abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102232181
quote:
4s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:47 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

Ik weet heel goed waar ik het over heb, jij lijkt niet te willen verkroppen dat ik geen interesse heb in literatuur waar dermate simpele retoriek gehanteerd wordt. Nogmaals ik leer graag iets, niet omgekeerd.
Ik denk dat je jezelf tekort doet wanneer je bij voorbaat al voor jou onbekende informatie afwijst.
  woensdag 21 september 2011 @ 19:51:35 #252
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102232217
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:50 schreef Gray het volgende:

[..]

Ik denk dat je jezelf tekort doet wanneer je bij voorbaat al voor jou onbekende informatie afwijst.
Jij gaat dus ook kinderboeken doorlezen in de hoop waardevolle stof tegen het lijf te lopen?
pi_102232245
Het gaat ook nergens over. Fantastisch.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_102232259
quote:
4s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:46 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

Incorrect, het verhaal doet er niet meer toe aangezien de retoriek boekdelen spreekt. Jij begrijpt mij dus niet.

[..]

Een leermeester zou nooit zulke retoriek hanteren, dat is een simpel feit. Dat maakt de rest van de stof futiel en tijdverspilling, dat is mijn punt. Jij reageert vervolgens met de stelling dat het een fictief persoon betreft en daardoor mijn commentaar op zijn uitspraken een symptoom zouden zijn van onwetendheid. Dat is gewoon incorrect en een makkelijke uitweg.

[..]

Ik heb geen interesse in het verhaal omdat de fractie die jij etaleert genoeg is om de conclusie te trekken dat het een verhaal betreft afkomstig van een simpele geest. Een opeenhoping van holle retoriek en dus tijdverspilling voor mij, ik leer graag iets, niet omgekeerd.
Je blijft de kern van mijn kritiek ontlopen. Zit je in de knel kerel?

Het symptoom van jouw onwetendheid is te vinden in het feit dat je gewoon niet weet waar je het over hebt. Waarom? Je hebt het onderwerp, Siddharta dus, niet bestudeerd. Dat is alles. Meer niet.
pi_102232310
quote:
5s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:51 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

Jij gaat dus ook kinderboeken doorlezen in de hoop waardevolle stof tegen het lijf te lopen?
Ik begrijp dat je even gegoogled hebt? Dat kun je nog wel? Goed hoor. Ga zo door.
pi_102232322
quote:
4s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:47 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

Ik weet heel goed waar ik het over heb, jij lijkt niet te willen verkroppen dat ik geen interesse heb in literatuur waar dermate simpele retoriek gehanteerd wordt. Nogmaals ik leer graag iets, niet omgekeerd.
Je taalgebruik is origineel, moet er om lachen.
Vraag me wel af 'wie' je bent, denk denk denk ;)
pi_102232370
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je taalgebruik is origineel, moet er om lachen.
Vraag me wel af 'wie' je bent, denk denk denk ;)
Wie is dit dan? Is dit Gray in disguise?
pi_102232549
Maar goed deze metselmeester geeft eigenlijk zelf al aan niet in staat te zijn tot genuanceerd en onafhankelijk denken, daar heeft hij zijn ware leermeesters voor nodig. De opium van de geest.
pi_102232556
bazen lezen Nietsche
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_102232622
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:58 schreef oompaloompa het volgende:
bazen lezen Nietsche
Kom je weer even laten zien dat je hebt leren lezen? Nou he! Goed hoor!
  woensdag 21 september 2011 @ 19:59:43 #261
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102232639
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:52 schreef dadgad het volgende:

[..]

Je blijft de kern van mijn kritiek ontlopen. Zit je in de knel kerel?
De kern van jouw kritiek? Je probeert de suggestie te wekken dat ik het boek beoordeel om zijn kaft, dat is onzin. Jij gaf mij een duidelijk beeld van de retoriek dat in het boek gehanteerd wordt. Deze retoriek vind ik dermate simplistisch dat het mij laat afzien van het lezen van de rest.
quote:
Het symptoom van jouw onwetendheid is te vinden in het feit dat je gewoon niet weet waar je het over hebt. Waarom? Je hebt het onderwerp, Siddharta dus, niet bestudeerd. Dat is alles. Meer niet.
Het onderwerp doet er niet toe, dat lijk jij niet te begrijpen. Ik heb de tekst die jij mij gaf goed doorgelezen en dat is voldoende om deze conclusie te kunnen trekken.
pi_102232680
quote:
bazen lezen Nietsche Chomsky.
Fixed :p
  woensdag 21 september 2011 @ 20:00:50 #263
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102232698
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:58 schreef dadgad het volgende:
Maar goed deze metselmeester geeft eigenlijk zelf al aan niet in staat te zijn tot genuanceerd en onafhankelijk denken, daar heeft hij zijn ware leermeesters voor nodig. De opium van de geest.
Spijtig dat je weer vervalt in persoonlijke aanvallen. Ik heb nergens gezegd dat ik slechts literatuur lees van individuelen die ik beschouw als leermeesters, slechts dat deze stof een te simplistische retoriek hanteert om mij te prikkelen.
pi_102232833
quote:
5s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:51 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

Als iemand overtuigd is dat het zijn leven heeft veranderd, raak ik erg benieuwd waarom dat is, en of het voor mij ook zoveel kan betekenen. :)

quote:
bazen lezen Nietsche Chomsky Donald Duck.
Beter.
pi_102232852
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:54 schreef dadgad het volgende:

[..]

Wie is dit dan? Is dit Gray in disguise?
Ik heb nog geen idee eigenlijk :N
Misschien Fledderjon?
Bij nader inzien denk ik aan Terecht :Y
pi_102232882
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:59 schreef dadgad het volgende:

[..]

Kom je weer even laten zien dat je hebt leren lezen? Nou he! Goed hoor!
Ow sorry ik was vergeten dat dit de Dagdad vindt iedereen die niet zijn boeken leest stom en alleen hij mag hier posten thread is...

quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:00 schreef Odysseuzzz het volgende:

[..]

Fixed :p
Fair enough :)
Heb twee boeken van hem gelezen maar heb manufactering conscent echt al 2 jaar in mijn kast staan, kom er maar niet aan toe :"(
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  woensdag 21 september 2011 @ 20:04:01 #267
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102232888
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:02 schreef Gray het volgende:

[..]

Als iemand overtuigd is dat het zijn leven heeft veranderd, raak ik erg benieuwd waarom dat is, en of het voor mij ook zoveel kan betekenen. :)
Ik word door die persoon persoonlijk aangevallen en mijn punten worden niet begrepen, waarom zou ik zo'n verandering door willen maken? Ik kies liever mijn eigen pad, dat heeft mij tot nu toe veel goeds gebracht.
pi_102232998
quote:
4s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:59 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

De kern van jouw kritiek? Je probeert de suggestie te wekken dat ik het boek beoordeel om zijn kaft, dat is onzin. Jij gaf mij een duidelijk beeld van de retoriek dat in het boek gehanteerd wordt. Deze retoriek vind ik dermate simplistisch dat het mij laat afzien van het lezen van de rest.

[..]

Het onderwerp doet er niet toe, dat lijk jij niet te begrijpen. Ik heb de tekst die jij mij gaf goed doorgelezen en dat is voldoende om deze conclusie te kunnen trekken.
Inderdaad, beoordelen om de kaft, meer is het niet.

En mijn "beschrijving" is geen retoriek, dude. Nu verkwansel je een mooi woord.
Kijk maar:

quote:
Maar Siddharta kwam tot de conclusie dat het zoeken juist het probleem was. Hij zou gezegd hebben, speel dat spelletje en geniet van je korte bestaan! Verspil je tijd niet met het zoeken naar illusies!
Ik heb hoe dan ook nooit getracht jou het boek te laten lezen. Ik wil je er enkel op wijzen dat jij te snel tot conclusies komt. Nu is het genoeg.
pi_102233051
quote:
4s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:04 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

Ik word door die persoon persoonlijk aangevallen en mijn punten worden niet begrepen, waarom zou ik zo'n verandering door willen maken? Ik kies liever mijn eigen pad, dat heeft mij tot nu toe veel goeds gebracht.
Prima toch? Ik snap alleen niet waarom je dan je zo laat prikkelen door iemand die een andere visie aanhoudt. :)
pi_102233071
quote:
4s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:40 schreef Metselmeester het volgende:
Dat soort spellen leiden mijn geest af van de zoektocht naar de absolute waarheid, ik vrees dat ik je teleur moet stellen.
quote:
“Wanneer iemand zoekt”, zei Siddharta, “dan kan het licht gebeuren dat hij alleen oog heeft voor hetgeen hij zoekt, dat hij zichzelf niet toelaat om iets te vinden, verblind is omdat hij alleen maar aan datgene denkt waarnaar hij op zoek is, omdat hij een omschreven doel heeft, en van dat doel bezeten is. Zoeken betekent: een doel hebben. Vinden daarentegen: vrij zijn, open staan, geen doel hebben.”
Hoe zoek jij dan?
pi_102233075
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:03 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Ow sorry ik was vergeten dat dit de Dagdad vindt iedereen die niet zijn boeken leest stom en alleen hij mag hier posten thread is...

[..]

Fair enough :)
Heb twee boeken van hem gelezen maar heb manufactering conscent echt al 2 jaar in mijn kast staan, kom er maar niet aan toe :"(
Goedzo, wel onthouden he!
  woensdag 21 september 2011 @ 20:07:10 #272
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102233088
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:05 schreef dadgad het volgende:

[..]

Inderdaad, beoordelen om de kaft, meer is het niet.

En mijn "beschrijving" is geen retoriek, dude. Nu verkwansel je een mooi woord.
Kijk maar:
Dat klopt, het is geen retoriek. Net als een banaan geen retoriek is.
quote:
[..]

Ik heb hoe dan ook nooit getracht jou het boek te laten lezen. Ik wil je er enkel op wijzen dat jij te snel tot conclusies komt. Nu is het genoeg.
Ik trek snel conclusies wanneer dit mogelijk is.
  woensdag 21 september 2011 @ 20:08:25 #273
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102233155
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:06 schreef Loppe het volgende:

[..]

[..]

Hoe zoek jij dan?
Ik hanteer geen specifieke techniek, ik trek mijn conclusies en bekijk dan wat de beste optie is om meer wijsheid te vergaren.
pi_102233163
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:07 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

Dat klopt, het is geen retoriek. Net als een banaan geen retoriek is.

[..]

Ik trek snel conclusies wanneer dit mogelijk is.
Uitstekend. We zijn het eens.
  woensdag 21 september 2011 @ 20:09:07 #275
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102233197
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 20:08 schreef dadgad het volgende:

[..]

Uitstekend. We zijn het eens.
Incorrect, jij wekt de suggestie dat mijn conclusie niet klopt. Wat wel het geval is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')