Inderdaad, wij hadden vroeger op de training jongens erbij die keihard konden fietsen. Alleen in de wedstrijden waren ze nergens...koers inzicht en lef om naar voren te rammen door het peloton zijn minstens zo belangrijk om goede uitslagen te rijden. De jongens die hard kunnen fietsen maar wat minder behendig zijn in het peloton gaan vaak teveel op kop rijden of juist teveel achteraan.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 15:37 schreef Superher0 het volgende:
[..]
Hard rijden is relatief. 50 in het uur is wel hard, maar geloof mij, iedereen zit in het wiel te wachten totdat jij het gat dichtrijdt, of je zelf kapot rijdt en gaat er dan over heen en dan sta je geparkeerd en als het peleton 45 rijdt rijd je niet zo maar even het gat dicht, helemaal niet als er veel bochten zijn.
Top 10 is voor mij haalbaar bij sportklasse, maar ik laat mij teveel voor het karretje spannen... Kijken of ik vrijdag iets geleerd heb ;-)
Zelf een periode last gehad van knieklachten. Rekken/Stretchen na een lange tocht wil nog wel eens helpen. Bovendien smeer ik m'n knie na de tocht in met IcePower Cold Gel als die wat pijnlijk aanvoelt. En dat helpt goed.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 17:00 schreef Eirick het volgende:
Iemand tips mbt het voorkomen van knieklachten tijdens een lange rit?
Kan me herinneren dat in eenvan de vorige delen een site met een aantal filmpjes/instructies stonden, maar kan die niet zo snel vinden.
Ik ken dat vanuit het schaatsen. Bij de 10km reed ik jongens op een ronde die mij in de marathon eraf reden. Je moet niet alleen hard kunnen rijden maar ook goed met tempowisselingen mee kunnen gaan. Daar lag voor mij het pijnpunt.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 16:27 schreef Patroon het volgende:
[..]
Inderdaad, wij hadden vroeger op de training jongens erbij die keihard konden fietsen. Alleen in de wedstrijden waren ze nergens...koers inzicht en lef om naar voren te rammen door het peloton zijn minstens zo belangrijk om goede uitslagen te rijden. De jongens die hard kunnen fietsen maar wat minder behendig zijn in het peloton gaan vaak teveel op kop rijden of juist teveel achteraan.
Precies, je dat moet je liggen.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik ken dat vanuit het schaatsen. Bij de 10km reed ik jongens op een ronde die mij in de marathon eraf reden. Je moet niet alleen hard kunnen rijden maar ook goed met tempowisselingen mee kunnen gaan. Daar lag voor mij het pijnpunt.
Die Pedros extra dry is volgens mij het beste wat er momenteel te koop is. Die wasbenzine truuk moet je echter niet uithalen.quote:Betreft ketting schoonmaken:
Ik leg mijn ketting nog wel eens in een emmer water met een scheut wasbenzine erin. Even laten weken en dan uitspoelen met water. Vervolgens afdrogen en nieuwe vet erop (Pedros extra dry). Dag later ketting door een doek laten rollen om overtollig vet eraf halen.
Iemand een idee of het eigenlijk goed is voor een ketting om het een tijdje in zwaar verdund wasbenzine te laten weken?
Heeft dat pedros extra dry tegenwoordig een andere naam ofzo? Ik heb er al meer over gelezen maar als ik op de website van pedros kijk kan ik er niks over vinden..quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:23 schreef buzz1291 het volgende:
[..]
Die Pedros extra dry is volgens mij het beste wat er momenteel te koop is. Die wasbenzine truuk moet je echter niet uithalen.
Ik gebruik Motorex ketting reiniger, daarna sopje met geconcentreerde Dreft en met spons om je ketting haal je zo alle vuil er af, mits je dat iedere keer doet wanneer je ketting vuil is. Droogwrijven met een doek en opnieuw Pedros er op. En voor vertrek die ketting weer droogwrijven. Er hoeft aan de buitenlkant namelijk helemaal niet gesmeerd te worden. En voor het geval er nog wat vuil achter blijft tussen de schalmen, ouderwertse pijpen raggers die je voor bijna niets bij een goede sigarenzaak kunt krijgen.
Kijk maar eens hoe veldrijders hun ketting schoonmaken, en die is altijd brandschoon, net als de mijne. En natuurlijk regelmatig cassette uit elkaar en poetsen net zoals de voor tandwielen.
Je moet er tenslotte wat voor over hebben om een beetje soigneé met een blinkende ketting en cassette rond te rijden.
Wat bedoel je met C1 en C2 enz?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 20:18 schreef ultra_ivo het volgende:
Ik ben ooit van de C2 naar de C1 gepromoveerd omdat ik bij iedere ontsnapping erbij zat. Dat leverde constant punten op. Maar het seizoen erna kwam ik dan te rijden op zondagavond tegen de jongens die op zaterdagavond nog landelijk B hadden gereden. Met als gevolg dat ik bij iedere demmarage gelost werd. Flut seizoen. Met 35 maak je niet meer de progressie per jaar die je met 18 maakt.
Dat zijn categorieën bij het marathonschaatsen. A en B zijn landelijk. C1 t/m C... zijn regionale categorieen.quote:
Ah ik dacht al, mis ik iets?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:36 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Dat zijn categorieën bij het marathonschaatsen. A en B zijn landelijk. C1 t/m C... zijn regionale categorieen.
Volgens mij doe je nu met ultrafietsen dus het andere uiterste..? Eindeloos malen als een onverwoestbare diesel-met-reservetank?quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 18:54 schreef ultra_ivo het volgende:
[..]
Ik ken dat vanuit het schaatsen. Bij de 10km reed ik jongens op een ronde die mij in de marathon eraf reden. Je moet niet alleen hard kunnen rijden maar ook goed met tempowisselingen mee kunnen gaan. Daar lag voor mij het pijnpunt.
Precies. En de combinatie van in het voorjaar en in de zomer eindeloos dieselen en in de winter hollen en stilstaan werkte niet goed. Alleen de 10km was altijd lachen. Die reed ik als een semi-sprint. Was ook maar 16-17 minuten, dan kun je het gas vrijwel helemaal opendraaien.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Volgens mij doe je nu met ultrafietsen dus het andere uiterste..? Eindeloos malen als een onverwoestbare diesel-met-reservetank?
Ik ben er nog nooit geweest, maar deze website heeft een kaartjes van dat gebied:quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:37 schreef Pritt het volgende:
Ik ben zaterdag in Arnhem, daar nog wat te klimmen?
Zeker wetenquote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:37 schreef Pritt het volgende:
Mogelijk, even afwachten hoe ik zit met mijn tijd. Verder waarschijnlijk nog de Toertocht Via Romana en de pukkeltjestocht in Bemmel.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Volgens mij doe je nu met ultrafietsen dus het andere uiterste..? Eindeloos malen als een onverwoestbare diesel-met-reservetank?
Zaterdag nog liefhebbers voor de Reichswald Posbanktoer? Knut, ben jij nog naar Nijmegen gegaan afgelopen weekend? Anders is dit wel een leuke. Moet je wel 180km doen anders heb je nauwelijks klimwerk (alleen Hoch Elten en de Posbank).
Leuke tocht! Erg goed en met veel enthousiasme georganiseerd!quote:Op woensdag 17 augustus 2011 08:30 schreef No-P het volgende:
[..]
Verder waarschijnlijk nog de Toertocht Via Romana .
Klinkt leuk! Ook de 135. 180 met heuvels is voor mij nog net wat te ver.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 22:58 schreef eentwee het volgende:
[..]
Zaterdag nog liefhebbers voor de Reichswald Posbanktoer? Knut, ben jij nog naar Nijmegen gegaan afgelopen weekend? Anders is dit wel een leuke. Moet je wel 180km doen anders heb je nauwelijks klimwerk (alleen Hoch Elten en de Posbank).
Op zich is het wel lachen dat die klimmetjes dwars door woonwijken lopen, maar daardoor is het wel lastig om een lekker lopend rondje te maken. Ik vind het op de posbank fijner fietsen.quote:Op woensdag 17 augustus 2011 00:37 schreef Pritt het volgende:
Ik heb aan de voet van deze klim gewoond. http://heuvelsfietsen.nl/Rijk_van_Nijmegen/Oude_Holleweg.phpquote:Op woensdag 17 augustus 2011 09:39 schreef KnutdeIJsbeer het volgende:
[..]
Op zich is het wel lachen dat die klimmetjes dwars door woonwijken lopen, maar daardoor is het wel lastig om een lekker lopend rondje te maken. Ik vind het op de posbank fijner fietsen.
Nog wel nagedacht over een huis wat bovenop zo'n klim lagIeder tochtje beginnen met een afdaling en alles eruit persen op de laatste klim van de dag
Helaas net te ver van m'n werk..
quote:Op woensdag 17 augustus 2011 11:06 schreef cafca het volgende:
[..]
Ik heb aan de voet van deze klim gewoond. http://heuvelsfietsen.nl/Rijk_van_Nijmegen/Oude_Holleweg.php
Was 's-morgens flink stoempen naar school, 's-avonds wel lekker snel thuis
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |