abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100918003
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:20 schreef danic het volgende:
Nou, ben met DJMO aan het puzzelen geweest en helaas gaat het niet lukken, omdat ik mijn privacyinstellingen van facebook niet ga veranderen.
Iedereen die vriendjes met me wil worden, moet maar even een pm sturen! Dan kun je daar het filmpje zien.
Sommigen zijn al vriendjes (Mignonne, MamaPurk, Twentemeisje en nog een paar) dus als je wilt weten of het de moeite waard is, moet je bij hun zijn haha.
Het filmpje is hylarisch!!!! Vooral de mama ;)
Mama van Jaël (17-07-2009)
Mama van Sarah (05-03-2011)
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:07:08 #152
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100918144
quote:
12s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 22:50 schreef DJMO het volgende:
oh en omdat hij zó tof aan het lachen was vanavond:
[ afbeelding ]c
Aaah wat een blij ei!

Ons ventje kan al heel boos kijken:

En gelukkig ook heel blij!

:D
pi_100918156
BJ wat is jullie Liene een onwijs mooi meisje!! O+

En leuke foto van Geert DJMO, jammer dat het geen filmpje is ;)

Aventura, hij is leuk!! O+
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 augustus 2011 @ 23:11:09 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100918363
Hij lijkt eerder verbaasd te kijken dan boos Aventura! Wat een heerlijk joch om te zien O+

MP: Ik had het wel willen filmen, maar hij maakte er amper geluid bij. En dan had ik hem ook nog eens met één hand vast (hij zat op m'n schoot zonder verdere ondersteuning, dus vond het al eng zat om een foto te nemen :P )
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:24:49 #155
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100919045
We waren vandaag trouwens met hem voor 't eerst naar het cb! Hij is 57,6 cm lang en hij weegt 4660 gram. Het bezoekje duurde niet erg lang, de enige bijzonderheid was dat z'n naveltje even is aangestipt met een of ander goedje om een stukje wild vlees weg te krijgen. Het wondje was ook nog steeds een beetje open. Het ging verder best goed, ik was een beetje gespannen van te voren. Toch een hele onderneming vond ik!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 augustus 2011 @ 23:27:13 #156
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100919158
waarom gespannen aventura? hij ziet er prima uit toch ?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

donderdag 18 augustus 2011 @ 23:30:48 #157
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100919324
Niet gespannen vanwege mogelijk slecht nieuws, maar gewoon vanwege het ernaartoe rijden, in de maxicosi, hem uit-en aankleden, of-ie dan zou gaan huilen of honger zou krijgen...'t was de eerste keer van huis (de appie niet meegeteld).Gewoon een beetje mutsig van me.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 augustus 2011 @ 23:35:44 #158
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100919539
oooh zo :P Ja, dat herinner ik me ook nog wel idd, raar gevoel is dat eigenlijk en over een paar maanden draai je echt je hand er niet meer voor om; dan ga je gewoon door met aankleden als hij tegensputtert, en legt 'm aan als je klaar bent met aankleden. binnen tien minuten sta je met een tevreden baby buiten, ipv dat je een half uur bezig bent om een ontroostbare baby te troosten en vervolgens met een half aangeklede baby in de auto zit in de hoop dattie in slaap valt. ;)

donderdag 18 augustus 2011 @ 23:37:37 #159
279868 Sugarsnap
Sprookjesboom...
pi_100919623
Is niet mutsig, Aventura, maar doodnormaal als moeder zijnde.

Eline heeft een hele tijd (tot een maand of 3) in haar wiegje op onze kamer geslapen. Daarna ging ze naar haar eigen kamertje omdat ze 's avonds tussen 7/8 in slaap viel. Mevrouw heeft het ook graag donker en werd wakker als we de slaapkamer ingingen om om te kleden ofzo.
Maar 's nachts vanaf een uur of 4/5 als ze zich meldt voor de voeding, slaapt ze bij mij. Ik heb zelfs een ikea-bedhekje aan mijn kant van het bed geïnstalleerd zodat ze er niet uit kan rollen.
Bram heeft ook heel lang bij ons in bed geslapen, niet als baby, maar als dreumes. Sinds een maand of 2 slaapt hij nu overwegend weer in zijn eigen bed, maar ik mis hem wel vaak 's nachts. Voor mij voelt het natuurlijk om het zo te doen, de deuren van de slaapkamers staan ook open en Bram komt vaak tegen 6 uur bij ons, kruipt tussen ons in en dan worden we een paar uur later met z'n 4-en in bed wakker. Vooral in het weekend vind ik het dan erg gezellig.
  donderdag 18 augustus 2011 @ 23:38:44 #160
39145 Aventura
Relax, het is maar Fok
pi_100919670
Ja dat dus :P Ik wilde hem in de auto nog voeden zelfs :') Maar ik bedacht me dat ik dan nog 2 euro in de meter moest gooien waardoor het nog langer zou duren voordat de tiet in beeld kwam, dus we zijn maar snel naar huis gereden, waarna mannetje aan kon vallen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 18 augustus 2011 @ 23:41:31 #161
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100919834
Och, ik voed meestal tijdens het wachten op de arts/cb-assistente even, en meteen na de prikjes. Dat laatste is echt als troost, het eerste als voeden op mijn verzoek. Dan weet ik dat ik na het cb rustig boodschappen kan doen, en niet in het gangpad van de supermarkt hoef te voeden :+

vrijdag 19 augustus 2011 @ 00:12:39 #162
318546 Mevr_Mus
Met Mini_Musjes
pi_100921296
BJ, wat is ze mooi, jullie dochter O+

Ik ben me inmiddels een beetje aan het inlezen in dit topic, maar ik kan me nog zoooo moeilijk voorstellen dat ik binnen een paar weken ook in dit topic hoor, met een eigen baby :o
Oude (on)bekende.
pi_100921491
BJ, wat is ze mooi!! Je bent nu gewoon mama van 2 meisjes.. O+O+

Sofie krijgt een tweede tandje. Ik zag het zomaar ineens zitten.
*poef* nu is het weg
pi_100926770
Welkom BJ met Liene! En ook de andere nieuwe ouder, van harte welkom!
pi_100926775
Dottir heeft de eerste 3 maanden in een cosleeper geslapen. Dat vond ik heerlijk, veilig voor haar omdat ze ons altijd kon horen en handig voor ons ivm de nachtvoedingen.
Toen ze naar haar eigen kamer ging, vond ik het ook heerlijk. Ik slaap stukken beter zonder haar geluidjes. Nu we de babyfoon hebben uitgezet slaap ik nog beter, we horen haar alleen als ze echt vrolijk of ontevreden is.

Zij is mijn dochter en ik ben haar moeder, maar ik zou gek worden als ze continu bij me was. Ik mis haar erg graag. Waar zij dan is maakt me niet uit, bij haar andere mama is ze blij, op het kdv is ze blij, bij iedereen die totnogtoe heeft mogen oppassen is ze blij. En ik ben ook blij. Blij dat ik even Mefke ;) Vanyel ben, even zonder baby die leidend is voor wat ik doe, even praten op niveau. Dat schiet er als ze erbij is nog wel eens bij in, als ze bij iemand op schoot zit oid blijf ik maar naar haar kijken ipv naar mijn gesprekspartner.

Ik ben moeder, zeker. Ik ben ook dochter, partner, zus, vriendin, collega etc. Niet minder moeder omdat ik die andere dingen ben, maar ook niet minder de rest omdat ik moeder ben. Wel soms anders (beide richtingen op), maar dat doet er voor mij niks aan af.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100926859
Mefke en Vanyel, jullie hebben dat mooi beschreven!

Hier een lief klein meisje dat vannacht zomaar 3x om onverklaarbare rede wakker werd! Pffff ben nu wel moe, was ent weer gewent aan elke nacht lekker doorslapen (sinds mijn peuter ook weer goed slaapt ;)). Maar goed er zal wat dwars hebben gezeten ofzo.. Nu heeft ze net lekker der buikje rond gegeten en ligt ze weer te slapen :)
pi_100927188
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 23:04 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Het filmpje is hylarisch!!!! Vooral de mama ;)
Echt hè? Pfff ik kwam niet meer bij. Moet sowieso altijd lachen om lachende baby's, maar als het dan je eigen exemplaar is.......
Ik pieste bijna in mijn broek. Ze had het nog nooit gedaan, dus wist niet wat er gebeurde...

Aventura, wat een heerlijk mannetje hebben jullie gebakken O+
pi_100927492
Er gaan zeker meer broekpies momenten komen hoor Danic, wacht maar af ;)
pi_100928320
ik lees alweer wat vrolijke verhalen hier.
Evan is ook steeds meer aan het lachen en ook meer aan het slapen.
Z'n maagtabletjes blijken te helpen. Wanneer hij spuugt heeft hij geen last meer van z'n slokdarm, dat scheelt. Vandaag voor het eerst 5 uur naar de opvang. Ik hoop dat ie ze een beetje met rust laat daar :P. In het ziekenhuis was hij alle zusters namelijk aan het entertainen toen hij in de box lag :P
  Licht Ontvlambaar vrijdag 19 augustus 2011 @ 12:50:08 #170
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_100934842
quote:
0s.gif Op donderdag 18 augustus 2011 18:15 schreef Beessie-Jen het volgende:
Helluw ;)

Ik kom me hier ook maar eens melden; zoals jullie in Z&G hebben kunnen lezen hebben wij er gister weer een dochter bij gekregen. Ze heet Liene en was bij geboorte 3460 gram.
We hebben weer een enorm snelle bevalling achter de rug; vliezen gebroken om 23:56 en om 0:51 was onze dochter al geboren... 55 minuutjes dus.
Ben ook nog wel een beetje onder de indruk van het hele heftige snelle bevallen, maar voel me verder lichamelijk helemaal goed.
Alleen nog erg moe; maar dat was ik de hele zwangerschap al; dus dat zal wel even duren voordat dat wat bijtrekt.

Liene doet het verder goed! ze drinkt boven verwachting aan de borst; gister 12 voedingen!! en ik krijg al volle borsten, dus een hele andere start dan bij Evie. Heel fijn!
Helaas al wel wat darmkrampjes en gister tussen 22 en 3 uur snachts alleen maar aan de borst/ bij mama gelegen.
Evie moet nog een beetje wennen aan de hele situatie, maar dat komt vast ook helemaal goed!

nog even wat plaatjes:
[ afbeelding ]
ongeveer 2 uurtjes na de bevalling; de eerste ontmoeting met Evie.
het resultaat:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
trotse mama:
[ afbeelding ]

Bijlezen en reageren enzo, dat lukt nog ff niet hoor; door de vele voedingen, maar zodra ik alles een beetje op regel heb probeer ik mezelf hier eens even in te lezen :)
Dag Liene, mooi meisje met de mooie naam O+
Precies even zwaar als Isa bij de geboorte :D
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_100936947
Bj, wat een mooi meisje (meiden) heb je O+

En sorry heb weer niet alles gelezen hier, had een poging gedaan gister maar had zon hoofdpijn dus dacht komt later wel en nu dacht ik, ff lezen, en heb ik moeite mn ogen open te houden :Z
Met mijn meisje gaat het goed, ze is de nacht weer goed doorgekomen, wel een bloedtransfusie gehad omdat dr bloedwaardes laag zijn, ze kan zelf adem halen met instant flow, (kapje dat een beetje lucht en druk in dr longetjes blaast). en nog de licht therapie.
Maar ze doet het wel goed, dus ben super trots op mijn meisje.
Die op dit moment sterker lijkt te zijn dan ik zelf :{ Ben zo moe, totaal geen energie.
Het voelt ook zo vreemd, dat mn meisje(s) niet meer in mn buik zit, maar ze in het ziekenhuis ligt en we niet samen zijn.

Iemand had het over een speciaal topic er voor, maar als ik daar ga posten, moet ik nog meer topics volgen dat hou ik niet allemaal bij nu dus hou t wel bij dit topic

:W

[ Bericht 4% gewijzigd door miss-jones25 op 19-08-2011 13:57:03 ]
pi_100937230
MJ fijn om iets van je te lezen. het is ook een hele vermoeiende en intensieve periode. l.j. doet het heel goed en dat geeft je vast ook wat energie

aventura hij doet het goed
danic ik heb geen fb dus kan het filmpje niet zien
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 augustus 2011 @ 13:55:34 #173
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100937281
Lieve mj : het is niet gezegd dat je daar _moet_ posten, maar het is een ervaringstopic voor moeders/ouders met bijvoorbeeld een te vroeg geboren kindje. Je bent met recht trots op je meidje, dat ze het zo super doet! En ook met recht ben je moe en verdrietig dat jullie niet samen kunt zijn, laat je tranen de vrije loop, dat kan opluchten :*

pi_100937741
ik ben ean in het z-huis geweest. wij kunnen dus eigenlijk niets voor haar doen mbt het huilen tijdens het bad/aankleden/verschonen ze reageert heel heftig op die prikkels wel gaan ze elk half jaar haar ontwikkeling testen om te zien of ze nog achterloopt en zo ja hoe ver. haar geboortegewicht is ook van invloed op haar ontwikkeling.
pi_100938756
MJ fijn te lezen dat je kleine meisje het goed doet!! Minder dat het met jou even niet lekker gaat, maar dan kan toch ook bijna niet anders.. Een zwangerschap en bevalling zijn al een heftige ervaring en bij jullie moet het helemaal rollercoaster heftig zijn :*

FR Wat vervelend dat ze in het ziekenhuis niets voor je kunnen betekenen :*

Cleany hoe heeft je ventje het gedaan op de opvang??
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:07:58 #176
265732 Keshet
Alle kleuren van de regenboog
pi_100939735
MJ fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Little Jones!
Wat rot dat jij je niet fijn voelt. 't is niet gek dat je je zo voelt.
Ik denk dat je heel normaal reageert op een abnormale situatie. Een dikke knuffel voor jou!

FR, wat rot dat ze je niet verder kunnen helpen in het ziekenhuis!
Mag ik je een paar tips geven? :@
Emma vond in bad gaan echt hell. We hebben toen een soort ligbedje voor in bad voor haar gekocht. Dat ding was een instant success! Emma had er moeite mee om in het luchtledige te zweven en door dat badding had ze toch op meerdere punten met haar lichaam contact met iets. Ik zou die van mij zo naar je opsturen maar een nieuwe is niet veel duurder.
Mbt het aankleden/verschonen; weet je zeker dat ze misschien niet ergens pijn heeft? Misschien is het bezoeken van een osteopaat het overwegen waard? Het heeft hier wonderen gedaan!

Hoe je het ook went of keert; ean is te vroeg geboren en heeft niet de tijd gekregen om zich volledig te ontwikkelen in jouw buik. (en dit is dus geen verwijt richting jou he!) Veel premature kindjes
hebben een tijd lang moeite met het verwerken van prikkels. Probeer daar op in te spelen als dat kan door haar ook niet aan veel prikkels tegelijk bloot te stellen.
Emma trok het bijvoorbeeld echt niet om te spelen terwijl de radio, zacht!, aanstond. Toen ik dat doorhad werd het spelen ineens echt spelen ipv een gefrustreerd muppetje te zien liggen wat geeeen idee had wat ze met een speeltje moest.

Ik hoop dat je iets aan mijn info hebt!

Verder wilde ik nog even zeggen dat ik 't altijd heerlijk vind om hier mee te lezen! :)
A grand adventure has begun.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 15:25:12 #177
337708 __Isis__
Met een knipoog ;)
pi_100940269
Fijn dat je dit even schrijft Keshet. :) Je bent met een kindje altijd wel aan het zoeken wat nu wel en niet werkt / fijn is etc., maar ik heb het gevoel dat dit met een prematuurtje nog weer even anders is. Ik heb inderdaad ook gemerkt dat Olivia het beste gedijt met minimale prikkels. Dat betekent niet dat ik niet met haar op pad ga ofzo, maar ik haal haar niet de hele tijd uit de wagen en laat haar al helemaal niet telkens door anderen oppakken. Daar reageert ze gewoon niet goed op.

F_r, ik dacht ook meteen aan een osteopaat voor Ean, ik hoor daar zulke goede verhalen over en valt m.i. in de categorie, baat het niet, dan schaadt het niet. Veel sterkte in ieder geval, het is nooit leuk om je meiske te zien huilen :N .

Cleany, ben ook benieuwd hoe het met jouw mannetje is gegaan vandaag!

MJ, wat fijn dat LJ het zo goed doet, maar wat een enorm heftige tijd maak je door. Zoals ik gisteren (of eergisteren :? ) al schreef: probeer je emoties lekker de ruimte te geven en praat er over. Voel je aub nergens schuldig over, want je hebt echt je uiterste ! best gedaan voor je meiden! Als laatste wil ik je op het hart drukken om veel te rusten als dat mogelijk is, het is zo onwijs vermoeiend... het op en neer rijden, de emoties van het achterlaten van je ene kindje, het verlies van je andere meiske... pfff, ik krijg telkens een brok in m'n keel... :*

Oh, en over het slapen... Olivia slaapt sinds ze thuis is gekomen uit het ziekenhuis in haar eigen bedje bij ons op de kamer. Soms slaapt ze na de nachtvoeding tot de ochtend bij ons in bed (op het aankleedkussen in een slaapzakje), maar dat is eigenlijk alleen als ze onrustig is. Ook voor de late fles leggen we haar wel eens lekker tussen ons in, terwijl wij een boek lezen. *; Vanaf morgen gaat haar bedje naar haar eigen kamer, want morgen verhuizen we naar het nieuwe huis en we vonden dat een mooi moment. Ben benieuwd hoe het ons allemaal gaat bevallen.

Edit: Oh ja, en morgen gaat Olivia tijdens de verhuizing van 10:00 tot ca. 15:00 naar mijn moeder en die is heel goed met kindjes, maar ik vind het maar :N :X :'( :{ ... Nooit gedacht dat ik zo'n muts zou zijn....
Twee harten, een liefde
Uit liefde, een hart
pi_100940447
Nou...hij heeft bij elkaar een half uur zitten morren en zitten huilen en de rest van de tijd sliep ie, dus de leidsters hadden het niet bepaald zwaar. Hij moest zelfs wakker gemaakt worden voor z'n flesje.
Ze hadden niets te klagen :)
pi_100942423
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:31 schreef cleany het volgende:
Nou...hij heeft bij elkaar een half uur zitten morren en zitten huilen en de rest van de tijd sliep ie, dus de leidsters hadden het niet bepaald zwaar. Hij moest zelfs wakker gemaakt worden voor z'n flesje.
Ze hadden niets te klagen :)
Das op zich wel fijn toch! Beter als 5 uur krijsen ;)

Sarah is een beetje verkouden, ligt nu voor haar derde slaapje vandaag :) ze slaapt tegenwoordig (sinds we met de reflux medicijnen zijn begonnen) altijd heerlijk in haar bedje. Dat geeft zoveel meer rust voor mij en voor haar zus! En ze slaapt er zelf dieper en langer door.

Over baby's en prikkels, Sarah was dan wel geen prematuurtje (10 dagen over zelfs) maar die had ook heel veel last van te veel prikkels. Die ging ook absoluut niet van arm op arm en als ze stil en lief was lieten we haar gewoon in de box of wagen liggen en gingen we haar zeker niet pakken want voor je het wist was het helemaal fout. Achteraf had dit missdchien ook wel met de reflux te maken, maar ja achteraf is altijd makkelijk praten.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:00:35 #180
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100943722
hoooi ;) ook niet bijgelezen; alleen MJ dr bericht zo ongeveer; en ik ben zoooooooo blij dat jullie meisje het naar omstandigheden zo goed doet!! duim nog steeds voor jullie hoor!

hier een heeeeeel slechte nacht... Liene meldde zich maar liefst 5 keer tot 8 uur vanmorgen.. pfff..
vandaag overdag gaat het beter. Liene iets strakker in de wikkeldoek; en toch maar een speentje om de zuigbehoefte iets te verhelpen.
Drinken doet ze wle keurig overigens, dus ben, ondanks de vermoeidheid wel heel blij en opgelucht dat het zo mag gaan deze keer.
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 17:02:26 #181
28677 Beessie-Jen
Meisjesmama!!!
pi_100943794
en o ja; iedereen bedankt voor de lieve reacties en het warme welkom hier :D
05-12-2009 is ons lieve meisje geboren! Evie (L)
17-08-2011 Onze 2e prachtige meid maakt het gezinnetje compleet: Liene (L)
pi_100943831
heb ik dat nog niet gezegd? welkom Beessie-Jen en gefeliciteerd!

quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 16:25 schreef MamaPurk het volgende:

[..]

Das op zich wel fijn toch! Beter als 5 uur krijsen ;)
zekers! en we hebben nu ook zo'n Swaddle Me ding en een draagzak. Handig als ie weer heel erg bewegelijk is, maar het niet naar z'n zin heeft.
pi_100943849
wat keshet en mp zeggen fr :Y
bad was voor ravi ook lang vreselijk. die vind er pas iets aan sinds dat hij 1 is. daarvoor was het altijd paniek. eerst met erin en daarna met eruit. de douche laten we voorlopig ook maar even zitten na 1 poging. bij ravi hielp het om hem helemaal 'onder' te laten drijven. dus dat hij voor het merendeel onder water lag. maar ja; dat kan alleen als je kindje geen oorproblemen heeft.

baby's en prikkels. tsja. in mijn ervaring hoeft een prematuurkindje niet noodzakelijkerwijs prikkelgevoelig te zijn. selene is veel prikkelgevoeliger dan ravi! altijd al geweest. selene's eerste verjaardag was een drama want het wurm trok al dat bezoek niet. dat begint nu pas wat bij te trekken. ravi kan je meenemen naar familiefeestjes en als je hem maar eerst een half uurtje rustig vanuit een veilig plekje (op schoot, in de doek) laat kijken, kan en wil hij erna met plezier van schoot naar schoot. hij laat zich ook gerust door onbekenden uit de box pakken zolang hij maar eerst ff rustig heeft mogen kijken ;) er valt niks aan af te dwingen/over te halen, je kindje uit enkel wat ze beleeft ;( is een draagdoek een optie?
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_100946889
Ik vind het toch altijd wel moeilijk om een goede middenweg te vinden met prikkels.
Je wilt ze niet overprikkelen, maar daar kom je vaak pas achter als het te laat is. Aan de andere kant zullen ze ook moeten wennen aan 'het leven'.
Wij zijn nu uitgenodigd voor een etentje op een rondvaartboot. Is pas eind september dus dan is Eva alweer 4,5 maand. Maar ik vind het moeilijk. In een gewoon restaurant kun je eerder weggaan als het teveel wordt. op een boot gaat dat wat lastig.
Een oppas is geen optie, want mijn vriend zijn familie gaat mee en de mijne zitten in Spanje......
Wat zouden jullie doen?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 augustus 2011 @ 18:38:04 #185
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100947044
ik zou gaan Danic :Y Een boot schommelt heerlijk, en je hebt dus hele dikke kans dat ze gewoon de hele tijd slaapt ;)

pi_100947225
Ja dat dacht ik dus een paar weken geleden ook toen we de 7 rivierentocht van de Spido gingen doen.
Was een toch van 10.00 tot 18.00 Eva vond het prima op zich, maar ze speelden zo'n bandje af met info over het gebied waar we doorheen voeren. En dat ding stond loeihard (needless to say dat zo'n toch vooral door ouwe bessies wordt gedaan), dus slapen zat er niet in.
Iedere keer als dat ding stopte viel ze in slaap, 5 minuten later begon et stomme ding weer. Wij zaten dus echt met een heel saggo kindje, zo sneu.
Ben dus een beetje bang voor herhaling.
Maar dit is een andere boot en ze is dan alweer wat ouder......
pi_100947288
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:43 schreef danic het volgende:
Ja dat dacht ik dus een paar weken geleden ook toen we de 7 rivierentocht van de Spido gingen doen.
Was een tocht van 10.00 tot 18.00 Eva vond het prima op zich, maar ze speelden zo'n bandje af met info over het gebied waar we doorheen voeren. En dat ding stond loeihard (needless to say dat zo'n toch vooral door ouwe bessies wordt gedaan), dus slapen zat er niet in.
Iedere keer als dat ding stopte viel ze in slaap, 5 minuten later begon et stomme ding weer. Wij zaten dus echt met een heel saggo kindje, zo sneu.
Ben dus een beetje bang voor herhaling.
Maar dit is een andere boot en ze is dan alweer wat ouder......
Oh wilde een typfout corrigeren, maar heb gequote ipv ge-edit 8)7
Echt hè, soms.........
pi_100949961
Danic ik zou gewoon gaan, ze is inderdaad dan al weer wat ouder. En dit is geen rondvaart dus geen verplicht getetter ;) Anders lekker een doek of draagzak mee misschien?

Voorbeeldje van de prikkels, toen J. 3 maand was waren wij naar centerparcs dit ging echt goed, maar ik weet zeker dat als we dat met Sarah toen hadden gedaan dat ze helemaal gek was geworden. Nu gaan we als Sarah 6 maanden is en daar ben ik achteraf heel blij mee :)
J. konden wij overal mee naar toe slepen en die sliep gewoon overal, bij Sarah werkt dit niet die is veel te nieuwsgierig en gaat vast niet slapen dan. Zo zie je maar dat het per kind heel verschillend is, en het ligt dus niet persee aan de manier hoe ouders ermee omgaan ;) Dat riepen mensen soms tegen ons, ja maar J is zo makkelijk door hoe jullie ermee omgaan...
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:13:55 #189
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100950603
Zo, een tijdje niet gereageerd, even een update van ons ;)

Larissa is dinsdag bij het CB geweest, en is geprikt :'(
Ze weegt 6370 gram en is nu 60cm lang *O*
Helaas is ze weer ziek van de prikjes geweest -O-
Nu gaat het weer goed hoor ;)

De wijkverpleegkundige adviseerde mij om Larissa vaker op de buik te leggen om te oefenen. Ze vindt het vreselijk, heeft iemand tips?
Ik heb al knuffeltjes bij haar neergelegd, haar aangemoedigd op oogniveau (bij haar gaan liggen of bukken bij het aankleedkussen), volgens mij heb ik zo alles toch wel gehad?
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100950786
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:13 schreef The_Tankgirl het volgende:

De wijkverpleegkundige adviseerde mij om Larissa vaker op de buik te leggen om te oefenen. Ze vindt het vreselijk, heeft iemand tips?
Ik heb al knuffeltjes bij haar neergelegd, haar aangemoedigd op oogniveau (bij haar gaan liggen of bukken bij het aankleedkussen), volgens mij heb ik zo alles toch wel gehad?
Even uit lurkstand:

Mn zusje kreeg als tip om dan met de baby te lopen, en dan als het ware de baby laten zitten op je buik/borst (het rompje is dan horizontaal-achtig) en met je handen ondersteunen, zodat wel de spieren getraind worden die gebruikt worden voor het op de buik liggen, maar het is een stuk minder saai (wel zwaar voor papa/mama), en als ze dan na een tijdje op de buik gelegd worden "kunnen ze meer" en is het ook minder erg :s)

Misschien beetje raar uitgelegd :@
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_100950978
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 18:33 schreef danic het volgende:
Wat zouden jullie doen?
Gewoon gaan en haar in een draagdoek doen als je die hebt. Lena slaapt dan overal doorheen, nog steeds. En ik zou haar niet van hand tot hand laten gaan.

Tankgirl: je kunt haar na elke verschoonsessie op de commode even op haar buik leggen. Dat hoeft niet lang, maar het is wel goed om het meerdere keren per dag te doen. En een beetje frustratie hoort erbij, hè?
I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 19 augustus 2011 @ 20:48:07 #192
147316 crew  DJMO
#trut
pi_100951830
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:13 schreef The_Tankgirl het volgende:

wat dacht je van zelf op je rug te gaan liggen en haar op d'r buik op jouw buik/borst te leggen ;)

pi_100952571
Zo zijn wij ook begonnen Tankgirl, gewoon even 10 seconden na het verschonen. Ook na het flesje laten boeren op de schouder. Eva was zo nieuwsgierig dat ze vanzelf haar hoofd rechtop hield, maar wellicht heeft Larissa daar inderdaad wat hulp bij nodig. Zoals Tombolafan het verteld is een goeie manier.
Ook de manier van DJMO, maar Eva vindt dat niks.

Claudia, die frustratie is hier nu heel herkenbaar. Eva wil (in mijn ogen) iets té veel, té snel. Ze kan nu goed rollen. Leg haar op haar rug en 2 tellen later ligt ze op haar buik. En dan begint het probleem: ze wil kruipen. Maar dat kan ze natuurlijk nog niet. Die billen gaan omhoog en de knietjes eronder, maar verder komt ze niet. Ze is soms compleet buiten adem ervan. En daarna is het huilen, soms echt heel erg. Boos en gefrustreerd dat het haar niet lukt.
Arm schaap.
  vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:08:19 #194
51684 The_Tankgirl
Kate Bush is the best
pi_100952736
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 21:04 schreef danic het volgende:
Zo zijn wij ook begonnen Tankgirl, gewoon even 10 seconden na het verschonen. Ook na het flesje laten boeren op de schouder. Eva was zo nieuwsgierig dat ze vanzelf haar hoofd rechtop hield, maar wellicht heeft Larissa daar inderdaad wat hulp bij nodig. Zoals Tombolafan het verteld is een goeie manier.
Ook de manier van DJMO, maar Eva vindt dat niks.

Claudia, die frustratie is hier nu heel herkenbaar. Eva wil (in mijn ogen) iets té veel, té snel. Ze kan nu goed rollen. Leg haar op haar rug en 2 tellen later ligt ze op haar buik. En dan begint het probleem: ze wil kruipen. Maar dat kan ze natuurlijk nog niet. Die billen gaan omhoog en de knietjes eronder, maar verder komt ze niet. Ze is soms compleet buiten adem ervan. En daarna is het huilen, soms echt heel erg. Boos en gefrustreerd dat het haar niet lukt.
Arm schaap.
Haar hoofdje ophouden kon ze altijd al goed ;) het gaat puur om de spieren bij haar schouders :)
Bedankt voor alle tips, daar had ik nog niet aan gedacht!
Alle benodigdheden voor cupcakes, taarten en andere lekkere dingen :-9 www.bakgoed.nl
pi_100952805
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 20:24 schreef Claudia_x het volgende:

[..]

Gewoon gaan en haar in een draagdoek doen als je die hebt. Lena slaapt dan overal doorheen, nog steeds.
Daar komen we bij Dottir niet mee weg. Die moet kijken, al verrekt ze haar nek ermee.
Op 28 februari 2012 19:20 schreef lezzer en op 31 augustus 2013 21:27 schreef DancingPhoebe:Jezus, Vanyel, wat een fantastische tips geef jij toch altijd!
pi_100953149
Ik heb dat nooit gedaan hoor, Mex steeds op z'n buik neerleggen. Hij vond het vreselijk en wreef dan zo met z'n neusje op de bank, of het kleed en hij had zo'n gevoelig huidje dat hij urenlang een rood neusje had.
En hij doet het nu prima ^O^
pi_100953178
Dat heeft Eva dus ook Vanyel. Maar goed, we nemen de Beco gewoon mee, en we zien het wel.

Tankgirl, ik vond het al zo raar, leek me dat ze dat toch al wel moest kunnen. Maar ze moet dus leren 'opdrukken'. Met de tips moet dat vast lukken.
pi_100956324
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 15:07 schreef Keshet het volgende:
MJ fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Little Jones!
Wat rot dat jij je niet fijn voelt. 't is niet gek dat je je zo voelt.
Ik denk dat je heel normaal reageert op een abnormale situatie. Een dikke knuffel voor jou!

FR, wat rot dat ze je niet verder kunnen helpen in het ziekenhuis!
Mag ik je een paar tips geven? :@
Emma vond in bad gaan echt hell. We hebben toen een soort ligbedje voor in bad voor haar gekocht. Dat ding was een instant success! Emma had er moeite mee om in het luchtledige te zweven en door dat badding had ze toch op meerdere punten met haar lichaam contact met iets. Ik zou die van mij zo naar je opsturen maar een nieuwe is niet veel duurder.
Mbt het aankleden/verschonen; weet je zeker dat ze misschien niet ergens pijn heeft? Misschien is het bezoeken van een osteopaat het overwegen waard? Het heeft hier wonderen gedaan!

Hoe je het ook went of keert; ean is te vroeg geboren en heeft niet de tijd gekregen om zich volledig te ontwikkelen in jouw buik. (en dit is dus geen verwijt richting jou he!) Veel premature kindjes
hebben een tijd lang moeite met het verwerken van prikkels. Probeer daar op in te spelen als dat kan door haar ook niet aan veel prikkels tegelijk bloot te stellen.
Emma trok het bijvoorbeeld echt niet om te spelen terwijl de radio, zacht!, aanstond. Toen ik dat doorhad werd het spelen ineens echt spelen ipv een gefrustreerd muppetje te zien liggen wat geeeen idee had wat ze met een speeltje moest.

Ik hoop dat je iets aan mijn info hebt!

Verder wilde ik nog even zeggen dat ik 't altijd heerlijk vind om hier mee te lezen! :)
Dank je voor de tips maar:
osteopaat zijn we al geweest alles is vrij bij haar
Ik heb een drijfmatrasje voor in bad vind ze niks
Ik heb een zitje voor in bad vind ze niks

Ze wil best met mij onder douche maar ik kan haar dan niet wassen oid. Zolang ze tegen mij aangeplakt zit vind ze het prima
pi_100956400
quote:
0s.gif Op vrijdag 19 augustus 2011 22:40 schreef ferrari_rood het volgende:

[..]

Dank je voor de tips maar:
osteopaat zijn we al geweest alles is vrij bij haar
Ik heb een drijfmatrasje voor in bad vind ze niks
Ik heb een zitje voor in bad vind ze niks

Ze wil best met mij onder douche maar ik kan haar dan niet wassen oid. Zolang ze tegen mij aangeplakt zit vind ze het prima
En als je haar inzeept voor je onder de douche stapt? Dan hoef je haar alleen maar af te spoelen en kan ze redelijk tegen je aangeplakt blijven zitten :)
pi_100956567
En in de bademmer FR? Sofie vond (vind nog steeds eigenlijk) het badje helemaal niks, en de emmer is dikke pret.
*poef* nu is het weg
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')