Gezien het feit dat het grootste deel van de mensheid ene niet zo rooskleurig leven heeft of heeft gehad, is dat maar goed ook...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:09 schreef Apotheose het volgende:
Als iedereen een vorig leven heeft gehad... jammer dat niet iedereen dat dan weet.
Trauma slachtoffers hebben ook herinneringen aan hun trauma, maar ook de nadelen ervan. Ook dat jochie heeft de nadelen, denk aan nachtmerries en mogelijk paniekaanvallen...quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 14:31 schreef Apotheose het volgende:
weet niet. Ik zou het ergens wel interessant vinden om te weten wie ik dan zou zijn geweest in mn vorig leven. Maar misschien met wat meer 'afstand'. Dus dat je je het wel herinnert maar dat het meer een herinnering is en niet de pijn en ellende erbij voelt.Dat je het een beetje kunt bekijken als een film ofzo. Weet niet. Zoals dat jochie in de OP.. toch interessant om zo je vorige ik te kunnen opzoeken en fotos te bekijken. Als het idd bestaat: vorige levens.
Je oude omhulsel..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:58 schreef Maurice76 het volgende:
Blijft toch raar, dat je dan je eigen skelet zou kunnen zien, je eigen graf ...
Mischien ben je wel in je vorig leven een moordenaar geweest.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 19:58 schreef Maurice76 het volgende:
Blijft toch raar, dat je dan je eigen skelet zou kunnen zien, je eigen graf ...
Dat staat toch in de bijbel man..quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 23:34 schreef Apotheose het volgende:
niet in reincarnatie geloven maar wel in demonen?
Heb alle vijf de delen bekeken. Het is op zich raar dat hij zich bepaalde dingen heel goed kan herinneren (en er ook een emotionele reactie op geeft), maar dat sommige dingen gewoon niet kloppen. De naam van zijn vader en het ongeluk waarbij zijn vader zou zijn omgekomen bleken niet te kloppen. Het huis en de hond daarentegen weer wel. Ook was niet vast te stellen wie hij dan was geweest, ondanks dat de genealogie wel alles had geregistreerd. Waar zijn herinneringen dus vandaan kwamen, blijft een raadsel.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:09 schreef Apotheose het volgende:
hier ook zo een verhaal over een jongen die al eerder heeft geleefd.
Schijnt dat het op latere leeftijd wel wegebt en dat je er niet veel meer van weet. Dat wordt gezegd in deze docu.
Als iedereen een vorig leven heeft gehad... jammer dat niet iedereen dat dan weet.
Misschien een teken dat we in een enorme matrix van energie en informatie leven. Zo gauw de drager (het lichaam) van een bepaalde hoeveelheid informatie (iemands bewustzijn) stopt met werken, wordt de informatie misschien weer gerecycled in het grotere geheel.quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 01:38 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Heb alle vijf de delen bekeken. Het is op zich raar dat hij zich bepaalde dingen heel goed kan herinneren (en er ook een emotionele reactie op geeft), maar dat sommige dingen gewoon niet kloppen. De naam van zijn vader en het ongeluk waarbij zijn vader zou zijn omgekomen bleken niet te kloppen. Het huis en de hond daarentegen weer wel. Ook was niet vast te stellen wie hij dan was geweest, ondanks dat de genealogie wel alles had geregistreerd. Waar zijn herinneringen dus vandaan kwamen, blijft een raadsel.
Waar in de bijbel?quote:Op zaterdag 20 augustus 2011 00:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Dat staat toch in de bijbel man..
In het boek Dennis.quote:
wat zij demonen dan? Van waar komen ze?quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:41 schreef Manke het volgende:
Standaard bijbelbashing dus
het staat idd meermaals in de bijbel dat er na de dood niets is en dat demonen bestaan, dan is de conclusie dat geesten van overledenen alleen demonen kunnen zijn.
Demonen zijn de geesten die we allemaal kennen, ze zijn alleen nooit mens geweest.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:45 schreef Loppe het volgende:
[..]
wat zij demonen dan? Van waar komen ze?
Jezus kwam terug van de dood , hoe kan de les zijn dat er niets is na de dood ?quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:41 schreef Manke het volgende:
het staat idd meermaals in de bijbel dat er na de dood niets is en dat demonen bestaan, dan is de conclusie dat geesten van overledenen alleen demonen kunnen zijn.
Ik geloof de bijbel door verschillende eravaringen. Reincarnatie is een populair new-age onderwerp overgenomen uit het hindoeisme en boeddhisme (maar dat weet iedereen).
Hij was de eerste zeggen zequote:Op zondag 21 augustus 2011 14:01 schreef Summers het volgende:
[..]
Jezus kwam terug van de dood , hoe kan de les zijn dat er niets is na de dood ?
Dat voel je aan je water ofzoquote:
Nou dat geloof ik niet gezien de kinderen die zich nu een vorig leven herinnerenquote:
Nee, aan de onwaarschijnlijkheid van het geheel. En dat het toevallig een zwaar gristelijk amerikaans gezin is. En dat het jongentje toevallig de reincarnatie is van een held die sterf tijdens wo2.quote:
christelijk wilt toch zeggen dat het in eerste instantie tegen het geloof is om in reincarnatie te geloven ?quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:23 schreef starla het volgende:
[..]
Nee, aan de onwaarschijnlijkheid van het geheel. En dat het toevallig een zwaar gristelijk amerikaans gezin is. En dat het jongentje toevallig de reincarnatie is van een held die sterf tijdens wo2.
Natuurlijk is het geen angolees jongentje
dat stierf doordat hij 120 reed waar je 50 mag.
Het zou best kunnen, maar ik persoonlijk denk van niet.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:18 schreef Summers het volgende:
[..]
Nou dat geloof ik niet gezien de kinderen die zich nu een vorig leven herinneren
en op een manier ook terug zijn gekomen na de dood , ik geloof niet dat het anders ging voor Jezus .
Jij gelooft in engelen en demonen als etherische entiteiten maar als een mens sterft is er geen etherisch lichaam? Wat hebben die engelen en demonen dan als doel?quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:59 schreef Manke het volgende:
Demonen zijn de geesten die we allemaal kennen, ze zijn alleen nooit mens geweest.
Volgens de bijbel zijn het gevallen engelen, maar dat wordt maar 2x vermeld, namelijk in openbaringen (1 derde van de engelen) en nog ergens anders (het vuur, dat bereid is voor de duivel en zijn engelen).
Geesten zijn van alle tijden toch , hoeveel mensen vandaag de dag merken geesten wel niet op of dierbare overledene ? ook demonen inderdaad maar niet alleen demonen , ook goede geesten .quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:30 schreef Manke het volgende:
[..]
Het zou best kunnen, maar ik persoonlijk denk van niet.
Jezus zei over Lazarus "hij is niet dood, hij slaapt" en ergens anders dat de doden niks weten en weer ergens anders dat de doden opgewekt worden voor het oordeel.
Dat die kinderen iets weten uit een vorig leven komt omdat demonen dat laten zien, denk ik dus.
Er zijn miljarden mensen gestorven, waarom merken we daar niks van?
Hoe groot is het heelal? Is er menselijk leven op andere planeten? Zijn er andere universa? Toch allemaal vragen waar je rekening kunt mee houden.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:37 schreef Maurice76 het volgende:
Wat wel een interessante overweging is, als reincarnatie inderdaad mogelijk zou zijn ... nu wonen er 7 miljard mensen op deze aardkloot. Vroeger waren het er in verhouding slechts een handje vol. Zijn er dan steeds minder geesten aan de andere kant, of komen er steeds meer geesten bij?
Engelen heb ik niet ervaren, maar demonen hebben als doel vernietiging en misleiding.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:34 schreef Loppe het volgende:
[..]
Jij gelooft in engelen en demonen als etherische entiteiten maar als een mens sterft is er geen etherisch lichaam? Wat hebben die engelen en demonen dan als doel?
Wel veel, meer dan ooit.quote:Op zondag 21 augustus 2011 14:35 schreef Summers het volgende:
[..]
Geesten zijn van alle tijden toch , hoeveel mensen vandaag de dag merken geesten wel niet op of dierbare overledene ? ook demonen inderdaad maar niet alleen demonen , ook goede geesten .
Kan, maar zelfs de duivel vertelt wel eens de waarheid tussen 2 leugens doorquote:
Mensen die dit geloven worden juist misleid, zoals Ogilvie. Ik heb genoeg meegemaakt om te geloven dat ze mensen imiteren ipv dat het mensen zijn.quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:27 schreef Loppe het volgende:
[..]
doe dat dan ipv je te laten misleiden
Haha! Reincarnatie was gewoon onderdeel van het Christendom totdat een aantal hoge heren tijdens de raad van Nicea bij elkaar kwamen en bepaalden wat er wel en niet tot het Christendom mocht behoren. Reincarnatie is toen geschrapt.quote:Op zondag 21 augustus 2011 13:41 schreef Manke het volgende:
Ik geloof de bijbel door verschillende eravaringen. Reincarnatie is een populair new-age onderwerp overgenomen uit het hindoeisme en boeddhisme (maar dat weet iedereen).
Serieus? Oke, wist ik niet, heb je een bron?quote:Op zondag 21 augustus 2011 16:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Haha! Reincarnatie was gewoon onderdeel van het Christendom totdat een aantal hoge heren tijdens de raad van Nicea bij elkaar kwamen en bepaalden wat er wel en niet tot het Christendom mocht behoren. Reincarnatie is toen geschrapt.
misschien zijn die er wel maar treden die nog niet met hun verhaal naar buitenquote:Op zondag 21 augustus 2011 14:23 schreef starla het volgende:
[..]
Natuurlijk is het geen angolees jongentje
dat stierf doordat hij 120 reed waar je 50 mag.
Ja, want jij bent de indringer en ze kunnen vast geen gesprek voeren zonder dat jij het hoortquote:Op zondag 21 augustus 2011 15:44 schreef Manke het volgende:
[..]
Ze praatten trouwens ondrling ipv dat ze me uitlachten "hij denkt dat we mensen waren" "echt waar? wat een sukkel!"
ik dacht dat ze zeiden dat ze "hem hebben" dus ik denk dat de geesten de indringers zijn. Over welke waarheid heb je het?quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:25 schreef Summers het volgende:
Ja, want jij bent de indringer en ze kunnen vast geen gesprek voeren zonder dat jij het hoort
en ze spreken de waarheid .
Ja dat denk ik ook maar ik bedoelde de waarheid dat reincarnatie niet bestaat want :quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:41 schreef Loppe het volgende:
[..]
ik dacht dat ze zeiden dat ze "hem hebben" dus ik denk dat de geesten de indringers zijn. Over welke waarheid heb je het?
mooie misleiding toch .quote:Op zondag 21 augustus 2011 15:44 schreef Manke het volgende:
[..]
Ze praatten trouwens ondrling ipv dat ze me uitlachten "hij denkt dat we mensen waren" "echt waar? wat een sukkel!"
Zij zijn de indringers, dat ze me hebben zeiden ze nadat ze in m'n verleden hadden gekeken, dat hebben ze ook op een rare manier bloot weten te leggen, 1 van hun (de dierlijke) ging achter elkaar met een hoog stemmetje chanten, een hele tijd later deed een menselijke (noemde zich Edward) het zelfde.quote:Op zondag 21 augustus 2011 20:41 schreef Loppe het volgende:
[..]
ik dacht dat ze zeiden dat ze "hem hebben" dus ik denk dat de geesten de indringers zijn. Over welke waarheid heb je het?
Ik weet niet meer waar ik dat voor het eerst hoorde, maar als je googled op reincarnation council of nicea dan zul je genoeg hits krijgen. Bijv:quote:Op zondag 21 augustus 2011 17:00 schreef Manke het volgende:
[..]
Serieus? Oke, wist ik niet, heb je een bron?
Of staat het echt in het boek van 'Dennis'?
Ik weet niet wat waar is , daar zal je zelf achter moeten komen , ik geloof best dat er energieen zijnquote:Op zondag 21 augustus 2011 23:27 schreef Manke het volgende:
Als dat een misleiding is, wat is dan waar? Dat het wèl mensen waren? Nee, dat geloof ik niet, uit zo veel is gebleken dat dat niet zo is.
Ik probeerde ze ook over te halen om naar het licht te gaan, omdat ze overledeen zijn, maar daar gierden ze alleen om.
Het werkt dan ook drempel verlagend voor (zelf)moord. See you in the next life *bang*.quote:Op maandag 22 augustus 2011 09:45 schreef Bastard het volgende:
Als mensen allemaal zouden doorhebben dat er reincarnatie bestaat zouden ze misschien ook wat meer om elkaar gaan geven. Dat schept toch een band, ik ben jou en jij bent mij en we zijn allemaal bij elkaar, al eeuwen!
Als je in reincarnatie gelooft is leven met karma een kleine stap, het volgende leven zul je misschien (in andere vorm) je gesteld zien voor dezelfde problemen.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:09 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Het werkt dan ook drempel verlagend voor (zelf)moord. See you in the next life *bang*.
Geloof jij in reincarnatie en heb je die gedachte dan ? ik iig niet en geloof wel in reincarnatie .quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:09 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Het werkt dan ook drempel verlagend voor (zelf)moord. See you in the next life *bang*.
Welk verleden? Jouw kindertijd?quote:Op zondag 21 augustus 2011 23:31 schreef Manke het volgende:
Zij zijn de indringers, dat ze me hebben zeiden ze nadat ze in m'n verleden hadden gekeken, dat hebben ze ook op een rare manier bloot weten te leggen, 1 van hun (de dierlijke) ging achter elkaar met een hoog stemmetje chanten, een hele tijd later deed een menselijke (noemde zich Edward) het zelfde.
Nee & nee.quote:Op maandag 22 augustus 2011 11:58 schreef Summers het volgende:
Geloof jij in reincarnatie en heb je die gedachte dan ? ik iig niet en geloof wel in reincarnatie .
Maar goed , dat geld voor iedereen en is niet afhankelijk van wel of niet in reincarnatie geloven .quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:11 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Nee & nee.
Dat jij die gedachten niet hebt betekend alleen maar dat je leven niet miserabel genoeg is daarvoor. Zowel voor moord als zelfmoord.
Jawel, want als je in reincarnatie geloofd & je leven miserabel vind, ben je sneller geneigd om op de ''replay' knop te drukken "Ok dit is niks, op naar het volgende leven", dan wanneer je er vanuit gaat dat dit je enige kans is om er wat van te maken.quote:Op maandag 22 augustus 2011 12:17 schreef Summers het volgende:
Maar goed , dat geld voor iedereen en is niet afhankelijk van wel of niet in reincarnatie geloven .
Wat denk je zelf?quote:Tenzij je er dan weer karma bij gaat halen en beweert dat zelfmoord giga slecht voor je karma is.
Ik zou zeggen dat het niet echt handig zou zijn maar aan de andere kant is het wel zo dat zelfmoord niet meer de eeuwige stilte zal zijn zoals men eerst wel dacht. Als je het echter (normaal) niet meer kan herinneren is het voor genoeg mensen misschien alsnog een reden om overnieuw te beginnen.quote:
Ja dezelfde problemen in een volgend leven , laat maar zittenquote:Op maandag 22 augustus 2011 12:29 schreef R0N1N het volgende:
[..]
Jawel, want als je in reincarnatie geloofd & je leven miserabel vind, ben je sneller geneigd om op de ''replay' knop te drukken "Ok dit is niks, op naar het volgende leven", dan wanneer je er vanuit gaat dat dit je enige kans is om er wat van te maken.
Tenzij je er dan weer karma bij gaat halen en beweert dat zelfmoord giga slecht voor je karma is.
http://www.reversespins.com/proofofreincarnation.htmlquote:Another time, Andrea said, she bought him a toy plane, and pointed out what appeared to be a bomb on its underside. She says James corrected her, and told her it was a drop tank. "I'd never heard of a drop tank," she said. "I didn't know what a drop tank was."
De overtuigende dingen uit het filmpje voor de volwassenen om hem heen , zijn dan ook de dingen die het kind ECHT niet kon weten zoals dat hij op een oude dienstfoto alle voornamen wist van de mannen die erop stonden en doordat hij dingen wist uit de kindertijd van de man die hij claimde te zijnquote:Op maandag 22 augustus 2011 13:10 schreef RM-rf het volgende:
Een opvallend iets is dat zulke 'reincaranatie-gevoelens vooral optreden over gestorven mensen uit de eigen cultuur...
in dit geval dus een amerikaans jongetje dat in zn 'vorige' leven ooke en amrikaanse heldhaftige pillot was die op Iwo Jima vocht...
het gebeurt vrijwel niet dat zulk een jongetje zicht herinnert juist en japanner te zijn die tegen die vliegtuigen vocht...
feit is wel dat het twe jarige jongetje kennelijk een helehoop vmodelvliegtuigen had en ouders die hem ook boeken over Iwo Jima liet zien en 'plots' begon hun zoontje juist nachtmerries te krijgen die vooral bestonden uit informatie die die jongen ook regelmatig van zn ouders meekreeg..
die ouders begon hem zelfs bewust te sturen qua 'kennis over vliegtuigen:
zie bv deze quote:
[..]
http://www.reversespins.com/proofofreincarnation.html
ik vind vooral opvallend dat die moeder kennelijk bewust en gericht vliegtuigen voor dat jongetje gaat kopen en hem gaat 'leren' wat alles is en dan heel verrast is als het jongetje het beter gaat weten dan zijzelf...
punt is echter wel dat die moeder al begint met het kopen van zulke vliegtuigjes en het spreken over 'wat alles is', ongemerkt doet die moeder zulke dingen wat mij doet vermoeden dat ze misschien al veel langer bezig zijn hun 2-jarige zoone rg veel informatie te geven, en kleine kinderen zijn natuurlijk zeer vatbaar voor zulke info, die zuigen alles op en hebben ook veel minder referentiemateriaal en kunnen hierbij een zeer levendige fantasie die vaak héél exact kan zijn, over ontwikkelen.
Ehm, ik weet niet hoe goed jouw Engels is, maar in die quote staat duidelijk dat het jongetje zijn moeder corrigeert wanneer ze iets aanwijst en zegt dat het een bom is. Hij zegt haar dan dat dat geen bom is, maar een "drop tank".quote:Op maandag 22 augustus 2011 13:10 schreef RM-rf het volgende:
feit is wel dat het twe jarige jongetje kennelijk een helehoop vmodelvliegtuigen had en ouders die hem ook boeken over Iwo Jima liet zien en 'plots' begon hun zoontje juist nachtmerries te krijgen die vooral bestonden uit informatie die die jongen ook regelmatig van zn ouders meekreeg..
die ouders begon hem zelfs bewust te sturen qua 'kennis over vliegtuigen:
zie bv deze quote:
ja..... dat lees ik er ook in...quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:13 schreef Maurice76 het volgende:
[..]
Ehm, ik weet niet hoe goed jouw Engels is, maar in die quote staat duidelijk dat het jongetje zijn moeder corrigeert wanneer ze iets aanwijst en zegt dat het een bom is. Hij zegt haar dan dat dat geen bom is, maar een "drop tank".
Interessant, nooit van gehoord, bedanktquote:Op maandag 22 augustus 2011 00:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:
[..]
Ik weet niet meer waar ik dat voor het eerst hoorde, maar als je googled op reincarnation council of nicea dan zul je genoeg hits krijgen. Bijv:
http://reluctant-messenger.com/origen6.html
En het boek van Dennis was een flauw geintje uiteraard
De reincarnatie van Truus Jansen die in 1950 op 3 hoog in de Voorstraat in Alblasserdam woonde is ook niet echt nieuws natuurlijk...quote:Op maandag 22 augustus 2011 17:34 schreef RM-rf het volgende:
[quote]
Niet voor niks stel ik dat veel van dit soort 'reincarnatie-herrineringen voorkomen bij opvallende geschiedenis-tijden waar ook veel geschiedkundig materiaal en zelfs fantasievolle boeken over bestaan en die vaak ook 'dichtbij' de cultuur van degene die meent te herinneren liggen
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |