Ik hou wel van een verzetje.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:06 schreef Gray het volgende:
[..]
Prima toch? Ik snap alleen niet waarom je dan je zo laat prikkelen door iemand die een andere visie aanhoudt.
Wat versta je onder wijsheid?quote:Op woensdag 21 september 2011 20:08 schreef Metselmeester het volgende:
Ik hanteer geen specifieke techniek, ik trek mijn conclusies en bekijk dan wat de beste optie is om meer wijsheid te vergaren.
Juist kunnen handelen in alle omstandigheden door middel van juiste interpretatie van de realiteit en gevoed door een rijkelijk ontwikkelde algemene kennis.quote:
Oompaloompa?quote:Op woensdag 21 september 2011 20:15 schreef Metselmeester het volgende:
[..]
Juist kunnen handelen in alle omstandigheden door middel van juiste interpretatie van de realiteit en gevoed door een rijkelijk ontwikkelde algemene kennis.
Hij heeft trouwens ook lezingen en interviews online.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:03 schreef oompaloompa het volgende:
Fair enough
Heb twee boeken van hem gelezen maar heb manufactering conscent echt al 2 jaar in mijn kast staan, kom er maar niet aan toe :"(
Wat versta je onder juist handelen?quote:Op woensdag 21 september 2011 20:15 schreef Metselmeester het volgende:
Juist kunnen handelen in alle omstandigheden door middel van juiste interpretatie van de realiteit en gevoed door een rijkelijk ontwikkelde algemene kennis.
Een positieve uitkomst garanderen.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:25 schreef Loppe het volgende:
[..]
Wat versta je onder juist handelen?
Voor jezelf?quote:Op woensdag 21 september 2011 20:29 schreef Metselmeester het volgende:
Een positieve uitkomst garanderen.
Ik vond hem goedquote:Op woensdag 21 september 2011 20:12 schreef dadgad het volgende:
Ik heb het gehad met jullie. Ik ga een vampier film kijken. Let me in, schijnt goed te zijn.
??quote:
Vroeger heb ik veel Chomsky (proberen te) volgen, maar toen was het denk ik achteraf gezien net iets te hoog gegrepen...quote:Op woensdag 21 september 2011 20:21 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Hij heeft trouwens ook lezingen en interviews online.
Wel compliment waardig dat jij die boeken ook echt allemaal leest.
Ik ben niet meer zo'n boekenwurm. Nadat ik Merleau Ponty eens trachtte te doorgronden heb ik de moed een beetje opgegeven. Of gewoon lui.
Cool.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:50 schreef oompaloompa het volgende:
Vroeger heb ik veel Chomsky (proberen te) volgen, maar toen was het denk ik achteraf gezien net iets te hoog gegrepen...
Ja, ik betrap me in mijn vrije tijd op een soort inet verslaving ( niet alleen fokquote:Ik merk bij mezelf dat ik eigenlijk altijd meer wil lezen dan ik aan toe kom en dat als ik mezelf afsluit van dingen om te lezen (voornamelijk internet) ik achteraf altijd veel blijer ben. Daarom plan ik het nu een beetje in en ga ik echt ver weg van een pc met een boek zitten om het te lezen
Mooi.quote:Op dit moment probeer ik meer filosofisch werk te lezen dus volg ik een filosofie-vak, op die manier wordt ik "gedwongen" alles goed bij te houden en heb ik dus een beetje een stok achter de deur om alles dat ik wil lezen ook echt te lezen.
Dus bedankt voor de props, maar het kost me eigenlijk best wel wat moeite (vooraf) om alles te lezen, achteraf ben ik eigenlijk bijna altijd blij dat ik doorgezet heb
Haha, ik heb een jaar terug al aangegeven dat Zizek een beetje veel clown is. Vermakelijk... maar hij blijft ook een beetje hangen in de zelfde grappen.quote:ps: als je Chomsky tof en inspirerend vind zou je Zizek eens kunnen bekijken, ook een beetje zon rel-intellectueel
Misschien moeten we een boekclubje op fok beginnen. Op een ander forum waar ik post lezen een aantal leden elke keer tegelijk een boek, lijkt me leuk om een keer te doenquote:Op woensdag 21 september 2011 21:04 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Cool.
[..]
Ja, ik betrap me in mijn vrije tijd op een soort inet verslaving ( niet alleen fok). Lijkt me een goede zaak om dat snel eens te doorbreken. Ik praat het vaak goed omdat ik amper tv kijk.
[..]
Mooi.
[..]
Haha, ik heb een jaar terug al aangegeven dat Zizek een beetje veel clown is. Vermakelijk... maar hij blijft ook een beetje hangen in de zelfde grappen.
Chomsky is veel praktieser ingesteld... minder provo maar laat de rede spreken.
Wat dat betreft twee andere takken van sport.
Kunt het proberen in CUL ofzo.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:11 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Misschien moeten we een boekclubje op fok beginnen. Op een ander forum waar ik post lezen een aantal leden elke keer tegelijk een boek, lijkt me leuk om een keer te doen
Zeker, en ik heb daar ook van genoten maar na een zekere tijd gaat hij ook vervelen.quote:Qua Zizek vs Chomsky heb je natuurlijk gelijk alhoewel ik het clowneske ook wel zijn charme vind hebben. Vooral omdat je het dus vaak wel oneens met hem moet zijn dwingt het je wel je eigen gedachten goed te organiseren.
Ja, de beschrijvingen van zijn werk spraken me altijd aan. Maar zijn eigen teksten lezen soms als cryptische gedichten. Dat kan mooi zijn maar ook lastig. Ik heb altijd het vermoede dat zijn ideeen nog actueeler zijn dan aangenomen. Dus oninteressant zou ik het niet noemen. Maar zo heb ik ook ooit de vertaalde teksten van Plato proberen te lezen dat is nog irritanter.quote:Dat je gestopt bent na Merleau Ponty betekent dat het geen aanrader is?
Heb over zijn ideeen gelezen tijdens een soort introductie in sociale filosofie maar nooit echt werk van hem gelezen.
Nha, als je na Nietsche nog niet depri bent dan is Camus ook vast wel te doen.quote:Op dit moment staat voor mij Camus te wachten voor na Nietsche, ben erg benieuwd, heb wat quotes en al een aantal paginas gelezen en kwam erg prikkelend over.
Sartre? Hoe denk je daar over?quote:Op woensdag 21 september 2011 21:27 schreef Odysseuzzz het volgende:
[..]
Kunt het proberen in CUL ofzo.
[..]
Zeker, en ik heb daar ook van genoten maar na een zekere tijd gaat hij ook vervelen.
[..]
Ja, de beschrijvingen van zijn werk spraken me altijd aan. Maar zijn eigen teksten lezen soms als cryptische gedichten. Dat kan mooi zijn maar ook lastig. Ik heb altijd het vermoede dat zijn ideeen nog actueeler zijn dan aangenomen. Dus oninteressant zou ik het niet noemen. Maar zo heb ik ook ooit de vertaalde teksten van Plato proberen te lezen dat is nog irritanter.
[..]
Nha, als je na Nietsche nog niet depri bent dan is Camus ook vast wel te doen.
Denk ik niet zoveel over.quote:Op woensdag 21 september 2011 21:30 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Sartre? Hoe denk je daar over?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |