abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100760541
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:46 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Dat is waar, veel mensen doen dat, en ik doe daar aan mee. Niet omdat ik het leuk vind om mensen te bashen, maar omdat ik zelf weet dat het mogelijk is. Niet altijd, maar je kunt het beter geprobeerd hebben en dat het niet gelukt is, als dat je zegt (en dát is denk ik wat veel mensen tegen de borst stuit): "ik heb labeltje X, en daarom mag/kan ik vanalles niet", en boos worden omdat 'de politiek' daar niet genoeg op ingrijpt.

Ik heb al eens eerder geroepen, wat nou als bij de diagnose van X had gestaan dat het je niet tegen hoeft te houden om te werken, wat dan? Want ik heb namelijk sterk het gevoel dat mensen zich daarachter verschuilen in sommige gevallen.

Ik ben een aantal keren geopereerd. En dan heb ik het over maanden in het gips en jaren revalideren, vanaf dat ik klein was. Keer op keer. Vroeger toen ik klein was, zou ik volgens artsen al vooral allerlei dingen NIET kunnen. Niet kruipen, niet lopen, niet fietsen, niet autorijden, niet zwemmen. Die dingen kan ik dus allemaal wél.

Toen ik ouder werd, werd ik weer geopereerd. Daar lag ik dan. 6 maanden in het gips, van tenen tot aan mijn middel, en daarna moest ik opnieuw revalideren. Ik moest alles opnieuw leren. Opnieuw leren lopen deed pijn. Fysiek. En dan ook veel pijn. Ik was tijdens die operatie in 3 stukken gezaagd als het ware, en dat was wel allemaal weer aan elkaar gegroeid, maar alle slijmbeurzen etc waren opgedroogd, dus het was bot op bot als ik bewoog. Dat doet pijn.

Dus kreeg ik 2x per dag fysio. Een half uur per keer, want meer was te pijnlijk. Er zaten wel meer mensen daar, die ook opnieuw moesten leren lopen etc. En ja, het waren dikke tranen, toen ik moest revalideren, want het deed verrekkes veel pijn. Maar als die fysiotherapeut weg was, ging ik verder. Ik had namelijk geen keus. ja, had ik wel, gewoon nooit meer lopen. Maar dat wilde ik niet. Ik wilde wel lopen. Dus ging ik verder met fysio.

Ik wilde naar huis. Ik wilde daar niet nog maanden zitten. En ik mocht pas naar huis als ik met krukken kon lopen, een bepaalde afstand. Dat punt zou ongeveer liggen een jaar nadat ik uit het gips was volgens de artsen. Prima, maar met 4/5 maanden mocht ik naar huis omdat ik het kon.

Die houding trek ik overal in door. Ik geef niet op, ik verschuil me nergens achter, en als iemand tegen me zegt dat ik iets niet kan, dan probeer ik het alsnog. Ik laat me niet tegenhouden door een labeltje, of door pijn, of door wat dan ook. Dus die verhalen die ik hier soms voorbij zie komen van 'ik kan echt niet werken, want X of Y of Z' die neem ik met een flinke zak zout. Er zou zoveel niet kunnen, maar tussen tussen niet kunnen en niet kunnen zit een heel groot verschil.

Dat een keuringsarts vertelt dat je arbeidsongeschikt bent is geen excuus om dan maar achterover te leunen en vervolgens te gaan zeiken op de regels en dat 't maar kut is dat 't zo weinig geld is en dat 't niet eerlijk is etc etc. Dat vind ik nogal makkelijk, sorry dat ik 't zeg.
Klopt dat het geen reden is om achterover te hangen en niets te doen maar ook niet een reden om iemand meteen de grond in te trappen zoals ik het hier te vaak zie gebeuren. Mensen kunnen zich op allerlei manieren nuttig maken in de maatschappij, dat hoeft niet altijd arbeid te zijn voor een loon, het kan ook gewoon die buurman helpen zijn die anders weer van anderen afhankelijk is of ander al of niet officieel vrijwiliggerswerk wat de betrokken persoon wel aankan (lichamelijk en/of geestelijk). Die persoon maakt zich dan toch nuttig in de maatschappij en verdient het dan niet om alsnog afgebrand te worden op een forumpje omdat hij/zij alsnog een uitkering ontvangt en geen reguliere arbeid kan krijgen.verrichten. Fijn dat je toch duidelijk hebt gemaakt dat je het allemaal niet zo zwart/wit ziet zoals, helaas, anderen hier op het forum het wel zien. Wellicht is het toch verstandig om vaker iets genuanceerder op te treden in een discussie, net zoals je bij mij hier hebt gedaan zodat mensen het ook doorhebben dat je het niet zo zwart/wit bedoeld zoals het vaak helaas wel overkomt bij je. ;) Het blijft moeilijk om mensen te beoordelen op een forum en ik blijf hopen dat mensen dat ooit nog eens gaan inzien en dat de toon wat milder gaat worden in de discussies die hier gevoerd worden en dat het op de man spelen wat minder gaat worden. IJdelijke hoop weet ik maar ik ben niet voor niets "Optimist tot in de kist". :P :*
Ik ben weer even weg. :W
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 16:08:25 #277
137949 Disana
pi_100763513
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:51 schreef Gia het volgende:

Mensen met hoge inkomens hebben ook vaak een hoog IQ, dus, die mogen dan wel stemmen.

Ik denk, weet ik haast wel zeker, dat onder de linkse stemmers veel meer mensen zitten met een laag IQ
Eigenlijk vind ik jou best een eng mens. Je hebt een simplistische visie op de samenleving volgens welke maar weinig mensen een menswaardig bestaan gegund is omdat ze links, dom, ziek of uitkeringsgerechtigd zijn. Het lijkt er zelfs op dat je jezelf bij de groep met een hoog IQ rekent die volgens jouw indeling nog wel mag stemmen. Maar wat als je het mis hebt.
pi_100764163
En hij stemt VVD die veroorzaken, dat alle schaapjes opeens zo denken.
I may be wrong, but it's highly unlikely.
pi_100765097
quote:
0s.gif Op donderdag 11 augustus 2011 20:29 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Ik ben het ermee eens, alleen vind ik dat de stimulans om te gaan werken uit het bedrijfsleven moet komen, niet vanuit het perspectief van "we maken de uitkering zo onaantrekkelijk mogelijk, zodat niemand er een wil".

Door te korten wordt namelijk het oorspronkelijke doel, het levensonderhoud van een deel van de bevolking dat niet kan werken, over het hoofd gezien. Alsof het aan het werk zetten van luie donders prioriteit heeft boven het leven van mensen die echt afhankelijk zijn van een uitkering.
Uit het woordenboek: het levensonderhoud zelfst.naamw.Uitspraak: [ˈlevə(n)sɔndərhɑut]

het verzorgen en te eten geven (van iemand)
Dus niet: internet, blowen, auto, x-box, televisie, enz... (Ja, ik ken mensen met een uitkering...)
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
  maandag 15 augustus 2011 @ 16:44:41 #280
340799 Madame_Paon
We're gonna die young
pi_100765269
Mensen die links stemmen zijn over het algemeen dom? :')

Mensen die op de PVV stemmen zijn dom, want mensen met een klein beetje verstand, weten dat de dingen die meneer Wilders roept niet eens mogelijk zijn, hij zichzelf constant tegenspreekt, duidelijk een zwart schaap nodig heeft om overal de schuld van te geven en dat hij enorm hypocriet is.
Lekker slim ben je dan, als je daar op stemt.
There's a lesson that you always have to learn
Through the consequence of fire comes the burn
pi_100765371
Naar mijn idee moet de uitkering voor arbeidsongeschikten hoger zijn dan die voor "gewone" werkelozen. Werkloosheid is een keuze... er zijn altijd toiletten schoon te maken, kranten te bezorgen en vakken te vullen. Veel gehoorde reactie op laatste zin: "ja, maar dat ga ik niet doen" :6 . Nee? :( Prima, dan krijg je nu 100 euro minder per maand en praten we volgende maand verder.

Helaas ben ik geen uitkeringsvertrekker :'(
kunst zonder trein
Ik heb niets tegen Amerika, maar als ik iets vind, vraag ik onmiddellijk patent aan...
Ontdek je innerlijke schoonheid; vraag een vriend of hij je openrijt.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:14:13 #282
3542 Gia
User under construction
pi_100766658
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:38 schreef trovey het volgende:

[..]

Heel veel mensen die eerst in de WAO zaten zijn destijds weer zoveel goedgekeurd(of dat terecht is of niet is moeilijk te beoordelen zonder individuele gevallen te kennen) dat ze uit de WAO gingen en de bijstand in. Helaas zijn die mensen niet ineens weer helemaal gezond geworden (al dacht de politiek dat wel :') ) en zitten ze nu met dezelfde klachten maar met minder geld in de bijstand. Die mensen waren en blijven moeilijk bemiddelbaar voor een baan, hoe graag de dames en heren in Den Haag het ook anders willen zien. ;)
Mensen die uit de WAO zijn geschopt en een partner hadden met inkomen, gingen ineens van 2 naar 1 inkomen. Ook dat is voorgekomen.
En ja, in veel gevallen echt onterecht.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:18:11 #283
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100766897
quote:
0s.gif Op zaterdag 13 augustus 2011 21:44 schreef Ludd het volgende:

[..]

Voel je vrij de nuancering aan te brengen zou ik zeggen.

Ik stel dat er sprake was van plicht, dat lijkt mij een feit. Gegeven de bar slechte betaling en de fysiek zware belasting lijkt mij het gerechtvaardigd om te spreken van uitbuiting. Een uitbuiting die dezelfde maatschappijen die verantwoordelijk waren voor de projecten van de werkverschaffing later overigens doorgezet hebben met Joodse dwangarbeiders tijdens de tweede wereldoorlog.
Gelukkig is het nu 2011.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:20:25 #284
3542 Gia
User under construction
pi_100766999
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:08 schreef Disana het volgende:
Eigenlijk vind ik jou best een eng mens. Je hebt een simplistische visie op de samenleving volgens welke maar weinig mensen een menswaardig bestaan gegund is omdat ze links, dom, ziek of uitkeringsgerechtigd zijn. Het lijkt er zelfs op dat je jezelf bij de groep met een hoog IQ rekent die volgens jouw indeling nog wel mag stemmen. Maar wat als je het mis hebt.
Ik mag dan inderdaad wel stemmen. Jij niet, want jij kunt niet eens lezen.

Ik heb al meerdere keren in dit topic aangegeven dat naar mijn meningen, mensen die arbeidsongeschikt in de bijstand zitten, een soort van WAO zouden moeten krijgen, waardoor ze niet in de problemen komen wanneer hun kinderen volwassen worden.

De rest kan werken en voor die rest geldt dat bijstand een vangnet is en geen hangmat.
Het moet niet zo zijn dat iemand die gewend is te leven van twee salarissen en werkloos wordt, vanuit de WW ook nog de bijstand in kan. Je doet het dan maar met één salaris. Dit is iets dat je moet incalculeren als je een huis koopt, bijvoorbeeld.

De hoogte van de bijstand is erop gebasseerd dat je net rond kunt komen. Enige luxe die je gewend was, zul je op moeten geven als je je baan verliest.

Wat betreft arbeidsongeschikten, mogen de eisen best wat milder zijn. Laat eerst de gezonde mensen maar eens aan 't werk gaan en kijk dan of er onder de arbeidsongeschikten nog mensen zijn die iets zouden kunnen doen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:22:02 #285
3542 Gia
User under construction
pi_100767092
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:44 schreef Madame_Paon het volgende:
Mensen die links stemmen zijn over het algemeen dom? :')

Mensen die op de PVV stemmen zijn dom, want mensen met een klein beetje verstand, weten dat de dingen die meneer Wilders roept niet eens mogelijk zijn, hij zichzelf constant tegenspreekt, duidelijk een zwart schaap nodig heeft om overal de schuld van te geven en dat hij enorm hypocriet is.
Lekker slim ben je dan, als je daar op stemt.
Wie heeft het over PVV?
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 17:23:29 #286
137949 Disana
pi_100767161
Maar jouw definitie van arbeidsongeschikt blijkt wel altijd af te wijken van de beoordeling van keuringsartsen en de arbeidsongeschikten hier zelf. Jouw lat ligt hoog.

Overigens denk ik niet dat jij zou mogen stemmen, dus het is maar goed dat het allemaal hypothetisch is ;)
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:27:24 #287
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100767346
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 10:25 schreef Kingstown het volgende:

[..]

Stemrecht op basis van IQ is niets mis mee. Inkomen, opleiding maakt me niets uit, maar mensen met een IQ van onder de 120 horen niet te kunnen stemmen. Je moet iedereen op zijn/haar kwaliteiten gebruiken en als intellect geen kwaliteit is bij iemand, dan moet je het ze ook niet laten gebruiken.
En ook iedereen die ook maar iets in zijn functie iets met economie, financiën of winst te maken heeft, wordt permanent het stemrecht ontnomen.

Dan ben ik het er mee eens.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:34:45 #288
3542 Gia
User under construction
pi_100767709
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:23 schreef Disana het volgende:
Maar jouw definitie van arbeidsongeschikt blijkt wel altijd af te wijken van de beoordeling van keuringsartsen en de arbeidsongeschikten hier zelf. Jouw lat ligt hoog.

Overigens denk ik niet dat jij zou mogen stemmen, dus het is maar goed dat het allemaal hypothetisch is ;)
Ja, mijn definitie van arbeidsongeschiktheid is een stuk milder dan die van de keuringsartsen, inderdaad. Ik ben zelf volledig afgekeurd en het heel erg oneens met het feit dat heel veel mensen, die jaren volledig afgekeurd waren, ineens werden goedgekeurd. Valt niet te snappen.
Die eisen zijn veel te streng. Veel mensen zijn hierdoor in grote problemen gekomen.

Beter zet je dan, zoals ik al zei, eerst de gezonde mensen aan 't werk.

En mijn IQ is met het verstrijken der jaren wel wat gezakt, maar zit nog steeds boven de 140.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:39:14 #289
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100767920
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:38 schreef trovey het volgende:

[..]

Heel veel mensen die eerst in de WAO zaten zijn destijds weer zoveel goedgekeurd(of dat terecht is of niet is moeilijk te beoordelen zonder individuele gevallen te kennen) dat ze uit de WAO gingen en de bijstand in. Helaas zijn die mensen niet ineens weer helemaal gezond geworden (al dacht de politiek dat wel :') ) en zitten ze nu met dezelfde klachten maar met minder geld in de bijstand. Die mensen waren en blijven moeilijk bemiddelbaar voor een baan, hoe graag de dames en heren in Den Haag het ook anders willen zien. ;)
Het is erg, maar je hebt gewoon gelijk.

De hoge heren zien niets anders dat een rapport en statistiek dat er een x aantal mensen van WAO > bijstand ging. Tsja, daar gaat het vast beter mee dan.

Wel overal mee bemoeien, maar betrokken zijn ho maar.
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:43:39 #290
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100768086
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 16:40 schreef incompetente-palpeerder het volgende:

[..]

Uit het woordenboek: het levensonderhoud zelfst.naamw.Uitspraak: [ˈlevə(n)sɔndərhɑut]

het verzorgen en te eten geven (van iemand)
Dus niet: internet, blowen, auto, x-box, televisie, enz... (Ja, ik ken mensen met een uitkering...)
Care man wat iemand met zijn uitkering doet.

Als je je daar zo druk om maakt moet je maatschappelijk werker worden en die mensen gaan vertellen wat ze beter met hun geld kunnen doen.
pi_100768144
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:33 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Beter lezen. Ik was 80% afgekeurd, maar ik heb nooit niet willen werken. Sterker nog, ik wilde helemaal niet afgekeurd worden, niet eens 1% want dat zou me teveel beperken vond ik. Ik heb me dus dat hele percentage nooit tegen laten houden.

Ik heb dus nooit 'met 80% afgekeurd zijn' thuis gezeten. Ik heb gewoon gewerkt. Mijn medische situatie is onveranderd. Het percentage 'afkeuring' is in de loop van de tijd wel verandert, terwijl mijn situatie ongewijzigd is. Hoe dat dan kan? Veranderde regelgeving.
Ten eerste: petje af omdat je door bent blijven knokken.
Maar ja, mi ben je te simpel door de bocht en vergeet je een paar dingen .. zoiets simpels als leeftijd bvb. Als je op 50 jarige leeftijd kanker krijgt, en je houdt er een arbeidshandicap aan over (je arm niet zwaar/eenzijdig mogen belasten), kan je knokken wat je wil, geen werkgever die zijn vingers aan jou wil branden. En ik ben heus de enige niet in de bijstand die daarmee/iets soortgelijks zit, en dat heeft dus niets met mentaliteit te maken. Ik ben verplicht om het te melden bij een sollicitatie, en als je tig keer die reactie hebt gezien weet je het wel .. onbemiddelbaar.

Zoals ik al zei, ik kan best acht uur tikken per dag, van huis uit, maar niet op gegarandeerde vaste tijden en niet achter elkaar door .. en dat soort werk bestaat dus (nog) niet.
pleased to meet you
  maandag 15 augustus 2011 @ 17:46:49 #292
330125 Hans_van_Baalen
Zondag naar de kerk
pi_100768196
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:34 schreef Gia het volgende:

[..]

Ja, mijn definitie van arbeidsongeschiktheid is een stuk milder dan die van de keuringsartsen, inderdaad. Ik ben zelf volledig afgekeurd en het heel erg oneens met het feit dat heel veel mensen, die jaren volledig afgekeurd waren, ineens werden goedgekeurd. Valt niet te snappen.
Die eisen zijn veel te streng. Veel mensen zijn hierdoor in grote problemen gekomen.

Beter zet je dan, zoals ik al zei, eerst de gezonde mensen aan 't werk.

En mijn IQ is met het verstrijken der jaren wel wat gezakt, maar zit nog steeds boven de 140.
De uitkomst van een IQ-test heeft geen enkele meerwaarde en zegt niks over iemand zijn capaciteit om te stemmen.
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 17:48:45 #293
137949 Disana
pi_100768257
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:34 schreef Gia het volgende:

_O-
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:08:58 #294
3542 Gia
User under construction
pi_100768948
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:43 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

Care man wat iemand met zijn uitkering doet.

Als je je daar zo druk om maakt moet je maatschappelijk werker worden en die mensen gaan vertellen wat ze beter met hun geld kunnen doen.
Tuurlijk mag iedereen doen met zijn uitkering wat hij wil. Maar de hoogte is gebasseerd op de kosten van het levensonderhoud. Als iemand ervoor kiest om internet te hebben, i.p.v. eten, moet hij dat zelf weten.
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:11:30 #295
3542 Gia
User under construction
pi_100769069
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:45 schreef moussie het volgende:
Zoals ik al zei, ik kan best acht uur tikken per dag, van huis uit, maar niet op gegarandeerde vaste tijden en niet achter elkaar door .. en dat soort werk bestaat dus (nog) niet.
Ik heb hetzelfde probleem. Alleen dan niet met een arm. Maar ik kan niet op uur en tijd ergens zijn. Zelfs voor een verenigingsavond moet ik voorzorgsmaatregelen nemen die ongezond zijn om dagelijks te doen. Maar goed, dan kom ik tenminste nog ergens.

Ik begrijp werkelijk niet waarom, met de huidige technologie, het nog steeds niet mogelijk is om thuistikwerk te realiseren voor mensen in de WAO of arbeidsongeschikte bijstandsgerechtigden.
  maandag 15 augustus 2011 @ 18:13:11 #296
3542 Gia
User under construction
pi_100769144
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 17:46 schreef Hans_van_Baalen het volgende:

[..]

De uitkomst van een IQ-test heeft geen enkele meerwaarde en zegt niks over iemand zijn capaciteit om te stemmen.
En wie bepaalt het dan?

Hierboven werd beweerd dat eigenlijk alleen mensen met een IQ boven de 120 zouden mogen stemmen. En dan kun je rechts stemmen dom vinden, toch mogen die dan gewoon stemmen.

Maar ach, links wil eigenlijk gewoon dat alleen mensen die links denken mogen stemmen. Dat moge duidelijk zijn.
  † In Memoriam † maandag 15 augustus 2011 @ 18:16:07 #297
137949 Disana
pi_100769268
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:13 schreef Gia het volgende:

[..]

En wie bepaalt het dan?

Hierboven werd beweerd dat eigenlijk alleen mensen met een IQ boven de 120 zouden mogen stemmen. En dan kun je rechts stemmen dom vinden, toch mogen die dan gewoon stemmen.

Maar ach, links wil eigenlijk gewoon dat alleen mensen die links denken mogen stemmen. Dat moge duidelijk zijn.
Volgens mij is dat het punt niet. Jij beantwoordt domheid met domheid door te stellen dat alleen mensen met een laag IQ en een slechte baan links stemmen. Die 'constatering' is net zo mal als de notie dat alleen mensen met een hoger IQ mogen stemmen.
  maandag 15 augustus 2011 @ 19:19:47 #298
3542 Gia
User under construction
pi_100771758
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 18:16 schreef Disana het volgende:

[..]

Volgens mij is dat het punt niet. Jij beantwoordt domheid met domheid door te stellen dat alleen mensen met een laag IQ en een slechte baan links stemmen. Die 'constatering' is net zo mal als de notie dat alleen mensen met een hoger IQ mogen stemmen.
Jij kan echt niet lezen, hè. Ik heb helemaal nergens gezegd dat alleen mensen met een laag IQ en een slechte baan links stemmen.

Verder heb ik niet beweerd dat alleen mensen met een hoger IQ mogen stemmen, dat was iemand anders. Ik heb daar alleen op gereageerd dat dit dan nadeliger is voor links dan voor rechts.

Even terug gekeken: Het was Kingstown waarop ik reageerde. Die opperde om alleen mensen met een IQ boven de 120 stemrecht te geven.
pi_100772420
net was ik in Den Haag en zag en hoorde dat het er stikt van de polen, als zij werk kunnen vinden waarom kunnen bijstandtrekkers dat dan niet?, ook in de bollenstreek zijn heel veel polen die volop werken, dit alles in dichtbevolkte streken/steden waar genoeg bijstandtrekkers zijn, vinden zij het werk te zwaar/vuil ?, is het niet de moeite om voor een minimumloon te werken?, ongetwijfeld hebben ze ook geen motivatie waar polen juist heel graag willen want ze komen immers om te werken, daarom ook begrijpelijk dat een bedrijf graag polen wil hebben die productiever zijn en dus meer opleveren (uitzonderingen daargelaten), de bijstandtrekker die je verplicht ook dat werk te doen zorgt er wel voor dat er snel ontslag volgt wegens slechte prestaties, misschien zou een opleiding bieden toch beter werken
pi_100772598
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 19:34 schreef pinine het volgende:
net was ik in Den Haag en zag en hoorde dat het er stikt van de polen, als zij werk kunnen vinden waarom kunnen bijstandtrekkers dat dan niet?, ook in de bollenstreek zijn heel veel polen die volop werken, dit alles in dichtbevolkte streken/steden waar genoeg bijstandtrekkers zijn, vinden zij het werk te zwaar/vuil ?, is het niet de moeite om voor een minimumloon te werken?, ongetwijfeld hebben ze ook geen motivatie waar polen juist heel graag willen want ze komen immers om te werken, daarom ook begrijpelijk dat een bedrijf graag polen wil hebben die productiever zijn en dus meer opleveren (uitzonderingen daargelaten), de bijstandtrekker die je verplicht ook dat werk te doen zorgt er wel voor dat er snel ontslag volgt wegens slechte prestaties, misschien zou een opleiding bieden toch beter werken
Omdat Polen vaak onder de prijs werken en het prima vinden als de werkgever zich niet aan de regels houdt en werkgevers willen daar maar al te graag aan meewerken want meer winst. 8-) .
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')