abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100635957
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:04 schreef Zienswijze het volgende:
Ja, maar ook al heb je een grote politie, rellen zijn gewoonweg niet altijd te voorkomen. Het volk heeft nou eenmaal een uitlaatklep nodig. Als je een goed financieel systeem inbouwt, waar de reller alle schade vergoedt, dan maakt het de gevolgen van de rellen minder erg.
Ten eerste zijn de kosten vaak torenhoog dat je ze niet kan verhalen op de relschopper. Van een kale kip kun je namelijk niet plukken. Ik kan jouw huis afbranden, maar als mijn hele hebben en houden niet meer is dan 2000 pond, dan heb je twee problemen. Jouw huis is nog steeds afgebrand en de relschopper heeft geen cent meer op z'n geweten en kan vervolgens geen kant meer op waardoor je opgezadeld zit met iemand die letterlijk niks meer waard is voor de staat.

En aangezien slavernij al een tijd is afgeschaft is het niet mogelijk om een relschopper in dienst te stellen van het bedrijf dat hij geplunderd heeft.

Politie kan het misschien niet voorkomen, maar ze kunnen het wel indammen. Als de politie efficient in kan grijpen, kunnen ze de verspreiding van geweld voorkomen, en ze kunnen voorkomen dat rellen escaleren.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:12:02 #32
353023 Boosbaard
Quod mihi non nocet, me firmat
pi_100635961
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar dan is de belastingbetaler toch slachtoffer van het linkse systeem? Volgens mij zit er een flinke fout in het systeem gebakken: voor elke individu die relt en opgepakt wordt, draait de belastingbetaler er voor op.

Kijk, als ik een ondernemer in Engeland zou zijn, zou het mij een rotzorg zijn als mijn onderneming zou worden geplunderd door rellen, ongeacht de afkomst van de daders. Als de relschoppers alle gemaakte schade, misgelopen inkomsten met rente vergoeden, dan gaan ze bij wijze van spreken hun gang maar.
Mee eens ! En ben al dat linkse gehuil ook wel redelijk zat.
pi_100635962
Mooie OP is er weer gemaakt ^O^
OpperHeks van de vliegende bezemsteel te Amsterdam
pi_100636039
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:12 schreef Toverheks het volgende:
Mooie OP is er weer gemaakt ^O^
Thnx. Heb wat extra info en pics/links toegevoegd. :)
pi_100636096
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:11 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Ten eerste zijn de kosten vaak torenhoog dat je ze niet kan verhalen op de relschopper. Van een kale kip kun je namelijk niet plukken. Ik kan jouw huis afbranden, maar als mijn hele hebben en houden niet meer is dan 2000 pond, dan heb je twee problemen. Jouw huis is nog steeds afgebrand en de relschopper heeft geen cent meer op z'n geweten en kan vervolgens geen kant meer op waardoor je opgezadeld zit met iemand die letterlijk niks meer waard is voor de staat.
Ze kunnen toch een opleiding volgen en gaan werken. Van een deel van hun inkomsten betalen ze alle gemaakte schade terug. Zie het als een verhoogd belastingtarief, waaruit de schade incl. rente wordt terug betaald.

quote:
En aangezien slavernij al een tijd is afgeschaft is het niet mogelijk om een relschopper in dienst te stellen van het bedrijf dat hij geplunderd heeft.
Het is geen slavernij. Jij hebt geplunderd, dus jij zorgt er voor dat je alle gemaakte schade terug betaalt.

quote:
Politie kan het misschien niet voorkomen, maar ze kunnen het wel indammen. Als de politie efficient in kan grijpen, kunnen ze de verspreiding van geweld voorkomen, en ze kunnen voorkomen dat rellen escaleren.
Natuurlijk, dat de politie juist te werk moet gaan is een punt. Maar de politie kan niet alles voorkomen. Er zullen altijd door de jaren/eeuwen heen wel kleine en grote rellen zijn. Je moet ervoor zorgen dat er goed systeem ingebouwd wordt: bij rellen draait de dader ervoor op, zodat de belastingbetaler en de ondernemer er niet te dupe van is. Bovendien weerhoudt de dader dat deels om te gaan rellen; hij draait immers zelf voor de gemaakte schade op.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:18:19 #36
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_100636132
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:11 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Maar dan is de belastingbetaler toch slachtoffer van het linkse systeem? Volgens mij zit er een flinke fout in het systeem gebakken: voor elke individu die relt en opgepakt wordt, draait de belastingbetaler er voor op.

Kijk, als ik een ondernemer in Engeland zou zijn, zou het mij een rotzorg zijn als mijn onderneming zou worden geplunderd door rellen, ongeacht de afkomst van de daders. Als de relschoppers alle gemaakte schade, misgelopen inkomsten met rente vergoeden, dan gaan ze bij wijze van spreken hun gang maar.
Je hebt de illusie dat ze dat ooit zouden kunnen opbrengen?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_100636147
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:09 schreef Kingstown het volgende:
Snelrecht gaat vaak ten koste van nauwkeurigheid, dus de verdediging heeft idd nog wel wat op te pakken.
Gevolg, meer mensen op vrije voeten, mensen die niet hebben gereld zien het met lede ogen aan hoe de belasting weer een procent omhoog gaat, en het vertrouwen in de rechtstaat brokkelt verder af.

Dat is wat je ook ziet in Nederland, mensen kunnen zich niet meer vinden in de rechtstaat, en dat heeft nadelige gevolgen voor de toekomst van een land. Want op een gegeven moment komt er een breekpunt. Dat breekpunt zal overigens geen extra rellen zijn, maar het stemgedrag van mensen verandert, ze zullen steeds meer een beroep doen op partijen die pleiten voor een strenger systeem, en dus zal een autoritaire partij meer winnen. Met alle gevolgen van dien.
--- Cameron Hodge ---
pi_100636160
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Ze kunnen toch een opleiding volgen en gaan werken. Van een deel van hun inkomsten betalen ze alle gemaakte schade terug. Zie het als een verhoogd belastingtarief, waaruit de schade incl. rente wordt terug betaald.

[..]

Het is geen slavernij. Jij hebt geplunderd, dus jij zorgt er voor dat je alle gemaakte schade terug betaalt.

[..]

Natuurlijk, dat de politie juist te werk moet gaan is een punt. Maar de politie kan niet alles voorkomen. Er zullen altijd door de jaren/eeuwen heen wel kleine en grote rellen zijn. Je moet ervoor zorgen dat er goed systeem ingebouwd wordt: bij rellen draait de dader ervoor op, zodat de belastingbetaler en de ondernemer er niet te dupe van is. Bovendien weerhoudt de dader dat deels om te gaan rellen; hij draait immers zelf voor de gemaakte schade op.
Ze hebben het collegegeld verhoogt naar 10000 pond. Die gast met zijn 2000 pond kan dat dus niet betalen.
pi_100636229
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Je hebt de illusie dat ze dat ooit zouden kunnen opbrengen?
Er zijn schaarse sectoren in de Britse economime. Engeland importeert al jaren buitenlandse arbeidskrachten om tekorten voor zowel laagopgeleid als hoogopgeleid werk aan te vullen. Je leidt die relschoppers in die sectoren op. Van het geld dat ze verdienen kunnen ze een eigen huis en etc. kopen, wat ze zelfvertrouwen en zelferkenning geeft. Vervolgens verhoog je gewoon het belastingtarief* voor deze mensen, waar uit die pot alle gemaakte schade wordt betaald, incl. rente.

* Ik bedoel, wij kennen zelfs een toptarief van 52%, waarom verhoog je dat voor de ex-relschoppers dan niet naar 70% o.i.d.?
pi_100636249
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:19 schreef Glazenmaker het volgende:

[..]

Ze hebben het collegegeld verhoogt naar 10000 pond. Die gast met zijn 2000 pond kan dat dus niet betalen.
Dat is gewoon een kwestie van de erkenning en de uitbreiding van het kapitalisme: als je geen geld hebt, dan zoek je óf investeerders óf je neemt een lening.
pi_100636260
quote:
14s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef Zienswijze het volgende:
Deze relschoppers zijn al lang en breed van school af, als ze die al afgemaakt hebben. Een vervolgopleiding kost geld, geld dat deze mensen niet meer hebben omdat ze dat geld al aan schadevergoedingen hebben moeten afstaan.

Dus een vervolgopleiding... wie mag dat betalen? De belastingbetaler, de groep die jij juist wil ontzien in deze situatie.

En zelfs als deze mensen de rest van hun leven een verhoogd belastingstarief moeten betalen, dan nog kun je niet garanderen dat ze het hele bedrag terug kunnen betalen.

quote:
Nogmaals, van een kale kip kun je niet plukken. Iemand die geen geld heeft kan het niet terug betalen. Iemand kan een leven lang werken en nooit de volledige schade vergoeden. Je bent geen 15 meer, je weet dat er meer bij komt kijken in het leven dan dit soort inhoudsloze opmerkingen.
--- Cameron Hodge ---
pi_100636285
Deze moeder _O_

Herkende haar dochter op TV en besloot te laten zien dat ze haar dochter niet zo heeft opgevoed.

http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article3748107.ece
Ja doei.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:24:53 #43
45206 Pietverdriet
pi_100636309
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Er zijn schaarse sectoren in de Britse economime. Engeland importeert al jaren buitenlandse arbeidskrachten om tekorten voor zowel laagopgeleid als hoogopgeleid werk aan te vullen. Je leidt die relschoppers in die sectoren op. Van het geld dat ze verdienen kunnen ze een eigen huis en etc. kopen, wat ze zelfvertrouwen en zelferkenning geeft. Vervolgens verhoog je gewoon het belastingtarief* voor deze mensen, waar uit die pot alle gemaakte schade wordt betaald, incl. rente.

* Ik bedoel, wij kennen zels een toptarief van 52%, waarom verhoog je dat voor de ex-relschoppers dan niet naar 70% o.i.d.?
Dit soort relschoppers gaat dan lekker op zijn reet zitten, uitkering vangen, beetje hosselen, die gaat nooit of te nimmer terug betalen.
De rekening betalen mogen altijd mensen als jij en ik, omdat wij wel onze school afmaken, wel ons best doen, wel gaan werken en wat opbouwen. Deze mensen behoren tot het soort dat nooit wat zal bijdragen.
pi_100636324
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:24 schreef motorbloempje het volgende:
Deze moeder _O_

Herkende haar dochter op TV en besloot te laten zien dat ze haar dochter niet zo heeft opgevoed.

Ja, lol...las het ja, die kan haar sportcarriëre ook wel vergeten.
pi_100636338
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:22 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

* Ik bedoel, wij kennen zelfs een toptarief van 52%, waarom verhoog je dat voor de ex-relschoppers dan niet naar 70% o.i.d.?
En vervolgens heb je een groep die maar nauwelijks rond kan komen, een grote groep die genoodzaakt is om in goedkope woningen te wonen, in slechte wijken waar ze met zijn allen samen kunnen broeden en hun ongenoegen kunnen uitspreken over hun situatie.

Jij creeert een ghetto en een voedingsbodem voor soortgelijke rellen over 15 jaar.
--- Cameron Hodge ---
pi_100636351
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:23 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Deze relschoppers zijn al lang en breed van school af, als ze die al afgemaakt hebben. Een vervolgopleiding kost geld, geld dat deze mensen niet meer hebben omdat ze dat geld al aan schadevergoedingen hebben moeten afstaan.

Dus een vervolgopleiding... wie mag dat betalen? De belastingbetaler, de groep die jij juist wil ontzien in deze situatie.

En zelfs als deze mensen de rest van hun leven een verhoogd belastingstarief moeten betalen, dan nog kun je niet garanderen dat ze het hele bedrag terug kunnen betalen.

[..]

Nogmaals, van een kale kip kun je niet plukken. Iemand die geen geld heeft kan het niet terug betalen. Iemand kan een leven lang werken en nooit de volledige schade vergoeden. Je bent geen 15 meer, je weet dat er meer bij komt kijken in het leven dan dit soort inhoudsloze opmerkingen.
Nee, zij betalen het zelf. Als je als beginnende ondernemer geen geld hebt, dan geef je het toch ook niet op. Dan zoek je investeerders of je neemt een lening. Als deze mensen geen geld hebben, dan kan de overheid hen geld uitlenen, waarmee ze een opleiding kunnen betalen. Als ze een opleiding hebben, hebben ze een veel grotere kans op werk en etc. Zo help je deze mensen + ze kunnen alle gemaakte schade vergoeden.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:26:52 #47
45206 Pietverdriet
pi_100636370
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:24 schreef motorbloempje het volgende:
Deze moeder _O_

Das best dapper.
pi_100636414
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dit soort relschoppers gaat dan lekker op zijn reet zitten, uitkering vangen, beetje hosselen, die gaat nooit of te nimmer terug betalen.
Als je je niet in wilt zetten, dan is een optie in Siberie mogelijk. Het schijnt dat daar voldoende werk in de mijnen is.

Ik bedoel, je gaat niet profiteren. Of je gedraagt je. Of je gedraagt je niet, maar dan zijn er consequenties aan verbonden.

quote:
De rekening betalen mogen altijd mensen als jij en ik, omdat wij wel onze school afmaken, wel ons best doen, wel gaan werken en wat opbouwen. Deze mensen behoren tot het soort dat nooit wat zal bijdragen.
In het huidige linkse systeem (W-Europa is gewoon heel erg links) wel. Maar in een rechtvaardig systeem hoort dat niet.
pi_100636442
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:25 schreef PhalanX het volgende:

[..]

En vervolgens heb je een groep die maar nauwelijks rond kan komen, een grote groep die genoodzaakt is om in goedkope woningen te wonen, in slechte wijken waar ze met zijn allen samen kunnen broeden en hun ongenoegen kunnen uitspreken over hun situatie.

Jij creeert een ghetto en een voedingsbodem voor soortgelijke rellen over 15 jaar.
Nee, de overheid maakt een plan voor je. Je kan het simpelweg uitrekenen: hoeveel kost een opleiding, hoeveel ben ik aan de maandelijkse vaste lasten kwijt etc. Als al je kosten gemaakt zijn, dan bekijk je hoeveel geld je aan gemaakte relschade terug kan betalen.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:31:28 #50
45206 Pietverdriet
pi_100636514
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:26 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

Nee, zij betalen het zelf. Als je als beginnende ondernemer geen geld hebt, dan geef je het toch ook niet op. Dan zoek je investeerders of je neemt een lening. Als deze mensen geen geld hebben, dan kan de overheid hen geld uitlenen, waarmee ze een opleiding kunnen betalen. Als ze een opleiding hebben, hebben ze een veel grotere kans op werk en etc. Zo help je deze mensen + ze kunnen alle gemaakte schade vergoeden.
Ja, daar heb ik als belastingbetaler zin in, dat ze dit soort tuig financieren.
Ik doe mijn best op school, werk me het leplazerus mijn studie te betalen, werk daarna me het schompus om wat op te bouwen en financier met een lening mijn bedrijf en loop alle risicos en wordt geplunderd.
Dan komt de overheid en neemt de dader en geeft hem een opleiding en financiert zijn bedrijfje in de hoop dat ie mij terug zal betalen.
Dat is als griekse mythologie, jongeling zit aan een vijver, komt een god langs die hem lens verkracht. Vervolgens wordt het wijf van de god jaloers en veranderd de jongeling in een schildpad, spijkert hem vast aan een plank, net niet in staat bij een krop sla te komen en laat hem iedere dag zijn lever uitvreten door mieren.
Mensen zoals jij, echt, het beste argument tegen democratie.
  vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:31:31 #51
353023 Boosbaard
Quod mihi non nocet, me firmat
pi_100636517
Ik zeg maak een nieuw flevoland grote muur er omheen en wie niet terug wil betalen en de pauper uit wil hangen zet je daar neer en mag zelf uitzoeken hoe hij wil leven zonder enige tussenkomst van justitie regering of wat dan ook!
pi_100636542
quote:
De onlusten in Londen en andere Engelse steden zijn een twijfelachtig eerbetoon aan de apathie, de morele lafheid, de onbekwaamheid en het carrièrezuchtige opportunisme van de Britse politieke en intellectuele klassen.

Britse kinderen hebben veel meer kans op een televisie in hun slaapkamer dan op een vader in huis

Op de ene of andere manier zijn zij erin geslaagd niet te zien wat evident is voor iedereen die een wandelingetje maakt in een drukke Britse straat en zijn ogen openhoudt: dat een aanzienlijk deel van de jonge bevolking van het land lelijk, agressief, gemeen, slecht opgevoed en onbeschoft is en misdadige neigingen heeft. Die jeugd heeft geen enkel zelfrespect, wel veel eigendunk. Ze vindt dat ze recht heeft op een hoog levenspeil en op andere dingen, zonder daar ook maar de minste inspanning voor te doen.

Denk even na over het volgende: hoewel Groot-Brittannië een zeer hoge jeugdwerkloosheid kent - ongeveer 20 procent van de jongeren onder de 25 jaar heeft geen baan - moet het land al jaren jonge werkkrachten uit het buitenland importeren, zelfs voor ongeschoolde banen in de dienstensector. De verklaring van die paradox ligt voor de hand voor iedereen die de jonge Britten kent.

Geen enkele zinnige werkgever in de dienstensector zal een jonge Brit kiezen als hij een jonge Pool kan krijgen. De jonge Pool zal waarschijnlijk niet alleen hard werken en welgemanierd zijn, maar ook nog kunnen tellen. En de kans is groot - de ultieme vernedering - dat hij zelfs beter Engels zal spreken dan de Brit, als we het over de standaardvariant van de taal hebben. Zijn Engels zal misschien minder vloeiend maar wel correcter zijn, zijn accent gemakkelijker te begrijpen.

Sociale pathologie
Ik overdrijf niet. Na verplicht onderwijs - misschien kan ik het beter periodiek schoolbezoek noemen - tot de leeftijd van zestien jaar, met een prijskaartje van 80 duizend pond per hoofd, kan ongeveer een kwart van de Britse kinderen niet vlot lezen of eenvoudige rekensommen maken. Het maakt je trots dat je een Britse belastingbetaler bent.

Ik denk dat ik met vrij grote zekerheid kan zeggen, uit mijn ervaring als arts in een van de wijken waar net een politiekantoor afgebrand is, dat de helft van de relschoppers op de vraag: 'Ben je goed in wiskunde?', zou antwoorden: 'Wat is wiskunde?'

De Britse jongeren voeren de westerse wereld aan in vrijwel alle aspecten van de sociale pathologie, van tienerzwangerschappen tot drugsgebruik, van dronkenschap tot geweldmisdrijven. Er bestaat geen vorm van wangedrag die onze versie van de welvaartsstaat niet heeft opgespoord en gesubsidieerd.

Britse kinderen hebben veel meer kans op een televisie in hun slaapkamer dan op een vader in huis. Een derde van onze kinderen eet nooit aan tafel met een ander lid van het huishouden - het woord 'gezin' zou misplaatst zijn voor de sociale regelingen in de wijken waaruit de meeste relschoppers afkomstig zijn. Ze zijn dan ook radicaal ongesocialiseerd en diep egoïstisch. Hun visie op relaties met andere mensen is die van Lenin: wie doet wat met wie. Tegen hun volwassenheid zijn ze voorbestemd om niet alleen werkloos maar ook totaal ongeschikt voor de arbeidsmarkt te zijn.

Zaakjes
Afhankelijk zijn van de overheid is voor veel Britse jonge vrouwen geen afhankelijkheid, maar net het omgekeerde: onafhankelijkheid. Afhankelijkheid betekent elke vorm van vertrouwen op de mannen die hen zwanger maken en die hun uitkering van de overheid als zakgeld beschouwen, door henzelf aan te vullen met een beetje drugshandel. (Mark Duggan, wiens dood door toedoen van de waarschijnlijk incompetente politie de rellen zou hebben uitgelokt, deed volgens zijn eigen broer 'zaakjes'; welke zaakjes dat waren, werd met de mantel der liefde bedekt).

Het deel van de maatschappij dat rellen schopt is relatief arm, maar bezit toch alle elektronische apparatuur die nodig is voor wat echt telt in het leven: het vermaak van de popcultuur. En welk een cultuur is de Britse popcultuur! Misschien was Amy Winehouse haar mooiste parel en haar meest authentieke vertegenwoordiger, met haar militante, ideologische vulgariteit, haar domme smaak, haar walgelijke persoonlijke gedrag en haar absurde zelfmedelijden. Haar miserabele leven was een lang bad in braaksel, zowel letterlijk als metaforisch, dat verontschuldigd noch verklaard kan worden door haar hoogst middelmatige talent. Maar toch liet onze intellectuele klasse niet het minste afkeurende geluidje horen toen ze na haar dood bijna heilig werd verklaard. Die klasse heeft sinds lang de ruggengraat van een weekdier.

Bespottelijk
Misdaad wordt in Engeland nog nauwelijks bestraft. Een opperrechter vond inbraak een lichte overtreding die geen gevangenisstraf verdiende, en de volgende opperrechter gaf hem gelijk. Tegen de tijd dat hij 12 is, heeft een modale jongere uit een achterstandswijk geleerd dat hij niets te vrezen heeft van de wet en dat hij alleen op zijn hoede moet zijn voor mensen die sterker of gewetenlozer zijn dan hij. De straffen zijn bespottelijk. De politie gedraagt zich intimiderend, maar tegelijkertijd ineffectief en incompetent, en gaat steeds vaker gekleed in uitrusting die meer geschikt lijkt voor de bezetters van Afghanistan. De mensen die nu het bangst zijn voor onze politie zijn de onschuldigen.

Dat alles doet uiteraard niets af aan de persoonlijke verantwoordelijkheid van de relschoppers. Maar deze onlusten zijn symptomatisch voor een maatschappij die snel uiteenvalt, voor een volk dat geen leiders en geen volgelingen telt, maar enkel nog egoïsten.

Theodore Dalrymple is een Britse essayist die als arts-psychiater onder meer werkte in een ziekenhuis in een achterstandswijk van Birmingham. Zijn jongste boek is Profeten en charlatans (uitg. Nieuw Amsterdam).
De oplossing van Cameron zal wel bestaan in meer bevoegdheden voor de politie, minder privacy, controleren en blokkeren van sociale media etc. Ook altijd handig voor meer politiek protest.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_100636549
quote:
2s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:29 schreef Zienswijze het volgende:
Nee, de overheid maakt een plan voor je. Je kan het simpelweg uitrekenen: hoeveel kost een opleiding, hoeveel ben ik aan de maandelijkse vaste lasten kwijt etc. Als al je kosten gemaakt zijn, dan bekijk je hoeveel geld je aan gemaakte relschade terug kan betalen.
je bent 15 en je hebt net een mening gevormd over de wereld om je heen. Je ziet geen nuance, dat maakt niet uit, dat is iets dat gerelateerd is aan de ontwikkeling van je hersenen. Dit is een fase die van tijdelijke duur is.
--- Cameron Hodge ---
pi_100636618
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:31 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ja, daar heb ik als belastingbetaler zin in, dat ze dit soort tuig financieren.
Ik doe mijn best op school, werk me het leplazerus mijn studie te betalen, werk daarna me het schompus om wat op te bouwen en financier met een lening mijn bedrijf en loop alle risicos en wordt geplunderd.
Dan komt de overheid en neemt de dader en geeft hem een opleiding en financiert zijn bedrijfje in de hoop dat ie mij terug zal betalen.
Dat is als griekse mythologie, jongeling zit aan een vijver, komt een god langs die hem lens verkracht. Vervolgens wordt het wijf van de god jaloers en veranderd de jongeling in een schildpad, spijkert hem vast aan een plank, net niet in staat bij een krop sla te komen en laat hem iedere dag zijn lever uitvreten door mieren.
Mensen zoals jij, echt, het beste argument tegen democratie.
De overheid investeert in de meest kansloze mensen: elke jongere krijgt stufi, ook MBO'ers, en het is maar de vraag of ze ooit voor het land rendabel zijn. Dus je argument gaat de mist in.
pi_100636664
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:32 schreef PhalanX het volgende:

[..]

je bent 15 en je hebt net een mening gevormd over de wereld om je heen. Je ziet geen nuance, dat maakt niet uit, dat is iets dat gerelateerd is aan de ontwikkeling van je hersenen. Dit is een fase die van tijdelijke duur is.
Ja, maar iedereen weet dat je niet zomaar mag rellen en dat daar consquenties aan verbonden zijn, Dat je 15 bent is geen reden om het rellen dan maar toe te laten.

Bovendoen kan je het ook van de andere kant bekijken. Je krijgt alles: je hebt een huis, je kan voedsel en kleding kopen. Het enige wat je hoeft de doen is naar school te gaan, te werken en je naar behoren te gedragen. Zoveel is dat toch niet gevraagd?
pi_100636667
quote:

[..]

Veruit de grootste groep (60%) is tussen de 18 en 24 jaar.
pi_100636676
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:32 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

De oplossing van Cameron zal wel bestaan in meer bevoegdheden voor de politie, minder privacy, controleren en blokkeren van sociale media etc. Ook altijd handig voor meer politiek protest.
De hoeksteen van de samenleving mist.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  † In Memoriam † vrijdag 12 augustus 2011 @ 12:36:34 #58
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_100636681
quote:

[..]

Kan allemaal best. Elk kind heeft er last van. Maar dat resulteert niet in uitgebrande gebouwen en kaal geplukte winkels.
Dit soort kinderen weten heus wel dat wat ze gedaan hebben enorm over de top is. Toch deden ze het. De grondslag voor die beslissing ligt naast het feit van groot doen tegenover de rest ook in de gedachte dat ze wel vervaagden in de menigte.

Punt is, ze wisten wat ze deden. Geen medelijden. Maar de straf moet voor iedereen even zwaar wegen. Het kan niet zo wezen dat 1 kind gered word door in slappe was zittende ouders en na een week het alweer van zich afgeschud heeft, terwijl de ander zijn halve leven ervoor moet bloeden.
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_100636734
@ Piet:

Het alternatief is dat hardwerkende mensen er alsnog voor opdraaien: de belastingbetaler financieert de gevangenissen waar deze jongeren in terecht komen. Dan is het weg geld, zonder dat jij er ooit nog wat van terug ziet.

Om de schade zo klein mogelijk te laten worden - voor Engeland B.V. - kan je het best in deze mensen investeren, waarbij ze op de lange termijn alles zelf terug betalen.
pi_100636748
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 augustus 2011 12:34 schreef Zienswijze het volgende:

[..]

De overheid investeert in de meest kansloze mensen: elke jongere krijgt stufi, ook MBO'ers, en het is maar de vraag of ze ooit voor het land rendabel zijn. Dus je argument gaat de mist in.
Stufi is een schijntje vergeleken bij een uitkering en studenten doen tenminste nog wat...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')