quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Dan ben je wel aan het looten
Die studenten demo in Den Haag bijvoorbeeld. 10 seconden film over het malieveld, vervolgens de gegooide tomaat 10 seconden en dan nog een minuut over de grimmige sfeer en ''rellen''.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:43 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Ja? Noem dan eens een vooorbeeld van een demonstratie of een andere PR die net zoveel aandacht geeft als rellen?
Actie is leuk voor tv. Zelfs als het nergens om gaat behalve een sportwedstrijd krijgen rellen alle aandacht. Omdat het boeit.
Jaquote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Ik vroeg me laatst af he, Wat zouden de (brave) FOK!ers hier doen.
Stel je komt dus in die menigte terecht of je komt er net na en je ziet een winkel die goed in de fik is gestoken. In de etalage liggen nog een paar mooie gadgets die, als je ze niet pakt, gewoon verbranden. Persoonlijk zou ik het eerder zonde vinden om ze niet mee te nemen eigenlijk. Dan ben je wel aan het looten, maar om die zooi nou te laten verbranden, daar heeft echt niemand iets aan...
Je kunt ze ook simpelweg uit de etalage halen en aan de eigenaar van de winkel teruggeven/bij de politie inleveren?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Stel je komt dus in die menigte terecht of je komt er net na en je ziet een winkel die goed in de fik is gestoken. In de etalage liggen nog een paar mooie gadgets die, als je ze niet pakt, gewoon verbranden. Persoonlijk zou ik het eerder zonde vinden om ze niet mee te nemen eigenlijk. Dan ben je wel aan het looten, maar om die zooi nou te laten verbranden, daar heeft echt niemand iets aan...
Ze hadden er inderdaad breaking news van moeten maken.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Weggestopt in een algemeen bericht en pas uren en uren later.
Als er een waterkanon ingezet mag worden is dat blijkbaar wel een apart bericht waard.
Sommige doden zijn blijkbaar minder aandacht waard als anderen.
Het blijft gewoon diefstal in mijn ogen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Weggestopt in een algemeen bericht en pas uren en uren later.
Als er een waterkanon ingezet mag worden is dat blijkbaar wel een apart bericht waard.
Sommige doden zijn blijkbaar minder aandacht waard als anderen.
quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:46 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Je kunt ze ook simpelweg uit de etalage halen en aan de eigenaar van de winkel teruggeven/bij de politie inleveren?
Ik vermoed dat men het makkelijkste doelwit neemt, dus in die zin willekeurig ja.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:43 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dat is meer gangwar en zou het willekeurig zijn?
En hoe ga je dat duidelijk maken aan de politie of omstanders? Die zien jou gewoon als een looter waarschijnlijk.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:46 schreef IrishBastard het volgende:
[..]
Je kunt ze ook simpelweg uit de etalage halen en aan de eigenaar van de winkel teruggeven/bij de politie inleveren?
Anti-globalisten kregen ook geen enkele aandacht, tot een keer de vlam in de pan sloeg. Als geweldloos protest probleemloos genegeerd kan worden, en geweld wel werkt, dan is het geweld wat je krijgt.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die studenten demo in Den Haag bijvoorbeeld. 10 seconden film over het malieveld, vervolgens de gegooide tomaat 10 seconden en dan nog een minuut over de grimmige sfeer en ''rellen''.
Er zijn een half miljoen hbo/wo studenten. Als er een paar duizend op een veldje staan is dat dus totaal niet boeiend.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:45 schreef Glazenmaker het volgende:
[..]
Die studenten demo in Den Haag bijvoorbeeld. 10 seconden film over het malieveld, vervolgens de gegooide tomaat 10 seconden en dan nog een minuut over de grimmige sfeer en ''rellen''.
Je hebt helemaal gelijk hoor....een waterkanon mogen gebruiken is veel belangrijker dan 3 doden!quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:46 schreef Ferdo het volgende:
Ze hadden er inderdaad breaking news van moeten maken.
Daarom zou ik doorlopen en me er niet mee bemoeien.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En hoe ga je dat duidelijk maken aan de politie of omstanders? Die zien jou gewoon als een looter waarschijnlijk.
Door de waar die je net hebt opgepakt direct naar de politie te brengen?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
En hoe ga je dat duidelijk maken aan de politie of omstanders? Die zien jou gewoon als een looter waarschijnlijk.
Wat omstanders denken is niet relevant. En als de politie erbij staat terwijl je het doet dan ben je wel de lul ja. Ik zou dan ook gewoon doorlopen, lekker belangrijk of die gadget verbrand.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Als je 200 000 anti globalisten weet te verzamelen dan krijg je media aandacht, oke?quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:48 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Anti-globalisten kregen ook geen enkele aandacht, tot een keer de vlam in de pan sloeg. Als geweldloos protest probleemloos genegeerd kan worden, en geweld wel werkt, dan is het geweld wat je krijgt.
Er zijn ook mensen die dit soort dingen aangrijpen om zaken te regelen.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik vermoed dat men het makkelijkste doelwit neemt, dus in die zin willekeurig ja.
Aangezien er in Birmingham maar 500 politie agenten waren en die voornamelijk in het centrum waren heb je in de buitenwijken meer kans.
Het gevoel dat alles kut gaat en er niks aan te doen is, als je dan ook nog een keer een soort ideaal beeld voorgeschoteld krijgt van hoe het zou moeten (lees hip-hop idealen) en dat maar niet lukt. Als je dan wat ouder wordt en denkt ik moet wat doen met mijn leven en er dan geen banen voor je zijn ook al wil je dat. Een gevoel van alles gaat naar de tering en er is geen toekomst. En als je daar aandacht voor probeert te krijgen, sluiten ze jeugdhonken etc. en zit je nogsteeds in de klote zooi. Als er dan rellen aanbreken, dan heb je punt 1 een manier om de agressie eruit te krijgen gecombineerd met adrenaline en spanning is dat ontzettend 'kicken' (een festival (dat mms een beetje uit de hand loopt) creeert hetzelfde avontuurlijk gevoel maar dat zetten ze vast niet op voor deze jeugd. punt 2 als je dan ineens aandacht krijgt van mensen waar je normaal wel naar kon schreeuwen maar er niks gebeurde (pers maar ook politie die een keer voor jou op de vlucht moet)quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:41 schreef SicSicSics het volgende:
[..]
Dat gevoel dat er niemand naar je wil luisteren omdat je niks te melden hebt?
Ik kan me geen voorstelling maken van zijn 'gevoel'. Ik heb echt geen idee wie er nou wat wil en hoe ze dat voor elkaar willen boksen.
Als de politie naast je staat, zou ik die er op wijzen dat daar kostbare spullen liggen te verbranden.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:47 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Ook als het bijvoorbeeld een antiek of een of andere verzamelwinkel is? Met unieke spullen. Of een dierenwinkel? Ik weet het zelf ook niet hoorquote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:48 schreef t-8one het volgende:
[..]
Daarom zou ik doorlopen en me er niet mee bemoeien.
Klopt, het kan een afrekening zijn. Ze hebben de dader te pakken dus hopelijk horen we snel meer details.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:49 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Er zijn ook mensen die dit soort dingen aangrijpen om zaken te regelen.
Het probleem onderkennen is al een begin.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:45 schreef TweeGrolsch het volgende:
[..]
Wat wil je dan? Dat de regering naar iedere groepering die met z'n 2000en op een veldje gaan staan gaat luisteren?
Die hebben geen tijd.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:48 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Door de waar die je net hebt opgepakt direct naar de politie te brengen?
Ik snap sowieso nooit iets van plunderen of slopen. Dat je gaat rellen tegen politie is nog tot daar aan toe, maar een beetje winkels van hardwerkende middenstanders in de fik steken snap ik echt geen klote van.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:44 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Als je er werkelijk mee zit kun je natuurlijk ook je beklag doen in het topic waar ik even eerder naar linkte.quote:Op woensdag 10 augustus 2011 13:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Je hebt helemaal gelijk hoor....een waterkanon mogen gebruiken is veel belangrijker dan 3 doden!
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |