Oke, ik snap dat wel, en ergens lijkt het me ook erg fijn om niks van je kind te hoeven missenquote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:30 schreef DJMO het volgende:
Dat hoor ik idd wel vaker Aventura, nou is het bij mij natuurlijk zo dat ik mijn oudste oudste (dochter van 12 jaar) al sinds ze een maand of negen a tien is, niet meer bij me heb wonen. Daardoor ben ik als de dood om ook maar iets van de "mijlpalen" te missen van m'n jongens, (dé reden waarom ik niet werk) en wil ik ze bijna krampachtig in mijn buurt houden. Dat speelt in mijn specifieke situatie heel erg mee besef ik me. Ik voel me pas gerust als ik ze in mijn nabijheid heb. Ik kan ook heel moeilijk loslaten als in: overgeven aan een ander. Toen Jan bijna twee jaar was was ik wel blij uiteindelijk dat hij naar de psz kon, want hij vroeg wel érg veel aandacht. Geert eist ook z'n aandacht wel op hoor, maar veel rustiger. Jan is vrijwel 24/7 bij me geweest tot hij een maand of 20 was, en hoe dat met Geert gaat moet de tijd maar uitwijzen
Ik had het zelf niet beter kunnen verwoorden. Dit is precies hoe ik het voel!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:37 schreef Jore het volgende:
Ik ben 100% moeder, dat wordt niet meer wanneer mijn kind in ons bed ligt en niet minder wanneer ze ergens anders ligt. Ik wíl juist zoveel mogelijk tijd doorbrengen met mijn kind. Ook als ik met vriendinnen weg ben ben ik moeder, als ik alleen de stad in ben ben ik moeder, ik ben overal en altijd moeder. Ik hoef geen afstand te nemen van mijn kind om mij eventueel minder moeder en meer mijzelf te voelen, want zo werkt het voor mij niet.
Mijn zoon slaapt op zijn eigen kamer, een paar meter van mij verwijderd, maar ik voel me met hem net zo verbonden 's nachts als met Silke die naast mij ligt.
wat heb je dat ontzettend mooi omschreven Jore! Je raakt, in mijn ogen, precies de kern van het moederschap!quote:Op donderdag 18 augustus 2011 22:37 schreef Jore het volgende:
Mijn dochter slaapt heel bewust bij mij in bed. Ik slaap er geen seconde minder om (eerder beter!) en ik vind het belangrijk om haar de eerste tijd zo dicht mogelijk bij mij te hebben. Ze ligt niet tussen ons in, maar aan mijn kant. Dat vind ik een prettiger idee: ik ben 's nachts als enige verantwoordelijk voor haar. Mijn man is een hele goede en vaste slaper en ondervindt geen hinder van haar aanwezigheid. Ze begint de nacht trouwens in haar eigen ledikantje, dat staat strak tegen ons bed aan en dient 's nachts als uitvalbeveiliging.
Ik ben 100% moeder, dat wordt niet meer wanneer mijn kind in ons bed ligt en niet minder wanneer ze ergens anders ligt. Ik wíl juist zoveel mogelijk tijd doorbrengen met mijn kind. Ook als ik met vriendinnen weg ben ben ik moeder, als ik alleen de stad in ben ben ik moeder, ik ben overal en altijd moeder. Ik hoef geen afstand te nemen van mijn kind om mij eventueel minder moeder en meer mijzelf te voelen, want zo werkt het voor mij niet.
Mijn zoon slaapt op zijn eigen kamer, een paar meter van mij verwijderd, maar ik voel me met hem net zo verbonden 's nachts als met Silke die naast mij ligt. Ik ben me van hun beider aanwezigheid evenveel bewust, ook al hoor ik zijn adem niet. Hij heeft overigens ook lang bij ons geslapen (en slaapt nu elke nacht, zonder problemen, in zijn eigen bed. Voor de sceptici).
Verder ben ik helemaal geen rare hippie of iets dergelijks, en ook geen hysterische moederkloek. Ik denk alleen dat het nooit slecht kan zijn voor een kind om veel in nabijheid van de ouder(s) te zijn. Bovendien heb ik echt een heel goed gevoel over samen slapen, dat is bijna niet uit te leggen. Wij varen er wel bij.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |