Ik denk dat je jezelf tekort doet wanneer je bij voorbaat al voor jou onbekende informatie afwijst.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:47 schreef Metselmeester het volgende:
[..]
Ik weet heel goed waar ik het over heb, jij lijkt niet te willen verkroppen dat ik geen interesse heb in literatuur waar dermate simpele retoriek gehanteerd wordt. Nogmaals ik leer graag iets, niet omgekeerd.
Jij gaat dus ook kinderboeken doorlezen in de hoop waardevolle stof tegen het lijf te lopen?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:50 schreef Gray het volgende:
[..]
Ik denk dat je jezelf tekort doet wanneer je bij voorbaat al voor jou onbekende informatie afwijst.
Je blijft de kern van mijn kritiek ontlopen. Zit je in de knel kerel?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:46 schreef Metselmeester het volgende:
[..]
Incorrect, het verhaal doet er niet meer toe aangezien de retoriek boekdelen spreekt. Jij begrijpt mij dus niet.
[..]
Een leermeester zou nooit zulke retoriek hanteren, dat is een simpel feit. Dat maakt de rest van de stof futiel en tijdverspilling, dat is mijn punt. Jij reageert vervolgens met de stelling dat het een fictief persoon betreft en daardoor mijn commentaar op zijn uitspraken een symptoom zouden zijn van onwetendheid. Dat is gewoon incorrect en een makkelijke uitweg.
[..]
Ik heb geen interesse in het verhaal omdat de fractie die jij etaleert genoeg is om de conclusie te trekken dat het een verhaal betreft afkomstig van een simpele geest. Een opeenhoping van holle retoriek en dus tijdverspilling voor mij, ik leer graag iets, niet omgekeerd.
Ik begrijp dat je even gegoogled hebt? Dat kun je nog wel? Goed hoor. Ga zo door.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:51 schreef Metselmeester het volgende:
[..]
Jij gaat dus ook kinderboeken doorlezen in de hoop waardevolle stof tegen het lijf te lopen?
Je taalgebruik is origineel, moet er om lachen.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:47 schreef Metselmeester het volgende:
[..]
Ik weet heel goed waar ik het over heb, jij lijkt niet te willen verkroppen dat ik geen interesse heb in literatuur waar dermate simpele retoriek gehanteerd wordt. Nogmaals ik leer graag iets, niet omgekeerd.
Wie is dit dan? Is dit Gray in disguise?quote:Op woensdag 21 september 2011 19:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Je taalgebruik is origineel, moet er om lachen.
Vraag me wel af 'wie' je bent, denk denk denk
De kern van jouw kritiek? Je probeert de suggestie te wekken dat ik het boek beoordeel om zijn kaft, dat is onzin. Jij gaf mij een duidelijk beeld van de retoriek dat in het boek gehanteerd wordt. Deze retoriek vind ik dermate simplistisch dat het mij laat afzien van het lezen van de rest.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:52 schreef dadgad het volgende:
[..]
Je blijft de kern van mijn kritiek ontlopen. Zit je in de knel kerel?
Het onderwerp doet er niet toe, dat lijk jij niet te begrijpen. Ik heb de tekst die jij mij gaf goed doorgelezen en dat is voldoende om deze conclusie te kunnen trekken.quote:Het symptoom van jouw onwetendheid is te vinden in het feit dat je gewoon niet weet waar je het over hebt. Waarom? Je hebt het onderwerp, Siddharta dus, niet bestudeerd. Dat is alles. Meer niet.
Spijtig dat je weer vervalt in persoonlijke aanvallen. Ik heb nergens gezegd dat ik slechts literatuur lees van individuelen die ik beschouw als leermeesters, slechts dat deze stof een te simplistische retoriek hanteert om mij te prikkelen.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:58 schreef dadgad het volgende:
Maar goed deze metselmeester geeft eigenlijk zelf al aan niet in staat te zijn tot genuanceerd en onafhankelijk denken, daar heeft hij zijn ware leermeesters voor nodig. De opium van de geest.
Als iemand overtuigd is dat het zijn leven heeft veranderd, raak ik erg benieuwd waarom dat is, en of het voor mij ook zoveel kan betekenen.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:51 schreef Metselmeester het volgende:
[..]
Jij gaat dus ook kinderboeken doorlezen in de hoop waardevolle stof tegen het lijf te lopen?
Beter.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:58 schreef oompaloompa het volgende:
bazen lezen Nietsche Chomsky Donald Duck.
Ik heb nog geen idee eigenlijkquote:Op woensdag 21 september 2011 19:54 schreef dadgad het volgende:
[..]
Wie is dit dan? Is dit Gray in disguise?
Ow sorry ik was vergeten dat dit de Dagdad vindt iedereen die niet zijn boeken leest stom en alleen hij mag hier posten thread is...quote:Op woensdag 21 september 2011 19:59 schreef dadgad het volgende:
[..]
Kom je weer even laten zien dat je hebt leren lezen? Nou he! Goed hoor!
Fair enoughquote:
Ik word door die persoon persoonlijk aangevallen en mijn punten worden niet begrepen, waarom zou ik zo'n verandering door willen maken? Ik kies liever mijn eigen pad, dat heeft mij tot nu toe veel goeds gebracht.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:02 schreef Gray het volgende:
[..]
Als iemand overtuigd is dat het zijn leven heeft veranderd, raak ik erg benieuwd waarom dat is, en of het voor mij ook zoveel kan betekenen.
Inderdaad, beoordelen om de kaft, meer is het niet.quote:Op woensdag 21 september 2011 19:59 schreef Metselmeester het volgende:
[..]
De kern van jouw kritiek? Je probeert de suggestie te wekken dat ik het boek beoordeel om zijn kaft, dat is onzin. Jij gaf mij een duidelijk beeld van de retoriek dat in het boek gehanteerd wordt. Deze retoriek vind ik dermate simplistisch dat het mij laat afzien van het lezen van de rest.
[..]
Het onderwerp doet er niet toe, dat lijk jij niet te begrijpen. Ik heb de tekst die jij mij gaf goed doorgelezen en dat is voldoende om deze conclusie te kunnen trekken.
Ik heb hoe dan ook nooit getracht jou het boek te laten lezen. Ik wil je er enkel op wijzen dat jij te snel tot conclusies komt. Nu is het genoeg.quote:Maar Siddharta kwam tot de conclusie dat het zoeken juist het probleem was. Hij zou gezegd hebben, speel dat spelletje en geniet van je korte bestaan! Verspil je tijd niet met het zoeken naar illusies!
Prima toch? Ik snap alleen niet waarom je dan je zo laat prikkelen door iemand die een andere visie aanhoudt.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:04 schreef Metselmeester het volgende:
[..]
Ik word door die persoon persoonlijk aangevallen en mijn punten worden niet begrepen, waarom zou ik zo'n verandering door willen maken? Ik kies liever mijn eigen pad, dat heeft mij tot nu toe veel goeds gebracht.
quote:Op woensdag 21 september 2011 18:40 schreef Metselmeester het volgende:
Dat soort spellen leiden mijn geest af van de zoektocht naar de absolute waarheid, ik vrees dat ik je teleur moet stellen.
Hoe zoek jij dan?quote:“Wanneer iemand zoekt”, zei Siddharta, “dan kan het licht gebeuren dat hij alleen oog heeft voor hetgeen hij zoekt, dat hij zichzelf niet toelaat om iets te vinden, verblind is omdat hij alleen maar aan datgene denkt waarnaar hij op zoek is, omdat hij een omschreven doel heeft, en van dat doel bezeten is. Zoeken betekent: een doel hebben. Vinden daarentegen: vrij zijn, open staan, geen doel hebben.”
Goedzo, wel onthouden he!quote:Op woensdag 21 september 2011 20:03 schreef oompaloompa het volgende:
[..]
Ow sorry ik was vergeten dat dit de Dagdad vindt iedereen die niet zijn boeken leest stom en alleen hij mag hier posten thread is...
[..]
Fair enough
Heb twee boeken van hem gelezen maar heb manufactering conscent echt al 2 jaar in mijn kast staan, kom er maar niet aan toe :"(
Dat klopt, het is geen retoriek. Net als een banaan geen retoriek is.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:05 schreef dadgad het volgende:
[..]
Inderdaad, beoordelen om de kaft, meer is het niet.
En mijn "beschrijving" is geen retoriek, dude. Nu verkwansel je een mooi woord.
Kijk maar:
Ik trek snel conclusies wanneer dit mogelijk is.quote:[..]
Ik heb hoe dan ook nooit getracht jou het boek te laten lezen. Ik wil je er enkel op wijzen dat jij te snel tot conclusies komt. Nu is het genoeg.
Ik hanteer geen specifieke techniek, ik trek mijn conclusies en bekijk dan wat de beste optie is om meer wijsheid te vergaren.quote:
Uitstekend. We zijn het eens.quote:Op woensdag 21 september 2011 20:07 schreef Metselmeester het volgende:
[..]
Dat klopt, het is geen retoriek. Net als een banaan geen retoriek is.
[..]
Ik trek snel conclusies wanneer dit mogelijk is.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |