Das op zich wel fijn toch! Beter als 5 uur krijsenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:31 schreef cleany het volgende:
Nou...hij heeft bij elkaar een half uur zitten morren en zitten huilen en de rest van de tijd sliep ie, dus de leidsters hadden het niet bepaald zwaar. Hij moest zelfs wakker gemaakt worden voor z'n flesje.
Ze hadden niets te klagen
zekers! en we hebben nu ook zo'n Swaddle Me ding en een draagzak. Handig als ie weer heel erg bewegelijk is, maar het niet naar z'n zin heeft.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 16:25 schreef MamaPurk het volgende:
[..]
Das op zich wel fijn toch! Beter als 5 uur krijsen
Oh wilde een typfout corrigeren, maar heb gequote ipv ge-editquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 18:43 schreef danic het volgende:
Ja dat dacht ik dus een paar weken geleden ook toen we de 7 rivierentocht van de Spido gingen doen.
Was een tocht van 10.00 tot 18.00 Eva vond het prima op zich, maar ze speelden zo'n bandje af met info over het gebied waar we doorheen voeren. En dat ding stond loeihard (needless to say dat zo'n toch vooral door ouwe bessies wordt gedaan), dus slapen zat er niet in.
Iedere keer als dat ding stopte viel ze in slaap, 5 minuten later begon et stomme ding weer. Wij zaten dus echt met een heel saggo kindje, zo sneu.
Ben dus een beetje bang voor herhaling.
Maar dit is een andere boot en ze is dan alweer wat ouder......
Even uit lurkstand:quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:13 schreef The_Tankgirl het volgende:
Zo, een tijdje niet gereageerd, even een update van ons
Larissa is dinsdag bij het CB geweest, en is geprikt![]()
Ze weegt 6370 gram en is nu 60cm lang![]()
Helaas is ze weer ziek van de prikjes geweest![]()
Nu gaat het weer goed hoor
De wijkverpleegkundige adviseerde mij om Larissa vaker op de buik te leggen om te oefenen. Ze vindt het vreselijk, heeft iemand tips?
Ik heb al knuffeltjes bij haar neergelegd, haar aangemoedigd op oogniveau (bij haar gaan liggen of bukken bij het aankleedkussen), volgens mij heb ik zo alles toch wel gehad?
Gewoon gaan en haar in een draagdoek doen als je die hebt. Lena slaapt dan overal doorheen, nog steeds. En ik zou haar niet van hand tot hand laten gaan.quote:
wat dacht je van zelf op je rug te gaan liggen en haar op d'r buik op jouw buik/borst te leggenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:13 schreef The_Tankgirl het volgende:
Zo, een tijdje niet gereageerd, even een update van ons
Larissa is dinsdag bij het CB geweest, en is geprikt![]()
Ze weegt 6370 gram en is nu 60cm lang![]()
Helaas is ze weer ziek van de prikjes geweest![]()
Nu gaat het weer goed hoor
De wijkverpleegkundige adviseerde mij om Larissa vaker op de buik te leggen om te oefenen. Ze vindt het vreselijk, heeft iemand tips?
Ik heb al knuffeltjes bij haar neergelegd, haar aangemoedigd op oogniveau (bij haar gaan liggen of bukken bij het aankleedkussen), volgens mij heb ik zo alles toch wel gehad?
Haar hoofdje ophouden kon ze altijd al goedquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 21:04 schreef danic het volgende:
Zo zijn wij ook begonnen Tankgirl, gewoon even 10 seconden na het verschonen. Ook na het flesje laten boeren op de schouder. Eva was zo nieuwsgierig dat ze vanzelf haar hoofd rechtop hield, maar wellicht heeft Larissa daar inderdaad wat hulp bij nodig. Zoals Tombolafan het verteld is een goeie manier.
Ook de manier van DJMO, maar Eva vindt dat niks.
Claudia, die frustratie is hier nu heel herkenbaar. Eva wil (in mijn ogen) iets té veel, té snel. Ze kan nu goed rollen. Leg haar op haar rug en 2 tellen later ligt ze op haar buik. En dan begint het probleem: ze wil kruipen. Maar dat kan ze natuurlijk nog niet. Die billen gaan omhoog en de knietjes eronder, maar verder komt ze niet. Ze is soms compleet buiten adem ervan. En daarna is het huilen, soms echt heel erg. Boos en gefrustreerd dat het haar niet lukt.
Arm schaap.
Daar komen we bij Dottir niet mee weg. Die moet kijken, al verrekt ze haar nek ermee.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 20:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Gewoon gaan en haar in een draagdoek doen als je die hebt. Lena slaapt dan overal doorheen, nog steeds.
Dank je voor de tips maar:quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 15:07 schreef Keshet het volgende:
MJ fijn om te lezen dat het zo goed gaat met Little Jones!
Wat rot dat jij je niet fijn voelt. 't is niet gek dat je je zo voelt.
Ik denk dat je heel normaal reageert op een abnormale situatie. Een dikke knuffel voor jou!
FR, wat rot dat ze je niet verder kunnen helpen in het ziekenhuis!
Mag ik je een paar tips geven?
Emma vond in bad gaan echt hell. We hebben toen een soort ligbedje voor in bad voor haar gekocht. Dat ding was een instant success! Emma had er moeite mee om in het luchtledige te zweven en door dat badding had ze toch op meerdere punten met haar lichaam contact met iets. Ik zou die van mij zo naar je opsturen maar een nieuwe is niet veel duurder.
Mbt het aankleden/verschonen; weet je zeker dat ze misschien niet ergens pijn heeft? Misschien is het bezoeken van een osteopaat het overwegen waard? Het heeft hier wonderen gedaan!
Hoe je het ook went of keert; ean is te vroeg geboren en heeft niet de tijd gekregen om zich volledig te ontwikkelen in jouw buik. (en dit is dus geen verwijt richting jou he!) Veel premature kindjes
hebben een tijd lang moeite met het verwerken van prikkels. Probeer daar op in te spelen als dat kan door haar ook niet aan veel prikkels tegelijk bloot te stellen.
Emma trok het bijvoorbeeld echt niet om te spelen terwijl de radio, zacht!, aanstond. Toen ik dat doorhad werd het spelen ineens echt spelen ipv een gefrustreerd muppetje te zien liggen wat geeeen idee had wat ze met een speeltje moest.
Ik hoop dat je iets aan mijn info hebt!
Verder wilde ik nog even zeggen dat ik 't altijd heerlijk vind om hier mee te lezen!
En als je haar inzeept voor je onder de douche stapt? Dan hoef je haar alleen maar af te spoelen en kan ze redelijk tegen je aangeplakt blijven zittenquote:Op vrijdag 19 augustus 2011 22:40 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Dank je voor de tips maar:
osteopaat zijn we al geweest alles is vrij bij haar
Ik heb een drijfmatrasje voor in bad vind ze niks
Ik heb een zitje voor in bad vind ze niks
Ze wil best met mij onder douche maar ik kan haar dan niet wassen oid. Zolang ze tegen mij aangeplakt zit vind ze het prima
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |