Die momenten zijn amper inderdaad.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:37 schreef EggsTC het volgende:
[..]
En je hebt dus nooit in je leven een moment gehad van "zo, wat is alles toch mooi"?
Eens even met photoshop spelen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:38 schreef Watertornado het volgende:
[..]
[..]
Misschien vanuit de 90 of 100px-versie hem zelf schalen.
[ afbeelding ]
Ik vind de 60 px wel mooier dan je huidige omdat hij minder vaag is maar de tekst is volgelopen, dat is leluk.
Het gaat ook niet om neuken, het gaat erom dat jij bestaat vanwege je snelle zwemmen naar die eicel, in elk geval zijn we allemaal winnaars.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:39 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Nee, maar dat is het hele fucking punt niet.
Neuken kan toch elke malloot? Zelfs die downie kliek neuken wat af in inrichtingen.
Om daar nou enige mate van dankbaarheid voor op te brengen is niet terecht.
Ik snap niet dat er überhaupt dankbaarheid in het spel moet zijn. Je mag blij zijn of van geluk spreken of zo, maar dankbaarheid vind ik in dit geval zoiets vreemds.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:40 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om neuken, het gaat erom dat jij bestaat vanwege je snelle zwemmen naar die eicel, in elk geval zijn we allemaal winnaars.En dat jij de kans daartoe gekregen hebt, misschien is het beter om te zeggen dat je de natuur kan bedanken ipv je ouders.
Wellicht heb je gelijk.
Dat is pretty fucked up ja.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:39 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Die momenten zijn amper inderdaad.
En dan kan je natuurlijk zeggen koester die momenten.
Maar zo simpel werkt dat niet.
En ja ik kan met zekerheid zeggen dat ik al sinds mijn negende van de ene ellendige situatie in de andere val.
Van een mishandelende en misbruik makende moeder tot een alcoholistische zwaar gedeprimeerde vader.
Van mijn broertje en zusje opvoeden tot pure ellende op school omdat ik liever leerde dan dat ik in bomen klom.
Van keihard werken tot alles verliezen dankzij je eigen vader.
Join the fucking club.quote:Al mijn relaties tot op heden zijn stuk gelopen. Drie ervan omdat ze vreemd ging.
En zo zou ik nog wel een tijdje door kunnen gaan.
in zekere zin wel ja. Al ligt eigenlijk alles in de perceptie en mentaliteit van het individu. Want je hebt echt mensen die ogenschijnlijk een zwaar relaxt leven leiden maar toch een trein koppen.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:40 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Het gaat ook niet om neuken, het gaat erom dat jij bestaat vanwege je snelle zwemmen naar die eicel, in elk geval zijn we allemaal winnaars.En dat jij de kans daartoe gekregen hebt, misschien is het beter om te zeggen dat je de natuur kan bedanken ipv je ouders.
Wellicht heb je gelijk.
Dus ik ben ze nergens dankbaar voor.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:43 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Dat is pretty fucked up ja.
[..]
Join the fucking club.
Nu ga je al een stap te diep he, zonder hen was dat "blij zijn" of "van geluk spreken" al helemaal niet meer relevant, je had er gewoon simpel weg niet geweest.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:42 schreef ToT het volgende:
[..]
Ik snap niet dat er überhaupt dankbaarheid in het spel moet zijn. Je mag blij zijn of van geluk spreken of zo, maar dankbaarheid vind ik in dit geval zoiets vreemds.
Dankbaar mag je zijn voor een goede opvoeding of een fijne jeugd, dat je ouders voor je klaarstaan en een luisterend oor hebben enzo, maar dat je verwekt bent zie ik niet als een goede daad of gunst van hen tegenover jou.
Weet je niet lullig bedoeld maar ik denk dat dat het inderdaad is.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:45 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nu ga je al een stap te diep he, zonder hen was dat "blij zijn" of "van geluk spreken" al helemaal niet meer relevant, je had er gewoon simpel weg niet geweest.
En misschien komt het omdat ik wel een vrij fraaie jeugd heb gehad, dat ik er anders tegenaan kijk.
Combinatie van he.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:44 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
in zekere zin wel ja. Al ligt eigenlijk alles in de perceptie en mentaliteit van het individu. Want je hebt echt mensen die ogenschijnlijk een zwaar relaxt leven leiden maar toch een trein koppen.
Maar zijn kinderen volgens jou een product van hun opvoeding of meer een product van het DNA en genenpakket van hun ouders?
Life is what you make it.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:39 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Die momenten zijn amper inderdaad.
En dan kan je natuurlijk zeggen koester die momenten.
Maar zo simpel werkt dat niet.
En ja ik kan met zekerheid zeggen dat ik al sinds mijn negende van de ene ellendige situatie in de andere val.
Van een mishandelende en misbruik makende moeder tot een alcoholistische zwaar gedeprimeerde vader.
Van mijn broertje en zusje opvoeden tot pure ellende op school omdat ik liever leerde dan dat ik in bomen klom.
Van keihard werken tot alles verliezen dankzij je eigen vader.
Al mijn relaties tot op heden zijn stuk gelopen. Drie ervan omdat ze vreemd ging.
En zo zou ik nog wel een tijdje door kunnen gaan.
Oh jawel hoor, ik heb zelf ook mijn issue's maar dat is niet vanwege m'n opvoeding. Maar ik ken wel degelijk geestelijke impact en hoe zwaar dat kan zijn, vanuit welke hoek dan ook.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:46 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Weet je niet lullig bedoeld maar ik denk dat dat het inderdaad is.
Je hebt geen idee wat voor impact zulke dingen kunnen hebben ( Godzijdank )
Yeah.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:46 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Life is what you make it.
[..]
Leven is wel wat jij er van maakt hoor.
Dat is knap.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:47 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Oh jawel hoor, ik heb zelf ook mijn issue's maar dat is niet vanwege m'n opvoeding. Maar ik ken wel degelijk geestelijke impact en hoe zwaar dat kan zijn, vanuit welke hoek dan ook.
Niks te diep gaan. Dankbaar kun je zijn als iemand echt bewust iets voor jou doet. Sommige mensen kiezen voor kinderen, bij anderen is het kind slechts een "ongelukje" omdat moeders zich in een dronken bui in de bosjes achter de disco door 3 kerels liet palen, of misschien zelfs het resultaat van een verkrachting.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:45 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Nu ga je al een stap te diep he, zonder hen was dat "blij zijn" of "van geluk spreken" al helemaal niet meer relevant, je had er gewoon simpel weg niet geweest.
En misschien komt het omdat ik wel een vrij fraaie jeugd heb gehad, dat ik er anders tegenaan kijk.
Ik denk dat 99% van ons gedrag en dus karakter al bepaald is al voor de geboorte.quote:
Respect dat je nog zo positief in het leven staatquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:47 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Yeah.
Dat is een mooi gezegde.
Maar als jij elke keer kan opkrabbelen naar jaren van die ellende, om dan alleen aan de top weer onderuit geschopt te worden dan houd het een keer op he ?
Ik heb het niet over dat ik me kan invoelen hoe iemand zich voelt doordat hij misbruikt is en mishandeld wordt. Ik heb het over dat ik weet wat geestelijke impact is en hoe zwaar dat kan zijn.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:48 schreef Insomnium het volgende:
[..]
Dat is knap.
Dat je kan invoelen hoe het moet zijn als je door je eigen moeder misbruikt en mishandeld word.
Want ik wens niemand dat gevoel toe.
Echt niet heh. Gedrag en karakter wordt gevormd door je omgeving waarin je opgroeit!!!quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik denk dat 99% van ons gedrag en dus karakter al bepaald is al voor de geboorte.
Toevallig recent een goed boek over gelezen als je interesse hebt:
[ afbeelding ]
Lulkoekquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
Ik denk dat 99% van ons gedrag en dus karakter al bepaald is al voor de geboorte.
[ afbeelding ]
Disagree, je gedachten bepalen alles. Hoe jij je voelt, wat jij doet en hoe je bent.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:49 schreef Stokstaart het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Combinatie. Aanleg speelt absoluut ook mee (kijk maar naar ADHD, PDD-NOS, autisme etc.), maar je omgeving is absoluut heel erg belangrijk.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:50 schreef mr-green het volgende:
[..]
Echt niet heh. Gedrag en karakter wordt gevormd door je omgeving waarin je opgroeit!!!
Dat is ook waar ik mij aan vasthoud.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:49 schreef mr-green het volgende:
[..]
Respect dat je nog zo positief in het leven staat
Het turning point moet een keer komenEn dan heb jij zoveel levenservaring.
Mijn excuses dan heb ik het net of niet goed gelezen of kwam het niet goed door in mijn hoofd.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:49 schreef EggsTC het volgende:
[..]
Ik heb het niet over dat ik me kan invoelen hoe iemand zich voelt doordat hij misbruikt is en mishandeld wordt. Ik heb het over dat ik weet wat geestelijke impact is en hoe zwaar dat kan zijn.
Opvoeding is niet de enige factor wat geestelijke impact kan opleveren.
Aanleg speelt ALTIJD mee, ik heb zelf PDD-NOS, alleen Stokstaart beweert dat je gehele karakter al vastligt voor dat je geboren wordt, wat onzin is.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 10:51 schreef ToT het volgende:
[..]
Combinatie. Aanleg speelt absoluut ook mee (kijk maar naar ADHD, PDD-NOS, autisme etc.), maar je omgeving is absoluut heel erg belangrijk.
Mijn jeugd is enorm fucked up geweest ondanks de liefde en moeite van mijn ouders, en ik draag er een enorme last van mee.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |