abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_101187111
Deze film was anders dichter bij het boek.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 21:01:47 #127
343879 LolaLovesYou
Je bent een schatje!
pi_101187240
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 20:59 schreef Deckard het volgende:
Deze film was anders dichter bij het boek.
Conan?
Zowaar een boek wat ik nooit heb gelezen, maar wel opgevoed met de film.
[papa body builder en fan van fatasy themed films en boeken]

Wel even een +, net van een collega gehoord dat fright night een hele goede remake is.
Maar toch wil ik eerst de orginele zien.. ohoho.
pi_101188219
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 21:01 schreef LolaLovesYou het volgende:

[..]

Conan?
Zowaar een boek wat ik nooit heb gelezen, maar wel opgevoed met de film.
[papa body builder en fan van fatasy themed films en boeken]

Wel even een +, net van een collega gehoord dat fright night een hele goede remake is.
Maar toch wil ik eerst de orginele zien.. ohoho.

Ik heb het boek ook nooit gelezen maar dat is wat ik van de fans moet geloven. Conan, de originele film, is altijd nog een film die gewoon cool is.

Van anderen hoor ik dat Fright Night wel oke is, maar dat het origineel veel leuker is om naar te kijken.
  donderdag 25 augustus 2011 @ 22:36:47 #129
52543 Timo20
RODA JC FOREVER!!
pi_101192330
Back To The Future: Part II
Deze is nooit mijn favoriet geweest maar ik vind wel nog steeds dat deze het beste scenario van alle drie de delen heeft.
Handig worden (delen van) de verhalen van alle drie de delen verwoven tot één ingenieus verhaal en door slimme montage worden ook beelden van het eerste deel gebruikt.
Geweldig.

IMDB Cijfer: 7,5/10
Mijn Cijfer: 8,5/10
pi_101193825
Buried / 2010

Hoewel de film zich anderhalf uur lang op één locatie afspeelt en me soms aan Grave Danger (van CSI: Las Vegas) deed denken en er maar één kerel steeds in beeld was, wist de film me toch de hele zit te boeien. Het eind zag ik al mijlenver aankomen (en dat gebeurt niet vaak, ik geef het toe, ben blond) en ik vind Ryan Reynolds drie keer niks... en toch wist het me te boeien!
Mijn telefoon was denk ik na tien minuten al leeg geweest, maar toch, ondanks dat soort dingetjes, een 7.

De eetclub / 2010

Wat een warrige film zeg. Ik kan me het hele boek niet meer herinneren, en ik heb hem toch echt gelezen, dus ik weet niet of die ook zo van de hak op de tak sprong. Bracha is een schattig kind, maar kan niet altijd even goed acteren en het eind deed me denken aan zo'n typisch Hollandse politieserie. Ik was er niet wild van. En waarom komen Nederlandse films altijd zo fout nagesynchroniseerd over? En natuurlijk kwam er een tiet langs, het zal eens niet. Een 6 voor de tiet.

The Ruins / 2008

Ik vond deze reuze meevallen. Ik dacht dat het zo'n 13 in een dozijn-film zou zijn, maar 'de grote enge vijand' is eens wat anders en dat kon soms lekker ranzig zijn. Ook al snapte ik sommige dingen in het verhaal niet, hij bleef me van begin tot eind boeien, ook al vroeg ik me steeds af waar ik de hoofdrolspelers nou ook alweer van kende (waarschijnlijk van die andere standaard horrorfilms, Final Destination 8 enzo). Een 7.

An American Haunting / 2006

Wat een kontfilm zeg. Ik heb ooit slapeloze nachten gehad naar aanleiding van het verhaal van de Bell-heks in een of ander boek van Reader's Digest, toen was ik 12, en het verhaal heeft me daarna altijd geboeid. 'Leuk, er is een film van.' Na de andere kontfilm A Haunting in Connecticut, gebaseerd op een ander bekend spookverhaal, had ik hier ook niet zulke heel hoge verwachtingen van, maar mijn god. Deze film is zowaar nog slechter. Ik kon er op een gegeven moment echt geen touw aan vastknopen tegen het eind, en hoewel het in de 19e eeuw waarschijnlijk heel normaal was dat een docent van in de 30 met meisjes van 14 trouwde, vond ik zijn blikken nu gewoon vunzig en ognepast en :r :r overkomen. Totaal niet spannend of eng.
Een 4.
Tap tap tap
pi_101197195
Fast five

Verenigde Staten
Actie / Drama
130 minuten

geregisseerd door Justin Lin
met Vin Diesel, Paul Walker en Dwayne Johnson

Nadat ex-agent Brian O’Connor (Paul Walker) en Mia Toretto (Jordana Brewster) Dom Toretto (Vin Diesel) hebben helpen ontsnappen uit de gevangenis, zijn ze op de vlucht voor de politie. Als ze uiteindelijk in Rio de Janeiro belanden moeten ze, om hun vrijheid terug te krijgen, nog één klus aannemen. Ze worden echter op de hielen gezeten door FBI-agent Luke Hobbs (Dwayne Johnson), die alles op alles zet om Dom, Brian, Mia en hun team op te pakken.

Geen hele bijzondere, maar wel een hele lekkere film om te kijken die gewoon heerlijk wegkijkt.
Verhaal is niet bijzonder, maar tis gewoon een lekkere actie film.. met goed acteer werk (zeker voor een actie film, waar ze vaak van die onnozele acteurs indouwen is hier het acteer werk wel goed!) met leuke acties. heb me er prima mee vermaakt.
7
pi_101197900
Heb vanavond dus naar The Resident gekeken, dat is een stevige thriller met Hilary Swank. Vond 'm echt een traditionele thriller met een aantal schrikeffecten en veel donkere beelden. Swank sprak zo lekker zacht zodat je de volumeknop automatisch harder doet, maar des te meer je verschiet van die schrikeffecten. Het verhaal is een mix van Fatal attraction en Sliver. Voor de thriller-liefhebber een aanrader.
pi_101201286
Spirited Away (2001)

Deze film staat hoog aangeschreven en ik moet inderdaad toegeven: als je van animatiefilms houdt, kan dit inderdaad iets verrassende anders zijn. Als je toch al niet zo van dat genre houdt, loop je het risico dat deze film het ook niet zal doen. Tenminste, dit was bij mij niet het geval. Een meisje raakt verdwaald in een geestenstad die alleen maar gelimiteerd is door de fantasie van de filmmakers. Opzich is daar niets mis mee en het is ook allemaal erg mooi weergegeven (hetgeen me erdoorheen hielp), maar het plot lijkt er wel onder geleden te hebben. Dat kan mij namelijk totaal niet boeien en heeft volgens mij hier en daar wel wat gaten. Ik vraag me al langer af wat Japanners nu toch met kleine meisjes hebben. Blijkbaar iets wat ik niet heb.

Oordeel: 6
IMDB: 8.6
Fok!-reputatiemeter van Rijsttafel:
Slecht [-----X----------------------------------------------------------] Goed
pi_101201288
Simon (2004)

Waar in Spirited Away grafisch alles kan, is Simon de film waarin controversieel alles kan. Wiet, homohuwelijken en euthanasie. Onderwerpen die politiek of religieus nogal eens voor onrust kunnen zorgen, worden in deze film allemaal behandeld alsof ze de normaalste zaak in de wereld zijn. Het laat de tolerantie van Nederland zien. Maar deze film neemt ons ook naar Thailand waar hoofdpersoon Simon zijn tweede thuis heeft. Deze kandkerpatient met ondanks dat toch een zeer positieve levensinstelling wordt echt subliem gespeeld door Cees Geel.

De film is niet echt een comedie, maar heeft grappen met de juiste timing. Het behandelt een serieus drama-onderwerp maar is toch makkelijk weg te kijken. Het is geen fantasiefilm maar toch sleept het je op de een of andere manier mee naar een andere wereld, de wereld van Simon.

Ik geef het niet vaak, maar ik denk dat ik het toch ga doen.

Oordeel: 10
IMDB: 8

-------------------------------

Veronika Decides To Die

Nog een film over de dood. Volgens mij uit dit topic geplukt n.a.v. een recentie die me wel aansprak. Laat ik die recentie bij deze dan counteren met: WTF AVOID! Het boek waar het op gebaseerd is kan misschien goed zijn (nooit gelezen), maar de film is het in ieder geval niet voor mij. De jonge Veronika heeft besloten dat haar leven wel lang genoeg is geweest en doet een zelfmoordpoging. Dit gebeurt nogal vroeg in de film, daarnaast is ze nogal kortaf en chagerijnig en het is daarom nogal lastig om je emotioneel bij haar betrokken te voelen. Iets wat denk ik toch wel essentieel is bij een film met zo'n onderwerp.

Of is dat wel het onderwerp? Want nadat Veronika (gespeeld door Sarah Michelle Gellar) in een mentale inrichting belandt lijkt het meer te gaan om haar affaire met medepatient Edward. Wat haar doet vallen voor hem is blijkbaar alleen zijn uiterlijk en wat hem voor haar doet vallen is de piano, maar goed. Vanaf het moment dat hun relatie in de film komt, is gelijk duidelijk dat deze liefde haar over haar zelfmoordneigingen heen zal helpen. Wat een goedkoop scenario. Ik hoef dat nieteens te spoiler-taggen. Er was nog een ietswat onverwachte plottwist op het eind, maar die is voor het plot eerder negatief dan positief.

Zou er bijna zelf zelfmoordneigingen van krijgen. :P

Oordeel: 4
IMDB: 6.5

[ Bericht 6% gewijzigd door rijsttafel op 26-08-2011 04:04:15 ]
pi_101201547
My Sister's Keeper (2009)
Drama (109 minuten)
Geregisseerd door Nick Cassavetes met Cameron Diaz, Abigail Breslin en Alec Baldwin

De meeste kennen 'm al wel toch? Is zeker wel een aanrader over een familie dilemma die behoorlijk ver gaat.

8

IMDB: 7.3
Moviemeter: 3,86

[ Bericht 47% gewijzigd door #ANONIEM op 26-08-2011 04:46:45 ]
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 06:45:12 #136
296917 Abby79
Being myself!
pi_101202045
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 03:41 schreef rijsttafel het volgende:
Veronika Decides To Die

Nog een film over de dood. Volgens mij uit dit topic geplukt n.a.v. een recentie die me wel aansprak. Laat ik die recentie bij deze dan counteren met: WTF AVOID! Het boek waar het op gebaseerd is kan misschien goed zijn (nooit gelezen), maar de film is het in ieder geval niet voor mij. De jonge Veronika heeft besloten dat haar leven wel lang genoeg is geweest en doet een zelfmoordpoging. Dit gebeurt nogal vroeg in de film, daarnaast is ze nogal kortaf en chagerijnig en het is daarom nogal lastig om je emotioneel bij haar betrokken te voelen. Iets wat denk ik toch wel essentieel is bij een film met zo'n onderwerp.
Hehe, eigenlijk wachtte ik al op zo'n "counter", ikzelf ben niet van plan m'n cijfer te wijzigen hoor, maar je hebt gelijk, als je de connectie met Veronika niet kan maken kan ik me heel goed voorstellen dat je hem crap vind. (Mijn ouders hadden hem ook gezien, en ik denk dat m'n vader het met jou eens is en m'n moeder met mij :P)

Mijn cijfer had als grootste reden voornamelijk persoonlijke ervaring (stond er ook bij) die Sarah echt wel weet over te brengen. Het voelde als naar m'n eigen verhaal kijken, maar dan in een versnelling - ik heb in 2004 mezelf iets dergelijks aangedaan, zonder de inrichting erna ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_101206377
quote:
14s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 22:28 schreef El_Matador het volgende:
Watchmen (2009)
Toffe mix van The Dark Knight, Sin City en andere superheldenfilms.

Vette actie, leuke camerashots en lekker veel tieten schieten helikopters.

Verhaal is helaas een beetje simpel, maar dat mag de pret niet drukken.

Een heerlijke Malin Akerman trouwens.
8,8/10 (IMDB: 7.7/10)
Echt compleet het tegenovergestelde van mijn mening.

Ontzettend uitgebreid en langdradig verhaal, veel te weinig actie.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
pi_101206712
Ik ben ook totaal afgeknapt op Watchmen, terwijl ik het meestal wel met je eens ben, in mijn top 10 staan True Romance, Sin City e.d.
pi_101208730
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 10:26 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

Echt compleet het tegenovergestelde van mijn mening.

Ontzettend uitgebreid en langdradig verhaal, veel te weinig actie.
haha same here, vind watchmen helemaal niks.. terwijl ik sin city en alles geweldig vind

watchmen geef ik een 3 =(
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 12:21:13 #140
100191 PirE
Geaux Tigers
pi_101210560
Iris (2009)

20-delige koreaanse TV serie (al is er ook een filmversie van maar die heb ik niet gezien) over twee jeugdvrienden die gaan werken voor een geheime zuid-koreaanse regeringsorganisatie (NSS). Ze zijn allebei benaderd door dezelfde vrouwelijke hoofdrolspeler, Choi Seung Hee (de dame met het lange haar). De twee slaan, gedwongen door omstandigheden, een ander pad in waardoor ze tegen elkaar komen te staan.

De serie is goed opgebouwd en het tempo is vrij vlot (voor koreaanse begrippen) al zitten er wel wat langere romantische scene's tussen. De diverse missie's bevatten voldoende actie met een aantal mooie schietpartijen. Je kan zien dat ze een flink budget hadden (al zitten er wel wat schoonheidsfoutjes in). Ze zijn op dit moment bezig met IRIS 2, het vervolg. Er is ook een spin-off Athena en daar ga ik binnenkort aan beginnen.

Mijn cijfer: 7.5
IMDB: 8.1
“Never assume you will win, never feel safe, never feel confident, never send a "We got this!" text, never take anything for granted, never pose for a picture late in the game, always expect the worst while rooting for the best.”
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 13:39:01 #141
310170 kawa4
gratis is goed!!!!
pi_101214592
gisteren deze film gezien.

vindt het een goeie film, spannend verhaal en goeie cast

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
(7*/10)
mee bekant vangde gin haas.
pi_101215174
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 06:45 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Hehe, eigenlijk wachtte ik al op zo'n "counter", ikzelf ben niet van plan m'n cijfer te wijzigen hoor, maar je hebt gelijk, als je de connectie met Veronika niet kan maken kan ik me heel goed voorstellen dat je hem crap vind. (Mijn ouders hadden hem ook gezien, en ik denk dat m'n vader het met jou eens is en m'n moeder met mij :P)

Mijn cijfer had als grootste reden voornamelijk persoonlijke ervaring (stond er ook bij) die Sarah echt wel weet over te brengen. Het voelde als naar m'n eigen verhaal kijken, maar dan in een versnelling - ik heb in 2004 mezelf iets dergelijks aangedaan, zonder de inrichting erna ;)
Je hoeft je mening niet te verdedigen, hoor :P 't Was geen persoonlijke aanval. Anyway, denk inderdaad dat het wel of niet kunnen indentificeren met de hoofdpersoon een hoop uitmaakt voor de beleving van deze film. :) Hoop dat 't nu weer goed met je gaat!
pi_101216025
Full Metal Jacket (1987)
Eindelijk deze klassieker gezien, en ik moet zeggen dat ik het niet zo hoogstaand vind als ie wordt aangeschreven.
De humor is aardig, de quotes uit de film zijn overbekend en de beelden zijn mooi.
Op zich "grappig" om een keer een andere kant van de Vietnamoorlog te zien, die van de sukkels in plaats van de tough guys.

Maar het verhaal is nogal mager en de drill instruction duurt me te lang.

Muziek is goed gekozen, maar lijkt er nogal random ingepropt.

Dan zijn Apocalypse Now en The Deer Hunter duidelijk betere films over de Charlie.
7.5/10 (IMDB: 8.4/10) (85/250)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:26:45 #144
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_101216935
Kill the Irishman over het leven van Danny Greene...
Film zonder diepgang. Ene explosie en moord na de andere. Kom maar moeilijk meeleven met de hoofdpersoon doordat je er te weinig over te weten komt en ik weet zeker dat hier veel meer had in gezeten!
Acteurs waren wel oke en de aankleding van de film verder ook. Ze hebben tenminste een echte Ier de hoofdrol gegeven en niet een Amerikaan.
Leuk om gezien te hebben, maar geen film die ik nog een keer hoef te zien.
6/10
geen.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 14:54:09 #145
296917 Abby79
Being myself!
pi_101218056
offtopic
quote:
7s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 13:49 schreef rijsttafel het volgende:
't Was geen persoonlijke aanval. [...] Hoop dat 't nu weer goed met je gaat!
Zo zag ik hem ook niet hoor ;) En jazeker, d'r is aardig wat veranderd sindsdien! :)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_101222228
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:36 schreef casper019 het volgende:

[..]

haha same here, vind watchmen helemaal niks.. terwijl ik sin city en alles geweldig vind

watchmen geef ik een 3 =(
Ik ben in de bios tijdens de pauze vertrokken.
Maar ik heb later thuis nog eens de Director's Cut gekeken, en toen vond ik m een stuk beter.

Het is geen topper in mijn ogen, maar zeker geen slechte film.
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:06:38 #147
67640 SaintOfKillers
Hold me closer, Tony Danza
pi_101228891
quote:
0s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 11:36 schreef casper019 het volgende:

[..]

Watchmen en Sin City hebben dan ook nauwelijks wat gemeen.
The average burglar breaks in and leaves clues everywhere. But not me. I'm completely clueless.
pi_101229584
quote:
2s.gif Op vrijdag 26 augustus 2011 20:06 schreef SaintOfKillers het volgende:

[..]

Watchmen en Sin City hebben dan ook nauwelijks wat gemeen.
Donkere stijl, graphic novel verfilming en daar houdt het wel op ja, maar daardoor worden ze al snel vergeleken.
Alex Pastoor:
"Een uitslag is altijd terecht, of het nou verdiend is of onverdiend"
Martin Verkerk:
''Ik bepaal of ik win of verlies. Als ik goed speel dan win ik, als ik slecht speel dan is de kans dat ik verlies aanwezig.''
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 20:25:44 #149
48288 Mikkie
Mastermind.
pi_101229662
quote:
0s.gif Op woensdag 24 augustus 2011 14:32 schreef -Strawberry- het volgende:
Ten inch hero

[ afbeelding ]

Piper moves to Santa Cruz, California to go to the Institute of Art. When she was 15 she gave birth to a daughter, but had to put her up for adoption because she was too young to raise her. Years later she sees an article about a girl she thinks is her daughter, who lives in Santa Cruz, and applies for a job in a sandwich shop.

Only like the best sandwich shop evar. O+

Blijft een geweldig leuke film met identiek geweldige personages. En niet standaard.
Hele leuke film inderdaad! :)
Zerg schreef:
1/1 is 1. 2/2 is 2. Basisschool breuken.
  vrijdag 26 augustus 2011 @ 23:16:37 #150
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_101238126
quote:
0s.gif Op donderdag 25 augustus 2011 13:01 schreef Karstman het volgende:
Dear Zachary A letter to a son about his father
Gisteravond op Canvas: Documentaire van Kurt Kuenne over zijn overleden jeugdvriend Andrew Bagby. Andrew komt door geweld om het leven. Als zijn ex-vriendin, die iets met de moord te maken lijkt te hebben, zwanger blijkt te zijn besluit Kurt om een documentaire voor het ongeboren kind te maken om hem zo te vertellen wie zijn vader was. Aan de hand van interviews met vrienden en familie probeert hij een beeld te scheppen. Beetje Amerikanistisch maar wel erg mooi gemaakt, het verhaal grijpt je met al zijn emotie.
9
Superfilm danwel documantaire. Aanrader ja!

En ook Ten Inch Hero is geweldig!!

Ik zit even niet achter mijn eigen computer en dit is een duits toetsenbord met allemaal knoppen op de verkeerde plek, dus even snel.

Meglio Gioventu
6 uur durende Italiaanse film over 2 broers. Geweldig uitgediept verhaal, maar sommige verhaallijnen lopen op een aparte manier dood op de een of andere manier. Ja, goede film, maar nee, niet 100% overtuigend. Toch een 8,2

A Bittersweet Life
Koreaanse film over een gangster die wraak neemt. Aardig, maar niet meer dan dat. NIet de 7,8 die de film op IMDB krijgt. Te voorspelbaar, te langzaam, zeker het einde. Ik had echt zoiets van `Oke, nu mag het wel afgelopen zijn´.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')