Ik vind het ook te dramatisch, het gaat er hier prima aan toe. Wat wil Dino nu eigenlijk? Meer toezicht? Laten we daar dan eerst mee beginnen bij gokverslaafden die aan het hoofd staan van de financiële sector, de gevolgen van een gebrek aan toezicht aldaar zijn de echte veroorzakers van alle emoties m.b.t. huizen, goud en aandelenquote:
maar wel meer geld voor de detailhandel, door hogere verkopenquote:Op maandag 15 augustus 2011 15:33 schreef bascross het volgende:
Beurzen kunnen weer omlaag dus. Belastingverhoging is minder geld voor aandelen.
Met alle respect maar als je als mod zijnde schittert door afwezigheid dan zul je uberhaupt niet veel opvangen van het wel en wee binnen de reeksen. Daarnaast is het natuurlijk geen oorlog tussen de users maar over de maanden treedt er wel een eenzijdige vermoeidheid op door de vele insinuaties van de trolls. Dat het maanden goed gaat is puur en enkel omdat de meeste users de confrontatie mijden en de trolls negeren. Nofi aangezien ook jij uit vrijwillige bijdrage modereert maar soms is de aanwezigheid van het blauw al voldoende om ongewenst gedrag tegen te gaan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:21 schreef PietjePuk007 het volgende:
Verder sturen we bewust dit soort reeksen niet teveel, in 99% van de gevallen gaat dat maanden en maanden goed.
Het gaat trouwens alleen over de Mobility dochter van Motorola. Dit maakt de speculatie dat Microsoft Nokia of de telefoon afdeling van Nokia gaat overnemen, ook minder wild.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:29 schreef tony_clifton- het volgende:
Google koopt Motorola voor 12,5 miljard dollar
Dat zul je zeker krijgen wanneer/als de index weer boven de 300 punten staat.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:34 schreef Radiopiet het volgende:
Ik voel op dit moment echt de angst van mensen die in cash zitten en bang zijn de boot te missen.
Ik voel de angst van aandelenbeleggers die vrezen voor een nieuwe dip of erger.quote:Op maandag 15 augustus 2011 15:34 schreef Radiopiet het volgende:
Ik voel op dit moment echt de angst van mensen die in cash zitten en bang zijn de boot te missen.
Voel je ook al de zin van King of Bernanke om d'r weer eens een goeie slinger aan te geven?quote:Op maandag 15 augustus 2011 16:39 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ik voel de angst van aandelenbeleggers die vrezen voor een nieuwe dip of erger.
Ik voel de angst van bedrijven die marges niet meer kunnen handhaven.
Ik voel de angst van huizenbezitters.
Ik voel de angst van consumenten die amper gedeleveraged zijn.
Ik voel de angst van 50+-ers die denken weten dat hun pensioen niet heilig is.
Ik voel de angst van landen in een toekomstige default.
Ik voel de angst van subsidie/uitkering-trekkend Nederland die mogelijk iets moeten inleveren.
Ik voel de angst van impotent autoriteiten.
Ik voel de angst voor een depressie.
Angst is al ingeprijsdquote:Op maandag 15 augustus 2011 16:39 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Ik voel de angst van subsidie/uitkering-trekkend Nederland die mogelijk iets moeten inleveren.
Doe je aan daytrading?quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:07 schreef sciter het volgende:
Bank of America is vandaag gestegen met meer dan 6%, stijgt hij nog verder of verkopen?
Op het beleggerspel meestal wel, maar langere trades doe ik ook aan. Het aandeel is deze maand natuurlijk wel van 10 naar 6 gedaald maar ik weet niet of die herstelt tot de 10.quote:
Staat net boven z'n year-low toch...quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:07 schreef sciter het volgende:
Bank of America is vandaag gestegen met meer dan 6%, stijgt hij nog verder of verkopen?
jij lijkt me een bange mensquote:Op maandag 15 augustus 2011 16:39 schreef piepeloi55 het volgende:
[..]
Dat betekend vasthouden?quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:18 schreef monkyyy het volgende:
[..]
Staat net boven z'n year-low toch...
quote:
http://www.belegger.nl/beursbattle3.phpquote:Op maandag 15 augustus 2011 19:46 schreef portabel het volgende:
Wat is een goede site voot een beleggersspel?
Je weet niet wat de koers gaat doen?quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:18 schreef sciter het volgende:
[..]
Op het beleggerspel meestal wel, maar langere trades doe ik ook aan. Het aandeel is deze maand natuurlijk wel van 10 naar 6 gedaald maar ik weet niet of die herstelt tot de 10.
Wanneer vind je RDS 'cheap'?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 11:57 schreef Sokz het volgende:
Tweede lek @ Shell platform .. kunnen we over een paar weken met flinke discount kopen dus.
Ik vind hem nu al koopbaar, maar als ik ze nog eens aan 16//17 op mag pakken twijfel ik niet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:02 schreef fedsingularity het volgende:
[..]
Wanneer vind je RDS 'cheap'
Zelfde hier, zit ook stevig te twijfelen of ik zal bijkopen of niet. Aan de ene kant, 22 euro is een mooie prijs, aan de andere kant, ik zie het de komende tijd gezien alle cijfers nog wel wat verder dalen en RDS ook wat verder dalen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:10 schreef Sokz het volgende:
[..]
Ik vind hem nu al koopbaar, maar als ik ze nog eens aan 16//17 op mag pakken twijfel ik niet.
+ technologische ontwikkeling waardoor ze langzaamaan ingehaald worden door alternatieven (binnen Europa b.v. hogesnelheidstreinen). IMO echt een dode sector.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:12 schreef the85mc het volgende:
Ik vind Air France behoorlijk goedkoop. Ok, ze staan onder druk. In goede economische tijden is er hoge olieprijs en niet kunnen doorberekenen. Gaat het slecht met de economie, dan is de olie goedkoop maar zijn er minder klanten. Niet al te beste vooruitzichten maar dat was al jaren zo.
Toch is de koers meer dan gehalveerd.
Als ik een ton te beleggen had, had ik 't wel geweten.. nu deel kopen, put + call schrijven en dan spelen met die rds'jes om ondertussen dus dat dividend binnen te harken.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:14 schreef Kabouter_Plofkop het volgende:
[..]
Zelfde hier, zit ook stevig te twijfelen of ik zal bijkopen of niet. Aan de ene kant, 22 euro is een mooie prijs, aan de andere kant, ik zie het de komende tijd gezien alle cijfers nog wel wat verder dalen en RDS ook wat verder dalen.
edit: Ze tikken nu toch al een mooie 5,14% dividendrendement aan![]()
Ik vind de luchtvaartsector niet dood. Verre van zelfs. Als je verder reist dan 500 km is er echt geen sneller alternatief dan vliegen. Treinen kunnen alleen op korte afstand interessant zijn. Dus verder dan parijs en berlijn reizen en vliegen is interessanter.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:21 schreef Sokz het volgende:
[..]
+ technologische ontwikkeling waardoor ze langzaamaan ingehaald worden door alternatieven (binnen Europa b.v. hogesnelheidstreinen). IMO echt een dode sector.
Dood als in geen groei. En ik begrijp wel wat je bedoelt .. krijg je weer de gigantische 'nieuwe' oosterse middenklasse die steeds vaker op vakantie zullen gaan etc. (weet niet of airfrance daar zo direct van profiteerd)quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:23 schreef the85mc het volgende:
[..]
Ik vind de luchtvaartsector niet dood. Verre van zelfs. Als je verder reist dan 500 km is er echt geen sneller alternatief dan vliegen. Treinen kunnen alleen op korte afstand interessant zijn. Dus verder dan parijs en berlijn reizen en vliegen is interessanter.
Geen enkele olie is onaantrekkelijk imo.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:27 schreef Mercer het volgende:
Total lijkt me ook niet onaantrekkelijk?
Maar qua prijs is er zeker een verschil tussen wat je betaalt en wat je krijgt. Als je even de twee IOC's met de hoogste bewezen olievoorraden naast elkaar zet (ExxonMobil en Lukoil), dan is er nog wel een absoluut verschil in prijs wat 'goedkoop' in een ander daglicht zet.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:28 schreef Sokz het volgende:
[..]
Geen enkele olie is onaantrekkelijk imo.
Ja aandelen beginnen er weer wat beter uit te zien hier en daar.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:39 schreef the85mc het volgende:
Air france:
Kleine 300 M aandelen, ze hadden tot maart 2011 ruim 600M winst. Dus 2 euro per aandeel.
Nu zullen ze dit jaar minder winst maken, maar toch. Als ze evenveel winst maken als vorig jaar hebben we met de huidge koers een k/w verhouding van 3,5... Evenveel winst maken is niet erg realistisch, maar zelfs ten tijde dat de cijfers uitkwamen lag de k/w nog ruim onder de 10. Vrij opmerkelijk.
Bij Lukoil zit een hoger politiek risico ingeprijsd. Het is elk jaar maar de vraag of Putin zin heeft om dividend uit te keren. Of de assets gaan ineens voor een habbekrats over naar een oligarch of een Russische staatsholding.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:38 schreef flyguy het volgende:
[..]
Maar qua prijs is er zeker een verschil tussen wat je betaalt en wat je krijgt. Als je even de twee IOC's met de hoogste bewezen olievoorraden naast elkaar zet (ExxonMobil en Lukoil), dan is er nog wel een absoluut verschil in prijs wat 'goedkoop' in een ander daglicht zet.
Dat zijn natuurlijk ook zaken die gelden voor Petrobras of Petrochina. Eigenlijk gaat het op voor elk bedrijf waarin de overheid een golden share in heeft of waar overheden zich überhaupt mee bemoeien.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 13:33 schreef jaco het volgende:
[..]
Bij Lukoil zit een hoger politiek risico ingeprijsd. Het is elk jaar maar de vraag of Putin zin heeft om dividend uit te keren. Of de assets gaan ineens voor een habbekrats over naar een oligarch of een Russische staatsholding.
Het probleem is wel dat ze steeds dieper/verder moeten zoeken naar olie en dat de risico's dus toenemen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 12:28 schreef Sokz het volgende:
Geen enkele olie is onaantrekkelijk imo.
Ik weet niet hoe het businessmodel van BP in elkaar zit, maar bij Shell heb je naast de boringen natuurlijk wel veel meer bronnen van inkomsten.Naast het upstream gedeelte heb je het downstream gedeelte, dan is het natuurlijk de vraag of dat upstream gedeelte het downstream gedeelte niet mee zal trekken maar dat is een tweede.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:09 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat ze steeds dieper/verder moeten zoeken naar olie en dat de risico's dus toenemen.
Het hoeft maar een keer fout te gaan en je aandelen halveren in waarde (BP).
Persoonlijk vind ik Petrobras dan het aantrekkelijkst. Zij hebben een vinger in de pap bij grote vondsten van de laatste tijd. Je zit inderdaad wel met een golden share...quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:09 schreef JimmyJames het volgende:
[..]
Het probleem is wel dat ze steeds dieper/verder moeten zoeken naar olie en dat de risico's dus toenemen.
Het hoeft maar een keer fout te gaan en je aandelen halveren in waarde (BP).
New York. Vanwege de beschikbaarheid van opties.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:59 schreef portabel het volgende:
Doen de meeste van jullie aandelen in newyork of juist in amsterdam? En wie daytrade hier? Want ik denk dat ik dat wil doen.
Een bijna gegarandeerde methode om snel van je spaarcenten af te komen!quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:59 schreef portabel het volgende:
Doen de meeste van jullie aandelen in newyork of juist in amsterdam? En wie daytrade hier? Want ik denk dat ik dat wil doen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |