Haha, omdat de mogelijkheden van centrale banken en overheden zijn uitgeput (lees nagenoeg failliet zijn) om de markt te stimuleren, komen ze met deze onzin.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:41 schreef Radiopiet het volgende:
Ik hoor net dat Buffet long is gegaan. Ik zie dit als de bevestiging dat de bodem is bereikt.
Ben het niet vaak met je eens, maar dit is zeker waar. Media lijken vaak niet te begrijpen dat er evenveel gekocht wordt als verkocht.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:43 schreef pberends het volgende:
[..]
"Aandelen worden verkocht"
Waarom snappen ze bij RTL Z niet dat aandelen slechts voor een lagere prijs worden verhandeld? Er worden niet meer aandelen verkocht dan gekocht.
En toch zijn er ook hier nog mensen die geloven in de gecreëerde status van Buffet als 'superbelegger'.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 12:36 schreef PierreBetfair het volgende:
[..]
Haha, omdat de mogelijkheden van centrale banken en overheden zijn uitgeput (lees nagenoeg failliet zijn) om de markt te stimuleren, komen ze met deze onzin.
De bodem is pas bereikt als de AEX stand met een 1 begint.
Want die status is onterecht, omdat...?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:13 schreef GoudIsEcht het volgende:
En toch zijn er ook hier nog mensen die geloven in de gecreëerde status van Buffet als 'superbelegger'.
Onvoorstelbaar inderdaad, dat er nog steeds mensen zijn die de "mooi weer praatjes" van bankdirecteuren en overheden geloven. Gisteren ook weer zo'n kerel van een Franse bank die doodleuk verkondigt dat zn bank prima draaitquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:13 schreef GoudIsEcht het volgende:
Mensen zijn zo goedgelovig soms. Op het infantiele af.
En maar geld naar de beurs dragen...
Ik hoop voor ome Pierre dat het daarbij om gouden dukaten gaat.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:56 schreef PierreBetfair het volgende:
Op dat moment staat ome Pierre klaar met een zak dukaten om goedkoop wat Unilevers en andere meuk in te slaan.
Op het moment wel, na de crash is de prijs wel oke denk ik. Goudprijs zie ik zo snel niet verder stijgen. Wie heeft er nou 2000 euro voor een gouden ringetjequote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:59 schreef GoudIsEcht het volgende:
[..]
Ik hoop voor ome Pierre dat het daarbij om gouden dukaten gaat.
Anders zou het nog wel eens huilen geblazen kunnen zijn.
Papieren dukaten zijn een stuk minder geweldig namelijk op het moment.
GoudIsEcht?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:54 schreef Arcee het volgende:
Want die status is onterecht, omdat...?
Is het puur technisch gezien zo dat bij een dalende beurs de vraag kleiner is het aanbod en bij een stijgende vice versa. Of zijn er technisch gezien ook nog andere zaken die de prijs beïnvloeden?quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 10:43 schreef pberends het volgende:
[..]
"Aandelen worden verkocht"
Waarom snappen ze bij RTL Z niet dat aandelen slechts voor een lagere prijs worden verhandeld? Er worden niet meer aandelen verkocht dan gekocht.
Hij is even wat argumenten bij zijn voorordelen zoeken, geef 'm tijd.quote:
Ik had je even gemist.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 13:54 schreef Arcee het volgende:
[..]
Want die status is onterecht, omdat...?
Hoeveelheid verkochte aandelen = hoeveelheid gekochte aandelen, altijd. Bij stijgende of dalende beurs. Bij elke verkoop hoort een aankoop.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:31 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Is het puur technisch gezien zo dat bij een dalende beurs de vraag kleiner is het aanbod en bij een stijgende vice versa. Of zijn er technisch gezien ook nog andere zaken die de prijs beïnvloeden?
Interessante link. Met name financials lijken ten opzichte van de totale markt toch minder korte termijn financieringen nodig te hebben.quote:Op donderdag 11 augustus 2011 23:16 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
http://www.federalreserve.gov/releases/cp/volumestats.htm
Dus stel de koers is X. en ik wil tegen die X wel kopen is het niet gegarandeerd dat ik tegen X kan kopen omdat er mischien geen aanbieder is en voor verkoop vice versa.quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:42 schreef Perrin het volgende:
[..]
Hoeveelheid verkochte aandelen = hoeveelheid gekochte aandelen, altijd. Bij stijgende of dalende beurs. Bij elke verkoop hoort een aankoop.
Als jij je aandelen aanbiedt tegen een te hoge prijs, worden ze niet verkocht. Als je aandelen wilt kopen tegen een te lage prijs, vind je geen deal. Met dat spel wordt de prijs bepaald.
Klopt, gewoon vraag en aanbod, zie ook onderstaand orderboek maar, rechts is bieden links is vragen. Eerste kolom en laatste kolom zijn de hoeveelhedenquote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:50 schreef ender_xenocide het volgende:
[..]
Dus stel de koers is X. en ik wil tegen die X wel kopen is het niet gegarandeerd dat ik tegen X kan kopen omdat er mischien geen aanbieder is en voor verkoop vice versa.
Maar dan klopt toch wat ik zeg? Want als meer mensen hem voor prijs x willen kopen dan verkopen zullen de mensen die het aandeel toch willen hebben meer moeten bieden en dus zal de koers omhoog gaan en vice versa.
http://forumserver.twoplu(...)s-blogs-news-488527/quote:Op vrijdag 12 augustus 2011 14:18 schreef portabel het volgende:
Ik zoek een goed boek voor beleggen, en dan voor startes. Nu zie ik een gratis boek. Het heet "Een miljoen is te doen! Veilig Beleggen voor iedereen". Het bestaat uit 62 pagina's. Kent iemand dat?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |