Dat ze hem die test aanbieden geloof ik nog wel gezien zijn vriendschap met Alonso, maar een contract voor 2013 lijkt me niettwitter:F1Lite twitterde op maandag 12-12-2011 om 08:56:07Italian media is reporting that Kubica will test a 2010 Ferrari next Spring ahead of a return to #F1 signed at the Prancing Horse in 2013. reageer retweet
Volgens F1 Today zou Bianchi zijn vervanger zijnquote:Op zaterdag 10 december 2011 19:04 schreef ElmarO het volgende:
Volgens het Zwitserse Blick kan Kobayashi weleens vervangen worden bij Sauber.
Kobayashi bei Sauber vor dem Aus?
Al ontkent Peter Sauber dit.quote:Kamui Kobayashi moet mogelijk toch vrezen voor zijn plek bij het team van Sauber voor 2012. De Japanner, die vooral in 2010 de harten van vele fans veroverde door gewaagde inhaalacties, zou het veld moeten ruimen ten faveure van Jules Bianchi.
Dat bericht brengen diverse Franse media, waaronder Sport365.fr. Bianchi zou bij Sauber gekoppeld worden aan Sergio Perez, niet geheel toevallig twee coureurs uit het opleidingsprogramma van Ferrari, dat ook motorleverancier van Sauber is. De Scuderia zou op die manier 2012 kunnen gebruiken om te evalueren wie van de twee het meest geschikt is om na volgend seizoen Felipe Massa op te volgen.
Bij Sauber is verrast gereageerd op de speculatie, zo meldt Blick. Teambaas Peter Sauber benadrukt echter dat de line-up niet verandert voor volgend jaar.
Hij zou al getekend hebben (onder voorbehoud van zijn herstel) volgens dit bericht:quote:Op maandag 12 december 2011 09:05 schreef Tarado het volgende:
Dat ze hem die test aanbieden geloof ik nog wel gezien zijn vriendschap met Alonso, maar een contract voor 2013 lijkt me niettwitter:F1Lite twitterde op maandag 12-12-2011 om 08:56:07Italian media is reporting that Kubica will test a 2010 Ferrari next Spring ahead of a return to #F1 signed at the Prancing Horse in 2013. reageer retweet
quote:Plans are being made for Robert Kubica's return to Formula One -- with Ferrari.
That is the claim of the authoritative La Gazzetta dello Sport correspondent Andrea Cremonesi, who raised the prospect of a test for the Pole in the Spring in the famous Italian team's 2010 single seater.
Cremonesi's report confirmed rumours that Kubica's relationship with the Lotus team will end completely once his contract runs out in less than three weeks.
Well-known for being close to Ferrari sources, he wrote that Kubica is much more likely to return to the grid alongside Fernando Alonso in 2013.
He said Kubica, still recovering from his horror rallying crash, will test the 2010-specification F10 car at Mugello next Spring.
Spain's AS newspaper said that, pending the last phase of his rehabilitation, Kubica may already have reached some sort of agreement with Ferrari regarding the 2013 season.
Wat ik hier in lees is dat Petrov met steun van Lotus Renault wordt gestald bij een andere team en daarvan is Marussia (vanwege de Russische achtergrond, en het feit dat dat team geld nodig heeft) de meest waarschijnlijke. Een andere optie zou Williams zijn.quote:The Ria Novosti news agency claimed Kosachenko bemoaned the "testy relationship" between Petrov and the team in 2011.
"I stress that we have an excellent relationship with the Lotus Renault team," she insisted, "and together with them we have now come up with another programme for Vitaly.
"We'll announce it before the New Year. So it's not the end of Petrov's career, but his transition into a new phase."
It is rumoured Petrov, 27, could switch to Marussia, the former Virgin team that from next season will be named after the Russian supercar marque.
That rumour has thrown into doubt the future of the team's number one driver Timo Glock.
Kosachenko confirmed recent talks with two alternative F1 teams but would not name them.
Finland's Turun Sanomat newspaper repeated a rumour that Lotus decided to oust Petrov because Kimi Raikkonen was nervous about being beaten by the Russian in 2012 due to his experience with the Pirelli tyres.
More likely is that Marussia needs the money promised by Petrov's sponsors.
Citing the team's latest financial documents, journalists Christian Sylt and Caroline Reid reported that Virgin made a huge $55 million loss in the 14 months to the end of 2010.
Lekker veel zelfvertrouwen bij Kimi..........quote:Op maandag 12 december 2011 15:19 schreef sasquatsch het volgende:
Is Raikkonen de oorzaak van Petrov's vertrek?
[..]
Wat ik hier in lees is dat Petrov met steun van Lotus Renault wordt gestald bij een andere team en daarvan is Marussia (vanwege de Russische achtergrond, en het feit dat dat team geld nodig heeft) de meest waarschijnlijke. Een andere optie zou Williams zijn.
Het gerucht is ontstaan doordat HRT eerst in Keulen gevestigd was, Caterham de design afdeling van Toyota (in Keulen) zou hebben overgenomen en HRT zijn motorenleverancier nog niet bevestigd heeft.quote:HRT released a somewhat bizarre statement from its administrative base in Madrid on Monday afternoon, denying a little-known report that the Caterham F1 Team (known as Team Lotus in 2011) will be building its car for next year.
‘After the recent information appearing lately in the media, HRT F1 Team is obliged to deny that Caterham Technology and Innovation, a subsidiary company of Caterham F1, will be in charge of the design and fabrication of the F112’s monocoque,’ the statement reads.
‘Contrary to what has been published, the development of the car that HRT F1 Team will compete with in next year’s Formula 1 World Championship is being carried out at the team’s technical office in Munich by a team of designers under the technical supervision of Jacky Eeckelaert and chief aerodynamicist Stephan Chosse.
Despite the tight deadlines and a rule change for 2012 meaning that crash tests and chassis homologation procedures must be completed before any cars can test, the team is confident that the new car will be ready for pre-season testing in February.’
So far in its two-year Formula 1 history, HRT has not been ready to attend any pre-season tests, effectively starting development at the opening races of the respective 2010 and 2011 campaigns.
quote:Giedo van der Garde en Vitaly Petrov zijn de sleutelfiguren voor het verdere verloop van de transfermarkt in de Formule 1. Dat schrijft de Finse krant Turun Sanomat. Beide heren zijn voorname kandidaten om nog een racestoeltje voor 2012 te bemachtigen.
[b]Van der Garde is volgens het artikel de belangrijkste gegadigde om als teamgenoot van Pedro de la Rosa bij HRT aangesteld te worden.[/b] De Nederlander beschikt dankzij sponsors als McGregor en schoonvader Marcel Boekhoorn over een aardig budget, en geld kan HRT goed gebruiken.
Het management van Petrov heeft ook gesproken met HRT, maar tevens met Marussia F1, Scuderia Toro Rosso en Williams. De Rus heeft meer dan tien miljoen euro aan sponsorgeld te bieden, plus het bedrag dat Lotus Renault GP betaalt voor het afkopen van zijn contract.
Een aardig budget?quote:De Nederlander beschikt dankzij sponsors als McGregor en schoonvader Marcel Boekhoorn over een aardig budget
Het zit hem niet in het vele verdienen maar in het weinige uitgeven, als deze man gewild had dan had Guido al 2 jaar geleden een stoeltje gehad dus ik neem aan dat hij het ook dit keer gaat afleggen tegenover coureurs als Petrov of een anderquote:Op woensdag 14 december 2011 10:12 schreef vosss het volgende:
[..]
Een aardig budget?
Het geld wat McGregor sponsort valt denk ik compleet in het niet bij het geld wat schoonpapa mogelijkerwijs op tafel kan leggen.
McGregor is wisselgeld.
Die kerel is stikstervens schatrijk
Kan hij in ieder geval goed leren van de la Rosaquote:Op woensdag 14 december 2011 10:10 schreef sasquatsch het volgende:
Giedo van der Garde in beeld bij HRT
[..]
quote:Op woensdag 14 december 2011 11:31 schreef Tarado het volgende:
[..]
Het zit hem niet in het vele verdienen maar in het weinige uitgeven, als deze man gewild had dan had Guido al 2 jaar geleden een stoeltje gehad dus ik neem aan dat hij het ook dit keer gaat afleggen tegenover coureurs als Petrov of een ander
quote:Op woensdag 14 december 2011 11:43 schreef vosss het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ik vind eigenlijk dat als je zo een boot hebt dat je een Nederlander koste wat het kost in de F1
moet helpen. Zeker als het je schoonzoon is. Hij is het bijna verplicht. Fuck die russen, ik leg er nog 10 miljoen bij godverdomme!
quote:Jerome D'Ambrosio legt zich niet neer bij een rol op het tweede plan voor 2012. De Belg debuteerde dit jaar bij Virgin Racing en deed het aardig, maar de Britse renstal bedankte hem toch voor bewezen diensten. Charles Pic bracht een grotere buidel sponsorgeld met zich mee.
D'Ambrosio moet nu alle zeilen bijzetten om volgend jaar nog deel uit te maken van de Formule 1-gemeenschap. Maar het vertrouwen bij de 25-jarige coureur is groot. In La Derniere Heure vertelt hij: “Voor mij is er niets veranderd sinds Brazilië. Ook niet nu Lotus Renault GP in zee is gegaan met Romain Grosjean, want dat was toch geen optie voor mij. Ik zal in 2012 in de Formule 1 te bewonderen zijn, op een of andere manier. En een rol als reserverijder geniet momenteel niet de prioriteit.”
De Belgische krant stelt dat het vizier van D'Ambrosio is gericht op Williams, Caterham F1 en HRT. Benjamin Mignot, manager van de Belg, verklaart: “We zijn hoopvol dat Jerome ook in 2012 op de grid staat. Op dit moment zijn we met drie teams in gesprek over een contract. Eerlijk gezegd hebben we een zeer behoorlijk budget vergaard voor een constante coureur als Jerome. Om een auto te ontwikkelen is niet alleen geld belangrijk. Ik word dagelijks gebeld, maar de markt zit vrij vast en dat blijft waarschijnlijk tot na de feestdagen zo. Zelfs als we geen racestoeltje bemachtigen, dan zijn er posities van reserverijder met inzet op vrijdagen bij Grands Prix beschikbaar.”
Als ik het voor het zeggen heb dan kwam hij niet in de f1 aan de bak, puur omdat ik vind dat de f1 voor de allerbesten der aarde hoort te zijn en niet voor een gemiddeld rijdertje als VdG.quote:Op woensdag 14 december 2011 12:49 schreef vosss het volgende:
Uiteraard. Als ik het voor het zeggen had zie ik hem ook liever niet in een HRT stappen.
Als ik het voor het zeggen had zorgde ik echter wel dat ie ergens terecht kon.
Die knakker is goed voor 1,2 miljard of iets ergens in die orde van grootte.
Meer dan genoeg om iemand die best kan sturen ergens onder te brengen en zelf nog meer dan voldoende over te houden, me dunkt
Wat dat betreft vraag ik mezelf weleens af of er echt geen plaats is voor een nieuwe race klasse waar wel plaats is voor talent. Waarbij je bv als eis stelt dat je aanzienlijke resultaten hebt behaald in junioren klassen. Waarom is het zo moeilijk om de F1 naar de kroon te steken?? Zoveel degelijke tot hele goede rijders die niet aan de bak komen in een klasse met aanzien. Daar zou toch ruimte voor moeten zijn?quote:Op woensdag 14 december 2011 13:13 schreef vosss het volgende:
Meer dan de helft van het huidige veld zijn geen hoogvliegers wat dat aangaat.
nooit meer wat over gehoord, dus de doorstart van de A1GP zal wel mislukt zijn.quote:Op woensdag 14 december 2011 13:21 schreef Big-Ern het volgende:
Weet iemand wat er gebeurd is met die A10 race klasse?
quote:Jules Bianchi wordt de nieuwe derde man bij het team van Force India. Dat bericht de Zwitserse krant Blick. Bianchi gaat de positie bekleden die Nico Hülkenberg dit jaar invulde, namelijk die van reserverijder bij Force India die op regelmatige basis op draaft voor een eerste vrije training bij Grands Prix.
Hülkenberg promoveert op zijn beurt naar een van de racestoeltjes als teamgenoot van Paul di Resta, zo is de verwachting. Adrian Sutil moet ondanks een sterk seizoen en een goed gevulde sponsorbuidel het veld ruimen. Vermoedelijk heeft het incident uit april waarbij de Duitser de tweede man van Lotus Renault GP-eigenaar Genii Capital te lijf ging met een gebroken glas de kansen van Sutil geen goed gedaan. Daardoor zou ook Williams twijfelen of het de 28-jarige coureur wel aan moet stellen.
Blick stelt dat de aankondiging van de line-up van Force India voor 2012 lang op zich laat wachten vanwege onenigheid tussen nieuwe mede-eigenaar Sahara Group en de geplaagde oudgediende Vijay Mally, wiens bedrijf Kingfisher Airlines in geldnood verkeert.
Verrassend is Toro Rosso omdat die al de keuze hebben uit vier (Red Bull) coureurs.quote:Vitaly Petrov is volgens het Finse Turun Sanomat in gesprek met vier renstallen. De Rus werd weggestuurd bij Lotus Renault GP, maar kan op belangstelling rekenen van Williams, Toro Rosso, Marussia Racing en HRT. De coureur is gewild omdat hij zeker tien miljoen euro sponsorgeld mee kan brengen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |