abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:31:21 #1
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_100929885

Welkom in het grote chinese webshops topic!

Zoals je ziet is deze reeks al vele topics lang. Om alles op orde te kunnen houden zijn er een aantal regels en maatregelen genomen die in dit topic gelden. Alles wat je moet weten om mee te kunnen posten in dit topic kan je hieronder vinden. Voordat je hier een vraag gaat stellen gelieve even hieronder kijken of daar je antwoord misschien instaat. Domme vragen bestaan niet, maar wel als ze gewoon in de OP staan ;)

Veel succes en veel plezier met het kopen van chinese gadgets!

Kan je iets niet vinden, of weet je écht niet wat je zoekt gebruik dan een van de onderstaande zoekmachines. Let er wel op dat niet alle chinese webshops hierin opgenomen zijn. Je zoekt dus maar door een beperkt aantal shops, alhoewel de belangrijkste shops er wel tussen staan (je kan de zoekmachines natuurlijk ook gebruiken om de shop te vinden met de laagste prijs van je gevonden item!).

We hebben een aantal veel voorkomende vragen op een rijtje gezet, druk op de spoiler van de vraag waar jij het antwoord op wilt weten en het antwoord zal zichtbaar worden.
SPOILER: Ze hebben alleen maar troep op die site welke gek koopt daar nou iets?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Goed ik wil wat bestellen hoe doe ik dit?
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Ik heb wat besteld hoe lang duurt het nu voor het binnen komt?
SPOILER: Waarom kan ik mijn pakketje niet tracken?
SPOILER: Oeps! Ik heb het verkeerde adres ingevuld of ik wil het ergens anders laten bezorgen! Moet ik nu met mijn webshop mailen?
SPOILER: Hoe kan ik nou vinden wat ik zoek in al die webshops?!
SPOILER: Points? Wat is dat nou weer?
SPOILER: Free shipping? (Gratis bezorgen) hoe kan dat?
SPOILER: Wat is illegaal in Nederland?
SPOILER: Wordt mijn bestelling niet door de douane gepakt?
SPOILER: Wie is die Jack waar jullie het soms over hebben?
SPOILER: Waar kan ik de 0.01$ deals zien?
Mocht je nog vragen hebben, lees eerst deze pagina met vragen die we niet meer willen horen. Als je vraag daar niet tussen staat, kun je hem altijd hier stellen.

Korting speciaal voor de Fok members die dit topic bezoeken is een feit! De eerste shops hebben inmiddels al aangegeven kortingen te willen geven en hier maken we natuurlijk gebruik van!
SPOILER: Buyincoins geeft 7% korting speciaal voor Fok members, deze coupon is maximaal twee keer te gebruiken per account.
SPOILER: MP4Nation geeft 5% korting het minimumbedrag is 1$, en de kortingscoupon verloopt op 02/09/2012.
SPOILER: Budgetgadgets geeft 5% korting op het hele assortiment! (Onbeperkt geldig)
SPOILER: Pandawill geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Chinabuye geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Deal-cool geeft 5% korting op het hele assortiment
SPOILER: Pinkcoon geeft 5% korting op het hele assortiment (bij bestellingen van 20$ of meer)
Hopelijk zullen meer shops aangeven een korting te willen geven speciaal voor Fok!, zodra dit gebeurt zal dit natuurlijk toegevoegd worden aan de OP.

Tussen de chinese webshop sites staan ook een aantal sites die volledig in het chinees zijn en een paar wholesale sites. Heb je geen idee hoe je hier mee om moet gaan, en wil je dit toch wel heel graag dan moet je even hieronder kijken. Staat de site die je wilt hier niet tussen, probeer met deze twee spoilers te bekijken er toch uit te komen!

SPOILER: TradeTang
SPOILER: TaoBao
Heb je nog meer vragen over Wholesale sites? Wees niet bang, en post je vraag in 't topic!

PayPal verandert één keer per dag zijn wisselkoers, dus het zal altijd iets anders zijn dan de huidige koers zoals hierboven te zien. Ook zit er een klein percentage onkosten in voor PayPal, ongeveer 3.2%. Dit scheelt ongeveer 3-4 cent met de huidige koers. Houd er dus rekening mee dat bovenstaande grafiek niet precies overeenkomt met de PayPal wisselkoers.

Voor overige vragen kun je terecht in dit topic. Aanvullingen voor de openingspost zijn zeer welkom. Heb je aanvullingen, PM mij (RacerDKB), de huidige TS, verander het in de Wiki, of post het in dit topic.

Veel plezier met bestellen!

Hou verder de volgende regels in de gaten:
- Niet bitchen naar elkaar
- Geen handeltjes.
- Geen illegale meuk zoals wapens, nepkleding.
- En er bestaan geen domme vragen, alleen maar domme mensen die zich te goed voelen om vragen te beantwoorden.
- En het belangrijkste: verkloot deze nieuwe kans niet en laat deze reeks vooral niet op z´n voorganger lijken.
- Geen pm kliekjes gedrag, we kunnen niemand verbieden PM´s te sturen maar ga er niet om zitten bedelen, we zijn een openbaar forum.

Heb je iets tofs gekocht en heb je zin om er een kleine review over te schrijven in? Daar is een speciaal topic voor! In [GADGETS] DealExtreme reviewtopic kun je uitgebreid je nieuwe aanwinst ophemelen, of afkraken natuurlijk

Link naar deze openingspost

Met dank aan RacerDKB (tekst), Jopiede (Track 'n trace pakketjes), joepie91 (tekst), Mstr (plaatjes OP) en Tokko1 (plaatjes en aanpassen OP naar V2 en Bugfixes).

Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_100929894
-weg-
Gebruik de volgknop.

[ Bericht 92% gewijzigd door kanovinnie op 19-08-2011 12:05:57 ]
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:34:17 #3
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_100929975
Whehe, nevahbuying is weer aan 't spammen hoor..

Check dit topic: De meest lelijke "speeltjes" die ik ooit heb gezien. :')
Check mijn china reviews op <a href="http://reviewblog.tweakblogs.net" rel="nofollow" target="_blank">Reviewblog.tweakers.net</a>
pi_100930029
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 10:34 schreef tokko1 het volgende:
Whehe, nevahbuying is weer aan 't spammen hoor..

Check dit topic: De meest lelijke "speeltjes" die ik ooit heb gezien. :')
:')
pi_100930498
Mooi heb nu als antwoord gekregen op de downtime, en het onvermogen om orders na te kijken dat het 48, 72 en 24 uur gaat duren.

Dank je wel, Sjek, Sandy en de rest van den kliek.
pi_100934379
Zo, lekker vanaf de Cote d'Azur wat troep uit China bestellen. Waar kwamen die Iphone 4 hoesjes van de gameboy vandaan?
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:57:11 #7
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_100935086
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 12:35 schreef Skiet het volgende:
Zo, lekker vanaf de Cote d'Azur wat troep uit China bestellen. Waar kwamen die Iphone 4 hoesjes van de gameboy vandaan?
Damn, LEER ZOEKEN.

http://chinaprices.us?q=iphone%20gameboy
pi_100935249
De best geteste fake batterij (op xda) voor me SE mini pro is alllleeen bij dat gare dinodirect te krijgen:

http://www.dinodirect.com(...)ry-1500mah-deji.html

ERg handig als je op de bestelbutton rost dat er helemaal niets gebeurd en hij hem niet in het "mandje" zet. Iemand misschien hier een backdoor voor of zo hoe je hem toch kan toevoegen?

(dino reageert niet natuurlijk)
pi_100935500
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:01 schreef kloink het volgende:
De best geteste fake batterij (op xda) voor me SE mini pro is alllleeen bij dat gare dinodirect te krijgen:

http://www.dinodirect.com(...)ry-1500mah-deji.html

ERg handig als je op de bestelbutton rost dat er helemaal niets gebeurd en hij hem niet in het "mandje" zet. Iemand misschien hier een backdoor voor of zo hoe je hem toch kan toevoegen?

(dino reageert niet natuurlijk)
andere browser gebruiken?
pi_100935667
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:07 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

andere browser gebruiken?
fire en ie geprobeerd..kan jij wel gewoon bestellen dan??
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:20:40 #11
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_100935999
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:12 schreef kloink het volgende:

[..]

Mij lukt het ook niet in Chrome/IE.. gewoon faalsite.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:32:04 #12
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_100936453
Leuke tablet zag ik voorbijkomen... is dat een algemene ROM-iets, of echt device-specifiek? ;)

Ff een round-up van wat ik nog verwacht...
- horloge pintool
- CKDUN CK-700 IEM earphones

Heul niet zoveel eigenlijk. :)

-edit- Oh ja, Ebay FiiO E5. :@
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_100936746
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:12 schreef kloink het volgende:

[..]

nee, niet in chrome
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:42:31 #14
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_100936756
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:32 schreef shiznuts het volgende:
Leuke tablet zag ik voorbijkomen... is dat een algemene ROM-iets, of echt device-specifiek? ;)

Ff een round-up van wat ik nog verwacht...
- horloge pintool
- CKDUN CK-700 IEM earphones

Heul niet zoveel eigenlijk. :)

-edit- Oh ja, Ebay FiiO E5. :@
Ik wacht nog op:
- Iphone hoesjes
- 90* hoekstuk usb
- TicTac Alu. horloge casing voor Ipod nano 9
- Brainwavz Beta

Wil weer nieuwe dingen bestellen.. :D Mja wacht wel tot er iets moois langs komt
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:52:03 #15
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_100937143
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:42 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

nee, niet in chrome
Ga ik naar wholesale, voer ik daar in '1' i.p.v. '3' krijg ik: 'Sorry, there is only 0 in stock.'
Zal daar wel aan liggen, andere items werken wel gewoon. :)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_100937156
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 02:17 schreef mickeyD het volgende:

[..]

klopt, bij mij rammelen ze ook als malle..
stukkie tape om de batterij (niet teveel, anders krijg je ze er nooit meer uit) doet wonderen ;)
Ik hoor iedereen er over klagen, maar gek genoeg heb ik er geen last van ?
ik hoor echt heeeeeeel iets als ik de zaklamp omdraai in verticale richting ( dan hoor je ze schuiven).

Tevens kreeg ik net een pakketje; met daar in 2 van die flubber horloges..
nooit besteld? en hoezo 2 ? lijkt me van de actie van Never buying te zijn?
((of het moet een goed maak actie zijn, van alle cent deals die ze me nooit geleverd hebben :P )

iemand nog meer die het binnen heeft gekregen?

pi_100937639
Vandaag een brief binnen van Post.NL,

Mijn pakket was zodanig goed ingepakt, dat ze niet goed wisten wat de inhoud was. Snel ff formulier invullen en brief terugsturen. JIPPIE.

Dit is van China Post btw. Die van Hong Kong Post ben ik nog wachten...
Mochi, Mochi? Daisuki! ^^
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 14:10:35 #18
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_100937846
Bedankt voor de info/context zeg... wat zul jij blij zijn met je eh... die je... eh... dan en dan besteld hebt, bij eh... dinges. Ik hoop dat je er veel plezier van beleeft. Hopelijk is je andere ietsje van eh... die ene shop ook binnenkort daar.
pi_100938143
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:52 schreef Downstar het volgende:

[..]

Ik hoor iedereen er over klagen, maar gek genoeg heb ik er geen last van ?
ik hoor echt heeeeeeel iets als ik de zaklamp omdraai in verticale richting ( dan hoor je ze schuiven).

Tevens kreeg ik net een pakketje; met daar in 2 van die flubber horloges..
nooit besteld? en hoezo 2 ? lijkt me van de actie van Never buying te zijn?
((of het moet een goed maak actie zijn, van alle cent deals die ze me nooit geleverd hebben :P )

iemand nog meer die het binnen heeft gekregen?

[ afbeelding ]
Is van never buying ja :Y
Die ik heb juist niet gehad :')
Had het verkeerde artikel gekregen.
pi_100938921
Haha, die tas van DX op facebook :P

pi_100939866
Voor het eerst sinds tijden een pakketje halted door de douane, iemand ervaring met een verhoging van controle ná een halted pakketje?
pi_100941268
quote:
Die had ik al gevonden voor ik de post plaatste, maar vind de prijs nogal tegenvallen. Vandaar dat ik de vraag stelde, misschien dat ze van een webshop komen die niet bij chinaprices staat of van taobao kwamen.

Blind bij de eerste de beste shop bestellen doe ik niet meer aan, eerst rustig kijken/vragen of het ergens anders goedkoper kan.
pi_100941395
quote:
9s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:11 schreef Poepoog het volgende:
Voor het eerst sinds tijden een pakketje halted door de douane, iemand ervaring met een verhoging van controle ná een halted pakketje?
nee, maar ik lees wel veel dat er mensen zijn waarbij bijna elk pakketje word aangehouden en bij anderen nooit
pi_100942847
quote:
2s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:59 schreef ElmoFan het volgende:

[..]

nee, maar ik lees wel veel dat er mensen zijn waarbij bijna elk pakketje word aangehouden en bij anderen nooit
Had er laatst een, was de eerste van een heleboel pakketjes. Moest alleen verklaren wat erin zat omdat de beschrijving niet klopten.
Na een brief terug heb ik zonder problemen alles binnen gekregen
pi_100944578
Weet iemand hoe het kan dat het 6 dagen duurt voordat ik iets aan Jack kan betalen? Mijn bankrekening is gewoon gekoppeld aand mijn paypal account maar toch moet ik eerst het geld op paypal zetten.
Ik heb bij de instellingen en alles gewoon staan dat ze het van mijn bankrekening afhalen.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:40:15 #26
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_100945005
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:27 schreef Lolwuthai het volgende:
Weet iemand hoe het kan dat het 6 dagen duurt voordat ik iets aan Jack kan betalen? Mijn bankrekening is gewoon gekoppeld aand mijn paypal account maar toch moet ik eerst het geld op paypal zetten.
Ik heb bij de instellingen en alles gewoon staan dat ze het van mijn bankrekening afhalen.
Ben je nieuw voor het "chinashopping" met Paypal? Want dan is de kans groot dat je paypal account not niet 'trusted' status verworven heeft. Dan kan je nog geen directe betalingen doen en moet je dus eerst overschrijven. Wanneer je deze trusted status wel hebt, na enkele betalingen en een bepaalde periode kan je wel gewoon betalingen doen.

Sporadisch komt het ook voor dat je andere betalingen niet direct kan doen, als je wilt weten waarom dit niet kan raad ik je aan contact op te nemen met Paypal. (telefonisch of via email).
pi_100945048
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 17:40 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Ben je nieuw voor het "chinashopping" met Paypal? Want dan is de kans groot dat je paypal account not niet 'trusted' status verworven heeft. Dan kan je nog geen directe betalingen doen en moet je dus eerst overschrijven. Wanneer je deze trusted status wel hebt, na enkele betalingen en een bepaalde periode kan je wel gewoon betalingen doen.

Sporadisch komt het ook voor dat je andere betalingen niet direct kan doen, als je wilt weten waarom dit niet kan raad ik je aan contact op te nemen met Paypal. (telefonisch of via email).
Ja, dit is mijn eerste bestelling.
Maar ik heb mijn account al meer dan een half jaar.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:02:20 #28
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_100945883
Iemand enig idee hoe het pakketje bij jou thuis aankomt met EMS Airmail Shipping?

[ Bericht 77% gewijzigd door AlsJeAllesWeet op 19-08-2011 18:17:01 ]
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:25:12 #29
334843 Koen.
*zwaaizwaai
pi_100946627
Dear Customer
BuyinCoins is in the process of moving warehouse and the order will be delayed about 2-3 days to dispatch. We are sorry for any ‎inconvenience. Please feel free to contact us if you have any further question.
Gaat goed daar :).
pi_100946684
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:25 schreef Koen. het volgende:
Dear Customer
BuyinCoins is in the process of moving warehouse and the order will be delayed about 2-3 days to dispatch. We are sorry for any ‎inconvenience. Please feel free to contact us if you have any further question.
Gaat goed daar :).
Heerlijk die leugens.

Je zou er toch gallisch van worden. En het mooiste is dat ze denken dat niemand erachter komt als je 5 keer een andere reden of antwoord geeft. :')
pi_100946697
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:02 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:
Iemand enig idee hoe het pakketje bij jou thuis aankomt met EMS Airmail Shipping?
Met de Ooievaar.

vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:30:30 #32
352588 AlsJeAllesWeet
En je denkt niet na...
pi_100946789
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:27 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Met de Ooievaar.

HAHAHAHAH11!!!11!
pi_100946897
quote:
14s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:27 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Met de Ooievaar.

Zou zomaar kunnen, we hadden d'r een stuk of 6 hier achter, praktisch in onze achtertuin. ;) :D
pi_100947059
Iemand poste een link van een horloge (Shark sportware), vandaag binnengekregen. Leuk ding :)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:39:22 #35
132806 tokko1
Wat Shiz zegt ..
pi_100947095
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Iemand poste een link van een horloge (Shark sportware), vandaag binnengekregen. Leuk ding :)
Link link? :+

quote:
Thanks, die had ik wel meegekregen.. maby toch ook maar bestellen! Hoe groot is hij ongeveer?

(Btw :') bij de Q&A volledige adres van een of andere australische chick )

[ Bericht 46% gewijzigd door tokko1 op 19-08-2011 18:45:39 ]
pi_100947312
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:30 schreef AlsJeAllesWeet het volgende:

[..]

HAHAHAHAH11!!!11!
Sorry dat ik jouw lachwekkende vraag niet kon overtreffen.

pi_100947389
quote:
16s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:39 schreef tokko1 het volgende:

[..]

Link link? :+

[..]

Thanks, die had ik wel meegekregen.. maby toch ook maar bestellen! Hoe groot is hij ongeveer?

(Btw :') bij de Q&A volledige adres van een of andere australische chick )
12e besteld, vandaag in huis.
afmetingen: 6 cm (komt door de uitsteking rechts) bij 5
pi_100947404
Lightake is weer online.
pi_100947506
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:48 schreef MarkoAlmelo het volgende:

[..]

12e besteld, vandaag in huis.
afmetingen: 6 cm (komt door de uitsteking rechts) bij 5
foto:
http://i54.tinypic.com/2ch51dw.jpg
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 19:00:42 #41
327191 RobertNL
For your gear.
pi_100947880
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:38 schreef MarkoAlmelo het volgende:
Hij is echt vet! Vandaag ook binnen gekregen (Zwart). Nu straks maar eens wat kleiner maken.
Had die dag een ''Hollandse krenten dag'' dus dat ding om schakels te verwijderen niet mee besteld :N

Het horloge zelf is niet overdreven groot naar mijn idee, maar hij is wel redelijk dik (niet dunner dan een kinetisch horloge uit China (en zwaar)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_100948133
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:00 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hij is echt vet! Vandaag ook binnen gekregen (Zwart). Nu straks maar eens wat kleiner maken.
Had die dag een ''Hollandse krenten dag'' dus dat ding om schakels te verwijderen niet mee besteld :N

Het horloge zelf is niet overdreven groot naar mijn idee, maar hij is wel redelijk dik (niet dunner dan een kinetisch horloge uit China (en zwaar)
Ja schakels verwijderen. Dat is een goeie!
Bij het vastklem gedeelte kun je de schakels wat strakker zetten, met een klein pinnetje.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2011 19:06:14 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')