abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100684720
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:06 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Winstverwachting mag, maar niet door een compleet land te misbruiken en in een crisis te storten. Jouw houding dat alles voor winstbejag geoorloofd is, tot aan het verzieken en in crisis storten van complete landen en samenlevingen aan toe, vind ik redelijk misselijkmakend.
Kapitalisme als nieuwe religie.
Lootinggedrag in het oneindige kwadraat. Miljarden en miljarden stelen en vergokken en wereldwijde crisissen veroorzaken en dan huilen als mensen een paar nikes jatten.

De samenleving bestaat niet voor dat soort mensen, alleen de ego-leving. Ik wil 7 miljoen m2 leeg laten staan en dat anderen geen woonruimte hebben, maakt niet uit...zijn ze zelf verantwoordelijk voor. Keihard aanpakken dat soort mensen en bedrijven en de politici die het faciliteren.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:18:56 #227
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100684879
Vertel, wat doe jij voor goeds voor deze wereld, moralistische held?
Power is a lot like real estate, it's all about location, location, location.
The closer you are to the source, the higher your property value.
pi_100685764
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:07 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Het is geen religie.
Eigenbelang is mijn religie.
Stoer.
Sinterklaas, Sinterklaas, en NATUURLIJK ZWARTE PIET!
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 19:53:07 #229
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100686098
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:43 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Stoer.
Nee, dat ben jij al, verontwaardigd over het kapitalisme zeuren terwijl je zonder dat systeem niet eens het klankbord had om je mening te spuien.
pi_100686158
Zowel kantoren als woonhuizen zouden eigenlijk na verloop van tijd in waarde moeten verminderen, in plaats van exploderen in waarde. Pas dan ontstaat weer een gezonde situatie.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:00:08 #231
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100686326
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
pi_100687005
quote:
1s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:53 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Nee, dat ben jij al, verontwaardigd over het kapitalisme zeuren terwijl je zonder dat systeem niet eens het klankbord had om je mening te spuien.
Juist omdat ik in veel opzichten baat heb van het systeem in Nederland, word ik boos als ik zie dat het misbruikt en uitgehold wordt door onverantwoordelijke mensen (zoals jij). We kastijdden wat we liefhebben.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 20:31:02 #233
149454 GSbrder
Les extrêmes se touchent
pi_100687610
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:16 schreef Sicstus het volgende:

[..]

Juist omdat ik in veel opzichten baat heb van het systeem in Nederland, word ik boos als ik zie dat het misbruikt en uitgehold wordt door onverantwoordelijke mensen (zoals jij). We kastijdden wat we liefhebben.
En je ziet niet in dat dit systeem “uitgebuit” wordt door de gewone Nederlander, de huiseigenaar, de consument, de student, de pensionado of de festivalganger? Natuurlijk kan je excessen zoeken en stellen dat enkel de onverantwoordelijke mensen het systeem uithollen of misbruiken, maar uiteindelijk doet iedereen aan dit mooie spelletje mee, want ze willen ook mijn belastinggeld naar eigen goeddunken besteden en van mijn diensten gebruik maken.
pi_100688738
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

En je ziet niet in dat dit systeem “uitgebuit” wordt door de gewone Nederlander, de huiseigenaar, de consument, de student, de pensionado of de festivalganger? Natuurlijk kan je excessen zoeken en stellen dat enkel de onverantwoordelijke mensen het systeem uithollen of misbruiken, maar uiteindelijk doet iedereen aan dit mooie spelletje mee, want ze willen ook mijn belastinggeld naar eigen goeddunken besteden en van mijn diensten gebruik maken.
Dat vind een nogal vreemd argument. Uiteraard doet iedereen mee, je hebt immers geen keuze dan in het systeem mee te draaien, of je moeten een revolutie willen bewerkstelligen. Dat is nu eenmaal inherent aan het systeem.

Maar om dan onder dit mom het handelen van zij die dit systeem voorstaan, propageren en er het meest ervan profiteren te vergoelijken slaat natuurlijk nergens op.

Daarbij, mensen die onverholen stellen dat eigenbelang hun religie is zijn mijns inziens ver heen.
pi_100689383
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 19:14 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Lootinggedrag in het oneindige kwadraat. Miljarden en miljarden stelen en vergokken en wereldwijde crisissen veroorzaken en dan huilen als mensen een paar nikes jatten.

De samenleving bestaat niet voor dat soort mensen, alleen de ego-leving. Ik wil 7 miljoen m2 leeg laten staan en dat anderen geen woonruimte hebben, maakt niet uit...zijn ze zelf verantwoordelijk voor. Keihard aanpakken dat soort mensen en bedrijven en de politici die het faciliteren.
Het zijn de gemeenten (en VROM) die bepalen waar er gebouwd mag worden en voor welke bestemming.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 21:25:33 #236
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_100689667
Wat zijn nou mooie fondsen in deze sector om te shorten :? :D
pi_100690050
Ik vind het overigens ook niet goed dat leegstandskosten fiscaal aftrekbaar zijn.

Zo betaalt de belastingbetaler indirect mee aan de speculatie met leegstaande kantoorpanden.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:03:19 #238
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_100691182
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
:?
pi_100691695
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:35 schreef Ludd het volgende:
Ik vind het overigens ook niet goed dat leegstandskosten fiscaal aftrekbaar zijn.

Zo betaalt de belastingbetaler indirect mee aan de speculatie met leegstaande kantoorpanden.
dit. lang leve de vvd.
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 22:32:34 #240
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100692539
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:25 schreef ikweethetookniet het volgende:
Die zijn al teveel geshort
Beter is het om aandelen te kopen nu
Er gaat niets boven lekker in de zon zitten in de achtertuin met een heel koud glas bier , als je al 72 jaar bent en nog gezond, laat ze maar lachen de sukkels
  zaterdag 13 augustus 2011 @ 23:32:08 #241
345970 Doodloper
Is een hardloper.
pi_100694925
Als je al die berichten leest over financiële shit, huizenmarkten, pensioenfondsen, tekorten, eurocrisissen, enzovoort, dan vraag ik me echt af wanneer die bubbel knapt.
We doen alsof we alles maar voor elkaar hebben, maar alles, maar dan ook echt álles draait om geld en als je oplet zie je gewoon dat die beheersing van 'ons' flinterdun is. Dat moet gewoon een keer fout gaan.. (stiekem hoop ik het ook ja, arrogant kutsoort wat we zijn)
We zullen zien, zei de blinde.
pi_100702240
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 20:31 schreef GSbrder het volgende:

[..]

Ik ben blij dat je uiteindelijk inziet dat er excessen zijn, zoals benoemd in dit topic ^O^
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:04:59 #243
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100705059
quote:

De belastingbetaler gaat de sloop toch wel betalen
woningen bouwen daar hebben ze een hekel aan, wel goed voor de economie, maar dan daalt de fictieve waarde van hun rijtjeshuis

Overigens geld hetzelfde voor al die lege winkelpanden in de binnenstad

[ Bericht 5% gewijzigd door michaelmoore op 14-08-2011 10:20:40 ]
pi_100705250
quote:

Deze mag je uitleggen.
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:21:23 #245
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100705261
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:20 schreef huhggh het volgende:

[..]

Deze mag je uitleggen.
Hij bedoeld dat het voor een vastgoedonderneming kosten zijn, die meegaan in de verlies en winstrekening, maar ja, dat is de verhuuropbrengst ook

Maar vooral KPN het voormalige staatsbedrijf is hier goed in om 10 jaarshuurcontracten af te sluiten met eerste twee jaar gratis, dit loopt direct in de winst van het lopende en volgende jaar

Overigens spelen gemeentes hier ook een bedenkelijke rol om hoogwaardige ondernemingen te lokken en hun grond te kunnen verkopen aan projectontwikkelaars

[ Bericht 2% gewijzigd door michaelmoore op 14-08-2011 10:28:22 ]
pi_100705321
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:21 schreef michaelmoore het volgende:

[..]

Hij bedoeld dat het voor een vastgoedonderneming kosten zijn, die meegaan in de verlies en winstrekening, maar ja, dat is de verhuuropbrengst ook
Daarmee betaald de belastingbetaler helemaal nergens aan mee.
Ik als ondernemer trek ook zoveel zaken fiscaal af, daar betaalt niemand aan mee, ik draag alleen terecht minder belasting af.
Sommige mensen hebben nogal moeite om de zaken uit elkaar te houden:
- minder belasting betalen
- en geld krijgen.

Iemand met bijvoorbeeld een huurtoeslag krijgt daadwerkelijk geld.
Iemand die zijn ziektekosten in mindering brengt in aangifte IB, krijgt geen geld voor die kosten.
Is dit nou echt zo moeilijk voor mensen om dit te begrijpen?
Zaterdag 17 juli 15:05
KoosVogels: "Ik trek me erop af, nou goed? Domme spleetoog."
Af gaan op uiterlijk en een user-icon....
Faal van de eeuw.
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:30:51 #247
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100705351
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:28 schreef huhggh het volgende:

[..]

Daarmee betaald de belastingbetaler helemaal nergens aan mee.
Ik als ondernemer trek ook zoveel zaken fiscaal af, daar betaalt niemand aan mee, ik draag alleen terecht minder belasting af.
Sommige mensen hebben nogal moeite om de zaken uit elkaar te houden:
- en geld krijgen.

Iemand met bijvoorbeeld een huurtoeslag krijgt daadwerkelijk geld.
Iemand die zijn ziektekosten in mindering brengt in aangifte IB, krijgt geen geld voor die kosten.
Is dit nou echt zo moeilijk voor mensen om dit te begrijpen?
- en geld krijgen.

Iemand die HRA krijgt , maakt gebruik van een stimulatieregeling en krijgt ook geld, dus zo erg gek gedacht is het niet
pi_100705371
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:20 schreef huhggh het volgende:

[..]

Deze mag je uitleggen.
Muggenzifter. "Betaalt" had inderdaad tussen aanhalingstekens gemoeten. Ik gaf toch al "indirect"
aan. Je weet donders goed wat ik bedoel.

Als je normaliter een bepaald bedrag aan belasting betaalt wordt dat minder door de aftrek. Dit kost de schatkist geld waardoor andere belastingbetalers, ten einde de begroting sluitend te houden, c.q. de tekorten niet te ver op laten lopen, uiteindelijk meer belasting betalen.

Dit snap je best.
pi_100705383
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:21 schreef michaelmoore het volgende:

Overigens spelen gemeentes hier ook een bedenkelijke rol om hoogwaardige ondernemingen te lokken en hun grond te kunnen verkopen aan projectontwikkelaars
De gemeenten (en VROM) zijn de veroorzakers van dit probleem. Wat er op volgt is puur het gevolg van het beleid. Tekeer gaan tegen projectontwikkelaars is dan ook pure symptoombestrijding.
  zondag 14 augustus 2011 @ 10:38:55 #250
323876 michaelmoore
begin ook een voedselbos
pi_100705442
quote:
0s.gif Op zondag 14 augustus 2011 10:34 schreef justanick het volgende:

[..]

De gemeenten (en VROM) zijn de veroorzakers van dit probleem. Wat er op volgt is puur het gevolg van het beleid. Tekeer gaan tegen projectontwikkelaars is dan ook pure symptoombestrijding.
Inderdaad het ruimtebeleid is de oorzaak, ambtenaren geven alleen grond uit voor kantoren en niet voor woningen terwijl de grond voor woningen vaak 500 euro per M2 kosten voor bedrijven 100 euro

Maar men is er echt wel druk mee hoor op alle fronten
http://www.woneninkantoren.nl/

[ Bericht 9% gewijzigd door michaelmoore op 14-08-2011 10:53:12 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')