Ho Ho, het onderzoek toont aan dat er geen significante correlatie isquote:Op maandag 29 augustus 2011 19:44 schreef Re het volgende:
[..]
och, ik ben ook goed in pubmed hoor: 2010 Neurology (maar ach dat is een BigPharma journal natuurlijk):
http://alzheimers.about.c(...)-alzheimers-risk.htm
wil best geloven dat er een goede correlatie is en dat het verder onderzocht mag worden...
maar goed dan blijven er nog tig andere ziektes in mijn rijtje hierboven ...
Nee want stel je voor dat je gewoon met normaal voedsel gros van de kwalen kan voorkomen. Dan heeft bigpharma geen bestaansrecht.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:02 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ho Ho, het onderzoek toont aan dat er geen significante correlatie is
Eeuh, enkel dat jij dat denkt, maakt het nog niet tot de waarheid natuurlijk.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 07:31 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Nee want stel je voor dat je gewoon met normaal voedsel gros van de kwalen kan voorkomen. Dan heeft bigpharma geen bestaansrecht.
Je snapt dat dergelijke onderzoeken doorgestoken kaart is. Sabotage. misleiding en bedrog.
Neurology. 2010 Oct 19;75(16):1408-14.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:02 schreef .SP. het volgende:
[..]
Ho Ho, het onderzoek toont aan dat er geen significante correlatie is
Het staat op papier dus is het waar.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:51 schreef fruityloop het volgende:
[..]
Eeuh, enkel dat jij dat denkt, maakt het nog niet tot de waarheid natuurlijk.Hier hebben we een gedocumenteerd en onderbouwd onderzoek, met heldere conclusies, die je niet eens helemaal in het ongelijk stellen, en dan nog is het niet goed? Volgens mij was jij vroeger zo'n kind dat die ronde blokjes door vierkante gaatjes wilde timmeren, en als dat niet lukte het speelgoed maar door de kamer smeet, of niet?
Ik weet niet of het je ooit door je ouders verteld is, zo niet, dan bij deze een kleine aanvulling op je opvoeding: Jij hebt niet altijd gelijk, en soms weten andere mensen ergens meer van af dan jij.
Zie hoe makkelijk iets over het hoofd wordt gezien. En dat menig arts zijn mening/advies baseert op oude meuk.quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:57 schreef Re het volgende:
[..]
Neurology. 2010 Oct 19;75(16):1408-14.
die wel, en die is uit 2010, de jouwe uit 2006
De conclusie is echter niet zo heel hard: "The tHcy-AD link may be partly explained by serum holoTC. The role of holoTC in AD should be further investigated."quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 08:57 schreef Re het volgende:
[..]
Neurology. 2010 Oct 19;75(16):1408-14.
die wel, en die is uit 2010, de jouwe uit 2006
Goh verrassend.quote:Controle op wetenschap faalt
De affaire rond de frauderende hoogleraar Diederik Alexander Stapel toont aan dat de Nederlandse academische wereld niet of nauwelijks controleert of wetenschappelijk gepresenteerde onderzoeken feitelijk juist zijn.
bron
Noem het rustig misdadig.quote:Wetenschappelijke fraude komt vaker voor
De - kennelijke - wetenschappelijke fraude van de Tilburgse hoogleraar sociale psychologie Diederik Stapel is geen op zichzelf staand incident. Er is wel meer mis in de wetenschappelijke wereld, zegt de Groninger psycholoog Maarten Derksen. "Wetenschappelijke fraude klinkt heel sensationeel. Ik zou het erg jammer vinden als deze zaak wordt afgedaan als een uitzondering. We kunnen niet collectief onze handen schoon wassen, er zijn wel meer dingen die fout zijn."
bron
je weet waar meneer Stapel onderzoek naar deed...quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Goh verrassend.
Nederlandse wetenschappers zijn doortrapt . Niks incidenten. Het is juist een incident dat een Nederlandse wetenschappers wel integer te werk gaat.
Ha, zie je wel
[..]
Noem het rustig misdadig.
Uit je bron:quote:Op vrijdag 9 september 2011 22:18 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Goh verrassend.
Nederlandse wetenschappers zijn doortrapt . Niks incidenten. Het is juist een incident dat een Nederlandse wetenschappers wel integer te werk gaat.
Ha, zie je wel
[..]
Noem het rustig misdadig.
Zie aldaar: falsificatie, het zelfcorrigerende mechanisme van wetenschap.quote:De fraude kwam aan het licht doordat zijn bevindingen sterk afweken van die van andere onderzoekers.
vleesetenquote:Op vrijdag 9 september 2011 23:27 schreef Re het volgende:
[..]
je weet waar meneer Stapel onderzoek naar deed...
Denk je nu werkelijk dat dat functioneert?!quote:Op vrijdag 9 september 2011 23:55 schreef Gray het volgende:
[..]
Uit je bron:
[..]
Zie aldaar: falsificatie, het zelfcorrigerende mechanisme van wetenschap.
Je komt zelf met een voorbeeld waar het gewerkt heeftquote:Op zaterdag 10 september 2011 10:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat dat functioneert?!
Sinds wanneer hecht jij enige waarde aan krantenkoppen?quote:En vandaar dat de Trouw komt met dit is geen incident. En de kop van de telegraaf geen controle op wetenschap.
Niet dus, gezien je eigen voorbeeld.quote:falsificatie is een loze term.
Het is wel zo dat Nederland bij buitenlandse wetenschappers gezien wordt als een minder prettig wetenschappelijk klimaat om in te werken. Dat is echter iets totaal anders dan wantrouwen naar de Nederlandse wetenschappers... Dat is in ieder geval binnen mijn veld echt niet het geval.quote:Door die Stapel is Nederlandsche wetenschap een lekkere knauw gehad. En terecht dat buitenlandse wetenschappers Nederlandse wetenschappers wantrouwen.
Ibuprofen? Ja, dat ken ik wel. Zelf gebruik ik het niet omdat mijn maag daar te gevoelig voor is. Ik draai beter op aspirine, maar vooral paracetamol. Wat je beschrijft is een bijwerking, dan heb je of te veel ingenomen, of je bent te gevoelig voor de ibu. Het verwijdt onder andere bloedvaten en verdunt het bloed, dus dat verklaart het lichte gevoel in je hoofd. Neem het voortaan in met water en wat eten van tevoren. Geen melkproducten of grapefruit(sap)!quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:41 schreef dadgad het volgende:
Ik kan me maar nooit interesseren voor het Big Pharma onderwerp eigenlijk. Is het omdat ik gewoon altijd kerngezond en nooit ziek ben?
Gray, ken jij die pijnstillers Sarixell van Bauer(met illuminatie-tekens, dat bedrijf schijnt ook met de nazi's te hebben gehandeld) ibuproffenatrium? Ik had er laatst 2 genomen en ik werd er zo stoned als een garnaal van. Best chill. Ik nam er toen nog 2, maar dat ging niet helemaal goed. Ik voelde me ontzettend chemisch van binnen en misselijk etc.
Zoals hekkie al aanwees, gaf je zelf voorbeelden via je bron die laten zien dat het wel degelijk functioneert. Beter je eigen bronnen lezen Biekje.quote:Op zaterdag 10 september 2011 10:59 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Denk je nu werkelijk dat dat functioneert?!
En vandaar dat de Trouw komt met dit is geen incident. En de kop van de telegraaf geen controle op wetenschap.
falsificatie is een loze term.
Door die Stapel is Nederlandsche wetenschap een lekkere knauw gehad. En terecht dat buitenlandse wetenschappers Nederlandse wetenschappers wantrouwen.
Ja ik nam het met water op lege maag, vanwege snerende koppijn. Dus helemaal stoned. Daarna gegeten bij ouders, flink wat wijn en toen nog 2 en toen ging het mis!quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:31 schreef Gray het volgende:
[..]
Ibuprofen? Ja, dat ken ik wel. Zelf gebruik ik het niet omdat mijn maag daar te gevoelig voor is. Ik draai beter op aspirine, maar vooral paracetamol. Wat je beschrijft is een bijwerking, dan heb je of te veel ingenomen, of je bent te gevoelig voor de ibu. Het verwijdt onder andere bloedvaten en verdunt het bloed, dus dat verklaart het lichte gevoel in je hoofd. Neem het voortaan in met water en wat eten van tevoren. Geen melkproducten of grapefruit(sap)!
[..]
Zoals hekkie al aanwees, gaf je zelf voorbeelden via je bron die laten zien dat het wel degelijk functioneert. Beter je eigen bronnen lezen Biekje.
Maar niemand vraagt zich af waarom men het (bijna) dagelijks slikt?quote:Op zaterdag 10 september 2011 15:31 schreef Gray het volgende:
[..]
Ibuprofen? Ja, dat ken ik wel. Zelf gebruik ik het niet omdat mijn maag daar te gevoelig voor is. Ik draai beter op aspirine, maar vooral paracetamol. Wat je beschrijft is een bijwerking, dan heb je of te veel ingenomen, of je bent te gevoelig voor de ibu. Het verwijdt onder andere bloedvaten en verdunt het bloed, dus dat verklaart het lichte gevoel in je hoofd. Neem het voortaan in met water en wat eten van tevoren. Geen melkproducten of grapefruit(sap)!
Weg met je generalisatie vieze stinkerd: ). Ik gebruik zéér zelden enige vorm van medicatie. Dit was een uitzondering. Ik was bij mijn stervende oma op bezoek en die snerende koppijn kwam gewoon even niet van pas.quote:Op zaterdag 10 september 2011 16:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar niemand vraagt zich af waarom men het (bijna) dagelijks slikt?
Dat soort dingen met alcohol combineren is sowieso nogal dom hequote:Op zaterdag 10 september 2011 16:52 schreef dadgad het volgende:
[..]
Ja ik nam het met water op lege maag, vanwege snerende koppijn. Dus helemaal stoned. Daarna gegeten bij ouders, flink wat wijn en toen nog 2 en toen ging het mis!
Toon eerst maar eens aan dat dat het geval is. Ik denk niet dat je dat kan, omdat het niet het geval is.quote:Op zaterdag 10 september 2011 16:57 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Maar niemand vraagt zich af waarom men het (bijna) dagelijks slikt?
Misschien wel ja. Maar al bij al was het een leuke avond. Die laatste 2 had ik beter kunnen weglaten. Ik heb bijna 3 uur over de wandeling naar huis gedaan. Totaal verdwaald enzo, maar goed.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:10 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
Dat soort dingen met alcohol combineren is sowieso nogal dom heAl helemaal als die eerste op een nuchtere maag waren.
Het is geen generalisatie. Er zijn massas die dagelijks meerdere aspirientjes slikken. Ik gebruikte men en niet jij.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:02 schreef dadgad het volgende:
[..]
Weg met je generalisatie vieze stinkerd: ). Ik gebruik zéér zelden enige vorm van medicatie. Dit was een uitzondering. Ik was bij mijn stervende oma op bezoek en die snerende koppijn kwam gewoon even niet van pas.
Klopt er zijn wel mensen die die zooi dagelijks gebruiken. Best zinloos, het lichaam lost het, als je geduld hebt vanzelf wel op. Misschien hebben ze zoveel hoofdpijn omdat ze teveel denken. (aan onzinnige dingen)quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is geen generalisatie. Er zijn massas die dagelijks meerdere aspirientjes slikken. Ik gebruikte men en niet jij.
Natuurlijk is op een dergelijk moment geoorloofd om een aspirientje te slikken.
Waar ik op doel is, diegene die structureel aspirientjes slikken niet achter probleem aangaan waarom ze hoofdpijn of iets dergelijks hebben.
Men is een generalisatie naar bijna iedereen/de meerderheid etc. Dus ja, je was aan het generaliseren.quote:Op zaterdag 10 september 2011 17:23 schreef Lambiekje het volgende:
[..]
Het is geen generalisatie. Er zijn massas die dagelijks meerdere aspirientjes slikken. Ik gebruikte men en niet jij.
Natuurlijk is op een dergelijk moment geoorloofd om een aspirientje te slikken.
Waar ik op doel is, diegene die structureel aspirientjes slikken niet achter probleem aangaan waarom ze hoofdpijn of iets dergelijks hebben.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |