abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 augustus 2011 @ 13:25:18 #261
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100998389
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:22 schreef Bluezz het volgende:
Leuk :Y
Even helemaal eruit!
Jup en dan daarna wrs even met Pa weg. Maar goed dat moet nog even definitief worden :+.
winnaar wielerprono 2007 :) Last.FM
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:28:18 #262
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_100998469
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:21 schreef borisz het volgende:

Volgende week ergens in Zeeland mosselen eten :9
Vanavond hier voor mij weer 2 kilo jumbo's van P&D op het menu. :9
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 augustus 2011 @ 13:34:22 #263
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_100998656
Item over Foppe in Tuvalu :D. Erg leuk.
pi_100999654
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:18 schreef Bluezz het volgende:

Ja beetje wel. Gelukkig aten we met korting, als echt hollanders valt de pijn dan toch een beetje mee :@
Ik zei steeds : jou smaakjes zijn lekkerder, tegen golfer :D
Ik vind dat zo'n domper in een restaurant :@ Dat je denkt 'dat kan ik (of mijn man in jouw geval) beter'. Kom op zeg! Ik ben amateur en zij horen in mijn ogen de pro's te zijn, want dįįr betaal ik voor.

Binnen 5 uur weer klaarwakker en ik lag al heel lang het plafond en de klamboe te bestuderen, dus maar besloten het bed te verlaten. Werd wakker door een grote BOEM van het onweer :@
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:15:39 #265
3878 Vork
Manisch creatief
pi_101000038
Ik heb dat gevoel de laatste jaren steeds vaker. En dat licht er echt niet aan dat ik ineens zo geweldig veel beter ben gaan koken. Ik ben wat dat betreft ook gewoon veel kritischer geworden. Een ding weet ik nu wel en dat is dat de prijs over het algemeen er niet zo heel erg veel toe doet. Natuurlijk, toprestaurants met topchefs en dure uitgebreide menu's, dat is allicht een andere orde, daar kan ik niet over oordelen, want daar kom ik zelden. Maar of ik 8 euro voor m'n hoofdgerecht betaal of 25, dat proef ik er steeds vaker echt niet aan af.

Ik ben dit jaar nog bij een aantal volkskeuken achtige eetgelegenheden geweest, waar 3-gangen menu's nog gewoon 5 euro zijn, gekookt door vrijwilligers, gewoon mensen die dat leuk vinden om te doen, net als wij. Die doen echt niet onder voor wat er in veel doorsnee restaurants wordt geserveerd.

Maar voor het 'dat kan ik ook, zo niet beter' gevoel, ga ik niet uit eten.
pi_101000149
GEWONNEN! WAAAAAAAAH!
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 augustus 2011 @ 14:20:01 #267
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101000169
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:19 schreef FutureFairytale het volgende:
GEWONNEN! WAAAAAAAAH!
*O*

Volgend jaar Wimbledon? w/
pi_101000176
Misschien ben ik dan ook kritischer geworden, maar ik kan me ook helemaal vinden in wat jij zegt, Vork. Dat in de goedkopere regionen het helemaal niet zoveel uitmaakt wat de prijs is, want daar vind je idd goede en slechte restaurants. Het is altijd zo makkelijk om te zien waar met liefde en passie wordt gekookt of waar maar snel snel de gerechten de keuken uit moeten.

Fijn om je online te zien; de familiebijeenkomst is dus overleefd. Heb je het nog leuk gehad of was het uitzitten?
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_101000206
quote:
GEWONNEN! WAAAAAAAAH!
GEFELICITEERD! *O* *O*

zondag 21 augustus 2011 @ 14:22:03 #270
55709 Stereotomy
Mens sana in corpore sano
pi_101000259
quote:
GEWONNEN! WAAAAAAAAH!
Goed gedaan!
Confidence through competence
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:33:19 #271
3878 Vork
Manisch creatief
pi_101000661
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:20 schreef Isabeau het volgende:
Misschien ben ik dan ook kritischer geworden, maar ik kan me ook helemaal vinden in wat jij zegt, Vork. Dat in de goedkopere regionen het helemaal niet zoveel uitmaakt wat de prijs is, want daar vind je idd goede en slechte restaurants. Het is altijd zo makkelijk om te zien waar met liefde en passie wordt gekookt of waar maar snel snel de gerechten de keuken uit moeten.
Ja dat is zo. Als ik niet afhankelijk ben van een groep ofzo, raadpleeg ik ook steeds vaker andere mensen, reviews en (heel belangrijk voor een vegetariėr) het menu voordat ik een restaurant uitkies om te eten. Dat verkleint de keuze wel enorm, maar het verkleint ook de kans dat ik bagger moet eten voor teveel geld. Dat vind ik gewoon te zonde.

quote:
Fijn om je online te zien; de familiebijeenkomst is dus overleefd. Heb je het nog leuk gehad of was het uitzitten?
Ja, die heb ik overleefd. Het was wel een beetje uitzitten inderdaad. Veel onbekende mensen waarvan ik geen idee heb wie het zijn, behalve dat ze ergens min of meer familie zijn. Maargoed, m'n opa vond het allemaal prachtig en het is zijn feestje. Ik moest daarna nog even langs wat vrienden om bier te drinken, dus ik was wel kapot zo tegen het einde van de avond eh nacht.
pi_101000762
Vrienden + bier drinken klinkt als een goede afsluiter na zo'n hoelang-duurt-het-nog feestje ;)

En ik kijk ook vaak op Iens en dergelijke :Y Had een leuk restaurantje in Hoogeveen uitgezocht voor ons 2-jarig samenzijn en vervolgens is dat precies gesloten op die dag wegens vakantie :( Nu maar zelf koken en bioscoop. De Beurs (waar we met dnd hebben gegeten) is flink uitgebreid en achteruit gehold.
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:37:54 #273
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101000807
quote:
GEWONNEN! WAAAAAAAAH!
Goed zo!!!! *O*
En nu aan het dobberen door de Amsterdamse grachten?
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:42:46 #274
3878 Vork
Manisch creatief
pi_101000963
De quoteknop laat zich niet meer zien. Geen wonder met dat waardeloze internet hier, de helft wordt gewoon niet geladen. Ik ga nu overstappen. Ik neem er de hele middag de tijd voor, want dat zal wel moeten.

En dan maar zo,

FFT: *O*
Isa: Uit eten gaan is wel steeds lastiger voor de kritische consument (met een kleine beurs). Maar het uitzoeken is net als met vakanties ook wel een beetje voorpret. Voor op vakantie doe ik dat trouwens ook, uitzoeken waar we goed kunnen eten, adressen en opties mee en dan tegen etenstijd gaan we gericht op zoek naar een goede plek om te eten die op dat moment in de buurt ligt.
pi_101001021
Da's ook wel weer zo: uitzoeken is ook leuk! :Y
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:47:18 #276
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101001093
De voorpret is inderdaad erg leuk.
Het is een hobby van mij om vooraf menu's te lezen van restaurants in de buurt, hetgeen mij in Aussie de door B. haar oudste zoon aan mij gegeven bijnaam The Menuhunter opleverde. :)
Poef.....gone! ©golfer
pi_101001106
Uitzoeken is leuk, voorpret is leuk :Y

FFT ^O^

5 uur slaap aan één stuk door is toch wel genoeg Isa? Laat het maar los zou ik zeggen, dat moeten van 7 uur slaap als je zoals jij wisselende diensten draait ;)

Ik zit heerlijk in de tuin de krant te lezen met de poes chillend op het gras O+ en lees een artikel over 'verveling' en daar hou ik nou juist zo van in dit overprikkeld leven! Ben er ook van overtuigd dat dat heel goed is om te kunnen relaxen en weer tot overzicht van je leven te komen van tijd tot tijd.

/filobloes
pi_101001181
Wat zegt het artikel dan over verveling?

Helemaal niks hoeven doen is echt heel fijn :Y

En ja, ik laat het maar los, ik ben wakker: klaar. :D
pi_101001400
Goedzo :) Vannacht weer?

Het gaat over 2 publicaties en over dat je als 'saai' bestempeld wordt als je 'niks' te doen hebt, niks doet. Dat het niet zo geaccepteerd is in deze tijd als je bijv. vrij bent er altijd wordt gevraagd : en wat ga je 'doen' ? (dat irriteert mij al mijn hele leven haha)
En dat als je je daar los van kan 'rukken' en de verveling toelaat het je tot een relaxter persoon maakt en je misschien ook wat beter in je vel voelt.
Je beter tot inzichten komt na een periode van die rust cq verveling.
Heb daar al meer boeken artikelen over gelezen en dat is ook wel mijn gevoel.

Of dat mensen op vak. gaan om uit te rusten maar er moet vanalles. Dan zit je daar op je vak adres tussen al die prikkels van wat je MOET zien.. je bent bekaf en blij dat je thuis bent bijv.
Of op retraite gaan (schijnt in te zijn) en dan op dubbele kracht je leven weer te leven als je thuis bent.. waardoor je er niks aan hebt gehad eigenlijk.
pi_101001406
Ja, maar helemaal niets hoeven doen is alleen maar leuk als je het doet na een tijd hard gewerkt te hebben, vind ik. Dat moet met elkaar in verhouding staan. Ik geniet optimaal van weekeind als ik de week ervoor hard gewerkt heb...
pi_101001479
Klopt JT, het moet ook in verhouding staan.
Oh ja en dat verveling vooral een 'welvaartsziekte' is. In honger, oorlog of rouw situaties verveling niet voorkomt. (maar dat is logisch denk ik)
pi_101001730
Ik ben ook wakker. :') Maar het lag erg lekker in mijn krakend versche bed . :Y)
Ik moet maar 1 ding op vakantie: niks!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 augustus 2011 @ 15:03:56 #283
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101001736
Niets doen ben ik goed in. Zo'n sportzondagmiddag vind ik heerlijk. O+ Languit op de bank en we zien het wel. :P. Maar goed heb het nu ook wel verdiend vind ik zelf :P.

Qua restaurants ben ik ook wel kritischer geworden. Vroegah wilde ik gewoon een bord vlees en klaar :P. Dat is nog steeds lekker, maar ben wel kritischer geworden verder. Als ik een menu zie met een carpaccio, garnalencocktail etc haak ik toch iets sneller af :+.
pi_101002002
Oh Bluezz, ik herken mezelf wel een beetje in de 'ik moet iets 'doen' gevoelens'. Ik vind niks doen best leuk, maar heb toch nog steeds vaak het gevoel dat ik iets moet doen. Want dat hoort zo. Of zo :D Goed stuk wel van wat je hebt geschreven :Y
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:11:43 #285
3878 Vork
Manisch creatief
pi_101002043
Voor een vegetariėr zijn de opties als salade geitenkaas en een tortilla met groente dodelijk. Als een restaurant (wat meestal toch meer een eetcafé blijkt te zijn) dat op de kaart heeft dan ben ik snel klaar.

Inspiratieloos.
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:13:44 #286
3878 Vork
Manisch creatief
pi_101002132
Ik doe ook erg graag niks. Iedereen is altijd maar bezig met vanalles en nog wat en ik vind werkelijk niets doen wel lekker ontspannend. Maar dat is inderdaad saai, ongezellig en (daar is ie weer) inspiratieloos.
Maar ik heb ook rust nodig.
pi_101002270
Nog even over de kaart van B &g gister: het leek mij stuk voor stuk lekker en maakte mij nieuwsgierig.
Toen ik de hele kaart overzag: oef ambitieus als zij dit kunnen waarmaken. / 2cts.

En inderdaad voor een veg. soms ook weinig inspirerends en/of uitdagend: geitenkaas dingetje.
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:17:12 #288
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101002293
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:11 schreef Vork het volgende:
Voor een vegetariėr zijn de opties als salade geitenkaas en een tortilla met groente dodelijk. Als een restaurant (wat meestal toch meer een eetcafé blijkt te zijn) dat op de kaart heeft dan ben ik snel klaar.

Inspiratieloos.
Valt mij ook vaak op hoe fantasieloos men vegetarische gerechten op een kaart zet.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:18:15 #289
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101002344
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:16 schreef AnneX het volgende:
Nog even over de kaart van B &g gister: het leek mij stuk voor stuk lekker en maakte mij nieuwsgierig.
Toen ik de hele kaart overzag: oef ambitieus als zij dit kunnen waarmaken. / 2cts.

Ze konden het dus inderdaad niet waarmaken. In principe allemaal lekkere gerechten, maar de uitvoering en de presentatie bleef benedenmaats.
Poef.....gone! ©golfer
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:19:22 #290
3878 Vork
Manisch creatief
pi_101002393
En ik wil ook graag te kiezen hebben. Als er maar een vegetarisch hoofdgerecht is (of geen, wat ook nog wel eens voorkomt), dan is de kans dat ik er ga eten ook ineens nihil geworden.
pi_101002443
Ha en terug doen van nix doen op een klein pontje: een cruise gemaakt.
Met dit weer lekker uitwaaien voordat er slecht weer loskomt?

Iets voor jullie vakantie? Bluezz
http://www.hollandsewater(...)k-en-everdingen.aspx

Goed zo. FFT en veel plezier op de boot in A'dam met familie.
pi_101002470
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:17 schreef golfer het volgende:

Valt mij ook vaak op hoe fantasieloos men vegetarische gerechten op een kaart zet.
Ooit een keer met fokkers ergens gegeten en toen was er ook een vegetariėr bij (niet vork). Er stond geen enkel vegetarisch menu op de kaart, maar de keuken zei wel iets te gaan maken. Terwijl wij allemaal aan de varkenshaas en satéspiesjes zaten had zij een bord met een omelet en veel garnituur (echt waar :D ). Zoooo slecht.
pi_101002486
http://www.dorsthuysdemme(...)32&kroegnummer=10714
Slechts 1 vegetarisch hoofdgerecht, maar het lijkt me erg lekker!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_101002543
http://www.eemlijn.nl/
Deze is ook leuk AnneX!
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
  Moderator / Redactie Sport zondag 21 augustus 2011 @ 15:23:54 #295
92686 crew  borisz
Keurmeester
pi_101002585
Eens kijken wat de buurman vegetarisch heeft :+.

Vooraf
- Soep vd dag (even vanuitgaande dat het geen vleessoep is :P)
- Salade geitenkaasbuideltjes( Frisse salade met buideltjes van filodeeg, gevuld met geitenkaas, honing en noten.) (Kan ook als maaltijdsalade)

Hoofd
- Schotel van falafel (Libanees gestampte kikkererwtenballetjes), salade geserveerd met pitabrood.
- Vegetarische schotel van de dag (zie wandbord)

Dus het hangt af wat de kok bedenkt.
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:26:07 #296
3878 Vork
Manisch creatief
pi_101002649
Als ze het goed doen, dan zou een restaurant eigenlijk een vegetarisch gerecht op het menu moeten hebben staan die aantrekkelijk en lekker genoeg lijkt, dat ook mensen die geen vegetariėr zijn dat als serieuze eetoptie gaan overwegen (en bestellen). Dan is het meer een volwaardig en gelijkwaardig gerecht op de kaart ipv die ene verplichte vegetarische optie, omdat anders groepen met een vegetariėr helemaal wegblijven.
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:26:20 #297
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101002657
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:20 schreef AnneX het volgende:
Ha en terug doen van nix doen op een klein pontje: een cruise gemaakt.
Met dit weer lekker uitwaaien voordat er slecht weer loskomt?

Iets voor jullie vakantie? Bluezz
http://www.hollandsewater(...)k-en-everdingen.aspx

Leuk idee, maar juist de weekenden in september dat het pondje vaart zitten bij ons al stampvol gepland met evenementen. ;)
Poef.....gone! ©golfer
pi_101002681
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:26 schreef Vork het volgende:
Als ze het goed doen, dan zou een restaurant eigenlijk een vegetarisch gerecht op het menu moeten hebben staan die aantrekkelijk en lekker genoeg lijkt, dat ook mensen die geen vegetariėr zijn dat als serieuze eetoptie gaan overwegen (en bestellen). Dan is het meer een volwaardig en gelijkwaardig gerecht op de kaart ipv die ene verplichte vegetarische optie, omdat anders groepen met een vegetariėr helemaal wegblijven.
Dat zijn juist ook vaak restaurants waar ik als vleeseter lekker eet.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
pi_101002724
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:23 schreef krakkemieke het volgende:
http://www.eemlijn.nl/
Deze is ook leuk AnneX!
Ziet er goed uit.
Heb je dat al eens gedaan?
Duurt mij al weer te lang, vrees ik / snelle verveelder.
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:29:45 #300
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_101002771
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:26 schreef Vork het volgende:
De jonge sterrenchef Niven Kunz, waar wij binnenkort gaan eten, staat er om bekend dat hij heel veel vegetarische en (streek)groentengerechten verwerkt in z'n kaart.
Binnenkort komt zijn eerste groentenkookboekje ook uit.
http://www.horecaentree.n(...)_eigen_kookboek.html
Poef.....gone! ©golfer
pi_101002802
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:28 schreef AnneX het volgende:

[..]

Ziet er goed uit.
Heb je dat al eens gedaan?
Duurt mij al weer te lang, vrees ik / snelle verveelder.
Mijn moeder geeft het wel eens als cadeau aan een vriendin, dan lunchen ze op het eindpunt. En je kunt bij elke halte gewoon afstappen.
Am I evil? Yes I am!
Am I evil? I am man!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')