abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100966616
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:49 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik denk dat 99% van ons gedrag en dus karakter al bepaald is al voor de geboorte.
Toevallig recent een goed boek over gelezen als je interesse hebt:

[ afbeelding ]
Disagree, je gedachten bepalen alles. Hoe jij je voelt, wat jij doet en hoe je bent.

Om even een tegenhanger te geven;

Lambo of Rekt
pi_100966617
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:50 schreef mr-green het volgende:

[..]

Echt niet heh. Gedrag en karakter wordt gevormd door je omgeving waarin je opgroeit!!!
Combinatie. Aanleg speelt absoluut ook mee (kijk maar naar ADHD, PDD-NOS, autisme etc.), maar je omgeving is absoluut heel erg belangrijk.

Mijn jeugd is enorm fucked up geweest ondanks de liefde en moeite van mijn ouders, en ik draag er een enorme last van mee.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:52:02 #178
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_100966625
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:49 schreef mr-green het volgende:

[..]

Respect dat je nog zo positief in het leven staat :)

Het turning point moet een keer komen ;) En dan heb jij zoveel levenservaring.
Dat is ook waar ik mij aan vasthoud.
Begrijp mij niet verkeerd ik ben niet zielig of iets dergelijks.
Maar het heeft zo ontzettend veel invloed op mijn leven gewoon nog elke dag.

Het is niet zo dat ik elke dag gedeprimeerd op de bank zit.
Ja de laatste week misschien omdat er van alles op mijn bord valt weer :@
Maar over het algemeen ben ik best vrolijk en gezellig :P

quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:49 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Ik heb het niet over dat ik me kan invoelen hoe iemand zich voelt doordat hij misbruikt is en mishandeld wordt. Ik heb het over dat ik weet wat geestelijke impact is en hoe zwaar dat kan zijn.

Opvoeding is niet de enige factor wat geestelijke impact kan opleveren.
Mijn excuses dan heb ik het net of niet goed gelezen of kwam het niet goed door in mijn hoofd. O+
Bipolair is niet zo erg soms.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_100966644
Dat boek wat ik hierboven post is er ook wel 1tje voor jou, insomnia.
Lambo of Rekt
pi_100966647
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Combinatie. Aanleg speelt absoluut ook mee (kijk maar naar ADHD, PDD-NOS, autisme etc.), maar je omgeving is absoluut heel erg belangrijk.

Mijn jeugd is enorm fucked up geweest ondanks de liefde en moeite van mijn ouders, en ik draag er een enorme last van mee.
Aanleg speelt ALTIJD mee, ik heb zelf PDD-NOS, alleen Stokstaart beweert dat je gehele karakter al vastligt voor dat je geboren wordt, wat onzin is.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:53:25 #181
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_100966650
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:51 schreef ToT het volgende:

[..]

Natuurlijk speelt aanleg mee. Maar je wordt gevormd door je omgeving!
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:53:36 #182
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_100966651
het goed nummer :P
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:54:25 #183
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_100966660
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:53 schreef EggsTC het volgende:
Dat boek wat ik hierboven post is er ook wel 1tje voor jou, insomnia.
Ik was er al naar aan het zoeken op internet ^O^
Lees tonnen boeken per jaar. Ook over dit soort dingen.
Dus bedankt !
Misschien. Ergens. Nooit
pi_100966663
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:48 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Dat is knap.
Dat je kan invoelen hoe het moet zijn als je door je eigen moeder misbruikt en mishandeld word.
Want ik wens niemand dat gevoel toe.
Ik moet je zeggen, ken via een vriend van me een Rwandees meisje die inmiddels 14 jaar in Nederland woont. Ze heeft daar tijdens een of andere oorlog haar voltallige familie vermoord zien worden met kapmessen voor haar ogen toen ze 13 was.
Dus echt pa en ma zusjes broertjes neven en nichten de hele pestbende. Allemaal dood.
Zelf verkocht aan mensenhandelaren en via project hier in Nederland gekomen. Die meid werkt keihard, zeikt nooit en staat enorm positief en krachtig in het leven.

Als er nou iemand reden zou hebben om negatief in het leven te staan vanwege meegemaakte ellende zou zij het wel zijn. Toch kiest ze ervoor dat niet te doen.
Het gaat er gewoon puur om of jij het op kunt brengen positief in het leven te staan. Oorzaken en gevolgen zijn bijzaak.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_100966685
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:54 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Ik moet je zeggen, ken via een vriend van me een Rwandees meisje die inmiddels 14 jaar in Nederland woont. Ze heeft daar tijdens een of andere oorlog haar voltallige familie vermoord zien worden met kapmessen voor haar ogen toen ze 13 was.
Dus echt pa en ma zusjes broertjes neven en nichten de hele pestbende. Allemaal dood.
Zelf verkocht aan mensenhandelaren en via project hier in Nederland gekomen. Die meid werkt keihard, zeikt nooit en staat enorm positief en krachtig in het leven.

Als er nou iemand reden zou hebben om negatief in het leven te staan vanwege meegemaakte ellende zou zij het wel zijn. Toch kiest ze ervoor dat niet te doen.
Het gaat er gewoon puur om of jij het op kunt brengen positief in het leven te staan. Oorzaken en gevolgen zijn bijzaak.
Nu spreek je wel je eerdere uitspraak keihard tegen he, met dat boek dat je post.
Lambo of Rekt
pi_100966686
quote:

[..]

Okee ik zeg maar even niets....
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:56:45 #187
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_100966699
quote:

[..]

Tja misschien ben ik dan wel niet zo sterk he ?
Het is niet dat het niet probeer, of er geen fuck voor doe.
Maar ik KAN dat niet.
Ik kan het niet loslaten.

Vooral omdat afgelopen December mijn biologische moeder WEER mijn gezin uit elkaar heeft getrokken. Ik zie mijn broertje en zusje niet meer omdat ze daar komen en zo extreem gemanipuleerd worden door haar.

Ik kom niet los van haar op geen enkele manier.
Het is allemaal niet zo makkelijk zoals je dat nu zegt.
Het is niet even een knopje in je hoofd omzetten en dan BAM het is weg.
Misschien. Ergens. Nooit
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:57:36 #188
258349 mr-green
gewoonomdathetkan
pi_100966715
quote:

[..]

Hele sterke meid maar komt van een andere omgeving en is dus niet te vergelijken met ons.
pi_100966716
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:56 schreef Insomnium het volgende:

Seriously, dat is het wel... lees dat boek maar :) dat is precies waar dat boek over gaat... dat knopje.

Edit; en hoe je dat knopje moet vinden
Lambo of Rekt
pi_100966725
quote:
14s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:53 schreef Trollscience het volgende:

[..]

Aanleg speelt ALTIJD mee, ik heb zelf PDD-NOS, alleen Stokstaart beweert dat je gehele karakter al vastligt voor dat je geboren wordt, wat onzin is.
Als jij een hoogleraar neurobiologie wilt tegenspreken mag je eerst wel met fatsoenlijke argumenten komen.
Disck Swaab is de autoriteit op gebied van hersenonderzoek.
Op vrijdag 18 maart 2011 01:26 [b]schreef Ezio het volgende:[/b]Ik ga nu wel. Kijk uit waar je je staart steekt!
Groetjes, Ezio.
pi_100966733
quote:
13s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:56 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Tja misschien ben ik dan wel niet zo sterk he ?
Het is niet dat het niet probeer, of er geen fuck voor doe.
Maar ik KAN dat niet.
Ik kan het niet loslaten.

Vooral omdat afgelopen December mijn biologische moeder WEER mijn gezin uit elkaar heeft getrokken. Ik zie mijn broertje en zusje niet meer omdat ze daar komen en zo extreem gemanipuleerd worden door haar.

Ik kom niet los van haar op geen enkele manier.
Het is allemaal niet zo makkelijk zoals je dat nu zegt.
Tja ik heb wel vaker dit soort discussies gehad, maar sommige mensen kunnen het gewoon echt niet zien wat voor traumatische impact dingen op mensen kunnen hebben. Bureau slachtofferhulp enzo bestaan ook niet voor niets.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:59:08 #192
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_100966741
quote:
3s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:57 schreef EggsTC het volgende:

[..]

Seriously, dat is het wel... lees dat boek maar :) dat is precies waar dat boek over gaat... dat knopje.
Ik heb jaren in therapie gezeten.
Uit alle macht geprobeerd er vrede mee te krijgen.
Serieus ik heb 20 psychiaters gehad voor allerlei issues dankzij mijn verleden.

En het heeft ook wel iets geholpen.
Maar ik heb nog steeds extreem veel last van sommige dingen.
Bepaalde triggers.
Emoties die ik niet goed beheers of ken.
ect ect ect ect
Misschien. Ergens. Nooit
pi_100966746
Mogguh :O
Door GvsE: "Je bent een geweldig jong!"
pi_100966754
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:58 schreef Stokstaart het volgende:

[..]

Als jij een hoogleraar neurobiologie wilt tegenspreken mag je eerst wel met fatsoenlijke argumenten komen.
Disck Swaab is de autoriteit op gebied van hersenonderzoek.
Welk argument is beter dan ervaring?

[ Bericht 49% gewijzigd door #ANONIEM op 20-08-2011 11:00:04 ]
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 10:59:45 #195
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_100966755
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:59 schreef Jofunu-kun het volgende:
Goedemorgen ! :W
Misschien. Ergens. Nooit
pi_100966764
quote:
:W
pi_100966765
Mja ik denk dat er wel een onderscheid gemaakt moet worden tussen je aangeboren karakter en je persoonlijkheid die je later ontwikkelt.
pi_100966770
quote:
Hee dude! :W
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 11:00:29 #199
347865 Insomnium
Flunitrazepam <3
pi_100966772
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:58 schreef ToT het volgende:

[..]

Tja ik heb wel vaker dit soort discussies gehad, maar sommige mensen kunnen het gewoon echt niet zien wat voor traumatische impact dingen op mensen kunnen hebben. Bureau slachtofferhulp enzo bestaan ook niet voor niets.
Het is niet dat ik hier de zielige bok wil uithangen of iets dergelijks begrijp mij niet verkeerd.
Maar als je nooit in zon soort gelijke situatie hebt gezeten kan je er moeilijk echt een waardeoordeel over geven.
Misschien. Ergens. Nooit
pi_100966776
quote:
2s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 10:59 schreef Insomnium het volgende:

[..]

Ik heb jaren in therapie gezeten.
Uit alle macht geprobeerd er vrede mee te krijgen.
Serieus ik heb 20 psychiaters gehad voor allerlei issues dankzij mijn verleden.

En het heeft ook wel iets geholpen.
Maar ik heb nog steeds extreem veel last van sommige dingen.
Bepaalde triggers.
Emoties die ik niet goed beheers of ken.
ect ect ect ect
Dat is een heel andere tak, psychiaters leren je met je mind om te gaan, althans dat proberen ze. Adyashanti's technieken komen vanuit het boeddhisme (de enige goede religie ter wereld) en laten je zorgen dat je je mind totaal laat vallen.

Ook wel een topic voor jou;
Te veel nadenken - Kracht van het Nu topic #8
Lambo of Rekt
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')