abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:13:44 #31
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100769164
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:09 schreef 314 het volgende:
max 2 kilometer naar een halte? dat kost een bejaarde bijna een uur!
Dan neemt zo profiterend oud besje maar gewoon een taxi van haar luxe AOW uitkering!

(!) :N
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:14:24 #32
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_100769197
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:13 schreef Injetta het volgende:
Mmmm klinkt inderdaad dramatisch.
Als dat echt het gevolg is, is het heel duidelijk waar deze regering voor kiest.
Niet voor Henk en Ingrid maar voor Dirk-Jan van Helderwegen ter Stalte en Sterre Vlinder Lippe Biesterveld.
... en daar kom je nu al achter...!? ;)
pi_100769377
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:51 schreef Ericr het volgende:
2 Km lopen _O- Dan ben je vaak al bij je bestemming.
Bijna hele centrum van Amsterdam :')
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_100769421
Ach, beetje eigen schuld hoor. Die fijne Noord-Zuidlijn waar niemand op zit te wachten (op frankie köhler en geertje dales na, die per se de geschiedenisboeken in wilden. jammer dat ze nu allebei niet meer aangesproken wensen te worden op hun falen) kost een godsvermogen. Daar hadden we nog vele jaren vele lijnen van kunnen exploiteren.

Bovendien moet ik het nog maar zien. De soep wordt zelden zo heet gegeten als dat ze wordt opgediend. Daarbij komen ze nu toch al materieel tekort. Kunnen ze mooi de overgebleven lijnen wat fatsoenlijker bedienen. Niets aan het handje.
pi_100769885
quote:
Aanbesteding van het openbaar vervoer in de grote steden levert maar een fractie op van
wat eerder werd gedacht.
Toch vreemd dat de 3 steden waarvan de gemeente nog volledig aandeelhouders is (behalve den haag, 66% ofzo) nu zo in de problemen zit en in Utrecht, waar de gemeente hun aandelen voor 100% aan Connexxion verkocht hebben geen problemen heeft...
pi_100770002
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:13 schreef Injetta het volgende:

Als dat echt het gevolg is, is het heel duidelijk waar deze regering voor kiest.
Niet voor Henk en Ingrid maar voor Dirk-Jan van Helderwegen ter Stalte en Sterre Vlinder Lippe Biesterveld.
Niets mis mee als Henk en Ingrid wat extra conditie krijgen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:41:02 #37
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_100770247
Allemaal bangmakerij. Hier in Nijmegen is het busbedrijf al jaren geprivatiseerd, eerst als zelfstandige voortzetting (CVD als Novio), dat later weer werd overgenomen door Connexxion. Er is geen halte mee verdwenen, er zijn alleen maar meer lijnen bijgekomen. De drukste lijnen rijden elke 10 minuten.

Een OV-systeem heeft alleen maar zin als het een beetje compleet aanbod biedt, anders kun je het maar beter helemaal afschaffen.

En het vervallen van die aansluitingen is al helemaal gelul, daar heeft namelijk écht niemand belang bij, ook de concessiehouder niet. Pure chantage.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_100770422
Ik heb dat bijgaande document even gescand, alle rail verbindingen blijven ongewijzigd. Voor de grote steden staan er per stad een aantal varianten in over welke buslijnen geschrapt kunnen worden.

Netwerk rationalisatie G3 (pdf)

Er zal meer moeten worden overgestapt, de frequentie van de behouden lijnen moet omhoog. Het Parijse model zeg maar.
pi_100770547
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:26 schreef Nightwulf het volgende:

[..]

Uit onderzoek van het ministerie en de gemeentelijke vervoersbedrijven van de grote steden blijkt dit de enige mogelijkheid om de door het kabinet gewenste bezuiniging van 120 miljoen euro te halen. Aanbesteding van het openbaar vervoer in de grote steden levert maar een fractie op van
wat eerder werd gedacht.

Die 120 miljoen zijn geschat op basis van de besparingen die sinds de eerste aanbestedingen zijn behaald, toen ineens marktpartijen de plaats innamen van logge semi-staatsbedrijven. Ondertussen hebben ook de stadsvervoerders de efficiëntietrucjes van de marktpartijen overgenomen. Het was te verwachten dat je dan minder bespaart.

quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:32 schreef ReplaR het volgende:

[..]

Toch vreemd dat de 3 steden waarvan de gemeente nog volledig aandeelhouders is (behalve den haag, 66% ofzo) nu zo in de problemen zit en in Utrecht, waar de gemeente hun aandelen voor 100% aan Connexxion verkocht hebben geen problemen heeft...
Utrecht heeft een contract met Connexxion voor een aantal jaren. Dus wat dat kost ligt al lang vast en daar vallen dus ook geen bezuinigingen meer te halen (of juist niet te halen).
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_100770865
Zeer goede zet , buiten het spitsuur zitten er in lijnbussen meestal nog minder dan 9 personen waarbij een kleine personenbus zoals een sprinter al groot genoeg is. En vaak zelfs nog minder dan 4 personen (ook in de harmonica bussen) gewoon gigantische gesubsidieerde geldverspilling :r
pi_100770942
Fucking belachelijk, een plan wat enorm veel mensen treft en wat maar een paar miljoen bezuinigt. En als je het gaat aanbesteden is het niet unlikely dat het nog duurder gaat worden. Je zou maar in Nederland wonen en alles zo enorm achter uit zien gaan ;(
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_100771056
Beter dat burgemeesters & wethouders in deze steden het besluitje van trutje Schultz gewoon keihard naast zich neerleggen.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
pi_100771963
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:01 schreef Sicstus het volgende:
Beter dat burgemeesters & wethouders in deze steden het besluitje van trutje Schultz gewoon keihard naast zich neerleggen.
Beter dat de 4 grote steden dan onder curatele gaan. Zij geven er keer op keer blijk van nòg slechter met geld om te kunnen gaan dan de landelijke overheid. En dat zegt heel wat...
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:24:53 #44
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_100771976
Geen toeval dat in al die steden de staat het openbaar vervoer bezit.
pi_100772061
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:24 schreef TweeGrolsch het volgende:
Geen toeval dat in al die steden de staat het openbaar vervoer bezit.
ov chipkaart heeft al 4 miljard gekost en kost elke maand nog tonnen...

had je aardig wat jaar goed OV van gehad in de grote steden
pi_100772144
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

ov chipkaart heeft al 4 miljard gekost en kost elke maand nog tonnen...

had je aardig wat jaar goed OV van gehad in de grote steden
Pennywise en poundfoolish.

Miljarden en miljarden worden er geplempt in onrendabele en/of mislukte projecten die ow zo prestigieus zijn, maar zeiken over een paar miljoen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:29:17 #47
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100772167
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:57 schreef Geranium_Opa het volgende:
Zeer goede zet , buiten het spitsuur zitten er in lijnbussen meestal nog minder dan 9 personen waarbij een kleine personenbus zoals een sprinter al groot genoeg is. En vaak zelfs nog minder dan 4 personen (ook in de harmonica bussen) gewoon gigantische gesubsidieerde geldverspilling :r
Dat zijn dus minimaal 9 autos minder (en dan reken ik voor het gemak maar 9 mensen die vanaf begin tot eindhalte zitten, in realiteit wisselen er 30 mensen af)
En hoe moeten die mensen dan komen waar ze heen willen? Ouderen willen we niet eens in de auto hebben, jongeren ook niet, studenten hebben geen auto, vrouwen willen we ook niet in de auto..

Vertel :)
pi_100772226
quote:
1s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:48 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Die 120 miljoen zijn geschat op basis van de besparingen die sinds de eerste aanbestedingen zijn behaald, toen ineens marktpartijen de plaats innamen van logge semi-staatsbedrijven. Ondertussen hebben ook de stadsvervoerders de efficiëntietrucjes van de marktpartijen overgenomen. Het was te verwachten dat je dan minder bespaart.

[..]

Utrecht heeft een contract met Connexxion voor een aantal jaren. Dus wat dat kost ligt al lang vast en daar vallen dus ook geen bezuinigingen meer te halen (of juist niet te halen).
Dat contract zou overigens eind dit jaar al aflopen, waarna QBuzz de boel over zou nemen (zowel het stads- als het streekvervoer in en rond de stad Utrecht), maar dat is nu met minimaal een jaar uitgesteld.
"Bijna niemand durft de islam te bekritiseren en te bespotten zoals dat met het christendom werd en wordt gedaan, terwijl daar gezien het totalitaire en onderdrukkende karakter van de islam toch alle reden toe is." ~ H.Heeresma
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:31:38 #49
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_100772281
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:15 schreef Schuifpui het volgende:
Als ik hier die bussen overdag zie rijden, dan is dat helemaal niet zo'n ramp. Ik denk dat in 80% van de bussen overdag niet meer personen zitten dan er in een auto zouden kunnen. Daar heb je dan zo'n bak die 1:2 rijdt voor rondrijden.
Het idee van goed openbaar vervoer is dan ook gebaseerd op een maximale beschikbaarheid voor de klant, niet een maximale bezetting van het bedrijf.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_100772293
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:29 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat zijn dus minimaal 9 autos minder (en dan reken ik voor het gemak maar 9 mensen die vanaf begin tot eindhalte zitten, in realiteit wisselen er 30 mensen af)
En hoe moeten die mensen dan komen waar ze heen willen? Ouderen willen we niet eens in de auto hebben, jongeren ook niet, studenten hebben geen auto, vrouwen willen we ook niet in de auto..

Vertel :)
die zullen iets langer moeten wachten, dan wel een een keertje overstappen. jammer dan. (bijna) lege bussen en trams kosten geld. veel geld.
pi_100772397
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:31 schreef TC03 het volgende:

[..]

Het idee van goed openbaar vervoer is dan ook gebaseerd op een maximale beschikbaarheid voor de klant, niet een maximale bezetting van het bedrijf.
Maar dat maakt het wel duur en ook belastend voor het milieu. Maar zo te lezen heeft dit dus weinig te maken met het aanbesteden en de liberalisering, eerder het tegendeel.
pi_100772418
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:31 schreef IntensiveGary het volgende:

[..]

die zullen iets langer moeten wachten, dan wel een een keertje overstappen. jammer dan. (bijna) lege bussen en trams kosten geld. veel geld.
dan moet je het OV gratis maken, kosten haal je eruit door minder files en bussen zitten vol.

Ben 3 weken in Zuid Frankrijk geweest, 1 euro met de bus en alle bussen zitten mudvol.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:35:44 #53
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_100772491
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:34 schreef MrBadGuy het volgende:

[..]

Maar dat maakt het wel duur en ook belastend voor het milieu. Maar zo te lezen heeft dit dus weinig te maken met het aanbesteden en de liberalisering, eerder het tegendeel.
Dat klopt. Maar ik geef alleen maar aan dat puur naar de bezetting kijken niet altijd een geldig argument is.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_100772523
Trouwens als je zoals in Rotterdam 30 van de 45 buslijnen kan je ook veel metro's wel schrappen want hoe moet je bij een metrostation komen ?
pi_100772525
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:29 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat zijn dus minimaal 9 autos minder (en dan reken ik voor het gemak maar 9 mensen die vanaf begin tot eindhalte zitten, in realiteit wisselen er 30 mensen af)
En hoe moeten die mensen dan komen waar ze heen willen? Ouderen willen we niet eens in de auto hebben, jongeren ook niet, studenten hebben geen auto, vrouwen willen we ook niet in de auto..

Vertel :)
Alsof al die mensen de auto als alternatief nemen. Een aantal jaar geleden tijdens publieksvriendelijke actie, toen het stadsvervoer gratis was, bleek juist dat het voetgangers en fietsers waren die de bus pakten, dat zal nu ook grotendeels zo zijn, maar andersom. Bovendien kan je ook een paar honderd meter verder lopen en dan de andere buslijn nemen.

Ik vind het maar gezeur om niets. Die buslijnen zijn niet rendabel, waarom zou je dat perse in stand willen houden. Is het streekvervoer en het vervoer in Utrecht nou zo'n drama? Volgens mij is het in de drie grote steden een stuk slechter.
pi_100772622
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:36 schreef macca728 het volgende:
Trouwens als je zoals in Rotterdam 30 van de 45 buslijnen kan je ook veel metro's wel schrappen want hoe moet je bij een metrostation komen ?
Goed zo... Daar is in het verleden al ervaring mee opgedaan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:42:16 #57
177582 Ryon
Alle neuzen naar rechts
pi_100772810
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:35 schreef TC03 het volgende:

[..]

Dat klopt. Maar ik geef alleen maar aan dat puur naar de bezetting kijken niet altijd een geldig argument is.
Inderdaad. Daarnaast hebben we het hier over de stadslijnen en niet over het regionaal vervoer. In Amsterdam beslaan de verschillende lijnen een groot deel van de stad, is het bereik (haltes) en eveneens de bezetting hoog. Ze hebben nu even voor de grap de metrotunnel dichtgegooid en vervangen door kleine pendelbusjes. Als je dan bij de haltes kijkt wordt het in een klap duidelijk hoeveel mensen afhankelijk van het metrovervoer zijn.

Openbaar vervoer is praktisch nergens ter wereld geheel kostendekkend. Dat is ook nooit de bedoeling geweest. De winst komt er uit dat een stad over een fijnmazig infrastructuur bezit en er elke dag op een efficiënte manier honderdduizenden reizigers door de stad heen verplaatst kunnen worden. Dit is essentieel voor het economisch klimaat binnen een stad.

Om die reden zullen de lijnen ook niet afgeschaft worden. Mevrouw de minister heeft nu wel een probleem, omdat zij op korte termijn op een andere manier 100 miljoen euro op moet halen. Een bijbaantje bij de appie gaat dat niet dekken.
For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:44:14 #58
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_100772897
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:36 schreef macca728 het volgende:
Trouwens als je zoals in Rotterdam 30 van de 45 buslijnen kan je ook veel metro's wel schrappen want hoe moet je bij een metrostation komen ?
Waarschijnlijk zullen voornamelijk de buslijnen die aansluiten op de grote metrostations (Alexander, Schiedam, Zuidplein, CB, KZ, Centraal, etc.) blijven bestaan.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_100773004
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:29 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Dat zijn dus minimaal 9 autos minder (en dan reken ik voor het gemak maar 9 mensen die vanaf begin tot eindhalte zitten, in realiteit wisselen er 30 mensen af)
En hoe moeten die mensen dan komen waar ze heen willen? Ouderen willen we niet eens in de auto hebben, jongeren ook niet, studenten hebben geen auto, vrouwen willen we ook niet in de auto..

Vertel :)
Ouderen kunnen prima met de deeltaxi (die vaak ook een overcapaciteit hebben) en jongeren kunnen gewoon de fiets pakken.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:46:57 #60
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100773030
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:36 schreef Schuifpui het volgende:

[..]

Alsof al die mensen de auto als alternatief nemen. Een aantal jaar geleden tijdens publieksvriendelijke actie, toen het stadsvervoer gratis was, bleek juist dat het voetgangers en fietsers waren die de bus pakten, dat zal nu ook grotendeels zo zijn, maar andersom. Bovendien kan je ook een paar honderd meter verder lopen en dan de andere buslijn nemen.

Ik vind het maar gezeur om niets. Die buslijnen zijn niet rendabel, waarom zou je dat perse in stand willen houden. Is het streekvervoer en het vervoer in Utrecht nou zo'n drama? Volgens mij is het in de drie grote steden een stuk slechter.
Jij gaat dus nooit met het ov
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')