1500 Euro aan uitkering pffff daar zo ik al een moord voor kunnen plegen omdat te krijgen .quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:10 schreef LXIV het volgende:
Dus stel je zet de uitkering op 1500 euro voor iedereen. Alle andere subsides kap je dan af. Als dit dan onvoldoende is om van te leven, kunnen mensen er dus zelf voor kiezen om te gaan samenwonen, in een commune of wat dan ook. Dat hoeven ze niet te doen, ze kunnen ook zelfstandig blijven wonen, maar dan hebben ze het dus echt niet breed.
1500 euro zonder enige huurtoeslag, langdurigheidstoeslag, sociale woningbouw, zorgtoeslag, kindertoeslag, vrijstelling van gemeentebelastingen, extra potjes, etc etc, etc, is minder dan ze nu krijgen en een heleboel 'gedoe' minder.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 15:34 schreef RAVW het volgende:
[..]
1500 Euro aan uitkering pffff daar zo ik al een moord voor kunnen plegen omdat te krijgen .
En dat iemand met 20 jaar werkervaring en nog 16 jaar bij dezelfde werkgever
mag blij wezen als ik net 1100 per maand krijgt
het enige wat ik meer heb als een uitkering is me vakantie geld en me kerst extra's maar die worden ook wel weer afgepakt.
dat komt omdat je dan gewoon net boven het 120% van het minimum loon zit.
Dus GEEN vrijstelling krijgt voor diverse dingen.
En daar bij ik ken mensen die een uitkering hebben en 2 x per jaar gewoon op vakantie gaan (Antillen .... Suriname noem ze maar op lekker weg voor een maandje of wat.)
ik mag blij wezen als werkende dat ik met een tentje op de Veluwe kan komen te staan.
En dat is vaak niet eens haalbaar .
Wat mij betreft moet gewoon het minimum loon gewoon omhoog en dan niet met 200 a 300 euro maar fors.
Dus dat iemand die werkt heeft geen problemen meer heeft en met zich niet druk hoef te maken over dat hij misschien geen eten kan betalen aan het eind van de maand.
1500 euro per persoon, waar je niet eens je bed voor uit hoeft?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 14:10 schreef LXIV het volgende:
Dus stel je zet de uitkering op 1500 euro voor iedereen. Alle andere subsides kap je dan af. Als dit dan onvoldoende is om van te leven, kunnen mensen er dus zelf voor kiezen om te gaan samenwonen, in een commune of wat dan ook. Dat hoeven ze niet te doen, ze kunnen ook zelfstandig blijven wonen, maar dan hebben ze het dus echt niet breed.
Doen?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:15 schreef Gia het volgende:
[..]
1500 euro per persoon, waar je niet eens je bed voor uit hoeft?
Denk dat veel mensen dat wel prima vinden.
Dan zou er hier 3 x 1500 = 4500 euro binnen komen. Waar is dan de prikkel om te gaan werken?
Wij betalen 350 euro bruto aan hypotheekrente. Dus zoveel HRA leveren we niet in.
Voor de rest hebben we geen subsidies of toeslagen.
Wij zouden met een dergelijk systeem er ruim 1600 euro op vooruit gaan. En manlief zou kunnen stoppen met werken. Niet meer om half 6 op, twee keer per dag een uur in de trein. Ideaal!!
Ik zeg: Doen!!
Failliet ?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:50 schreef mazaru het volgende:
[..]
Doen?
Dat is wel erg kort door de bocht. Binnen een jaar is Nederland failliet. Waar blijven we dan met zijn allen?
Je hebt dus duidelijk geen idee waarover je praat.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:04 schreef LXIV het volgende:
[..]
1500 euro zonder enige huurtoeslag, langdurigheidstoeslag, sociale woningbouw, zorgtoeslag, kindertoeslag, vrijstelling van gemeentebelastingen, extra potjes, etc etc, etc, is minder dan ze nu krijgen en een heleboel 'gedoe' minder.
Ehm, die post was sarcastisch bedoeld. Natuurlijk ben ik niet voor een basis-bijstandsuitkering voor iedereen. Dom idee.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 17:50 schreef mazaru het volgende:
[..]
Doen?
Dat is wel erg kort door de bocht. Binnen een jaar is Nederland failliet. Waar blijven we dan met zijn allen?
Dus, in de bijstand: 1385 euroquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 18:53 schreef moussie het volgende:
Je hebt dus duidelijk geen idee waarover je praat.
De uitkering voor een alleenstaande is zo'n 920 euro (inclusief vakantietoeslag), huursubsidie is iets van maximaal 333 euro (of zoiets, de site waar je dat kan berekenen is een beetje kapot atm), maar ja, dan heb je ook een huur van 650 euro, en zorgtoeslag is 70 euro. Belastingen verschillen per gemeente, maar laten we zeggen 400 euro, incluis waterzuivering, en langdurigheidstoeslag, als je die überhaupt krijgt (jaja, ook dat is al een tijdje verandert, niet iedereen krijgt dat meer) van 350 euro. Dat was het dan, 750/12= 62,50 euro per maand. Totaal per maand dus zo'n 1385 euro, maar let wel, daarvan gaan dus 650 op aan de huur.
Nou kan je wel denken: wat veel, maar iemand met het minimumloon krijgt voor dezelfde woning een huurtoeslag van 255 euro en zorgtoeslag van 70 euro, oftewel 1285+255+70=1610 euro, en daarvan betaald die dan per maand 33,35 euro aan gemeentebelastingen.
Het minimumloon is 1435,20. Bruto welteverstaan.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Dus, in de bijstand: 1385 euro
Werken voor minimumloon: 1576 euro.
Die mensen moeten dus voor 50 euro per week meer, fulltime werken.
En kijk dan eens naar mensen die 1600 euro per maand verdienen. Die mogen nauwelijks ergens gebruik van maken. Geen zorgtoeslag, geen huurtoeslag, want daarvoor verdienen ze teveel. Tenzij ze het met meer mensen van dat geld moeten doen. Maar een alleenstaande heeft met een inkomen van zo'n 1600 euro, net zoveel als iemand met een minimumloon.
Dus, nee, het minimumloon moet niet omhoog, de belasting moet naar beneden, zodat iedereen erop vooruit gaat. En ja, daar ben ik het eens met RAVW, we moeten ophouden met zakken vol met geld in bodemloze putten te gooien.
Het nadeel is dat er nu mensen zijn die nog véél meer dan die 1600 euro binnenharken.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:09 schreef Gia het volgende:
[..]
Ehm, die post was sarcastisch bedoeld. Natuurlijk ben ik niet voor een basis-bijstandsuitkering voor iedereen. Dom idee.
Even voor de mensen met dergelijke rare kronkels:
Als mensen hun baan kwijtraken, krijg je eerst WW. Heb je tijd om ander werk te zoeken.
Daarna krijg je bijstand, tenminste, als er niet al een volledig inkomen verdiend wordt binnen het gezin. Zowel, dan ga je er gewoon een inkomen op achteruit.
Vervelend, maar daar dien je rekening mee te houden, want dat kan iedereen overkomen.
Dus, koop geen huis op twee salarissen, want het kan voorkomen dat je het ooit met één salaris moet doen.
Je bedoelt met een uitkering?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:50 schreef LXIV het volgende:
[..]
Het nadeel is dat er nu mensen zijn die nog véél meer dan die 1600 euro binnenharken.
Ja. Op semi-legale wijze natuurlijk. Door bijvoorbeeld hun huurwoning onder te verhuren. Daarmee krijgen ze alleenstaandenbijstand + alle extra's, maken ze winst met de hogere huurprijs en vangen ze nog eens huursubsidie. Kijk maar eens hoe dat aantikt!quote:
Hier kan ik het wel mee eens zijnquote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:23 schreef Gia het volgende:
[..]
En kijk dan eens naar mensen die 1600 euro per maand verdienen. Die mogen nauwelijks ergens gebruik van maken. Geen zorgtoeslag, geen huurtoeslag, want daarvoor verdienen ze teveel. Tenzij ze het met meer mensen van dat geld moeten doen. Maar een alleenstaande heeft met een inkomen van zo'n 1600 euro, net zoveel als iemand met een minimumloon.
Dus, nee, het minimumloon moet niet omhoog, de belasting moet naar beneden, zodat iedereen erop vooruit gaat. En ja, daar ben ik het eens met RAVW, we moeten ophouden met zakken vol met geld in bodemloze putten te gooien.
Dat staat los van de mensen die hier echt van moeten rondkomen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:03 schreef LXIV het volgende:
[..]
Ja. Op semi-legale wijze natuurlijk. Door bijvoorbeeld hun huurwoning onder te verhuren. Daarmee krijgen ze alleenstaandenbijstand + alle extra's, maken ze winst met de hogere huurprijs en vangen ze nog eens huursubsidie. Kijk maar eens hoe dat aantikt!
Volgens mij gaat dit topic daar dus over, over mensen die ten onrechte een bijstandsuitkering krijgen.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dat staat los van de mensen die hier echt van moeten rondkomen.
Degene die hier misbruik van maken moeten ook hard worden aangepakt, maar niet op een manier die de terechte gebruiker van dit recht nadelig zal zijn.
weet je wel dat een crimineel gemiddeld wel meer dan jouw brave 38 uur per week in de weer is !!!!quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:16 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Volgens mij gaat dit topic daar dus over, over mensen die ten onrechte een bijstandsuitkering krijgen.
Maar als ik het zo lees had ik beter 'crimineel' kunnen zijn dan braaf 38 uur per week werken voor weinig.
Ik spreek je niet tegen, maar helemaal kloppen doet het ook niet.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 13:41 schreef Gia het volgende:
[..]
De meeste vrouwen doen hun huishouden gewoon naast hun betaalde baan.
[..]
Tsja, zo doen de rest ook. En daar klaag je nu wel over.quote:Ik maak gebruik van de mogelijkheden van de wet, zoals iedereen dat mag doen.
Zeggen dat je het niet wilde (dus gewoon geen gebruik van maken) was dus geen optie.quote:De wet was destijds zo en nu anders. Wil niet zeggen dat ik het toentertijd eens was met de wet.
En dat alles mag van mij per direct weg.quote:Ik ben ook voor afschaffing van de kinderbijslag, toch ontvang ik die.
Ik ben ook voor afschaffing van de HRA, toch ontvang ik die.
Tja, wat wil je dan, denigreren tot een soort semi-derde wereldland zoals de States, met gigantische verschillen tussen arm en rijk, hopen getto's, zwervers etc etc?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 19:23 schreef Gia het volgende:
[..]
Spreek je vanuit ervaring (dat je het zo stellig stelt)?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:41 schreef duikky het volgende:
[..]
weet je wel dat een crimineel gemiddeld wel meer dan jouw brave 38 uur per week in de weer is !!!!
mag hij/zij dan ook meer geld aan zijn activiteiten overhouden
Wat maakt het jou uit wat een ander verdient/krijgt?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:48 schreef Blaadje11 het volgende:
[..]
Spreek je vanuit ervaring (dat je het zo stellig stelt)?
Maar je huis onderverhuren terwijl dat niet mag is crimineel, kost geen tijd en levert veel op.
Dus nee, zo iemand mag niet meer overhouden per maand dan ik die me een 'slag in de rondte' werkt.
Vergeet vooral dat criminele niet he.
Dus nogmaals, dit soort mensen zijn dus het onderwerp van dit topic. Fraudeurs.
Dat doe je dus niet wanneer je gewoon een basisuitkering verstrekt. En de mensen die slim zijn kunnen dan bijv. bij elkaar gaan wonen. Kost de staat toch niks extra's.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:11 schreef Hans_van_Baalen het volgende:
[..]
Dat staat los van de mensen die hier echt van moeten rondkomen.
Degene die hier misbruik van maken moeten ook hard worden aangepakt, maar niet op een manier die de terechte gebruiker van dit recht nadelig zal zijn.
Die 50 euro per week maken helemaal geen verschil, want je bent die al zeer ruim kwijt aan kosten die nu eenmaal met werken samenhangen. Je houdt netto minder over uiteindelijk.quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:43 schreef moussie het volgende:
[..]
Tja, wat wil je dan, denigreren tot een soort semi-derde wereldland zoals de States, met gigantische verschillen tussen arm en rijk, hopen getto's, zwervers etc etc?
Kijk ik red me wel met wat ik heb, ik ben er blij mee en dankbaar voor en als ik in een hogere entiteit zou geloven zou ik hem/haar/het op mijn blote knieën danken dat ik in deze streken geboren ben, maar wat mij betreft mag er wel wat af bij de echt hoge salarissen en wat meer bij bij de lage.
Trouwens, die cijfers gingen uit van een maximale huurtoeslag, bij een huur van 350 euro ligt die zo'n 195 euro lager, en het 'maandinkomen' cq dus ook.
En ja, voor 50 euro meer per week zou ik zo gaan werken als iemand mij zou willen hebben, maar ze kijken wel uit .. want die maken wel degelijk verschil, dat is geld dat ik zou kunnen sparen als ik het had .. 2400 euro is een aardig bedrag, en dan misschien nog een dertiende maand
Zegt eerlijkheid en gerechtigdheid jou iets?quote:Op zaterdag 13 augustus 2011 20:50 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Wat maakt het jou uit wat een ander verdient/krijgt?
Als je tevreden bent met je zelf en je leven, dan hoef je niet zo zuur en afgunstig naar anderen te kijken en als je niet tevreden bent met wat je verdient, dan moet je zelf meer gaan verdienen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |