gedaan als ze allerlaatste waren geworden met drie minuten achterstand, want ach ja 'ze hebben ook geen enkele renner die top-5 in het eindklassement kan rijden'.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:57 schreef TheArt het volgende:
[..]
En dus heeft Rabo het prima gedaan? Wie zegt dat? Tuurlijk is dit niet goed, nee zelfs onvoldoende, maar zo overdreven als hier wordt, is het absoluut niet. Tuurlijk moeten ze een zelfde tijd kunnen rijden als Skil, ben ik ook helemaal met je eens, maar dat moet bijna elke ploeg kunnen. Het zegt genoeg dat er maar 6 ploegen sneller waren.
nu kunt concluderen dat het allemaal niet zo erg is. Alles binnen 15 seconden van Leopard is oké, zeg je. Het is twee keer zoveel geworden! Hoe bestaat het dan dat nadat ze gefinisht zijn je het toch wel allemaal oké vindt. En sneller dan Skil zijn ze ook niet bepaald. Logischerwijs zou je het ook gewoon slecht moeten vinden, maar de logica ontbreekt wel vaker.quote:[quote]Op zaterdag 20 augustus 2011 17:49 schreef TheArt het volgende:
Ze hebben ook wel heel veel renners die juist op dat 2e punt uit de voeten kunnen. Ik wacht nog even die eindtijd af. Ze zouden toch in ieder geval sneller moeten zijn dan Skil. Alles binnen 15 sec. van Leopard is oke.
13e?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:00 schreef marcodej het volgende:
Rabo doet het ok als ze top 10 rijden met een team als dit, nu worden ze met een paar seconden meer 13e
15e. Excuus.quote:
Ze missen alleen een echt aansprekende WT-zege dit seizoen. Maar met bijv. een 2e, 3e en 5e plek in SS, PR en RvV doen ze het toch ook niet slecht.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:14 schreef Leatherface het volgende:
Rabobank heeft i.m.o. zeker geen slecht seizoen.
In de grote rondes hebben ze afgezien van de ritzeges van LL Sanchez en Weening en het goede rijden van Kruijswijk in de Giro niet echt impact gemaakt, maar ze winnen toch wel her en der wat koersen.
Rabo heeft nu 23 zeges. Dat is al meer dan vorig seizoen. Natuurlijk is het veel minder dan HTC- High Road, dat met kop een schouders boven alle ploegen uitsteekt in de zegeteller. Maar als je sec naar de cijfertjes kijkt, heeft Rabobank niet eens zoveel slechter gepresteerd dan een ploeg als Garmin-Cervelo. Daarbij natuurlijk wel opgemerkt dat Garmin Parijs-Roubaix en maar lieft vier Tour-etappes heeft, dus qua prestige scoren die beter dan Rabo.
Maar Rabobank heeft tot nu toe meer zeges dit seizoen dan bijvoorbeeld Leopard-Trek, Astana, BMC (okay, die winnen wel de Tour), Katusha en Saxo Bank. Dat zegt niet alles, maar je moet ook niet verwachten dat Rabobank op alle fronten om de zege meestrijdt. Het is qua materiaal en prestaties een aardige subtopper. Op geen enkel front de beste ploeg, maar in veel facetten wel ruim voldoende. Als gehele som is de ploeg subtop.
Wie zegt dat ik het oke vind? Ik zeg toch ook dat het onvoldoende is, maar ik ga alleen in tegen het overdrijven. Alsof Rabo een wanprestatie heeft geleverd. Alsof ze hiermee direct hun Vuelta verkwanselt hebben. Alsof hiermee direct hun tweede seizoenshelft als onvoldoende kan worden bestempeld. Daar ga ik tegenin.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:12 schreef Zelva het volgende:
[..]
Volgens jou maakt het niet uit hoe ze hebben gereden, want dat tijdsverschil boeit niet. Dus ja, dan hebben ze het prima gedaan. Volgens jou hadden ze het nog prima gedaan als ze allerlaatste waren geworden met drie minuten achterstand, want ach ja 'ze hebben ook geen enkele renner die top-5 in het eindklassement kan rijden'.
Ik snap trouwens toch helemaal niet hoe je van
[..]
nu kunt concluderen dat het allemaal niet zo erg is. Alles binnen 15 seconden van Leopard is oké, zeg je. Het is twee keer zoveel geworden! Hoe bestaat het dan dat nadat ze gefinisht zijn je het toch wel allemaal oké vindt. Logischerwijs zou je het ook gewoon slecht moeten vinden, maar de logica ontbreekt wel vaker.
En dan dat wanhopig zoeken naar excuses
-Vacansoleil was nog slechter
-Freire was gelost, dus daar hadden ze niets aan
-Ze gaan toch slechts voor etappezeges (nog faliekant onjuist ook)
-Het is niet zoveel seconden verschil met de ploegen voor hen
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:01 schreef TheArt het volgende:
Quinziato trouwens gevallen en volgens Phinney was het een 'freaky crash'.
twitter:manuelquinziato twitterde op zaterdag 20-08-2011 om 19:16:44In the TTT I've lost my handelbar at 60km/h! Don't know how I went on for 100m without handelbar neither hands! reageer retweet
twitter:manuelquinziato twitterde op zaterdag 20-08-2011 om 19:20:12Had time to grab the frame with both hands and throw the bike forward crashing on my ass! Limitated the damages! reageer retweet
Dat is waar. Kijk, Garmin heeft 27 zeges tegenover Rabobank 23. Dat ontloopt elkaar dus niet zo veel, maar GCV heeft daar wel Parijs-Roubaix en vier etappes in de Tour bijzitten. Rabo heeft dan de Omloop, een Giro-rit en een Tour-etappe als meest tot de verbeelding sprekende overwinningen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:18 schreef marcodej het volgende:
[..]
15e. Excuus.
[..]
Ze missen alleen een echt aansprekende WT-zege dit seizoen. Maar met bijv. een 2e, 3e en 5e plek in SS, PR en RvV doen ze het toch ook niet slecht.
Dan sta je toch echt te schreeuwen tegen het verkeerde adres. Mij heb je niet gehoord over Vuelta's verkwanselen en slechte tweede seizoenshelften. Ik beoordeel gewoon sec deze prestatie in de ploegentijdrit en het eindoordeel is slecht. En gelukkig is Rabobank zelf dat met me eens.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:18 schreef TheArt het volgende:
[..]
Wie zegt dat ik het oke vind? Ik zeg toch ook dat het onvoldoende is, maar ik ga alleen in tegen het overdrijven. Alsof Rabo een wanprestatie heeft geleverd. Alsof ze hiermee direct hun Vuelta verkwanselt hebben. Alsof hiermee direct hun tweede seizoenshelft als onvoldoende kan worden bestempeld. Daar ga ik tegenin.
Dat slaat wel ergens op. Als volgens jou het tijdsverschil er op geen enkele wijze toe doet, want ze gaan toch niet voor het klassement, dan maakt 30 seconden of 3 minuten ook echt niets uit.quote:En natuurlijk slaat dat eerste deel nergens op, dat weet je zelf ook. Als ze een tijd hadden gereden die gelijk was aan die van Geox, dan hadden ze wat mij betreft pas een dramatische prestatie geleverd. Maar kom op zeg, dat kan je nu toch moeilijk vinden. Nou soit, jij dus wel schijnbaar.
Wie zeg dat ik alleen schreeuw tegen jou? Ik schreef tegen iedereen die dit een dramatische prestatie vindt. Dat jij je nou alleen aangesproken voelt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dan sta je toch echt te schreeuwen tegen het verkeerde adres. Mij heb je niet gehoord over Vuelta's verkwanselen en slechte tweede seizoenshelften. Ik beoordeel gewoon sec deze prestatie in de ploegentijdrit en het eindoordeel is slecht. En gelukkig is Rabobank zelf dat met me eens.
[..]
Dat slaat wel ergens op. Als volgens jou het tijdsverschil er op geen enkele wijze toe doet, want ze gaan toch niet voor het klassement, dan maakt 30 seconden of 3 minuten ook echt niets uit.
Tuurlijk doet een tijdsverschil er wel toe. Maar met zulke kleine verschillen tussen de meeste ploegen, dan doet een seconde meer of minder in een ploegentijdrit er echt niet toe, tenzij je om de zege strijdt in die ploegentijdrit of een topfavoriet in de gelederen hebt. Beide gevallen is niet op Rabo van toepassing. Als ze hier kansloos laatste waren geworden, geloof je toch zelf niet dat ik hetzelfde had gezegd hèquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:23 schreef Zelva het volgende:
[..]
Dan sta je toch echt te schreeuwen tegen het verkeerde adres. Mij heb je niet gehoord over Vuelta's verkwanselen en slechte tweede seizoenshelften. Ik beoordeel gewoon sec deze prestatie in de ploegentijdrit en het eindoordeel is slecht. En gelukkig is Rabobank zelf dat met me eens.
[..]
Dat slaat wel ergens op. Als volgens jou het tijdsverschil er op geen enkele wijze toe doet, want ze gaan toch niet voor het klassement, dan maakt 30 seconden of 3 minuten ook echt niets uit.
Als je het niet hebt gehoord en niet heb mee beleeft en de uitleg neemt zoals het hier beschreven wordt kan ik me dat voorstellen. Maar het waren plagerijtjes over en weer. De man die Milo heette hoorde je niet maar het was over en weer plagerijtjes. Niets ernstigs en bijzonder grappig.quote:
twitter:WNewsBelgium twitterde op zaterdag 20-08-2011 om 19:32:57[#WNewsBelgium]: Nuyens vreest voor polsbreuk: Nick Nuyens kwam vandaag met Saxon Bank-Sungar... http://t.co/ONGuJkw #Belgium #Brussels reageer retweet
Die zien we dan niet op het WK.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 19:42 schreef Kingstown het volgende:
twitter:WNewsBelgium twitterde op zaterdag 20-08-2011 om 19:32:57[#WNewsBelgium]: Nuyens vreest voor polsbreuk: Nick Nuyens kwam vandaag met Saxon Bank-Sungar... http://t.co/ONGuJkw #Belgium #Brussels reageer retweet
quote:(Vuelta) Valse start van Raboploeg
20.08.2011 - WIELRENNEN
Rabo ProTeam stelt teleur in ploegentijdrit. Slechts vijftiende.
Het Rabo ProTeam is de Vuelta zaterdag in Benidorm slecht begonnen. De ploeg startte vol vertrouwen in de 13,5 kilometer lange ploegentijdrit door Benidorm, maar met de vijftiende plaats op tweeëntwintig gestarte teams was het resultaat een bittere tegenvaller. De verschillen met klassementsrenners liep tot overmaat van ramp ook al aardig op. Het winnende Leopard Trek was dertig seconden sneller dan de Raboformatie, maar ook Vincenzo Nibali, Joaquin Rodriguez en Jürgen van den Broeck eindigden ver voor de Rabo-kopmannen Bauke Mollema (foto), Steven Kruijswijk en Luis Leon Sanchez. De Deen Jakob Fuglsang is de eerste leider.
Binnen de ploeg werd met verbijstering gereageerd op de uitslag. “Ik heb het niet snel over een ontgoocheling, maar dit is er toch echt een. En niet zo'n beetje ook”, treurde ploegleider Erik Dekker. “Toen we onderweg waren, zag het er geen moment naar uit, dat we zo slecht gingen eindigen.” Dekker zat direct na de finish van de laatste ploeg, Liquigas. al voor zichzelf te analyseren wat er fout gegaan kon zijn, maar hij kwam er nog niet uit. “Het was voor ons een bizarre tijdrit. We gingen van start met het idee, dat we hier top-vijf konden rijden. De voortekenen zagen er goed uit. In de voorbereiding zag het er goed uit. Ik dacht eerlijk gezegd tijdens onze rit, dat het er wel uitkwam. We kregen geen tussentijden. Maar bij onze finish zagen we direct, dat het niet goed was.”
Halverwege nog 9e
Het eerste deel -bergop- liep nog vrij redelijk. Rabo had halverwege uiteindelijk de negende tijd, Dertien seconden trager dan Liquigas, op dat punt de snelste formatie. Twaalf tellen trager dan het winnende Leopard Trek. En drie tellen sneller dan bijvoorbeeld Skil Shimano. Aan het einde bedroeg het verschil met Liquigas 25 seconden, met Leopard dertig en was Skil zelfs ineens twaalf seconden sneller. Je zou denken dat er onderweg iets gebeurd is. Dekker: “Als ik die tijden hoor, zou ik dat ook veronderstellen, maar we hebben geen pech gehad. De enige verklaring die ik nog kan bedenken, is dat twee van ons potentieel sterkste mannen, Oscar en Matti, het tweede deel geen bijdrage konden leveren.”
Oscar Freire voelde zich niet helemaal lekker en moest bij het draaipunt op de top van het 130 meter hoge klimmetje afhaken. In het resterende deel naar de finish kon Matti Breschel niet meer overnemen. “Ik had Matti vooraf ingeschat als een van onze beste mensen vandaag, maar na het keerpunt was de koek op. Ik moet daar met hem nog over praten.” Erik Dekker zag wel, dat de beoogde klassementsmannen Luis Leon Sanchez, Bauke Mollema en Steven Kruijswijk geenszins verzaakten. “Verre van dat. Zij maakten een sterke indruk. Alle drie. Dat is het enige pluspunt van de dag. De kopmannen waren goed in orde. Maar de daguitslag en vooral het tijdverlies zijn een bittere tegenvaller.”
Bizarre positie
De ploegleiders Dekker en Jan Boven moeten nu snel de morele brokken lijmen. Dekker: “Ik hoopte vooraf op een super-tijdrit van ons en ik verwachtte reëel gezien een goede tijdrit, maar we komen op een positie uit, die je op zijn zachtst gezegd enigszins bizar mag noemen. We gaan straks napraten met de jongens en analyseren en proberen te achterhalen wat hier de oorzaak van is. Aan de motivatie kan het niet liggen, want het hele team is vol goede moed aan de Vuelta begonnen. Maar goed, we hebben nog twintig kansen. We moeten deze misser maar snel achter ons laten en vooruit kijken.”
quote:slecht begonnen
quote:bittere tegenvaller
quote:verbijstering
quote:ontgoocheling
quote:bizarre tijdrit
quote:morele brokken lijmen
Dat liegt er niet om, en bewijst eens te meer mijn gelijk.quote:misser
Mooi he die egootjes....je zou bijna denken dat de navelstaarders alleen oog hebben voor de Nederlanders.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:48 schreef Dubnobasswithmyheadman het volgende:
Wat een kibbelende dames hier.
Ach ja...lekker belangrijk allemaal, gewoon doorscrollen als dat welles-nietes gelul over de Rabo in beeld verschijntquote:
De stier van San Sebastianquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ach ja...lekker belangrijk allemaal, gewoon doorscrollen als dat welles-nietes gelul over de Rabo in beeld verschijnt
Opa Garcia Acosta trouwens laatste geworden op bijna 5 minuten.
Zo is het maar net. Oninteressant geleuter. Ik hoop dat Kruiswijk het goed doet maar het zou me echt aan m'n reet roesten of Rabo 5e of 18e wordt in de TTT.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 20:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ach ja...lekker belangrijk allemaal, gewoon doorscrollen als dat welles-nietes gelul over de Rabo in beeld verschijnt
Opa Garcia Acosta trouwens laatste geworden op bijna 5 minuten.
Alsof er bij Rabo minder twijfels zijn dan bij de meeste andere ploegen (Spaanse en Italiaanse ploegen zijn natuurlijk van de buitencategorie). Verder gewoon al een onzinnige opmerking je weet niet wie er wel of niet gebruikt ook niet als er over een paar jaar sommigen wel gepakt worden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:16 schreef kawotski het volgende:
Rabo topic of Vuelta? Ik vind dit een mooie tijd voor een schone ploeg.
4 Seconden slechts , groote kanshebberquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 21:41 schreef flyguy het volgende:
Nibali doet trouwens al gelijk goede zaken met deze uitslag.
je noemt t onzinnig maar wel even de Spanjaarden en Italianen noemen.. Gezien de prestaties van Rabo vermoed ik dat ze schoner zijn dan anderen, wat ze neerzetten gaan bij mij geen alarmbellen rinkelen. Mochten ze toch wat gebruiken dan kunnen ze beter een refund vragenquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:52 schreef VreemdeEend het volgende:
[..]
Alsof er bij Rabo minder twijfels zijn dan bij de meeste andere ploegen (Spaanse en Italiaanse ploegen zijn natuurlijk van de buitencategorie). Verder gewoon al een onzinnige opmerking je weet niet wie er wel of niet gebruikt ook niet als er over een paar jaar sommigen wel gepakt worden.
Even nog naar aanleiding van het gezeik in het vorige topic. Mag niet gezegd worden dat Rabo slecht presteert de laatste maanden? Na een waardeloze tour, slechte eneco en nu een matige TTT mag dat, vind ikquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:13 schreef Van_Poppel het volgende:
Juli & Augustus vielen inderdaad tegen...jammer dat dat hier niet gezegd mag worden
Het lijkt idd logischer dat HTC Degenkolb of Goss uitspeelt, maar aan de andere kant is het slechts een heel klein stukje waar het zo steil gaat. Sagan na vandaag in de leiderstrui?quote:Op zondag 21 augustus 2011 09:30 schreef Leatherface het volgende:
Net eenvoudig genoeg wellicht voor Cavendish.
Het is idd niet veel, maar op topsnelheid in de finale kan het voor sommige sprinters mss wel net te veel zijn en/of de specialisten kunnen net hun slagje slaan. Wordt sowieso een leuke aankomst.quote:Op zondag 21 augustus 2011 10:23 schreef Zelva het volgende:
270 meter á 8 procent volgens LaVuelta.com.
Tsja, 270 meter is niet veel.
Ah, de Angliru was rit 13 in 2008. Dat was het begin van een drieluik aan bergritten, met de volgende twee dagen aankomsten in Fuentes de Invierno (what's in a namequote:Op zondag 21 augustus 2011 11:53 schreef Leatherface het volgende:
Er was toch eerder een Vuelta waarin het zwaartepunt (of in ieder geval een groot deel van de zware ritten) al in de eerste twee weken lag?
Was dat niet 2007, de door Menchov gewonnen Vuelta? Ik meen dat ze toen op een van de eerste dagen al Lagos de Covadonga opreden en na een goede week kwamen de Pyreneeën. Stijn Devolder had toen nog even de leiderstrui.
Van 2008 kan ik me het parcours niet meer goed herinneren. Ik meen wel dat de Angliru, waar Contador dus definitief de Vuelta naar zijn hand zette, redelijk aan het eind zat. Of in ieder geval over de helft.
Met de enorme verplaatsingen die je in bijna elke grote ronde moet doen, kan ook de Tour zoveel variatie inbouwen als dat ze zelf willen, maar helaas doen ze dat maar mondjesmaat.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:02 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Ah, de Angliru was rit 13 in 2008. Dat was het begin van een drieluik aan bergritten, met de volgende twee dagen aankomsten in Fuentes de Invierno (what's in a name) en Ponferrada.
Twee dagen voor het eind was er nog een bergrit naar Segovia, maar het zwaartepunt van de Vuelta 2008 lag net over de helft.
Ik vind het op zich leuk dat er wat variatie in koersopbouw is in de Vuelta. Maar Spanje en Italië lenen zich qua geografie misschien meer daarvoor dan Frankrijk.
Echt vlak is het allemaal niet in de laatste week.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:09 schreef Van_Poppel het volgende:
Het nadeel van die laatste vlakke week is wel dat de kans zeer groot is dat de Vuelta als een nachtkaars uitgaat. Dit gebeurt zeker, wanneer de verschillen groter dan een minuut zijn.
Dat is waar. Maar in de Tour heb je in principe alleen de Alpen en Pyreneeën als zware gebergten. De Tourdirectie kan het indelen zoals het wil, maar het komt toch uiteindelijk neer op de Alpen en Pyreneeën als bepalende factor. Over het algemeen legt het peloton dan ook Frankrijk met de klok mee of tegen de klok in af. 2009 was dan een uitzondering, omdat vrijwel alleen Zuid-, en Midden-Frankrijk werd aangedaan.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Met de enorme verplaatsingen die je in bijna elke grote ronde moet doen, kaan ook de Tour zoveel variatie inbouwen als dat ze zelf willen, maar helaas doen ze dat maar mondjesmaat.
Leukste vind ik toch wel dat men hier de boni's nog steeds heeft....maakt het net wat spectaculairder en zie je iedereen vechten voor de overwinning ipv dat handjeklap in de bergen.
Qua hooggebergte heb je helemaal gelijk, maar je hebt ook nog zoiets als de Vogezen (2005 dacht ik met Weening) en het Centraal Massief, waar je als tussenstap hele leuke etappes uit kan tekenen...al is het maar voor een ritje of 2.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar in de Tour heb je in principe alleen de Alpen en Pyreneeën als zware gebergten. De Tourdirectie kan het indelen zoals het wil, maar het komt toch uiteindelijk op de Alpen en Pyreneeën als bepalende factor. Over het algemeen legt het peloton dan ook Frankrijk met de klok mee of tegen de klok in af. 2009 was dan een uitzondering, omdat vrijwel alleen Zuid-, en Midden-Frankrijk werd aangedaan.
In Spanje hebben ze wat meer keus. Naast de Pyreneeën is er de Sierre Nevada. Ze hebben het Kastilliaanse scheidingsgebergte. Asturias en Cantabrië hebben nog wat lastige bergen. Zelfs in het Baskenland kun je nog een zware rit houden, zonder echt hooggebergte. Of aan de kust bij Valencia, met de Xorret de Cati. In vrijwel iedere streek hebben ze in Spanje wel ergens bergen vlakbij. Het land als geheel is wat bergachtiger dan Frankrijk, daarom hebben ze een ruimere keus. Italië idem dito, wat als land doorsneden wordt door bergen.
Dat is een keuze van ASO. De middengebergtes van Frankrijk zijn meer dan bepalend genoeg, alleen zie je dat in de parcoursen niet terug.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:16 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Dat is waar. Maar in de Tour heb je in principe alleen de Alpen en Pyreneeën als zware gebergten. De Tourdirectie kan het indelen zoals het wil, maar het komt toch uiteindelijk neer op de Alpen en Pyreneeën als bepalende factor.
Dat gaan we deze Vuelta zeker zien, Anton en Rodriguez hebben baat bij zoveel mogelijk boni's. Maar bijv. de Vuelta die Valverde won mochten vluchters alle etappes winnen omdat alle andere ploegen geen zin hadden om te werken voor extra seconden voor Piti. Bonificaties vind ik dus leuker zo lang er niet een renner is die in sprintjes bergop boven de rest uitsteekt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 12:07 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Met de enorme verplaatsingen die je in bijna elke grote ronde moet doen, kan ook de Tour zoveel variatie inbouwen als dat ze zelf willen, maar helaas doen ze dat maar mondjesmaat.
Leukste vind ik toch wel dat men hier de boni's nog steeds heeft....maakt het net wat spectaculairder en zie je iedereen vechten voor de overwinning ipv dat handjeklap in de bergen.
Freire kun je vergeten...die is ziekjes.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:25 schreef Doff het volgende:
TT.
Zo groot zijn die verschillen gisteren nou ook weer niet geweest.
Voor vandaag zet ik in op Sagan of Freire, een 100% normale massasprint zal het niet worden denk ik.
Degenkolb, Gavazzi, eventueel Petacchi, Lobato, het zou allemaal kunnen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:25 schreef Doff het volgende:
TT.
Zo groot zijn die verschillen gisteren nou ook weer niet geweest.
Voor vandaag zet ik in op Sagan of Freire, een 100% normale massasprint zal het niet worden denk ik.
quote:Steve Houanard (AG2R)
Jesus Rosendo (Andalucia)
Adam Hansen (Omega Pharma-Lotto)
Paul Martens (Rabobank)
Mollema zeker in de achtervolging?quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er worden nu 4 andere namen doorgegeven, incl. Mollema.
Dat lijkt me zeer sterk. De 4 namen van mij staan op de officiele ticker, dus die hou ik maar aan.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Er worden nu 4 andere namen doorgegeven, incl. Mollema.
Lol, nee....de 4 namen die eerst werden doorgegeven van de kopgroep zijn nu compleet anders.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:47 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Mollema zeker in de achtervolging?
http://www.lavuelta.com/11/en/online/pelidin.htmlquote:Op zondag 21 augustus 2011 13:49 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me zeer sterk. De 4 namen van mij staan op de officiele ticker, dus die hou ik maar aan.
Jep hier ook, maar in het geval van Mollema geloof ik het never nooit. Die wilt hier een klassement rijden en gaat vervolgens in de eerste etappe in een kansloze aanval mee. Dat kan gewoon niet waar zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:51 schreef Kingstown het volgende:
[..]
http://www.lavuelta.com/11/en/online/pelidin.html
Geeft bij mij nu echt 4 andere namen aan als eerst.
OK, maar toch is het jammer dat Mollema energie in dit soort etappes steekt...er komen nog genoeg etappes waar hij wel kansen heeft om een ritje te pakken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:49 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lol, nee....de 4 namen die eerst werden doorgegeven van de kopgroep zijn nu compleet anders.
Mollema, Le Lay, Reynes en Toribo. 2.40 voorsprong.
Lijkt mij ook onwaarschijnlijk en we zitten in Spanje, dus een korreltje zout, maar goed....het is wel de info die nu gegeven wordt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:52 schreef TheArt het volgende:
[..]
Jep hier ook, maar in het geval van Mollema geloof ik het never nooit. Die wilt hier een klassement rijden en gaat vervolgens in de eerste etappe in een kansloze aanval mee. Dat kan gewoon niet waar zijn.
Check even mijn post boven jequote:Op zondag 21 augustus 2011 13:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lijkt mij ook onwaarschijnlijk en we zitten in Spanje, dus een korreltje zout, maar goed....het is wel de info die nu gegeven wordt.
De rugnummers kloppen daar wel, enkel de namen niet. Dus die hebben ze een beetje overhoop gegooid.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:53 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lijkt mij ook onwaarschijnlijk en we zitten in Spanje, dus een korreltje zout, maar goed....het is wel de info die nu gegeven wordt.
Dat was van tevoren ook wel te verwachten. Het is gewoon een pittige laatste kilometer en duidelijk meer geschikt voor Degenkolb dan voor Cav.quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:39 schreef 045represent het volgende:
Interessant dit:
16:37:09 CEST
While Cavendish is the undisputed top dog in the HTC sprint hierarchy, the team have a number of options in today's finish, particularly given that Cavendish is out of the running to take the red jersey. Young fast man John Degenkolb, who is set to join Skil-Shimano next year, said at the start that he might be given the chance to sprint for the win today. “We haven’t decided yet who we will sprint for, I might get my
chance as the finish suits me on paper”, said Degenkolb.
bron = http://live.cyclingnews.com/
Renners die om hun moeder roepen omdat er vooraan hard gereden wordt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:06 schreef borisz het volgende:
Streept 'Mevrouw van Zetten uit Tiel' van de DeMartbingo af.
Moet eerst nog met Sagan afrekenen. En de rest.quote:
Excuses aan mnr. Boonen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:34 schreef Sasman het volgende:
Boonen precies ook geen zin. Zie hem niet zitten.
Vansevenant was niet snel genoeg heen en weer vanuit Australië na de Tour!quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:40 schreef Sasman het volgende:
Trouwens JVDB niet meedoet voor ene klassement? yeah right...
quote:1 187 SUTTON, Christopher SKY 4h 11' 41''
2 125 REYNES, Vicente OLO m.t. 1º
3 175 KITTEL, Marcel SKS m.t. 1º
4 191 FARRAR, Tyler GRM m.t. 1º
5 152 BRESCHEL, Matti RAB m.t. 1º
6 101 BENNATI, Daniele LEO m.t. 1º
7 132 GASPAROTTO, Enrico AST m.t. 1º
8 17 MONDORY, Lloyd ALM m.t. 1º
9 86 PAOLINI, Luca KAT m.t. 1º
10 73 DEGENKOLB, John THR m.t. 1º
11 7 SAGAN, Peter LIQ m.t. 1º
12 127 VAN DEN BROECK, Jurgen OLO m.t. 1º
13 96 PETACCHI, Alessandro LAM m.t. 1º
14 38 VAN AVERMAET, Greg BMC m.t. 1º
15 157 MOLLEMA, Bauke RAB m.t. 1º
16 164 HAEDO, Juan Jose SBS m.t. 1º
17 1 NIBALI, Vincenzo LIQ m.t. 1º
18 47 TAARAMAE, Rein COF m.t. 1º
19 103 FUGLSANG, Jakob LEO m.t. 1º
20 91 SCARPONI, Michele LAM m.t. 1º
21 35 SANTAMBROGIO, Mauro BMC m.t. 1º
22 141 BOONEN, Tom QST m.t. 1º
23 11 ROCHE, Nicolas ALM m.t. 1º
24 61 COBO, Juan José GEO m.t. 1º
25 121 BAKELANDTS, Jan OLO m.t. 1º
26 179 DE KORT, Koen SKS m.t. 1º
27 183 FROOME, Christopher SKY m.t. 1º
28 65 MENCHOV, Denis GEO m.t. 1º
29 196 MARTIN, Daniel GRM m.t. 1º
30 117 PARDILLA, Sergio MOV m.t. 1º
31 201 BRAJKOVIC, Janez RSH m.t. 1º
32 215 LAGUTIN, Sergey VCD m.t. 1º
33 8 AGNOLI, Valerio LIQ m.t. 1º
34 62 BLANCO, David GEO m.t. 1º
35 184 LÖVKVIST, Thomas SKY m.t. 1º
36 155 KRUIJSWIJK, Steven RAB m.t. 1º
37 143 CHAVANEL, Sylvain QST m.t. 1º
38 89 VORGANOV, Eduard KAT m.t. 1º
39 213 GOLAS, Michal VCD m.t. 1º
40 12 BONNAFOND, Guillaume ALM m.t. 1º
41 135 KISERLOVSKI, Robert AST m.t. 1º
42 151 BARREDO, Carlos RAB m.t. 1º
43 32 KOHLER, Martin BMC m.t. 1º
44 81 RODRIGUEZ, Joaquin KAT m.t. 1º
45 148 SEELDRAYERS, Kevin QST m.t. 1º
46 161 SÖRENSEN, Chris SBS m.t. 1º
47 64 DUARTE, Fabio Andrés GEO m.t. 1º
48 111 ERVITI, Imanol MOV m.t. 1º
49 51 ANTON, Igor EUS m.t. 1º
50 118 BRUSEGHIN, Marzio MOV m.t. 1º
Schrijf hem alvast maar op voor dinsdag.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:40 schreef Sasman het volgende:
Dat staat verkeerd in de UCI-licentielijsten en zal dus voorgoed zo blijven als organisatoren hun informatie louter en alleen van de UCI betrekken.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:49 schreef SaintOfKillers het volgende:
Na de Giro gaan ze nu ook in de Vuelta 3 weken de naam van Bakelants verkeerd schrijven?
Dat geloofde je toch zelf niet? Hij zal wel degelijk klassementsambities hebben. Het is enkel afwachten hoe de benen zijn. En als die goed zijn zie ik hem, met deze tegenstand, op het podium eindigen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:40 schreef Sasman het volgende:
Nadeel voor hem is dat hij over enkele dagen al aan de bak moet. Maar dat geldt natuurlijk voor alle klassementrenners.quote:Op zondag 21 augustus 2011 18:49 schreef VDBisgod het volgende:
[..]
Dat geloofde je toch zelf niet? Hij zal wel degelijk klassementsambities hebben. Het is enkel afwachten hoe de benen zijn. En als die goed zijn zie ik hem, met deze tegenstand, op het podium eindigen.
Die zal dan wel gevallen zijn in de laatste 3kmquote:Op zondag 21 augustus 2011 18:58 schreef eentwee het volgende:
Lastras eindigt op 1:40 maar krijgt de tijd van de winnaar. Iemand gezien wat daar gebeurd is?
Hij is eigenlijk maar 1 week uitgeweest. En kon al beginnen trainen tijdens de laatste tourweek.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:21 schreef Pedroso het volgende:
Lijkt me sterk dat VDB2 zich kan mengen voor het podium. Als je er een paar weken uit bent geweest is het gewoon praktisch onmogelijk om een paar weken later top te presteren.
Maar ja, bij Lotto kan bijna alles dit jaar. Goede eh, dokter hebben ze waarschijnlijk.
Ja of een lekke band maar daar was ik dus juist benieuwd naarquote:Op zondag 21 augustus 2011 19:01 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die zal dan wel gevallen zijn in de laatste 3km
Ja, volgens Mart trok Kittel zich af aan Benatti. Ducrot counterde daarop met aan te geven dat juist Kittel een kwakje kreeg.quote:Op zondag 21 augustus 2011 21:18 schreef Waaghals het volgende:
Wat zei Mart nou: Kittel die trekt zich daar af
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:
werd uiteindelijk nog 78e op 13 sectwitter:pimligthart twitterde op zondag 21-08-2011 om 20:42:441e etappe zit erop op 350 meter nog bij de eerste 10 maar benen liepen compleet vol..... #hardefinale #morgenweereendag #zinin reageer retweet
Mart denkt zeker dat we allemaal naar de NOS kijken, dan heb je idd waarschijnlijk nog nooit van Kittel gehoord..quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:09 schreef Doff het volgende:
Mart dacht overigens ook dat niemand behalve hij wist wie Kittel was.
Klöden had al aangegeven absoluut niet 100% fit te zijn en dus niets te verwachten van de Vuelta.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:09 schreef Doff het volgende:
Klöden trouwens ook binnen op meer dan een minuut.
Mart dacht overigens ook dat niemand behalve hij wist wie Kittel was.
Dat zeggen er wel meer. Maar goed, misschien tegen beter weten in had ik er toch een beetje op gehoopt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klöden had al aangegeven absoluut niet 100% fit te zijn en dus niets te verwachten van de Vuelta.
VDB zal er op de Sierra Nevada ook wel doorzakken, tenminste daar ga ik nog steeds van uit.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:27 schreef Doff het volgende:
[..]
Dat zeggen er wel meer. Maar goed, misschien tegen beter weten in had ik er toch een beetje op gehoopt.
Inderdaad, die heeft meermaals aangegen dat hij nog altijd niet echt pijnvrij rijd in trainingen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 22:24 schreef TheArt het volgende:
[..]
Klöden had al aangegeven absoluut niet 100% fit te zijn en dus niets te verwachten van de Vuelta.
Sorry, geen idee hoe ik bij die etappe ben gekomen. Wist dat er vandaag aan het einde nog een knikje in zat en dacht er verder niet meer bij na.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:37 schreef Leatherface het volgende:
Ik moet ook meteen weer terugdenken aan die vreselijke rit. Die beelden laat ik nooit meer los.
Kittel overleeft die klim niet, als er echt wordt doorgetrokken. Ik denk dat je verder aan dezelfde namen als gisteren moet denken: Sagan, Bennati, Breschel, Degenkolb, Haussler, Gavazzi (nu wel hopelijk), evt. Mate als hij overleeft.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:29 schreef Doff het volgende:
Vandaag dus wederom geen (normale) massasprint.
Lijkt me een leuke aankomst voor de wat serieuzere quasi-outsiders. Wellicht Kittel of Degenkolb vandaag?
Geedit
Kittel werd gisteren gewoon derde hoor.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:40 schreef TheArt het volgende:
[..]
Kittel overleeft die klim niet, als er echt wordt doorgetrokken. Ik denk dat je verder aan dezelfde namen als gisteren moet denken: Sagan, Bennati, Breschel, Degenkolb, Haussler, Gavazzi (nu wel hopelijk), evt. Mate als hij overleeft.
Niet te vergelijken. Kittel is op dit moment gewoon één van de mindere klimmers in het peloton. In de ronde van Polen had hij alle hulp nodig van Albert Timmer of anders was hij buiten tijd aangekomen. Dat van gisteren, 300 meter op de macht, kan ie prima aan, maar dit klimmetje is wel een stuk langer.quote:Op maandag 22 augustus 2011 10:50 schreef Doff het volgende:
[..]
Kittel werd gisteren gewoon derde hoor.
Zat inderdaad tussen de namen van gisteren, maar het is wel hele andere koek vandaag. 300 meter aan 8% is heel iets anders als bijna 5 km. klimmen aan net iets meer dan 6% gemiddeld, maar naar het einde toe wordt de klim steiler. Ik hou het niet voor onmogelijk, maar het lijkt me zeer sterk dat Kittel dit overleeft. Maar we zullen zien.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:05 schreef Doff het volgende:
Dat kan zo zijn, maar Kittel zat 'tussen de namen van gisteren'.
Ik vraag me wel af of hij zo'n derde categorie-klim met een finish 12,5 km van de streep niet gewoon zal kunnen overleven. Maar we zullen zien.
Ja, een beetje zoals MSR, maar dan 140 km korter, met een zwaardere klim in de finale, maar die wel verder van de streep ligt. Ok, behalve dat ze beide een klim in de finale hebben lijkt het niet echt op elkaarquote:Op maandag 22 augustus 2011 11:08 schreef franklop het volgende:
beetje finale MSR eigenlijk, maar dan de top iets verder van de streep, of zie ik dat verkeerd?
Denk dat Haussler nog wel ergens een rit mee moet kunnen pakken, al denk ik niet dat dat vandaag gaat gebeuren.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:57 schreef Leatherface het volgende:
Vandaag misschien iets voor Haussler? Die heeft sinds de Ronde van Qatar niet meer gewonnen.
Hoewel, ik heb eigenlijk niet meer zo'n vertrouwen in zijn klimmersbenen.
Ik vraag me altijd af of hij zijn niveau van voorjaar 2009 weer hervindt. Op bepaalde momenten lijkt hij er weer door te komen, maar dat zet zijn goede vorm niet door of raakt hij weer geblesseerd.
Hij heeft toch nog last van z'n onderrug? Ik ken iemand die dat in de tour ook had en er toen goed doorheen zakte.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:41 schreef Sasman het volgende:
[..]
Hij is eigenlijk maar 1 week uitgeweest. En kon al beginnen trainen tijdens de laatste tourweek.
Nu al kut?quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:16 schreef Godshand het volgende:
Rabo gaat nu al kut. 2011 willen ze denk ik liever vergeten
Wat een droge omgeving rijden ze, heel verschil met Frankrijk...
quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:16 schreef Godshand het volgende:
Rabo gaat nu al kut. 2011 willen ze denk ik liever vergeten
quote:
Ja, maar ze hebben door die ruk ploegentijdrit, slechte klassering in het algemene klassement...quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:17 schreef TheArt het volgende:
[..]
Nu al kut?Ze zitten met 5 man bij de eerste 20 op dit moment op de klim.
Het gaat om onderlinge verschillen, en die vallen wel mee.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:20 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja, maar ze hebben door die ruk ploegentijdrit, slechte klassering in het algemene klassement...
Boeiend. Het zijn kleine verschillen. Het klassement kijken we na morgen pas naar.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:20 schreef Godshand het volgende:
[..]
Ja, maar ze hebben door die ruk ploegentijdrit, slechte klassering in het algemene klassement...
En is al terug ingehaald.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:21 schreef knep het volgende:
Een Geox muist er tussenuit, ze rijden dus wel mee.
Morgen de echte test, maar lijkt me dat Kruijswijk nu wel gaat voelen dat hij bijna 2 maanden op topniveau heeft rondgereden. Kan ook weer kansen bieden voor de rest van de Vuelta.quote:
Ik denk eerder een klassementsrenner, of Breschel moet zich ook helemaal vooraan gaan plaatsen bij de pure massasprints.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:42 schreef TheArt het volgende:
Zo te zien heeft Breschel een grote kans op de puntentruiMaar niet hier alleen, maar om die de hele Vuelta te winnen.
Ben ook wel benieuwd, wellicht is de vorm er gewoon (nog) niet. Eens kijken wat hij te zeggen heeft.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:43 schreef Ericr het volgende:
[..]
Morgen de echte test, maar lijkt me dat Kruijswijk nu wel gaat voelen dat hij bijna 2 maanden op topniveau heeft rondgereden. Kan ook weer kansen bieden voor de rest van de Vuelta.
Mollema ziet er gretig uit.
Kruijswijk was in het TDF-forum al veelvuldig genoteerd als kopman voor de Tour van volgend jaar.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:43 schreef Ericr het volgende:
[..]
Morgen de echte test, maar lijkt me dat Kruijswijk nu wel gaat voelen dat hij bijna 2 maanden op topniveau heeft rondgereden. Kan ook weer kansen bieden voor de rest van de Vuelta.
zou hij niet enigzins wille inhouden voor wk?quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:42 schreef TheArt het volgende:
Zo te zien heeft Breschel een grote kans op de puntentruiMaar niet hier alleen, maar om die de hele Vuelta te winnen.
Ik denk dat hij daar grote kans op heeft. Zeker als hij merkt dat hij kans maakt.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:44 schreef wimderon het volgende:
[..]
Ik denk eerder een klassementsrenner, of Breschel moet zich ook helemaal vooraan gaan plaatsen bij de pure massasprints.
quote:1 115 LASTRAS, Pablo MOV 3h 58' 00''
2 143 CHAVANEL, Sylvain QST + 15''
3 203 IRIZAR, Markel RSH + 15''
4 219 PYDGORNYY, Ruslan VCD + 15''
5 11 ROCHE, Nicolas ALM + 1' 43''
6 152 BRESCHEL, Matti RAB + 1' 43''
7 8 AGNOLI, Valerio LIQ + 1' 43''
8 99 GAVAZZI, Francesco LAM + 1' 43''
9 132 GASPAROTTO, Enrico AST + 1' 43''
10 121 BAKELANDTS, Jan OLO + 1' 43''
11 157 MOLLEMA, Bauke RAB + 1' 43''
12 183 FROOME, Christopher SKY + 1' 43''
13 188 WIGGINS, Bradley SKY + 1' 43''
14 57 VERDUGO, Gorka EUS + 1' 43''
15 127 VAN DEN BROECK, Jurgen OLO + 1' 43''
16 103 FUGLSANG, Jakob LEO + 1' 43''
17 81 RODRIGUEZ, Joaquin KAT + 1' 43''
18 147 MALACARNE, Davide QST + 1' 43''
19 1 NIBALI, Vincenzo LIQ + 1' 43''
20 196 MARTIN, Daniel GRM + 1' 43''
21 78 SIVTSOV, Kanstantsin THR + 1' 43''
22 206 MACHADO, Tiago RSH + 1' 43''
23 2 CAPECCHI, Eros LIQ + 1' 43''
24 116 LÓPEZ, David MOV + 1' 43''
25 158 SÁNCHEZ, Luis León RAB + 1' 43''
26 82 HORRACH, Joan KAT + 1' 43''
27 61 COBO, Juan José GEO + 1' 43''
28 131 KESSIAKOFF, Fredrik AST + 1' 43''
29 84 LOSADA, Alberto KAT + 1' 43''
30 148 SEELDRAYERS, Kevin QST + 1' 43''
31 85 MORENO, Daniel KAT + 1' 43''
32 201 BRAJKOVIC, Janez RSH + 1' 43''
33 104 MONFORT, Maxime LEO + 1' 43''
34 118 BRUSEGHIN, Marzio MOV + 1' 43''
35 31 FRANK, Mathias BMC + 1' 43''
36 44 MONCOUTIE, David COF + 1' 43''
37 54 NIEVE, Mikel EUS + 1' 43''
38 133 KANGERT, Tanel AST + 1' 43''
39 209 ZUBELDIA, Haimar RSH + 1' 43''
40 117 PARDILLA, Sergio MOV + 1' 43''
41 91 SCARPONI, Michele LAM + 1' 43''
42 113 INTXAUSTI, Beñat MOV + 1' 43''
43 51 ANTON, Igor EUS + 1' 43''
44 66 SASTRE, Carlos GEO + 1' 43''
45 47 TAARAMAE, Rein COF + 1' 43''
46 151 BARREDO, Carlos RAB + 1' 43''
47 92 MARZANO, Marco LAM + 1' 43''
Leeft nog natuurlijk maar hij maakte er een beetje een zooitje toen hij het interview met Lastras over o.a. Weylandt en Soler vertaalde.quote:
Ik zou niets laten liggen als ik Breschel was, qua grote koersen toch altijd een beetje "always the bridesmaid, never the bride", beetje zoals Allan Davis.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:46 schreef franklop het volgende:
[..]
zou hij niet enigzins wille inhouden voor wk?
Ik denk het niet, zeker niet met de bonussecondes waardoor de klassementsrenners waarschijnlijk vaak om de dikke punten zullen strijden. Als Breschel bereid is te sprokkelen in tussensprints en in staat is top-5 te sprinten in de vlakke sprints, dan kan ie wel dicht eindigen, anders doet hij niet mee denk ik. Maar we zullen zien.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:46 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik denk dat hij daar grote kans op heeft. Zeker als hij merkt dat hij kans maakt.
En Menchovquote:
Hij zegt het toch echt. Voordeel van timeshift settop-box.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:48 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik heb hem daar niet over gehoord hoor
zal wel Tondo bedoelt hebbenquote:Op maandag 22 augustus 2011 17:54 schreef Ericr het volgende:
[..]
Hij zegt het toch echt. Voordeel van timeshift settop-box.
Valt me tegen van Poels, die liet toch een aardige vorm zien voor de Vuelta.quote:
Die is opgerookt ben ik bang.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:57 schreef knep het volgende:
[..]
Valt me tegen van Poels, die liet toch een aardige vorm zien voor de Vuelta.
Wellicht de hitte icm grote ronde stress.
Ik hoorde t ook inderdaad en verbaasde me ook dat Jose hem niet corrigeerde. Maarja, hij zal Tondo bedoeld hebben zoals Franklop zegt.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:57 schreef Ericr het volgende:
[..]
Lijkt me wel ja, maar zo klonk het net alsof Soler dood was.
Dat lijkt me sterk. Al had hij ook al vooraf aangekondigd voor een etappezege te gaan en niet voor het klassement, maar toch is het niet goed nee.quote:
Denk dat zijn piek in polen en L'ain zatquote:Op maandag 22 augustus 2011 17:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat lijkt me sterk. Al had hij ook al vooraf aangekondigd voor een etappezege te gaan en niet voor het klassement, maar toch is het niet goed nee.
Ploegleiding had vooraf Kessiakoff aangeduid als klassementsrenner. Van Kashechkin werd op dat vlak niks verwacht.quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:54 schreef TheArt het volgende:
Ook verrassend in deel 2:
Kashechkin (niet dat ik iets had verwacht, maar volgens Astana was hij toch kopman)
Dat is niet waar. Vooraf waren bij Astana Kashechkin, Kessiakoff en Kiserlovski alle drie aangeduid voor het klassement en zou onderweg duidelijk worden wie kopman wordt.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:03 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
Ploegleiding had vooraf Kessiakoff aangeduid als klassementsrenner. Van Kashechkin werd op dat vlak niks verwacht.
Die moet zo snel mogelijk bij Geox weg.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:05 schreef Reya het volgende:
[..]
Daar had ik sowieso niet zo heel veel meer van verwacht.
Heel Geox moet zo snel mogelijk weg...op papier ziet het er allemaal leuk uit, maar in de praktijk....nada.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:07 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Die moet zo snel mogelijk bij Geox weg.
Dat is de officiele versie. Quote van ploegleider gelezen voor Vuelta start en die had duidelijk geen vertrouwen in Kash. Zei dat ie te weinig koersen had gereden.quote:Op maandag 22 augustus 2011 18:05 schreef TheArt het volgende:
[..]
Dat is niet waar. Vooraf waren bij Astana Kashechkin, Kessiakoff en Kiserlovski alle drie aangeduid voor het klassement en zou onderweg duidelijk worden wie kopman wordt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |