abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 10:21:29 #1
37149 slashdotter3
Arrow to the knee!
pi_100929582
video: http://zideo.nl/channel/blog/playzideo/6c6f57526d563174

De ouders van een een 11-jarig jongetje uit Louisiana kregen de schok van hun leven, toen zij erachter kwamen dat hun zoon wellicht al eens eerder op de aardbol had geleefd!

Bruce en Andrea Leininger zijn er 100% van overtuigd dat hun zoon de reïncarnatie is van een piloot die in WOII werd neergeschoten. Zo maakt hun zoontje al jaren tekeningen over vliegtuigen, die neergeschoten worden, weet hij ontzettend veel over vliegtuigen en heeft hij sinds zijn tweede levensjaar al nachtmerries over het voorval. “Je kon aanvankelijk niet verstaan wat hij zei, maar twee of drie maanden later hoorde ik hem zeggen: “Vliegtuigcrash, toestel in brand, kan er niet uit’.

Ik kreeg er koude rillingen van”, zegt zijn vader. “Toen ik hem vroeg wat er met zijn vliegtuig was gebeurd, zei hij dat het in brand was gevlogen en was neergestort. Ik vroeg hoe het was neergestort, en hij antwoordde dat de Japanners zijn vliegtuig hadden neergeschoten.” Toen hij in een boek Iwo Jima zag, zei het tweejarige kind, dat hij daar neergeschoten was. De vader van het kind vond dit alles zo bizar dat hij een onderzoek startte. Toen de ouders met het kind naar een veteranendag gingen herkende de hij als klap op de vuurpijl een aantal andere veteranen. Bekijk snel het bizarre verhaal van de kleine James.
===============
Reïncarnatie bestaat! _O_
pi_100931568
ouders waren christelijk, was dus niet zo vanzelfsprekend om dit boek uit te brengen
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 11:59:27 #4
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_100933171
Graag weer ontopic en inhoudelijk over het filmpje of over reincarnatie .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
pi_100935584
hier ook zo een verhaal over een jongen die al eerder heeft geleefd.

Schijnt dat het op latere leeftijd wel wegebt en dat je er niet veel meer van weet. Dat wordt gezegd in deze docu.

Als iedereen een vorig leven heeft gehad... jammer dat niet iedereen dat dan weet. :P
just give a second thought
what if we don't get caught...
pi_100935986
Dat nieuws is al enkele jaren oud. :W
Ура для россии
pi_100937687
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:09 schreef Apotheose het volgende:

Als iedereen een vorig leven heeft gehad... jammer dat niet iedereen dat dan weet. :P
Gezien het feit dat het grootste deel van de mensheid ene niet zo rooskleurig leven heeft of heeft gehad, is dat maar goed ook...

Kans is groot dat, mits vorige levens "bestaan", je vroeg dood gegaan was in erbarmelijke omstandigheden. Weet niet of je je dat wil herinneren...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_100938532
weet niet. Ik zou het ergens wel interessant vinden om te weten wie ik dan zou zijn geweest in mn vorig leven. Maar misschien met wat meer 'afstand'. Dus dat je je het wel herinnert maar dat het meer een herinnering is en niet de pijn en ellende erbij voelt. :P Dat je het een beetje kunt bekijken als een film ofzo. Weet niet. Zoals dat jochie in de OP.. toch interessant om zo je vorige ik te kunnen opzoeken en fotos te bekijken. Als het idd bestaat: vorige levens.
pi_100944416
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 14:31 schreef Apotheose het volgende:
weet niet. Ik zou het ergens wel interessant vinden om te weten wie ik dan zou zijn geweest in mn vorig leven. Maar misschien met wat meer 'afstand'. Dus dat je je het wel herinnert maar dat het meer een herinnering is en niet de pijn en ellende erbij voelt. :P Dat je het een beetje kunt bekijken als een film ofzo. Weet niet. Zoals dat jochie in de OP.. toch interessant om zo je vorige ik te kunnen opzoeken en fotos te bekijken. Als het idd bestaat: vorige levens.
Trauma slachtoffers hebben ook herinneringen aan hun trauma, maar ook de nadelen ervan. Ook dat jochie heeft de nadelen, denk aan nachtmerries en mogelijk paniekaanvallen...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_100950036
Blijft toch raar, dat je dan je eigen skelet zou kunnen zien, je eigen graf ...
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_100953872
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:58 schreef Maurice76 het volgende:
Je oude omhulsel..
pi_100955182
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 19:58 schreef Maurice76 het volgende:
Mischien ben je wel in je vorig leven een moordenaar geweest. _O-
Ура для россии
pi_100955307
Interessant :)

Ik begin nl. steeds meer het vermoeden te krijgen dat bewustzijn niets speciaals is (het is energie gecombineerd met informatie) en dat het overal om ons heen aanwezig is (in heel verschillende concentraties).

Daardoor sta ik veel meer open voor de mogelijkheid van wat men reincarnatie noemt.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 22:28:23 #14
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_100955790
Ik denk dat reïncarnatie niet bestaat en dat het gewoon demonen zijn die het e.e.a laten zien om ons te misleiden.
pi_100958832
niet in reincarnatie geloven maar wel in demonen? :?
pi_100960104
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 23:34 schreef Apotheose het volgende:
niet in reincarnatie geloven maar wel in demonen? :?
Dat staat toch in de bijbel man.. :(
pi_100962949
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 13:09 schreef Apotheose het volgende:
hier ook zo een verhaal over een jongen die al eerder heeft geleefd.

Schijnt dat het op latere leeftijd wel wegebt en dat je er niet veel meer van weet. Dat wordt gezegd in deze docu.

Heb alle vijf de delen bekeken. Het is op zich raar dat hij zich bepaalde dingen heel goed kan herinneren (en er ook een emotionele reactie op geeft), maar dat sommige dingen gewoon niet kloppen. De naam van zijn vader en het ongeluk waarbij zijn vader zou zijn omgekomen bleken niet te kloppen. Het huis en de hond daarentegen weer wel. Ook was niet vast te stellen wie hij dan was geweest, ondanks dat de genealogie wel alles had geregistreerd. Waar zijn herinneringen dus vandaan kwamen, blijft een raadsel.
pi_100964595
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 01:38 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Heb alle vijf de delen bekeken. Het is op zich raar dat hij zich bepaalde dingen heel goed kan herinneren (en er ook een emotionele reactie op geeft), maar dat sommige dingen gewoon niet kloppen. De naam van zijn vader en het ongeluk waarbij zijn vader zou zijn omgekomen bleken niet te kloppen. Het huis en de hond daarentegen weer wel. Ook was niet vast te stellen wie hij dan was geweest, ondanks dat de genealogie wel alles had geregistreerd. Waar zijn herinneringen dus vandaan kwamen, blijft een raadsel.
Misschien een teken dat we in een enorme matrix van energie en informatie leven. Zo gauw de drager (het lichaam) van een bepaalde hoeveelheid informatie (iemands bewustzijn) stopt met werken, wordt de informatie misschien weer gerecycled in het grotere geheel.
  zaterdag 20 augustus 2011 @ 13:05:50 #19
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_100969679
quote:
12s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 00:03 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Dat staat toch in de bijbel man.. :(
Waar in de bijbel?
pi_100970846
Misschien dat sommige kinderen daarom zo wijs kijken Kleine kinderen zien meer . Hij zal niet het enige kind ter wereld zijn die zich iets herinnert uit een vorig leven misschien?
pi_100986986
quote:
0s.gif Op zaterdag 20 augustus 2011 13:05 schreef Manke het volgende:

[..]

Waar in de bijbel?
In het boek Dennis.
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:41:54 #22
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_100998887
Standaard bijbelbashing dus ;)
het staat idd meermaals in de bijbel dat er na de dood niets is en dat demonen bestaan, dan is de conclusie dat geesten van overledenen alleen demonen kunnen zijn.
Ik geloof de bijbel door verschillende eravaringen. Reincarnatie is een populair new-age onderwerp overgenomen uit het hindoeisme en boeddhisme (maar dat weet iedereen).
pi_100998992
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:41 schreef Manke het volgende:
het staat idd meermaals in de bijbel dat er na de dood niets is en dat demonen bestaan, dan is de conclusie dat geesten van overledenen alleen demonen kunnen zijn.
wat zij demonen dan? Van waar komen ze?
  zondag 21 augustus 2011 @ 13:59:06 #24
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_100999447
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:45 schreef Loppe het volgende:

[..]

wat zij demonen dan? Van waar komen ze?
Demonen zijn de geesten die we allemaal kennen, ze zijn alleen nooit mens geweest.
Volgens de bijbel zijn het gevallen engelen, maar dat wordt maar 2x vermeld, namelijk in openbaringen (1 derde van de engelen) en nog ergens anders (het vuur, dat bereid is voor de duivel en zijn engelen).
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:01:20 #25
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_100999521
quote:
Ik geloof de bijbel door verschillende eravaringen. Reincarnatie is een populair new-age onderwerp overgenomen uit het hindoeisme en boeddhisme (maar dat weet iedereen).
Jezus kwam terug van de dood , hoe kan de les zijn dat er niets is na de dood ?
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:03:17 #26
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_100999588
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:01 schreef Summers het volgende:

[..]

Jezus kwam terug van de dood , hoe kan de les zijn dat er niets is na de dood ?
Hij was de eerste zeggen ze ;)
pi_100999723
hoax!
I feel kinda Locrian today
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:11:23 #28
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_100999902
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:06 schreef starla het volgende:
hoax!
Dat voel je aan je water ofzo :?
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:18:19 #29
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101000110
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:03 schreef Manke het volgende:

[..]

Hij was de eerste zeggen ze ;)
Nou dat geloof ik niet gezien de kinderen die zich nu een vorig leven herinneren
en op een manier ook terug zijn gekomen na de dood , ik geloof niet dat het anders ging voor Jezus .
pi_101000305
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:11 schreef Summers het volgende:

[..]

Dat voel je aan je water ofzo :?
Nee, aan de onwaarschijnlijkheid van het geheel. En dat het toevallig een zwaar gristelijk amerikaans gezin is. En dat het jongentje toevallig de reincarnatie is van een held die sterf tijdens wo2.
Natuurlijk is het geen angolees jongentje
dat stierf doordat hij 120 reed waar je 50 mag.
I feel kinda Locrian today
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:28:54 #31
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101000501
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:23 schreef starla het volgende:

[..]

Nee, aan de onwaarschijnlijkheid van het geheel. En dat het toevallig een zwaar gristelijk amerikaans gezin is. En dat het jongentje toevallig de reincarnatie is van een held die sterf tijdens wo2.
christelijk wilt toch zeggen dat het in eerste instantie tegen het geloof is om in reincarnatie te geloven ?
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:30:27 #32
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_101000558
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:18 schreef Summers het volgende:

[..]

Nou dat geloof ik niet gezien de kinderen die zich nu een vorig leven herinneren
en op een manier ook terug zijn gekomen na de dood , ik geloof niet dat het anders ging voor Jezus .
Het zou best kunnen, maar ik persoonlijk denk van niet.
Jezus zei over Lazarus "hij is niet dood, hij slaapt" en ergens anders dat de doden niks weten en weer ergens anders dat de doden opgewekt worden voor het oordeel.
Dat die kinderen iets weten uit een vorig leven komt omdat demonen dat laten zien, denk ik dus :) .
Er zijn miljarden mensen gestorven, waarom merken we daar niks van?
pi_101000701
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 13:59 schreef Manke het volgende:
Demonen zijn de geesten die we allemaal kennen, ze zijn alleen nooit mens geweest.
Volgens de bijbel zijn het gevallen engelen, maar dat wordt maar 2x vermeld, namelijk in openbaringen (1 derde van de engelen) en nog ergens anders (het vuur, dat bereid is voor de duivel en zijn engelen).
Jij gelooft in engelen en demonen als etherische entiteiten maar als een mens sterft is er geen etherisch lichaam? Wat hebben die engelen en demonen dan als doel?
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:35:19 #34
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101000725
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:30 schreef Manke het volgende:

[..]

Het zou best kunnen, maar ik persoonlijk denk van niet.
Jezus zei over Lazarus "hij is niet dood, hij slaapt" en ergens anders dat de doden niks weten en weer ergens anders dat de doden opgewekt worden voor het oordeel.
Dat die kinderen iets weten uit een vorig leven komt omdat demonen dat laten zien, denk ik dus :) .
Er zijn miljarden mensen gestorven, waarom merken we daar niks van?
Geesten zijn van alle tijden toch , hoeveel mensen vandaag de dag merken geesten wel niet op of dierbare overledene ? ook demonen inderdaad maar niet alleen demonen , ook goede geesten .
pi_101000808
Wat wel een interessante overweging is, als reincarnatie inderdaad mogelijk zou zijn ... nu wonen er 7 miljard mensen op deze aardkloot. Vroeger waren het er in verhouding slechts een handje vol. Zijn er dan steeds minder geesten aan de andere kant, of komen er steeds meer geesten bij?
pi_101001326
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:37 schreef Maurice76 het volgende:
Wat wel een interessante overweging is, als reincarnatie inderdaad mogelijk zou zijn ... nu wonen er 7 miljard mensen op deze aardkloot. Vroeger waren het er in verhouding slechts een handje vol. Zijn er dan steeds minder geesten aan de andere kant, of komen er steeds meer geesten bij?
Hoe groot is het heelal? Is er menselijk leven op andere planeten? Zijn er andere universa? Toch allemaal vragen waar je rekening kunt mee houden.
Daarbij, geesten nemen geen plaats in.
  zondag 21 augustus 2011 @ 14:56:57 #37
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_101001480
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:34 schreef Loppe het volgende:

[..]

Jij gelooft in engelen en demonen als etherische entiteiten maar als een mens sterft is er geen etherisch lichaam? Wat hebben die engelen en demonen dan als doel?
Engelen heb ik niet ervaren, maar demonen hebben als doel vernietiging en misleiding.
Ze proberen ook zielen te winnen, dat weet ik omdat ze in m'n verleden gingen kijken, en ineens hard lachten en zeiden "HAHA! We hebben hem!!".
Ik dacht toen dat het mensen waren, maar ook daarom lachten ze me uit.

Ik heb geen idee of de mens wel of geen etherisch lichaam heeft, misschien zijn we toch ons brein.

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:35 schreef Summers het volgende:

[..]

Geesten zijn van alle tijden toch , hoeveel mensen vandaag de dag merken geesten wel niet op of dierbare overledene ? ook demonen inderdaad maar niet alleen demonen , ook goede geesten .
Wel veel, meer dan ooit.
Ik denk dus dat goede geesten en geesten van dierbare overledenen allemaal demonen in disguise zijn.
pi_101001939
quote:
Ik dacht toen dat het mensen waren, maar ook daarom lachten ze me uit.
misleiding?
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:18:27 #39
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_101002350
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:09 schreef Loppe het volgende:

[..]

misleiding?
Kan, maar zelfs de duivel vertelt wel eens de waarheid tussen 2 leugens door :)
Ik denk dat dit geval geen misleiding was, de hoofdaanwezige weet dan wel erg weinig voor een mens, ook klinkens ze niet menselijk, sommige zelfs dierlijk, het enige menselijke aan hun is de taal die ze spreken.
Ik wil graag geloven dat geesten van mensen hier zijn.
pi_101002679
quote:
Ik wil graag geloven dat geesten van mensen hier zijn.
doe dat dan ipv je te laten misleiden
  zondag 21 augustus 2011 @ 15:44:26 #41
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_101003419
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:27 schreef Loppe het volgende:

[..]

doe dat dan ipv je te laten misleiden
Mensen die dit geloven worden juist misleid, zoals Ogilvie. Ik heb genoeg meegemaakt om te geloven dat ze mensen imiteren ipv dat het mensen zijn.
Ze praatten trouwens ondrling ipv dat ze me uitlachten "hij denkt dat we mensen waren" "echt waar? wat een sukkel!"
pi_101006354
quote:
Haha! Reincarnatie was gewoon onderdeel van het Christendom totdat een aantal hoge heren tijdens de raad van Nicea bij elkaar kwamen en bepaalden wat er wel en niet tot het Christendom mocht behoren. Reincarnatie is toen geschrapt.
  zondag 21 augustus 2011 @ 17:00:38 #43
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_101006774
quote:
10s.gif Op zondag 21 augustus 2011 16:51 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Haha! Reincarnatie was gewoon onderdeel van het Christendom totdat een aantal hoge heren tijdens de raad van Nicea bij elkaar kwamen en bepaalden wat er wel en niet tot het Christendom mocht behoren. Reincarnatie is toen geschrapt.
Serieus? Oke, wist ik niet, heb je een bron?
Of staat het echt in het boek van 'Dennis'?
pi_101008450
quote:
1s.gif Op zondag 21 augustus 2011 14:23 schreef starla het volgende:

[..]

misschien zijn die er wel maar treden die nog niet met hun verhaal naar buiten :P
  zondag 21 augustus 2011 @ 20:25:34 #45
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101013412
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:44 schreef Manke het volgende:

[..]

Ze praatten trouwens ondrling ipv dat ze me uitlachten "hij denkt dat we mensen waren" "echt waar? wat een sukkel!"
Ja, want jij bent de indringer en ze kunnen vast geen gesprek voeren zonder dat jij het hoort
en ze spreken de waarheid ?

[ Bericht 0% gewijzigd door Summers op 21-08-2011 21:08:21 ]
pi_101014114
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:25 schreef Summers het volgende:

Ja, want jij bent de indringer en ze kunnen vast geen gesprek voeren zonder dat jij het hoort
en ze spreken de waarheid .
ik dacht dat ze zeiden dat ze "hem hebben" dus ik denk dat de geesten de indringers zijn. Over welke waarheid heb je het?
  zondag 21 augustus 2011 @ 21:05:28 #47
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101015317
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:41 schreef Loppe het volgende:

[..]

ik dacht dat ze zeiden dat ze "hem hebben" dus ik denk dat de geesten de indringers zijn. Over welke waarheid heb je het?
Ja dat denk ik ook maar ik bedoelde de waarheid dat reincarnatie niet bestaat want :

quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 15:44 schreef Manke het volgende:

[..]

mooie misleiding toch .
  zondag 21 augustus 2011 @ 23:27:37 #48
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_101022918
Als dat een misleiding is, wat is dan waar? Dat het wèl mensen waren? Nee, dat geloof ik niet, uit zo veel is gebleken dat dat niet zo is.
Ik probeerde ze ook over te halen om naar het licht te gaan, omdat ze overledeen zijn, maar daar gierden ze alleen om. :)
  zondag 21 augustus 2011 @ 23:31:22 #49
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_101023079
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 20:41 schreef Loppe het volgende:

[..]

Zij zijn de indringers, dat ze me hebben zeiden ze nadat ze in m'n verleden hadden gekeken, dat hebben ze ook op een rare manier bloot weten te leggen, 1 van hun (de dierlijke) ging achter elkaar met een hoog stemmetje chanten, een hele tijd later deed een menselijke (noemde zich Edward) het zelfde.
pi_101024472
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 17:00 schreef Manke het volgende:

[..]

Serieus? Oke, wist ik niet, heb je een bron?
Of staat het echt in het boek van 'Dennis'?
Ik weet niet meer waar ik dat voor het eerst hoorde, maar als je googled op reincarnation council of nicea dan zul je genoeg hits krijgen. Bijv:

http://reluctant-messenger.com/origen6.html

En het boek van Dennis was een flauw geintje uiteraard ;)
  maandag 22 augustus 2011 @ 00:23:32 #51
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101025639
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:27 schreef Manke het volgende:
Als dat een misleiding is, wat is dan waar? Dat het wèl mensen waren? Nee, dat geloof ik niet, uit zo veel is gebleken dat dat niet zo is.
Ik probeerde ze ook over te halen om naar het licht te gaan, omdat ze overledeen zijn, maar daar gierden ze alleen om. :)
Ik weet niet wat waar is , daar zal je zelf achter moeten komen , ik geloof best dat er energieen zijn
die geen mens waren maar ook in energieen die wel mens zijn geweest , het 1 sluit het ander niet uit
voor mij en in mijn beleving heb ik ook positieve ervaringen met goede energieen die mens zijn geweest , gehad .
  maandag 22 augustus 2011 @ 09:45:44 #52
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101031889
Als mensen allemaal zouden doorhebben dat er reincarnatie bestaat zouden ze misschien ook wat meer om elkaar gaan geven. Dat schept toch een band, ik ben jou en jij bent mij en we zijn allemaal bij elkaar, al eeuwen!
The truth was in here.
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:09:26 #53
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101033779
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:45 schreef Bastard het volgende:
Als mensen allemaal zouden doorhebben dat er reincarnatie bestaat zouden ze misschien ook wat meer om elkaar gaan geven. Dat schept toch een band, ik ben jou en jij bent mij en we zijn allemaal bij elkaar, al eeuwen!
Het werkt dan ook drempel verlagend voor (zelf)moord. See you in the next life *bang*. :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:13:42 #54
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101033893
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:09 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het werkt dan ook drempel verlagend voor (zelf)moord. See you in the next life *bang*. :P
Als je in reincarnatie gelooft is leven met karma een kleine stap, het volgende leven zul je misschien (in andere vorm) je gesteld zien voor dezelfde problemen.
The truth was in here.
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:58:11 #55
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101035172
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:09 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Geloof jij in reincarnatie en heb je die gedachte dan ? ik iig niet en geloof wel in reincarnatie .
pi_101035269
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:31 schreef Manke het volgende:
Zij zijn de indringers, dat ze me hebben zeiden ze nadat ze in m'n verleden hadden gekeken, dat hebben ze ook op een rare manier bloot weten te leggen, 1 van hun (de dierlijke) ging achter elkaar met een hoog stemmetje chanten, een hele tijd later deed een menselijke (noemde zich Edward) het zelfde.
Welk verleden? Jouw kindertijd?

[ Bericht 5% gewijzigd door Loppe op 22-08-2011 18:35:18 ]
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:11:32 #57
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101035552
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:58 schreef Summers het volgende:
Geloof jij in reincarnatie en heb je die gedachte dan ? ik iig niet en geloof wel in reincarnatie .
Nee & nee.

Dat jij die gedachten niet hebt betekend alleen maar dat je leven niet miserabel genoeg is daarvoor. Zowel voor moord als zelfmoord.

Uitzondering voor de doodstraf, in deze, aangezien dat dan al helemaal geen straf meer is (vind ik het nu al niet, maar dan al helemaal niet.) Dan zadel je de volgende 'generatie' vroegtijdig op met "de (volgende) incarnatie van het kwaad".
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:17:56 #58
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101035769
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:11 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nee & nee.

Dat jij die gedachten niet hebt betekend alleen maar dat je leven niet miserabel genoeg is daarvoor. Zowel voor moord als zelfmoord.

Maar goed , dat geld voor iedereen en is niet afhankelijk van wel of niet in reincarnatie geloven .
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:29:51 #59
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101036116
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:17 schreef Summers het volgende:
Maar goed , dat geld voor iedereen en is niet afhankelijk van wel of niet in reincarnatie geloven .
Jawel, want als je in reincarnatie geloofd & je leven miserabel vind, ben je sneller geneigd om op de ''replay' knop te drukken "Ok dit is niks, op naar het volgende leven", dan wanneer je er vanuit gaat dat dit je enige kans is om er wat van te maken.

Tenzij je er dan weer karma bij gaat halen en beweert dat zelfmoord giga slecht voor je karma is. ;)
pi_101036169
quote:
Tenzij je er dan weer karma bij gaat halen en beweert dat zelfmoord giga slecht voor je karma is.
Wat denk je zelf?
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:37:40 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101036351
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:31 schreef Loppe het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Ik zou zeggen dat het niet echt handig zou zijn maar aan de andere kant is het wel zo dat zelfmoord niet meer de eeuwige stilte zal zijn zoals men eerst wel dacht. Als je het echter (normaal) niet meer kan herinneren is het voor genoeg mensen misschien alsnog een reden om overnieuw te beginnen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:38:07 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101036370
Goed topic trouwens, leuke reacties :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:38:55 #63
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101036391
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:29 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Jawel, want als je in reincarnatie geloofd & je leven miserabel vind, ben je sneller geneigd om op de ''replay' knop te drukken "Ok dit is niks, op naar het volgende leven", dan wanneer je er vanuit gaat dat dit je enige kans is om er wat van te maken.

Tenzij je er dan weer karma bij gaat halen en beweert dat zelfmoord giga slecht voor je karma is. ;)
Ja dezelfde problemen in een volgend leven , laat maar zitten :P
pi_101037361
Een opvallend iets is dat zulke 'reincaranatie-gevoelens vooral optreden over gestorven mensen uit de eigen cultuur...

in dit geval dus een amerikaans jongetje dat in zn 'vorige' leven ooke en amrikaanse heldhaftige pillot was die op Iwo Jima vocht...

het gebeurt vrijwel niet dat zulk een jongetje zicht herinnert juist en japanner te zijn die tegen die vliegtuigen vocht...

feit is wel dat het twe jarige jongetje kennelijk een helehoop vmodelvliegtuigen had en ouders die hem ook boeken over Iwo Jima liet zien en 'plots' begon hun zoontje juist nachtmerries te krijgen die vooral bestonden uit informatie die die jongen ook regelmatig van zn ouders meekreeg..
die ouders begon hem zelfs bewust te sturen qua 'kennis over vliegtuigen:

zie bv deze quote:
quote:
Another time, Andrea said, she bought him a toy plane, and pointed out what appeared to be a bomb on its underside. She says James corrected her, and told her it was a drop tank. "I'd never heard of a drop tank," she said. "I didn't know what a drop tank was."
http://www.reversespins.com/proofofreincarnation.html

ik vind vooral opvallend dat die moeder kennelijk bewust en gericht vliegtuigen voor dat jongetje gaat kopen en hem gaat 'leren' wat alles is en dan heel verrast is als het jongetje het beter gaat weten dan zijzelf...
punt is echter wel dat die moeder al begint met het kopen van zulke vliegtuigjes en het spreken over 'wat alles is', ongemerkt doet die moeder zulke dingen wat mij doet vermoeden dat ze misschien al veel langer bezig zijn hun 2-jarige zoone rg veel informatie te geven, en kleine kinderen zijn natuurlijk zeer vatbaar voor zulke info, die zuigen alles op en hebben ook veel minder referentiemateriaal en kunnen hierbij een zeer levendige fantasie die vaak héél exact kan zijn, over ontwikkelen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:41:05 #65
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101044677
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:10 schreef RM-rf het volgende:
Een opvallend iets is dat zulke 'reincaranatie-gevoelens vooral optreden over gestorven mensen uit de eigen cultuur...

in dit geval dus een amerikaans jongetje dat in zn 'vorige' leven ooke en amrikaanse heldhaftige pillot was die op Iwo Jima vocht...

het gebeurt vrijwel niet dat zulk een jongetje zicht herinnert juist en japanner te zijn die tegen die vliegtuigen vocht...

feit is wel dat het twe jarige jongetje kennelijk een helehoop vmodelvliegtuigen had en ouders die hem ook boeken over Iwo Jima liet zien en 'plots' begon hun zoontje juist nachtmerries te krijgen die vooral bestonden uit informatie die die jongen ook regelmatig van zn ouders meekreeg..

zie bv deze quote:

[..]

http://www.reversespins.com/proofofreincarnation.html

ik vind vooral opvallend dat die moeder kennelijk bewust en gericht vliegtuigen voor dat jongetje gaat kopen en hem gaat 'leren' wat alles is en dan heel verrast is als het jongetje het beter gaat weten dan zijzelf...
punt is echter wel dat die moeder al begint met het kopen van zulke vliegtuigjes en het spreken over 'wat alles is', ongemerkt doet die moeder zulke dingen wat mij doet vermoeden dat ze misschien al veel langer bezig zijn hun 2-jarige zoone rg veel informatie te geven, en kleine kinderen zijn natuurlijk zeer vatbaar voor zulke info, die zuigen alles op en hebben ook veel minder referentiemateriaal en kunnen hierbij een zeer levendige fantasie die vaak héél exact kan zijn, over ontwikkelen.
De overtuigende dingen uit het filmpje voor de volwassenen om hem heen , zijn dan ook de dingen die het kind ECHT niet kon weten zoals dat hij op een oude dienstfoto alle voornamen wist van de mannen die erop stonden en doordat hij dingen wist uit de kindertijd van de man die hij claimde te zijn
geweest .
Zijn zus leefde nog dus ze konden controleren of het waar was of een fantasie .
pi_101045806
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:10 schreef RM-rf het volgende:

zie bv deze quote:
Ehm, ik weet niet hoe goed jouw Engels is, maar in die quote staat duidelijk dat het jongetje zijn moeder corrigeert wanneer ze iets aanwijst en zegt dat het een bom is. Hij zegt haar dan dat dat geen bom is, maar een "drop tank".
pi_101046474
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:13 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Ehm, ik weet niet hoe goed jouw Engels is, maar in die quote staat duidelijk dat het jongetje zijn moeder corrigeert wanneer ze iets aanwijst en zegt dat het een bom is. Hij zegt haar dan dat dat geen bom is, maar een "drop tank".
ja..... dat lees ik er ook in...

maar ik wijs er dus vooral op dat het géén 'normale' handeling is van een moeder van een 3-jarige die een modelvliegtuigje voor haar zoontje gaat kopen en dan alle specifieke elementen gaat 'aanwijzen' en benoemen....
De moeder had namelijk bewust een modelvliegtuigje uit die tijd voor haar zoon gekocht en ging hem dingen 'aanwijzen' zoals wat ze dacht dat de bommen waren..
die handeling van de moder vind ik nogal 'sturend'.

dat de moeder vervolgens heel verrast is dat haar zoon dus kennelijk 'zomaar' elementen kan benoemen ontdekt ze ook doordat ze hem was gaan 'trainen' maar hij kennelijk al verder was in datgene wat ze hem wilde 'leren'; enkel dat was nu net dus ook haar 'streven'.

Bij mij gaat er dan niet helemaal meer in dat die ouders beweren dat hun zoontje 'zomaar' uit het niets aankomt met die verhalen...
juist die ene anekdote bewijst juist dat die ouders er zélf heel erg mee bezig zijn en hun zoontje die intersse in vliegtuigen en kennis daarover, vermoedelijk ongewild ook een beetje opdringen.

Juist dat de ouders zelf ontkennen dit te doen, terwijl uit hun anekdotes al duidelijk blijkt dat die zoon niet 'zomaar' uit zichzelf erg geintersseerd was in 'zijn vliegtuigjes' vanaf het moment dat hij twee jaar oud was....
hij kreeg kennelijk die vliegtuigjes van diezelfde ouders ...

hooguit toevallig wel natuurlijk dat die ouder nu net hun zoontje allemaal van die vliegtuigjes ging geven en er met hem over gingen praten, terwijl hij dus ook de reincarnatie van een piloot uit zulk een vliegtuig was....
maar eigenlijk denk ik gewoon dat die ouders een fixatie ervoor hadden, al voordat hun zoontje geboren was en dat deze ongemerkt dat verdergaven aan hun erg jonge zoontje en die hen erg verrastte doordat hij kennelijk veel meer van hun informatie bleek op te nemen zonder dat ze gemerkt hadden...

Niet voor niks stel ik dat veel van dit soort 'reincarnatie-herrineringen voorkomen bij opvallende geschiedenis-tijden waar ook veel geschiedkundig materiaal en zelfs fantasievolle boeken over bestaan en die vaak ook 'dichtbij' de cultuur van degene die meent te herinneren liggen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 22 augustus 2011 @ 17:48:08 #68
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_101046956
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 00:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik weet niet meer waar ik dat voor het eerst hoorde, maar als je googled op reincarnation council of nicea dan zul je genoeg hits krijgen. Bijv:

http://reluctant-messenger.com/origen6.html

En het boek van Dennis was een flauw geintje uiteraard ;)
Interessant, nooit van gehoord, bedankt ^O^
pi_101065121
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:34 schreef RM-rf het volgende:

[quote]
Niet voor niks stel ik dat veel van dit soort 'reincarnatie-herrineringen voorkomen bij opvallende geschiedenis-tijden waar ook veel geschiedkundig materiaal en zelfs fantasievolle boeken over bestaan en die vaak ook 'dichtbij' de cultuur van degene die meent te herinneren liggen
De reincarnatie van Truus Jansen die in 1950 op 3 hoog in de Voorstraat in Alblasserdam woonde is ook niet echt nieuws natuurlijk...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')