Daar heb je wel gelijk in. Toch moet je oppassen om niet alles vanuit een menselijk standpunt te bekijken, want dat zijn aliens nu eenmaal niet. Stel nou dat er geen mensen waren en een ander dier geëvolueerd was tot intelligent leven. Zouden ze dan op precies dezelfde manier leven als wij dat nu doen.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Nieuwsgierigheid is de drijfveer van de geestelijke evolutie. Het lijkt me daarom zeer waarschijnlijk dat geavanceerde wezens ook nieuwsgierig zijn.
Eerder het omgekeerde: de spanjaarden waren in dat geval de aliens. De indianen zagen hen in eerste instantie voor gezanten van de goden aan. Pas toen ze vooral in het goud geinteresseerd bleken te zijn en letterlijk zonder pardon over lijken gingen om dat in hun bezit te krijgen, begonnen de indianen zich af te vragen of dit nu wel echt van hun goden was, of niet. Toch is er een verschil: als we de aanwijzingen mogen geloven, worden we al tijden bezocht. Een "first contact" is er echter nog niet geweest, laat staan een kolonisatie. De spanjaarden begonnen daar vrijwel direct mee, nadat ze in Amerika aangeland waren.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 17:10 schreef aequus het volgende:
[..]
Je zou dit met de aarde kunnen vergelijken toen amerika ontdekt werd en de indianen aliens waren, de mensheid is dom.
Ik denk dat we dat wel ongeveer kunnen verwachten. Ik bedoel dat 'zij' er grotendeels zo uitzien maar daarnaast zullen er ook wel mensachtige zijn in alle variaties die mogelijk zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2011 00:42 schreef Morrigan het volgende:
[..]
Stel nou dat er geen mensen waren en een ander dier geëvolueerd was tot intelligent leven.
Dat doe jij welquote:Op zaterdag 20 augustus 2011 22:08 schreef SpecialK het volgende:
Dat is voor een dergelijke beschaving geen moeite om dat te repliceren met machines. Besef dat je het hebt over een volk dat FTL technologie bezit, he.
FTL technologie die ze gaan inzetten om een miezerig planeetje aan de rand van het melkwegstelsel in de pan te hakken.
Don't flatter yourself.
En jij bent arrogant en hebt nog steeds een wereldbeeld dat uitgaat van de mens als spil van de schepping...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:58 schreef Rens86 het volgende:
[..]
Je doet jezelf tekort. Wij zijn heel boeiend, je hebt het alleen nog niet ontdekt.
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:31 schreef Rens86 het volgende:
Dat is de keuze tussen angst en liefde (of voor degene die dat te zweverig vinden, zo je wil optimisme).
Wat doe ik wel?quote:
De TS. Daar gaat dit hele topic over. Wakker worden.quote:Wie heeft het over "in de pan hakken" ?
Wat doet een volk dat FTL technologie heeft met een planeetquote:& die miezerige planeet kon wel eens de enige in 30 sprongen afstand zijn ... & dus zeer geschikt als outpost, tussenstation, kolonie etc. Die miezerige kale apen die daar rond wandelen moeten alleen even geruimd worden.
1. Ik heb die show nog nooit gezien.quote:Ik overschat daarmee niet de mens of enig belang. JIJ onderschat echter het belang van deze planeet.
Of dat volk FTL technologie bezit (teveel Battlestar Galactica gekeken ? Wat zochten die ook al weer ?) is alles behalve zeker. Misschien hebben ze er wel 300 jaar over gedaan om hier te komen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |