Oja, en het boek van Theo Heuft - Yab Yum is een aanrader, vooral als hij vanuit zakelijk oogpunt beschrijft hoe hij een succesvol "merk" heeft opgebouwd.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 11:57 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
Beide heb ik ook gelezen, het "drama Ahold" vond ik ook erg interessant (van dezelfde schrijver als de Prooi).
Andere aanrader vind ik de praktijk van Plasman, dat boekje leest lekker makkelijk weg (geen zware kost) en bestaat uit een hele rits aan korte, anekdotische verhalen uit de advocatuur.
quote:China, dat evenmin als Rusland voornemens is de eigen staat af te breken, koopt intussen Piraeus en half Portugal op, omdat wij omwille van de fiscale neuroses van Henk & Ingrid niet zélf bij durven springen. Daarmee verwerft Peking precies een zelfde strategische invloed bij ons, als de Europese kolonisatoren een eeuw geleden via Singapore en Shanghai.
Maar de kortzichtigheid van de neoliberale kaste reikt nog verder. In
Nederland wordt nu, naar voorbeeld van Engeland en Amerika - de afgelopen drie decennia steevast ons voorland van idiotie - serieus gesproken over de privatisering van gevangenissen: een letterlijke terugkeer naar de Middeleeuwen. Handhaving van de orde en uitoefening van het strafrecht in al zijn facetten vormen immers van oudsher staatstaak nummer één.
In feodale tijden, toen de staat nog niet bestond, had elke lokale
kasteeleigenaar zijn eigen kerker en beoefende daar op eigen
hedendaags-Afghaanse wijze het eigen recht. Het heeft eeuwen gekost alvorens onze koningen - en dat is hun grootste historische verdienste - er in geslaagd waren door monopolisering van de geweldsuitoefening aan zulke willekeur een einde te maken. In de Schotse hooglanden duurde het nog tot ver in de achttiende eeuw alvorens Londen eindelijk de laatste krijgsheren onderworpen had.
Die beschaving brokkelt nu langzaam af. Het is begonnen met de opmars van de particuliere beveiliging, die in Engeland en Amerika mede tot het fenomeen van de gated communities heeft geleid: privatisering van de openbare ruimte door kleine collectieven van welgestelden, die zich op kasteelachtige wijze hebben afgezonderd en vervolgens aan de rest van de wereld buiten de eigen slotgracht steeds minder boodschap hebben
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:06 schreef eriksd het volgende:
Het is me wat hé.
Waar een mens zich allemaal druk om kan maken zeg
Ik kan met stokjes eten. Dat wordt het "scheveningen" van WO-III.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:07 schreef eriksd het volgende:
Nu heb ik gelukkig een enigzins chinees uiterlijk dus ook dan ben ik nog een baas.
Nu heb ik gelukkig een enigzins Joods uiterlijk dus dan ben ik ook nog de baas.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:07 schreef eriksd het volgende:
Nu heb ik gelukkig een enigzins chinees uiterlijk dus ook dan ben ik nog een baas.
Ja, wat moeten we dan doen. Huilend ter aarde storten om een stukje zonder enige bron? Bij die luldiscussies hier weet je tenminste wie het tikt.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:08 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
![]()
Wat een kansloze reactie. Talloze luldiscussies over kansloze kutonderwerpen en jij zeikt over waar een mens zich druk om kan maken
Ik steek graag een stokje voor dingen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:08 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Ik kan met stokjes eten. Dat wordt het "scheveningen" van WO-III.
Ze zetten een kom noodles voor je neer en fussileren je als je hem niet binnen 3 minuten op krijgt.
Je mag het voor kennisgeving aannemen, erik. Dumb fuck.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, wat moeten we dan doen. Huilend ter aarde storten om een stukje zonder enige bron? Bij die luldiscussies hier weet je tenminste wie het tikt.
In eerste instantie ben ik Pruis, in tweede Duitser en in derde Nederland.quote:
Erik, snap het nu, dit is Koos opus magnum.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:10 schreef eriksd het volgende:
[..]
Ja, wat moeten we dan doen. Huilend ter aarde storten om een stukje zonder enige bron? Bij die luldiscussies hier weet je tenminste wie het tikt.
Haha. Nou, gedaan hoor. Een of ander ronkend stukje zonder enige bron. Zelfs de bijdragen van FTS zijn nog beter te toetsen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:11 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je mag het voor kennisgeving aannemen, erik. Dumb fuck.
Ik ben onafhankelijk en verklaar mij een burger van groot-gs-istanquote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:11 schreef von_Preussen het volgende:
[..]
In eerste instantie ben ik Pruis, in tweede Duitser en in derde Nederland.
Daar doe je het maar mee.
Van Von der Dunkquote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:12 schreef eriksd het volgende:
[..]
Haha. Nou, gedaan hoor. Een of ander ronkend stukje zonder enige bron. Zelfs de bijdragen van FTS zijn nog beter te toetsen.
Excuus, ja.quote:
Oh, dan weet ik al genoeg. Enige reden dat hij tegen gated communities is, is de simpele reden dat hij er niet toegelaten wordt en/of het niet kan betalen.quote:
Multiversum duidt op meerdere universumsquote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:13 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Excuus, ja.
Het is natuurlijk folly om deze planeet te claimen, we bestaan bij gratie van de energie die het leven mogelijk maakt
quote:Op donderdag 18 augustus 2011 12:14 schreef eriksd het volgende:
[..]
Oh, dan weet ik al genoeg. Enige reden dat hij tegen gated communities is, is de simpele reden dat hij er niet toegelaten wordt en/of het niet kan betalen.
quote:Dunkie:
de belangrijkste maatschappelijke verworvenheid van de laatste eeuwen: de staat.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |