abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_100755597
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:47 schreef Gia het volgende:

[..]

PVV zal ook stemmen verliezen, zeker wel, maar die gaan dan naar de VVD.

Op zeker gaat links dan meer verlies lijden dan rechts.
Ik beschouw de PVV ook als economisch links.
  maandag 15 augustus 2011 @ 12:59:13 #252
3542 Gia
User under construction
pi_100755875
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:52 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik beschouw de PVV ook als economisch links.
Kan. Heeft verder niks met de stelling te maken.

Mensen die geld hebben, willen dat houden. Mensen die geld hebben, hebben dat dankzij een hoog IQ. En die mogen dan, volgens de stelling wél stemmen. En die stemmen VVD om hun geld te kunnen houden.

Mensen die weinig geld hebben, willen graag meer hebben. Die mensen werken vaak in de bouw, of in de fabriek, of zijn werkloos/zitten in de bijstand. Deze groep heeft toch vaak wel een IQ onder de 120. Uitzonderingen daargelaten. Deze mensen stemmen nu op de linkse partijen, want die willen het bij de rijken weghalen en aan de armen geven.

Dat kunnen linkse mensen dan wel 'wijs' vinden, maar de mensen met een hoog IQ (plus hoog inkomen) zien dat niet zitten. En alleen die mogen dan stemmen.

Lijkt me logisch dat een dergelijke maatregel voor links nadeliger is dan voor rechts.
pi_100755917
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:59 schreef Gia het volgende:

[..]

Kan. Heeft verder niks met de stelling te maken.

Mensen die geld hebben, willen dat houden. Mensen die geld hebben, hebben dat dankzij een hoog IQ. En die mogen dan, volgens de stelling wél stemmen. En die stemmen VVD om hun geld te kunnen houden.

Mensen die weinig geld hebben, willen graag meer hebben. Die mensen werken vaak in de bouw, of in de fabriek, of zijn werkloos/zitten in de bijstand. Deze groep heeft toch vaak wel een IQ onder de 120. Uitzonderingen daargelaten. Deze mensen stemmen nu op de linkse partijen, want die willen het bij de rijken weghalen en aan de armen geven.

Dat kunnen linkse mensen dan wel 'wijs' vinden, maar de mensen met een hoog IQ (plus hoog inkomen) zien dat niet zitten. En alleen die mogen dan stemmen.

Lijkt me logisch dat een dergelijke maatregel voor links nadeliger is dan voor rechts.
:') Dus criminelen hebben een hoog IQ?
I may be wrong, but it's highly unlikely.
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:02:02 #254
64479 Omnifacer
Alles geven!11
pi_100755984
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 12:59 schreef Gia het volgende:
Mensen die geld hebben, hebben dat dankzij een hoog IQ.
_O- _O- _O- _O- _O- _O-
pi_100756084
Ja erfenissen dieven drugsdealers :')
pi_100756099
Iedereen die VVD stemt is sowieso een beetje zelfdestructief
pi_100756425
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 09:32 schreef CoolGuy het volgende:
Ook voor hun geldt dat ze nooit allemaal aan 't werk kunnen zijn als er minder banen zijn. Die kunnen dezelfde redenering aanhangen 'gaat toch niet lukken dus waarom moeite er in steken' en dan achterover leunen met als excuus 'er zijn veel te weinig banen beschikbaar'.

Dan plaats je jezelf al direct in een underdogpositie. Dat kan, maar dan moet je de oorzaak in de eerste plaats bij je eigen mentaliteit zoeken, niet bij het feit dat er minder banen dan werkzoekenden zijn, want dat is gewoon een excuus zoeken om ook maar vooral niet al te hard te proberen.
Je eigen mentaliteit? Wat zou je zeggen van je eigen lichamelijke gesteldheid? Het ene handicap is het andere niet, die komen in allerhande gradaties .. en als jouw handicap zwaarwegend genoeg is om voor geen enkele werkgever aantrekkelijk te zijn ligt het toch echt niet aan je mentaliteit.

Zo kan iemand die doof is (nofi Blaadje) zonder meer asperges steken, terwijl ik daar nooit en te nimmer zou worden aangenomen. Heeft dus geen fuck met de mentaliteit te maken en alles met het verschil in situatie.

quote:
Overigens is dat in principe niet zo heel erg, want dat betekent dat de banen in ieder geval gaan naar die mensen die er alles aan willen doen, in plaats van iemand die 't allemaal wel best vindt. Lijkt me wel zo eerlijk.
Dat is de situatie als die nu is .. als het zo goed is, waarom moet het dan verandert? Voor die paar uitvreters die wel zouden kunnen maar niet willen, moet je daarvoor het gros dat wel zou willen maar niet kan/gewenst is door de werkgever aanpakken?
pleased to meet you
pi_100756464
Mja dat is het VVD beleid, gewoon lekker iedereen aanpakken, hebben ze met gehandicapten ook gedaan al.
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 13:22:21 #259
16180 crew  CoolGuy
Money makes the world go round
pi_100756675
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:14 schreef moussie het volgende:

[..]

Je eigen mentaliteit? Wat zou je zeggen van je eigen lichamelijke gesteldheid? Het ene handicap is het andere niet, die komen in allerhande gradaties .. en als jouw handicap zwaarwegend genoeg is om voor geen enkele werkgever aantrekkelijk te zijn ligt het toch echt niet aan je mentaliteit.

Zo kan iemand die doof is (nofi Blaadje) zonder meer asperges steken, terwijl ik daar nooit en te nimmer zou worden aangenomen. Heeft dus geen fuck met de mentaliteit te maken en alles met het verschil in situatie.

[..]

Dat is de situatie als die nu is .. als het zo goed is, waarom moet het dan verandert? Voor die paar uitvreters die wel zouden kunnen maar niet willen, moet je daarvoor het gros dat wel zou willen maar niet kan/gewenst is door de werkgever aanpakken?
Oh nou daar kan ik over meepraten hoor. Ik heb een handicap. Dat betekent dat al het werk waarbij de nadruk ligt op lopen en staan afvalt voor mij. Ik kan misschien een half uur staan zonder pijn te krijgen aan m'n rug. Als ik 3 uur sta moet ik gaan zitten, anders val ik om, en als ik eenmaal zit/lig kán ik niet meer opstaan.

Dus wat betekent dat? Dat alle productiewerk etc etc etc waarbij je moet staan/veel moet lopen af valt. Dus waar moet ik 't dan van hebben? Van mijn 'verstand', om 't zo maar te zeggen. Ik zit dan ook op kantoor, en dat is meer dan prima vol te houden.

Dus, van alle banen die beschikbaar zijn, is al een groot deel niet aan mij besteedt. Van de banen die over zijn, is het natuurlijk dan nog van belang of ik aan de gewenste eisen voldoe, en dan ga je solliciteren. Volgens mij werkt dat voor iedereen zo.

Het verschil is dat ik dacht dat 1 van de banen die beschikbaar was, voor mij bestemd was, in plaats van dat ik dacht dat de kans veel groter is dat ik geen baan zou vinden dan wel.

Dus, ik heb een uitkering gehad, vroeger, toen ik tiener was, maar ik heb wél gewerkt. Vakantiewerk dan wel, maar ik heb wel gewerkt. Effectief haalde dat niets uit natuurlijk, immers, wat je verdiend wordt in korting gebracht op je wajong, maar, dat nam niet weg dat ik wél gewerkt heb.

Je kunt jezelf in een underdog positie plaatsen, gewoon vanuit jezelf al, door te zeggen dat je minder waardevol bent (want dat zeg je in feite) en het dus wel zo zal zijn dat je van de beschikbare banen er geen zal bemachtigen want er zijn mensen op de markt die meer geschikt zijn.

Lekkere instelling, dan kom je er wel inderdaad. Even los van het gedeelte van de mensen die een uitkering nodig hebben, ben ik van mening dat er inderdaad een hoop mensen zijn die wel degelijk kúnnen werken, maar het wel best vinden zo.

Dus dat heeft wel degelijk veel met mentaliteit te maken.
Breitling - Instruments for Professionals
  maandag 15 augustus 2011 @ 13:22:38 #260
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_100756687
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:15 schreef Ghostbuster het volgende:
Mja dat is het VVD beleid, gewoon lekker iedereen aanpakken, hebben ze met gehandicapten ook gedaan al.
Maar de WAO is wel lekker opgeruimd. Dat al die arbeidsgehandicapten nu met een nog lager inkomen en met een extra depressie in de bijstand zitten, daar hebben we het maar niet meer over. :N
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_100757272
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:22 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Oh nou daar kan ik over meepraten hoor. Ik heb een handicap. Dat betekent dat al het werk waarbij de nadruk ligt op lopen en staan afvalt voor mij. Ik kan misschien een half uur staan zonder pijn te krijgen aan m'n rug. Als ik 3 uur sta moet ik gaan zitten, anders val ik om, en als ik eenmaal zit/lig kán ik niet meer opstaan.

Dus wat betekent dat? Dat alle productiewerk etc etc etc waarbij je moet staan/veel moet lopen af valt. Dus waar moet ik 't dan van hebben? Van mijn 'verstand', om 't zo maar te zeggen. Ik zit dan ook op kantoor, en dat is meer dan prima vol te houden.

Dus, van alle banen die beschikbaar zijn, is al een groot deel niet aan mij besteedt. Van de banen die over zijn, is het natuurlijk dan nog van belang of ik aan de gewenste eisen voldoe, en dan ga je solliciteren. Volgens mij werkt dat voor iedereen zo.

Het verschil is dat ik dacht dat 1 van de banen die beschikbaar was, voor mij bestemd was, in plaats van dat ik dacht dat de kans veel groter is dat ik geen baan zou vinden dan wel.

Dus, ik heb een uitkering gehad, vroeger, toen ik tiener was, maar ik heb wél gewerkt. Vakantiewerk dan wel, maar ik heb wel gewerkt. Effectief haalde dat niets uit natuurlijk, immers, wat je verdiend wordt in korting gebracht op je wajong, maar, dat nam niet weg dat ik wél gewerkt heb.

Je kunt jezelf in een underdog positie plaatsen, gewoon vanuit jezelf al, door te zeggen dat je minder waardevol bent (want dat zeg je in feite) en het dus wel zo zal zijn dat je van de beschikbare banen er geen zal bemachtigen want er zijn mensen op de markt die meer geschikt zijn.

Lekkere instelling, dan kom je er wel inderdaad. Even los van het gedeelte van de mensen die een uitkering nodig hebben, ben ik van mening dat er inderdaad een hoop mensen zijn die wel degelijk kúnnen werken, maar het wel best vinden zo.

Dus dat heeft wel degelijk veel met mentaliteit te maken.
Goh, nou geef jij hier een opsomming van de mogelijkheden die jij nog wel hebt, daarna kijk je of je aan de eisen voldoet en gaat solliciteren. Dat er een boel mensen in de bijstand zitten die minder mogelijkheden hebben en/of niet aan de eisen voldoen negeer je even?
pleased to meet you
pi_100757290
quote:
2s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:22 schreef mazaru het volgende:

[..]

Maar de WAO is wel lekker opgeruimd. Dat al die arbeidsgehandicapten nu met een nog lager inkomen en met een extra depressie in de bijstand zitten, daar hebben we het maar niet meer over. :N
Die mensen zijn gewoon even heen en weer geschoven maar hebben nog net zo weinig kans op een baan als toen ze nog een arbeidsongeschiktheidsuitkering hadden, ze krijgen nu alleen minder geld en kosten dus minder en de cijfertjes voor de WAO zien er nu leuker uit voor de politiek.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 13:48:44 #263
16180 crew  CoolGuy
pi_100757604
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:39 schreef moussie het volgende:

[..]

Goh, nou geef jij hier een opsomming van de mogelijkheden die jij nog wel hebt, daarna kijk je of je aan de eisen voldoet en gaat solliciteren. Dat er een boel mensen in de bijstand zitten die minder mogelijkheden hebben en/of niet aan de eisen voldoen negeer je even?
Niet aan de eisen voldoen zal altijd gebeuren, ook al zit je niet in de bijstand. Je bent nou eenmaal niet geschikt voor elke baan.

Je zult toch echt uit moeten gaan van de dingen die je wél kunt, iets anders heeft geen zin. Kijk, wat je ook kunt doen is inderdaad in de bijstand blijven zitten, hard roepen dat je dat eigenlijk niet wil, maar vervolgens niks doen om te kijken of er iets is wat je wél kunt doen, terwijl je ondertussen de schuld van de situatie vooral bij anderen legt in plaats van te kijken wat je eigen aandeel in de situatie is en kijken wat je daarmee kunt.

Ik ben op enig moment voor 80% afgekeurd. Wilden ze met mij een traject opstarten. Ik heb lekker op eigen houtje een baan gezocht, en gevonden. En dan ook nog eens eentje die niet bij me paste qua opleiding. Dat wist ik, en ik vond er dan ook geen flikker aan. Maar hey, het leverde geld op, en ik hoefde het handje niet op te houden. Maar vanuit dat punt kon ik wel verder kijken, wat ik dan ook gedaan heb.

Dus ja, ik heb inderdaad 'nou geef jij hier een opsomming van de mogelijkheden die jij nog wel hebt, daarna kijk je of je aan de eisen voldoet en gaat solliciteren' gedaan. Zou je ook eens moeten doen, in plaats vooral veel energie steken in klagen.
pi_100758276
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 13:48 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Niet aan de eisen voldoen zal altijd gebeuren, ook al zit je niet in de bijstand. Je bent nou eenmaal niet geschikt voor elke baan.

Je zult toch echt uit moeten gaan van de dingen die je wél kunt, iets anders heeft geen zin. Kijk, wat je ook kunt doen is inderdaad in de bijstand blijven zitten, hard roepen dat je dat eigenlijk niet wil, maar vervolgens niks doen om te kijken of er iets is wat je wél kunt doen, terwijl je ondertussen de schuld van de situatie vooral bij anderen legt in plaats van te kijken wat je eigen aandeel in de situatie is en kijken wat je daarmee kunt.

Ik ben op enig moment voor 80% afgekeurd. Wilden ze met mij een traject opstarten. Ik heb lekker op eigen houtje een baan gezocht, en gevonden. En dan ook nog eens eentje die niet bij me paste qua opleiding. Dat wist ik, en ik vond er dan ook geen flikker aan. Maar hey, het leverde geld op, en ik hoefde het handje niet op te houden. Maar vanuit dat punt kon ik wel verder kijken, wat ik dan ook gedaan heb.

Dus ja, ik heb inderdaad 'nou geef jij hier een opsomming van de mogelijkheden die jij nog wel hebt, daarna kijk je of je aan de eisen voldoet en gaat solliciteren' gedaan. Zou je ook eens moeten doen, in plaats vooral veel energie steken in klagen.
Heel goed van je ^O^ maar waarom scheer jij alle mensen over jouw kam heen? Je kent al die anderen niet maar je gaat er wel van uit dat ze het zelfde kunnen als jou terwijl je totaal geen achtergronden kent van die personen. Niet iedereen is hetzelfde en kan hetzelfde als jij kunt, hoe graag je dat ook zou willen. Uiteraard moeten mensen gestimuleerd worden om te werken als ze het zouden kunnen maar je hebt nou eenmaal altijd mensen die het niet zullen gaan redden om een baan te krijgen (of dat nou aan henzelf ligt (lichamelijk of geestelijke problemen) of omdat ze de kans niet krijgen van buitenaf).

[ Bericht 6% gewijzigd door trovey op 15-08-2011 14:11:44 ]
Optimist tot in de kist
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 14:11:53 #265
16180 crew  CoolGuy
pi_100758531
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:05 schreef trovey het volgende:

[..]

Heel goed van je ^O^ maar waarom scheer jij alle mensen over jouw kam heen? Je kent al die anderen niet maar je gaat er wel van uit dat ze het zelfde kunnen als jou terwijl je totaal geen achtergronden kent van die personen. Niet iedereen is hetzelfde en kan hetzelfde als jij kunt, hoe graag je dat ook zou willen.
Nee wacht even. Ik beweer helemaal niet dat iedereen hetzelfde is. Dat is niet zo (en das maar beter ook natuurlijk). Elke situatie is ook anders. Het gaat me dus niet zo zeer om de situatie an sich, maar wel in de smaak die ik krijg als ik sommige posts zie. Veel van die posts gaan uit van wat er allemaal kut is, en mis is en wat er allemaal anders moet etc etc etc.

Maar, in beginsel is iedereen verantwoordelijk voor zichzelf. In die posts krijg ik het gevoel dat er vooral veel met het vingertje gewezen wordt, en er vooral naar redenen gezocht wordt voor die situatie, waarbij het vooral niet aan jezelf ligt, waarbij er wordt uit gegaan wat er allemaal NIET kan, ipv van wat er wel kan.

Wat ik zeg. Ik was ooit voor 80% afgekeurd (nu is dit maar een getal, daarna werd het, door veranderde regelgeving ineens minder terwijl er aan mijn situatie niks verandert was/is). Toen had ik ook makkelijk kunnen zeggen van 'van alle banen die er zijn zijn er te weinig om elke werkzoekende aan het werk te krijgen, en mij willen ze toch al niet dus laat maar'. Had ik kunnen doen. Was een kwestie van mindset.

Ik snap echt wel dat als je de hele dag bedlegerig bent, en suf bent van medicatie tegen pijn etc etc, dat je niet kunt werken. Dat lijkt me heel logisch, en dat er dus een groep mensen is die terecht een uitkering krijgen, is niet meer dan normaal, en die uitkering zou best hoger mogen, want een vetpot is het niet. Maar, ik heb het dan ook niet over die groep mensen. Ik heb het over de groep mensen die stiekem veel meer kunnen dan ze denken/willen toegeven en vooral heel hard klagen.
pi_100758773
Dus je verwijt mensen nu dat ze niet willen werken, terwijl je zelf ook 80% afgekeurd was toen.
en nu je situatie nog zo is?, waarom bleef je met 80% afgekeurd zijn thuis dan?
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:21:50 #267
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100758874
Woow, hebben 1.2 MILJOEN mensen een uitkering? :o

Hoeveel krijgen die elke maand? Gemiddeld 1000 euro per persoon of zo?
Er gaat elk jaar misschien wel 15 miljard naar deze mensen toe, dat is voor veel landen met meer inwoners dan NL het gehele budget of zelfs meer per jaar. :P
pi_100758900
Gemiddeld 1000 per persoon :')
  maandag 15 augustus 2011 @ 14:24:57 #269
344644 computerprobleem
I am not fat, I AM FLUFFY!
pi_100758995
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:22 schreef Ghostbuster het volgende:
Gemiddeld 1000 per persoon :')
Mensen met gezin enz. krijgen toch meer?
pi_100759068
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:11 schreef CoolGuy het volgende:

[..]

Nee wacht even. Ik beweer helemaal niet dat iedereen hetzelfde is. Dat is niet zo (en das maar beter ook natuurlijk). Elke situatie is ook anders. Het gaat me dus niet zo zeer om de situatie an sich, maar wel in de smaak die ik krijg als ik sommige posts zie. Veel van die posts gaan uit van wat er allemaal kut is, en mis is en wat er allemaal anders moet etc etc etc.

Maar, in beginsel is iedereen verantwoordelijk voor zichzelf. In die posts krijg ik het gevoel dat er vooral veel met het vingertje gewezen wordt, en er vooral naar redenen gezocht wordt voor die situatie, waarbij het vooral niet aan jezelf ligt, waarbij er wordt uit gegaan wat er allemaal NIET kan, ipv van wat er wel kan.

Wat ik zeg. Ik was ooit voor 80% afgekeurd (nu is dit maar een getal, daarna werd het, door veranderde regelgeving ineens minder terwijl er aan mijn situatie niks verandert was/is). Toen had ik ook makkelijk kunnen zeggen van 'van alle banen die er zijn zijn er te weinig om elke werkzoekende aan het werk te krijgen, en mij willen ze toch al niet dus laat maar'. Had ik kunnen doen. Was een kwestie van mindset.

Ik snap echt wel dat als je de hele dag bedlegerig bent, en suf bent van medicatie tegen pijn etc etc, dat je niet kunt werken. Dat lijkt me heel logisch, en dat er dus een groep mensen is die terecht een uitkering krijgen, is niet meer dan normaal, en die uitkering zou best hoger mogen, want een vetpot is het niet. Maar, ik heb het dan ook niet over die groep mensen. Ik heb het over de groep mensen die stiekem veel meer kunnen dan ze denken/willen toegeven en vooral heel hard klagen.
Gelukkig dat je nu even uitleg geeft en de boel nuanceert :* maar dan nog, hoe wil je bepalen dat die groep waar je het over hebt wel kan werken (we hebben het nu over arbeidsongeschiktheid)...omdat ze klagen over hun situatie? Je kan pas echt zeggen dat ze veel meer kunnen dat ze denken/willen als je ze persoonlijk kent en hun medische situatie kent en dat gaat nooit lukken op een internetforum, het blijft raden naar wat iemand wel of niet kan/wil en daarom vind ik persoonlijk dat je altijd voorzichtig moet zijn voordat je iemand gaat afbranden op een forum, iets wat helaas hier op FOK! regelmatig wordt gedaan als iemand maar ook durft toe te geven een uitkering te hebben omdat hij/zij arbeidsongeschikt is verklaart door een keuringsarts.
Ik ben bang dat ik tegen muren praat bij heel veel mensen die hier op FOK! constant mensen zitten te bashen om die reden maar ik hoop dat jij kunt inzien dat het voor een vreemde heel moeilijk blijft om te oordelen over een situatie van een andere persoon die een totaal vreemde voor je is en ook zal blijven, zeker omdat je zelf uit die situatie bent gekomen en daardoor weet dat het allemaal niet zo makkelijk is als die mensen denken die er totaal geen ervaring mee hebben en die maar meteen iedereen veroordelen. ;)
Optimist tot in de kist
pi_100759276
Mensen die niet kunnen werken omdat ze ziek zijn zitten toch in de WIA of de ZW? Wat heeft dat dan te maken met de bijstand (een regeling voor mensen die geen inkomen hebben en geen recht meer hebben op WW). Of snapt de staatssecretaris het zelf ook niet meer zo?
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 14:33:57 #272
16180 crew  CoolGuy
pi_100759345
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:18 schreef Ghostbuster het volgende:
Dus je verwijt mensen nu dat ze niet willen werken, terwijl je zelf ook 80% afgekeurd was toen.
en nu je situatie nog zo is?, waarom bleef je met 80% afgekeurd zijn thuis dan?
Beter lezen. Ik was 80% afgekeurd, maar ik heb nooit niet willen werken. Sterker nog, ik wilde helemaal niet afgekeurd worden, niet eens 1% want dat zou me teveel beperken vond ik. Ik heb me dus dat hele percentage nooit tegen laten houden.

Ik heb dus nooit 'met 80% afgekeurd zijn' thuis gezeten. Ik heb gewoon gewerkt. Mijn medische situatie is onveranderd. Het percentage 'afkeuring' is in de loop van de tijd wel verandert, terwijl mijn situatie ongewijzigd is. Hoe dat dan kan? Veranderde regelgeving.

Dus, prima dat je bijdehand wil reageren, maar zorg dan wel dat je de juiste dingen zegt.
pi_100759405
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:32 schreef Nielsch het volgende:
Mensen die niet kunnen werken omdat ze ziek zijn zitten toch in de WIA of de ZW? Wat heeft dat dan te maken met de bijstand (een regeling voor mensen die geen inkomen hebben en geen recht meer hebben op WW). Of snapt de staatssecretaris het zelf ook niet meer zo?
Als het UWV bepaalt dat je zoveel % kan werken, en in de praktijk kan je dit niet, dan beland je uiteindelijk in de bijstand.
pi_100759482
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:32 schreef Nielsch het volgende:
Heel veel mensen die eerst in de WAO zaten zijn destijds weer zoveel goedgekeurd(of dat terecht is of niet is moeilijk te beoordelen zonder individuele gevallen te kennen) dat ze uit de WAO gingen en de bijstand in. Helaas zijn die mensen niet ineens weer helemaal gezond geworden (al dacht de politiek dat wel :') ) en zitten ze nu met dezelfde klachten maar met minder geld in de bijstand. Die mensen waren en blijven moeilijk bemiddelbaar voor een baan, hoe graag de dames en heren in Den Haag het ook anders willen zien. ;)
Optimist tot in de kist
  Moderator maandag 15 augustus 2011 @ 14:46:47 #275
16180 crew  CoolGuy
pi_100759817
quote:
0s.gif Op maandag 15 augustus 2011 14:26 schreef trovey het volgende:

[..]

Gelukkig dat je nu even uitleg geeft en de boel nuanceert :* maar dan nog, hoe wil je bepalen dat die groep waar je het over hebt wel kan werken (we hebben het nu over arbeidsongeschiktheid)...omdat ze klagen over hun situatie? Je kan pas echt zeggen dat ze veel meer kunnen dat ze denken/willen als je ze persoonlijk kent en hun medische situatie kent en dat gaat nooit lukken op een internetforum, het blijft raden naar wat iemand wel of niet kan/wil en daarom vind ik persoonlijk dat je altijd voorzichtig moet zijn voordat je iemand gaat afbranden op een forum, iets wat helaas hier op FOK! regelmatig wordt gedaan als iemand maar ook durft toe te geven een uitkering te hebben omdat hij/zij arbeidsongeschikt is verklaart door een keuringsarts.
Ik ben bang dat ik tegen muren praat bij heel veel mensen die hier op FOK! constant mensen zitten te bashen om die reden maar ik hoop dat jij kunt inzien dat het voor een vreemde heel moeilijk blijft om te oordelen over een situatie van een andere persoon die een totaal vreemde voor je is en ook zal blijven, zeker omdat je zelf uit die situatie bent gekomen en daardoor weet dat het allemaal niet zo makkelijk is als die mensen denken die er totaal geen ervaring mee hebben en die maar meteen iedereen veroordelen. ;)
Dat is waar, veel mensen doen dat, en ik doe daar aan mee. Niet omdat ik het leuk vind om mensen te bashen, maar omdat ik zelf weet dat het mogelijk is. Niet altijd, maar je kunt het beter geprobeerd hebben en dat het niet gelukt is, als dat je zegt (en dát is denk ik wat veel mensen tegen de borst stuit): "ik heb labeltje X, en daarom mag/kan ik vanalles niet", en boos worden omdat 'de politiek' daar niet genoeg op ingrijpt.

Ik heb al eens eerder geroepen, wat nou als bij de diagnose van X had gestaan dat het je niet tegen hoeft te houden om te werken, wat dan? Want ik heb namelijk sterk het gevoel dat mensen zich daarachter verschuilen in sommige gevallen.

Ik ben een aantal keren geopereerd. En dan heb ik het over maanden in het gips en jaren revalideren, vanaf dat ik klein was. Keer op keer. Vroeger toen ik klein was, zou ik volgens artsen al vooral allerlei dingen NIET kunnen. Niet kruipen, niet lopen, niet fietsen, niet autorijden, niet zwemmen. Die dingen kan ik dus allemaal wél.

Toen ik ouder werd, werd ik weer geopereerd. Daar lag ik dan. 6 maanden in het gips, van tenen tot aan mijn middel, en daarna moest ik opnieuw revalideren. Ik moest alles opnieuw leren. Opnieuw leren lopen deed pijn. Fysiek. En dan ook veel pijn. Ik was tijdens die operatie in 3 stukken gezaagd als het ware, en dat was wel allemaal weer aan elkaar gegroeid, maar alle slijmbeurzen etc waren opgedroogd, dus het was bot op bot als ik bewoog. Dat doet pijn.

Dus kreeg ik 2x per dag fysio. Een half uur per keer, want meer was te pijnlijk. Er zaten wel meer mensen daar, die ook opnieuw moesten leren lopen etc. En ja, het waren dikke tranen, toen ik moest revalideren, want het deed verrekkes veel pijn. Maar als die fysiotherapeut weg was, ging ik verder. Ik had namelijk geen keus. ja, had ik wel, gewoon nooit meer lopen. Maar dat wilde ik niet. Ik wilde wel lopen. Dus ging ik verder met fysio.

Ik wilde naar huis. Ik wilde daar niet nog maanden zitten. En ik mocht pas naar huis als ik met krukken kon lopen, een bepaalde afstand. Dat punt zou ongeveer liggen een jaar nadat ik uit het gips was volgens de artsen. Prima, maar met 4/5 maanden mocht ik naar huis omdat ik het kon.

Die houding trek ik overal in door. Ik geef niet op, ik verschuil me nergens achter, en als iemand tegen me zegt dat ik iets niet kan, dan probeer ik het alsnog. Ik laat me niet tegenhouden door een labeltje, of door pijn, of door wat dan ook. Dus die verhalen die ik hier soms voorbij zie komen van 'ik kan echt niet werken, want X of Y of Z' die neem ik met een flinke zak zout. Er zou zoveel niet kunnen, maar tussen tussen niet kunnen en niet kunnen zit een heel groot verschil.

Dat een keuringsarts vertelt dat je arbeidsongeschikt bent is geen excuus om dan maar achterover te leunen en vervolgens te gaan zeiken op de regels en dat 't maar kut is dat 't zo weinig geld is en dat 't niet eerlijk is etc etc. Dat vind ik nogal makkelijk, sorry dat ik 't zeg.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')