Ja, da's waar, want met die AO-partij was hij er niet zo dicht bij he? Wel vreselijk frustrerend voor hem. Dit was inderdaad de kans, want zo zwak en toch wel een beetje aangeslagen als de laatste tijd heeft Nadal sinds 2004 niet gespeeld.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:02 schreef TheGeneral het volgende:
[..]
Dat denk ik ook. Dit was toch wel de kans om van Nadal te winnen. Maar hij heeft deze pot zo erg weggeven en weggefaald dat het nu tegen Nadal waarschijnlijk nooit meer gaat lukken.
Nergens iets over gehoord. Lijkt me gewoon niet te kloppen.quote:Op donderdag 18 augustus 2011 21:54 schreef Federer-fan het volgende:
Artikeltje over Verdasco-Nadal. Ik snap de eerste zin alleen niet. Sinds wanneer is Nadal single?
Tja, Ferrer is er toch een tijdje uit geweest.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 00:17 schreef BobW het volgende:
Simon *3-2 in beslissende set tegen Ferrer. Zo goed speelt hij niet maar Ferrer maakt steeds de fout
quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:08 schreef franklop het volgende:
maar de discussie over Nadal en Djokovic over wie nou echt de beste aller tijden is, is nog niet gestart?
Ik ga er misschien al wat teveel op in, maar eerlijk gezegd (en mijn mening is af en toe wat raar) vind ik dit wat Djoko doet (mits hij de USO wint) eigenlijk al indrukwekkender dan alles wat Nadal gedaan heeft (ok zijn gravelstreak is ook wel impressive). Of hem dat een betere all time speler maakt is nog tot daar aan toe, maar Nadal heb ik nooit deze dominantie zien tentoonstellen. (ook de #1 reden dat ik Fed veel betere GOAT vind dan Rafa, Rafa heeft never nooit iets gedomineerd buiten gravel om, en domineren vind ik toch een vereiste)quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 08:08 schreef franklop het volgende:
maar de discussie over Nadal en Djokovic over wie nou echt de beste aller tijden is, is nog niet gestart?
Maar Nadal heeft een Career Grand Slam en heeft al 9 GS'en gewonnen. Het gaat toch juist om hoeveel je presteert, niet om hoeveel je presteert in een korte periode? Djokovic komt nog niet in de búúrt van Nadal of Federer. Dat kan natuurlijk nog komen, maar zoals wel vaker gezegd moet dat maar na afloop van hun carrières worden bepaald. En dan nog is het voer voor een eeuwige discussie nu niet vaststaat wat het criterium is op basis waarvan je de beste bent.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 09:47 schreef Norrage het volgende:
[..]
Ik ga er misschien al wat teveel op in, maar eerlijk gezegd (en mijn mening is af en toe wat raar) vind ik dit wat Djoko doet (mits hij de USO wint) eigenlijk al indrukwekkender dan alles wat Nadal gedaan heeft (ok zijn gravelstreak is ook wel impressive). Of hem dat een betere all time speler maakt is nog tot daar aan toe, maar Nadal heb ik nooit deze dominantie zien tentoonstellen. (ook de #1 reden dat ik Fed veel betere GOAT vind dan Rafa, Rafa heeft never nooit iets gedomineerd buiten gravel om, en domineren vind ik toch een vereiste)
Netjes. Maar zijn je talenten dan niet ook erg geschikt voor Betfair? Had je veel mee kunnen verdienen.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:09 schreef Salamando het volgende:
Heb gewoon 7 van de 8 kwartfinalisten goed in mijn challenge draw.
Dat is opzich niet zo'n prestatie, er staan 7 van de top9 en 8 uit de top11 in de kwartfinales. Als je alle partijen volgens de wereldranglijst had verspeld kom je bij dit toernooi een heel end. En het is waarschijnlijk dat de (halve) finale(s) ook volgens plaatsing gaan.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:09 schreef Salamando het volgende:
Heb je Montreal gevolgd? Nadal en Murray verloren daar in hun eerste partij en Federer in zijn tweede partij.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:26 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Kortom, het mannentennis zit vandaag de dag niet vol met verrassingen.
Ja, dat heb ik (een beetje) gevolgd, maar het zijn toch vaak de voorspelbare namen in de halve finales. Zegt opzich ook genoeg dat 10 (?) mensen Montreal uitspeelde in de XL-game, toch?quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:28 schreef Federer-fan het volgende:
[..]
Heb je Montreal gevolgd? Nadal en Murray verloren daar in hun eerste partij en Federer in zijn tweede partij.
Da's waar. Zelf vind ik het trouwens wel leuk dat de grote namen steeds zo ver komen, omdat ik de partijen tussen de grote namen verreweg het interessantst vind. Ik zie veel liever een finale Djokovic-Nadal dan een finale Djokovic-Monfils, Djokovic, Ciolic of iets in die richting. En een finale tussen twee kleine namen vind k ook al niet boeiend.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:33 schreef Appeltjesmoes het volgende:
[..]
Ja, dat heb ik (een beetje) gevolgd, maar het zijn toch vaak de voorspelbare namen in de halve finales. Zegt opzich ook genoeg dat 10 (?) mensen Montreal uitspeelde in de XL-game, toch?
Ik zou het leuk vinden als er weer eens enkele onbekenden bij de laatste 4 van echt grote toernooien komen. Het zijn nu wel erg vaak dezelfde namen.
Ik heb er 6quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:09 schreef Salamando het volgende:
Achteraf wel, maar als je het echt zo saai vindt, zet dan een een paar duizend euro (of althans een bedrag dat jij hoog vindt) op wat volgens jou zo voorspelbaar is. Ik kan je garanderen dat het dan heel erg spannend wordt.quote:Op vrijdag 19 augustus 2011 13:58 schreef Appeltjesmoes het volgende:
Mwoah, daar verschillen we dan van mening.![]()
Zou het mooier vinden als de tennissport iets breder is en er net wat meer mensen van elkaar kunnen winnen. Nu is de top20 toch redelijk dicht getimmerd en een duidelijk niveautje hoger, laat staan de verschillen tussen de nummer 1-3 en nummer 6-10.
Het is toch ook jammer dat de GS de laatste 7 jaar (met slechts 2 uitzonderingen) door 3 spelers zijn gewonnen. Dat is toch op het saaie af...
Natuurlijk is dat record evenaarbaar. Als een record is bereikt, is dat ook evenaarbaar tenzij de regels omstandigheden veranderen (voorbeeld: als er maar drie GS'en per jaar worden gespeeld kun je er geen vier in een jaar winnen etc.). Elke keer wordt gezegd dat bepaalde records niet evenaarbaar zijn en keer op keer gebeurt het. Dat het moeilijk is om je voor te stellen dat het gebeurt (zelf vind ik het ook moeilijk voor te stellen) maakt niet dat niet steeds gebeurt. Denk aan de 14 GS'en van Sampras, die niet te evenaren zouden zijn.Federer maakte er 16 van en dat zou ook niet te evenaren zijn. Maar Nadal heeft er al 9 en als hij zijn zelfvertrouwen terug heeft, zou hij, of Djokovic, dat record gewoon kunnen verbreken. Of denk aan het recordaantal weken dat Sampras op nummer 1 stond en waar Federer geloof ik maar twee weken vandaan zit.quote:Ben het er zeker wel mee eens dat finales zoals Nadal-Federer, Djokovic-Federer etc vaak mooier tennis hebben en episch kunnen zijn. En ook ik gun Djokovic wel zijn 80-1 record, zou toch een onevenaarbaar record zijn.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |