Wat vind je wel een #1 waardige film dan?quote:Op maandag 29 augustus 2011 08:43 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Zodra ik de Shawshank Redemption bovenaan zag staan, dacht ik al wat een mislukte top 100
Ik vind Thor beter dan jou hoor.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:42 schreef Roces18 het volgende:
Eindelijk iemand die Thor even goed vind als mij
hahaquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:16 schreef picodealion het volgende:
[..]
Ik vind Thor beter dan jou hoor.
Kan ik zo niet zeggen, moet er nog heel wat af kijken. Maar voor nu twijfel ik tussen The Business & Flashbacks of a fool, maar ja dat ben ik maarquote:Op maandag 29 augustus 2011 16:07 schreef Isis20 het volgende:
[..]
Wat vind je wel een #1 waardige film dan?
Dan ga ik toch eindelijk Tropa de Elite maar eens aanzettenquote:Op maandag 29 augustus 2011 18:16 schreef dawg het volgende:
de laatste tijd de volgende films gezien:
tropa de elite 1 + 2
ik vond ze beiden de eerste keer niet zo goed, maar na een 2e keer kijken kan ik eigenlijk alleen maar concluderen dat dit beiden erg goede films zijn. ik vind dat je ze eigenlijk ook niet los van elkaar kunt zien. aanraders
the insider
film over een ex-directeur van een tabaksfabrikant die een boekje open wil doen over de praktijken van de tabaksindustrie, met bedreigingen aan zijn adres en aan het adres van cbs' 60 minutes die het verhaal in handen hebben. op een waar verhaal gebaseerd
goede film, interessant (en schokkend) om te zien waartoe grote corporaties toe in staat (kunnen) zijn.
the man from earth
1 woord: intrigerend, en knap gedaan als je ziet hoe weinig decors er gebruikt zijn, 1 kamer en net buiten de voordeur. oki, iets meer dan 1 woord
2001: a space odyssey
tja. ik begrijp de lovende commentaren op imdb totaal niet. wat een saaie langdradige film waarin het concept van ai niet goed uitgewerkt wordt, althans vind ik.
blade runner
heerlijke sfeer in die film, mooie sfx & lekker dromerige muziek erbij, en leuk verhaal. ik kreeg genoeg flashbacks naar de gelijknamige game van jaren terug. complete scenes die ik herkende van de game (film nooit eerder gezien). erg nice.
verhaal over een gepensioneerde agent in de toekomst die klonen (replicants) moest uitschakelen op aarde, omdat deze niet op aarde mogen komen. hij wordt weer in actieve dienst genomen als er 6 replicants naar de aarde ontsnapt zijn.
vanavond staat cidade de deus op het programme, volgens mij van dezelfde regisseur. ben benieuwd, ik post wel een verslagje nog.quote:Op maandag 29 augustus 2011 21:18 schreef picodealion het volgende:
[..]
Dan ga ik toch eindelijk Tropa de Elite maar eens aanzetten.
De film neemt zichzelf veel te serieus. Beetje een tegenvaller.quote:Op maandag 29 augustus 2011 22:47 schreef sjeppert het volgende:
Super (2010)
Heerlijke zwarte komedie met af en toe rauwe gewelddadige scenes. Niet storend en het verhaal bleef geloofwaardig. Soms had ik echt een WTF momentje en eigenlijk bleef de film me de hele tijd boeien. Ellen Page als side-kick zet ook een goede rol neer.
7,5
Hier sluit ik mij bij aan. Ik had inderdaad ook een erg slappe film verwacht na het lezen van wat recensies. Het verraste mij dat ik het een erg leuke en goede film vond.quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:35 schreef planethugo het volgende:
Thor
[ afbeelding ]
Na de toch (ietwat) mindere recensies viel Thor me reuze mee. Had alleen wat langer mogen duren want het voelde 3kwart vd film aan als een introductie van het karakter Thor. Met name zijn tijd op aarde had wel langer mogen duren. De afwisseling tussen aarde en die andere planeet was prima gedaan en je zou het nog allemaal geloven ook. Prima film voor deze voor mij redelijk onbekende marvel held.
8.0
Bedankt voor de tip, deze ga ik vanavond kijken!quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:41 schreef Tijn het volgende:
In the Name of the Father (1993)
[ afbeelding ]
In deze film, geregisseerd door Jim Sheridan, wordt het waargebeurde verhaal verteld van de Guildford Four, een groepje Ieren die in Londen waren tijdens een bomaanslag van de IRA. Ondanks dat ze er niks mee te maken hebben, worden ze door de politie gearresteerd (evenals hun familie trouwens) en beschuldigd van het plegen van de bomaanslag, of medewerking daaraan. Vooral de hoofdrol van Gerry Conlon wordt indrukwekkend ingevuld door Daniel Day-Lewis, die ook de hoofdrol speelt in Jim Sheridan' volgende film, The Boxer. Als je niet zou weten dat het verhaal van deze film echt is gebeurd, zou je het ongeloofwaardig vinden. Het is echt schokkend om te zien hoe lijnrecht de Britten en Ieren tegenover elkaar staan als het om Noord-Ierland gaat en hoe ver allebei de partijen willen gaan om de ander te onderdrukken, waaronder de Britse politie en het justitieapparaat. Het is vooral tragisch dat daarbij zoveel onschuldige mensen het slachtoffer worden. Deze film vertelt het verhaal goed, zonder oversentimenteel of moralistisch te worden. Trouwens, een groot gedeelte van de film speelt zich af in de gevangenis, waar Gerry samen met z'n vader onterecht wordt vastgehouden als terrorist. Deze scenes zijn gefilmd in Kilmainham Gaol, een oude Britse gevangenis in Dublin waar veel Ierse rebellen gevangen zijn gehouden. Deze gevangenis is nu een museum, dus je kunt de set van de film bezoeken als je dat wilt (ik heb het laatst gedaan, erg interessant en indrukwekkend).
Nee hoor! Ik ben het ook met hem eens. Vond het een zeer vermakelijke film. 7,8quote:Op maandag 29 augustus 2011 13:42 schreef Roces18 het volgende:
Eindelijk iemand die Thor even goed vind als mij
quote:Op dinsdag 30 augustus 2011 11:50 schreef El_Matador het volgende:
Simon (2004)
Wat een heerlijk Nederlandse film, dit pareltje van Eddy Terstall. Typisch Nederlands; seks, drugs en lekker veel schelden. Maar ook een mooi portret van Simon, geniale rol van Cees Geel. Ook de rest van de cast speelt goed.
Een film die je met een goeie lach en een eerlijke traan doet blijven kijken.
Eindelijk een Nederlandse topfilm, er zijn er niet zoveel.
8.6/10 (IMDB: 8.0/10)
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |