Onder de beklimmingen zijn de Estacion de Montaña Manzaneda, La Farrapona, Sierra Nevada, La Covatilla, l’Angliru, de San Lorenzo del Escorial, de Valdepeñas de Jaen en de Peña Cabarga.quote:1e rit (zaterdag 20 augustus): Benidorm - Benidorm (ploegentijdrit 16 km)
2e rit (zondag 21): La Nucia - Playas de Orihuela (171,5 km)
3e rit (maandag 22): Petrer - Totana (164,0 km)
4e rit (dinsdag 23): Baza - Sierra Nevada (172,0 km)
5e rit (woensdag 24): Sierra Nevada - Valdepeñas de Jaén (200 km)
6e rit (donderdag 25): Ubeda - Cordoba (185,7 km)
7e rit (vrijdag 26): Almaden - Talavera de la Reina (185 km)
8e rit (zaterdag 27): Talavera de la Reina - San Lorenzo de El Escorial (182 km)
9e rit (zondag 28): Villacastin - Sierra de Bejar/La Covatilla (179,5 km)
10e rit (maandag 29): Salamanca - Salamanca (ind. tijdrit, 40 km)
Rustdag (dinsdag 30)
11e rit (woensdag 31): Verin - Estación de Manzaneda (171 km)
12e rit (donderdag 1 september): Ponteareas - Pontevedra (160 km)
13e rit (vrijdag 2): Sarria - Ponferrada (150 km)
14e rit (zaterdag 3): Astorga - La Farrapona/Lagos de Somiedo (173,2 km)
15e rit (zondag 4): Avilés - Alto de l'Angliru (144 km)
Rustdag (maandag 5)
16e rit (dinsdag 6): Villa Romana La Olmeda - Haro (180 km)
17e rit (woensdag 7): Faustino V - Peña Cabarga (212,5 km)
18e rit (donderdag 8): Solares - Noja (169,7 km)
19e rit (vrijdag 9): Noja - Bilbao (157,9 km)
20e rit (zaterdag 10): Bilbao - Vitoria (187 km)
21e rit (zondag 11): Circuit du Jarama - Madrid (94 km
Totale afstand: 3295 km
Eensquote:Op maandag 25 juli 2011 15:04 schreef DeeBee het volgende:
Angliru!
En een grote ronde gewoon in SPT ipv midden in die idioterie van dat TDF-subforum...
Voor zover het een klassementsrijder is, Brajkovic ging, dacht ik, ook meedoen.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:21 schreef Sdivad het volgende:
Zijn er al wat namen bekend van klassementsrenners die deelnemen? Rodriguez, Nibali, Anton, Vandenbroeck en Wiggins dacht ik sowieso. Al meer, of niet? Normaal volg ik de Vuelta niet zo, maar na dit jaar voor het eerst de Giro echt gevolgd te hebben ben ik ook van plan de Vuelta dagelijks te kijken.
Menchov zal ook wel starten.quote:Op maandag 25 juli 2011 16:21 schreef Sdivad het volgende:
Zijn er al wat namen bekend van klassementsrenners die deelnemen? Rodriguez, Nibali, Anton, Vandenbroeck en Wiggins dacht ik sowieso. Al meer, of niet? Normaal volg ik de Vuelta niet zo, maar na dit jaar voor het eerst de Giro echt gevolgd te hebben ben ik ook van plan de Vuelta dagelijks te kijken.
Daar zat ik van de week ook al aan te denken, die werd vorig jaar toch 2e, en het was laatst bekend dat het onderzoek gestart was. Had ergens gelezen dat zolang er nog geen uitspraak was, ze hem niet op zouden stellen. Maar die begint ook al aardig oud te worden (36 ofzo), en het lijkt me dan ook dat ze hem bij VAC toch nog een paar keer willen laten racen.quote:Op maandag 25 juli 2011 17:20 schreef Szura het volgende:
Is er nog enige kans dat Mosquera hieraan deel kan nemen?
Op wat voor termijn is die zaak van hem gepland? VAC houdt hem zelf uit competitie, in tegenstelling tot wat Saxo Bank bij Contador deed. Zou raar zijn als ze hem nu opeens wel weer opstellen. Lijkt me dat ze die zaak gaan afwachten.
Goede vraag, ik wil nu naast de Tour de Vuelta ook wel eens zien.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:44 schreef thamior het volgende:
Enig idee waar het uitgezonden wordt en of het live uitgezonden wordt ?
Breschel zal ook wel starten en dan heb je ook nog Wynants die nog geen grote ronde gereden heeft. Dat lijken me toch ook zekerheidjes naast de 4 Spanjaarden en Kruijswijk. Eigenlijk hoop ik dat ze Martens niet meenemen naar de Vuelta en hem de koersen in Canada laat rijden. Dat zijn koersen die hem perfect moeten liggen. Maar volgens mij wil Martens zelf graag een grote ronde rijden dit jaar.quote:Op maandag 25 juli 2011 18:39 schreef Pedroso het volgende:
Zou ook mooi zijn als Boom meegaat. Voor de ploegentijdrit kun je hem er best bij hebben en kan ook voor een ritzege gaan. Maar is voorlopig nog geen sprake van dat ie meegaat.
Zal de volgende equipe wel gaan worden : LL Sanches, Baredo, Garate, Freire, Martens, Kruiswijk, Weening, Slagter en misschien Mollema.
NOS alleen de weekend ritten dacht ik, waarschijnlijk wel een stream elke dag zoals vorig jaar.quote:
NOS zendt normaal gesproken alleen in het weekend uit ja, behalve toen Gesink podium leek te rijden, toen gingen ze ook een donderdag en vrijdag etappe uitzenden (maar toen was Gesink weer net hard gevallen en kon hij dus niet mee in de bergetappe over de Navacerrada)quote:Op dinsdag 26 juli 2011 09:25 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
NOS alleen de weekend ritten dacht ik, waarschijnlijk wel een stream elke dag zoals vorig jaar.
wel:quote:Op dinsdag 26 juli 2011 11:41 schreef Doff het volgende:
Deelnemers (onder voorbehoud/naar alle waarschijnlijkheid)
Wel
Igor Anton
Vicenzo Nibali
Jurgen van den Broeck
Joaquin Rodriquez
Steven Kruijswijk
Jose Rujano
Tom Boonen
Wout Poels
Kevin de Weert
Niet
Samuel Sanchez
Cadel Evans
Alberto Contador
Andy Schleck
Fränk Schleck
Robert Gesink
Philippe Gilbert
Voorlopig zoiets?
twitter:riccardo_ricco twitterde op maandag 25-07-2011 om 16:23:00preparando la vuelta espana reageer retweet
quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:50 schreef wimderon het volgende:
Riccò schijnbaar ook.twitter:riccardo_ricco twitterde op maandag 25-07-2011 om 16:23:00preparando la vuelta espana reageer retweet
Ligt eraan wat je wilt weten natuurlijkquote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:18 schreef erikevenblij het volgende:
wel gaaf dat de vuelta alweer bijna begint, net heerlijk genoten van de tour, ik kan alleen nog maar weinig over de vuelta vinden op google wat tikken jullie in bij google als je wat wilt weten?
http://tinyurl.com/3hfdmn8quote:Op dinsdag 26 juli 2011 14:18 schreef erikevenblij het volgende:
wel gaaf dat de vuelta alweer bijna begint, net heerlijk genoten van de tour, ik kan alleen nog maar weinig over de vuelta vinden op google wat tikken jullie in bij google als je wat wilt weten?
'Prepareren' klinkt altijd zo geniaal in combinatie met Ricco...quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:50 schreef wimderon het volgende:
Riccò schijnbaar ook.twitter:riccardo_ricco twitterde op maandag 25-07-2011 om 16:23:00preparando la vuelta espana reageer retweet
Die reed ook gewoon de Giroquote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:44 schreef thijsdetweede het volgende:
Ik mag hopen dat Ricco met 'preparando' bedoelt: Even kijken of het op de RAI wordt uitgezonden.
Verder ben ik benieuwd wat Menchov in zijn seizoensopening gaat doen.
wielerland.nlquote:Vuelta a Espana: Mosquera in voorselectie Vacansoleil-DCM
dinsdag 26 juli 2011
ImageVacansoleil-DCM heeft de voorselectie bekendgemaakt voor de aankomende Vuelta a Espana die van 20 augustus tot en met 11 september gereden zal worden. De dertien renners van de voorselectie zijn: Ezequiel Mosquera, Pim Ligthart, Martijn Keizer, Joost van Leijen, Wout Poels, Ruslan Pidgornyy, Santo Anza, Stijn Devolder, Gorik Gardeyn, Maxim Belkov, Matteo Carrara, Sergey Lagutin en Michal Golas. De Spanjaard Mosquera zal alleen van start gaan als zijn zaak gesloten is en hij onschuldig is bevonden.
Niet zeker, maar ik denk dat we daar wel van uit kunnen gaan.quote:Op woensdag 27 juli 2011 11:35 schreef franklop het volgende:
Ligthart start sowieso toch? Denk dat Poels ook wel zeker is, als hij beetje snel en goed herstelt van zn snelle uitval in de Tour.
Andalucia heeft dit jaar echt een dramatische ploeg ja. De enige 'Vueltawaardige' renners op dit moment zijn Piedra, Palomares, Ramirez, Rosendo en Juanjo Lobato. En Bernabeu natuurlijk, maar niet in de vorm van dit jaar nee. Dan kom je echt op een dramatische ploeg uit. Des te onbegrijpelijker dat Caja Rural geen wildcard heeft gekregen, maar die kritiek was er direct al na de bekendmaking van de wildcards.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 15:29 schreef DutchSL het volgende:
Andalucia gaat hier voor de prijs zwakste ploeg in een grote ronde aller tijden, zeker omdat hun enige fatsoenlijke renner Bernabeu het hele jaar al geen deuk in een pakje boter fietst.
Het is een renner die goed past bij Andalucia dus misschien dat die op het laatste moment hem nog kunnen toevoegen aan de ploeg.quote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:50 schreef wimderon het volgende:
Morgen zal er wel een bericht verschijnen dat het UCI in hoger beroep gaat en dan krijgt hij in 2013 uitsluitsel. Tegen die tijd loopt Mosquera al tegen de 40quote:
euh mijn spaans is niet best, maar als het uitstel is dan start hij niet. Vacansoleil stelt hem alleen op als hij vrijgesproken is/wordtquote:
Niet opstellen, wel doorbetalen en niet weten wanneer er een einde aan komt?quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:10 schreef franklop het volgende:
[..]
euh mijn spaans is niet best, maar als het uitstel is dan start hij niet. Vacansoleil stelt hem alleen op als hij vrijgesproken is/wordt
De aanbeveling is onschuldig, maar er ligt nog geen uitspraak.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:10 schreef franklop het volgende:
[..]
euh mijn spaans is niet best, maar als het uitstel is dan start hij niet. Vacansoleil stelt hem alleen op als hij vrijgesproken is/wordt
Er staat dat niet bewezen kan worden dat de stof die hij in zijn lichaam via injecties daar gekomen is, en dat een andere toediening dan via injecties niet verboden is. En inderdaad, ze bevestigen dat hij in de voorselectie zit maar alleen start als zijn zaak gesloten is.quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:10 schreef franklop het volgende:
[..]
Mosquera mag sowieso wel starten, ook als het onderzoek nog loopt. Eigenlijk zit hij in dezelfde situatie als Contador, er loopt een dopingonderzoek tegen hem, maar zolang er geen uitspraak is, mag de renner gewoon fietsen. Saxo laat Contador ook gewoon fietsen, hij wint ondertussen in Murcia en Catalonië, wint de Giro en rijdt top-5 in de Tour, terwijl Vacansoleil Mosquera pas opstelt na een definitieve uitspraak en Mosquera dus nu gewoon enkel kan trainen..quote:Op donderdag 28 juli 2011 11:09 schreef SteveBudin het volgende:
[..]
Morgen zal er wel een bericht verschijnen dat het UCI in hoger beroep gaat en dan krijgt hij in 2013 uitsluitsel. Tegen die tijd loopt Mosquera al tegen de 40.
Zou wel mooi zijn als hij mag starten, hij heeft de laatste jaren vrij stabiel gepresteerd in de Vuelta.
Ik had beter kan niet starten kunnen typen ipv mag niet starten.quote:Op donderdag 28 juli 2011 16:52 schreef Marcoss het volgende:
[..]
Mosquera mag sowieso wel starten, ook als het onderzoek nog loopt. Eigenlijk zit hij in dezelfde situatie als Contador, er loopt een dopingonderzoek tegen hem, maar zolang er geen uitspraak is, mag de renner gewoon fietsen. Saxo laat Contador ook gewoon fietsen, hij wint ondertussen in Murcia en Catalonië, wint de Giro en rijdt top-5 in de Tour, terwijl Vacansoleil Mosquera pas opstelt na een definitieve uitspraak en Mosquera dus nu gewoon enkel kan trainen..
Cuesta, die is toch al 45 ofzo?quote:Op woensdag 27 juli 2011 21:32 schreef TheArt het volgende:
[..]
Andalucia heeft dit jaar echt een dramatische ploeg ja. De enige 'Vueltawaardige' renners op dit moment zijn Piedra, Palomares, Ramirez, Rosendo en Juanjo Lobato. En Bernabeu natuurlijk, maar niet in de vorm van dit jaar nee. Dan kom je echt op een dramatische ploeg uit. Des te onbegrijpelijker dat Caja Rural geen wildcard heeft gekregen, maar die kritiek was er direct al na de bekendmaking van de wildcards.
CR had met Moreno, Herrada, Garcia, Galdos, Sobrino, Cuesta, Chuzda, Milan en Ferrari echt een veel betere ploeg aan de start kunnen hebben.
Die beklimming in 2002. In de stromende regen was dat, een van de mooiste wieleretappes die ik ooit heb gezien.quote:
Ik heb er een hard hoofd in, maar ik ben benieuwd.quote:Devolder: "In de Vuelta mijn allerbeste niveau halen"
Gepubliceerd door Ynsentjuh op maandag 1 augustus 2011 om 14:35. wielerflits.nl
Tijdens de Clasica San Sebastian van afgelopen zondag reed ineens Stijn Devolder weer eens in beeld. De Belg van Vacansoleil-DCM had het lange tijd moeilijk met het verlies van Wouter Weylandt, maar wil in topvorm starten aan de Vuelta. Dit meldt hij aan Sporza.
Devolder reed tot zo ver een uiterst ongelukkig seizoen, maar wil top zijn in de Ronde van Spanje, waarin hij al eens elfde werd: ''Mijn conditie zit al een tijdje in de lift. die ontbrekende procentjes moeten er over een week of twee, drie bij zijn. In de Vuelta wil ik mijn allerbeste niveau halen."
De Belgisch kampioen tijdrijden twijfelt nog over zijn voorbereiding, maar laat wel weten zijn titel tijdens het BK tijdrijden zeker te gaan verdedigen. ''Normaal zou ik de Eneco Tour rijden, maar ik zou liever nog acht à tien dagen op hoogtestage naar de Sierra Nevada trekken. Het BK tijdrijden, op 15 augustus, rijd ik wel zeker'', aldus de tweevoudig winnaar van de Ronde van Vlaanderen.
Radioshack stuurt ook nog Brajkovic en Machado.quote:Op zondag 31 juli 2011 18:13 schreef Pedroso het volgende:
Klöden ook naar de Vuelta.
Zo wordt de Vuelta wel de Ronde van iedereen die ziek,zwak en misselijk is geweest in de Tour. Was de laatste jaren ook al zo maar dit jaar helemaal.
Zeker.quote:
Nu horner en popovych nog en je hebt zowat de basis van uitgevallen tourteamquote:Op maandag 1 augustus 2011 17:50 schreef Szura het volgende:
[..]
Radioshack stuurt ook nog Brajkovic en Machado.
Daar heb je echt hoge bergenquote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:58 schreef DutchSL het volgende:
Vuelta volgend jaar wellicht naar de Canarische eilanden
Ik kom net terug van Lanzarote. Daar heb je een lelijk vulkaanlandschap maar een ruim aanbod van verschillende bergen.quote:
Waarschijnlijk later:quote:Op woensdag 3 augustus 2011 11:58 schreef DutchSL het volgende:
Vuelta volgend jaar wellicht naar de Canarische eilanden
http://www.cyclingnews.co(...)it-finish-on-volcanoquote:Some reports have indicated that the stages might take place as soon as next year, but Guillén said in a radio interview during his visit to the islands that a more likely date is in 2013 or 2014.
z'n schorsing is verlengdquote:Op dinsdag 26 juli 2011 13:50 schreef wimderon het volgende:
Nou...El Teide is best een bergje hoor met een top van 3718 meter boven zeeniveau. Kortste klim is zo'n 45Km lang...en de langste 65Km. Enne je kan dus echt erg hoog komen met je fiets, Niet echt heel steil maar wel ijle lucht. Begrijpt u welquote:
Je kan dus tot 2325m hoogte komen, best aardig.quote:Op maandag 8 augustus 2011 21:33 schreef Letterman het volgende:
[..]
Nou...El Teide is best een bergje hoor met een top van 3718 meter boven zeeniveau. Kortste klim is zo'n 45Km lang...en de langste 65Km. Enne je kan dus echt erg hoog komen met je fiets, Niet echt heel steil maar wel ijle lucht. Begrijpt u wel![]()
Even ter ondersteuning
Zeker waar..maar je kan dus niet zeggen dat je op een Canarisch eiland geen hoge bergjes hebtquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:18 schreef knep het volgende:
[..]
Je kan dus tot 2325m hoogte komen, best aardig.
Maar valt in het niet bij de Pico de Veleta waar je op 3400m kan komen met je fietsje.
Indeedquote:Op maandag 8 augustus 2011 22:22 schreef Letterman het volgende:
[..]
Zeker waar..maar je kan dus niet zeggen dat je op een Canarisch eiland geen hoge bergjes hebt
Been there, done that.quote:Op maandag 8 augustus 2011 22:18 schreef knep het volgende:
Maar valt in het niet bij de Pico de Veleta waar je op 3400m kan komen met je fietsje.
quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:17 schreef ItaloDancer het volgende:
Mollema en Slagter rijden allebei de Vueltaheerlijke klimmersploeg wordt dat
Dan toch graag een Mollema die een hoger niveau haalt dan in de Tour.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:17 schreef ItaloDancer het volgende:
heerlijkquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 09:17 schreef ItaloDancer het volgende:
leuk team dat op alle fronten kan meestrijdenquote:Op dinsdag 9 augustus 2011 16:37 schreef Sheepcidus het volgende:
[..]
heerlijk
hele team: Carlos Barredo, Oscar Freire, Juan Manuel Garate, Luis Leon Sanchez (Spa), Steven Kruijswijk, Bauke Mollema, Tom-Jelte Slagter (Ned), Matti Breschel (Den) en Paul Martens (Dui)
http://www.wielerflits.nl(...)-naar-de-vuelta.html
Het zit diep hequote:
Daarom mag hij elke keer weer mee.quote:Op dinsdag 9 augustus 2011 23:27 schreef Halcon het volgende:
[..]
Aan Niermann heb je gewoon niet veel.
Dat zegt meer over het gebrek aan inzicht van de ploegleiding dan over de kwaliteiten van Niermann.quote:
quote:Marcel Kittel (Duitsland)
Johannes Fröhlinger (Duitsland)
Simon Geschke (Duitsland)
Tom Veelers (Nederland)
Albert Timmer (Nederland)
Koen de Kort (Nederland)
Roy Curvers (Nederland)
Yukihiro Doi (Japan)
Alexandre Geniez (Frankrijk)
Idd, en dan klagen over het gebrek aan inzicht van andere mensen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 06:49 schreef franklop het volgende:
Mensen die de kwaliteiten van Niermann niet inzien
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 06:49 schreef franklop het volgende:
Wat zijn de kwaliteiten van Niermann?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 06:49 schreef franklop het volgende:
Kijk hier eens.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 15:16 schreef DeMessias het volgende:
Is er ergens een voorlopige deelnemerslijst?
Die deed in Polen blijkbaar mee.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is Pozzato stiekem gestopt met koersen of zo?
Wordt bijna nergens meer opgesteld door conflict met het management/Tchmil.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 19:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Is Pozzato stiekem gestopt met koersen of zo?
Vuelta is niet echt een ronde voor Greipel toch?...En daarbij zie je toch dat ieder jaar renners in de Vuelta afstappen om zich voor te bereiden op het WK. Als het je ronde toch al niet is waarom zou je dan starten en niet na de Eneco tour je al gaan voorbereiden op het WK wat Greipel wellicht gaat doen?quote:Op donderdag 11 augustus 2011 13:20 schreef Marcoss het volgende:
Opvallend dat Greipel niet meegaat, zeker met het oog op het WK. Ploeg die dus volledig in dienst van VDB gaat, maar ik ben benieuwd of hij al 100% hersteld is van zijn val in de Tour. De 1ste bergrit is natuurlijk al vrij vroeg, geen tijd om echt op gang te komen.
Volgens mij hebben ze de Vuelta daarom iets vervroegd om te zorgen dat meer WK-toppers hem ook uitrijdenquote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:27 schreef Letterman het volgende:
[..]
Vuelta is niet echt een ronde voor Greipel toch?...En daarbij zie je toch dat ieder jaar renners in de Vuelta afstappen om zich voor te bereiden op het WK. Als het je ronde toch al niet is waarom zou je dan starten en niet na de Eneco tour je al gaan voorbereiden op het WK wat Greipel wellicht gaat doen?
Greipel heeft wel een paar kansen op etappewinst natuurlijk. Daarbij zie je dat de laatste jaren de wereldkampioen altijd uit de Vuelta komt (al kun je natuurlijk ook andersom zien: alle kanshebbers op het WK starten in de Vuelta).quote:Op donderdag 11 augustus 2011 15:27 schreef Letterman het volgende:
[..]
Vuelta is niet echt een ronde voor Greipel toch?...En daarbij zie je toch dat ieder jaar renners in de Vuelta afstappen om zich voor te bereiden op het WK. Als het je ronde toch al niet is waarom zou je dan starten en niet na de Eneco tour je al gaan voorbereiden op het WK wat Greipel wellicht gaat doen?
Het WK is toch ook eerder? De afgelopen jaren hebben ook wel renners goed gepresteerd die de Vuelta hebben uitgereden, bijv. vorig jaar Gilbert en Evans het jaar ervoor.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 19:53 schreef Held_op_Sokken het volgende:
[..]
Volgens mij hebben ze de Vuelta daarom iets vervroegd om te zorgen dat meer WK-toppers hem ook uitrijden
Vuelta eindigt 11 september, WK (wegrace) is de 25e. Na de Vuelta dus nog 2 weken (dus niet meer van die gasten die afstappen om zich voor te bereiden op het WK).quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:33 schreef eentwee het volgende:
[..]
Het WK is toch ook eerder? De afgelopen jaren hebben ook wel renners goed gepresteerd die de Vuelta hebben uitgereden, bijv. vorig jaar Gilbert en Evans het jaar ervoor.
Maar wel met een team dat volledig op hem lijkt te zijn gerichtquote:Op dinsdag 16 augustus 2011 07:46 schreef SaintOfKillers het volgende:
Vandenbroeck vertrekt ambitieloos in de Vuelta en wil vooral een koers van 3 weken in de benen in functie van volgend jaar. Hij zou ook nog niet 100% hersteld zijn van zijn val.
Dat stond in de Humo van vandaag. Misschien staat er wel een stuk op hun site.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:39 schreef Doff het volgende:
SoK, heb je een linkje naar dat artikel van VDB?
Lijkt dat HTC nog snel even wat overwinningen wil binnenslepen met deze 4 sprinters die ze meenemen. Daarnaast nog de ploegentijdrit en ITT.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:10 schreef Doff het volgende:
Wat voor rol krijgt Degenkolb eigenlijk hier?
Probleem is alleen dat er nauwelijks sprinterskansen zijn. En als die er zijn, lijken die voor Degenkolb en Goss er te liggen en zeker niet voor Cav.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:20 schreef Mercurial het volgende:
[..]
Lijkt dat HTC nog snel even wat overwinningen wil binnenslepen met deze 4 sprinters die ze meenemen. Daarnaast nog de ploegentijdrit en ITT.
Toch zeker 4 ritjes waar Cavendish kan winnen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:29 schreef TheArt het volgende:
[..]
Probleem is alleen dat er nauwelijks sprinterskansen zijn. En als die er zijn, lijken die voor Degenkolb en Goss er te liggen en zeker niet voor Cav.
Ik kom aan 3 echte 100% sprintkansen in de hele Vuelta, waarvan de eerste pas etappe 7 is. Er zijn heel veel ritten met een categorie 2 of 3 klim in de finale met daarna nog een afdaling of een stuk vlak. Daar gaat Cav nooit winnen, zeker omdat HTC ook andere kaarten kan trekken.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:30 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Toch zeker 4 ritjes waar Cavendish kan winnen.
2 no way. De laatste 300 meter daar lopen aan 8%.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:42 schreef Mercurial het volgende:
2, 7, 16 en 21 als hij dan nog in koers is.
Ik kwam op dezelfde ritten uit als Mercurial.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:54 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ik kom aan 3 echte 100% sprintkansen in de hele Vuelta, waarvan de eerste pas etappe 7 is. Er zijn heel veel ritten met een categorie 2 of 3 klim in de finale met daarna nog een afdaling of een stuk vlak. Daar gaat Cav nooit winnen, zeker omdat HTC ook andere kaarten kan trekken.
[..]
2 no way. De laatste 300 meter daar lopen aan 8%.
7, 16 en 21 eens.
In de laatste kilometer 25m omhoog in +/- 300mquote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:58 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik kwam op dezelfde ritten uit als Mercurial.
[ afbeelding ]
http://www.lavuelta.com/11pr/en/recorrido/index.html?e=2
Lijkt me geen 8% te zijn.
Dat ging niet aan 8% volgens mij, maar meer aan 5 of 6% en daarnaast was hij daar in topvorm. Dit komt aan het begin van de Vuelta, nog ver verwijderd van het WK waar hij een volgend doel van heeft gemaakt, dus al hij nu al top zou zijn, klopt er iets niet.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:02 schreef Mercurial het volgende:
In de Tour was er toch ook zo'n rit die hij toch won?
Lol, helemaal gelijk. Ik had het zelf kunnen bedenken.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:00 schreef Nelis89 het volgende:
[..]
In de laatste kilometer 25m omhoog in +/- 300m
25/300 = 8%
Het zijn dezelfde ritten die geschikt zijn voor Cav, heel ver in de Vuelta dus.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:04 schreef BusterPosey het volgende:
Zitten er ook aankomsten bij die geschikt zijn voor een renner als Kittel?
Maar natuurlijk, maar juist omdat er types als Sagan, Gavazzi, Van Avermaet en andere Rodriguezzen tussen zitten, wordt het al veel lastiger. Daarnaast is de Vuelta een totaal andere wedstrijd dan de Tour. Ik kan me heel goed voorstellen dat HTC in die rit niet eens aan Cavendish denkt, zeker met Degenkolb in de ploeg die juist geschikt is voor dit soort aankomsten.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dan nog is Cavendish geen volslagen prutser. Uiteraard, als een Sagan daar een bom gooit, dan wordt het moeilijk, maar als zijn trein daar gewoon strak blijft geven, is 't niet onmogelijk dat hij gewoon blijft volgen, het is en blijft maar 300 meter en het is mogelijk de sprint pas in te zetten na dat stuk.
Degenkolb volgend jaar naar Skil overigens.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:08 schreef TheArt het volgende:
[..]
Maar natuurlijk, maar juist omdat er types als Sagan, Gavazzi, Van Avermaet en andere Rodriguezzen tussen zitten, wordt het al veel lastiger. Daarnaast is de Vuelta een totaal andere wedstrijd dan de Tour. Ik kan me heel goed voorstellen dat HTC in die rit niet eens aan Cavendish denkt, zeker met Degenkolb in de ploeg die juist geschikt is voor dit soort aankomsten.
Geen echte toppers is relatief natuurlijk. Nibali, Anton, Wiggins, VdB, Menchov en zo kan je nog wel even doorgaan.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:05 schreef BlaZ het volgende:
Nog 3 dagen, doen geen echte toppers mee dus gaat interessant worden. Misschien Scarponi.
Inderdaad maar dat is toch net een niveautje onder Contador, Schleck, Evans. Overigens was het ook niet bepaald negatief bedoeld. Meestal zijn de niveauverschillen tussen de door jou genoemde renners wat kleiner wat meer verrassingen oplevert en een leuker koersverloop.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 23:50 schreef flyguy het volgende:
[..]
Geen echte toppers is relatief natuurlijk. Nibali, Anton, Wiggins, VdB, Menchov en zo kan je nog wel even doorgaan.
Er is wel een enorm verschil tussen Cav in topvorm en Cav op weg naar topvorm.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 16:06 schreef SaintOfKillers het volgende:
Dan nog is Cavendish geen volslagen prutser. Uiteraard, als een Sagan daar een bom gooit, dan wordt het moeilijk, maar als zijn trein daar gewoon strak blijft geven, is 't niet onmogelijk dat hij gewoon blijft volgen, het is en blijft maar 300 meter en het is mogelijk de sprint pas in te zetten na dat stuk.
Er zijn gewoon niet genoeg mogelijkheden voor hem in de Vuelta.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 09:20 schreef _-_ratjetoe_-_ het volgende:
[..]
Er is wel een enorm verschil tussen Cav in topvorm en Cav op weg naar topvorm.
Het is nu omdat Evans de Tour wint (en Menchov onzichtbaar meereed in de Giro) dat je hem in een categorie boven Menchov plaatst. Menchov had al de Vuelta en Giro gewonnen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 00:59 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Inderdaad maar dat is toch net een niveautje onder Contador, Schleck, Evans. Overigens was het ook niet bepaald negatief bedoeld. Meestal zijn de niveauverschillen tussen de door jou genoemde renners wat kleiner wat meer verrassingen oplevert en een leuker koersverloop.
Maar Evans heeft bij zijn enige winst wel meer laten zien dan Menchov bij zijn 3 overwinningen tesamen, waarbij zijn tegenstand ook nog eens aanzienlijk sterker was.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:25 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Het is nu omdat Evans de Tour wint (en Menchov onzichtbaar meereed in de Giro) dat je hem in een categorie boven Menchov plaatst. Menchov had al de Vuelta en Giro gewonnen.
mee eens, al heeft ie zelf nou ook niet veel aangevallen natuurlijk. Menchov won in 2007 de Vuelta omdat er gewoon niemand was om het hem lastig te maken en in 2009 won ie de Giro omdat di luca zo dom reedquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar Evans heeft bij zijn enige winst wel meer laten zien dan Menchov bij zijn 3 overwinningen tesamen, waarbij zijn tegenstand ook nog eens aanzienlijk sterker was.
Evans won ook omdat Schleck zo dom reed (meerdere etappes) en Contador een Giro in de benen had en 3 keer viel. + het was nog maar de vraag of hij JVDB had kunnen afhoudenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:40 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Maar Evans heeft bij zijn enige winst wel meer laten zien dan Menchov bij zijn 3 overwinningen tesamen, waarbij zijn tegenstand ook nog eens aanzienlijk sterker was.
Ook met kanttekeningen heeft Evans meer laten zien dan Menchov bij zijn 3 zeges samen en was het gemiddeld niveau hoger.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 07:56 schreef SuikerVuist het volgende:
Als je - terecht - kanttekeningen plaatst bij Menchov's eindoverwinningen, moet je dat ook bij Evans doen. Toegegeven, hij was veel beter dan ik had verwacht, maar had wel de omstandigheden mee.
Lijkt mij erg bizar...in de laatste km niet iig...of bron?quote:Op donderdag 18 augustus 2011 01:53 schreef wimderon het volgende:
In etappe 8 zit een stuk van 400 meter aan 30% vlak voor de finish
Het zijn er nu trouwens nog maar 2 zeges, de eerste Vuelta zege is teruggegeven aan Heras.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Ook met kanttekeningen heeft Evans meer laten zien dan Menchov bij zijn 3 zeges samen en was het gemiddeld niveau hoger.
En terecht. Jammer dat die nooit meer een ploeg heeft gevonden.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het zijn er nu trouwens nog maar 2 zeges, de eerste Vuelta zege is teruggegeven aan Heras.
die klim zat er ook in 2007quote:Op donderdag 18 augustus 2011 01:53 schreef wimderon het volgende:
In etappe 8 zit een stuk van 400 meter aan 30% vlak voor de finish
ow huh, mijn alzheimer rijdt mij nu in de wielen maar hoe zit dit verhaal?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:58 schreef SuikerVuist het volgende:
[..]
En terecht. Jammer dat die nooit meer een ploeg heeft gevonden.
Ik had het inderdaad berekend via die cijfers.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:56 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Lijkt mij erg bizar...in de laatste km niet iig...of bron?
Hoogte verschil in laatste rechte lijn is 110 meter zoiets en 770 meter laatste rechte straatje omhoog, dus dat is kleine 15% gemiddeld... Ook wel impressive maar 30% en ook nog eens 400 meter lang zie je echt nergens ongeveer...Finishsteegje/straat ziet er wel nice uit, zit mobiel dus helaas geen link naar de maps, maar wel echt cool.
Of zit stuk al verder van de finish dus?
Edit: zie het al op de site van 1.1 naar 0.7 is het ja...maar dat kan niet kloppen, want de hoogte op 700 meter voor het einde staat even hoog als de finish, terwijl de laatste 700 meter ook nog stijgen... En op streetview is die 400 meter wel steil, maar staan en rijden ook prima auto's dus ook weer geen 30%...
quote:The finish in San Lorenzo, with ramps of 27 and 28%, may mark some differences in the pack if they have not completed the previous climbs.
volgens mij was niet iedereen het eens met die uitspraak iddquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 11:08 schreef SaintOfKillers het volgende:
Hebben de UCI en Unipublic niet gewoon die uitspraak genegeerd? Volgens mij beschouwen die nog steeds Menchov als winnaar van die Vuelta.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 10:56 schreef Felagund het volgende:
[..]
Het zijn er nu trouwens nog maar 2 zeges, de eerste Vuelta zege is teruggegeven aan Heras.
Wat een gruwelijke klim.quote:
Etappe 12 eventueel ook nog wel.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 15:42 schreef Mercurial het volgende:
2, 7, 16 en 21 als hij dan nog in koers is.
En met deze etappes en genoeg goede klassementsmannen en outsiders absoluut geen saaie drie weken.quote:
Ben ook benieuwd naar wat Machado kan. Klöden is niet 100% fit volgens zichzelf, dus die zal geen rol van betekenis spelen in het klassement. Brajkovic is dat wel, maar heeft nog nooit bewezen een drieweekse ronde aan te kunnen. Dus misschien kansen voor Machado. Zijn eerste grote ronde ooit, de Giro dit jaar, was geen succes als kopman, maar die was dan ook wel loodzwaar als eerste grote ronde ooit voor een renner. Misschien brengt dit, zeker als hij in de schaduw van Brajkovic kan rijden, wat meer succes.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:09 schreef Leatherface het volgende:
Zoals eerder gezegd gun ik Igor Anton wel de eindzege.
Ik voorzie een redelijk open strijd. Nibali misschien als topfavoriet, hoewel ik niet weet of hij dezelfde conditie heeft als vorig jaar. In de Ronde van Polen oogde hij toch wel redelijk sterk in dienst van Sagan.
Verder ben ik toch ook wel benieuwd naar Menchov. En verder naar Kittel, Busche, Phinney, Sastre, Poels, Kruijswijk en nog wat anderen.
Kan een mooie open ronde worden. Jammer dat de laatste week niet heel zwaar is. Jammer dat de laatste week niet veel verschil meer gemaakt kan worden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:35 schreef Doff het volgende:
[..]
En met deze etappes en genoeg goede klassementsmannen en outsiders absoluut geen saaie drie weken.
Ik hoop op Anton, Nibali en Rodriguez op het podium.
En gelukkig voor hem is er ook maar 1 individuele tijdrit. Dat scheelt toch een hele hoop.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:50 schreef franklop het volgende:
ik verwacht dat Anton revanche wil en gaat nemen voor vorig jaar, heeft alles op deze Vuelta gezet. Zal me niks verbazen als hij op het hoogste schavotje staat over drie weken. Ben wel benieuwd of Euskaltel niet teveel zal verliezen in tijdrit. Gelukkig is hij vrij kort
daar zijn Anton en Rodriguez wel blij mee iddquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:53 schreef TheArt het volgende:
[..]
En gelukkig voor hem is er ook maar 1 individuele tijdrit. Dat scheelt toch een hele hoop.
Iedereen in dienst van Rodriguez en Anton, las ik gisteren ergens op een site met quotes van de ploegleiders van Katusha en Euskaltel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:21 schreef TheArt het volgende:
Verder kijken wat de rol van Dani Moreno wordt bij Katusha. Vol in dienst van Quim of toch nog eventueel voor eigen kansen rijden. Hetzelfde met Nieve bij Euskaltel.
yeah ik hoop deze ronde ook op anton en zou t hem wel gunnen ookquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:56 schreef Rellende_Rotscholier het volgende:
Igor
Hopen dat ie op z'n fiets blijft zitten en deze ronde kan winnen.
Die doet Vattenfall.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:12 schreef Van_Poppel het volgende:
[..]
Die heeft een contract tot z'n dood bij Sporza
Geef mij maar Renaat...
Daar is Grabsch het niet mee eens.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:06 schreef Van_Poppel het volgende:
Dit is tenminste een tijdritsparcours met grandeur...daar kunnen ze in Roermond en Amersfoort nog wat van leren...
quote:"It's a shit course, it's too dangerous," said former time-trial world champion Bert Grabsch. "Lots of corners, through the whole city with nine riders... normally this kind of course is forbidden for team time trials."
Garmin ziet er ook wel rommelig uit, maar kan ook aan dat gare parcours liggen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:19 schreef TheArt het volgende:
Skil sneller bij het tussenpunt dan Garmin........
lijkt een beetje de jaren tachtig nuquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:24 schreef ItaloDancer het volgende:
Ik vond dat groen toch mooier bij Quickstep.
Er is dus een NOS-stream?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:29 schreef TheArt het volgende:
Vigané, Mart wat denk je daar nou zelf van?
Hetzelfde als van Tamaré denk ikquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:29 schreef TheArt het volgende:
Vigané, Mart wat denk je daar nou zelf van?
Ze hebben ook wel heel veel renners die juist op dat 2e punt uit de voeten kunnen. Ik wacht nog even die eindtijd af. Ze zouden toch in ieder geval sneller moeten zijn dan Skil. Alles binnen 15 sec. van Leopard is oke.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:48 schreef ItaloDancer het volgende:
[..]
Niet bepaald goed, zou het beste stuk van Rabo moeten zijn.
The Shack had hier gewoon een team om de ploegentijdrit te winnen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:57 schreef Ericr het volgende:
Radio haai, met pech Brajko nog netjes zo te zien.
The Sharck volgens de Vuelta.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:58 schreef TheArt het volgende:
[..]
The Shack had hier gewoon een team om de ploegentijdrit te winnen.
Echt, voor hetzelfde geldt winnen ze straks 2 etappes...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:06 schreef knep het volgende:
Rabo valt de 2e helft van 2011 wel vies tegen zeg. Wat is dat toch.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:06 schreef knep het volgende:
Rabo valt de 2e helft van 2011 wel vies tegen zeg. Wat is dat toch.
Ik snap het ook niet echt. TTT was niet best, maar net of ze hier top-5 hadden gereden. Ze gaan deze Vuelta gewoon voor etappezeges en verder zien ze wel waar ze uitkomen in het klassement. Net of dit tijdsverlies iets uitmaakt voor Mollema en Kruijswijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:09 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Echt, voor hetzelfde geldt winnen ze straks 2 etappes...
Net alsof ze ook maar een kanshebber waren voor deze TTT, wat een onzin dit weer om nu direct te spreken van een tweede seizoenhelft...
Dat mag prima gezegd worden. Juli viel inderdaad tegen, maar augustus is nog lang niet over. Een veel te vroege conclusie.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:13 schreef Van_Poppel het volgende:
Juli & Augustus vielen inderdaad tegen...jammer dat dat hier niet gezegd mag worden
Rabo is gewoon over, wordt nooit meer wat. Allemaal te leiden aan de hand van deze TTT.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:11 schreef marcodej het volgende:
[..]Het gaat toch niet heel slecht? Wel minder dan de eerste helft, maar toch.
Het zijn dan ook niet dezelfde renners.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:14 schreef SaintOfKillers het volgende:
De top 3 uit de ploegentijdrit van de Tour doet het hier wel erg slecht.
Britse en Amerikaanse teams willen toch altijd goed zijn in ploegentijdritten, waarbij alle renners het moeten kunnen?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:17 schreef Sdivad het volgende:
[..]
Het zijn dan ook niet dezelfde renners.
Alle renners moeten het inderdaad kunnen, maar dat betekent niet dat ze allemaal even goed zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:18 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Britse en Amerikaanse teams willen toch altijd goed zijn in ploegentijdritten, waarbij alle renners het moeten kunnen?
Beetje kort door de bocht hoor. Menchov miste ik bijvoorbeeld wel in de Tour en hij kan ook hier leuke uitslagen rijden, net als Sastre. Veel kansen hebben ze in grote wedstrijden overigens ook niet gekregen om zich te profileren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geox, het team dat vrijwel nergens meedeed en (nog pijnlijker) ook nergens werd gemist. En ook nauwelijks opviel waar ze wel meereden, ook dat nog.
Ook in de kleinere koersen vielen ze niet echt op...quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:23 schreef DeMessias het volgende:
[..]
Beetje kort door de bocht hoor. Menchov miste ik bijvoorbeeld wel in de Tour en hij kan ook hier leuke uitslagen rijden, net als Sastre. Veel kansen hebben ze in grote wedstrijden overigens ook niet gekregen om zich te profileren.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:18 schreef Ericr het volgende:
Sky is ook over, wordt nooit meer wat.
Maar wel de ploeg met het lelijkste shirtje van het peloton.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:21 schreef SaintOfKillers het volgende:
Geox, het team dat vrijwel nergens meedeed en (nog pijnlijker) ook nergens werd gemist. En ook nauwelijks opviel waar ze wel meereden, ook dat nog.
Uitstekende marketing is het dan, want dat geldt ook voor het schoeisel dat de hoofdsponsor produceert.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:24 schreef marcodej het volgende:
[..]
Maar wel de ploeg met het lelijkste shirtje van het peloton.
Ze deden gewoon wat ze konden, niet bijzonder slecht ofzo.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:27 schreef Felagund het volgende:
Rabo pech gehad of waren ze gewoon slecht?
Winnen of topvijf rijden, dat zat er niet in natuurlijk, maar in het achterveld rijden? Dat was gewoon slecht. Punt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:27 schreef Felagund het volgende:
Rabo pech gehad of waren ze gewoon slecht?
Ze rijden dan ook niet in het achterveld.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:29 schreef Zelva het volgende:
[..]
Winnen of topvijf rijden, dat zat er niet in natuurlijk, maar in het achterveld rijden? Dat was gewoon slecht. Punt.
Nee, lijkt maar zoquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:31 schreef TheArt het volgende:
[..]
Ze rijden dan ook niet in het achterveld.
Op het moment van lossen zat die "hoestend" op zn fiets volgens mij. Dan is het nog wel te verklaren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:31 schreef DeMessias het volgende:
Martin die moet lossen, rij dan geen Vuelta ...
13e van de 19 op dit moment is geen achterveld volgens mij. Bovendien slechts vijf seconden achter de nummer 8, dus zo slecht is ´t allemaal niet.quote:
Achterveld noem ik bij de laatste 5, dat eindigen ze natuurlijk niet. Wel bij het tweede deel, maar je kan ook overdrijven zegquote:
Nederlandse wielrennen is al over voordat het begonnen is. Alles is over.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:32 schreef Pedroso het volgende:
Rabo gewoon slecht gereden, zeker het 2e deel. De Belgische ploegen weer goed (en dat met middelmatige en terugkerende renners).
Hoop niet dat het symptomatisch is voor de rest van de Ronde van Spanje voor de Nederlandse ploegen(ex. Skil).
Het is toch gewoon tegenvallend wat Rabo heeft laten zien ? Zeker het 2e deel hebben ze gewoon slecht gereden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 18:34 schreef TheArt het volgende:
[..]
Achterveld noem ik bij de laatste 5, dat eindigen ze natuurlijk niet. Wel bij het tweede deel, maar je kan ook overdrijven zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |