abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:04:22 #76
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_103409175
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 07:17 schreef Martieh het volgende:
Zoek eens op ''Sarah, there’s a government inside the government, and I don’t control it.''
118 miljoen hits...

Deze speech geeft me nog steeds kippenvel:

in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 10:08:21 #77
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_103409222
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 07:52 schreef MisterSqueaky het volgende:

[..]

Goede vraag voor wat zelfreflectie inderdaad. Jij gelooft immers dat wezens die interstellaire afstanden kunnen afleggen in scheepjes ter grootte van een vliegende schotel desondanks zo primitief zijn dat wij ze af en toe zouden kunnen waarnemen ;)
En nooit zijn er duidelijke foto of videos, het is altijd vaag, onscherp, bewogen,
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:25:09 #78
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103410424
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 10:08 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

En nooit zijn er duidelijke foto of videos, het is altijd vaag, onscherp, bewogen,
Want jij loopt altijd met een complete 35mm camera inclusief stellers en een tripod rond? :) Ik wil niet agressief over komen of je aanvallen, maar probeer eens met je telefoon of zelfs een handycam een vogel(tje)in vlucht te filmen, zo vanuit de losse pols. Dat is al niet makkelijk, soms zelfs zo goed als onmogelijk, om scherp te krijgen. Daarbovenop hebben de meeste camera's moeite om scherp te stellen op een object in de open lucht, vooral als je dat object probeert te volgen in je excitement en steeds je zoeker uit springt :Y .
Interessanter zijn dan bijvoorbeeld opnames van militaire FLIR-camera's, radarbeelden , wetenschappelijke observaties en misschien zelfs the occasional (mét stellers en tripod!) camera's van nieuwsteams die wat raars op pikken.

Nota bene: ook ik zeg, d'r is een hoop nepperij en zwendel. Dat zit nou eenmaal in de aard van het beestje. Hoaxes moet je laten voor wat ze zijn: oplichterij, en lekker links laten liggen. Ik zou persoonlijk ook geen nepvissen gaan filmen en het dan uitbrengen onder het mom van "omfg nieuwe levensvormen op de bodem van de oceaan!". :')
Maar, ik dwaal af zoals een UFO dat doet in de lens van de hillbilly z'n camera. Er zijn betere argumenten dan 'alle beelden zijn zo jittery'. Ik twijfel toch ook niet aan het bestaan van hooligans omdat de filmpjes op youtube allemaal vaag, onscherp en bewogen zijn? :) (okay, slecht voorbeeld, ik weet het. Maar 'tis grappig verdomme! :( )

[ Bericht 4% gewijzigd door Yogaflame op 22-10-2011 11:29:19 (OMFG nederlands are moeilijk) ]
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:27:59 #79
45206 Pietverdriet
pi_103410475
Huil huil huil
De opnames van 9/11 in NY waren anders prima.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:30:15 #80
309673 Yogaflame
Haters gaan Haten
pi_103410508
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Huil huil huil
De opnames van 9/11 in NY waren anders prima.
Beetje kinderachtig dat je dan weer met iets als 'huil huil huil' moet komen. Daar ga ik niet mee in discussie. :W
Don't sweat the petty things and don't pet the sweaty things.
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 11:38:54 #81
45206 Pietverdriet
pi_103410696
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:30 schreef Yogaflame het volgende:

[..]

Beetje kinderachtig dat je dan weer met iets als 'huil huil huil' moet komen. Daar ga ik niet mee in discussie. :W
Ik vatte je post samen, dat is namelijk gehuil over onzin. Overal lopen mensen rond met super cameras en weten er mee on te gaan, maar het zijn altijd de opnames van de alien ruimteschepen die niet meer dan een paar vlekken zijn. Overal ter wereld zitten er mensen met telescopen die opnames maken van sterren, supernovas, het internationale ruimtestation, de spaceshuttle. Mensen met telelenzen fotograferen petabytes aan vogels.
Maar nooit eens een gestoken scherpe foto van mork van ork...

Oh, en ja, ik loop meermaals per week rond met een dslr met een 400 mm tele.
pi_103410877
quote:

[..]

Dat zou dan eigenlijk wel weer een pro-argument kunnen zijn: de schepen hebben gewoon geavanceerde technologie die filmen bijna onmogelijk maakt. Een soort cloaking, die om vreemde redenen niet goed werkt op het primitieve en inferieure waarnemingssysteem dat wij ogen noemen.

Maar goed, laten we het eens stap voor stap bekijken.

1.) Aanname: er zijn buitenaardse wezens.
Dat kan. Het universum is groot, sterren en planeten genoeg en denken dat er alleen op aarde leven is wellicht zelfs naïef.

2) Aanname: sommige buitenaardse wezens kunnen interstellair reizen
Ook dat kan. Als er buitenaards leven is hoeft dat natuurlijk niet allemaal primitiever te zijn dan wij mensen. Misschien hebben ze warpdrives, hyperdrives, teleporters of iets waar zelfs onze beste sf schrijvers nog niet aan gedacht hebben. Misschien zijn ze zelf onstoffelijk en hebben ze niet eens techniek nodig. Of misschien worden ze allemaal gemiddeld een miljard jaar oud en is een tripje van een paar duizend jaar voor hen net zoiets als een tripje Amsterdam- New York voor ons.

3) Aanname: sommige buitenaardse wezens komen hier op aarde
Zou... kunnen. Al wat minder waarschijnlijk, gezien de grootte van het heelal, maar het kan.

4) Soms zien mensen dat
Zou.. kunnen. Op basis van het aantal waarnemingen is het "ze worden een miljard jaar oud" scenario wat minder waarschijnlijk dan het "ze kunnen heel snel reizen" - tenzij iedereen hetzelfde schip ziet of we een populaire milleniatochtjes bestemming zijn natuurlijk. En dat je hightech schepen kan ontwerpen betekent niet per se dat je ook cloaking devices enzo bezit. Dus als ze er zijn zouden we ze misschien wel eens kunnen zien.

5) De aliens vliegen in schepen die qua technologie best wel lijken op dingen die wij zelf maken, zoals de bekende vliegende schotels. Die ook nog eens door gevechtsvliegtuigen neergehaald kunnen worden of weleens neerstorten.

Tsja. Dat wordt al wat minder geloofwaardig. Een F16 tegen een interstellair schip dat ook nog kan functioneren in onze dampkring ? Dat schip kan tegen interstellair stof dat met relativistische snelheid tegen de romp botst - maar niet tegen kogels en raketten ?

TS.. hoe kan dit ?
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 12:22:53 #83
154417 Mederiacvm
Wie sjoon ôs Limburg is.......
pi_103411652
[offtopic]Interessant onderwerp, absoluut.

Maar waarom staat dit in nws en niet in tru?[/offtopic]
The chances of anything coming from Mars are a million to one, they say.
The chances of anything coming from Mars are a million to one............. but still, they come.
pi_103419363
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik vatte je post samen, dat is namelijk gehuil over onzin. Overal lopen mensen rond met super cameras en weten er mee on te gaan, maar het zijn altijd de opnames van de alien ruimteschepen die niet meer dan een paar vlekken zijn. Overal ter wereld zitten er mensen met telescopen die opnames maken van sterren, supernovas, het internationale ruimtestation, de spaceshuttle. Mensen met telelenzen fotograferen petabytes aan vogels.

Dus deze bezoekers nemen de moeite dan maar zelf met een tastbaar bewijs te komen,
en zetten speciaal voor ons een mooi stempeltje in t graan.
Zoals een hond wel ziet dat er een briefje aan het hondehok hangt, maar t zegt m niks.
zelfs als t geschreven is op het karton van de brokjesdoos ,
heeft het iets langer zijn belangstelling, maar de boodschap ontgaat hem.
uiteindelijk lukt altijd alles
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:31:56 #85
28585 Dhalsim
Paradigm shift
pi_103419369
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 12:22 schreef Mederiacvm het volgende:
[offtopic]Interessant onderwerp, absoluut.

Maar waarom staat dit in nws en niet in tru?[/offtopic]
Lijkt me logisch toch? Het topic gaat over officiële berichtgeving en overheidsbeleid met betrekking tot een controversieel onderwerp. Als overheden dossiers vrijgeven over onderwerpen die tot voor kort officieel werden gesteld niet te bestaan dan is dat nogal nieuws.
in moments of temporary stillness we can see our chaos in motion
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 16:35:06 #86
45206 Pietverdriet
pi_103419473
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:31 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

Dus deze bezoekers nemen de moeite dan maar zelf met een tastbaar bewijs te komen,
Zoals een hond wel ziet dat er een briefje aan het hondehok hangt, maar t zegt m niks.
Oh, dus graanfiguren zijn boodschappen van aliens?
En dan gek vinden dat mensen als jij niet serieus gevonden worden...
pi_103419599
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:35 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Nee, VOOR aliens. Heb je de Dr Who aflevering "let's kill Hitler" niet gezien ?
pi_103420010
quote:

[..]

De kwestie met de graancirkels was toch het feit dat die hele mooie ,
gecompliceerde graancirkels helemaal niet na te maken waren , dus al helemaal niet in de korte tijd dat even niemand keek over dat veldje? ??
of loop ik achter?
uiteindelijk lukt altijd alles
pi_103421184
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:51 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

gecompliceerde graancirkels helemaal niet na te maken waren , dus al helemaal niet in de korte tijd dat even niemand keek over dat veldje? ??
of loop ik achter?
ik denk het. ik heb wel eens een documentaire gezien waarin men zo een cirkel namaakte.

[ Bericht 0% gewijzigd door attila_de_hun op 22-10-2011 17:38:29 ]
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:36:42 #90
298713 SemperSenseo
Een geniale ramp
pi_103421466
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:31 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

Subliem geanalyseerd :Y
"Two things are infinite: the universe and human stupidity; and I'm not sure about the universe." - Albert Einstein (1879 - 1955)
"A fool thinks himself to be wise, but a wise man knows himself to be a fool." - William Shakespeare (1564 - 1616)
  zaterdag 22 oktober 2011 @ 17:38:15 #91
45206 Pietverdriet
pi_103421516
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 16:51 schreef eigendeegcookie het volgende:

[..]

of loop ik achter?
Sure joh, graancirkels worden door aliens gemaakt, wat jij wil.
pi_103437489
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 06:45 schreef WAHRHEIT het volgende:

[..]

Ik heb deze exacte phrase gegoogled, maar de enige bron is ... dit topic. Heb je een andere bron anders dan een verwijzing naar het boek of een exact citaat ?
Goeie vraag. Als ik nu eens goed zoek dan vind ik het zo ook niet terug en er schijnen veel mensen op zoek te zijn naar dit exacte citaat. Mocht ik het filmpje weer tegenkomen waarin dit beweerd wordt, dan post ik het hier.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103437579
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 06:06 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Dit onderwerp trekt idd een bepaald type mensen aan.
Ja, vooral aluminiumhoedjes zoals ik en vooringenomen mensen die denken slimmer te zijn en daarom de discussie niet hoeven aan te gaan omdat ze zogenaamd toch wel gelijk hebben. Mijn doel is om de discussie op neutraler terrein plaats te laten vinden, want er is voldoende bewijs om dit onderwerp serieuzer te nemen.
pi_103437632
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 oktober 2011 14:29 schreef -Strawberry- het volgende:
Beetje verwarrend, de term UFO's als aanduiding voor ruimteschepen.
Iets waar ook dankbaar gebruik van gemaakt wordt door de debunkers die graag woordspelletjes vinden :)
pi_103437947
quote:

[..]

Een duidelijk ruimteschip? Nee! Maar wel eigenschappen die we wetenschappelijk hebben geanalyseerd en die bewijzen dat het geen natuurlijk fenomeen is. Het licht is geanalyseerd en is waarschijnlijk een plasma dat alleen bijeen kan worden gehouden door een sterk magnetisch veld, het licht kan vanuit stilstand tot 8km/s versnellen, de lichten worden op radar waargenomen en als laatste melden inwoners uit Hessdalen sightings van overduidelijke vliegende schotel-achtige schepen in de lucht boven de snelweg bijvoorbeeld.

Sluitend bewijs? Nee. Reden om het UFO fenomeen serieuzer te nemen? Ja, zeker met de Disclosure Project in het achterhoofd.

Hessdalen - het best wetenschappelijk onderzochte UFO fenomeen
pi_103438271
quote:
1s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:38 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Hier nog een hele leuke foto, gemaakt door een vliegtuig dat het land in kaart moest brengen:

Deze foto staat voorop het COMETA rapport:

On Friday July 16, 1999 an important document was published in France entitled "UFOs and Defense: What must we be prepared for?" ("Les Ovni Et La Défense: A quoi doit-on se préparer?"). This ninety-page report is the result of an in-depth evaluation of the UFO problem, covering many aspects of the subject, especially questions of national defense.

The study was carried out over several years by an independent group of former "auditors" at the Institute of Advanced Studies for National Defense, or IHEDN, and by qualified experts from various fields. Before its public release, it has been sent to French President Jacques Chirac and to Prime Minister Lionel Jospin.

The report is prefaced by General Bernard Norlain of the Air Force, former Director of IHEDN, and it begins with a preamble by André Lebeau, former President of the National Center for Space Studies (Centre National D’études Spatiales), or CNES, the French equivalent of NASA. The group itself, collective author of the report, is an association of experts, many of whom are or have been auditors of IHEDN, and it is presided over by General Denis Letty of the Air Force, former auditor (FA) of IHEDN.

Its name "COMETA" stands for "Committee for in-depth studies." A non-exhaustive list of members is given at the beginning which is quite impressive. It includes:

General Bruno Lemoine, of the Air Force (FA of IHEDN).
Admiral Marc Merlo, (FA of IHEDN).
Michel Algrin, Doctor in Political Sciences, attorney at law (FA of IHEDN).
General Pierre Bescond, engineer for armaments (FA of IHEDN).
Denis Blancher, Chief National Police superintendent at the Ministry of the Interior.
Christian Marchal, chief engineer of the national Corps des Mines and Research Director at the National Office of Aeronautical Research (ONERA).
General Alain Orszag, Ph.D. in physics, armaments engineer.

http://wiki.razing.net/ufologie.net/htm/cometa.htm

Zoals je ziet een lijst met heel veel domme mensen zonder diploma's of enige geloofwaardigheid ;)
pi_103438479
quote:
3s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 11:47 schreef MisterSqueaky het volgende:

5) De aliens vliegen in schepen die qua technologie best wel lijken op dingen die wij zelf maken, zoals de bekende vliegende schotels. Die ook nog eens door gevechtsvliegtuigen neergehaald kunnen worden of weleens neerstorten.

Tsja. Dat wordt al wat minder geloofwaardig. Een F16 tegen een interstellair schip dat ook nog kan functioneren in onze dampkring ? Dat schip kan tegen interstellair stof dat met relativistische snelheid tegen de romp botst - maar niet tegen kogels en raketten ?

TS.. hoe kan dit ?
In een aflevering van Through the Wormhole werd de Warpdrive behandeld die in theorie te bouwen is voor ons. De warpdrive buigt de ruimte om het schip heen, dat is het enige dat ik zo weet. Voor de rest is het in mijn ogen verstandig om niet teveel onze technologie en kennis te vergelijken met een samenleving die misschien al miljoenen jaren verder is.

Veel mensen zeggen dat het universum zo groot is en dat ze ons nooit zullen vinden. Maar een paar honderd jaar geleden was de aarde ook werkelijk enorm en te groot om voor 1 enkel mens te bereizen. Over tien jaar vliegen we in een paar uur de wereld rond als toerist zijnde.

En ik heb nog nooit iets gehoord over een gevechtsvliegtuig die een vliegende schotel neergeschoten zou hebben.
pi_103438784
quote:

[..]

Heel moeilijk te geloven idd maar toch zijn er wetenschappelijke aanwijzingen dat niet alle graancirkels (met name de complexere met verborgen boodschappen in bijv. ASCII taal) niet door mensen gemaakt zijn. En vreemd genoeg heeft het Engelse leger ook een behoorlijke interesse in die domme graancirkels. Hun helikopters worden regelmatig gespot boven graancirkels.
pi_103438823
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 17:27 schreef attila_de_hun het volgende:

[..]

ik denk het. ik heb wel eens een documentaire gezien waarin men zo een cirkel namaakte.
Sommige cirkels zijn door mensen gemaakt, maar bij andere lijkt dat vrijwel onmogelijk.
pi_103439028
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 oktober 2011 07:35 schreef SemperSenseo het volgende:

[..]

Tja, iedere bioloog die dit serieus zou nemen kan maar een conclusie trekken als ze die grey mannetjes, die 'aliens', zouden moeten determineren: ze zijn verwant aan ons, die aliens zijn aardlingen. Ja ja, dat is een bombshell, maar dat is de meest logische gevolgtrekking.
Is die conclusie niet ietwat voorbarig als we niets afweten van de evolutie van leven op andere planeten?

quote:
Ik denk persoonlijk dat die aliens nepcreaties zijn die uit het menselijk brein zijn gesproten door iemand met een gebrek aan fantasie en dat het idee z´n eigen leven is gaan leiden. Probleem met dit soort mensen die dit verzinnen is dat ze te veel lijden aan wat we noemen antropomorfisme. Je ziet dat ook altijd bij ´alien´ creaties in series als Star Trek.
Dat van zijn eigen leven leiden vind ik geen sterk argument. Waarom worden er door abductees dan geen Klingons, Wookies en Jabba The Huts gemeld? Vanwaar steeds die greys?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')