Druppel op een hete plaat. Het is snelrecht, de situatie is nog aan de gang. Alles dat er nu plaatsvind op dat vlak is paniekvoetbal, het is on the fly en als het puin eenmaal geruimd is, dan zul je merken dat ook de verdediging op gang gaat komen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 11:59 schreef Kingstown het volgende:
Je hebt de uitgedeelde straffen in de afgelopen 48 uur gemist?
Wat ik heb gelezen zijn er aan de plunderaars flinke celstraffen uitgedeeld, iets waar dus de belastingbetaler idd voor opdraait. Zoals ik eerder al zei alles aan die bevolkingsgroep is negatief en er zal nooit wat goeds uit voortkomen.. en al dat lieve sociale geleuter helpt je ook geen kloot verder en kost allemaal nog meer geldquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:05 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ik vraag het me alleen af. Iets zegt me namelijk dat de kans 99% is dat de belastingbetaler en de ondernemer er alsnog voor opdraait.
quote:Bespottelijk
Misdaad wordt in Engeland nog nauwelijks bestraft. Een opperrechter vond inbraak een lichte overtreding die geen gevangenisstraf verdiende, en de volgende opperrechter gaf hem gelijk. Tegen de tijd dat hij 12 is, heeft een modale jongere uit een achterstandswijk geleerd dat hij niets te vrezen heeft van de wet en dat hij alleen op zijn hoede moet zijn voor mensen die sterker of gewetenlozer zijn dan hij. De straffen zijn bespottelijk. De politie gedraagt zich intimiderend, maar tegelijkertijd ineffectief en incompetent, en gaat steeds vaker gekleed in uitrusting die meer geschikt lijkt voor de bezetters van Afghanistan. De mensen die nu het bangst zijn voor onze politie zijn de onschuldigen
De rechtbanken werken letterlijk dag en nacht en het systeem is overbelast. Ongetwijfeld zal het grootste deel van de rellers hun straf ontlopen, maar degene die gepakt en veroordeeld zijn hebben behoorlijk zware straffen gekregen. Er zijn ondertussen ruim 2000 opgepakt en over 400 veroordeeld.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:05 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Druppel op een hete plaat. Het is snelrecht, de situatie is nog aan de gang. Alles dat er nu plaatsvind op dat vlak is paniekvoetbal, het is on the fly en als het puin eenmaal geruimd is, dan zul je merken dat ook de verdediging op gang gaat komen.
Vooralsnog puilen de cellen uit met relschoppers.
Maar dan is de belastingbetaler toch slachtoffer van het linkse systeem? Volgens mij zit er een flinke fout in het systeem gebakken: voor elke individu die relt en opgepakt wordt, draait de belastingbetaler er voor op.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:07 schreef Boosbaard het volgende:
[..]
Wat ik heb gelezen zijn er aan de plunderaars flinke celstraffen uitgedeeld, iets waar dus de belastingbetaler idd voor opdraait. Zoals ik eerder al zei alles aan die bevolkingsgroep is negatief en er zal nooit wat goeds uit voortkomen.. en al dat lieve sociale geleuter helpt je ook geen kloot verder en kost allemaal nog meer geld
Ten eerste zijn de kosten vaak torenhoog dat je ze niet kan verhalen op de relschopper. Van een kale kip kun je namelijk niet plukken. Ik kan jouw huis afbranden, maar als mijn hele hebben en houden niet meer is dan 2000 pond, dan heb je twee problemen. Jouw huis is nog steeds afgebrand en de relschopper heeft geen cent meer op z'n geweten en kan vervolgens geen kant meer op waardoor je opgezadeld zit met iemand die letterlijk niks meer waard is voor de staat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:04 schreef Zienswijze het volgende:
Ja, maar ook al heb je een grote politie, rellen zijn gewoonweg niet altijd te voorkomen. Het volk heeft nou eenmaal een uitlaatklep nodig. Als je een goed financieel systeem inbouwt, waar de reller alle schade vergoedt, dan maakt het de gevolgen van de rellen minder erg.
Mee eens ! En ben al dat linkse gehuil ook wel redelijk zat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar dan is de belastingbetaler toch slachtoffer van het linkse systeem? Volgens mij zit er een flinke fout in het systeem gebakken: voor elke individu die relt en opgepakt wordt, draait de belastingbetaler er voor op.
Kijk, als ik een ondernemer in Engeland zou zijn, zou het mij een rotzorg zijn als mijn onderneming zou worden geplunderd door rellen, ongeacht de afkomst van de daders. Als de relschoppers alle gemaakte schade, misgelopen inkomsten met rente vergoeden, dan gaan ze bij wijze van spreken hun gang maar.
Ze kunnen toch een opleiding volgen en gaan werken. Van een deel van hun inkomsten betalen ze alle gemaakte schade terug. Zie het als een verhoogd belastingtarief, waaruit de schade incl. rente wordt terug betaald.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:11 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Ten eerste zijn de kosten vaak torenhoog dat je ze niet kan verhalen op de relschopper. Van een kale kip kun je namelijk niet plukken. Ik kan jouw huis afbranden, maar als mijn hele hebben en houden niet meer is dan 2000 pond, dan heb je twee problemen. Jouw huis is nog steeds afgebrand en de relschopper heeft geen cent meer op z'n geweten en kan vervolgens geen kant meer op waardoor je opgezadeld zit met iemand die letterlijk niks meer waard is voor de staat.
Het is geen slavernij. Jij hebt geplunderd, dus jij zorgt er voor dat je alle gemaakte schade terug betaalt.quote:En aangezien slavernij al een tijd is afgeschaft is het niet mogelijk om een relschopper in dienst te stellen van het bedrijf dat hij geplunderd heeft.
Natuurlijk, dat de politie juist te werk moet gaan is een punt. Maar de politie kan niet alles voorkomen. Er zullen altijd door de jaren/eeuwen heen wel kleine en grote rellen zijn. Je moet ervoor zorgen dat er goed systeem ingebouwd wordt: bij rellen draait de dader ervoor op, zodat de belastingbetaler en de ondernemer er niet te dupe van is. Bovendien weerhoudt de dader dat deels om te gaan rellen; hij draait immers zelf voor de gemaakte schade op.quote:Politie kan het misschien niet voorkomen, maar ze kunnen het wel indammen. Als de politie efficient in kan grijpen, kunnen ze de verspreiding van geweld voorkomen, en ze kunnen voorkomen dat rellen escaleren.
Je hebt de illusie dat ze dat ooit zouden kunnen opbrengen?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:11 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Maar dan is de belastingbetaler toch slachtoffer van het linkse systeem? Volgens mij zit er een flinke fout in het systeem gebakken: voor elke individu die relt en opgepakt wordt, draait de belastingbetaler er voor op.
Kijk, als ik een ondernemer in Engeland zou zijn, zou het mij een rotzorg zijn als mijn onderneming zou worden geplunderd door rellen, ongeacht de afkomst van de daders. Als de relschoppers alle gemaakte schade, misgelopen inkomsten met rente vergoeden, dan gaan ze bij wijze van spreken hun gang maar.
Gevolg, meer mensen op vrije voeten, mensen die niet hebben gereld zien het met lede ogen aan hoe de belasting weer een procent omhoog gaat, en het vertrouwen in de rechtstaat brokkelt verder af.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:09 schreef Kingstown het volgende:
Snelrecht gaat vaak ten koste van nauwkeurigheid, dus de verdediging heeft idd nog wel wat op te pakken.
Ze hebben het collegegeld verhoogt naar 10000 pond. Die gast met zijn 2000 pond kan dat dus niet betalen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Ze kunnen toch een opleiding volgen en gaan werken. Van een deel van hun inkomsten betalen ze alle gemaakte schade terug. Zie het als een verhoogd belastingtarief, waaruit de schade incl. rente wordt terug betaald.
[..]
Het is geen slavernij. Jij hebt geplunderd, dus jij zorgt er voor dat je alle gemaakte schade terug betaalt.
[..]
Natuurlijk, dat de politie juist te werk moet gaan is een punt. Maar de politie kan niet alles voorkomen. Er zullen altijd door de jaren/eeuwen heen wel kleine en grote rellen zijn. Je moet ervoor zorgen dat er goed systeem ingebouwd wordt: bij rellen draait de dader ervoor op, zodat de belastingbetaler en de ondernemer er niet te dupe van is. Bovendien weerhoudt de dader dat deels om te gaan rellen; hij draait immers zelf voor de gemaakte schade op.
Er zijn schaarse sectoren in de Britse economime. Engeland importeert al jaren buitenlandse arbeidskrachten om tekorten voor zowel laagopgeleid als hoogopgeleid werk aan te vullen. Je leidt die relschoppers in die sectoren op. Van het geld dat ze verdienen kunnen ze een eigen huis en etc. kopen, wat ze zelfvertrouwen en zelferkenning geeft. Vervolgens verhoog je gewoon het belastingtarief* voor deze mensen, waar uit die pot alle gemaakte schade wordt betaald, incl. rente.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:18 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Je hebt de illusie dat ze dat ooit zouden kunnen opbrengen?
Dat is gewoon een kwestie van de erkenning en de uitbreiding van het kapitalisme: als je geen geld hebt, dan zoek je óf investeerders óf je neemt een lening.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:19 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Ze hebben het collegegeld verhoogt naar 10000 pond. Die gast met zijn 2000 pond kan dat dus niet betalen.
Deze relschoppers zijn al lang en breed van school af, als ze die al afgemaakt hebben. Een vervolgopleiding kost geld, geld dat deze mensen niet meer hebben omdat ze dat geld al aan schadevergoedingen hebben moeten afstaan.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:17 schreef Zienswijze het volgende:
Ze kunnen toch een opleiding volgen en gaan werken. Van een deel van hun inkomsten betalen ze alle gemaakte schade terug. Zie het als een verhoogd belastingtarief, waaruit de schade incl. rente wordt terug betaald.
Nogmaals, van een kale kip kun je niet plukken. Iemand die geen geld heeft kan het niet terug betalen. Iemand kan een leven lang werken en nooit de volledige schade vergoeden. Je bent geen 15 meer, je weet dat er meer bij komt kijken in het leven dan dit soort inhoudsloze opmerkingen.quote:Het is geen slavernij. Jij hebt geplunderd, dus jij zorgt er voor dat je alle gemaakte schade terug betaalt.
Dit soort relschoppers gaat dan lekker op zijn reet zitten, uitkering vangen, beetje hosselen, die gaat nooit of te nimmer terug betalen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er zijn schaarse sectoren in de Britse economime. Engeland importeert al jaren buitenlandse arbeidskrachten om tekorten voor zowel laagopgeleid als hoogopgeleid werk aan te vullen. Je leidt die relschoppers in die sectoren op. Van het geld dat ze verdienen kunnen ze een eigen huis en etc. kopen, wat ze zelfvertrouwen en zelferkenning geeft. Vervolgens verhoog je gewoon het belastingtarief* voor deze mensen, waar uit die pot alle gemaakte schade wordt betaald, incl. rente.
* Ik bedoel, wij kennen zels een toptarief van 52%, waarom verhoog je dat voor de ex-relschoppers dan niet naar 70% o.i.d.?
Ja, lol...las het ja, die kan haar sportcarriëre ook wel vergeten.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:24 schreef motorbloempje het volgende:
Deze moeder
Herkende haar dochter op TV en besloot te laten zien dat ze haar dochter niet zo heeft opgevoed.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article3748107.ece
En vervolgens heb je een groep die maar nauwelijks rond kan komen, een grote groep die genoodzaakt is om in goedkope woningen te wonen, in slechte wijken waar ze met zijn allen samen kunnen broeden en hun ongenoegen kunnen uitspreken over hun situatie.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:22 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Er zijn schaarse sectoren in de Britse economime. Engeland importeert al jaren buitenlandse arbeidskrachten om tekorten voor zowel laagopgeleid als hoogopgeleid werk aan te vullen. Je leidt die relschoppers in die sectoren op. Van het geld dat ze verdienen kunnen ze een eigen huis en etc. kopen, wat ze zelfvertrouwen en zelferkenning geeft. Vervolgens verhoog je gewoon het belastingtarief* voor deze mensen, waar uit die pot alle gemaakte schade wordt betaald, incl. rente.
* Ik bedoel, wij kennen zelfs een toptarief van 52%, waarom verhoog je dat voor de ex-relschoppers dan niet naar 70% o.i.d.?
Nee, zij betalen het zelf. Als je als beginnende ondernemer geen geld hebt, dan geef je het toch ook niet op. Dan zoek je investeerders of je neemt een lening. Als deze mensen geen geld hebben, dan kan de overheid hen geld uitlenen, waarmee ze een opleiding kunnen betalen. Als ze een opleiding hebben, hebben ze een veel grotere kans op werk en etc. Zo help je deze mensen + ze kunnen alle gemaakte schade vergoeden.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:23 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Deze relschoppers zijn al lang en breed van school af, als ze die al afgemaakt hebben. Een vervolgopleiding kost geld, geld dat deze mensen niet meer hebben omdat ze dat geld al aan schadevergoedingen hebben moeten afstaan.
Dus een vervolgopleiding... wie mag dat betalen? De belastingbetaler, de groep die jij juist wil ontzien in deze situatie.
En zelfs als deze mensen de rest van hun leven een verhoogd belastingstarief moeten betalen, dan nog kun je niet garanderen dat ze het hele bedrag terug kunnen betalen.
[..]
Nogmaals, van een kale kip kun je niet plukken. Iemand die geen geld heeft kan het niet terug betalen. Iemand kan een leven lang werken en nooit de volledige schade vergoeden. Je bent geen 15 meer, je weet dat er meer bij komt kijken in het leven dan dit soort inhoudsloze opmerkingen.
Das best dapper.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:24 schreef motorbloempje het volgende:
Deze moeder
Herkende haar dochter op TV en besloot te laten zien dat ze haar dochter niet zo heeft opgevoed.
http://www.thesun.co.uk/sol/homepage/news/article3748107.ece
Als je je niet in wilt zetten, dan is een optie in Siberie mogelijk. Het schijnt dat daar voldoende werk in de mijnen is.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:24 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dit soort relschoppers gaat dan lekker op zijn reet zitten, uitkering vangen, beetje hosselen, die gaat nooit of te nimmer terug betalen.
In het huidige linkse systeem (W-Europa is gewoon heel erg links) wel. Maar in een rechtvaardig systeem hoort dat niet.quote:De rekening betalen mogen altijd mensen als jij en ik, omdat wij wel onze school afmaken, wel ons best doen, wel gaan werken en wat opbouwen. Deze mensen behoren tot het soort dat nooit wat zal bijdragen.
Nee, de overheid maakt een plan voor je. Je kan het simpelweg uitrekenen: hoeveel kost een opleiding, hoeveel ben ik aan de maandelijkse vaste lasten kwijt etc. Als al je kosten gemaakt zijn, dan bekijk je hoeveel geld je aan gemaakte relschade terug kan betalen.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:25 schreef PhalanX het volgende:
[..]
En vervolgens heb je een groep die maar nauwelijks rond kan komen, een grote groep die genoodzaakt is om in goedkope woningen te wonen, in slechte wijken waar ze met zijn allen samen kunnen broeden en hun ongenoegen kunnen uitspreken over hun situatie.
Jij creeert een ghetto en een voedingsbodem voor soortgelijke rellen over 15 jaar.
Ja, daar heb ik als belastingbetaler zin in, dat ze dit soort tuig financieren.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:26 schreef Zienswijze het volgende:
[..]
Nee, zij betalen het zelf. Als je als beginnende ondernemer geen geld hebt, dan geef je het toch ook niet op. Dan zoek je investeerders of je neemt een lening. Als deze mensen geen geld hebben, dan kan de overheid hen geld uitlenen, waarmee ze een opleiding kunnen betalen. Als ze een opleiding hebben, hebben ze een veel grotere kans op werk en etc. Zo help je deze mensen + ze kunnen alle gemaakte schade vergoeden.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |