abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_102989674
quote:
0s.gif Op maandag 10 oktober 2011 15:58 schreef loop het volgende:
Als kind herinner ik me hoe gelukkig ik was. Die continue ervaring van geluk zonder voorwaarden zoals ik die als volwassene stel. Het was als een soort mentaal schild of muur tussen mijn wereld en de wereld om me heen waardoor ik al die dingen nog niet zag die mij later ongelukkig zouden maken.

Zoals iedereen die opgroeit en de wereld leert kennen werd het geluksgevoel minder en minder naarmate de jaren verstreken en ik blootgesteld werd aan feiten zoals conflicten, armoede, hongersnoden, geweld. Onrealistisch misschien maar ik geloof nog altijd dat als er geen negativiteit in deze wereld bestond, ieder mens heel anders zou zijn geworden. Dan waren mensen van nature gelukkig geweest, onafhankelijk van materiele omstandigheden.
Dus jij bent van mening dat het echte geluk alleen bestaat als je jong bent?
Hier schreef Aoibhin het volgende: Beter autist in de kist dan een feestje gemist w/ *O*
pi_102994418
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 09:36 schreef Nietvandezewereld het volgende:
Eenvoudig de Dharma bestuderen hoor jongens en meisjes, dat is de leerweg naar het oplossen van lijden en inzien dat alles niet zo werkelijk is als je ervaart.
Wees niet bang om bv 20 jaar of meerdere levens te studeren.
Je gaat wel steeds meer om alles lachen, das een belofte.
Been gebroken? zal wel, sterven? lekker belangrijk, eten? vrijen? Ferrrari"s ? Als je de macht van Mara doorklieft wordt je een vrijer mens. haha.
Zie hier 1 van de gevaren van religieuze, bijgelovige, zweverige nonsens.
Er is geen enkele aanleiding, op basis van bewijs en logica, om aan te nemen dat er meerdere levens zijn of uberhaupt leven na dit leven is. Voor zover we weten is er maar 1 leven en dat maakt het verdomd waardevol. Het lijden en de dood van medemensen bagataliseren en afdoen als onbelangrijk is imo een walgelijke en zieke gedachtengang.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 13:43:35 #78
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_102995663
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:01 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Er is geen enkele aanleiding, op basis van bewijs en logica, om aan te nemen dat er meerdere levens zijn of uberhaupt leven na dit leven is. Voor zover we weten is er maar 1 leven en dat maakt het verdomd waardevol. Het lijden en de dood van medemensen bagataliseren en afdoen als onbelangrijk is imo een walgelijke en zieke gedachtengang.
Het is niet onbelangrijk, maar het hoeft niet jouw probleem te zijn. Ik ben niet bang voor de dood bijvoorbeeld. Twee weken geleden heb ik de dood voor de zoveelste keer in de ogen gekeken en ik kan nog steeds met een glimlach over straat lopen (b.w.v.s.). Dat wilt niet zeggen dat ik graag doodga, maar dat ik mijn energie niet ga verspillen door mij zorgen te maken over al het 'slechte' in de wereld.
Sluit dat een beetje aan op wat jij wilde zeggen?
pi_102996045
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:43 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Het is niet onbelangrijk, maar het hoeft niet jouw probleem te zijn. Ik ben niet bang voor de dood bijvoorbeeld. Twee weken geleden heb ik de dood voor de zoveelste keer in de ogen gekeken en ik kan nog steeds met een glimlach over straat lopen (b.w.v.s.). Dat wilt niet zeggen dat ik graag doodga, maar dat ik mijn energie niet ga verspillen door mij zorgen te maken over al het 'slechte' in de wereld.
Sluit dat een beetje aan op wat jij wilde zeggen?
Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Als je voor jezelf besluit dat je je eigen dood en je eigen (mogelijk) lijden onbelangrijk vindt dan zie ik daar geen probleem in, maar wanneer het lijden en de dood van medemensen met dezelfde houding wordt bekeken dan heb ik daar wel een probleem mee.
  woensdag 12 oktober 2011 @ 17:35:17 #80
357776 ArtistA
Wandelen door het park
pi_103004311
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:54 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Daar kan ik me nog wel iets bij voorstellen. Als je voor jezelf besluit dat je je eigen dood en je eigen (mogelijk) lijden onbelangrijk vindt dan zie ik daar geen probleem in, maar wanneer het lijden en de dood van medemensen met dezelfde houding wordt bekeken dan heb ik daar wel een probleem mee.
Hij heeft het toch ook niet over het leed van zijn medemens? Of ben ik nou echt zo slecht in lezen :?
pi_103006852
quote:
1s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 13:01 schreef TerryStone het volgende:

[..]

Of als je gelooft in meerdere levens, dan zet je je juist in voor een betere en wijzere wereld. Het zijn vaak degenen die geloven in een enkel leven die sneller egoistisch en decadenter zullen zijn. Je leeft immers maar 1 keer dus moet JIJ er alles uithalen.
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103006962
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 oktober 2011 14:30 schreef hoatzin het volgende:

Als je jong bent denkt je: was ik maar vast....
Als je oud bent denk je : was ik nog maar.....
En laat het nou juist net dat denken zijn, dat ons geluk in de weg staat :)

Te veel nadenken - Kracht van het Nu topic #8
"An educated citizenry is a vital requisite for our survival as a free people."
pi_103039062
quote:
0s.gif Op woensdag 12 oktober 2011 17:35 schreef ArtistA het volgende:

[..]

Hij heeft het toch ook niet over het leed van zijn medemens? Of ben ik nou echt zo slecht in lezen :?
Ik las dat erin, maar ik kan het uiteraard mis hebben.
  zaterdag 15 oktober 2011 @ 02:32:07 #84
308756 WokkelKardinaal
Tevens Grootinquisiteur
pi_103104990
meestal ben ik tevreden, soms iets meer en dan ben ik gelukkig. soms wat minder tevreden maar dan ben ik makkelijker gelukkig.
Spreading the Word
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')