Idd, zo slecht is hij niet. Hij strijdt zelfs met de rijders in de top 10 , al heeft ie dan wel al een ronde achterstand maar schuiven doet hij toch nietquote:Op vrijdag 2 december 2011 14:28 schreef M.Melandri het volgende:
Hij deed het helemaal niet zo slecht hoor, was gelijkwaardig aan Barrichello en als dat contract met PDVSA gewoon rechtsgeldig is dan is dit een prima zet voor Williams.
Mwah, hij heeft toch maar mooi een aantal keer Q3 weten te halen met die zeepkist. Iets wat Barrichello niet kan zeggen. Dus in die zin heeft hij het beter gedaan dan ik had verwacht.quote:Op vrijdag 2 december 2011 18:39 schreef Sinister-D- het volgende:
[..]
Idd, zo slecht is hij niet. Hij strijdt zelfs met de rijders in de top 10 , al heeft ie dan wel al een ronde achterstand maar schuiven doet hij toch niet
quote:In an interesting exercise in branding Mercedes has announced that AMG will be incorporated into its F1 team next year.
It will now officially be known as Mercedes AMG Petronas Formula One Team.
In addition to its success in the DTM AMG has of course supplied safety and medical cars to F1 since 1996.
In addition the engine facility at Brixworth will henceforth be known as Mercedes AMG High Performance Powertrains.’
Mercedes also confirmed that the new W03 won’t make its debut until the third test of the season in Barcelona on February 21 – leaving Ross Brawn and his revamped technical team the maximum possible R&D time.
Making the announcement, Norbert Haug said: “These three letters are synonymous with high technology, sporting performance and excitement and this step is a further strong sign of the strategic commitment Mercedes-Benz has made to Formula One.”
Ola Källenius, Chairman of Mercedes-AMG GmbH, commented: “It is an historic first for the AMG name to be associated to the works Silver Arrows team, and offers fantastic opportunities: first, to further build the sporting identity of the Mercedes AMG brand through one of the world’s most-watched and most successful sports; second, to explore and deliver technology transfer between road and track.
“This is already being practised with the SLS AMG E-Cell project, whose electric powertrain will be developed as a joint venture between Mercedes AMG and our F1 engine specialists in Brixworth.”
Team Principal Ross Brawn concluded: “We are very proud to reveal our new team name today. It adds another strong performance element to our team’s identity and, by virtue of being shared between Brackley and Brixworth, will forge even stronger links within our team. At the factory, we have been focused for some time on the challenge of 2012, and our very clear ambition to move forward up the grid next year.”
Regarding the late launch, Brawn said: “As always, the winter development and manufacturing processes are a trade-off between time for finding performance in the factory, and time for delivering that performance during pre-season testing. We believe that the decision to run the car at the second winter test is the optimum compromise for our design and development programme with F1 W03.”
Maar Barrichello had meer punten.quote:Op vrijdag 2 december 2011 20:06 schreef ElmarO het volgende:
[..]
Mwah, hij heeft toch maar mooi een aantal keer Q3 weten te halen met die zeepkist. Iets wat Barrichello niet kan zeggen. Dus in die zin heeft hij het beter gedaan dan ik had verwacht.
Punten zegt niks als je geen auto heb die constant top 10 kan rijden, dan ben je aangewezen op een enkele uitschieter. Is hetzelfde als met Buemi, puntenverschil met Alg is geflateerd omdat Buemi vaak technische problemen had op banen waar de STR sterk was. In de kwalificaties heeft hij Alguersuari helemaal zoekgereden.quote:
En Maldonado werd nog door ene Lewis H. van de baan gebeukt in Monaco terwijl hij op een plaats lag die punten opleverden.quote:Op maandag 5 december 2011 14:51 schreef M.Melandri het volgende:
[..]
Punten zegt niks als je geen auto heb die constant top 10 kan rijden, dan ben je aangewezen op een enkele uitschieter. Is hetzelfde als met Buemi, puntenverschil met Alg is geflateerd omdat Buemi vaak technische problemen had op banen waar de STR sterk was. In de kwalificaties heeft hij Alguersuari helemaal zoekgereden.
Als Grosjean inderdaad getekend heeft bij Lotus, zie ik Petrov niet naar Marussia gaan. Hij zou alleen daar naar toe gaan als ruil met Glock (die dan naar Lotus zou gaan). Voor Petrov blijven dan alleen Williams en HRT als mogelijke alternatieven over.quote:Romain Grosjean is door Lotus Renault GP aangesteld als teamgenoot voor Kimi Raikkonen in 2012. Dat claimt Italiaracing op basis van informatie van betrouwbare Franse bronnen. Een officiële aankondiging laat nog op zich wachten, maar het contract zou reeds ondertekend zijn.
Dat zou betekenen dat Grosjean terugkeert naar het team waarvoor hij in 2009 al in de Formule 1 debuteerde. Toen draaide het uit op een mislukking, maar de Fransman is gegroeid sindsdien. Hij heeft de teamleiding overtuigd met goede optredens tijdens de vrijdagen in Abu Dhabi en Brazilië, en past ook commercieel in het plaatje van Lotus Renault GP.
Dit houdt ook in dat Vitaly Petrov ondanks een doorlopend contract op zoek moet naar een nieuwe werkgever. De Rus is bij Virgin Racing/Marussia F1 Team in beeld om Timo Glock te vervangen, meldt Italiaracing.
GiGa zegt dat al 3 jaar. En elk jaar draait het op een teleurstelling uit voor hem. Hij heeft niet genoeg van zich laten horen in de GP2 op wat incidentele uitschieter na (akkoord, hij heeft ook de nodige pech gehad). En persoonlijk denk ik dat zijn strubbelingen met Super Aguri en Spyker (vanwege die nietszeggende testrol) ook geen goed heeft gedaan aan zijn reputatie. En dan ook nog eens de rechtzaak met Force India omdat ze zijn testcontract mee overgekocht hadden van Spyker, en hij niet genoeg kilometers gemaakt zou hebben. Teams vergeten zo'n dingen ook niet, en zullen ook eens eraan denken hoe Giedo destijds met contracten omging.quote:Op donderdag 8 december 2011 10:52 schreef Big-Ern het volgende:
Giedo van der G zegt ook steeds dichtbij een contract te zijn, maar de mogelijkheden worden wel steeds beperkter.
Wel goed dat de kampioen uit de GP2 bij een redelijk F1 team terecht kan.
Getekend: Jos Verstappen.quote:"Als ik met hem ging karten won hij nooit van mij. Ik weet wat er is gebeurd toen wij in 1994 samen bij Benetton reden."
Getekend: Robert Doornbos.quote:Aangezien Coulthard een doorlopend contract had, kon ik weer de testrol gaan vervullen. Maar ik had geen zin meer om hun banden te gaan poetsen, want ik voelde me niet de mindere van die twee.
Getekend: Cristijan Albersquote:Ik ben Nederlands beste F1-coureur, want ik heb als enige de stap omhoog kunnen maken naar een groter team.....
En het is bevestigd: Romain Grosjean joins Kimi Raikkonen at Lotus Renault for 2012quote:Op donderdag 8 december 2011 10:19 schreef sasquatsch het volgende:
'Romain Grosjean tekent racecontract bij Lotus Renault GP'
[..]
Als Grosjean inderdaad getekend heeft bij Lotus, zie ik Petrov niet naar Marussia gaan. Hij zou alleen daar naar toe gaan als ruil met Glock (die dan naar Lotus zou gaan). Voor Petrov blijven dan alleen Williams en HRT als mogelijke alternatieven over.
Mooie line up,quote:Op vrijdag 9 december 2011 09:39 schreef sasquatsch het volgende:
[..]
En het is bevestigd: Romain Grosjean joins Kimi Raikkonen at Lotus Renault for 2012
Dat ze hem die test aanbieden geloof ik nog wel gezien zijn vriendschap met Alonso, maar een contract voor 2013 lijkt me niettwitter:F1Lite twitterde op maandag 12-12-2011 om 08:56:07Italian media is reporting that Kubica will test a 2010 Ferrari next Spring ahead of a return to #F1 signed at the Prancing Horse in 2013. reageer retweet
Volgens F1 Today zou Bianchi zijn vervanger zijnquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:04 schreef ElmarO het volgende:
Volgens het Zwitserse Blick kan Kobayashi weleens vervangen worden bij Sauber.
Kobayashi bei Sauber vor dem Aus?
Al ontkent Peter Sauber dit.quote:Kamui Kobayashi moet mogelijk toch vrezen voor zijn plek bij het team van Sauber voor 2012. De Japanner, die vooral in 2010 de harten van vele fans veroverde door gewaagde inhaalacties, zou het veld moeten ruimen ten faveure van Jules Bianchi.
Dat bericht brengen diverse Franse media, waaronder Sport365.fr. Bianchi zou bij Sauber gekoppeld worden aan Sergio Perez, niet geheel toevallig twee coureurs uit het opleidingsprogramma van Ferrari, dat ook motorleverancier van Sauber is. De Scuderia zou op die manier 2012 kunnen gebruiken om te evalueren wie van de twee het meest geschikt is om na volgend seizoen Felipe Massa op te volgen.
Bij Sauber is verrast gereageerd op de speculatie, zo meldt Blick. Teambaas Peter Sauber benadrukt echter dat de line-up niet verandert voor volgend jaar.
Hij zou al getekend hebben (onder voorbehoud van zijn herstel) volgens dit bericht:quote:Op maandag 12 december 2011 09:05 schreef Tarado het volgende:
Dat ze hem die test aanbieden geloof ik nog wel gezien zijn vriendschap met Alonso, maar een contract voor 2013 lijkt me niettwitter:F1Lite twitterde op maandag 12-12-2011 om 08:56:07Italian media is reporting that Kubica will test a 2010 Ferrari next Spring ahead of a return to #F1 signed at the Prancing Horse in 2013. reageer retweet
quote:Plans are being made for Robert Kubica's return to Formula One -- with Ferrari.
That is the claim of the authoritative La Gazzetta dello Sport correspondent Andrea Cremonesi, who raised the prospect of a test for the Pole in the Spring in the famous Italian team's 2010 single seater.
Cremonesi's report confirmed rumours that Kubica's relationship with the Lotus team will end completely once his contract runs out in less than three weeks.
Well-known for being close to Ferrari sources, he wrote that Kubica is much more likely to return to the grid alongside Fernando Alonso in 2013.
He said Kubica, still recovering from his horror rallying crash, will test the 2010-specification F10 car at Mugello next Spring.
Spain's AS newspaper said that, pending the last phase of his rehabilitation, Kubica may already have reached some sort of agreement with Ferrari regarding the 2013 season.
Wat ik hier in lees is dat Petrov met steun van Lotus Renault wordt gestald bij een andere team en daarvan is Marussia (vanwege de Russische achtergrond, en het feit dat dat team geld nodig heeft) de meest waarschijnlijke. Een andere optie zou Williams zijn.quote:The Ria Novosti news agency claimed Kosachenko bemoaned the "testy relationship" between Petrov and the team in 2011.
"I stress that we have an excellent relationship with the Lotus Renault team," she insisted, "and together with them we have now come up with another programme for Vitaly.
"We'll announce it before the New Year. So it's not the end of Petrov's career, but his transition into a new phase."
It is rumoured Petrov, 27, could switch to Marussia, the former Virgin team that from next season will be named after the Russian supercar marque.
That rumour has thrown into doubt the future of the team's number one driver Timo Glock.
Kosachenko confirmed recent talks with two alternative F1 teams but would not name them.
Finland's Turun Sanomat newspaper repeated a rumour that Lotus decided to oust Petrov because Kimi Raikkonen was nervous about being beaten by the Russian in 2012 due to his experience with the Pirelli tyres.
More likely is that Marussia needs the money promised by Petrov's sponsors.
Citing the team's latest financial documents, journalists Christian Sylt and Caroline Reid reported that Virgin made a huge $55 million loss in the 14 months to the end of 2010.
Lekker veel zelfvertrouwen bij Kimi..........quote:Op maandag 12 december 2011 15:19 schreef sasquatsch het volgende:
Is Raikkonen de oorzaak van Petrov's vertrek?
[..]
Wat ik hier in lees is dat Petrov met steun van Lotus Renault wordt gestald bij een andere team en daarvan is Marussia (vanwege de Russische achtergrond, en het feit dat dat team geld nodig heeft) de meest waarschijnlijke. Een andere optie zou Williams zijn.
Het gerucht is ontstaan doordat HRT eerst in Keulen gevestigd was, Caterham de design afdeling van Toyota (in Keulen) zou hebben overgenomen en HRT zijn motorenleverancier nog niet bevestigd heeft.quote:HRT released a somewhat bizarre statement from its administrative base in Madrid on Monday afternoon, denying a little-known report that the Caterham F1 Team (known as Team Lotus in 2011) will be building its car for next year.
‘After the recent information appearing lately in the media, HRT F1 Team is obliged to deny that Caterham Technology and Innovation, a subsidiary company of Caterham F1, will be in charge of the design and fabrication of the F112’s monocoque,’ the statement reads.
‘Contrary to what has been published, the development of the car that HRT F1 Team will compete with in next year’s Formula 1 World Championship is being carried out at the team’s technical office in Munich by a team of designers under the technical supervision of Jacky Eeckelaert and chief aerodynamicist Stephan Chosse.
Despite the tight deadlines and a rule change for 2012 meaning that crash tests and chassis homologation procedures must be completed before any cars can test, the team is confident that the new car will be ready for pre-season testing in February.’
So far in its two-year Formula 1 history, HRT has not been ready to attend any pre-season tests, effectively starting development at the opening races of the respective 2010 and 2011 campaigns.
quote:Giedo van der Garde en Vitaly Petrov zijn de sleutelfiguren voor het verdere verloop van de transfermarkt in de Formule 1. Dat schrijft de Finse krant Turun Sanomat. Beide heren zijn voorname kandidaten om nog een racestoeltje voor 2012 te bemachtigen.
[b]Van der Garde is volgens het artikel de belangrijkste gegadigde om als teamgenoot van Pedro de la Rosa bij HRT aangesteld te worden.[/b] De Nederlander beschikt dankzij sponsors als McGregor en schoonvader Marcel Boekhoorn over een aardig budget, en geld kan HRT goed gebruiken.
Het management van Petrov heeft ook gesproken met HRT, maar tevens met Marussia F1, Scuderia Toro Rosso en Williams. De Rus heeft meer dan tien miljoen euro aan sponsorgeld te bieden, plus het bedrag dat Lotus Renault GP betaalt voor het afkopen van zijn contract.
Een aardig budget?quote:De Nederlander beschikt dankzij sponsors als McGregor en schoonvader Marcel Boekhoorn over een aardig budget
Het zit hem niet in het vele verdienen maar in het weinige uitgeven, als deze man gewild had dan had Guido al 2 jaar geleden een stoeltje gehad dus ik neem aan dat hij het ook dit keer gaat afleggen tegenover coureurs als Petrov of een anderquote:Op woensdag 14 december 2011 10:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Een aardig budget?
Het geld wat McGregor sponsort valt denk ik compleet in het niet bij het geld wat schoonpapa mogelijkerwijs op tafel kan leggen.
McGregor is wisselgeld.
Die kerel is stikstervens schatrijk
Kan hij in ieder geval goed leren van de la Rosaquote:Op woensdag 14 december 2011 10:10 schreef sasquatsch het volgende:
Giedo van der Garde in beeld bij HRT
[..]
quote:Op woensdag 14 december 2011 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zit hem niet in het vele verdienen maar in het weinige uitgeven, als deze man gewild had dan had Guido al 2 jaar geleden een stoeltje gehad dus ik neem aan dat hij het ook dit keer gaat afleggen tegenover coureurs als Petrov of een ander
quote:Op woensdag 14 december 2011 11:43 schreef vosss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind eigenlijk dat als je zo een boot hebt dat je een Nederlander koste wat het kost in de F1
moet helpen. Zeker als het je schoonzoon is. Hij is het bijna verplicht. Fuck die russen, ik leg er nog 10 miljoen bij godverdomme!
quote:Jerome D'Ambrosio legt zich niet neer bij een rol op het tweede plan voor 2012. De Belg debuteerde dit jaar bij Virgin Racing en deed het aardig, maar de Britse renstal bedankte hem toch voor bewezen diensten. Charles Pic bracht een grotere buidel sponsorgeld met zich mee.
D'Ambrosio moet nu alle zeilen bijzetten om volgend jaar nog deel uit te maken van de Formule 1-gemeenschap. Maar het vertrouwen bij de 25-jarige coureur is groot. In La Derniere Heure vertelt hij: “Voor mij is er niets veranderd sinds Brazilië. Ook niet nu Lotus Renault GP in zee is gegaan met Romain Grosjean, want dat was toch geen optie voor mij. Ik zal in 2012 in de Formule 1 te bewonderen zijn, op een of andere manier. En een rol als reserverijder geniet momenteel niet de prioriteit.”
De Belgische krant stelt dat het vizier van D'Ambrosio is gericht op Williams, Caterham F1 en HRT. Benjamin Mignot, manager van de Belg, verklaart: “We zijn hoopvol dat Jerome ook in 2012 op de grid staat. Op dit moment zijn we met drie teams in gesprek over een contract. Eerlijk gezegd hebben we een zeer behoorlijk budget vergaard voor een constante coureur als Jerome. Om een auto te ontwikkelen is niet alleen geld belangrijk. Ik word dagelijks gebeld, maar de markt zit vrij vast en dat blijft waarschijnlijk tot na de feestdagen zo. Zelfs als we geen racestoeltje bemachtigen, dan zijn er posities van reserverijder met inzet op vrijdagen bij Grands Prix beschikbaar.”
Als ik het voor het zeggen heb dan kwam hij niet in de f1 aan de bak, puur omdat ik vind dat de f1 voor de allerbesten der aarde hoort te zijn en niet voor een gemiddeld rijdertje als VdG.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:49 schreef vosss het volgende:
Uiteraard. Als ik het voor het zeggen had zie ik hem ook liever niet in een HRT stappen.
Als ik het voor het zeggen had zorgde ik echter wel dat ie ergens terecht kon.
Die knakker is goed voor 1,2 miljard of iets ergens in die orde van grootte.
Meer dan genoeg om iemand die best kan sturen ergens onder te brengen en zelf nog meer dan voldoende over te houden, me dunkt
Wat dat betreft vraag ik mezelf weleens af of er echt geen plaats is voor een nieuwe race klasse waar wel plaats is voor talent. Waarbij je bv als eis stelt dat je aanzienlijke resultaten hebt behaald in junioren klassen. Waarom is het zo moeilijk om de F1 naar de kroon te steken?? Zoveel degelijke tot hele goede rijders die niet aan de bak komen in een klasse met aanzien. Daar zou toch ruimte voor moeten zijn?quote:Op woensdag 14 december 2011 13:13 schreef vosss het volgende:
Meer dan de helft van het huidige veld zijn geen hoogvliegers wat dat aangaat.
nooit meer wat over gehoord, dus de doorstart van de A1GP zal wel mislukt zijn.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:21 schreef Big-Ern het volgende:
Weet iemand wat er gebeurd is met die A10 race klasse?
quote:Jules Bianchi wordt de nieuwe derde man bij het team van Force India. Dat bericht de Zwitserse krant Blick. Bianchi gaat de positie bekleden die Nico Hülkenberg dit jaar invulde, namelijk die van reserverijder bij Force India die op regelmatige basis op draaft voor een eerste vrije training bij Grands Prix.
Hülkenberg promoveert op zijn beurt naar een van de racestoeltjes als teamgenoot van Paul di Resta, zo is de verwachting. Adrian Sutil moet ondanks een sterk seizoen en een goed gevulde sponsorbuidel het veld ruimen. Vermoedelijk heeft het incident uit april waarbij de Duitser de tweede man van Lotus Renault GP-eigenaar Genii Capital te lijf ging met een gebroken glas de kansen van Sutil geen goed gedaan. Daardoor zou ook Williams twijfelen of het de 28-jarige coureur wel aan moet stellen.
Blick stelt dat de aankondiging van de line-up van Force India voor 2012 lang op zich laat wachten vanwege onenigheid tussen nieuwe mede-eigenaar Sahara Group en de geplaagde oudgediende Vijay Mally, wiens bedrijf Kingfisher Airlines in geldnood verkeert.
Verrassend is Toro Rosso omdat die al de keuze hebben uit vier (Red Bull) coureurs.quote:Vitaly Petrov is volgens het Finse Turun Sanomat in gesprek met vier renstallen. De Rus werd weggestuurd bij Lotus Renault GP, maar kan op belangstelling rekenen van Williams, Toro Rosso, Marussia Racing en HRT. De coureur is gewild omdat hij zeker tien miljoen euro sponsorgeld mee kan brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |