quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:27 schreef rubensanti het volgende:
Zo'n touwtje om een capuchon strak te trekken of een haar elastiekje?
Mooi, dan weet ik dat ik dus nog dichterbij kan komen. Nu nog uitvogelen hoe. In de manual staat wel een stukje over de kalibratie van de lens met een liniaal.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:20 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
Ik kan het maandag wel even voor je nameten. Het is zeker geen 200x nee.
Dat klopt. Een hogere resolutie geeft alleen mooiere beelden met meer detail die je dan vervolgens digitaal nog verder kan opblazen (dus vergroten) Ik kalibreer mijn beeldanalyse / meetprogramma door een micrometer (een hele kleine liniaal zeg maar) onder mijn microscoop te leggen. Daar maak ik een foto van en trek ik een lijntje op de computer en vertel ik het programma hoeveel micrometer lang dat lijntje is. De computer weet dan dus hoe groot een pixel is en kan dus gaan meten.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:24 schreef Levolution het volgende:
[..]
Mooi, dan weet ik dat ik dus nog dichterbij kan komen. Nu nog uitvogelen hoe. In de manual staat wel een stukje over de kalibratie van de lens met een liniaal.
Maar stel dat een mier 2 mm is en op de foto is deze 2 cm. Mag ik er dan vanuit gaan dat het een vergroting van ongeveer 20x is of moet ik ook nog rekening houden met de resolutie of iets dergelijks?
Aha, zo staat het inderdaad ook in mijn manual en de meegeleverde software kan dit ook.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:31 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Dat klopt. Een hogere resolutie geeft alleen mooiere beelden met meer detail die je dan vervolgens digitaal nog verder kan opblazen (dus vergroten) Ik kalibreer mijn beeldanalyse / meetprogramma door een micrometer (een hele kleine liniaal zeg maar) onder mijn microscoop te leggen. Daar maak ik een foto van en trek ik een lijntje op de computer en vertel ik het programma hoeveel micrometer lang dat lijntje is. De computer weet dan dus hoe groot een pixel is en kan dus gaan meten.
Zolang je de foto niet digitaal vergroot zou het niet uit mogen maken. Je hebt alleen wat meer pixeltjes om je object weer te geven.quote:Op vrijdag 16 september 2011 22:36 schreef Levolution het volgende:
[..]
Aha, zo staat het inderdaad ook in mijn manual en de meegeleverde software kan dit ook.
Met resolutie bedoelde ik eigenlijk de afmetingen van de afbeelding, in dit geval 640x480. Als ik die vergroot naar bijvoorbeeld 800x600, meet ik toch meer dan 2 cm op de foto?
Nee hoor, hij liep daarna weer vrolijk verder.quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:36 schreef Isegrim het volgende:
Oh, je hebt het springspinnetje toch geen pijn gedaan?
Ja, ze zijn geweldig. Niet alleen die ogen, maar ook hoe ze bewegen enzo. Soms lijkt het of ze je vinger of gezicht volgen als je er mee gaat zwaaien.quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:47 schreef Isegrim het volgende:
Gelukkig, ik vind springspinnetjes leuk.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zaterdag 17 september 2011 18:54 schreef Isegrim het volgende:
Volgens mij doen ze dat ook, met al die oogjes.En ze zien er op macroformaat zo wollig en schattig uit.
LOL, die haren op z'n kop en die streep die op een mond lijkt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
This isn't even my final form.
Klopt!quote:
Ja, door Bart. Die deed me er weer aan herinneren. Maar weer eens wat leven inblazen.quote:
Ja. Zou je inderdaad niet verwachten. Voortschrijdende technologie.quote:Op dinsdag 3 april 2012 16:01 schreef Bosbeetle het volgende:
Niet om te raden ofzo maar ik zag laatst deze
[ afbeelding ]
Apart om te zien hoeveel verschil er nog inzit
(pot)grond?quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:57 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Klopt!
[..]
Ja, door Bart. Die deed me er weer aan herinneren. Maar weer eens wat leven inblazen.![]()
[ afbeelding ]
Ik zat met mijn dikke vingers per ongeluk jouw post te editten ipv quoten, sorry. Maar nee geen potgrond / aarde.quote:
quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:57 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Klopt!
[..]
Ja, door Bart. Die deed me er weer aan herinneren. Maar weer eens wat leven inblazen.![]()
[ afbeelding ]
Ik gok dat het topic in GC meer mensen trekt, en het is al zo stil. In MEN lijkt me dat probleem nog groter?quote:
een kruidenmix?quote:Op dinsdag 3 april 2012 15:57 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Klopt!
[..]
[ afbeelding ]
hmm, ff denkenquote:Op dinsdag 3 april 2012 18:00 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Je komt in de buurt, maar nog niet genoeg.
zoetje erbij?quote:
Jep. Thee. Pickwick Earl Grey. Geen idee wat die witte dingen zijn maar ze zitten echt in het zakje. Morgen heb ik nog een paar foto's. Suggesties zijn welkom.quote:
quote:Op dinsdag 3 april 2012 18:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Jep. Thee. Pickwick Earl Grey. Geen idee wat die witte dingen zijn maar ze zitten echt in het zakje. Morgen heb ik nog een paar foto's. Suggesties zijn welkom.
is dat witte dan niet de bergamotquote:Op dinsdag 3 april 2012 18:26 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Jep. Thee. Pickwick Earl Grey. Geen idee wat die witte dingen zijn maar ze zitten echt in het zakje. Morgen heb ik nog een paar foto's. Suggesties zijn welkom.
IJsklontje?quote:Op woensdag 4 april 2012 10:21 schreef Opa.Bakkebaard het volgende:
[..]
Klopt. Hij was te makkelijk. Volgende keer wat verder inzoomen.![]()
[ afbeelding ]
Hoge vergroting.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |