abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102228797
Maar Siddharta kwam tot de conclusie dat het zoeken juist het probleem was. Hij zou gezegd hebben, speel dat spelletje en geniet van je korte bestaan! Verspil je tijd niet met het zoeken naar illusies!
  woensdag 21 september 2011 @ 18:48:33 #227
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102228916
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:45 schreef dadgad het volgende:
Maar Siddharta kwam tot de conclusie dat het zoeken juist het probleem was. Hij zou gezegd hebben, speel dat spelletje en geniet van je korte bestaan! Verspil je tijd niet met het zoeken naar illusies!
Zoeken naar illusies is ook onverstandig, de realiteit juist interpreteren is waar het om gaat. Ik denk dat die meneer Siddharta nog veel te leren had, misschien dat hij zich daarom nooit heeft ontpopt tot een ware leermeester. Nee mijn motto is je kan wel denken dat je fout zit, maar dat weet je pas als je goed zit.
pi_102229108
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:48 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

Zoeken naar illusies is ook onverstandig, de realiteit juist interpreteren is waar het om gaat. Ik denk dat die meneer Siddharta nog veel te leren had, misschien dat hij zich daarom nooit heeft ontpopt tot een ware leermeester. Nee mijn motto is je kan wel denken dat je fout zit, maar dat weet je pas als je goed zit.
ja ja, je weet duidelijk niet wie Siddharta is/was. Wat doen we nou jongen, conclusies trekken aan de hand van een paar zinnen? Met je realiteit.
  woensdag 21 september 2011 @ 18:55:59 #229
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102229238
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:53 schreef dadgad het volgende:

[..]

ja ja, je weet duidelijk niet wie Siddharta is/was.
Dat klopt, maar aan de hand van wat jij over hem verteld kan ik de conclusie trekken dat het een beperkte geest betreft. Ik sta boven de gedachte dat de waarheid ongrijpbaar is, immers is de realiteit een feit, geen relatief begrip.
quote:
Wat doen we nou jongen, conclusies trekken aan de hand van een paar zinnen? Met je realiteit.
Ik trek conclusies omdat jij mij de handvaten geeft om dat te doen, zonder conclusies te trekken heb je ook geen grip op de realiteit.
pi_102229335
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:55 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

Dat klopt, maar aan de hand van wat jij over hem verteld kan ik de conclusie trekken dat het een beperkte geest betreft. Ik sta boven de gedachte dat de waarheid ongrijpbaar is, immers is de realiteit een feit, geen relatief begrip.

[..]

Ik trek conclusies omdat jij mij de handvaten geeft om dat te doen, zonder conclusies te trekken heb je ook geen grip op de realiteit.
jajajajaajaja

Herman Hesse - Siddharta. Lees dat eerst maar is. Het is een prachtig boek. leest als een trein. Heb je binnen een dag uit.
  woensdag 21 september 2011 @ 19:00:07 #231
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102229430
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 18:58 schreef dadgad het volgende:

[..]

jajajajaajaja

Herman Hesse - Siddharta. Lees dat eerst maar is.
Dat lijkt mij onverstandig, de literatuur lezen van een individueel met een foutieve kijk op het leven kan mij negatief beïnvloeden, dat probeer ik ten alle tijden te vermijden.
pi_102229848
Ik mag die metselmeester wel. Dadgad dissen is een nobel tijdsverdrijf.
Cuz I'm praying for rain, And I'm praying for tidal waves
I wanna see the ground give way.I wanna watch it all go down.
Mom please flush it all away.I wanna watch it go right in and down.
I wanna watch it go right in. Watch you flush it all away.
pi_102230041
quote:
4s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:00 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

Dat lijkt mij onverstandig, de literatuur lezen van een individueel met een foutieve kijk op het leven kan mij negatief beïnvloeden, dat probeer ik ten alle tijden te vermijden.
Ach ja.

Het verhaal van Siddharta is een zeer bekend - eigenlijk een cult - boek over een Indiase jongen en zijn zoektocht naar verlichting/de absolute waarheid. Dat is dus natuurlijk de reden dat ik het in de eerste plaats aanhaalde.
Jij zet je zelf aanzienlijk voor schut met je retorische clichés die je waarschijnlijk uit het weekblad Psychologie hebt geplukt.
pi_102230079
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik mag die metselmeester wel. Dadgad dissen is een nobel tijdsverdrijf.
Nou nou.

Maarre Hoppaploppa, ga je nog woordbattlen met me?
pi_102230254
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:07 schreef Hoppahoppa het volgende:
Ik mag die metselmeester wel.
Verbaast me niks.
  woensdag 21 september 2011 @ 19:15:39 #236
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102230318
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:10 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ach ja.

Het verhaal van Siddharta is een zeer bekend - eigenlijk een cult - boek over een Indiase jongen en zijn zoektocht naar verlichting/de absolute waarheid. Dat is dus natuurlijk de reden dat ik het in de eerste plaats aanhaalde.
Jij zet je zelf aanzienlijk voor schut met je retorische clichés die je waarschijnlijk uit het weekblad Psychologie hebt geplukt.
Ik snap dat het vervelend is als je iemand probeert te benaderen met jouw interesses en ze vervolgens zo verwerpt worden maar dat is geen reden om mij persoonlijk aan te vallen. Na aanleiding van jouw woorden over die meneer kan ik de conclusie trekken dat het een beperkte geest betreft, om die reden is het voor mij futiele literatuur. Immers kan je alleen groeien door te leren, niet door te controleren. Snap je wat ik bedoel?
pi_102230461
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:11 schreef dadgad het volgende:

[..]

Nou nou.

Maarre Hoppaploppa, ga je nog woordbattlen met me?
Nee. Maar als je wordfeud wilt spelen?
pi_102230571
quote:
14s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:15 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

Ik snap dat het vervelend is als je iemand probeert te benaderen met jouw interesses en ze vervolgens zo verwerpt worden maar dat is geen reden om mij persoonlijk aan te vallen. Na aanleiding van jouw woorden over die meneer kan ik de conclusie trekken dat het een beperkte geest betreft, om die reden is het voor mij futiele literatuur. Immers kan je alleen groeien door te leren, niet door te controleren. Snap je wat ik bedoel?
Ten eerste is het een fictief karakter. Dus bedoel je dan de schrijver? En verlaag jij je nu niet tot het Tokkie niveau door zo snel tot definitieve conclusies te komen? Ik vind het best als je zelf superieur acht, dat mag, ieder zijn illusies.
Ik was geheel niet van plan om jouw het boek te laten lezen. Dat leek me later pas een verstandige aanrader, enkel om jouw stupiditeit teniet te doen. Er is immers niets aandoenlijker dan mensen die boeken afdoen zonder ze gelezen te hebben of zonder de inhoud te weten.

Je doet me denken aan die politicus, ik ben even zijn naam kwijt, in debat met Pim Fortuyn. Hij probeerde toen het boek van Fortuyn af te kraken, alleen werd het erg duidelijk dat hij het boek niet eens gelezen had.
pi_102230706
quote:
1s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:18 schreef Hoppahoppa het volgende:

[..]

Nee. Maar als je wordfeud wilt spelen?
Geloof me, het is echt een gaaf spel.
  woensdag 21 september 2011 @ 19:28:08 #240
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102230982
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:20 schreef dadgad het volgende:

[..]

Ten eerste is het een fictief karakter. Dus bedoel je dan de schrijver? En verlaag jij je nu niet tot het Tokkie niveau door zo snel tot definitieve conclusies te komen?
Dat het een fictief persoon betreft doet niets af aan de conclusies die de schrijver hem laat trekken. De stof zelf is het probleem, niet het individu.
quote:
Ik vind het best als je zelf superieur acht, dat mag, ieder zijn illusies.
Ik was geheel niet van plan om jouw het boek te laten lezen. Dat leek me later pas een verstandige aanrader, enkel om jouw stupiditeit teniet te doen. Er is immers niets aandoenlijker dan mensen die boeken afdoen zonder ze gelezen te hebben of zonder de inhoud te weten.
Jij geeft mij een duidelijk beeld van waar het boek voor staat door de conclusie van Siddharta te etaleren. Aan de hand daarvan kan ik concluderen dat het stof betreft waar ik geen waardevolle informatie uit kan halen. Zou jij een boek voor kinderen gaan lezen?
pi_102231259
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:28 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

Dat het een fictief persoon betreft doet niets af aan de conclusies die de schrijver hem laat trekken. De stof zelf is het probleem, niet het individu.

[..]

Jij geeft mij een duidelijk beeld van waar het boek voor staat door de conclusie van Siddharta te etaleren. Aan de hand daarvan kan ik concluderen dat het stof betreft waar ik geen waardevolle informatie uit kan halen. Zou jij een boek voor kinderen gaan lezen?
Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet. ;)
  woensdag 21 september 2011 @ 19:35:56 #242
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102231397
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:33 schreef Gray het volgende:

[..]

Wat de boer niet kent, dat vreet hij niet. ;)
Als dat het geval zou zijn zou ik het juist wel lezen, in tegendeel. Het boek etaleert een simpele gedachtegang dat het futiel is om te zoeken naar de juiste interpretatie van de realiteit, een doodzonde als je geestelijke vooruitgang wil boeken. Het is zaak altijd het doel voor ogen te houden en niet te vervallen in holle retoriek en opgeversmentaliteit.
pi_102231478
#winning
pi_102231732
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:28 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

[..]

Je ontloopt mijn kritiek. Of je het boek gaat lezen of niet is volkomen irrelevant. Waar het omgaat is dat jij deed alsof je iets over het verhaal weet.
quote:
Ik denk dat die meneer Siddharta nog veel te leren had, misschien dat hij zich daarom nooit heeft ontpopt tot een ware leermeester. Nee mijn motto is je kan wel denken dat je fout zit, maar dat weet je pas als je goed zit.
Je concludeert dat hij zich niet ontpopt heeft tot waar leermeester. Zoiets lijkt me, wat een waar leermeester ook mag zijn, kun je pas concluderen na - in dit geval - het verhaal bestudeerd te hebben en niet aan de hand van een paar losse zinnen geschreven door mij. Dus die cliché die je erachteraan werpt, is die niet geheel van toepassing op jou, meneer?

En als je werkelijk geïnteresseerd was het in verhaal, of in objectiviteit en niet self-serving bias, dan had je gevraagd waarover het verhaal zou gaan. Jij wil enkel je eigen retoriek doordrukken. Net een demagoog.
pi_102231814
quote:
4s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:35 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

Als dat het geval zou zijn zou ik het juist wel lezen, in tegendeel. Het boek etaleert een simpele gedachtegang dat het futiel is om te zoeken naar de juiste interpretatie van de realiteit, een doodzonde als je geestelijke vooruitgang wil boeken. Het is zaak altijd het doel voor ogen te houden en niet te vervallen in holle retoriek en opgeversmentaliteit.
Ik heb het boek niet gelezen dus ik besef dat hoe ik het boek nu zou interpreteren op losse schroeven staat. Het lijkt me dat jij ook niet zeker kan zijn van dat je de juiste interpretatie geeft aan het boek.

En geestelijke vooruitgang? Poeh, daar heeft iedereen een andere methode voor. Welk is de juiste? En is die voor iedereen juist? Lastig vraagstuk. Ik durf daar geen harde uitspraken over te doen. Interessant dat jij dat wel doet. Hoe komt dat zo?
  woensdag 21 september 2011 @ 19:46:17 #246
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102231957
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:41 schreef dadgad het volgende:

[..]

Je ontloopt mijn kritiek. Of je het boek gaat lezen of niet is volkomen irrelevant. Waar het omgaat is dat jij deed alsof je iets over het verhaal weet.
Incorrect, het verhaal doet er niet meer toe aangezien de retoriek boekdelen spreekt. Jij begrijpt mij dus niet.
quote:
[..]

Je concludeert dat hij zich niet ontpopt heeft tot waar leermeester. Zoiets lijkt me, wat een waar leermeester ook mag zijn, kun je pas concluderen na - in dit geval - het verhaal bestudeerd te hebben en niet aan de hand van een paar losse zinnen geschreven door mij. Dus die cliché die je erachter werpt, is die niet geheel van toepassing op jou, meneer?
Een leermeester zou nooit zulke retoriek hanteren, dat is een simpel feit. Dat maakt de rest van de stof futiel en tijdverspilling, dat is mijn punt. Jij reageert vervolgens met de stelling dat het een fictief persoon betreft en daardoor mijn commentaar op zijn uitspraken een symptoom zouden zijn van onwetendheid. Dat is gewoon incorrect en een makkelijke uitweg.
quote:
En als je werkelijk geïnteresseerd was het in verhaal, of in objectiviteit en niet self-serving bias, dan had je gevraagd waarover het verhaal zou gaan. Jij wil enkel je eigen retoriek doordrukken. Net een demagoog.
Ik heb geen interesse in het verhaal omdat de fractie die jij etaleert genoeg is om de conclusie te trekken dat het een verhaal betreft afkomstig van een simpele geest. Een opeenhoping van holle retoriek en dus tijdverspilling voor mij, ik leer graag iets, niet omgekeerd.
pi_102231989
quote:
4s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:35 schreef Metselmeester het volgende:

[..]

ai ai. Je zet jezelf met de zin meer ten schande. Besef je wel dat je gewoon niet weet waarover je het hebt?
pi_102231993
Geweldig hilarisch dit.
  woensdag 21 september 2011 @ 19:47:54 #249
356384 Metselmeester
It's all in your mind
pi_102232050
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:47 schreef dadgad het volgende:

[..]

ai ai. Je zet jezelf met de zin meer ten schande. Besef je wel dat je gewoon niet weet waarover je het hebt?
Ik weet heel goed waar ik het over heb, jij lijkt niet te willen verkroppen dat ik geen interesse heb in literatuur waar dermate simpele retoriek gehanteerd wordt. Nogmaals ik leer graag iets, niet omgekeerd.
pi_102232105
quote:
0s.gif Op woensdag 21 september 2011 19:47 schreef Hoppahoppa het volgende:
Geweldig hilarisch dit.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')