abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 29 augustus 2011 @ 16:07:44 #226
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_101333607
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 08:43 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Zodra ik de Shawshank Redemption bovenaan zag staan, dacht ik al wat een mislukte top 100 :')
Wat vind je wel een #1 waardige film dan?
geen.
pi_101333975
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:42 schreef Roces18 het volgende:
Eindelijk iemand die Thor even goed vind als mij
Ik vind Thor beter dan jou hoor.

Ik vond het een kutfilm trouwens.
  maandag 29 augustus 2011 @ 16:53:01 #228
286575 Roces18
Chef de party
pi_101335363
quote:
6s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:16 schreef picodealion het volgende:

[..]

Ik vind Thor beter dan jou hoor.
haha

quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 16:07 schreef Isis20 het volgende:

[..]

Wat vind je wel een #1 waardige film dan?
Kan ik zo niet zeggen, moet er nog heel wat af kijken. Maar voor nu twijfel ik tussen The Business & Flashbacks of a fool, maar ja dat ben ik maar :P
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_101338166
Sucker Punch

'Sucker Punch' speelt zich af in de jaren '50. Baby Doll (Emily Browning) wordt door haar kwaadaardige stiefvader naar een psychiatrische inrichting gestuurd. Zijn plan is om binnen vijf dagen lobotomie op haar toe te passen. Door de trauma's die ze er oploopt creëert ze haar eigen wereld waarin alles mogelijk is. Ze raakt geïnspireerd door dat wat er zich afspeelt en beraamt een plan om te ontsnappen.

Deze film ziet er erg mooi uit, maar het verhaal vind ik 3x niks.

IMDB: 6.2
Mijn Cijfer: 6
pi_101338422
de laatste tijd de volgende films gezien:

tropa de elite 1 + 2
ik vond ze beiden de eerste keer niet zo goed, maar na een 2e keer kijken kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat dit beiden erg goede films zijn. ik vind dat je ze eigenlijk ook niet los van elkaar kunt zien. aanraders :)

the insider
film over een ex-directeur van een tabaksfabrikant die een boekje open wil doen over de praktijken van de tabaksindustrie, met bedreigingen aan zijn adres en aan het adres van cbs' 60 minutes die het verhaal in handen hebben. op een waar verhaal gebaseerd
goede film, interessant (en schokkend) om te zien waartoe grote corporaties toe in staat (kunnen) zijn.

the man from earth
1 woord: intrigerend, en knap gedaan als je ziet hoe weinig decors er gebruikt zijn, 1 kamer en net buiten de voordeur. oki, iets meer dan 1 woord :P

2001: a space odyssey
tja. ik begrijp de lovende commentaren op imdb totaal niet. wat een saaie langdradige film waarin het concept van ai niet goed uitgewerkt wordt, althans vind ik.

blade runner
heerlijke sfeer in die film, mooie sfx & lekker dromerige muziek erbij, en leuk verhaal. ik kreeg genoeg flashbacks naar de gelijknamige game van jaren terug. complete scenes die ik herkende van de game (film nooit eerder gezien). erg nice. :Y
verhaal over een gepensioneerde agent in de toekomst die klonen (replicants) moest uitschakelen op aarde, omdat deze niet op aarde mogen komen. hij wordt weer in actieve dienst genomen als er 6 replicants naar de aarde ontsnapt zijn.

[ Bericht 0% gewijzigd door dawg op 29-08-2011 18:33:50 ]
pi_101347483
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 18:16 schreef dawg het volgende:
de laatste tijd de volgende films gezien:

tropa de elite 1 + 2
ik vond ze beiden de eerste keer niet zo goed, maar na een 2e keer kijken kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat dit beiden erg goede films zijn. ik vind dat je ze eigenlijk ook niet los van elkaar kunt zien. aanraders :)

the insider
film over een ex-directeur van een tabaksfabrikant die een boekje open wil doen over de praktijken van de tabaksindustrie, met bedreigingen aan zijn adres en aan het adres van cbs' 60 minutes die het verhaal in handen hebben. op een waar verhaal gebaseerd
goede film, interessant (en schokkend) om te zien waartoe grote corporaties toe in staat (kunnen) zijn.

the man from earth
1 woord: intrigerend, en knap gedaan als je ziet hoe weinig decors er gebruikt zijn, 1 kamer en net buiten de voordeur. oki, iets meer dan 1 woord :P

2001: a space odyssey
tja. ik begrijp de lovende commentaren op imdb totaal niet. wat een saaie langdradige film waarin het concept van ai niet goed uitgewerkt wordt, althans vind ik.

blade runner
heerlijke sfeer in die film, mooie sfx & lekker dromerige muziek erbij, en leuk verhaal. ik kreeg genoeg flashbacks naar de gelijknamige game van jaren terug. complete scenes die ik herkende van de game (film nooit eerder gezien). erg nice. :Y
verhaal over een gepensioneerde agent in de toekomst die klonen (replicants) moest uitschakelen op aarde, omdat deze niet op aarde mogen komen. hij wordt weer in actieve dienst genomen als er 6 replicants naar de aarde ontsnapt zijn.
Dan ga ik toch eindelijk Tropa de Elite maar eens aanzetten :).
pi_101347903
Friends with Benefits

Standaard verhaal, standaard standaard standaard :P eigenlijk hoef ik niks te vertellen en alleen maar te zeggen dat het een romcom is.

6.
pi_101348499
quote:
14s.gif Op maandag 29 augustus 2011 21:18 schreef picodealion het volgende:

[..]

Dan ga ik toch eindelijk Tropa de Elite maar eens aanzetten :).
vanavond staat cidade de deus op het programme, volgens mij van dezelfde regisseur. ben benieuwd, ik post wel een verslagje nog. ~:)

edit: toch niet dezelfde. maar wel brazilliaans. ach. :')
pi_101352870
Super (2010)

Heerlijke zwarte komedie met af en toe rauwe gewelddadige scenes. Niet storend en het verhaal bleef geloofwaardig. Soms had ik echt een WTF momentje en eigenlijk bleef de film me de hele tijd boeien. Ellen Page als side-kick zet ook een goede rol neer.

7,5
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
  maandag 29 augustus 2011 @ 22:51:55 #235
332861 MrBarros
intens en verfijnd van smaak
pi_101353141
rocesje.. Wat vind je goed aan thor? Totaal geen goede film. Gelukkig vond m'n zusje van 9 hem wel leuk...
pi_101353755
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 22:47 schreef sjeppert het volgende:
Super (2010)

Heerlijke zwarte komedie met af en toe rauwe gewelddadige scenes. Niet storend en het verhaal bleef geloofwaardig. Soms had ik echt een WTF momentje en eigenlijk bleef de film me de hele tijd boeien. Ellen Page als side-kick zet ook een goede rol neer.

7,5
De film neemt zichzelf veel te serieus. Beetje een tegenvaller.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 08:01:07 #237
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_101360877
The Adjustment Bureau
Ik verwachtte een of andere vrouwenfilm, maar how wrong could i be. Natuurlijk, liefde overwint natuurlijk altijd, maar het concept is erg erg leuk. Best wel een hele aardige film. Lekker wegkijkvoer zonder na te hoeven denken, so to speak. Een 8
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:39:02 #238
34299 davako
-GATGCTGTTGAA-
pi_101362143
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:35 schreef planethugo het volgende:
Thor
[ afbeelding ]
Na de toch (ietwat) mindere recensies viel Thor me reuze mee. Had alleen wat langer mogen duren want het voelde 3kwart vd film aan als een introductie van het karakter Thor. Met name zijn tijd op aarde had wel langer mogen duren. De afwisseling tussen aarde en die andere planeet was prima gedaan en je zou het nog allemaal geloven ook. Prima film voor deze voor mij redelijk onbekende marvel held.

8.0
Hier sluit ik mij bij aan. Ik had inderdaad ook een erg slappe film verwacht na het lezen van wat recensies. Het verraste mij dat ik het een erg leuke en goede film vond.
All I do, is sit down at the typewriter, and start hittin' the keys. Getting them in the right order, that's the trick. That's the trick.
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:41:47 #239
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_101364815
Na m'n recente vakantie in Ierland, heb ik van het weekend twee Ierse films gekeken. Ik vond ze allebei erg tof, elk op hun eigen manier B-)

The Commitments (1991)

The Commitments is een leuke, upbeat muziekfilm over het ontstaan van een soulband in Dublin. De film draait om manager Jimmy Rabbitte (Robert Arkins), die de visie heeft dat soulmuziek van alle genres het meest aanslaat bij de "working class". Hij brengt muzikanten met allerlei achtergronden samen, een beetje a la The Blues Brothers. De film zit vol vaart en lichtvoetige humor, maar ook het nodige drama. Niks diepgaands, maar wel echt leuk om te kijken als je van dit soort films houdt. Fans van Star Trek herkennen trouwens Colm Meaney ("Miles O'Brien") als de vader van Jimmy B-)

In the Name of the Father (1993)

In deze film, geregisseerd door Jim Sheridan, wordt het waargebeurde verhaal verteld van de Guildford Four, een groepje Ieren die in Londen waren tijdens een bomaanslag van de IRA. Ondanks dat ze er niks mee te maken hebben, worden ze door de politie gearresteerd (evenals hun familie trouwens) en beschuldigd van het plegen van de bomaanslag, of medewerking daaraan. Vooral de hoofdrol van Gerry Conlon wordt indrukwekkend ingevuld door Daniel Day-Lewis, die ook de hoofdrol speelt in Jim Sheridan' volgende film, The Boxer. Als je niet zou weten dat het verhaal van deze film echt is gebeurd, zou je het ongeloofwaardig vinden. Het is echt schokkend om te zien hoe lijnrecht de Britten en Ieren tegenover elkaar staan als het om Noord-Ierland gaat en hoe ver allebei de partijen willen gaan om de ander te onderdrukken, waaronder de Britse politie en het justitieapparaat. Het is vooral tragisch dat daarbij zoveel onschuldige mensen het slachtoffer worden. Deze film vertelt het verhaal goed, zonder oversentimenteel of moralistisch te worden. Trouwens, een groot gedeelte van de film speelt zich af in de gevangenis, waar Gerry samen met z'n vader onterecht wordt vastgehouden als terrorist. Deze scenes zijn gefilmd in Kilmainham Gaol, een oude Britse gevangenis in Dublin waar veel Ierse rebellen gevangen zijn gehouden. Deze gevangenis is nu een museum, dus je kunt de set van de film bezoeken als je dat wilt (ik heb het laatst gedaan, erg interessant en indrukwekkend).

[ Bericht 0% gewijzigd door Tijn op 30-08-2011 13:46:48 ]
pi_101365020
Simon (2004)
Wat een heerlijk Nederlandse film, dit pareltje van Eddy Terstall. Typisch Nederlands; seks, drugs en lekker veel schelden. Maar ook een mooi portret van Simon, geniale rol van Cees Geel. Ook de rest van de cast speelt goed.

Een film die je met een goeie lach en een eerlijke traan doet blijven kijken.

Eindelijk een Nederlandse topfilm, er zijn er niet zoveel.
8.6/10 (IMDB: 8.0/10)
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:56:17 #241
343786 Isis20
RFK is watching my shitty post
pi_101365174
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:41 schreef Tijn het volgende:

In the Name of the Father (1993)

[ afbeelding ]

In deze film, geregisseerd door Jim Sheridan, wordt het waargebeurde verhaal verteld van de Guildford Four, een groepje Ieren die in Londen waren tijdens een bomaanslag van de IRA. Ondanks dat ze er niks mee te maken hebben, worden ze door de politie gearresteerd (evenals hun familie trouwens) en beschuldigd van het plegen van de bomaanslag, of medewerking daaraan. Vooral de hoofdrol van Gerry Conlon wordt indrukwekkend ingevuld door Daniel Day-Lewis, die ook de hoofdrol speelt in Jim Sheridan' volgende film, The Boxer. Als je niet zou weten dat het verhaal van deze film echt is gebeurd, zou je het ongeloofwaardig vinden. Het is echt schokkend om te zien hoe lijnrecht de Britten en Ieren tegenover elkaar staan als het om Noord-Ierland gaat en hoe ver allebei de partijen willen gaan om de ander te onderdrukken, waaronder de Britse politie en het justitieapparaat. Het is vooral tragisch dat daarbij zoveel onschuldige mensen het slachtoffer worden. Deze film vertelt het verhaal goed, zonder oversentimenteel of moralistisch te worden. Trouwens, een groot gedeelte van de film speelt zich af in de gevangenis, waar Gerry samen met z'n vader onterecht wordt vastgehouden als terrorist. Deze scenes zijn gefilmd in Kilmainham Gaol, een oude Britse gevangenis in Dublin waar veel Ierse rebellen gevangen zijn gehouden. Deze gevangenis is nu een museum, dus je kunt de set van de film bezoeken als je dat wilt (ik heb het laatst gedaan, erg interessant en indrukwekkend).
Bedankt voor de tip, deze ga ik vanavond kijken!
geen.
pi_101365319
All Stars ( 1997)
Velen zullen nog wel weten waar het over ging, hier een stukje over de film.

Via Wiki ;)
Zeven vrienden (Bram, Mark, Johnny, Peter, Paul, Willem en Hero) spelen al vanaf jongs af aan ieder weekend een potje voetbal bij hun club Swift Boys. Winnen doen ze bijna nooit, maar daar gaat het hen ook niet om. Aanvoerder Bram komt erachter dat ze komend weekend hun 500e wedstrijd spelen. Hij brengt dit met enthousiasme in de groep, die geen zin hebben om dit te regelen. Velen vinden daarnaast dat ze na al die jaren moeten stoppen, aangezien ze andere dingen willen doen. Bram pept hen op en uiteindelijk besluit het team het voetballen voort te zetten. Buiten het voetbal doen zich veel problemen en dilemma’s voor. Hero wordt bijvoorbeeld stapelverliefd op Claire die werkt bij zijn vader. Hij weet echter niet hoe hij haar dit duidelijk moet maken en besluit uiteindelijk op te treden voor haar in een zaaltje. Roos en Mark hebben weer relatieproblemen, Johnny’s vader is ernstig ziek maar wil graag zijn team nog een keer zien spelen voordat hij dood gaat en Bram, die homo is krijgt het er uiteindelijk

Het was toch wel leuk om weer is terug te zien, vooral met het vooruitzicht op het nieuwe deel dat gaat komen :)

Mijn cijfer,
7,8
You have to stop the Q-tip when there's resistance!
  dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:53:40 #243
52357 Lambiekje
Everything is upside down
pi_101382711
Na aanleiding van het ronddwarrelend geld op de A2 heb ik gister gekeken naar :

Money for Nothing (1993)
Een waargebeurd verhaal van een gast (John Cusack) die een zak met geld vind op de openbare weg. Er blijkt 1.2 miljoen dollar in te zitten. Onder geen geding wil hij het terug brengen ondanks een vinders loon van 10K in eerste instantie. Gaan de weg komen steeds meer mensen te weten van zijn vondst. Om de politie (Michael Madsen) gaat hij steeds gekkere capriolen uithalen om zijn stappen uit te wissen.

cijfer 6- / imdb 5.6
Everything is backwards, everything is upside down. Doctors destroy health, lawyers destroy justice, psychiatrists destroy minds, scientists destroy truth, media destroys information, religions destroy spirituality and governments destroy freedom.
pi_101405270
quote:
0s.gif Op maandag 29 augustus 2011 13:42 schreef Roces18 het volgende:
Eindelijk iemand die Thor even goed vind als mij
Nee hoor! Ik ben het ook met hem eens. Vond het een zeer vermakelijke film. 7,8
pi_101413002

Deze film is echt ziek gewoon :P moeten jullie echt gaan zien :D

en het einde is heeeeeeeeeeeeeeeel anders dan je denkt....

verder verklap ik natuurlijk niks oO<
pi_101413052
quote:
14s.gif Op dinsdag 30 augustus 2011 11:50 schreef El_Matador het volgende:
Simon (2004)
Wat een heerlijk Nederlandse film, dit pareltje van Eddy Terstall. Typisch Nederlands; seks, drugs en lekker veel schelden. Maar ook een mooi portret van Simon, geniale rol van Cees Geel. Ook de rest van de cast speelt goed.

Een film die je met een goeie lach en een eerlijke traan doet blijven kijken.

Eindelijk een Nederlandse topfilm, er zijn er niet zoveel.
8.6/10 (IMDB: 8.0/10)
:Y

denk wel 1 van de beste Nederlandse fims ooit of in ieder geval beste van de afgelopen
jaren...
  woensdag 31 augustus 2011 @ 16:19:03 #247
333374 Lithia
Too serious
pi_101413638
The Rocky Horror Picture Show (1975)

Het gaat over een stelletje die verloofd zijn en terecht komen in een kasteel en ze ontmoeten de meest vage 'mensen' (jup, aliens) die zij ooit hebben ontmoet. Ze maken de veel vreemde dingen mee en de enige wat ze wilden doen was bellen omdat hun auto kapot was.
Het was voor mij een 'wtf heb ik zojuist gezien?'-film.
Enige positieve is dat de liedjes en het gedans wel vermakelijk is.

Een 5, gewoon kwestie van smaak blijkbaar.
Op dinsdag 13 november 2012 21:54 schreef tong80 het volgende:
Ik laat je kreunen en smeken naar genade als ik je achterlangs neem.
:P
pi_101414424
Goeie maand!

Augustus
Films
1. Harold & Kumar Go to Amsterdam (Jon Hurwitz, Hayden Schlossberg, 2008) :: 9.0
2. Mr. Nobody (Jaco Van Dormael, 2009) :: 9.0
3. Watchmen (Zack Snyder, 2009) :: 8.8
4. Confessions of a Dangerous Mind (George Clooney, 2002) :: 8.7
5. It's All Gone Pete Tong (Michael Dowse, 2004) :: 8.6
6. The Matrix (Andy Wachowski, Lana Wachowski, 1999) :: 8.6
7. Simon (Eddy Terstall, 2004) :: 8.6
8. Suspiria (Dario Argento, 1977) :: 8.6
9. Leaves of Grass (Tim Blake Nelson, 2009) :: 8.5
10. The Pianist (Roman Polanski, 2002) :: 8.5
11. Psych-Out (Richard Rush, 1968) :: 8.5
12. Ratatouille (Brad Bird, 2007) :: 8.4
13. Scarface (Brian De Palma, 1983) :: 8.4
14. The Secret of Kells (Tomm Moore, Nora Twomey, 2009) :: 8.2
15. Felon (Ric Roman Waugh, 2008) :: 8.0
16. The Virgin Suicides (Sofia Coppola, 1999) :: 8.0
17. Fatherland (Christopher Menaul, 1994) :: 7.9
18. Inhale (Baltasar Kormákur, 2010) :: 7.6
19. Full Metal Jacket (Stanley Kubrick, 1987) :: 7.5
20. Trick 'r Treat (Michael Dougherty, 2007) :: 7.0
21. Beerfest (Jay Chandrasekhar, 2006) :: 5.5
22. Love the Beast (Eric Bana, 2009) :: 5.0

Statistieken
Totaal 22 films (maandgemiddelde: 22.3) gekeken:
- Kort (t/m 20 min.): 1.
- Middel (21 t/m 75 min.): 1.
- Lang (meer dan 75 min.): 20.

Totale speelduur: 2370 min.
Aantal films / series herzien: 2.

Best beoordeeld: Harold & Kumar Go to Amsterdam, Mr. Nobody (9.0, 13de dit jaar).
Slechtst beoordeeld: Love the Beast (5.0).

Media-verdeling
1.
21.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_101415003
Repo Men
Remy leeft in een tijd waar organen gekocht en verhandeld kunnen worden. Wanneer hij echter zijn nieuw gekochte hart niet kan betalen, komen de nietsontziende schuldeisers achter hem aan. Gelukkig krijgt hij hulp van zijn ex-vriendin.

Apart verhaal. Nog een klein rolletje door Carice van Houten. Verder een prima actiefilm.

IMDb: 6,3
Ik: 7,0

woensdag 31 augustus 2011 @ 18:25:54 #250
20343 SnuggLe
Drs. Betweter
pi_101418298
Zeker goede maand!

Augustus
Films
102. Bobby (Emilio Estevez, 2006) :: 8.5
103. Amores perros (Alejandro González Iñárritu, 2000) :: 8.2
104. La meglio gioventù (Marco Tullio Giordana, 2003) :: 8.1