Politie is nutteloos als het niet om moord gaat. Terechte klachtquote:Op maandag 15 augustus 2011 00:24 schreef AffenStrudel het volgende:
Een aantal weken geleden is mijn smartphone gestolen, en laat ik nou zo'n app erop hebben die elke 10 minuten bijhoud waar het apparaat zich bevind. Helaas zag ik de eerste 4 weken na diefstal geen nieuwe informatie.
Nu sinds een paar dagen krijg ik uitgebreid verslag waar de persoon met mijn mobiel zich bevind, en dus heb ik het adres van zijn werk en zijn huisadres welke bepaald wordt met behulp van gps en wifi.
Met die informatie bel ik de politie, waarop de aardige agent me vertelt dat hun policy is geen actie te ondernemen. Nu verwacht ik niet dat ze erop af gaan natuurlijk, maar even een IMEI nummertje traceren en zonodig een belletje plegen kan er toch wel vanaf?
Dat doen ze simpelweg niet, en mij word geadviseerd er nota bene zelf op af te gaan![]()
TLDR: Politie adviseert me voor eigen rechter te gaan spelen
Wat is dit voor een zin?quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:34 schreef Marie30 het volgende:
TS, je hebt dan vast met diegene die telefoon gekocht heeft te maken dan met de dief...
Ja ik ben er sowieso bij, en neem bier mee om de geslaagde afloop te vieren.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:35 schreef SpecialK het volgende:
Ik heb bij Hertz inmiddels een busje gehuurd. Ik ga er vanuit dat we morgen op de voorafgesproken locatie met z'n allen gaan instappen.
Prima nu hebben we nog iemand nodig die bier meeneemt om ons al een beetje los te maken vooraf en nog iemand die bier meeneemt voor tijdens het knuppelen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:36 schreef Verbodsbord het volgende:
[..]
Ja ik ben er sowieso bij, en neem bier mee om de geslaagde afloop te vieren.
Fuck de popo toch.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:38 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Wat is dat voor onzin.Politie in Nederland, tfoe.
NIKS IS GOED HIER HE?!?quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:38 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Zo is het maar net.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:38 schreef MarokkaanseKip het volgende:
Idd, valt geen geld aan te verdienen he.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:39 schreef Max-Westerman het volgende:
Dat soort dingen boeit de politie gewoon niet, klaar.
0/10quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:33 schreef Catkiller het volgende:
Ja zou ik ook zeggen. Vieze stalker!
Om onbenullige dingetjes hangen ze wel de held uit maar als je ze eens nodig hebt of als er iets gebeurd is mag je het zelf uitzoeken.quote:
Kipjequote:Op maandag 15 augustus 2011 00:46 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Om onbenullige dingetjes hangen ze wel de held uit maar als je ze eens nodig hebt of als er iets gebeurd is mag je het zelf uitzoeken.
quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:46 schreef MarokkaanseKip het volgende:
[..]
Om onbenullige dingetjes hangen ze wel de held uit maar als je ze eens nodig hebt of als er iets gebeurd is mag je het zelf uitzoeken.
Een bb wil je toch helemaal niet terugvindenquote:Op maandag 15 augustus 2011 00:47 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Welke app is dat dan die lijkt me wel handig voor bb ?
Is goed, wel zo gaan hè!quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:48 schreef Marie30 het volgende:
[..]
Will do in a minute, Fok is verslavend
Je moet bij de politiek zijn trolletje.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:48 schreef Mikkie het volgende:
Je hebt de memo niet gekregen?
De politie is er niet om criminaliteit te bestrijden. Dat kost tijd. En werk. Daar zijn ze allergisch voor. Het is makkelijker om achterover te hangen en met de voeten op het bureau te liggen terwijl je koffie drinkt en zegt dat mensen geen aangifte kunnen doen. Of je neemt je thermoskan mee en gaat lekker met je cameraatje langs de weg staan.
Blackberry protect.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:47 schreef Buffalo-Soldier het volgende:
Welke app is dat dan die lijkt me wel handig voor bb ?
Nee, omdat we in een verneukte maatschappij leven waar we voor niemand respect hebben. Niet omdat de politie na talloze bezuinigingen geen mankracht meer heeft om een paar blackberry's op te sporen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:54 schreef PLAE@ het volgende:
precies hierom hebben we in dit land nou 0,0 respect voor agenten.
Het is toch niet teveel moeite om even (misschien hooguit een half uur) naar iemand te gaan die waarschijnlijk iets heeft gestolen?quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, omdat we in een verneukte maatschappij leven waar we voor niemand respect hebben. Niet omdat de politie na talloze bezuinigingen geen mankracht meer heeft om een paar blackberry's op te sporen.
Makkelijk om naar management te wijzen ja. En ja, daar zit ook zeker een punt hoor, want een gedeelte is ook politiek. Maar een gedeelte is ook zeker de werknemer in de praktijk, in dit geval de agent.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:49 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
Je moet bij de politiek zijn trolletje.
Ik heb nog geen namen, en de persoon die ik zoek werkt bij de marechaussee , als militair of als schoonmaker, wie weet.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:55 schreef PLAE@ het volgende:
Ik zou overigens naar zijn/haar werk gaan. Met een beetje ballen heb je 'm zo terug en staat die persoon flink voor lul...
Of je geeft hem aan bij de krijgsraad.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:08 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Ik heb nog geen namen, en de persoon die ik zoek werkt bij de marechaussee , als militair of als schoonmaker, wie weet.
Bij een bezoekje kan ik of de hele bende kort en klein kan slaan om volledig in elkaar gebeukt te worden door militairen, of ik ga naar huis zonder iets te bereiken. Ik moet er maar op hopen dat hij of zij meewerkt dan
Ik heb ze zelfs wel eens een autodief op een presenteerblaadje aangeboden. Die gast had al 18 feitjes op z'n kerfstok. Echter nog nooit een autodiefstal...dit was z'n 1e keer...dus lieten ze 'm lopenquote:Op maandag 15 augustus 2011 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Nee, omdat we in een verneukte maatschappij leven waar we voor niemand respect hebben. Niet omdat de politie na talloze bezuinigingen geen mankracht meer heeft om een paar blackberry's op te sporen.
Maar wel tijd om met een laser l;angs de weg te gaan staan.quote:Op maandag 15 augustus 2011 00:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
En als dat gedaan wordt zeuren de mensen dat ze criminelen moeten gaan opsluiten en niet van die kleine kutzaakjes moeten doen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:44 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Maar wel tijd om met een laser l;angs de weg te gaan staan.
Idd en een mobieljatter is een crimineel.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
En als dat gedaan wordt zeuren de mensen dat ze criminelen moeten gaan opsluiten en niet van die kleine kutzaakjes moeten doen.
Ik wil er wel geld op zetten dat de persoon die TS nu wil gaan benaderen een onschuldige burger is die een mooie telefoon voor niet zo veel geld kon kopen op het internet. Marktplaats waarschijnlijk, misschien FOK! welquote:Op maandag 15 augustus 2011 01:49 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Idd en een mobieljatter is een crimineel.
Iemand die te snel rijdt is 99 van de 100 keer gewoon iemand die voor de rest niks strafbaars doet.
Snap je het een beetje?
quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:49 schreef Straatcommando. het volgende:
Doe het anders, wij hebben het volgende gedaan.
Bij een maatje van me is een keer ingebroken en daar is toen een zooi gereedschap gestolen, 2 weken later dook het op op marktplaats. Wij een afspraak gemaakt met die koekert, daar naar binnen gegaan en inderdaad, het was het gestolen spul van m´n maat.
Vervolgens de politie gebeld, nadrukkelijk vermeld dat we de spullen als gestolen geidentificeerd hadden en dat we er stonden met een mannetje of 10.
Binnen 10 minuten kwam de eerste politieauto.. en de 2e.. en de 3e.. uiteindelijk 5(!) politieauto's en was zijn woning omsingeld! Binnen een half uur was een huiszoekingsbevel geregeld en kon meneer naar het politiebureau alwaar men er achter kwam dat er 2 politiebussen vol aan gestolen goederen(!)in beslag zijn genomen bij de beste kerel.
Ga er dus heen met een flinke bos vrienden, bel de politie op dat je er staat met zo en zoveel man en geniet!
Verras me nou eens door één correcte Nederlandse zin te typen.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:33 schreef amenth het volgende:
met de fok knok ploetg moet je wel selectief zijn adners krijg je veel van die figure die bij dubbele knie hun eige kin raken
Inclusief lijdend voorwerp en meerdere bijzinnenquote:Op maandag 15 augustus 2011 01:52 schreef Rezania het volgende:
[..]
Verras me nou eens door één correcte Nederlandse zin te typen.
De marechaussee bellen, die nemen dat wel serieus.quote:Op maandag 15 augustus 2011 01:08 schreef AffenStrudel het volgende:
[..]
Ik heb nog geen namen, en de persoon die ik zoek werkt bij de marechaussee , als militair of als schoonmaker, wie weet.
Bij een bezoekje kan ik of de hele bende kort en klein kan slaan om volledig in elkaar gebeukt te worden door militairen, of ik ga naar huis zonder iets te bereiken. Ik moet er maar op hopen dat hij of zij meewerkt dan
quote:Voor overige vragen/telefoonnummers en operationele informatie kunt u contact opnemen met de Landelijke Meldkamer van de Koninklijke Marechaussee: (0343) 52 88 20.
Iemand die te hard rijdt brengt moedwillig anderen in gevaar. Ik ga niet beweren dat ik een hoge pet op heb van de politie (volgens mij hebben ze alleen lage pettenquote:Op maandag 15 augustus 2011 01:49 schreef MouzurX het volgende:
[..]
Idd en een mobieljatter is een crimineel.
Iemand die te snel rijdt is 99 van de 100 keer gewoon iemand die voor de rest niks strafbaars doet.
Snap je het een beetje?
Ja iemand die met 250 over de snelweg rijd 's nachts is een gevaar voor anderenquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:29 schreef Piye het volgende:
[..]
Iemand die te hard rijdt brengt moedwillig anderen in gevaar. Ik ga niet beweren dat ik een hoge pet op heb van de politie (volgens mij hebben ze alleen lage petten), maar het is gewoon waar dat wanneer iemand zelf voor iets kleins gepakt wordt de politie klootzakken zijn omdat ze zich daarmee bezig houden en dat wanneer je zelf slachtoffer van iets kleins bent de politie klootzakken zijn omdat ze er niet gelijk achteraan gaan.
Dan was er waarschijnlijk iets, dat jou nogal een crimineel liet lijken. Maar als ik het goed begrijp wil jij dus geen snelheidscontroles meer, politie die geen verdachten meer mag verhoren en zich alleen nog maar bezig houdt met kleine zaken als diefstal en vernieling?quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:47 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ja iemand die met 250 over de snelweg rijd 's nachts is een gevaar voor anderen.
De politie zijn klootzakken omdat ze 1. liegen, 2. onnodig boetes uitschrijven 3. je behandelen als een crimineel en 2 uur in de cel laten zitten voordat ze je de kans geven om te vertellen dat je een waterdichte alibi hebt.
Politie![]()
Toen ze bezig waren de auto van mijn ma te slopen duurde het 3 kwartier voordat ze hier waren, je kan beter een paar stroomstoot wapens kopen dan een telefoon om de politie te bellen.
Ik doe mee! Waar kan ik me aanmelden??quote:
Inderdaad, desnoods even wat FOK!-ers opbellenquote:Op maandag 15 augustus 2011 11:51 schreef Proletariaat het volgende:
Zelf langsgaan, alsof die gast jou dood maakt
Ja eigenlijk wel. Niet heel gevaarlijk, maar toch gevaarlijker dan gewoon 120 rijden en iemand die een mobieltje heeft gestolen is nou ook niet echt don Corleone.quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:47 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Ja iemand die met 250 over de snelweg rijd 's nachts is een gevaar voor anderen.
De politie zijn klootzakken omdat ze 1. liegen, 2. onnodig boetes uitschrijven 3. je behandelen als een crimineel en 2 uur in de cel laten zitten voordat ze je de kans geven om te vertellen dat je een waterdichte alibi hebt.
Politie![]()
Toen ze bezig waren de auto van mijn ma te slopen duurde het 3 kwartier voordat ze hier waren, je kan beter een paar stroomstoot wapens kopen dan een telefoon om de politie te bellen.
Emigreer. Ik denk echt dat een type als jij de politie ergens anders wel kan waarderenquote:Op maandag 15 augustus 2011 18:14 schreef Dientje12 het volgende:
Trouwens Politie
Het liefst delen ze heel de dag bonnetjes uit.
Dat is lekker makkelijk ze hebben altijd gelijk en kunnen lekker hun gang gaan.
Wat een kut land
Hier treden ze minder hard op, en ook het rechtssysteem.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:15 schreef Tchock het volgende:
[..]
Emigreer. Ik denk echt dat een type als jij de politie ergens anders wel kan waarderen
Prima volzin. Maar je wil dus dat de politie harder optreedt, en ook dit soort kleine zaken aanpakt?quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:18 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Hier treden ze minder hard op, en ook het rechtssysteem.
Agressieproblemenquote:Op maandag 15 augustus 2011 18:51 schreef SoraAoi het volgende:
Ik zou gewoon naar dat huis gaan en die telefoon uit die gast meppen.
Echt hier kan ik zoooo niet tegen he, ik zou dan echt woest worden en die gast met wat welgeplaatste schoppen tegen de grond werken
Asian chick goes wild?quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:51 schreef SoraAoi het volgende:
Ik zou gewoon naar dat huis gaan en die telefoon uit die gast meppen.
Echt hier kan ik zoooo niet tegen he, ik zou dan echt woest worden en die gast met wat welgeplaatste schoppen tegen de grond werken
Luister niet naar deze man TS. Bruut geweld is het antwoord!quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:55 schreef Tchock het volgende:
Even serieus, TS, wees heel voorzichtig met wat je doet want gegarandeerd is de persoon die je telefoon nu heeft gewoon een willekeurige voorbijganger die je telefoon gekocht heeft van de dief.
Dus niet zoals alle internethelden hier zeggen er naartoe gaan en meteen grof geweld gebruiken
Correct.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:55 schreef FreakyStyley het volgende:
[..]
Luister niet naar deze man TS. Bruut geweld is het antwoord!
Dit dus.. gewoon vol erop meppen!quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:55 schreef FreakyStyley het volgende:
[..]
quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:55 schreef FreakyStyley het volgende:
[..]
quote:
Ik moet mijn fout inzien en toegeven dat al deze wijze mensen gelijk hebben.quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:57 schreef SoraAoi het volgende:
[..]
Dit dus.. gewoon vol erop meppen!
Ja het is toch onterecht dat je mobiel is gestolen of niet soms?quote:Op maandag 15 augustus 2011 18:20 schreef Tchock het volgende:
[..]
Prima volzin. Maar je wil dus dat de politie harder optreedt, en ook dit soort kleine zaken aanpakt?
Dan wordt dus je gehele leven geruïneerd door het stelen van een telefoonquote:Op maandag 15 augustus 2011 20:59 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ja het is toch onterecht dat je mobiel is gestolen of niet soms?
Als de straffen hoger worden dan zullen mensen minder snel iets doen.
Denk aan een jaar celstraf.. dat zal ze leren
Ja het zijn toch spullen van een ander?quote:Op maandag 15 augustus 2011 20:59 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dan wordt dus je gehele leven geruïneerd door het stelen van een telefoon
Het kunnen wel spullen van een ander zijn, maar wat jij voorstelt is belachelijk. Ga in een dictatuur wonen als je van zulke straffen houdt.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:01 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Ja het zijn toch spullen van een ander?
Op moord en verkrachting hoort levenslange opsluiting te zitten, op verwonding gewoon 50 jaar.
Een telefoon is prive, hoe zou jij het vinden als je telefoon gestolen word?quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:05 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het kunnen wel spullen van een ander zijn, maar wat jij voorstelt is belachelijk. Ga in een dictatuur wonen als je van zulke straffen houdt.
Als mijn telefoon gejat wordt ben ik boos natuurlijk. Als ik mijn telefoon of genoeg geld voor een nieuwe terugkrijg hoeft de dader van mij niet maanden de cel in hoor.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:09 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Een telefoon is prive, hoe zou jij het vinden als je telefoon gestolen word?
Ik zou het onterecht vinden als die er vanaf komt met een taakstraf van 24 uur, celstraf van 6 uurtjes en een waarschuwing van niet meer doen meneer waarop hij antwoord nee meneer ja meneer is goed meneer.
Crimineel komt thuis bij zn matties en verteld dat hij maar 24 uur taakstraf heeft en een waarschuwingze lachen het systeem uit hier.
quote:
Van mij wel, hij doet iets wat tegen de regels is, raakt mijn eigendommen aan en kan prive informatie te weten komen wat in me telefoon staat.quote:Op maandag 15 augustus 2011 21:12 schreef Tchock het volgende:
[..]
Als mijn telefoon gejat wordt ben ik boos natuurlijk. Als ik mijn telefoon of genoeg geld voor een nieuwe terugkrijg hoeft de dader van mij niet maanden de cel in hoor.
En het schijnt zo te zijn dat als je roept dat je de neiging hebt z'n hersens in te slaan, ze binnen no-time op de stoep staan. Dus...quote:Op maandag 15 augustus 2011 11:47 schreef xyzyx het volgende:
[..]
Politie![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |