abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator / Redactie FP maandag 15 augustus 2011 @ 17:24:49 #1
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_100767230


quote:
De engine die The Elder Scrolls V: Skyrim draait heet de Creation Engine, en Bethesda heeft alle nieuwe truukjes en vernieuwingen uit de doeken gedaan. Veel van de technologie achter Oblivion en Fallout 3 is uit het raam gegooid en vervangen met nieuwe methodes, vertelt Bethesda's Todd Howard aan Game Informer.

Creation Engine
De nieuwe Creation engine is verantwoordelijk voor het neerzetten van de wereld. Een grote verandering is volgens Howard hoe er met licht en schaduw omgegaan wordt. In tegenstelling tot in Oblivion wordt schaduw in Skyrim dynamisch toegepast op alle objecten in het oogveld van de speler, wat de wereld realistischer moet laten lijken. Daarnaast is het oude SpeedTree systeem, wat gebruikt werd om de wereld van bomen en gewassen te voorzien, vervangen met een nieuwe technologie die Bethesda zelf heeft gemaakt. Zo kunnen ze nu zelf bepalen wat voor bomen waar staan en hoe ze animeren. Als de speler een winderige bergpas betreedt, kunnen de bomen gevaarlijk over een ravijn hangen terwijl de takken heen en weer zwaaien. Een nieuw systeem om neerslag te genereren is ook gemaakt, zodat bijvoorbeeld sneeuwval op een realistische manier wordt weergegeven en op het landschap beland.

Radiant AI
Het Radiant AI systeem zorgde er in Oblivion voor dat NPC's (non-player characters) hun dagelijkse taken in de achtergrond deden om de wereld 'levend' te laten lijken. Echter, het systeem was niet zo geavanceerd en de karakters hadden maar vijf of zes taken. In Skyrim is het systeem verbeterd en hebben de bewoners meer te doen en meer individualiteit. Een dorp in een bos zal bijvoorbeeld bevolkt zijn met werkers die hout hakken, werken in een houtmolen en goederen vervoeren door het dorp. Het verbeterde Radiant AI systeem zal er ook voor zorgen dat NPC's een relatie met de speler op kunnen bouwen. Als de speler iemand heeft geholpen, zal deze persoon hem als vriend kunnen beschouwen. Mocht je dan ineens 's nachts zijn huis binnen vallen, zou hij je bijvoorbeeld een bed kunnen aanbieden. Als je 'per ongeluk' zijn huis een beetje overhoop gooit of dingen vernielt, zal de reactie van het personage bepaald worden door de relatie die de speler met hem heeft.

Havok Behavior
De personages uit Oblivion bewogen niet altijd op de meest realistische manieren. Om dit te verbeteren heeft Bethesda een nieuwe middleware gelicenseerd, Havok Behavior. Deze techniek is volgens Howard niet eerder gebruikt in een 'grote' game. Havok zorgt normaal voor de physics, ofwel dat objecten in de wereld realistisch reageren op externe krachten, maar Behavior zal ervoor zorgen dat animaties vloeiend overgaan in elkaar. In tegenstelling tot Oblivion en Fallout 3 zal de wereld niet meer stilstaan als de speler met een NPC praat, en de levenloze close-ups van het gezicht van degene met wie je praat behoren ook tot het verleden. De NPC zal gewoon doorgaan met zijn of haar acties tijdens het gesprek. Het Behavior-systeem kan dynamisch animaties genereren. Denk bijvoorbeeld aan het Euphoria systeem wat gebruikt werd in GTA IV, Red Dead Redemption en The Force Unleashed. Volgens Bethesda zullen de draken er fantastisch uitzien en zullen veel van hun animaties niet gescript zijn.

Radiant Story
Radiant Story is misschien wel de meest ambitieuze nieuwe technologie in Skyrim. Dit systeem moet ervoor zorgen dat side-quests dynamisch gegenereerd worden gebaseerd op jouw level, locatie, bezigheden en relaties met NPC's. Heb je bijvoorbeeld iemand geholpen, kan die persoon jou later vragen om iets voor hem te doen of om iemand om te brengen. De betrokken personages en locaties waar deze quests zich afspelen zullen allemaal dynamisch 'bedacht' worden door het spel. Ben je ergens al geweest, dan zal de quest zich waarschijnlijk afspelen in een locatie die je nog niet bezocht hebt. Als je een NPC hebt gedood die jou een quest had moeten geven, bijvoorbeeld een barman, dan kan later zijn zus die rol overnemen en je alsnog die quest geven. Of ze kan wraak komen zoeken voor de moord van haar broer. Het spel zal ook willekeurige gebeurtenissen in de wereld genereren, net als in Red Dead Redemption. Bethesda is zich wel bewust van het gevaar dat de speler zich overweldigd kan voelen door de side-quests, dus ze zullen het binnen de perken houden.

Als al deze beloftes waar gemaakt worden zou Skyrim de lat wel eens hoger kunnen legen voor open-wereld games.
Creation Engine van TES V: Skyrim uitgelegd.

Vorige delen:
#4#3 | #2 | #1

quote:
To say that Bethesda's upcoming RPG epic The Elder Scrolls V: Skyrim is highly anticipated would be an understatement. Our coverage of the game, beginning with our cover story, drew unprecedented interest from our readers. Now, after the long wait, we're happy to be able to show you a new trailer for the game -- one that gives us a first look at gameplay, but also a glimpse of the game's dragons.

In the trailer, you'll get a good look at gameplay, particularly combat, which mixes traditional weapons like sword and shield with powerful magic. Listen close, and you'll even hear the game's protagonist -- or Dovahkiin -- emit a powerful "dragon shout." Oh, yes...the dragons. They look amazing, especially when flying around the grand vistas and ruins that Bethesda has created. If you're anything like us, this just made your day.
Trailer: http://www.gameinformer.c(...)c-dragon-action.aspx

Gamekings preview: http://www.gamekings.tv/v(...)er-scrolls-v-skyrim/

Behind the scenes:
Bekijk deze YouTube-video

E3 (nog niet goede kwaliteit) gamefootage met Todd Howard (6-6-2011):

Algemene info (bron: http://www.gamefaqs.com/b(...)ls-v-skyrim/57934750)
quote:
Release Date
November 11th, 2011.

Number of players: 1. Yes. 1. It will always be 1. That is all.

Plot
Your main character plays the role of the last Dragonborne. The setting is Skyrim, 2 centuries later from the events of Oblivion. Your mentor in the game is one, if not the last remaining members of the Blades, he is voiced by Max Von Sydow, who is also the narrator of the teaser.

-GASP- We start in a prison again :p.

Setting

- The game takes place primarily in Skyrim which is in the north of Tamriel, it is not known if we will be able to go to other regions.
- Skyrim contains more than just snow, as seen in screenshots, there are rivers, lakes, waterfalls, forests, etc.
- The game is set 200 years after the events of Oblivion.
- There are going to be five 'massive' cities in the game world.
- Dungeons are said to be a lot more unique in Skyrim, should be less repetitive.

Attributes and Leveling

- 18 Skills in total.
- New skill 'Enchantment'
-New skill "Smithing"
- There is no level cap, however after reaching level 50, it will take a lot longer to gain experience.
- At each level, you get a health upgrade and you can then select if you want to upgrade your Stamina or your Magicka.
- You select perks when you level, just like in Fallout 3/New Vegas, however it is not known how frequent these perks will be able to be selected, or how many there will be.
-Dragon Shouts can be found throughout the world.

Creatures and NPCs ~

- Known returning creatures are skeletons, zombies, wolves, horses and elk.
- Confirmed new creatures are giant spiders, mountain and frost giants, dragons, mammoths and sabretoothed tigers.
- NPC face and body models have been significantly approved.
- NPCs are now more dynamic, and will interact with you more.
-Creatures/weapons do NOT scale with you. It's closer to FO3.

Combat ~

- Confirmed weapons are maces, axes, long swords, daggers, bow & arrow.
- There are 85 spells in the game.
- The 'Mysticysm' school of magic has been removed, it's spells have been dispersed to other schools.
- You can perform finishing moves which are unique to the weapon you are using and the creature you are fighting.
- You can dual wield weapons with many different combinations, including left hand spell, right hand weapon.
- You can fight using the shield, however it isn't known to which degree.
- Bethesda has put a lot of time into making the weapons feel real.
- Bow & Arrow is said to 'dominate' the long-distance combat, and are now slower to use, but more powerful.
- They've tried to kill off 'cheap' combat tactics such as backpedaling, when walking backwards you're not fast enough to keep your distance from your opponent and at the same time attack him.
--Customizable menu allows on-the-fly weapon/spell/item usage.

General:

- You can now sprint, at the cost of fatigue.
- You can now edit body features.
- Bethesda has hired a lot more voice actors this time to keep the dialogue fresh.
- Each race is going to look more distinct.
- Faces are now more emotive and are more distinguishable.
- There are now more activities to do in the cities, for example smithing, woodcutting and even cooking.
- When engaging in conversation, you no longer zoom in on the character you talk to, nor does it freeze time.
- The NPC's are much more dynamic, for example, if you drop a weapon inside a city, a young boy may pick it up, run after you, and ask if you dropped it.
Another example of the same event is two men find the weapon and then fight over who gets to keep it.
- The Oblivion styled enemy leveling & loot leveling is out, the one in Skyrim is more in the style of Fallout 3, which in turn is more in the style of Morrowind.
- Fast Travel is still in the game.
- 3rd person view has been improved.

- The new Radiant Story feature will tailor the sidequests found in the world to your playing style.
-The new Radiant Story feature will tailor the sidequests found in the world to your playing style.
- There are kids in the game.
- You can choose to play without the HUD.
-With the new engine, water looks better, trees look better and snow falls dynamically rather than just being a texture on the ground.
- Draw distance greatly increased.
-10 playable races again.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:44:38 #2
72256 wise
Echoes - KL/B/
pi_100768128
_O_
I had a splitting headache.From which the future's made.
† Ryan Dunn (June 11, 1977 – June 20, 2011)
It's funny. All you have to do is say something nobody understands and they'll do practically anything you want them to.
VIVA LA ASSANGEĦ
pi_100768281
Kan niet wachten :D Gaat iemand hier trouwens de collecter's edition bestellen? Persoonlijk vind ik hem te duur, maar ik pre-order het spel wel.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100768381
Veel te duur, echt be-lachelijk duur. Die mogen ze mooi in hun poepgaatje duwen :{w .
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_100768884

Onderste is Morrowind
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_100769076
quote:
14s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:06 schreef SpankmasterC het volgende:
[ afbeelding ]
Onderste is Morrowind
Ik dacht dat het Skyrim was :')

[ Bericht 9% gewijzigd door Rezania op 16-08-2011 12:47:31 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100769087
De collector's edition heeft behalve een kaart en een beeldje toch niets extra's... geen exclusieve DLC codes of zo?
  Eindredactie Games maandag 15 augustus 2011 @ 18:14:58 #8
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_100769223
Die Redguard, wat een koning.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_100769550
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:11 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik dacht dat het Skyrim was :')
^O^ goede grap
Op woensdag 30 juli 2014 17:12 schreef Nebo het volgende:
Jouw lul is jongvolwassen en in de bloei van zijn leven Spankster.
pi_100769995
Ik tel maar 9 rassen op die screens en volgens GameFaqs kun je uit 10 kiezen, welke blijft nog over dan ?
EDIT: High Elf denk ik.
  Eindredactie Games dinsdag 16 augustus 2011 @ 11:24:44 #11
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_100799259
Las ik in één van de voorgaande delen dat de hoeveelheid verschillende armors ietwat beperkt is? Iemand die daar meer van weet, bijv. wel gewoon light/heavy armor, enchanted robes, casual shit zoals blue suède shoes :')
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
  Moderator / Redactie FP dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:30:50 #12
90910 crew  Drizzt_DoUrden
Rawr
pi_100801520
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:11 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ik dacht dat het Skyrim was :')
Ik giechelde.
[b]Dingen doen met dingen, da's machtig mooi
Twitch: <a href="https://www.twitch.tv/drizzt_dourden" target="_blank" rel="nofollow norererer noopener" >https://www.twitch.tv/drizzt_dourden</a>[/b]
pi_100802036
quote:
2s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 11:24 schreef 2dope het volgende:
Las ik in één van de voorgaande delen dat de hoeveelheid verschillende armors ietwat beperkt is? Iemand die daar meer van weet, bijv. wel gewoon light/heavy armor, enchanted robes, casual shit zoals blue suède shoes :')
Ja, dat is echt belangrijk in een gevecht natuurlijk, dat je er mooi bij loopt. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100802383
Terug van vakantie.. is er al wat nieuws uitgelekt over onze favo-game? :D

Weet iemand trouwens hoeveel de collecters edition gaat kosten?
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
  Eindredactie Games dinsdag 16 augustus 2011 @ 12:57:00 #15
104357 crew  2dope
Siempre Peligroso
pi_100802511
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:45 schreef Rezania het volgende:

[..]

Ja, dat is echt belangrijk in een gevecht natuurlijk, dat je er mooi bij loopt. :')

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bij een gewiekste persoonlijkheid en een vlotte babbel hoort natuurlijk een fatsoenlijk voorkomen. Daarom kies ik voor hoogstaande kwaliteit in klederdracht en winkel daarom uitsluitend bij Divine Elegance.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op donderdag 3 maart 2011 19:12 schreef zeross het volgende:
Een Headmax PMX60 Sennheiser Koptelefoon, nieuw in de verpakking, slechts enkele keren gebruikt.
pi_100802621
quote:
10s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 12:53 schreef Baalhaar het volgende:
Terug van vakantie.. is er al wat nieuws uitgelekt over onze favo-game? :D

Weet iemand trouwens hoeveel de collecters edition gaat kosten?
¤150,- en dat is hij niet eens waard imo.

Collector's Edition Skyrim met draak
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100805562
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:15 schreef Grrrrrrrr het volgende:
Ik begin me toch wat zorgen te maken over het gebrek aan screenshots van de pc :{
Als ik het zo hoor van Todd Howard zou die er nog beter uit moeten zien :P
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
pi_100805861
Ow wat heb ik zin in deze game. Wat nog leuker is is dat die uitkomt op 11/11 oftewel het begin van carnaval hier in Brabant.

Dus dat wordt vrijdagmiddag die games spelen zaterdagnacht heel de nacht feesten tot 7 uur en dan gelijk werken.... YEEE HAA
pi_100806362
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:10 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Als ik het zo hoor van Todd Howard zou die er nog beter uit moeten zien :P
Klopt ja, dat heeft hij gezegd bij de presentatie op de E3. Skyrim Looks Way Better on PC claims developer

Dat word dus een nieuwe computer kopen zodat ik het op max graphics kan spelen.
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100806742
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 13:00 schreef Rezania het volgende:

[..]

¤150,- en dat is hij niet eens waard imo.

Collector's Edition Skyrim met draak
Precies, Ik ga voor de normale versie ;)
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
pi_100810392
quote:
0s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 14:10 schreef AlchemistOfSorrows het volgende:

[..]

Als ik het zo hoor van Todd Howard zou die er nog beter uit moeten zien :P
Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, jeweet!
"It's hard to argue against cynics - they always sound smarter than optimists because they have so much evidence on their side."
pi_100810595
quote:
12s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 16:07 schreef Grrrrrrrr het volgende:

[..]

Een plaatje zegt meer dan duizend woorden, jeweet!
"The Elder Scrolls V: Skyrim zal er beter uitzien op de pc maar Bethesda laat liever de 360-versie van de game aan het publiek zien, aldus Todd Howard. Hij legde uit in een interview waarom Bethesda op de E3 een demo liet zien op de 360 en niet op de pc. “Ja dat is een goede vraag, hoewel de PC-versie er beter uit ziet”. “Kan je beter het maar laten zien hoe het draait op andere consoles, zodat de verwachtingen niet te hoog worden”, verklaart Howard.

The Elder Scrolls V: Skyrim ziet er als nog goed uit op de consoles en Howard vertelt vol trots: “Wij zijn zelf onder de indruk hoe het erop de 360 en de PS3 uitziet. Het enige verschil met de PC is dat het renderen van bepaalde objecten iets meer is dan de console-versies”. Ongeacht op wat voor platform je The Elder Scrolls V: Skyrim kiest, de game zal naar verwachting er tip top uitzien."

Bron: Bethesda laat het liefst 360-versie van Skyrim zien

Todd Howard wil dus geen PC screenshots laten zien en daar heeft hij een reden voor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Rezania op 16-08-2011 16:29:50 ]
Gist is liefde, gist is leven. Vooral in een vagijn.
pi_100812698
Goede reden toch? :P
█▄ █▄█ █▄ █▄█▄█ █▄█ ▀█▀
TryAndResistClicking. Trollspray.
pi_100815454
Ik begin wel te twijfelen om hem voor de PC te kopen. Vooral aangezien de xbox-versie er ook wel prima uitziet.. en koop ik hem voor de PC, dan moet ik zo'n 300 euro aan upgrades uitvoeren die ik kan besparen door gewoon de xbox-versie te kopen.. hmmm...
woensdag 8 september 2010 20:32 schreef Lurk_Kloon het volgende:[/b]
Hoe word je een gewaardeerd user op fok?
Ik word nooit gequete enzo... ;( ;( ;( ;(
pi_100815691
quote:
5s.gif Op dinsdag 16 augustus 2011 18:18 schreef Baalhaar het volgende:
Ik begin wel te twijfelen om hem voor de PC te kopen. Vooral aangezien de xbox-versie er ook wel prima uitziet.. en koop ik hem voor de PC, dan moet ik zo'n 300 euro aan upgrades uitvoeren die ik kan besparen door gewoon de xbox-versie te kopen.. hmmm...
Lijkt me sterk hoor.
Bovendien mis je op de console versies waarschijnlijk een groot deel van de mods.
das einzige erleuchtenden an religion ist ein brennende tempel bei nacht
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')