abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100988460
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Nieuwsgierigheid is de drijfveer van de geestelijke evolutie. Het lijkt me daarom zeer waarschijnlijk dat geavanceerde wezens ook nieuwsgierig zijn.
Daar heb je wel gelijk in. Toch moet je oppassen om niet alles vanuit een menselijk standpunt te bekijken, want dat zijn aliens nu eenmaal niet. Stel nou dat er geen mensen waren en een ander dier geëvolueerd was tot intelligent leven. Zouden ze dan op precies dezelfde manier leven als wij dat nu doen.
ROBODEMONS..................|:(
pi_100990190
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 17:10 schreef aequus het volgende:

[..]

Je zou dit met de aarde kunnen vergelijken toen amerika ontdekt werd en de indianen aliens waren, de mensheid is dom.
Eerder het omgekeerde: de spanjaarden waren in dat geval de aliens. De indianen zagen hen in eerste instantie voor gezanten van de goden aan. Pas toen ze vooral in het goud geinteresseerd bleken te zijn en letterlijk zonder pardon over lijken gingen om dat in hun bezit te krijgen, begonnen de indianen zich af te vragen of dit nu wel echt van hun goden was, of niet. Toch is er een verschil: als we de aanwijzingen mogen geloven, worden we al tijden bezocht. Een "first contact" is er echter nog niet geweest, laat staan een kolonisatie. De spanjaarden begonnen daar vrijwel direct mee, nadat ze in Amerika aangeland waren.
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_100992862
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 00:42 schreef Morrigan het volgende:

[..]
Stel nou dat er geen mensen waren en een ander dier geëvolueerd was tot intelligent leven.
Ik denk dat we dat wel ongeveer kunnen verwachten. Ik bedoel dat 'zij' er grotendeels zo uitzien maar daarnaast zullen er ook wel mensachtige zijn in alle variaties die mogelijk zijn.

Als je alleen al hier op aarde kijkt hoe groot de diversiteit aan leven is, en van vele soorten hebben wij nog niet eens weet. Het wemelt 'daar boven' gewoon van leven daar kunnen we ons geen voorstelling van maken..

Het zou inderdaad best een kwestie van tijd kunnen zijn voordat zelf organiserend leven tot zelfbewustzijn komt. In dat geval zijn ze er in wellicht alle vormen. Het al wat is bestaat namelijk al poosje. :)
"We must assume behind this force the existense of a conscious and intelligent mind. This mind is the matrix of all matter."
~Max Planck
pi_100996578
Als ze ons wouden vernietigen hadden ze dat allang gedaan. De overheden willen ons angst inboezemen en dat alleen maar omdat ze totale controle willen ze zijn op weg naar de NWO
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:01:23 #55
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101001624
quote:
10s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 22:08 schreef SpecialK het volgende:
Dat is voor een dergelijke beschaving geen moeite om dat te repliceren met machines. Besef dat je het hebt over een volk dat FTL technologie bezit, he.

FTL technologie die ze gaan inzetten om een miezerig planeetje aan de rand van het melkwegstelsel in de pan te hakken. :')

Don't flatter yourself.
Dat doe jij wel :')
Wie heeft het over "in de pan hakken" ?
& die miezerige planeet kon wel eens de enige in 30 sprongen afstand zijn ... & dus zeer geschikt als outpost, tussenstation, kolonie etc. Die miezerige kale apen die daar rond wandelen moeten alleen even geruimd worden.

Ik overschat daarmee niet de mens of enig belang. JIJ onderschat echter het belang van deze planeet.

Of dat volk FTL technologie bezit (teveel Battlestar Galactica gekeken ? Wat zochten die ook al weer ? :D ) is alles behalve zeker. Misschien hebben ze er wel 300 jaar over gedaan om hier te komen.
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:16:36 #56
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101002261
Een scenario als in Independence day (deel 2 komt overigens in ... 2013 :Y) ) is geheel niet ondenkbaar.

Dat we dan met F16s & F14s e.d. ook maar een deuk in een UFO krijgen & iemand even in een ochtendje hun computer systeem hacked ... is dat dan weer wel (ondenkbaar/onmogelijk). :P

In zo'n geval is het gewoon over & uit. ;)
The truth may be out there, but the lies are in your head.
pi_101002447
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:58 schreef Rens86 het volgende:

[..]

Je doet jezelf tekort. Wij zijn heel boeiend, je hebt het alleen nog niet ontdekt.
En jij bent arrogant en hebt nog steeds een wereldbeeld dat uitgaat van de mens als spil van de schepping...
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 08:56:53 #58
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101073817
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:31 schreef Rens86 het volgende:
Dat is de keuze tussen angst en liefde (of voor degene die dat te zweverig vinden, zo je wil optimisme).

Zo nu ga ik even lezen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:13:23 #59
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101074087
Het kan volgens mij alle kanten op gaan. Eventuele aliens kunnen overlopen van liefde en zorgzaamheid, een planeet vol met moederkloeken die niets liever zouden willen dan ons helpen op te groeien of een extreem xenofobisch geheel die zover zijn gekomen door alles kapot te maken die in hun weg zouden kunnen komen. Ze hebben ons inderdaad waarschijnlijk niet nodig voor [wat dan ook], wat specialk zegt, als je sneller dan het licht kan reizen, interdimensionaal kan bewegen is het best aannemelijk dat ze ook wel zelfreplicerende zooi hebben om dingen te maken, zelf op quantumniveau objecten/voedsel te creëeren, nanobot-achtige technologie om zaken te maken etc. Slaven hebben ze niet nodig, voedsel hebben ze niet nodig, waarschijnlijk hebben ze nog niet eens lebensraum nodig.

Want uiteindelijk zijn wij maar dit

in een zee van dit

http://nl.wikipedia.org/wiki/Hubble_Ultra_Deep_Field
Vrijheid
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:21:26 #60
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101074212
Dus als er buitenaardse wezens op bezoek komen voor welke reden dan ook kan je ze het beste beoordelen op hetgeen wat ze doen. Ik zou me in ieder geval kunnen voorstellen dat wij als levensvorm niet bij het handje genomen moeten worden want dan betrekt het helpende volk zich direct in ons lot en zijn ze verantwoordelijk voor onze doen en laten. Wat dan eventueel begint als 'hulp' zal eindigen in een (in het beste geval) goedwillende dictatorschap en dan ontgroeien we nooit onze kleutertijd.

Ik zou enigszins wantrouwend zijn als eventuele Buitenaardse wezens zijn zoals http://federationoflightc(...)-quincy-channelings/ bijvoorbeeld.
Vrijheid
  dinsdag 23 augustus 2011 @ 09:42:44 #61
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_101074621
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:01 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Dat doe jij wel :')
Wat doe ik wel? :')

quote:
Wie heeft het over "in de pan hakken" ?
De TS. Daar gaat dit hele topic over. Wakker worden.

quote:
& die miezerige planeet kon wel eens de enige in 30 sprongen afstand zijn ... & dus zeer geschikt als outpost, tussenstation, kolonie etc. Die miezerige kale apen die daar rond wandelen moeten alleen even geruimd worden.
Wat doet een volk dat FTL technologie heeft met een planeet :') of outposts überhaupt. :') Leg mij eens het nut uit

quote:
Ik overschat daarmee niet de mens of enig belang. JIJ onderschat echter het belang van deze planeet.

Of dat volk FTL technologie bezit (teveel Battlestar Galactica gekeken ? Wat zochten die ook al weer ? :D ) is alles behalve zeker. Misschien hebben ze er wel 300 jaar over gedaan om hier te komen.
1. Ik heb die show nog nooit gezien.
2. Mijn hele punt is dat aliens die ons kunnen bereiken/vinden (besef even hoe moeilijk dat is in dit gigantische universum) zo veel verder zijn qua technologie dat het hele oorlog voeren en outposts hebben totaal niet interessant is.
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_101077502
Komen we wederom uit bij de vragen die al zo lang worden gesteld:
-Heeft de Amerikaanse regering/Nasa inmiddels bewijs van het bestaan van buitenaards leven?
-Wanneer komt het eerste contact?
-Of wordt er iets totaal anders verhuld rondom die alien samenzwering? Het is natuurlijk wel een fantastische dekmantel.

Tot dan blijven we speculeren todat we een ons wegen. Wel valt het me op dat er meer mogelijke buitenaardse berichten in mainstream media worden geventileerd. Ook dit kan je op meerdere manieren uitleggen.....
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')