abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 22 augustus 2011 @ 00:23:32 #51
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101025639
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:27 schreef Manke het volgende:
Als dat een misleiding is, wat is dan waar? Dat het wèl mensen waren? Nee, dat geloof ik niet, uit zo veel is gebleken dat dat niet zo is.
Ik probeerde ze ook over te halen om naar het licht te gaan, omdat ze overledeen zijn, maar daar gierden ze alleen om. :)
Ik weet niet wat waar is , daar zal je zelf achter moeten komen , ik geloof best dat er energieen zijn
die geen mens waren maar ook in energieen die wel mens zijn geweest , het 1 sluit het ander niet uit
voor mij en in mijn beleving heb ik ook positieve ervaringen met goede energieen die mens zijn geweest , gehad .
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  maandag 22 augustus 2011 @ 09:45:44 #52
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101031889
Als mensen allemaal zouden doorhebben dat er reincarnatie bestaat zouden ze misschien ook wat meer om elkaar gaan geven. Dat schept toch een band, ik ben jou en jij bent mij en we zijn allemaal bij elkaar, al eeuwen!
The truth was in here.
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:09:26 #53
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101033779
quote:
14s.gif Op maandag 22 augustus 2011 09:45 schreef Bastard het volgende:
Als mensen allemaal zouden doorhebben dat er reincarnatie bestaat zouden ze misschien ook wat meer om elkaar gaan geven. Dat schept toch een band, ik ben jou en jij bent mij en we zijn allemaal bij elkaar, al eeuwen!
Het werkt dan ook drempel verlagend voor (zelf)moord. See you in the next life *bang*. :P
The truth may be out there, but the lies are in your head.
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:13:42 #54
8372 Bastard
Persona non grata
pi_101033893
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:09 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Het werkt dan ook drempel verlagend voor (zelf)moord. See you in the next life *bang*. :P
Als je in reincarnatie gelooft is leven met karma een kleine stap, het volgende leven zul je misschien (in andere vorm) je gesteld zien voor dezelfde problemen.
The truth was in here.
  maandag 22 augustus 2011 @ 11:58:11 #55
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101035172
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:09 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Geloof jij in reincarnatie en heb je die gedachte dan ? ik iig niet en geloof wel in reincarnatie .
pi_101035269
quote:
0s.gif Op zondag 21 augustus 2011 23:31 schreef Manke het volgende:
Zij zijn de indringers, dat ze me hebben zeiden ze nadat ze in m'n verleden hadden gekeken, dat hebben ze ook op een rare manier bloot weten te leggen, 1 van hun (de dierlijke) ging achter elkaar met een hoog stemmetje chanten, een hele tijd later deed een menselijke (noemde zich Edward) het zelfde.
Welk verleden? Jouw kindertijd?

[ Bericht 5% gewijzigd door Loppe op 22-08-2011 18:35:18 ]
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:11:32 #57
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101035552
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 11:58 schreef Summers het volgende:
Geloof jij in reincarnatie en heb je die gedachte dan ? ik iig niet en geloof wel in reincarnatie .
Nee & nee.

Dat jij die gedachten niet hebt betekend alleen maar dat je leven niet miserabel genoeg is daarvoor. Zowel voor moord als zelfmoord.

Uitzondering voor de doodstraf, in deze, aangezien dat dan al helemaal geen straf meer is (vind ik het nu al niet, maar dan al helemaal niet.) Dan zadel je de volgende 'generatie' vroegtijdig op met "de (volgende) incarnatie van het kwaad".
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:17:56 #58
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101035769
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:11 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Nee & nee.

Dat jij die gedachten niet hebt betekend alleen maar dat je leven niet miserabel genoeg is daarvoor. Zowel voor moord als zelfmoord.

Maar goed , dat geld voor iedereen en is niet afhankelijk van wel of niet in reincarnatie geloven .
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:29:51 #59
241970 R0N1N
Live free or die trying
pi_101036116
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:17 schreef Summers het volgende:
Maar goed , dat geld voor iedereen en is niet afhankelijk van wel of niet in reincarnatie geloven .
Jawel, want als je in reincarnatie geloofd & je leven miserabel vind, ben je sneller geneigd om op de ''replay' knop te drukken "Ok dit is niks, op naar het volgende leven", dan wanneer je er vanuit gaat dat dit je enige kans is om er wat van te maken.

Tenzij je er dan weer karma bij gaat halen en beweert dat zelfmoord giga slecht voor je karma is. ;)
pi_101036169
quote:
Tenzij je er dan weer karma bij gaat halen en beweert dat zelfmoord giga slecht voor je karma is.
Wat denk je zelf?
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:37:40 #61
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101036351
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:31 schreef Loppe het volgende:

[..]

Wat denk je zelf?
Ik zou zeggen dat het niet echt handig zou zijn maar aan de andere kant is het wel zo dat zelfmoord niet meer de eeuwige stilte zal zijn zoals men eerst wel dacht. Als je het echter (normaal) niet meer kan herinneren is het voor genoeg mensen misschien alsnog een reden om overnieuw te beginnen.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:38:07 #62
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_101036370
Goed topic trouwens, leuke reacties :).
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 22 augustus 2011 @ 12:38:55 #63
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101036391
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 12:29 schreef R0N1N het volgende:

[..]

Jawel, want als je in reincarnatie geloofd & je leven miserabel vind, ben je sneller geneigd om op de ''replay' knop te drukken "Ok dit is niks, op naar het volgende leven", dan wanneer je er vanuit gaat dat dit je enige kans is om er wat van te maken.

Tenzij je er dan weer karma bij gaat halen en beweert dat zelfmoord giga slecht voor je karma is. ;)
Ja dezelfde problemen in een volgend leven , laat maar zitten :P
pi_101037361
Een opvallend iets is dat zulke 'reincaranatie-gevoelens vooral optreden over gestorven mensen uit de eigen cultuur...

in dit geval dus een amerikaans jongetje dat in zn 'vorige' leven ooke en amrikaanse heldhaftige pillot was die op Iwo Jima vocht...

het gebeurt vrijwel niet dat zulk een jongetje zicht herinnert juist en japanner te zijn die tegen die vliegtuigen vocht...

feit is wel dat het twe jarige jongetje kennelijk een helehoop vmodelvliegtuigen had en ouders die hem ook boeken over Iwo Jima liet zien en 'plots' begon hun zoontje juist nachtmerries te krijgen die vooral bestonden uit informatie die die jongen ook regelmatig van zn ouders meekreeg..
die ouders begon hem zelfs bewust te sturen qua 'kennis over vliegtuigen:

zie bv deze quote:
quote:
Another time, Andrea said, she bought him a toy plane, and pointed out what appeared to be a bomb on its underside. She says James corrected her, and told her it was a drop tank. "I'd never heard of a drop tank," she said. "I didn't know what a drop tank was."
http://www.reversespins.com/proofofreincarnation.html

ik vind vooral opvallend dat die moeder kennelijk bewust en gericht vliegtuigen voor dat jongetje gaat kopen en hem gaat 'leren' wat alles is en dan heel verrast is als het jongetje het beter gaat weten dan zijzelf...
punt is echter wel dat die moeder al begint met het kopen van zulke vliegtuigjes en het spreken over 'wat alles is', ongemerkt doet die moeder zulke dingen wat mij doet vermoeden dat ze misschien al veel langer bezig zijn hun 2-jarige zoone rg veel informatie te geven, en kleine kinderen zijn natuurlijk zeer vatbaar voor zulke info, die zuigen alles op en hebben ook veel minder referentiemateriaal en kunnen hierbij een zeer levendige fantasie die vaak héél exact kan zijn, over ontwikkelen.
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 22 augustus 2011 @ 16:41:05 #65
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_101044677
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:10 schreef RM-rf het volgende:
Een opvallend iets is dat zulke 'reincaranatie-gevoelens vooral optreden over gestorven mensen uit de eigen cultuur...

in dit geval dus een amerikaans jongetje dat in zn 'vorige' leven ooke en amrikaanse heldhaftige pillot was die op Iwo Jima vocht...

het gebeurt vrijwel niet dat zulk een jongetje zicht herinnert juist en japanner te zijn die tegen die vliegtuigen vocht...

feit is wel dat het twe jarige jongetje kennelijk een helehoop vmodelvliegtuigen had en ouders die hem ook boeken over Iwo Jima liet zien en 'plots' begon hun zoontje juist nachtmerries te krijgen die vooral bestonden uit informatie die die jongen ook regelmatig van zn ouders meekreeg..

zie bv deze quote:

[..]

http://www.reversespins.com/proofofreincarnation.html

ik vind vooral opvallend dat die moeder kennelijk bewust en gericht vliegtuigen voor dat jongetje gaat kopen en hem gaat 'leren' wat alles is en dan heel verrast is als het jongetje het beter gaat weten dan zijzelf...
punt is echter wel dat die moeder al begint met het kopen van zulke vliegtuigjes en het spreken over 'wat alles is', ongemerkt doet die moeder zulke dingen wat mij doet vermoeden dat ze misschien al veel langer bezig zijn hun 2-jarige zoone rg veel informatie te geven, en kleine kinderen zijn natuurlijk zeer vatbaar voor zulke info, die zuigen alles op en hebben ook veel minder referentiemateriaal en kunnen hierbij een zeer levendige fantasie die vaak héél exact kan zijn, over ontwikkelen.
De overtuigende dingen uit het filmpje voor de volwassenen om hem heen , zijn dan ook de dingen die het kind ECHT niet kon weten zoals dat hij op een oude dienstfoto alle voornamen wist van de mannen die erop stonden en doordat hij dingen wist uit de kindertijd van de man die hij claimde te zijn
geweest .
Zijn zus leefde nog dus ze konden controleren of het waar was of een fantasie .
pi_101045806
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 13:10 schreef RM-rf het volgende:

zie bv deze quote:
Ehm, ik weet niet hoe goed jouw Engels is, maar in die quote staat duidelijk dat het jongetje zijn moeder corrigeert wanneer ze iets aanwijst en zegt dat het een bom is. Hij zegt haar dan dat dat geen bom is, maar een "drop tank".
True strength is not a measure of the body,
It's a measure of the soul.
pi_101046474
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:13 schreef Maurice76 het volgende:

[..]

Ehm, ik weet niet hoe goed jouw Engels is, maar in die quote staat duidelijk dat het jongetje zijn moeder corrigeert wanneer ze iets aanwijst en zegt dat het een bom is. Hij zegt haar dan dat dat geen bom is, maar een "drop tank".
ja..... dat lees ik er ook in...

maar ik wijs er dus vooral op dat het géén 'normale' handeling is van een moeder van een 3-jarige die een modelvliegtuigje voor haar zoontje gaat kopen en dan alle specifieke elementen gaat 'aanwijzen' en benoemen....
De moeder had namelijk bewust een modelvliegtuigje uit die tijd voor haar zoon gekocht en ging hem dingen 'aanwijzen' zoals wat ze dacht dat de bommen waren..
die handeling van de moder vind ik nogal 'sturend'.

dat de moeder vervolgens heel verrast is dat haar zoon dus kennelijk 'zomaar' elementen kan benoemen ontdekt ze ook doordat ze hem was gaan 'trainen' maar hij kennelijk al verder was in datgene wat ze hem wilde 'leren'; enkel dat was nu net dus ook haar 'streven'.

Bij mij gaat er dan niet helemaal meer in dat die ouders beweren dat hun zoontje 'zomaar' uit het niets aankomt met die verhalen...
juist die ene anekdote bewijst juist dat die ouders er zélf heel erg mee bezig zijn en hun zoontje die intersse in vliegtuigen en kennis daarover, vermoedelijk ongewild ook een beetje opdringen.

Juist dat de ouders zelf ontkennen dit te doen, terwijl uit hun anekdotes al duidelijk blijkt dat die zoon niet 'zomaar' uit zichzelf erg geintersseerd was in 'zijn vliegtuigjes' vanaf het moment dat hij twee jaar oud was....
hij kreeg kennelijk die vliegtuigjes van diezelfde ouders ...

hooguit toevallig wel natuurlijk dat die ouder nu net hun zoontje allemaal van die vliegtuigjes ging geven en er met hem over gingen praten, terwijl hij dus ook de reincarnatie van een piloot uit zulk een vliegtuig was....
maar eigenlijk denk ik gewoon dat die ouders een fixatie ervoor hadden, al voordat hun zoontje geboren was en dat deze ongemerkt dat verdergaven aan hun erg jonge zoontje en die hen erg verrastte doordat hij kennelijk veel meer van hun informatie bleek op te nemen zonder dat ze gemerkt hadden...

Niet voor niks stel ik dat veel van dit soort 'reincarnatie-herrineringen voorkomen bij opvallende geschiedenis-tijden waar ook veel geschiedkundig materiaal en zelfs fantasievolle boeken over bestaan en die vaak ook 'dichtbij' de cultuur van degene die meent te herinneren liggen
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
  maandag 22 augustus 2011 @ 17:48:08 #68
40150 Manke
'tis but a scratch
pi_101046956
quote:
0s.gif Op maandag 22 augustus 2011 00:00 schreef Probably_on_pcp het volgende:

[..]

Ik weet niet meer waar ik dat voor het eerst hoorde, maar als je googled op reincarnation council of nicea dan zul je genoeg hits krijgen. Bijv:

http://reluctant-messenger.com/origen6.html

En het boek van Dennis was een flauw geintje uiteraard ;)
Interessant, nooit van gehoord, bedankt ^O^
pi_101065121
quote:
1s.gif Op maandag 22 augustus 2011 17:34 schreef RM-rf het volgende:

[quote]
Niet voor niks stel ik dat veel van dit soort 'reincarnatie-herrineringen voorkomen bij opvallende geschiedenis-tijden waar ook veel geschiedkundig materiaal en zelfs fantasievolle boeken over bestaan en die vaak ook 'dichtbij' de cultuur van degene die meent te herinneren liggen
De reincarnatie van Truus Jansen die in 1950 op 3 hoog in de Voorstraat in Alblasserdam woonde is ook niet echt nieuws natuurlijk...
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')