Lootinggedrag in het oneindige kwadraat. Miljarden en miljarden stelen en vergokken en wereldwijde crisissen veroorzaken en dan huilen als mensen een paar nikes jatten.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:06 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Winstverwachting mag, maar niet door een compleet land te misbruiken en in een crisis te storten. Jouw houding dat alles voor winstbejag geoorloofd is, tot aan het verzieken en in crisis storten van complete landen en samenlevingen aan toe, vind ik redelijk misselijkmakend.
Kapitalisme als nieuwe religie.
Stoer.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:07 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Het is geen religie.
Eigenbelang is mijn religie.
Nee, dat ben jij al, verontwaardigd over het kapitalisme zeuren terwijl je zonder dat systeem niet eens het klankbord had om je mening te spuien.quote:
Juist omdat ik in veel opzichten baat heb van het systeem in Nederland, word ik boos als ik zie dat het misbruikt en uitgehold wordt door onverantwoordelijke mensen (zoals jij). We kastijdden wat we liefhebben.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:53 schreef GSbrder het volgende:
[..]
Nee, dat ben jij al, verontwaardigd over het kapitalisme zeuren terwijl je zonder dat systeem niet eens het klankbord had om je mening te spuien.
En je ziet niet in dat dit systeem “uitgebuit” wordt door de gewone Nederlander, de huiseigenaar, de consument, de student, de pensionado of de festivalganger? Natuurlijk kan je excessen zoeken en stellen dat enkel de onverantwoordelijke mensen het systeem uithollen of misbruiken, maar uiteindelijk doet iedereen aan dit mooie spelletje mee, want ze willen ook mijn belastinggeld naar eigen goeddunken besteden en van mijn diensten gebruik maken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:16 schreef Sicstus het volgende:
[..]
Juist omdat ik in veel opzichten baat heb van het systeem in Nederland, word ik boos als ik zie dat het misbruikt en uitgehold wordt door onverantwoordelijke mensen (zoals jij). We kastijdden wat we liefhebben.
Dat vind een nogal vreemd argument. Uiteraard doet iedereen mee, je hebt immers geen keuze dan in het systeem mee te draaien, of je moeten een revolutie willen bewerkstelligen. Dat is nu eenmaal inherent aan het systeem.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En je ziet niet in dat dit systeem “uitgebuit” wordt door de gewone Nederlander, de huiseigenaar, de consument, de student, de pensionado of de festivalganger? Natuurlijk kan je excessen zoeken en stellen dat enkel de onverantwoordelijke mensen het systeem uithollen of misbruiken, maar uiteindelijk doet iedereen aan dit mooie spelletje mee, want ze willen ook mijn belastinggeld naar eigen goeddunken besteden en van mijn diensten gebruik maken.
Het zijn de gemeenten (en VROM) die bepalen waar er gebouwd mag worden en voor welke bestemming.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:14 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Lootinggedrag in het oneindige kwadraat. Miljarden en miljarden stelen en vergokken en wereldwijde crisissen veroorzaken en dan huilen als mensen een paar nikes jatten.
De samenleving bestaat niet voor dat soort mensen, alleen de ego-leving. Ik wil 7 miljoen m2 leeg laten staan en dat anderen geen woonruimte hebben, maakt niet uit...zijn ze zelf verantwoordelijk voor. Keihard aanpakken dat soort mensen en bedrijven en de politici die het faciliteren.
quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wat zijn nou mooie fondsen in deze sector om te shorten![]()
dit. lang leve de vvd.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:35 schreef Ludd het volgende:
Ik vind het overigens ook niet goed dat leegstandskosten fiscaal aftrekbaar zijn.
Zo betaalt de belastingbetaler indirect mee aan de speculatie met leegstaande kantoorpanden.
Die zijn al teveel geshortquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Wat zijn nou mooie fondsen in deze sector om te shorten![]()
Ik ben blij dat je uiteindelijk inziet dat er excessen zijn, zoals benoemd in dit topicquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:31 schreef GSbrder het volgende:
[..]
En je ziet niet in dat dit systeem “uitgebuit” wordt door de gewone Nederlander, de huiseigenaar, de consument, de student, de pensionado of de festivalganger? Natuurlijk kan je excessen zoeken en stellen dat enkel de onverantwoordelijke mensen het systeem uithollen of misbruiken, maar uiteindelijk doet iedereen aan dit mooie spelletje mee, want ze willen ook mijn belastinggeld naar eigen goeddunken besteden en van mijn diensten gebruik maken.
De belastingbetaler gaat de sloop toch wel betalenquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:35 schreef Ludd het volgende:
Ik vind het overigens ook niet goed dat leegstandskosten fiscaal aftrekbaar zijn.
Zo betaalt de belastingbetaler indirect mee aan de speculatie met leegstaande kantoorpanden.
Deze mag je uitleggen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 21:35 schreef Ludd het volgende:
Hij bedoeld dat het voor een vastgoedonderneming kosten zijn, die meegaan in de verlies en winstrekening, maar ja, dat is de verhuuropbrengst ookquote:
Daarmee betaald de belastingbetaler helemaal nergens aan mee.quote:Op zondag 14 augustus 2011 10:21 schreef michaelmoore het volgende:
[..]
Hij bedoeld dat het voor een vastgoedonderneming kosten zijn, die meegaan in de verlies en winstrekening, maar ja, dat is de verhuuropbrengst ook
- minder belasting betalenquote:Op zondag 14 augustus 2011 10:28 schreef huhggh het volgende:
[..]
Daarmee betaald de belastingbetaler helemaal nergens aan mee.
Ik als ondernemer trek ook zoveel zaken fiscaal af, daar betaalt niemand aan mee, ik draag alleen terecht minder belasting af.
Sommige mensen hebben nogal moeite om de zaken uit elkaar te houden:
- minder belasting betalen
- en geld krijgen.
Iemand met bijvoorbeeld een huurtoeslag krijgt daadwerkelijk geld.
Iemand die zijn ziektekosten in mindering brengt in aangifte IB, krijgt geen geld voor die kosten.
Is dit nou echt zo moeilijk voor mensen om dit te begrijpen?
Muggenzifter. "Betaalt" had inderdaad tussen aanhalingstekens gemoeten. Ik gaf toch al "indirect"quote:
De gemeenten (en VROM) zijn de veroorzakers van dit probleem. Wat er op volgt is puur het gevolg van het beleid. Tekeer gaan tegen projectontwikkelaars is dan ook pure symptoombestrijding.quote:Op zondag 14 augustus 2011 10:21 schreef michaelmoore het volgende:
Overigens spelen gemeentes hier ook een bedenkelijke rol om hoogwaardige ondernemingen te lokken en hun grond te kunnen verkopen aan projectontwikkelaars
Inderdaad het ruimtebeleid is de oorzaak, ambtenaren geven alleen grond uit voor kantoren en niet voor woningen terwijl de grond voor woningen vaak 500 euro per M2 kosten voor bedrijven 100 euroquote:Op zondag 14 augustus 2011 10:34 schreef justanick het volgende:
[..]
De gemeenten (en VROM) zijn de veroorzakers van dit probleem. Wat er op volgt is puur het gevolg van het beleid. Tekeer gaan tegen projectontwikkelaars is dan ook pure symptoombestrijding.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |