SPOILER: meer foto'sOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Eman al-Obeidi Wiki
Bekijk deze YouTube-videoSPOILER: meer YouTubeOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Kaarten:
Guardian twitter interactive map
Reuters heeft een kaart van Libische bases, vluchtelingen, en protesten.SPOILER: meer kaartenOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILER: eerdere topicsOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Laatste Frontpage-nieuwsberichten:
Obama: Strijd in Libië redde al vele levens
'Rebellen Libië nemen Ajdabiyah in'
Gadhafi: Coalitie maakt burgerslachtoffers
[upd] F-16's gaan mogelijk ook bombarderen
Hoe beoordeel je bronnen?
Dingen die je kunt doen om de Libiërs te steunen
Libië Fototopic
Waarom grijpen we in in Libië ?
Discussieer: Lange termijn geo-politieke effecten revoluties.SPOILER: UN / NATO infoOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.quote:Landen die militaire steun verlenen:
• België: stuurt zes F16 fighters, ook is de mijnenveger BNS Narcis in het gebied.
• Canada: stuurt zeven CF-18 fighters 140 soldaten naar de regio, het Halifax-class fregat HMCS Charlottetown is ook betrokken bij de operatie.
• Denemarken: stuurt zes F-16 fighters.
• Frankrijk: heeft Mirage en Rafale vliegtuigen op de bases Istres and at Solenzara gestationeerd. Tankvliegtuigen zijn gestationeerd op Istres. De anti-air destroyer Forbin is vlakbij het gebied. De carrier Charles de Gaulle wordt met haar volledige strike group naar de Libische kust uitgezonden. Tijdens een persconferentie werd gezegd dat er op dit moment (20-03) twintig vliegtuigen boven Libië actief zijn.
• Griekenland: stuurt vier F-16 fighters, twee fregatten en een AWACS.
• Italië: volgens het Pentagon nemen er elf fregatten deel aan de eerst aanvalsgolf.
• Nederland: Stuurt zes F-16's, een tanker en de Hr.ms. Haarlem, een mijnenveger.
• Noorwegen: stuurt zes F-16 fighters en een P-3 Orion surveillance vliegtuig. Hij kondigde ook aan humanitaire hulp te bieden.
• Qatar: volgens de Qatar News Agency zullen er tussen de vier en zes vliegtuigen (Mirages) meehelpen met het in stand houden van de no-fly zone boven Libië.
• Spanje: stuurt vier F-18 fighters, een tanker, one F100 frigate, one submarine and one P-3 Orion surveillance vliegtuig.
• Verenigde Arabische Emiraten: Heeft aangekondigd 24 vliegtuigen (Mirages en F-16’s) te zullen sturen.
• Verenigd Koninkrijk: Cameron heeft bevestigd dat Typhoon en Tornadofighters mee zullen participeren in de operatie, samen met tankers en surveillance vliegtuigen.
• Verenigde Staten: de VS hebben elf schepen uitgezonden, waaronder de carrier USS Enterprise. Ook worden doormiddel van Tomahawk-raketten SAM-sites uitgenomen. Volgens een woordvoerder van het Pentagon zijn er drie B-2 bommenwerpers en negentien F-16 en F-18 fighters actief boven Libië, als ook AC-130 PSYOP toestellen. Er zijn U-2 spionagevliegtuigen gestationeerd op Cyprus.
NAVO
• Heeft permanent AWACS vliegtuigen in de lucht, bemanningen worden geleverd door diverse lidstaten.
Landen die mogelijk de no-fly zone militair zullen steunen:
• Albanie: heeft bekend gemaakt klaar te zijn om te helpen.
• Jordanië
• Kroatië: heeft beloofd hulp te sturen, al dan niet militair.
• Saoedi-Arabie: Min. BuZa heeft bekend gemaakt mogelijk airstrikes uit te zullen voeren.
• Duitsland: schijnt indirect steun te gaan geven door posities in Afghanistan te gaan versterken, stuurt mogelijk AWACS-bemanningen. Ook wordt de campagne in Libië gecoördineerd vanaf een militaire basis nabij Ramstein. (zie hieronder)
• Turkije: heeft bekend gemaakt de 'nodige voorbereidingen' te gaan treffen.
• Zweden: heeft aangegeven steun te zullen verlenen wanneer de NATO daarom vraagt. Stuurt humanitaire hulp.
Bases die in gebruik zijn:
• Duitsland: Ramstein - van hieruit wordt de operatie in Libië gecoördineerd.
• Frankrijk: Istres, Solenzara, Saint-Dizier Robinson Air Base
• Griekenland: Souda, Aktion.
• Italië: Amendola, Aviano, Decimomannu, Gioia del Colle, Trapani, Pantelleria, Sigonella, Capodichino
• Spanje: Rota, Morón, Torrejón
• Verenigd Koninkrijk: RAF Akrotiri
Laatste update: 23-03, 00:37quote:Naamgebruik:
• Operation Mobile, Canada
• Opération Harmattan, Frankrijk
• Operation Ellamy, Verenigd Koninkrijk
• Operation Odyssey Dawn, Verenigde Staten
The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
Vluchtelingen bij de Tunesische grens:
Ik tel al zes maanden waarin zijn laatste dagen geteld zouden zijn.Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
Jaren leek me wat veel, maanden is realistischer, dagen inderdaad te weinig.The problem is not the occupation, but how people deal with it.![]()
Gaddafi blijkt verbazend taai te zijn.
Als strateeg (of hoe je het noemen wilt) kun je hem bewonderen, op een paar 'kleine' puntjes na.
Jammer dat hij die enorme energie en investeringen niet meer ten bate van zijn bevolking heeft gebruikt.
Die vluchtelingen, dat is toch een foto van 5 mei? (aan de naamgeving van die site te zien.)
Niettemin zouden we bijna vergeten dat er nog een enorme hoeveelheid vluchtelingen gestrand zijn in oa Tunesië.
Deze zijn in ieder geval niet op gammele bootjes richting Italië gestuurd.![]()
Bron: Thuisfrontafdeling.nl Weekoverzicht dinsdag 26 juli 2011quote:Op zondag 14 augustus 2011 09:33 schreef Cobra4 het volgende:
F-16 legt dankbetuiging Libiërs vast
- knip -
Bron: www.defensie.nl
Bedoeld voor defensiepersoneel en haar familieleden.
Gewoon een 'interne' komkommernieuwsmededeling dat men nog steeds toeziet.Dus dat valt imo nogal mee.quote:Op zondag 14 augustus 2011 12:41 schreef Monidique het volgende:
Jezus, wat een opzichtige propaganda,.
![]()
Het is makkelijk praten natuurlijk, maar toch..... vraag ik me af waarom deze mensen niet meevechten. Moeten anderen dan het gevaarlijke werk doen?quote:Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Ja dat idee heb ik soms ook. Maar ieder mens is anders! En veel van deze mensen zijn geen libiers.quote:Op maandag 15 augustus 2011 05:00 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Het is makkelijk praten natuurlijk, maar toch..... vraag ik me af waarom deze mensen niet meevechten. Moeten anderen dan het gevaarlijke werk doen?
Even iets anders; ik ga vandaag naar Benghazi toe. Mijn volgende berichtje zal dus vanuit daar zijn!![]()
(voor degene die het intereseren)
![]()
Hoort dit niet in het MO subforum te staan?Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.![]()
MO gaat dicht.quote:Op maandag 15 augustus 2011 10:14 schreef StateOfMind het volgende:
Hoort dit niet in het MO subforum te staan?![]()
Veilig in ieder geval nu.quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:30 schreef remlof het volgende:
Libyan interior minister arrives with family in Egypt
De ratten verlaten het zinkende schip.![]()
Interessant. Ik ben benieuwd hoe deze man weg heeft weten te komen. Het zou me niet verbazen als familieleden van eerder gevluchte ministers hard zijn aangepakt als voorbeeld. Wat dat betreft vind ik het moeilijk in te schatten wie nu werkelijk fout zit of gedwongen wordt te blijven...quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:30 schreef remlof het volgende:
Libyan interior minister arrives with family in Egypt
De ratten verlaten het zinkende schip.
Ik ben in ieder geval blij dat ik de stageplek die de (nu) Libische minister van BuZa Khaled Kaim me vorig jaar aanbood vriendelijk kon afwijzen.
Op 09-02-2008 13:35 schreef Triggershot:
Kanet Shay'an M3 Al-Fa O+![]()
Ik welquote:Op maandag 15 augustus 2011 09:11 schreef houda het volgende:
[..]
Even iets anders; ik ga vandaag naar Benghazi toe. Mijn volgende berichtje zal dus vanuit daar zijn!![]()
En dan is natuurlijk gelijk de vraag: wat ga je daar doen?
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Wat moest daar dan doen voor die stage?quote:Op maandag 15 augustus 2011 13:37 schreef HetwasietsmeteenF het volgende:
[..]
Ik ben in ieder geval blij dat ik de stageplek die de (nu) Libische minister van BuZa Khaled Kaim me vorig jaar aanbood vriendelijk kon afwijzen.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Waarom?quote:
Ik was deze nog vergeten te antwoorden. Nee, de rebellen hebben nooit halverwege Tripoli gezeten. Het front daar zit al 1 of 2 maanden gewoon vast bij Zliten. In het zuiden bij Tawerhga hebben ze de laatste tijd wel wat overwinningen geboekt maar echt vlot liep het daar dus niet.quote:Op zondag 14 augustus 2011 07:37 schreef RobertoCarlos het volgende:
De terreinwinst vanuit Misrata valt me erg tegen als ik het kaartje zo zie. Ze zaten toch op een gegeven moment halverwege tussen Tripoli en Misrata? Is dat dan een bewuste keuze geweest om alleen vanaf het westen aan te vallen?..
Almanara Libya (@AlmanaraMedia)
Posted Monday 15th August 2011 from Twitlonger
#Libya // Breaking: Reports to Almanara that #Tripoli Airport is now witnessing an unusual event as tens of Protocol (Marrasim) cars and other cars are present. The reporter expects the cars are for #Gaddafi and his family/relatives and official Gaddafi close men with their families getting ready to run away from the city on 4 air planes which is now ready in the airport.
De ratten verlaten inderdaad het zinkende schip. Alleen denk ik niet dat Khadaffi daar bij zit. Hij gaf gisteren ook nog een toespraak die gaat zich doodvechten.Incelfrikandel![]()
Thx. En denk ik ook, hij is toch al oud en hij heeft geen zin om de rest van zijn jaren in een cel weg te rotten. Kan ik nog begrijpen ook...quote:Op maandag 15 augustus 2011 19:34 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Waarom?
[..]
Ik was deze nog vergeten te antwoorden. Nee, de rebellen hebben nooit halverwege Tripoli gezeten. Het front daar zit al 1 of 2 maanden gewoon vast bij Zliten. In het zuiden bij Tawerhga hebben ze de laatste tijd wel wat overwinningen geboekt maar echt vlot liep het daar dus niet.
Almanara Libya (@AlmanaraMedia)
Posted Monday 15th August 2011 from Twitlonger
#Libya // Breaking: Reports to Almanara that #Tripoli Airport is now witnessing an unusual event as tens of Protocol (Marrasim) cars and other cars are present. The reporter expects the cars are for #Gaddafi and his family/relatives and official Gaddafi close men with their families getting ready to run away from the city on 4 air planes which is now ready in the airport.
De ratten verlaten inderdaad het zinkende schip. Alleen denk ik niet dat Khadaffi daar bij zit. Hij gaf gisteren ook nog een toespraak die gaat zich doodvechten.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
!quote:Op maandag 15 augustus 2011 09:11 schreef houda het volgende:
[..]
Ja dat idee heb ik soms ook. Maar ieder mens is anders! En veel van deze mensen zijn geen libiers.
![]()
Misschien zijn ze erachter gekomen dat Libië niet in het Midden-Oosten ligt, en Israël wel?quote:Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.![]()
quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 06:21 schreef 129383 het volgende:
HAHAHA TS heeft ghadaffi verkeerd gespeld![]()
![]()
Weet iemand op welke satellietfrequentie de Libische staatstelevisie zit? Ik ben hem kwijt...Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Er zijn drieduizend geaccepteerde spellingen van z'n naam. Weinig kans dus.quote:Op dinsdag 16 augustus 2011 06:21 schreef 129383 het volgende:
HAHAHA TS heeft ghadaffi verkeerd gespeld
Weet je wat ik echt schandalig (onnozel en naïef) vind? Dat mensen ervan overtuigd zijn dat er een goede- en slechte partij zijn in dit conflict. Khadaffi uiteraard de slechterik, en de "rebellen" de partij met de goede intenties. Alles wat Khadaffi is, doet en zegt is slecht en vijandig. En de rebellen die het land en volk eindelijk verlossen van deze wrede massamoordenaar.
En dan die NAVO, -onder leiding van Frankrijk en Italië, die daar het volk komen verlossen. Wat een onnozele opvatting. Die flikkeren die oliemarkt straks open en dat is het enige doel. Hebben totaal schijt aan die hele bevolking. Libië, met de staatseigendommen waar een open markt niet tegen kan concurreren, is straks van de grote oliebedrijven met Westerse aandeelhouders. Dát is het doel! En hupsakee, die bepalen ook de prijs van de Libische olie, en de consument betaalt wel.
Eigenlijk een kopie van de situatie in Irak. Ook met het gevolg dat er een tribale chaos onstaat met een schijndemocratie vol corrupte en passieve zakkenvullers. Die louter worden betaald om Westerse belangen te dienen. En het volk gaat jaren van armoede en onveiligheid, in een negatieve spiraal, tegemoet.
En ik vrees dat álle landen met grondstoffen (met name olie) welke door de staat geëxploiteerd worden, dit tragische lot gaan ondervinden. Maak er een lijstje van en we kunnen de NAVO-VS bemoeienissen van de komende jaren voorspellen.
[ Bericht 19% gewijzigd door Chooselife op 16-08-2011 13:17:19 ]
Forum Opties Forumhop: Hop naar: