Hmm ik zie je punt en het is niet helemaal wat ik bedoeldequote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:50 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nu zeg je het zelf.
De feitelijke aanleg is aanwezig en de externe omstandigheden vormen slechts de trigger.
dan zouden kinderen uit hetzelfde gezin altijd hetzelfde omgaan met trauma'squote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:50 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Hmm ik zie je punt en het is niet helemaal wat ik bedoelde![]()
Maar goed punt voor u.
Ik blijf erbij dat de opvoeding en de externe factoren belangrijker zijn
Nee, dan train je niet genoegquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
Ik kan niet meer zuipen, ik word oud
Niet mee eens.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:51 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
dan zouden kinderen uit hetzelfde gezin altijd hetzelfde omgaan met trauma's
derhalve verworpen en pertinent ontwaar
Hoi Morph!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
Of hetzelfde reageren op de algemene opvoeding van de ouders.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:51 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
dan zouden kinderen uit hetzelfde gezin altijd hetzelfde omgaan met trauma's
derhalve verworpen en pertinent ontwaar
Aw.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:52 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Of hetzelfde reageren op de algemene opvoeding van de ouders.
Nope; zie ik ook niet zo gebeuren.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:52 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Mensen beleven dingen op een andere manier.
Interpreteren het dus ook op een ander manier.
Ergo ze gaan er anders mee om.
's Avonds een vent.....quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hihi oudquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:51 schreef Morpheus2002 het volgende:
Hoiquote:
Klopt! Gister BBQ bij een oud-collega en na 6 flesjes bier had ik al zoiets van ik stop met drinkenquote:
maar als het door opvoeding en externe dingen komtquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:52 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Niet mee eens.
Mensen beleven dingen op een andere manier.
Interpreteren het dus ook op een ander manier.
Ergo ze gaan er anders mee om.
Vergeleken met jou ben ik een jonge godquote:
Dat is relatief in mijn gevalquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:53 schreef PriemGirl het volgende:
Het is trouwens te vroeg voor diepgaande discussies...
Hé jij daarquote:
Niet alleen door opvoeding.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:53 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
maar als het door opvoeding en externe dingen komt
3 kids- zelfde gezin- zelfde basisschool, zelfde middelbare school, zelfde sporten.
die zouden hetzelfde reageren.
genetisch ligt het karakter al voor een groot deel vast.
derhalve is de meeste respons door hetgeen wat genetisch vastgelegd is.
en ik heb nog steeds geen koffie
volgens mij ligt het 70/30quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:55 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Niet alleen door opvoeding.
Ik zei toch ook gedeeltelijk door genetische opmaak ?
Het is een combinatie van de twee.
En nogmaals mensen reageren allemaal anders op dezelfde dingen.
Dus een exact dezelfde respons in dezelfde situatie is niet echt te garanderen.
En ik heb net vers gezette koffie![]()
Moet je maar komen halen
Ik bedenk me net dat ik vandaag ook nog geen koffie op heb.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:53 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
maar als het door opvoeding en externe dingen komt
3 kids- zelfde gezin- zelfde basisschool, zelfde middelbare school, zelfde sporten.
die zouden hetzelfde reageren.
genetisch ligt het karakter al voor een groot deel vast.
derhalve is de meeste respons door hetgeen wat genetisch vastgelegd is.
en ik heb nog steeds geen koffie
Succes!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:56 schreef Watertornado het volgende:
Tjeempie, bijna 12 uur. Ik ga mijn bed uit en dan even de douche schrobben. Schoonmaken
Als in de baarmoeder (door erfelijke of niet erfelijke invloeden) jouw serotonine receptoren niet adequaat gevormd worden loop je een aanzienlijk risico op zeker moment depressief te worden.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:50 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Hmm ik zie je punt en het is niet helemaal wat ik bedoelde![]()
Maar goed punt voor u.
Ik blijf erbij dat de opvoeding en de externe factoren belangrijker zijn
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:56 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
volgens mij ligt het 70/30
70 genetisch bepaald
30 door andere factoren.
ik heb koffie
WTFquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:57 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik bedenk me net dat ik vandaag ook nog geen koffie op heb.
Gaat echt niet goed met me.
Doe hier even ookquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:56 schreef Watertornado het volgende:
Tjeempie, bijna 12 uur. Ik ga mijn bed uit en dan even de douche schrobben. Schoonmaken
6 biertjes en een kater? PUSSYquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:53 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Hoi
[..]
Klopt! Gister BBQ bij een oud-collega en na 6 flesjes bier had ik al zoiets van ik stop met drinkenVroeger kon ik veel beter bier drinken
Omdat die beide personen een compleet andere kijk op de wereld hebben.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:57 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Als in de baarmoeder (door erfelijke of niet erfelijke invloeden) jouw serotonine receptoren niet adequaat gevormd worden loop je een aanzienlijk risico op zeker moment depressief te worden.
Dit heeft niets te maken met prikkels van buitenaf maar met aanleg.
Hoe kun je anders verklaren dat persoon A na een scheiding depressief in een hoekje zichzelf kapot zuip, en persoon B onder exact dezelfde omstandigheden zijn/haar leven oppakt en op een positieve manier invulling geeft aan het gebeuren?
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:58 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
WTFal een halve dag erop zonder koffie
gaat eens naar de dokter jij! dat hoort heul niet... ben je ziek??
heb je een trauma en reageer je er nu op deze manier op omdat het genetisch bepaald is..
of drink je geen koffie door het trauma, door externe factoren ?
Heb geen kater maar gewoon gaarquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:58 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
6 biertjes en een kater? PUSSY
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:56 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
volgens mij ligt het 70/30
70 genetisch bepaald
30 door andere factoren.
ik heb koffie
Ik geloof gewoon dat het genetisch erg vast ligt.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:57 schreef Insomnium het volgende:
[..]![]()
Dan denken wij het omgekeerde.
Al had ik het meer over 40 genetisch en 60 andere factoren![]()
En ik ben ook altijd te laat met koffie voor anderen
Nu zit ik in een innerlijk conflict.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:59 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
Ik geloof gewoon dat het genetisch erg vast ligt.
Hoe jouw karakter is, ligt al een groot gedeelte vast.. maar het vormt zich door externe factoren.
je wordt geboren als een ruwe diamant, en door te leven wordt je gepolijst.. de 1 in een andere vorm dan de ander, en de 1 wat meer dan de ander
Herken dat wel ja.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:58 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]
Heb geen kater maar gewoon gaarMerk ook dat ik vaak helemaal niet zo'n zin meer heb om me kapot te zuipen
Maar we zijn het dus wel met elkaar eens dat het een beetje van beiden isquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:00 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Nu zit ik in een innerlijk conflict.
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:00 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Herken dat wel ja.
Je lijf kan er ook gewoon minder tegen naarmate je ouder bent, zelfde geld voor nachtjes doorhalen enz
Gulpener Gladiator 89-cent-per-50-cl-blik ALERT!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:59 schreef Koen66 het volgende:
ik had vannacht 1 halve liter 10% bier op
maar wel een droge bek vanochtend
Ik weet het niet, misschien dat ik maar weer eens op de bank moet gaan liggen bij iemand.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:58 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
WTFal een halve dag erop zonder koffie
gaat eens naar de dokter jij! dat hoort heul niet... ben je ziek??
heb je een trauma en reageer je er nu op deze manier op omdat het genetisch bepaald is..
of drink je geen koffie door het trauma, door externe factoren ?
Dat is waar !quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:00 schreef Knetterkrankjorum het volgende:
[..]
Maar we zijn het dus wel met elkaar eens dat het een beetje van beiden is
quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:01 schreef Watertornado het volgende:
[..]
Gulpener Gladiator 89-cent-per-50-cl-blik ALERT!
Really?? Ik slaap altijd zeer goed na een zuipavondquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:01 schreef Morpheus2002 het volgende:
[..]En ik slaap altijd klote als ik gedronken heb
je mag wel op onze bank.. ligt alleen niet lekkerquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 12:01 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Ik weet het niet, misschien dat ik maar weer eens op de bank moet gaan liggen bij iemand.
Je referentiekader heeft toch niets te maken met hoe jij op een tegenslag reageert?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 11:58 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Omdat die beide personen een compleet andere kijk op de wereld hebben.
Hun referentie kader is compleet anders.
En dus ook de manier waarom ze dingen zien, voelen en ervaren.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |